Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Komunikat Manchesteru United w sprawie SuperLigi

» 19 kwietnia 2021, 08:50 - Autor: matheo - źródło: manutd.com
Manchester United w niedzielę późnym wieczorem opublikował na swojej stronie internetowej komunikat dotyczący rozgrywek SuperLigi. Czerwone Diabły znalazły się w gronie klubów założycielskich nowego formatu.
Komunikat Manchesteru United w sprawie SuperLigi
» Rozgrywki SuperLigi mają ruszyć w sierpniu 2021 roku
Czy Twoim zdaniem utworzenie SuperLigi to dobry pomysł?
„Dwanaście wiodących klubów w Europie zebrało się razem, aby ogłosić ustanowienie SuperLigi, nowych rozgrywek odbywających się w środku tygodnia, zarządzanych przez Kluby Założycielskie” – czytamy na stronie Manchesteru United.

„AC Milan, Arsenal FC, Atletico Madryt, Chelsea FC, FC Barcelona, Inter Mediolan, Juventus, Liverpool FC, Manchester City, Manchester United, Real Madryt i Tottenham Hotspur dołączyły do grona Klubów Założycielskich. Kolejne trzy kluby mają dołączyć do rozgrywek, które wystartują w możliwie najwcześniejszym terminie.”

„Kluby Założycielskie chcą podjąć rozmowy z UEFA i FIFA, aby wspólnie ustalić najlepsze rozwiązania dla nowej ligi i futbolu.”

„Stworzenie SuperLigi zbiegło się w czasie z globalną pandemią, która przyspieszyła niestabilność obecnego modelu ekonomicznego europejskiego futbolu. Przez wiele lat Kluby Założycielskie próbowały poprawić jakość i intensywność obecnych rozgrywek europejskich w każdym sezonie, poprzez stworzenie formatu rozgrywek dla czołowych klubów i piłkarzy, aby móc rywalizować ze sobą regularnie”.

„Pandemia pokazała, że strategiczna wizja i zrównoważone podejście komercyjne są konieczne, aby zwiększyć wartość i korzyści dla całej europejskiej piłkarskiej piramidy. W ostatnich miesiącach prowadzony był intensywny dialog pomiędzy piłkarskimi udziałowcami i dotyczył on przyszłości europejskich rozgrywek. Kluby Założycielskie wierzą, że rozwiązania zaproponowane po tych rozmowach nie rozwiązują fundamentalnych kwestii, wliczając w to zapewnienie meczów na wysokim poziomie, a także dystrybucję dodatkowych środków”.

JAK BĘDZIE WYGLĄDAĆ SUPERLIGA?
– W rozgrywkach będzie brać udział 20 klubów, wliczając w to 15 Klubów Założycielskich. Pięć zespołów będzie kwalifikować się do rozgrywek co roku, na podstawie osiągnięć w poprzednim sezonie.

– Spotkania mają odbywać się w środku tygodnia, a kluby będą nadal rozgrywać mecze w swoich ligach.

– Rozgrywki mają ruszyć w sierpniu, a SuperLiga ma zostać podzielona na dwie grupy po 10 zespołów. Trzy zespoły z każdej grupy będą kwalifikować się do ćwierćfinałów. Drużyny, które ukończyły ligę na czwartym i piątym miejscu będą walczyć o ćwierćfinał w play-offach.

– Faza pucharowa będzie składała się z dwumeczów i ma zostać ukończona w maju. Finał będzie pojedynczym spotkaniem, rozgrywanym na neutralnym obiekcie.

– Wprowadzony ma zostać model płatności solidarnościowych. W początkowych latach SuperLigi budżet SuperLigi będzie sięgał 10 miliardów euro. Kluby Założycielskie mają otrzymać 3,5 miliarda euro na wsparcie swojej infrastruktury i inwestycje.

CO O SUPERLIDZE MÓWIĄ KLUBY ZAŁOŻYCIELSKIE?
Florentino Perez, prezes Realu Madryt i pierwszy prezes SuperLigi: – Pomożemy futbolowi na każdym poziomie i zyska on należyte mu miejsce. Piłka nożna to jedyny globalny sport na świecie, z ponad 4 miliardami kibiców. Naszą odpowiedzialnością, jako największych klubów, jest odpowiedź na pragnienia fanów.

Andrea Agnelli, prezes Juventusu i wiceprezes SuperLigi: – Nasze 12 Klubów Założycieli reprezentuje miliardy fanów na całym świecie i 99 europejskich trofeów. Doszliśmy do krytycznego momentu i transformacji europejskich rozgrywek. Chcemy zapewnić solidne podstawy grze, którą kochamy poprzez znacząco zwiększony fundusz solidarnościowy. Kibicom i piłkarzom-amatorom dostarczymy meczów, które podtrzymają ich pasję do tego sportu.

Joel Glazer, współwłaściciel Manchesteru United i wiceprezes SuperLigi: – Łącząc największe kluby i najlepszych piłkarzy w jedne rozgrywki, SuperLiga otworzy nowy rozdział w europejskim futbolu, zapewniając rywalizację i obiekty na światowym poziomie, a przy tym zwiększone wsparcie finansowe dla szerszego grona piłkarskiej piramidy.

CO O SUPERLIDZE MÓWI UEFA?
Swoje stanowisko w sprawie utworzenia SuperLigi przedstawiła również UEFA, która razem z krajowymi federacjami piłkarskimi opublikowała oświadczenie na swojej stronie internetowej. Unia Europejskich Związków Piłkarskich określa projekt mianem cynicznego i zapowiada walkę z Klubami Założycielskimi.

UEFA podkreśla, że jeśli do utworzenia SuperLigi rzeczywiście dojdzie, to kluby w niej uczestniczące zostaną wykluczone ze wszelkich krajowych, europejskich i światowych rozgrywek. Ponadto piłkarze reprezentujący te kluby nie będą mieli możliwości gry w reprezentacjach narodowych.


TAGI


« Poprzedni news
Sir Alex Ferguson skrytykował projekt SuperLigi
Następny news »
Jonathan Moss do Paula Pogby: Przestań robić sobie jaja

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (1092)


Lisan: Komentarz zedytowany przez usera dnia 21.04.2021 10:34

Co by nie mówić poświęcenie głowy Eda to mistrzostwa zagrywka PR. Z powszechnego wzburzenia i poczucia wstydu zrobiła się powszechna radość i wyszło że przystąpienie do superligi wyszło nam ją dobre. Ja jestem ostrożnym optymista tabelki Eda zawsze się zgadzały a i ostatnie transfery nie były takie złe
» 21 kwietnia 2021, 10:33 #1072
HarryBrown: No to teraz czas na FIFA i UEFA. Skoro piłka nożna to kibice, to kibice powinni się zorganizować i jako zorganizowana grupa wejść w struktury obu organizacji. Wszak o ile mnie pamięć nie myli są to stowarzyszenia o charakterze non-profit. I czynnik kibicowski powinien baczniej patrzeć na rączki leśnych dziadków.
» 20 kwietnia 2021, 22:32 #1071
Robert3344: W sumie to szkoda trochę edka, bo łeb do cyferek miał, a stare grzechy starał się naprawić stworzeniem pionu sportowego z nowym dyrektorem ds sportowych. To jest jakiś circus co tu się odwala. Są głosy, że UEFA grozi Realowi, że jeżeli Perez pozostanie na stanowisku to wyrzuca Real z rozgrywek. Najdziwniejszy tydzień w historii piłki nożnej.
» 20 kwietnia 2021, 21:21 #1070
SickRabbit: JP Morgan pomogło kupić Glazerom United a Edek pracował dla tego holdingu a teraz chcieli wyłożyć kasę na Superligę i to Edek był jednym z ojców tego pomysłu jako powiązany z JP Morgan.
» 20 kwietnia 2021, 21:34 #1069
Pops918: Gdyby jeszcze tylko pozbyć się Glazerów i w zamian dostać kompetentnych właścicieli... Pomarzyć można.
» 20 kwietnia 2021, 21:16 #1068
rvn10: Marzenia czasem się spełniają;)
» 20 kwietnia 2021, 21:17 #1067
mordynator: Podobno rozważają sprzedaż udziałów w MU info od Mike'a Keegana tego co jako jeden z pierwszych podał że Ed sie poddał do dymisji.To by była wisienka na torcie dopiero...
» 20 kwietnia 2021, 21:30 #1066
HarryBrown: Nikt po Glejzerach płakać nie będzie. Kosztem Man Utd wzmacniali swoje amerykańskie biznesy sportowe. A chętnych na zakup akcji United o ile te prawdziwki w końcu zechcą sprzedać będzie całkiem sporo.
» 20 kwietnia 2021, 22:47 #1065
trojanc: Superliga rozwiązana !!
» 20 kwietnia 2021, 21:12 #1064
rvn10: Odejście Eda to jak dla mnie wiadomość dnia. MU za jego rządów mocno podupadł sportowo i jego rezygnacja to dobra wiadomość.
» 20 kwietnia 2021, 21:11 #1063
DjTED: Co ty bredzisz chlopie!! Co ma ed do wynikow sportowych ?
» 20 kwietnia 2021, 21:13 #1062
rvn10: Komentarz zedytowany przez usera dnia 20.04.2021 21:18

Wydaje pieniądze by mieć wyniki sportowe.
» 20 kwietnia 2021, 21:15 #1061
Pops918: Edek odchodzi dopiero na koniec roku.
» 20 kwietnia 2021, 21:10 #1060
mordynator: Wracam z treningu a ty takie newsy :D
SUPERLIGA prawdopodobnie nie ruszy i koniec rządów Edka na Old Trafford ;D
Jeszcze brakuje tego żeby Glazerowie sprzedali swoje udziały w MU ale to już by było zbyt piękne.
» 20 kwietnia 2021, 21:09 #1059
zagor21: Pamiętajcie o tym, że nie dokonca Ed był problemem. Dopóki Glazerowie są właścicielem to każdy prezes będzie pod ich wpływem. Ed przynajmniej miał głowę na karku co do biznesu. Może się okazać że dostaniemy gorszego w tym aspekcie, a i tak piłkarsko będzie bezmózgiem.
» 20 kwietnia 2021, 21:09 #1058
Dejfmi: dhahahhhahahah co to za kino akcji panowie co to się dzieje :D
» 20 kwietnia 2021, 21:07 #1057
BartoszP: patrząc na to jak glazerowie napalili się na ten pomysł - jest szansa na to, że sobie pójdą.
potem mieć nadzieję na normalnego właściciela.
» 20 kwietnia 2021, 21:06 #1056
getryscholesa: Nie pije od 2 lat ale dziś trzeba otworzyć whisky stojące w szafie od mojej 18. Piękny dzień.
» 20 kwietnia 2021, 21:06 #1055
SickRabbit: Cheers Mate
» 20 kwietnia 2021, 21:10 #1054
Pops918: Andrea Agnelli has resigned from his role as President of Juventus.
Ładnie się dzieje.
» 20 kwietnia 2021, 21:06 #1053
mikiartur: Podobno Agnelli także zrezygnował z funkcji prezydenta Juventusu
» 20 kwietnia 2021, 21:06 #1052
mikiartur: Dobra to kiedy pijemy z okazji odejścia pana Eda?
Dla takich informacji to jestem gotów nawet w czasie pandemii xd
» 20 kwietnia 2021, 21:05 #1051
zeVard: Nie ma czasu do stracenia, najlepiej zacząć dziś!
» 20 kwietnia 2021, 21:06 #1050
Cieniu: OTO JEST DZIEŃ KTÓRY DAŁ NAM PAN WESELMY SIĘ I RADUJMY SIĘ W NIM.
» 20 kwietnia 2021, 21:04 #1049
Strzelec: Superliga upada, Woodward odchodzi, teraz czas na Glazerów!
» 20 kwietnia 2021, 21:04 #1048
loczek1986: Pytanie czy Ed odchodzi z klubu czy tylko ze swojego stanowiska. Sponsorów umiał załatwić
» 20 kwietnia 2021, 21:04 #1047
Carlitozz: Odchodzi.
» 20 kwietnia 2021, 21:05 #1046
0listonoszpat: Mam nadzieję że superliga upadnie. Trwa medialna burza i nic nie można uważać za pewnik. Może nie oberwiemy z tego wszystkiego rykoszetem. Ogólnie pomysł Superligi poza egidą UEFA jest dobry,ale w takiej formie do szpiku kości zły. Chcą ligi bez ambicji, bez spadków, z zagwarantowaną z góry kasą niezależnie od wyników, przy zielonym stoliku chcą decydować o piłce.Chcą oddzielić się od reszty biedaków grubym murem, wydoić ich z kasy i zabrać zawodników.Ohydna i obmierzła postawa tych kreatur
» 20 kwietnia 2021, 21:04 #1045
GGMUN6: Ed Woodward has resigned as Manchester United executive vice chairman because of the #SuperLeague situation. 🚨 #MUFC ROMANO

CO ZA DZIEŃ
» 20 kwietnia 2021, 21:03 #1044
mikiartur: Dobra Romano wierze bardziej niż sobie xd
Edzio mówi papapa
» 20 kwietnia 2021, 21:04 #1043
0listonoszpat: Spokojnie lodu na głowę, nie wiadomo czy to się potwierdzi
» 20 kwietnia 2021, 21:05 #1042
BartoszP: No, dzisiaj był zły dzień w robocie - ale takie dwa dobre newsy :D
Oby odejście glazerów ogłosili w piątek a nie w tygodniu bo trzeba będzie brać na żądanie :D
» 20 kwietnia 2021, 21:02 #1041
hraboNX: Trudne czasy, a Edek jednak łeb do cyferek miał że ho bo - patrzcie umowa sponsorska na koszulki. Po prostu nie znał się na futbolu. Ciekawe co teraz będzie i żeby czasem nie było uderzenia w drużynę i sztab za bunt przeciwko Edowi. Następne dni będą gorące.
» 20 kwietnia 2021, 21:01 #1040
RafixBlue: śmiem wątpić prędzej klub sprzedadzą niż wszystkich pracowników wymienią
» 20 kwietnia 2021, 21:03 #1039
Puchaty: Szkoda. Była szansa aby cokolwiek zmienić.
Teraz będzie jazda w dół i prawdziwa śmierć piłki nożnej.
Pozycja UEFA stanie się właściwie absolutna i nikt w najbliższych dziesięcioleciach nie zdecyduje się aby cokolwiek zmienić.
Smutny dzień dla futbolu.
» 20 kwietnia 2021, 21:01 #1038
pawelisto2: To nie UEFA wygrało, a kibice i piłkarze.
» 20 kwietnia 2021, 21:02 #1037
zaluda: @Puchaty XDD
» 20 kwietnia 2021, 21:03 #1036
klusek0128: Smutny dzien dla pustaków, to na pewno.
» 20 kwietnia 2021, 21:03 #1035
UnitedFan07: @Puchaty
Co miałoby się zmienić granie w lidze bez sportowej rywalizacji bez spadkow i awansow to bylby koniec pilki w Europie
» 20 kwietnia 2021, 21:04 #1034
GoForWin: Komentarz zedytowany przez usera dnia 20.04.2021 21:05

@pawelisto2
Którymi UEFA się wysłużyło dla własnych celów. W imieniu swoich interesów. Nie bądź naiwny człowieku i spójrz prawdzie w oczy - EUFA i FIFA to najwięksi wygrani, a kibice i piłkarze byli ich narzędziami. Zaś same SL? Pieprzyć, dla mnie od początku był to poroniony pomysł.
» 20 kwietnia 2021, 21:04 #1033
Saberem47: Śmierć piłki nożnej? Hahahah pewnie lepiej było grać mecze towarzyskie w lidze bogaczy hahahha
» 20 kwietnia 2021, 21:05 #1032
Radomirus: pawelisto2

dowcip dnia :D
» 20 kwietnia 2021, 21:05 #1031
Puchaty: @UnitedFan07 Jakich spadków. JA wolę oglądać mecze dla zwycięstwa a nie dla spadków.
Co za pokraczne rozumowanie...
» 20 kwietnia 2021, 21:07 #1030
Puchaty: Saberem47 Nie, lepiej jest powtarzać przekazy dnia jak stado ślepych wron. Zero zastanowienia.
Co teraz? Będziesz cmokał prezesa UEFA żeby ci dał wrócić do LM?
» 20 kwietnia 2021, 21:09 #1029
Vilen: Ok coraz wiecej dziennikarzy sie podpisuje pod tym, w tym Whitwell z TheAtlethic
» 20 kwietnia 2021, 21:01 #1028
mikiartur: W ogóle ciekawe że nic nie słychać o Liverpoolu
» 20 kwietnia 2021, 21:01 #1027
Paps: Nie będzie Superligi i Woodwarda.Jednak coś dobrego wyniklo z tego całego zamieszania :D
» 20 kwietnia 2021, 21:00 #1026
zeVard: Jednak ta superliga to był świetny pomysł papa Ed, czas na Glazerów
» 20 kwietnia 2021, 20:59 #1025
Rebxie: Dziękuje Ci Super ligą
» 20 kwietnia 2021, 20:59 #1024
GenLancelot: Dzisiaj ostry melanż, jeszcze glazery niech sobie kupią Barcelonę i grają razem ze srealem w SL
» 20 kwietnia 2021, 20:59 #1023
BartoszP: Klub z Manchesteru szuka potencjalnych właścicieli, którzy będą chcieli przywrócić dawny blask.
Preferowani Arabowie i rodowici Anglicy.
» 20 kwietnia 2021, 20:59 #1022
UnitedFan07: Jakis biznesmen z Malezji byl kiedys zainteresowany
» 20 kwietnia 2021, 21:03 #1021
DjTED: Nie no chyba sobie jaja z tym edkiem robią. Gdzie my znajdziemy lepszego
» 20 kwietnia 2021, 20:59 #1020
rvn10: No sorry z Edem na warcie tylko się cofaliśmy sportowo.
» 20 kwietnia 2021, 21:00 #1019
DjTED: Dlaczego ??
» 20 kwietnia 2021, 21:03 #1018
rvn10: Biorąc pod uwagę wydatki MU a wyniki sportowe to porażka Edka. Od odejścia SAFa pikujemy w dół pod względem sportowym i to jest fakt. Takie są rządy Edka.
» 20 kwietnia 2021, 21:09 #1017
DevoMartinez: Bo nie zna się na piłce i zamiast zatrudnić kogoś kto się zna to wywalał kasę na zawodników którzy pasowali danym trenerom ale niekoniecznie do tego czym było Utd przez dekady. Teraz mamy w końcu dyr sportowego i sztab od tego i nawet jak się trener zmieni to oni będą ciągnąć dalej tą wizje .
» 20 kwietnia 2021, 21:10 #1016
Michux3: Ed out,czekaliśmy długo.Teraz powoli czekamy na Glazerów
» 20 kwietnia 2021, 20:58 #1015
rreddevilss: Breaking: Ed Woodward has resigned as chairman of Manchester United #mulive [@talkSPORT]


Panowie pijemy!
» 20 kwietnia 2021, 20:58 #1014
Michux3: We won mr.Stark
» 20 kwietnia 2021, 21:01 #1013
SkilledHydra16: Boniek zostal wiceprezydentem UEFA i już chłop namieszał.
ZIBI TOP!
» 20 kwietnia 2021, 20:58 #1012
Paps: Żegnamy Edzio:)
» 20 kwietnia 2021, 20:57 #1011
rvn10: Jak dla mnie to koniec relacji Uefa-FIfa z największymi klubami w europie, przecież to co się wydarzyło w ostatnich dniach odbije się bardzo mocno na ich przyszłych relacjach. Uefa pokazała swoją twarz (wstrętną zresztą). Nie popieram do końca Superligi ale nie popieram również pomysłów Uefa. Ten konflikt będzie jeszcze trwał latami. 19 Kwietnia 2021 przejdzie do historii światowej piłki nożnej.
» 20 kwietnia 2021, 20:57 #1010
MiSt: Ed Woodward has resigned as chairman of Manchester United.
@talkSPORT
» 20 kwietnia 2021, 20:56 #1009
Kilerek7: A ja się zgadzam z artykułem Micheala Coxa z The Athletic, że Superliga której koncept już istniał w latach 60 tych, powinien powstać. Oczywiście rozumiem ten cały hejt kibiców, graczy, trenerów, bo z boku wygląda to jak ucieczka wielkich na swój teren i zarabianie dla siebie, ok czysta kasa gołym okiem, ale Uefa i Fifa też święte nie są, co wielu tutaj już pisało, więc nie będę powtarzał. Jednak to co mi się podoba w takiej superlidze i w artykule Cox dobrze to opisał, to konkurencyjność! Przytoczył np. Burnley które jedzie co każdy mecz do City i dostaje bęcki, a jeśli jakiś klub wygra lub coś zdobędzie to najczęściej jednorazowy wystrzał i taka jest prawda. Czy taka liga niemiecka jest konkurencyjna? Jak Bayern wygrywa tam rok za rokiem i tylko Lipsk albo BvB starają się im utrzeć nosa? Albo PSG w ciągu 9 lat wygrało 8 tytułów, tylko raz wygrało wtedy Monaco, wtedy PSG wzmocniło się tak, że następne lata ich. Ok przytoczycie, że w PL jest więcej do tytułu, ale tak naprawdę o tytuł walczą najwięksi, bo są najbogatsi, najwięksi, a reszta skazana jest na bycie w środku non stop, a jednorazowe zrywy to tylko jednorazowe zrywy. Jak ktoś jest fanem Bundesligi to chyba umiera z nudów, bo co roku faworyt jest w zasadzie jeden. Dlatego gdyby powstała liga 20 drużyn równych sobie kasą, wielkością i potencjałem piłkarskim, mielibyśmy naprawdę kawał dobrej piłki, gdzie każda z drużyn liczy się w walce o tytuł. Prawda jest taka, że wielkie marki i kluby wyznaczają cały kierunek w piłce, bez nich ten sport byłby niczym, więc poniekąd powinny mieć jakiś wpływ na resztę, jak starszy brat nad młodszym. Oczywiście z punktu widzenia fana, piękna futbolu i samej idei, jest to egoistyczne zagranie, ale z punktu widzenia sportowego, było by moim zdaniem świetne, mnie osobiście to jak jest obecnie nudzi, też chciałbym aby ligi wygrywały inne drużyny czy LM, a nie tylko murowani faworyci.
» 20 kwietnia 2021, 20:56 #1008
mikiartur: ja to jestem zwolennikiem ale wspólnej ligi Europy. W sensie że gramy 20 klubów liga Europy. I mamy takie międzynarodowe dywizje itd. Nawet to by mogło lige mistrzów zastąpic. Nawet w takiej formie jak superliga. Ale z dywizjami, z ligami krajowymi itd. ale liga gdzie 15 ekip ma zawsze zaklepany start to nie.
» 20 kwietnia 2021, 20:59 #1007
Giggsy: Teraz powinni się zjednoczyć i wyebac edka, i glazerow
» 20 kwietnia 2021, 20:55 #1006
BartoszP: w ramach protestu - nie kupuję żadnego Camaro!
» 20 kwietnia 2021, 20:55 #1005
GoForWin: A stać Cię? :P
» 20 kwietnia 2021, 20:58 #1004
AUDIoooo: Ja mam Camaro, nie żałuje i nigdy nie będę żałował. Full Power :)
» 20 kwietnia 2021, 21:00 #1003
Pawelko17: Edek nie jest już dyrektorem Manchesteru United
» 20 kwietnia 2021, 20:54 #1002
UnitedFan07: Oby tylko nikt jeszcze gorszy go nie zastąpił
» 20 kwietnia 2021, 20:58 #1001
mikiartur: Ale jaja jak berety. XDDDDD

Niezły się zaraz chaos u nas zrobi xd
Ciekawe co z tego wyniknie
» 20 kwietnia 2021, 20:54 #1000
Reico100: Jeżeli to prawda z tymi odejściami, to wtopa na nieziemską skale. To chyba najgorsze co można teraz zrobić, podkulić ogon i wrócić wiernie do swojego pana(UEFY). Totalna porażka, nic na tym nie ugrano. Jak się powiedziało A to trzeba powiedzieć B, a nie zmieniać zdanie w zależności jak wiatr zawieje. Jest to ogromna kompromitacja tych zespołów, którym teraz UEFA nie odpuści i wyciągnie poważne konsekwencje.
No niestety, ta patologia w UEFIE czy FIFIE dalej będzie trwać w najlepsze. Liczyłem, że coś dobrego z tej scysji wyjdzie, szkoda.
» 20 kwietnia 2021, 20:54 #999
getryscholesa: WOODWARD ZREZYGNOWAŁ TO JEST ZBYT PIĘKNE ZEBY BYŁO PRAWDZIWE IDŹCIE PO SZAMPANA
» 20 kwietnia 2021, 20:54 #998
DjTED: A co masz do Edka??
» 20 kwietnia 2021, 20:58 #997
getryscholesa: Nic. Nawet za grosz szacunku.
» 20 kwietnia 2021, 21:01 #996
Strzelec: Ed Woodward has resigned as chairman of #mufc [@talkSPORT]
» 20 kwietnia 2021, 20:54 #995
MiSt: Edek out!!
» 20 kwietnia 2021, 20:54 #994
GoForWin: Marzyciel.
» 20 kwietnia 2021, 20:54 #993
MiSt: Poczytaj Twittera :D
» 20 kwietnia 2021, 20:55 #992
Vilen: BREAKING: Ed Woodward has resigned as chairman of Manchester United.

Woodward’s decision comes after the backlash over the European Super League.

- talkSPORT sources understand

Boze zeby to byla prawda
» 20 kwietnia 2021, 20:53 #991
SikamNaPapugi: Az mi dygnął
» 20 kwietnia 2021, 20:54 #990
AUDIoooo: Hahaha
» 20 kwietnia 2021, 20:58 #989
RedRevolta: BREAKING: Ed Woodward has resigned as chairman of Manchester United.!! cooooooo
» 20 kwietnia 2021, 20:53 #988
zaluda: Woodward zrezygnował ze swojej funkcji w United!!
» 20 kwietnia 2021, 20:53 #987
Hoodys: Teraz tylko 1 prośba co do ludzi stojących po stronie UEFY :
Nie ważcie sie obrażać ani narzekać na okienka transferowe. Bo stanęliście po stronie okradania m.in. naszego klubu. Jak Uefa zabiera z LM 90% kasy które United zarabia to nie narzekajcie że tylko 1 transfer na sezon da rade zrobić :)
» 20 kwietnia 2021, 20:52 #986
DjTED: Ej ej a policzyć Ci ile nakradli Glazerowie ? Z tymi pieniedzmi bylibysmy najbogatszym klubem na Swiecie.
» 20 kwietnia 2021, 20:54 #985
Saberem47: Weź co ty gadasz. Wolę stać po stronie mafii niż kogoś kto wypacza zasady sportowej rywalizacji
» 20 kwietnia 2021, 20:54 #984
DevoMartinez: 1. Wydajemy i tak najwięcej zaraz po city a i tak nic nam to nie daje.
2. Więcej kasy Glazerowie wyciągają z klubu i ile byśmy nie dostawali z LM to i tak Neymara byś u nas nie zobaczył. Właściciele by więcej mieli w kieszeni i tyle.
» 20 kwietnia 2021, 20:58 #983
Hoodys: Jak wierzyłes że FK Astana ma szanse wygrać LM to jesteś po prostu naiwniakiem
» 20 kwietnia 2021, 21:02 #982
d3zet: Saberem47 z dniem dzisiejszym ogłosił, że NBA to nie sportowa rywalizacja. XDDDD
» 21 kwietnia 2021, 03:32 #981
DjTED: Długo to wytrzymało. 2 dni. Mogli to pare godzin szybciej rozwiazać to może Mourinho by byl nadal w Totenhamie :D
» 20 kwietnia 2021, 20:51 #980
zeVard: Marzeniem jest jeszcze #GlazersOUT #WoodwardOUT
» 20 kwietnia 2021, 20:51 #979
Luke88: Pokrzyczeli, pojęczeli i już po rewolucji.
» 20 kwietnia 2021, 20:50 #978
karol100: [SUPER LIGA]

MANCHESTER UNITED wycofa się z Europejskiej Super Ligi, oficjalne oświadczenie pojawi się do piątku.

Gracze Manchesteru United wprost zbuntowali się za kulisami. Luke Shaw i Harry Maguire zrobili tyle ile w ich mocy i skonfrontowali się z Edem Woodwardem.

Źródło: Leah Smith, Stretty News



Oby to była prawda
» 20 kwietnia 2021, 20:49 #977
0listonoszpat: Wierzyć się nie chce, jeśli to prawda to kapitan ma jaja
» 20 kwietnia 2021, 20:50 #976
UnitedFan07: Teraz czas na wywalenie glazerow ze struktury wlascicielskiej klubu i rozpoczecie odbudowy wielkiego United z naciskiem na sprawy sportowe a nie finansowe. Dość już tego drenowania klubu.
» 20 kwietnia 2021, 20:54 #975
SkilledHydra16: Piękne to były rozgrywki, nie zapomne ich nigdy
» 20 kwietnia 2021, 20:48 #974
AUDIoooo: Komentarz zedytowany przez usera dnia 20.04.2021 20:48

Olać tą Super Ligę. Czekam na United- Roma a w przyszłym sezonie na zaciętą walkę United w LM.
» 20 kwietnia 2021, 20:47 #973
Hoodys: Będzie zacięta. Istamaalabshkeshire oraz Ferencvaros na pewno będą zacięcie walczyć. 11tką w polu karnym cały mecz :)
» 20 kwietnia 2021, 20:50 #972
AUDIoooo: Ale ja pisałem o United :) co mnie jakieś pionki które wymieniasz?
» 20 kwietnia 2021, 21:02 #971
Hoodys: A ty myślisz że kto w tej LM gra? Same Barcelony?
» 20 kwietnia 2021, 21:12 #970
AUDIoooo: Ja nic nie pisałem że same Barcelony grają :) pisałem o United. To jasne że grają tam też słabsze ekipy, od wczoraj oglądasz LM? To że chce zobaczyć walczące United ma się nijak do tego co piszesz.
» 22 kwietnia 2021, 14:19 #969
Saberem47: A eksperci pisali ze UEFA nic nie może 😂
» 20 kwietnia 2021, 20:43 #968
Hoodys: Bo nic nie może. Zbuntowali sie zawodnicy, trenerzy i kibice. Uefa przegrałaby batalie na każdym polu sądowym i sportowym z Superligą
» 20 kwietnia 2021, 20:44 #967
DjTED: Bo by nie mogli, ale zawsze jest czarna owca co sie wyłamie. W grupie jest siła
» 20 kwietnia 2021, 20:44 #966
Saberem47: Z tym sportowym to popłynąłes za daleko xd
» 20 kwietnia 2021, 20:45 #965
DevoMartinez: I grupa wygrała. Prawie wszyscy kibice byli przeciwni temu skokowi na kasę.
» 20 kwietnia 2021, 20:48 #964
Hoodys: United vs Barca, City vs Chelsea KONTRA
a) Brak najlepszych klubów i mecze Valladolid vs Cadiz lub Leicster vs Benevento
b) W przypadku zostania klubów w LM mecze typu Mińsk vs Bate, Genk vs United
Już teraz nowy format LM szoruje dno i jeszcze bardziej obniża prestiż rozgrywek i oglądalność
» 20 kwietnia 2021, 20:49 #963
GoForWin: Komentarz zedytowany przez usera dnia 20.04.2021 20:42

No i dobrze będzie w sumie jak pomysł SL upadnie, nie byłem fanem tego pomysłu. Szkoda tylko, że jedynie kto w tym wszystkim wygra jak już, to jedno zło(EUFA i FIFA) kosztem drugiego zła(Perez i reszta).
» 20 kwietnia 2021, 20:41 #962
szczecinianin: Ornstein napisał, że United nie wyszedł z Super Ligi. No tak, nie zdziwię się jak my suma sumarum tam zostaniemy :)
» 20 kwietnia 2021, 20:41 #961
getryscholesa: Nie zostaniemy bo to nie ruszy. Ale ze Glazer jest wiceprezesem to może to trochę potrwać.
» 20 kwietnia 2021, 20:44 #960
mikiartur: w sumie całkowicie to ja tylko Romano wierzę xd
A Ornstein w ostatnim czasie więcej się mylił niż dobrze przewidywał
» 20 kwietnia 2021, 20:45 #959
rvn10: Ornstein to dziennikarz Arsenalu a nie United.
» 20 kwietnia 2021, 20:45 #958
rvn10: Wygląda na to, że to kibice mieli ostatnie słowo co do Superligi. Uefa triumfuje ale pewnie jeszcze o Superlidze usłyszymy, Ten projekt jeszcze wróci ze zdwojoną siłą.
» 20 kwietnia 2021, 20:37 #957
BartoszP: Uff i nie uff.
Beton tylko się uzbroił. Teraz będą nie do ruszenia.
» 20 kwietnia 2021, 20:38 #956
BartoszP: Czyli UEFA wygrało, piniazki nadal ich.

Jednej strony fajnie bo:
1) emocje walki o top 4 pozostaną
2) Wywalczyliśmy praktycznie awans to LM i zaprzepaszczenie tego było by smutne.
3) jest nadal szansa na grę Liverpoolu w Conference Cup :D
Ale
1) beton uzna słusznie że jest nie do ruszenia
» 20 kwietnia 2021, 20:36 #955
mikiartur: punkt 3 najbardziej cieszy :D
» 20 kwietnia 2021, 20:47 #954
DjTED: "Roman Abramowicz, szejkowie z PSG i City oraz Infantino na sztandarze walki o piękno i wartości piłki nożnej.

Człowiek by siedział tydzień i lepszego żartu by nie wymyślił."
» 20 kwietnia 2021, 20:36 #953
Anhel: Teraz piłeczka po stronie UEFA, to się nie skończy na tym , dostaniemy bana na transfery, odjęcie pkt w lidze i mega karę finansowa. W dodatku będziemy na czarnej liście UEFA czyt. Przekręty sędziowskie i Varu. Teraz będą się mścić
» 20 kwietnia 2021, 20:35 #952
SickRabbit: i jeszcze plagi egipskie ześlą na nas
» 20 kwietnia 2021, 20:38 #951
piter100000: Niekoniecznie. 12 klubów pokazało, że mogą takiego bubla stworzyć, ale sam fakt smrodu i wzmocnienia siły UEFY będzie. Jednak ja wolę mafię UEFA gdzie takie Leicester zdobywa tytuł mistrza i gra w LM niż pseudo projekt gdzie w takiej sytuacjicjak teraz gdyby ligi były normalnie grane to żadna z drużyn z miejsc 2-16 już o nic by nie grała
» 20 kwietnia 2021, 20:39 #950
Hoodys: A ja wole jak Manchester United zarabiający dla Uefy setki milionów rocznie dostaje większość z tego a nie ochłapy
» 20 kwietnia 2021, 20:43 #949
Luke88: xD
Nic nie będzie, będzie co najwyżej lepiej i UEFA jeszcze jakieś zmiany wprowadzi na korzyść tych wielkich klubów, tylko po to była ta szopka.
» 20 kwietnia 2021, 20:53 #948
SzarimMusty: Super Liga powstanie najpewniej w nowej formie i nieoficjalnej. 12 klubów założycieli podzieli się na 3 grupy i podczas przedsezonowych tourne będą grali tylko ze sobą. Gdzie w skróconej wersji pokażą światu czym może być Super Liga.
» 20 kwietnia 2021, 20:35 #947
DevoMartinez: Meczami o pietruszkę.
» 20 kwietnia 2021, 20:36 #946
SzarimMusty: Pereza i Glazerów już głowa w tym by te mecze dla piłkarzy wcale nie były o pietruszkę.
» 20 kwietnia 2021, 20:39 #945
rizx: European Champions Cup v2?
» 20 kwietnia 2021, 20:40 #944
Radomirus: Komentarz zedytowany przez usera dnia 20.04.2021 20:35

Jeżeli kolejne kluby zrezygnują to do jutra projekt będzie martwy.

W sumie szkoda
I trochę przerażające, jak to UEFA staje się nagle "dobrą siłą" w piłce nożnej przeciwko "chciwym i pazernym" właścicielom klubom.

Prawdę mówiąc zastanawiam się jakie będą opinie o Super League gdy za dwa lata wejdzie w życie "reforma" Ligi Mistrzów, którą wczoraj zatwierdziła UEFA...
...bo w tym całym zamieszaniu kwestia tego bubla, jakoś wszystkim umknęła.

Bo zostawiając emocje na bok to wybór jaki był (był - bo jak mówię, jeżeli faktycznie te dwa kluby odejdą to projekt może się zwijać), to mieliśmy do wyboru dwie koncepcje:

Super League
- 20 drużyn w dwóch grupach z jasną zasadą mecz u siebie-rewanż i z jasną drabinką awansu do fazy pucharowej
- Kluby które co tu dużo mówić przyciągają rzesze kibiców przed telewizory plus 5 drużyn dodawanych co roku (nie zdziwiłbym się gdyby o te miejsca był miały rywalizować mistrzowie np. Holandii, Belgii, Portugalii itp. plus zwycięzca LM i ewentualni zwycięscy z TOP5 lig gdyby nie zwyciężył któryś z członków SL)

Liga Mistrzów
- 36 drużyn w jednej grupie
- każda z nich gra 10 meczów z różnymi drużynami, które będą losowane, 5 meczów u siebie i 5 meczów na wyjeździe
- do fazy pucharowej awansuje pierwszych 8 zespołów a kolejne 16 będzie walczyć w dodatkowej rundzie kwalifikacyjnej

Ktoś coś z tego tak szczerze rozumie? Bo mi to wygląda na to, że mecze w fazie ligowej to są o pietruszkę (czyli jeszcze większa nuda niż teraz) bo na 36 drużyn - tylko 8 tak naprawdę jest eliminowanych z gry w pucharach... tj. 2/3 drużyn gra dalej... to po co ta faza grupowa? Dopiero będzie płacz, że najwięksi będą wystawiać rezerwy bo wystarczy się spiąć na 2-3 mecze by zapewnić sobie odpowiednią ilość punktów by grać dalej...
» 20 kwietnia 2021, 20:33 #943
bartini63: Ludzie widzieli tylko zło w Superlidze, że kasa itd ale nie widzą jak UEFA tymi swoimi pseudo zmianami chce jeszcze bardziej zarabiać na swoim, tego niektórzy nie widzą i nie będą protestować, bo po co piłkarze to maszyny i zamiast zmniejszyć liczbę meczów to dajmy więcej na pewno wszyscy będą zadowoleni. Odnośnie tematu superligi dobrze, że sypnęło to, ale mam nadzieje, że ludzie też obudzą się, że UEFA też jest ogromnym problemem, po co ruszają to co działa dobrze ja się pytam po co?
» 20 kwietnia 2021, 20:36 #942
mikiartur: W skrócie: propozycja superligi jest krzywdząca dla wielu klubów poza tą 12nastką.
propozycja UEFA jest żeby nie przeklinać kijowa, do pupy, bardzo niezrozumiała, bardzo możliwe że niesprawiedliwa, bardzo prawdopodobne że jeszcze nudniejsza opcja niż obecnie.

A podsumowując obie: i to słabe i to głupie. Dobrze że jest jasna akurat w tych przepisach Premier League która jest w miare zrozumiała xd
» 20 kwietnia 2021, 20:38 #941
Hoodys: Superliga zabija ducha sportu no bo przecież Łudogorec miał szanse na wygranie LM a tera nie ma i to jest zabicie sportu !!111111
Dlatego ja mam najlepsze wyjście dla wszystkich fanów piłki i oczu. Jak wejdzie nowy format - oglądać tylko mecze z topowymi drużynami. No chyba że kogoś jara kartoflisko na FK Astanie albo Bate Borysów albo Łudogorec murujące 90 minut mecz :) Ja postanowiłem sobie że mecze będę tylko oglądać z drużynami z top4 z 5 najlepszych lig
» 20 kwietnia 2021, 20:40 #940
bartini63: Ja tam postanowiłem odpuścić sobie mecze pod egidą UEFY, wolę patrzeć tylko wyniki niż dawać za oglądalność zarabiać tym gościom.
» 20 kwietnia 2021, 20:47 #939
sisinho: @Hoodys

Takie jak nasze szachy z Arsenalem czy Chelsea?
» 20 kwietnia 2021, 20:50 #938
Radomirus: Komentarz zedytowany przez usera dnia 20.04.2021 21:01

Osobiście uważam, że projektowi zabrakło pjaru i odwagi w jego prezentacji. Wyglądało to trochę jak rzucamy sprawę do sieci, wycofujemy prezesów klubów z jakiegoś tam stowarzyszenia przy UEFA i czekamy co będzie.

Jak pisałem wcześniej - rozumiem, ze członkowie założyciele chcą sobie zagwarantować dochody i miejsce w SL w związku z tym, że idą na pierwszy ogień i narażają się na gnie ludu i UEFA. Ale powinni od razu przedstawić propozycję na jakiej zasadzie mają działać kwalifikacje dla innych klubów.

Może zamiast 2 grup po 10 zespołów lepsze byłoby wtedy 4 grupy po 6 zespołów. I ograniczenie się do 12 założycieli (zamiast Arenalu, Atletico i AC Milanu - PSG, Borussia i Bayer)
- w każdej grupie byłoby po 3 założycieli i 3 zespołów z kwalifikacji.
- byli by to np. zwycięscy lig: Portugalskiej, Holenderskiej, Belgijskiej,
- 5 najlepszych, poza założycielami, zespołów z TOP5 lig
- 3 miejsca z kwalifikacji - tu walka toczyłaby się między drużynami z określonych regionów
* Rosja, Litwa, Łotwa, Estonia, Szwecja, Norwegia, Dania, Szkocja
* Polska, Czechy, Słowacja, Słowenia, Serbia, Chorwacja
* Grecja, Izrael, Rumunia, Bułgaria, Turcja, Cypr
- później normalna drabinka pucharowa dla dwóch najlepszych zespołów w grupie

Mielibyśmy wtedy po 10 meczów w fazie grupowej (a nie 18 - więc byłby mniejszy zgrzyt na przemęczenie zawodników a z drugiej strony i tak ostateczny kształt awansów decydowałby się pewnie na wiosnę - zakładając, że pierwszych 6 kolejek rozgrywano by jesienią a ostatnie 4 fazy grupowej - wiosną)
Propozycja byłaby bardziej do zaakceptowania z uwagi na szerszy dostęp różnych zespołów
» 20 kwietnia 2021, 20:59 #937
HarryBrown: @Radomirus
Ale to może być właśnie ciekawe pod warunkiem, że wprowadzą ten system szwajcarski w formule jaki obowiązuje w szachach. W mojej ocenie spowoduje to, że nie będzie praktycznie spotkań o pietruszkę. System szwajcarski oznacza, że w poszczególnych rundach grają między zespoły z tego samego poziomu punktowego. A to implikuje, że w każdym meczu trzeba grać o całą pulę.
» 20 kwietnia 2021, 23:07 #936
mikiartur: w takim razie jak widać superlidze mówimy papa

Ale przez 2 dni sobie akcje podnieśli klubowe xd
» 20 kwietnia 2021, 20:33 #935
zeVard: Oby ta superliga nie doszła do skutku, dobijamy do końca sezonu, działamy na rynku i miejmy nadzieje że zwojujemy coś w przyszłym sezonie.
» 20 kwietnia 2021, 20:31 #934
szczecinianin: Gorzej jak teraz za karę Glazerowie nic na transfery nie dadzą :)
» 20 kwietnia 2021, 20:33 #933
DevoMartinez: No to ukarzą samych siebie.
» 20 kwietnia 2021, 20:34 #932
zeVard: Miejmy nadzieje że tak nie będzie
» 20 kwietnia 2021, 20:35 #931
GGMUN6: #mufc players revolted against the European Super League behind-the-scenes. Luke Shaw and Harry Maguire were heavily involved and confronted Ed Woodward

BRAWO
» 20 kwietnia 2021, 20:28 #930
szczecinianin: Gorzej jak ich sprzeda latem za "zdradę" :) te k@#$y z zarządu stać na wszystko
» 20 kwietnia 2021, 20:29 #929
hraboNX: Teraz proszę już nigdy na kapitana jadu nie sączyć. Prawdziwy lider, prawdziwy Diabeł. Brawo też dla Luke'a, Bruno i Rasha. Ta drużyna jest skazana na sukces, skoro tam taki duch walki :)
» 20 kwietnia 2021, 20:35 #928
getryscholesa: JEST WYCOFALIŚMY SIĘ UFFFFGG
» 20 kwietnia 2021, 20:26 #927
FreddyKruger: Brawo Red Army!
» 20 kwietnia 2021, 20:29 #926
Pawelko17: Manchester United opuści European Super League - oficjalne potwierdzenie ma nastąpić do piątku.

[Leah Smith_, StrettyNews]
» 20 kwietnia 2021, 20:25 #925
RedRevolta: I zaraz będą wszyscy ogłaszać, ze to jednak koniec sl, pewnie kiedyś z tym wrócą, ale narobili takiego gówno zamieszania, że się w głowie nie mieści, wstyd!
» 20 kwietnia 2021, 20:25 #924
getryscholesa: Mega rzetelny gość Constantin Eckner poinformował ze to koniec SuperLigi
» 20 kwietnia 2021, 20:23 #923
Pops918: [talkSPORT] BREAKING: All 12 clubs are meeting tonight to discuss disbanding the Super League. - talkSPORT sources understand.
To by było chyba na tyle. Przynajmniej na razie, bo nie wierzę, że te szuje nie będą chciały w przyszłości wrócić z podobnym konceptem.
» 20 kwietnia 2021, 20:23 #922
loczek1986: Ale siaraaa. Szybciej padło niż powstało, zostaniemy z Realem sami. Gdyby wszystkie kluby były Zjednoczone z tym projekcie to by przeszło. Za dużo klubów było na nie.
» 20 kwietnia 2021, 20:23 #921
DevoMartinez: Na szczęście zjednoczeni byli kibicie, piłkarze, trenerzy a nie kluby...
» 20 kwietnia 2021, 20:29 #920
Anhel: City i Chelsea się wycofują, Totenham i Arsenal to wiadomo dla nich to okazja wiec cisza alw ze my i Liverpool jeszcze nic nie zrobiliśmy to jest dramat, Kibice Liverpoolu chociaż dali jakis sygnał ze się im to nie podoba a jak tam w United ?
» 20 kwietnia 2021, 20:20 #919
Muzyk07: Dlatego że my po realu jesteśmy głównymi założycielami tego
» 20 kwietnia 2021, 20:24 #918
Anhel: I to jest wstyd i hańba
» 20 kwietnia 2021, 20:29 #917
bartini63: Mogliby jeszcze porobić protesty przeciwko FIFIE i UEFIE nie wiem zrobić bojkot przeciwko tej pieprzonej mafii...
» 20 kwietnia 2021, 20:20 #916
szczecinianin: Komentarz zedytowany przez usera dnia 20.04.2021 20:20

My nie wyjdziemy, dla glazerów jesteśmy pełzającą, rzadką kupą, niestety ;) ile razy już walczyliśmy przeciwko nim? Helikoptery nad stadionem latały, banery na stadionie, hejt w necie, pod chatą Eda byli rozwścieczeni kibice, to coś dało? NIC. Śmieją się nam w twarz i robią z MU co chcą :) będziemy sami grali w tej Super Lidze z Realem, co tydzień :)
» 20 kwietnia 2021, 20:19 #915
FreddyKruger: Komentarz zedytowany przez usera dnia 20.04.2021 20:33

Mylisz się , United odpuści dołączenie do SL tak jak reszta która już to zrobiła
» 20 kwietnia 2021, 20:28 #914
mikiartur: Teraz piszą że Atletico też wypada. I Man City także. Choć póki co brak oficjalnych wieści wychodzi na to że to chyba tylko blef był. Jak te oficjalne odejdą to pewnie za nimi reszta pójdzie
» 20 kwietnia 2021, 20:19 #913
Pops918: Atletico też out. Raczej nic z tej Superligi nie wyjdzie.
» 20 kwietnia 2021, 20:17 #912
MiSt: Barcelona bez zgody socios nie zamierza brać udziału w SL. Ojoj, zaczyna się sypać :)
» 20 kwietnia 2021, 20:16 #911
getryscholesa: City i Chelsea już wyszli. Laporta mówi ze bez zgody kibiców Barca w to nie wejdzie. No coz, obawiam się tylko ze my z tymi żydowskimi gangsterami zostaniemy tam aż do końca.
» 20 kwietnia 2021, 20:16 #910
getryscholesa: Atletico tez już wyszło :)
» 20 kwietnia 2021, 20:17 #909
mikiartur: Z drugiej strony. Jeśli te kluby odejdą od superligi to ciekawe co powiedzą? xd że jednak są za rywalizacją otwartą i nie chcą grać w zamkniętej lidze czy co?
» 20 kwietnia 2021, 20:14 #908
FreddyKruger: Perez kaput :)
» 20 kwietnia 2021, 20:13 #907
GGMUN6: Komentarz zedytowany przez usera dnia 20.04.2021 20:13

To nie dojdzie do skutku, już Chelsea i City opuszczają to coś.. błagam, żebyśmy też to zrobili.

Edit;
Joan Laporta (Barcelona president): "Barcelona will NOT join the Super League until our socios vote for it. It's their club, so it's their decision."
» 20 kwietnia 2021, 20:11 #906
Pops918: City też rezygnuje z udziału w Superlidze.
» 20 kwietnia 2021, 20:09 #905
mikiartur: Znów poczekajmy na oficjalne wieści. Bo teraz wszyscy powiedzą że Chelsea odchodzi a jednak za chwile się okaże że jednak nie.
» 20 kwietnia 2021, 20:05 #904
zaluda: Brawo Chelsea!
» 20 kwietnia 2021, 20:04 #903
pawelisto2: Jeśli za ich przykładem pójdą pozostałe kluby to niedługo Perez zostanie sam i futbol(piłkarze, kibice) wygra tę batalię. Gorzej jednak, że niesmak pozostanie na długo, oj długo, a w tym wszystkim niesmak do Manchesteru United.
» 20 kwietnia 2021, 20:07 #902
szczecinianin: Komentarz zedytowany przez usera dnia 20.04.2021 20:03

Chelsea zmądrzała, nie oczekujcie tego od chciwych Żydów z MU.
» 20 kwietnia 2021, 20:02 #901
GGMUN6: twitter.com/utdreport/status/1384566503551479809

Co tam się dzieje :o
» 20 kwietnia 2021, 19:59 #900
sisinho: Te tresci sa niedostepne ;o
» 20 kwietnia 2021, 20:03 #899
HarryBrown: Robi wrażenie! Brawa dla fanów Chelsea!
» 20 kwietnia 2021, 20:04 #898
SzarimMusty: Po dłuższym przemyśleniu, po kilku żartach, po przeczytaniu wielu opinii kibiców różnych klubów i ja coś dodam do siebie.

Superliga to efekt korupcji w UEFA. MŚ w Katarze? Skok na kasę. ME które zostały przełożone zamiast być odwołanymi? Skok na kasę. Poszerzenie LM o kolejne 4 kluby. Skok na kasę. Te 4 kluby to mogą być 2 angielskie i po jednej hiszpańskiej i chyba Niemieckiej. Skok na kasę. PSG wyłożyło w 2 okienka 500mln na Mbappe i Neymara. Brak bana. Jakieś problemy finansowe Basaksehiru. Ban na kilka udziałów w europejskich pucharach. City, Real i Barca mieli udowodnione nielegalne kupowanie nieletnich zawodników i brak bana, zamknięte okienko transferowe... które sobie mogli jeszcze wybrać. Jak to nie jest skok na kasę to nie wiem co jest.

Uefa jest skorumpowanym tworem, który podkrada sporą działkę bogatym i z tych co zabiera ochłapy rzuca malućkim. I oni się stylizują na "obrońców futbolu". Gdyby z równą skrupulatnością co małych czepiali się dużych to Włoskie ekipy nie grałyby w Europejskich pucharach. Czemu Inter nie został wyrzucony? Skoro nawet nie udawał, że nie ma pieniędzy by spłacać swoje zobowiązania? Bo to jest skok na kasę.

Dzisiaj wszyscy wołają "Super Liga to skok na kasę". Oczywiście chodzi tu o pieniądze, a nie dobro piłkarskie ale Bogaci, popularni chcą swojej doli jaką podkrada im rok rocznie UEFA. UEFA nawet powiększa dla tych dużych LM. Przymyka oko na Finansowe Fair Play tylko po to by im się przypodobać i nie zostać odepchniętym od koryta. UEFA chce kasy i dlatego nie będzie dyskwalifikacji ekip z europejskich pucharów bo nikt nie będzie oglądał przegranych z City/Realem/Chelsea vs PSG. Nikt nie będzie patrzył na tych co przegrali z Arsenalem i MU w starciu z Romą i Villarealem. Po prostu to nie są te marki. Powodem dla którego 3 ekipa w fazie grupowej nie żegna się z pucharami jest taka, że ta 3 drużyna ma też sporo kibiców i szkoda by było się ich pozbyć w połowie sezonu, a jak dalej radzą sobie te ekipy? Wystarczy spojrzeć na MU.

Jednak moim zdaniem Anglicy popełniają błąd wchodząc do Super Ligi z ekipami które nie mają już innego wyboru. Real, Barca, Juve, Inter czy też Milan prosto z mostu przyznają, że muszą pożegnać się z najdroższymi piłkarzami bo ich nie jest na nich stać. Dlatego odszedł Ronaldo parę lat temu. Dlatego za darmo odeszli Vidal, Suarez, to dlatego Inter błaga nas czy też Real byśmy nie ciągnęli ich za niepłacone raty za zawodników. To dlatego Juventus jest gotowy oddać za bezcen CR7. Prawda jest taka, że Angielskie ekipy mimo problemów finansowych lepiej się trzymają na nogach. MU mimo, że zarobiła 200mln mniej niż Barca to deficyt za rok 19/20 ma ponad 100mln mniejszy niż ekipa z katalonii. Real może znowu spróbować numeru z 2004 czy też 2005 gdzie tereny treningowe sprzedali 25 razy drożej niż była ich wartość co o dziwo uratowało ich przed wyprzedażą prawie całego składu i zaciśnięciem pasa przy nowej drużynie.
» 20 kwietnia 2021, 19:56 #897
GGMUN6: Breaking: Chelsea are preparing documentation to request withdrawal from the European Super League #mulive [bbc]
» 20 kwietnia 2021, 19:53 #896
HarryBrown: Roman pewnie już dostał prikaz z Kremla po interwencji FIFA i UEFA.
» 20 kwietnia 2021, 20:01 #895
QUEBON: BREAKING NEWS: CHELSEA OPUSZCZA SUPERLIGĘ!!
» 20 kwietnia 2021, 19:53 #894
HarryBrown: Odchodząc od SL. Pojawił się news, że BvB poważnie jest zainteresowane zakupem Andre Silvy w przypadku gdyby odszedł od nich Haaland.
» 20 kwietnia 2021, 19:52 #893
sturmik: Nie moge uwierzc , że Glazerowie chca w ten sposób nagonić sobie pieniędzy.
Jak dla nich to cud miód malina - akcje wzrosły, będą szefowali w Europie (a nie znają się na piłce nożnej w ząb) i co roku zgarniali kupę siana.
Jak nie wyjdzie to sprzedadzą swoją dojną krowę ,ale wcześniej jeszcze obłowią się znakomicie. Interes życia.

Historia futbolu w błoto, zdrowa rywalizacja w błoto, interesy piłkarzy/reprezentacje narodowe nie ważne.
Piłkarz ma być jak gwiazdki NBA lub objezdny Harlem Globtrotters - małpką na sznurku zarabiającą kasę dla swojego pana za sowite wynagrodzenie. Następnym krokiem będzie pobieranie opłat od drużyn narodowych za pożyczanie piłkarza.
Ciągle jeszcze myslę że to prima aprilis bo nie mogę pojąć jak nasz klub mogł podeptać wszystko o co dotąd walczył i na co pracował i chcieć zostać objazdową wydmuszką.
Glazerowie już nie raz pokazali ,że nie musisz wcale nawet dobrze grać ,żeby być najbogatszym na świecie.
Zamiast wkładac pieniądze ,żeby kiedyś tam ewentualnie zdobyć lige mistrzów oni ją po prostu olali i zrobili nową ligę.

Bayern i PSG na razie ważą opcje bo w przypadku wyrzucenia wszystkich lepszych drużyn z LM byliby corocznym pewniakiem na finał.
» 20 kwietnia 2021, 19:24 #892
DjTED: Jak wywala wszystkie druzyny z LM to kto to bedzie ogladac ? Bedzie wiadomo na start kto wygra. Ja tego nie bede ogladać. Setki milionow kibicow poprostu nie wykupi transmisji takiego czegos i to padnie. Pilka jest po stronie 12
» 20 kwietnia 2021, 19:42 #891
HarryBrown: A ja i owszem będę oglądać chociażby dla samego El Maestro Bielsy i jego Leeds. Czy też Brighton, które gra ciekawy futbol - na pewno ciekawszy niż Spurs czy Arsenal. Myślę, że Everton z sezonu na sezon będzie też poprawiać jakość gry pod wodzą don Carlo.
» 20 kwietnia 2021, 19:55 #890
pawelisto2: Nie chcę wypowiadać się za wszystkich, bo wiele osób ma różne podejście, ale ja osobiście wolę LM, czy też LE gdzie zagrają ze sobą Celtic vs Ajax, czy AJax vs Slavia, które budują dopiero coś ciekawego i mogą być tym kopciuszkiem niż pompowany na siłę mecz Tottenham vs Barca, które bez względu na wynik w przyszłym sezonie spotkają się ponownie.

W miniony czwartek przykładowo wolałem obejrzeć mecz Slavii z Arsenalem, a na nasz rzucałem tylko okiem ukradkiem, bo my byliśmy pewniakami do gry w następnej rundzie, Slavia mogła naprawdę stworzyć jeszcze piękniejszą historię, w Super Lidze będzie to mocno wątpliwe.
» 20 kwietnia 2021, 20:01 #889
DaredevilUtd: Cytując HarryBrown "Nie żebym był adwokatem UEFA. Ale znalazłem sobie takie dane odnośnie finansów UEFA bodajże za 2018 r.
Po stronie przychodów: 2,8 mld euro
Po stronie wydatków: 2,1 mld euro dla klubów za udział w rozgrywkach i inne formy wsparcia

2,1 mld z 2,8 mld powiedzmy sobie uczciwie to nie jest znowu taki niewielki okruch."
Wnioseki nasuwaja się same. Bogacze, z bankiem J. P. Morgan na czele, chcą sobie sprywatyzować football, boim ciągle kasy za mało :)
» 20 kwietnia 2021, 18:59 #888
mikiartur: 2,8mld a 7mld czy 10mld to jednak różnica.
» 20 kwietnia 2021, 19:12 #887
Radomirus: Komentarz zedytowany przez usera dnia 20.04.2021 19:25

Tutaj jest jeszcze pytanie jak wygląda sprawa z firmami pośredniczącymi w sprzedaży transmisji. Współwłaścicielem jest właściciel PSG i jeżeli był w stanie zrezygnować z 400 mln za sam start w Super League plus przynajmniej 200 mln za późniejszy udział...

...to nasuwa się od razu pytanie na jakiej zasadzie UEFA sprzedaje prawa do LM i LE, ile zarabiają pośrednicy, ile dostają działacze UEFA pod stołem i czemu Katar dostał MŚ w piłce... i czy to się wszystko czasem nie zazębia

Bo ja widziałem gdzieś to zestawienie przychodów (to jest sezon 18/19) i zdziwiło mnie ono o tyle, że wynika z tego, że prawa do transmisji LM i LE są na podobnym poziomie (a nawet ciut tańsze) od praw do Premier League
» 20 kwietnia 2021, 19:22 #886
mikiartur: o tym że UEFA jest skorumpowana itd to tu nikt dyskusji nie chce toczyć bo to oczywista oczywistość.
Jak mówiłem to jest wybór między Voldemortem i Sauronem posługując się ksiązkowymi nazwami wszelkiego zła xd Dlatego nie jestem ani za jednym ani za drugim i po prostu obserwuje co jedni i drudzy robią
» 20 kwietnia 2021, 19:36 #885
Radomirus: Znalazłem ;)
Info sprzed pół roku (14 września '20)

Ruszył proces przeciwko Nasserowi Al-Khelaifiemu, prezesowi PSG, i Jerome'owi Valcke'owi, byłemu sekretarzowi generalnemu FIFA, dotyczący sprzedaży praw telewizyjnych.

Obaj są oskarżeni o rzekomą korupcję w przyznawaniu praw telewizyjnych, do mistrzostw świata i Pucharu Konfederacji, Al-Khelaifi jest bowiem także szefem beIN Media.

59-letni Valcke, który został wykluczony przez Komisję Etyki FIFA na 10 lat z tej organizacji w związku związku z udziałem w skandalu łapówkarskim Jacka Warnera, chodziło o przelew kwoty około 10 milionów dolarów na konta Warnera, w zamian za głosy poparcia dla kandydatury Afryki Południowej jako organizatora mistrzostw świata w 2010, został oskarżony o przyjmowanie łapówek, oszustwo i fałszowanie dokumentów.

Natomiast Al-Khelaifi, który także zasiada w Komitecie Wykonawczym UEFA, został oskarżony o nakłanianie Valcke'a do popełnienia niegospodarności.

Obaj mężczyźni, którzy byli obecni w sądzie, zaprzeczają popełnieniu przestępstwa, a prawnicy Al-Khelaifiego stwierdzili, że większość sprawy nie dotyczy ich klienta.
» 20 kwietnia 2021, 19:38 #884
HarryBrown: A mnie nie dziwi, że w Anglii więcej płacą za oglądanie EPL niż LM. Spora część angielskich kibiców ma wywalone na LM. Z drugiej strony sprzedając prawa do różnych państw muszą zrobić kalkulację uwzględniającą stopień bogactwa poszczególnych nacji. Coś co uda się sprzedać np. za 100 funtów w Anglii nie oznacza, że za tyle samo uda się sprzedać w Polsce.
» 20 kwietnia 2021, 19:40 #883
Radomirus: mikiartur

Ja tam zawsze kibicowałem Sauronowi ;)
» 20 kwietnia 2021, 19:40 #882
mikiartur: Tylko Sauron jak UEFA chciał mieć władze nad wszystkimi i się spierdzieliło xd
» 20 kwietnia 2021, 20:11 #881
orion: Super liga to nic innego jak skok na kasę. Większości tych klubów jest zadłużona po uszy. I nie dla tego, że jest Covid ale z uwagi na brak racjonalnego zarządzania kasą klubową. Kluby pokroju Realu zaczęły windować wysokość transferów do absurdalnych kwot . Dla kibiców powstanie Superligi będzie oznaczało, że koszty transmisji będą jeszcze większe niż teraz. Jeżeli United chce tam wejść no to trudno. Ja tego szaleństwa wspierać nie będę, ale część azjatycka i stany pewnie im to wynagrodzą.........
» 20 kwietnia 2021, 18:50 #880
DaredevilUtd: Strzał w dziesiątkę!
» 20 kwietnia 2021, 18:52 #879
Mariano88: Komentarz zedytowany przez usera dnia 20.04.2021 19:08

......
» 20 kwietnia 2021, 19:08 #878
Radomirus: Już abstrahując od sensu bądź bezsensu powoływania SL i stwierdzania rzeczy oczywistej czyli, że chodzi o pieniądze...

... ale zarzucanie klubom, że inwestowały w zawodników by podnieść poziom gry w swoich klubach to już prawdę mówiąc hipokryzja... i to jeszcze z ust kibica Manchesteru United, który od 30 lat jest w światowej czołówce jeżeli chodzi o wydatki transferowe.

Można się czepiać Realu za kupowanie Hazarda ale trzeba by też się wtedy czepiać nas za kupno Rooneya (najdroższy nastolatek w tamtym momencie) czy Ferdinanda (najdroższy obrońca w tamtym okresie) żeby nie wspominać o zakupach Di Marii, Pogby czy Maguire'a. Ja znam argumenty, że Rooney się np. spłacił ale równie dobrze mógł być jedno-dwu sezonowym objawieniem jakich wiele się pojawiło i którym również przepowiadano wielką karierę. Transfery są pewnego rodzaju loterią.

Gdyby te wszystkie kluby nie kupowały za grube pieniądze piłkarzy to kupowałyby ich inne kluby. Gdyby MU nie kupiło Rooneya to być może stałby się legendą Chelsea, Arsenalu albo miałby na koncie kilka zwycięstw w LM jako gracz Barcelony.

Wszystkie kluby starają się robić wszystko by podnieść jakość swojego składu. Jeżeli stwierdzają, że jakość podniesie gracz za 60 czy też 100 mln i są w stanie zgromadzić środki na taki transfer - robią to. Jeżeli nie stać ich na transfery za takie pieniądze - to może czasami i wpadną do TOP4 ale ogólnie walczą albo o środek tabeli albo o utrzymanie. Tak jest brutalna - ale jednak prawda.

I jeżeli ci przeszkadzają pieniądze w piłce nożnej to naprawdę nie mam pojęcia jakim cudem kibicujesz Manchesterowi United a nie takiemu np. Bolton Wanderers
» 20 kwietnia 2021, 19:12 #877
HarryBrown: Najlepszy jest początek, w którym stwierdził, że ratuje europejski futbol, który ma 5 mld euro straty i dlatego skrzyknął 14 innych preziów i będzie w zamkniętym gronie sobie pykał w środy. I dzięki temu uratuje cały europejski futbol.
» 20 kwietnia 2021, 18:50 #876
laszek: Komentarz zedytowany przez usera dnia 20.04.2021 19:19

Lepsza jest całość wtedy można zrozumieć o co chodzi temu człowiekowi. Euroliga działa Superliga też będzie a ty płacz dalej. @Rafixblue gościu ale ja nie jestem zwolennikiem ani przeciwnikiem Superligi wrzuciłem Podcast bo jest tam dużo info i wyjaśnia wiele fejkow powielanych tu w komentarzach.
» 20 kwietnia 2021, 19:12 #875
RafixBlue: jak wysłuchasz całości to odkryjesz jakie głupoty gada perez i jak bardzo by sobie chciał napchać kieszenie :V
» 20 kwietnia 2021, 19:14 #874
BLyy: Wierz sobie dalej w romantyzm UEFY. Wspieraj złodziei i darmozjadów wierząc, że im chodzi o ducha rywalizacji. To tylko kasa. W Lidze Mistrzów nie ma i nigdy nie będzie żadnej wartościowej rywalizacji, to tylko kasa, której za dużo bierze UEFA. Kluby powiedziały dość i chcą więcej kasy dla siebie, bo to one wypracowują dochód, a nie nieroby z UEFY.
» 20 kwietnia 2021, 19:19 #873
HarryBrown: A mnie wali Real i Barca. Skoro kiepsko się prowadzili to niech teraz padają na pysk jak na uczciwych i przyzwoitych kapitalistów przystało. A nie będą nas ograbiać z naszej pasji przy okazji kłamiąc, że robią to dla dobra kilkuset europejskich klubów. Nie będzie Realu i Barcy to tylko lepiej dla nas. O dwóch mniej do tytułów a przy okazji kasy.
» 20 kwietnia 2021, 19:26 #872
BLyy: A jak chcesz się dobrze prowadzić, skoro większość kontraktów była podpisana przed pandemią, gdzie wtedy wszystko funkcjonowało jak trzeba, bo były zyski? Skoro w dobie pandemii kluby nie mogą normalnie funkcjonować, bo im zabrania państwo to straty nie są wynikiem złej gospodarności, lecz pandemii.
» 20 kwietnia 2021, 19:35 #871
HarryBrown: Skoro przychody z dnia meczowego w skali roku w największych klubach to przychody rzędu 70-90 mln euro rocznie, to biorąc pod uwagę liczby które Perez sam podawał, to jednak nie pandemia niszczy ekonomię Realu i Barcy. Sam Perez mówił, że w 2020 r. miał mieć 900 baniek a będzie 600 baniek. Powiedzmy, że z tyt. niezrealizowanych przychodów wynikających z obostrzeń miałby 100 baniek, to te 200 baniek to niby na czym miał zarobić? Pewnie liczył, że rząd mu da ale skoro jest zaraza to rząd mu jednak nie da. Przeinwestowali Hiszpanie i taka jest prawda.
» 20 kwietnia 2021, 19:48 #870
Lisan: Inter pierwsze scudetto od 10lat i wywala ich przed końcem
» 20 kwietnia 2021, 18:28 #869
padre: Za deklaracje nikogo nie wywalą;)
» 20 kwietnia 2021, 18:30 #868
padre: Ej a powstanie Premier League i NBA też tak hejtujecie? :D
» 20 kwietnia 2021, 18:24 #867
ruffnecky: Komentarz zedytowany przez usera dnia 20.04.2021 18:25

ty chyba nie masz pojęcia jak szybko powstają i znikają kluby w NBA
» 20 kwietnia 2021, 18:25 #866
padre: No mam, ale to chyba zaleta akurat w kontekście zarzutów o braku rotacji i motywacji do wygrywania przy braku możliwości spadku?
» 20 kwietnia 2021, 18:29 #865
HarryBrown: @padre
Ale czy Premier League powstając zamknęło się przed innymi klubami? Dzięki Premier League to szaraczki z niższych lig mają się całkiem przyzwoicie. No i szaraczki z niższych lig mają tę możliwość, że jak lepiej zaczną grać to w końcu dobiją do ligowej elity.

A NBA to są jakieś amerykańskie rozgrywki i jeśli jankesom pasują takie zasady to niech sobie je pielęgnują. W Europie do sportu i rywalizacji zawsze podchodziło się inaczej.
» 20 kwietnia 2021, 18:35 #864
padre: Ale tutaj dopiero zaczynają. Masz 15 klubów i 5 wolnych miejsc. W PL są rocznie 3 wolne miejsca. Natomiast jeśli chodzi o zamykanie, to zamyka tylko UEFA aktualnie. Jest pierwszy sezon, jak wyjdzie to będzie pewnie kolejka chętnych i będzie można tą kolejką zarządzić ;)
» 20 kwietnia 2021, 18:42 #863
DevoMartinez: padre: A to do premier league zaprasza prezez klubu zespołu tam grajacego? Czy może awansujesz z championship? A spaść z PL się aby nie da? Serio ludzie używajcie mózgu jak silicie się na dyskusje to chociaż przykłady jakieś z sensem...
» 20 kwietnia 2021, 18:44 #862
padre: Dzisiaj tak jest, jak PL powstawało to było podobnie. W NBA jest inaczej i nikt nie mówi że niszczą amerykańską koszykówkę
» 20 kwietnia 2021, 18:53 #861
ruffnecky: Komentarz zedytowany przez usera dnia 20.04.2021 18:59

niszczą kluby i ich tradycje, nie zrozumiesz, bo jesteś gotów oglądać Delhi United, skoro nazwa Manchester United nic dla ciebie nie znaczy.
» 20 kwietnia 2021, 18:58 #860
mikiartur: tak sprawdziłem to z 1 edycji Premier league z 92/93 12 zespołów gra w tym sezonie w Premier league a 13 jest Norwich które awansowało na dniach ponownie. A jedyne kluby które w sumie od dłuższego czasu nie ma w lidze i są raczej w niższych poziomach rozgrywkowych to: Wimbledon i Oldham Athletic. Reszta gra w championship
» 20 kwietnia 2021, 19:05 #859
HarryBrown: @mikiartur
Fajne zestawienie zrobiłeś. A żeby było ciekawiej to z premierowego zestawu ekip to non-stop w EPL do dziś grają: Man Utd, Spurs, Arsenal, Everton, Chelsea i Liverpool. Wszystkie pozostałe włącznie z Man City zanotowały w latach 92/93-20/21 spadki z EPL (części udało się wrócić z powrotem).
» 20 kwietnia 2021, 19:23 #858
padre: ruffnecky: masz rację, wygrałeś =)
» 20 kwietnia 2021, 19:24 #857
BLyy: ruffnecky - a jakie kluby zniszczy SuperLiga? Potrafisz wymienić te upadłe kluby? Ani jednego nie wymienisz, bo żaden nie upadnie przez Dwunastkę. Dzięki Dwunastce wszystkie średniaki mają większą szansę zarobić więcej kasy w LM, bo łatwiej będzie im teraz w nich grać. Wpływy z LM będą mniejsze, ale teraz prawie całość zgarniają potężne molochy, a teraz mniejsze pieniądze będą, ale większość zgarną średniaki. To jest rozwój średnich klubów. Bez wielkich będzie miejsce dla nich. Do tego SuperLiga będzie płacić ponad dwukrotnie większe solidarnościowe niż złodzieje z UEFA. Kto więc niszczy kluby? SuperLiga, która oferuje mniejszym więcej czy UEFA, która wszystkim zabiera?
» 20 kwietnia 2021, 19:39 #856
HarryBrown: Jak odpali SL to nie licz na to, że do mediów przebije się LM czy LE. Azja i Ameryka kupią SL a reszta ich nie będzie interesować. Także wpływy z LM i LE przy działającej SL drastycznie spadną. Z poziomu 2,5-3 mld zrobi się max 300-400 może z 500 baniek (ale to tak wysoce optymistycznie).
» 20 kwietnia 2021, 20:00 #855
ruffnecky: Blyyb to dlaczego wszystkie Mniejsze kluby protestują. I tyle w temacie
» 20 kwietnia 2021, 20:13 #854
BartoszP: Jest jedno wyjście z całej sytuacji:
1) ustępuje cały zarząd UEFA
2) zostaje wprowadzone we wszystkich ligach salary cap
3) wprowadzenie górnych limitów transferowych.
4) unieważnienie zmian w LM- wprowadzenie rozsądnych i klarownych reform min. Ograniczenie zespołów angielskich do 3, hiszpańskich, niemieckich, włoskich do 2.
5) Zmniejszenie udziału w zyskach UEFA na rzecz klubów.
6) konsekwencja w karaniu klubów - np. Ban dla City a nie śmieszna kara za przekręty.
» 20 kwietnia 2021, 18:11 #853
6quarg: xd.
2) Salary Cap - istniało w piłce nożnej do 1961 roku.
3) Duży klub chce dobrego gracza? Dzięki limitom transferowym nie musi wydawać już majątku - tak to ma działać?
4) To może wróćmy do Pucharu Mistrzów Krajowych? Fajnie, że słabsze kluby mają szansę, ale to mocno nie fair dla bardzo silnych zespołów, które nie są najlepsze w swojej lidze. Wolę po stokroć oglądać Tottenham niż Legię czy Steaua'ę Bukareszt.
5) Więcej siana dla najbogatszych!
6) Karę dla City zawetował Międzynarodowy Trybunał Arbitrażowy. Ale skąd możesz to wiedzieć, skoro cały twój post to totalny misz-masz pomysłów bez żadnego sensu.
» 20 kwietnia 2021, 18:18 #852
Kasjusz: Szkoda tylko, że nierealne.
» 20 kwietnia 2021, 18:18 #851
DaredevilUtd: Piłka nożna to jest takie bagno, że to nie możliwe, swoją drogą to trzęsienie ziemi jakie właśnie ma miejsce może doprowadzi do jakiegoś porozumienia i pójdą na ustępstwa. Wszystko zależy od tego jak to wszystko się potoczy, pozostaje nam czekać, bo jak i jedni i drudzy będą się upierać przy swoim to będziemy MY na tym trącić, niestety...
» 20 kwietnia 2021, 18:19 #850
BartoszP: 2) Istniało do buntu piłkarzy. Teraz zarabiają niebotyczne pieniądze będąc obciążeniem dla klubów.
3) tak, ustabilizuje to finansowo kluby. Powietrze z balonu zostanie spuszczone, mniejsze kluby będą mogły pozwolić sobie na lepszych piłkarzy.
5) Nic takiego nie proponuję, kwestia dyskusji.
6) wiem, ale przewinienie city to nie był mały miki i powinni za to odpowiedzieć.

Ale krytykuj nadal
» 20 kwietnia 2021, 18:24 #849
HarryBrown: @BartoszP
ad.1 - w miejsce ustępującego przyjdzie nowy
ad.2 - pomysł pachnie komuną, jak kogoś stać żeby płacić bańkę funtów tygodniowo to dlaczego ma nie płacić
ad.3 - też komunistyczny pomysł
ad.4 - ja bym nie ograniczał tylko raczej myślał o poszerzeniu a przede wszystkim o zmuszeniu właścicieli np. polskich klubów do zmiany w podejściu zarządzania klubami, finansami i piłkarzami
ad.5 - ale UEFA musi wspierać biedniejsze kluby, futbol dziecięcy, juniorski, młodzieżowy, futbol kobiecy, federacje oraz organizacje turniejów
ad. 6 - za przekręty to faktycznie trzeba karać ale czy przypadek na który się powołujesz to faktycznie był przekręt?
» 20 kwietnia 2021, 18:32 #848
Radomirus: Ja się tylko odniosę do pkt 4-tego bo reszta to czysta fantazja

Czyli zmniejszając liczbę klubów w LM z najlepszych lig automatycznie musielibyśmy zwiększyć szanse awansu do LM drużyn z zaplecza piłkarskiej Europy?
Przecież problemem jest właśnie to, że mało kogo obchodziłby mecz np. Legii z PSG (poza oczywiście kibicami Legii).
Może ktoś będzie się śmiał ale właśnie ostatni przykład kontuzji Lewego, którą mu nabawił jakiś drwal z Andory, pokazuje dlaczego TOPowe kluby nie chcą grać z jakimiś ogórkami.

Zysk finansowy - żaden
Zysk prestiżowy - żaden
plus ewentualna możliwość utraty piłkarzy, którzy liczą się w walce o prawdziwe punkty, o prawdziwe trofea i prawdziwe pieniądze...
» 20 kwietnia 2021, 18:42 #847
ojciectomka: Pytanie z innej beczki. Powstaje SL i kto będzie sędziował te mecze?
» 20 kwietnia 2021, 18:11 #846
DaredevilUtd: Podobno lepsi od tych co w LM. Strzelam, że sędziowie Pereza hehehe
» 20 kwietnia 2021, 18:12 #845
Litosci: Cakir
» 20 kwietnia 2021, 18:35 #844
FreddyKruger: Jeszcze Webb wróci
» 20 kwietnia 2021, 18:39 #843
Radomirus: Pierluigi Collina ;)
» 20 kwietnia 2021, 18:50 #842
HarryBrown: Ale co by nie mówić to te wszystkie dzbany zarówno z UEFA, FIFA jak i "najlepszych" klubów świata mają łby do robienia interesów. Ilość kliknięć i odsłon na ich stronach pewnie wzrosła kilkukrotnie w ciągu ostatnich 48h. A z tego też mają niezły hajs.
» 20 kwietnia 2021, 18:02 #841
DaredevilUtd: Moim zdaniem jakby się podzielili tym hajsem uczciwie, a nie dawali ochłapy to nie było by teraz takich szopek.
» 20 kwietnia 2021, 18:06 #840
HarryBrown: Tylko jak zdefiniować "uczciwie" skoro "big12" chce 90% dla siebie, a UEFA ma na utrzymaniu siebie, rozgrywki dla kilkuset innych europejskich klubów oraz kilkadziesiąt narodowych federacji?
» 20 kwietnia 2021, 18:12 #839
DaredevilUtd: Komentarz zedytowany przez usera dnia 20.04.2021 18:15

No właśnie każdy chce kawałek tortu, a UEFA bierze tort i daje okruszki, niestety big 12 chce zrobić to samo :) złodzieje po każdej ze stron. Problem w tym, że szale goryczy przepełniły zmiany zaproponowane w LM, więcej drużyn, więcej gier, a kasa ta sama co rok. UEFA chce się nachapac, to im chcą utrzeć nosa, ale niestety nie tędy droga.
» 20 kwietnia 2021, 18:13 #838
GoForWin: "Moim zdaniem jakby się podzielili tym hajsem uczciwie"
Tylko niestety, to nie film ani bajka, tylko prawdziwy świat. Taki już go sobie urządziliśmy(ludzkość).
» 20 kwietnia 2021, 18:14 #837
DaredevilUtd: Ps big 12 niby twierdzą, że będą pomagać innym klubom, niestety nie wiem w jaki sposób. Sam w to nie wierzę, poprostu rozumiem każda ze stron.
» 20 kwietnia 2021, 18:17 #836
ruffnecky: z czego niby ten hajs Harry?
na stronie Euefy nie ma banerów, a strona SL nawet nie istnieje.
» 20 kwietnia 2021, 18:30 #835
HarryBrown: @DaredevilUtd

Nie żebym był adwokatem UEFA. Ale znalazłem sobie takie dane odnośnie finansów UEFA bodajże za 2018 r.
Po stronie przychodów: 2,8 mld euro
Po stronie wydatków: 2,1 mld euro dla klubów za udział w rozgrywkach i inne formy wsparcia

2,1 mld z 2,8 mld powiedzmy sobie uczciwie to nie jest znowu taki niewielki okruch.
» 20 kwietnia 2021, 18:42 #834
RafixBlue: Angielski parlament zarządził przesłuchania w związku z Super ligą. :V Swoją drogą tam już naobiecywali że zatrzymają superligę nawet jak uefa nie da rady
» 20 kwietnia 2021, 18:02 #833
DaredevilUtd: Tak dzisiaj w BBC1 mówili, że Borys stwierdził, jak będzie trzeba to zmieni prawo by to zatrzymać. Nie sądzę, by się udało klubom to przepchać, na wyspach cały kraj od poniedziałku nie ma innego tematu, tutaj kochają football i nie pozwolą tego zmienić kilku bogatym właścicielom.
» 20 kwietnia 2021, 18:04 #832
HarryBrown: Ja to się nie zdziwię jak angielscy parlamentarzyści uznają amerykańskich właścicieli angielskich klubów piłkarskich za persony non grata. A w nagrodę to jeszcze ich znacjonalizują za próbę zamachu na ich wielką świętość.
» 20 kwietnia 2021, 18:05 #831
DaredevilUtd: Komentarz zedytowany przez usera dnia 20.04.2021 18:10

Śmiej się Abramowicz długi czas nie mógł zawitać na wyspy, bo mial bana :) wsumie to wciąż nie wiem czy może. Nie dostał specjalnej wizy z pobudek politycznych.
» 20 kwietnia 2021, 18:07 #830
Czerwony123: Nawet jak powolaja SL to tzw Big 6 musi formalnie wystapic do FA o pozwolenie w uczestniczeniu w tych rozgrywkach.
Wczoraj bylo w telewizji.
» 20 kwietnia 2021, 18:10 #829
brennt: Ja tam nie jestem idealistą, ale pomysł mi się nie podoba na tyle, że sorry United - prawie 25 lat razem pójdzie się yebać i trzeba będzie zacząć kibicować komuś innemu :) Glazerowie to nic w porównaniu z tym g... Perezem i jego kolegą z Barcelony. Ale my nie jesteśmy lepsi. Podoba mi się podejście Bayernu, oni zawsze mają jaja żeby iść trochę pod prąd.
» 20 kwietnia 2021, 17:57 #828
mycka86: Nie to, że mają jaja tylko myślą długofalowo. Wszyscy w zarządzie są mocno tam związani z klubem. A SL to bardzo ryzykowany projekt. Krótko falowo może przyniść klubom duże dochody, ale długofalowo już nie koniecznie. Jeśli za kilka lat projekt zacznie przynosić straty to np. tacy Glazerowie sprzedadzą klub bez mrugnięcia okiem. I niech ktoś inny sprząta bałagan, który zrobili. Włodarze Bayernu natomiast będą ze swoim klubem do śmierci.
» 20 kwietnia 2021, 18:05 #827
mikon70: To nieźle. Nawet jakby (w co i tak nie wierze) United by wyrzucili z rozgrywek UEFA i ligi, to nigdy bym zmienił już swoich preferencji kibicowskich.
» 20 kwietnia 2021, 18:06 #826
kamtor: SL to bardzo zły pomysl
» 20 kwietnia 2021, 17:53 #825
BartoszP: Jeszcze jedno - dla wszystkich idealistów żyjących w oderwaniu - piłka nożna dla pasji to tylko liga trampkarzy. Zachęcam do oglądania ich męczy + drużyn kobiecych.
» 20 kwietnia 2021, 17:50 #824
Paps: Rozumiem,że szanowane osoby,które zjadły zęby na piłce m.in Ferguson to też oderwaniec,tylko BartoszP i inni wiedzą co i jak?
» 20 kwietnia 2021, 17:55 #823
BartoszP: Wierz nadal, że klubom zależało zawsze na piłce...
» 20 kwietnia 2021, 18:06 #822
ruffnecky: wystarczy, że będzie lipa ze sponsorami i projekt się zawinie.
» 20 kwietnia 2021, 18:22 #821
kolor: Manchester City, Chelsea, Bayern już deklarują wątpliwości albo są przeciwko. Ale wstyd za nasz klub. Teraz będzie można równie dobrze mówić o Manche$terze United jak o Manche$terze City.
» 20 kwietnia 2021, 17:49 #820
Paps: Nie będzie można mówić,bo United nie narodził się dzisiaj,a dziedzictwo tego klubu to przede wszystkim piękne czasy Fergusona i jego ludzi,gdzie kasa jeszcze nie była decydującym czynnikiem sukcesu.
» 20 kwietnia 2021, 17:57 #819
padre: Ale czego się wstydzić? Grają w rozgrywkach jednej firmy, zagrają w rozgrywkach innej firmy. UEFA to firma a nie organizacja charytatywna
» 20 kwietnia 2021, 18:15 #818