Piłkarze Manchesteru United muszą szybko otrząsnąć się ostatniej porażce z Arsenalem na Old Trafford. Już w środę Czerwone Diabły zmierzą się na wyjeździe z Basaksehirem w 3. kolejce Ligi Mistrzów.
» Manchester United w trzeciej kolejce Ligi Mistrzów zmierzy się z Basaksehirem
Manchester United w Stambule będzie chciał podtrzymać dobrą serię w Champions League. Zawodnicy Ole Gunnara Solskjaera w meczach z PSG (2:1) i RB Lipsk (5:0) zgarnęli komplet punktów. W spotkaniu z Basaksehirem mogą ugruntować swoją pozycję lidera grupy H.
Kto? Istanbul Basaksehir vs Manchester United Kiedy? 04.11.2020, 18:55 Gdzie? Başakşehir Fatih Terim Stadyumu Sędzia? Davide Massa (Włochy) Transmisja? Polsat Sport Premium 1
Ole Gunnar Solskjaer od początku tego sezonu Ligi Mistrzów powtarza, że celem jego zespołu jest jak najszybsze zdobycie 10 punktów. Taka liczba w grupie powinna dać przepustkę do fazy pucharowej. Jeśli Czerwone Diabły pokonają Basaksehir, to będą bardzo blisko realizacji tego założenia.
Spotkanie z mistrzem Turcji na pewno nie będzie spacerkiem. Choć Basaksehir nie zdobył jeszcze punktów w obecnej edycji Ligi Mistrzów, to w ostatnim meczu z Paris Saint-Germain (0:2) pokazał się z dobrej strony i postraszył mistrzów Francji. Manchester United musi więc zagrać tak jak w ostatnich europejskich spotkaniach, jeśli chce wrócić do Anglii z bagażem cięższym o 3 punkty.
Sytuacja kadrowa: Po meczu z Arsenalem w zespole Manchesteru United nie pojawiły się nowe urazy. Ole Gunnar Solskjaer najpewniej dokona kilku zmian w wyjściowej jedenastce, mając na uwadze fakt ligowego starcia z Evertonem, które odbędzie się na Goodison Park w najbliższą sobotę.
Angielscy dziennikarze spekulują, że swoją szansę w Lidze Mistrzów może otrzymać Dean Henderson. Młody golkiper do tej pory pojawił się na boisku tylko w meczach Pucharu Ligi.
Wykluczony jest udział Alexa Tellesa, który niedawno miał pozytywny wynik testu na obecność koronawirusa. Z drużyną do Turcji nie polecieli Jesse Lingard i Facundo Pellistri, a urazy w dalszym ciągu leczą Eric Bailly i Phil Jones.
Więcej kłopotów kadrowych ma trener Okan Buruk, który ze względu na urazy zawodników nie będzie mógł skorzystać z Nacera Chadliego, Azubuike’a Okechukwu, Hasana Ali Kaldirima i Juniora Caicara. W wyjściowym składzie Basaksehiru kibice Czerwonych Diabłów powinni dostrzec znajomą twarz – Rafaela da Silvę, który reprezentował United w latach 2008 – 2015.
Przewidywane składy:
Basaksehir: Gunok – Bolingoli-Mbombo, Epureanu, Skrtel, Rafael – Topal – Turuc, Ozcan, Kahveci, Visca – Ba
Manchester United: Henderson – Shaw, Maguire, Tuanzebe, Williams – Matić, Fred – Rashford, Van de Beek, Mata – Martial
Przedmeczowe wypowiedzi:
Przedmeczowe ciekawostki: – Manchester United w swojej historii jeszcze nigdy nie rywalizował z Basaksehirem w europejskich pucharach.
– Czerwone Diabły w europejskich pucharach grały łącznie 16 razy z zespołami z Turcji. Manchester United wygrał 8 meczów, 3 zremisował, a 5 przegrał.
– Po raz ostatni United grali z tureckim zespołem w sezonie 2016/2017. Wówczas Czerwone Diabły zmierzyły się w Lidze Europy z Fenerbahce (1:2 na wyjeździe i 4:1 u siebie).
– Manchester United na osiem wyjazdowych meczów z tureckimi zespołami wygrał 3, dwa zremisował, a 3 przegrał.
– Dla Basaksehiru będzie to dopiero trzecie spotkanie przeciwko angielskiej drużynie. Wcześniej turecki zespół zmierzył się dwukrotnie z Burnley w eliminacjach do Ligi Europy 2018/2019.
– Basaksehir po raz pierwszy w swojej historii gra w Lidze Mistrzów. Awans do rozgrywek wywalczył po zdobyciu mistrzostwa kraju. Został szóstym klubem w historii Turcji, który wygrał rozgrywki ligowe.
– Manchester United mógł zagrać z Basaksehirem w ostatniej edycji Ligi Europy. Turcy w 1/8 finału przegrali jednak z FC Kopenhagą i to Duńczycy zmierzyli się później z Czerwonymi Diabłami.
– Rafael da Silva, który reprezentuje barwy Basaksehiru, ma na swoim koncie 170 występów w drużynie Manchesteru United. Brazylijski obrońca dla Czerwonych Diabłów zdobył 5 goli.
– W drużynie Basaksehiru, oprócz Rafaela, jest jeszcze trzech zawodników, którzy w przeszłości grali w Premier League. Na angielskich boiskach występowali Martin Skrtel (Liverpool), Nacer Chadli (Tottenham i West Brom) oraz Demba Ba (West Ham, Newcastle i Chelsea).
– Okan Buruk, menadżer Basaksehiru, jako piłkarz dwukrotnie mierzył się z reprezentacją Anglii. Mecze miały miejsce w ramach eliminacji do EURO 2004. Buruk w sezonie 1993/1994, z powodu kontuzji, opuścił natomiast mecz Galatasaray z Manchesterem United w Lidze Mistrzów.
– Wygrana z Paris Saint-Germain była dla Manchesteru United dziesiątym zwycięskim wyjazdowym spotkaniem z rzędu we wszystkich rozgrywkach. To klubowy rekord Czerwonych Diabłów.
– Czerwonym Diabłom w tym sezonie na wyjazdach idzie lepiej, niż na Old Trafford. United po raz pierwszy od sezonu 1972/1973 nie wygrali żadnego z czterech pierwszych ligowych spotkań w Teatrze Marzeń.
Spotkanie Istanbul Basaksehir vs Manchester United rozpocznie się w środę 4 listopada o godzinie 18:55. Mecz będzie transmitowany na kanale Polsat Sport Premium 1. Zapraszamy także do śledzenia naszej relacji tekstowej na Live.DevilPage.pl.
JaknieOletoKto: Nawet jeśli dzisiaj wygramy 6:0 i cavani strzeli z przewrotki to małe ma to znaczenie w porównaniu do meczu z evertonem. Najgorsze jest to ze jeśli przegramy z evertonem i nawet jakimś cudem zaczniemy wygrywać seryjnie minie znowu 7 miesięcy zanim dogonimy top 4.
Przespany początek sezonu i później 7 miesięcy będziemy widzieć miejsce 15-13-13-11-11-10-9-9-7-7-6-6-6-6-6-7-7-5-5-5-5-5-5-4
JaknieOletoKto: Ja dzisiaj meczu nie oglądam. Co raz częściej mi się to zdarza. Zawsze wychodziłem z założenia że futbol to jest rozrywka. Kocham United ale jeśli oni nie potrafią tej rozrywki dostarczyć i po meczu mam kaca 5 dni( totenham, arsenal) to po prostu nie oglądam. Serce mi krwawi, to tak jakby dziewczynę ci inny zbałamucił.
Odnośnie pochetino i jego finału w LM. Pamietam doskonale mecze z City. Wyglądali bardzo blado tylko ten co strzał to bramkę udawało się im strzelić. City ich cisnęli od pierwszej do ostatniej minuty. Kiedy ludzie zrozumią ze do wygrania LM potrzeba duuuuuzo szczęścia. Zidan taki dobry bo 3 LM wygrał? Serio? A Ferguson tylko dwie i kto jest lepszy?
JaknieOletoKto: Powiedz to każdemu fanowi który wychodzi wcześniej z meczu. Jak grają beznadziejnie to po co oglądać? Jak się nie starają nie biegają nie walczą?
MaciejusManUtd1: Bo to nie są kibice.,tylko dziady, które dla fejmu przyjdą i będą całe życie opowiadać jaki to on nie kibic, ale szkoda że przegrali i nic nie wspomni, że wyszedł prędzej.
is200second: Mati Borek wczoraj obchodził urodziny. Mniejsza z tym które i był wstawiony podczas transmisji na kanale sportowym. Hejt park się to nazywa czy jakoś tak? Taki szanowany dziennikarz no nie przystoi :D
Pezet: Matiemu wgl się cos chyba odkleilo . Stranszny celebryta się zrobił , nieomylny oczywiście . A to jak przekrzykuje każdego gościa to wgl nie przystoi poważnemu dziennikarzowi
is200second: Podobno prywatnie to straszny bufon. Taka anegdota. Raz kolega opowiadał ze na dworcu kolejowym w Krk okropnie spóźniony Borek nie chcąc stać w kolejce zaczął krzyczeć na ludzi stojących po bilet że jest znanym dziennikarzem i żeby zrobili mu miejsce bo pociąg którym ma się udać do Warszawy za parę minut odjeżdża.
is200second: Oczywiście że tak pod warunkiem że korzystając z klasy zapewne biznes i obecności takowej kasy, a więc możliwości zakupu w niej biletu posterunkowy pociągu zarząda dodatkowej opłaty która w takowych okolicznościach wyniosła by zapewne odpowiednik dobrego obiadu w wawie :D
is200second: Nie mam w żadnym zamiarze sie z wami tu Mańki kłócić czy rację mam czy też. Nie jest to powód do dogłębnej analizy prawdy, wszak wydarzenie to mialo miejsce dobrych kilka lat temu. Prawem konduktora było ówczesne naliczenie doda kowych opłat za brak posiadanego biletu. Marna prowokacja :D
hraboNX: Ja z chęcią obejrzę nasz mecz, tym bardziej że jest o 19 i później można jeszcze zerknąć na inne spotkanie. Nie po to się czekało na LM, aby teraz kręcić nosem ;)
Bylak: Ile razy jeszcze będziemy psioczyć na Pogbe? Ewidentnie nie pasuje do tego klubu. Zagra jeden dobry mecz na 5 i ciągle się mówi że ma skilla ale glowa nie ta. Prawda jest taka, że jest tu od tylu lat i dalej nie przeskoczył pewnego poziomu.
DevoMartinez: On w ogóle nie pasuje do angielskiej piłki gdzie się dużo biega i gra jest na wysokiej intensywności i w ataku i w obronie. W wolniejszej lidze taka statyczna gra z jego podaniem i techniką jak najbardziej przejdzie. W anglii inni zawodnicy muszą pracować za takich zawodników jak on.
piter100000: Pochettino i Pochettino no ludzie rozumiem trener może i jest z niego niezły, ale to, że fajnie prowadził Totki to żaden argument. Moyes fajnie prowadził Everton, Emery Seville i co z tego? W tamtych klubach przegrasz trzy mecze z rzędu to nic się nie dzieje, nie ma marudzenia kibiców i pół piłkarskiego świata nie zwalnia trenera z tego powodu, bo piłkarskiego świata te kluby generalnie nie intetesują. W United przegrasz jeden mecz i jest trzęsienie ziemi. Presja jest nieporównywalna. Poza tym ten wspaniały magik i cudotwórca Maurycy został zjedzony w finale LM przez Kloppa. Zero pomysłu na gre i zero reakcji z jego strony. Znacie te argumenty? Antysolskjerowicze często ich używają. Poza tym mamy wygrywać trofea i ktoś powie, że z Ole to niemożliwe, a ile trofeów wygrał Pochettino? Trochę spokoju ludzie. Wiem, że do pustych głów troli to i tak nie trafi, ale z kimś normalnym chętnie podyskutuje
Oskar062: Emery to akurat było widać ze nie jest zbyt wybitny bo jednak wygrał ligę Europy ale no bez przesady w LM i lidze juz nie szło ani trochę z tego co oczywiście pamietam.
Ole jest już długo na stanowisku i czy gra się tak poprawia ? Pojedyncze mecze wychodzą ale koniec końców United dalej nie ma stylu ani czegoś do czego widać ze by dążyli. Ktoś wcześniej zwrócił tez uwagę na rozwój piłkarzy pod jego wodza.
Mason wszedł ładnie w drużynę i teraz jest trochę jeźdźcem bez głowy ale weźmy nawet Rasha bo on niby fakt dopiero 23 lata ale już od dłuższego czasu stoi w miejscu.... Nikt pod jego wodza nie wchodzi na jakiś wyższy poziom tak myśle.
piter100000: Mason zagrał słabo z Arsenalem zresztą jak wszyscy, strzelił gola z Lipskiem w ogóle to Ole dał mu szanse w pierwszym zespole i na niego stawiał więc ja bym nie powiedział, że nagle stał się jeźdźcem bez głowy trochę to naciągane. Martial na pewno gra lepiej (mówię o poprzednim sezonie) Rash moim zdaniem też jest lepszy niż za Mourinho. Przed kontuzją styczniową Rash ciągnął ten nasz wózek praktycznie sam. Teraz też powoli wraca do odpowiedniej formy. Ole reaktyeował Maticia, który już był moment, że prezentował poziom ekstraklasy, Scott też gra lepiej. Mamy 3 systemy taktyczne. Oczywiście nie są doskonałe, ale powoli zaczyna mieć to jakieś kształty. Nie idealne, jest wiele do poprawy, ale coś się rusza we właściwym kierunku i teraz co zwolnimy trenera, weźmiemy innego ze swoją wizją u zrobimy nową rewolucje i kokejny bałagan. Do mnie to nie trafia. Solskjaer powinien poprowadzić drużynę do końca sezonu. Jeśli nie będzie TOP4 to wtedy miżna się zastanowić nad zmianą
NoName: Co do Pocchetino to jest to bez watpienia dobry trener, ale na kluby gdzie nie ma zbytniej presji na wynik. W Espanyolu, Southamptonie i Tottenhamie nikt sie po nim i jego druzynach wiele nie spodziewal. Az doszli do finalu LM, wtedy zaczeto od nich oczekiwac 'czegos wiecej' i sie druzyna posypala. Moim zdaniem Maurycy to nie jest trener na kluby z absutnego topu.
MiSt: Zwalnianie Ole to byłaby teraz czysta głupota. Skleja całkiem niezły zespół i ewidentnie poprawił naszą grę. Największy problem to konsekwencja w wygrywaniu więcej niż dwóch spotkań z rzędu.
Swoją drogą jestem ciekaw jak będzie wyglądała nasza gra gdy Pogba odejdzie. Mam już dość usprawiedliwiania jego słabych występów. Nie można na nim polegać.
Moim skromnym zdaniem także Scott powinien pójść w odstawkę. Chłopak niestety nie daje nam jakości w środku pola i strasznie łatwo go minąć. Oczywiście powinien zostać w tzw. szerokim składzie(w przeciwieństwie do Pogby).
Dziś liczę na to, że Cavani zagra od pierwszej minuty :)
piter100000: Dzień w którym Pogba odejdzie będzie jednym z najlepszych. Dwa razy prosto kopnie piłke w dwóch meczach, a później przez miesiąc kopie się po głowie. 4 lata grania totalnego g.... a niektórzy dalej uważają go za topowego pomocnika. Przecież to jest absurd
atotrikos:Komentarz zedytowany przez usera dnia 04.11.2020 14:01
Warto było dostać bana za wyzywanie tego dzbana swego czasu. Szkoda, że dopiero teraz ludzie otwierają oczy. Oby OGS wytrzymał dłużej niż ten sabotażysta.
Oskar062:Komentarz zedytowany przez usera dnia 04.11.2020 14:39
Tak mnie ciekawi jedna rzecz, a mianowicie gdzie Ole poprawił grę zespołu? Mogę się zgodzić ze transfery nie zostały zrobione zle ale korzystanie z tych piłkarzy wola o pomstę do nieba. Moim zdaniem Ole w kwesti gry zespołu nie poprawił niczego tylko pojedynczy gracze sprowadzeni zrobili różnice poprzez indywidualności.
mikifiki: Oskar062, po to właśnie się ściąga tych piłkarzy.
Gdyby wystarczał sam błysk geniuszu taktycznego, to żadna drużyna z dobrym trenerem nie robiłaby transferów, tylko wystawiała skład złożony z wychowanków w każdym meczu, bo robotę by odwalały założenia taktyczne, a nie umiejętności piłkarzy jako takie.
Oskar062: Co by się nie działo wygramy z Arsenalem w niedziele takie rzeczy tez tu niektórzy pisali, ten sezon jest dziwny ja bym się wstrzymał z tego typu komentami bo to początek sezonu dopiero
Muzyk07: Ale jak to tu niektórzy znawcy mówia jak klopp nawet przegrywał to i tak było widać co chce grać i wgl. Naprwadę niektórzy takie tu głupoty piszą że szkoda mówić naprawde.
vieeeri: Ole sprząta po swojemu ten ogródek i idzie mu całkiem nieźle. Myślę, że gdyby nie pandemia mielibyśmy już okrutnie silny atak z Sancho i Greenwoodem w gotowości. Pomoc zabezpieczona i podoba mi się to co robi z obroną - najpierw przesiew wewnątrz, a reszta w odstawkę. Nie trzeba być ekspertem, żeby stwierdzić, iż u Ole na stoperze brany jest od uwagę Maguire, Lindelof, Tuanzebe, Bailly i wchodzący Mengi. Jeżeli Eric będzie dalej szpitalował się to podmianka na Upamecano i do odstrzału w pakiecie z Jonesem i Rojo.
Co do Liverpoolu - skład jaki przejął to marność nad marnościami. To, że udało mu się przetrwać to i poukładać klocki po swojemu to ogromny szacun dla niego i też zarządu za cierpliwość. Oby w United wyglądało to podobnie.
Bardzo Ci dziękuję Glory1878 za te statystyki.
Dzięki nim wyjaśniłeś kilku gości, którzy nie mając pojęcia o piłce nożnej i jedyne co potrafią napisać to OLE OUT !
BNK:Komentarz zedytowany przez usera dnia 04.11.2020 15:35
Ja tam przed jaraniem się tymi statystykami zerknalnym chociażby na to, kogo Klopp mial za bramkarza i jakich miał obrońców. Czy to nie przypadkiem Niemiec zagrał w finale LM z Kariusem w bramce? Z tego co pamiętam, to kiedy przejmował druzyne jego najgroźniejszym napastnikiem był Daniel Sturridge, a w pomocy biegały takie asy jak Lalana. Nie ma co porównywać tego składzie to składu jaki przejął Ole.
eMGieKa: Dobrze, że 13 letnie jaśki mogą takie statystyki pokazywać, żeby tylko udowodnić mi, że Ole jest do wywalenia. Patrząc na tamten skład Live, a na skład, który ma Olek, to jest niebo a ziemia. Dodam, że każdy u Klopa notuje progres w grze, za kadencji Olka, który z piłkarzy notuje progres? Proszę mi nie mówić o Bruno, bo nawet on już zaczyna się do reszty dostosowywać, a początek miał dobry, bo dobrze grał też w Benfice. Obecnie żaden z piłkarzy, nie notuje zwyżki umiejętności pod okiem Olka :) Czas Jaśki skończyć przypisywać Olkowi bóg wie jakie zasługi, bo na ten moment całe United jest cienkie jak dydek komara i podpowiem Wam, to nie wina zarządu :)
tygrys26: Tak jak niżej koledzy piszą, jeżeli w dwóch następnych meczach bedzie słaba gra i porażka z Evertonem to obstawiam ze Ole poleci. Pochettino juz coraz częściej się wypowiada ze jest gotowy na powrót, ostatnio widziałem gdzieś nawet jak wypowiadał się w samych superlatywach o zawodnikach Manchesteru United. Wydaje mi się ze on tylko czeka na ta posadę.
vieeeri: Ja dziś znów liczę na chociaż 30min. w ustawieniu z Martialem na skrzydle i Cavanim na środku. Fajnie to żarło przez te końcówkę meczu z Lipskiem.
SmokuUtd: Moje zdanie: jeśli dziś będzie słaba gra, a w sobotę po słabej grze przegrana, to jest to prawdopodobne. Poche już czeka. A jest on wymieniany również jako jeden z dwóch następców Pepa, także sytuacja napięta :). Jednakże ja liczę na rozpoczęcie serii zwycięstw. Także wieczorem, zapinamy pasy Panowie i oglądamy :).
Abstrahujacy: Wszyscy zachwyceni Jotą, a F Torres dla MC pięknie pyka sobie na jeden kontakt i bramki ładuje. Ah ta nasza opcja numer 2... Lepiej było czekać aż Borussia zmięknie ;)
hansolo: Sam trochę się podśmiewałem jak Live płaciło 40 mln za Diogo Jote a tutaj się okazuje, że to następny kocur w ich ataku. Jego start w nowej drużynie, gra, szybkość i technika wygląda jak Salah versja 2.0.
mikifiki: Z całym szacunkiem, ale o dobrym scoutingu można powiedzieć wtedy, gdy wyszarpie perełkę z klubu występującego w niższej lidze. W przypadku Joty tak naprawdę scouting do niczego nie był potrzebny, bo był to zawodnik dobrze znany na Wyspach i sam Klopp bez konsultacji z żadnymi ekspertami mógł go zakontraktować.
cris342: Orientuje się ktoś z was czy ten Amad Traore w Atalancie dostaje jakieś minuty? Bo widzę, że w meczu z Liverpoolem, dokonali 5 zmian wiedząc, że już nic nie ugrają i nie dali młodemu poczuć smaku LM, więc się zastanawiam czy był sens go tam zostawiać, bo raczej im nie zależy żeby go ogrywać jak odchodzi w styczniu, a szkoda żeby przez pół roku nie kopnął piłki w meczu.
sturmik: Brak pozwolenie w Anglii nie powinien powstrzymac nas przed wrzuceniem go gdzies na pol roku do Holandii. Ale jak zwykle za minute dwunasta transfer i troche nie pomysleli.
mycka86: Wszystko klepnęliśmy kilka godzin przed deadlinem, a jeszcze inne transfery były dopinane i na pewno nie było już czas na załatwienie wypożyczenia. Już nie chce się nawet rozpisywać jak to świadczy o osobach odpowiedzialnych u nas za transfery. Mam na myśli tę sytuację gdzie wielki talent, kupiony za dużą kasę, pozostawiamy przez pół roku poza grą.
Lookasinho: Engel podczas meczu Bayernu z Salzburgiem o czarnoskórym piłkarzu Salzburga "Zdecydowanie był to najjaśniejszy punkt dzisiejszego meczu, jeśli tak można powiedzieć". No panie Jerzy... W tych czasach nie można.
Dexxter: Kiedyś kumpel pisał pracę na studiach o śmiesznych komentarzach w sporcie
Te najsłynniejsze teksty Szpakowski : "Krzynówek puścił Bąka lewą stroną"
"Pilkarz ma ciężkie nogi jak z waty"
"Maradona, Maradona... oj przepraszam Messi, Messi .."
getryscholesa: Co do składu - widzę, że niektórzy lekceważą turków i myślą, że możemy się po nich przejechać rezerwami. Otóż nie. To solidny zespół, co pokazali chociażby w starciu z PSG, gdzie spokojnie mogli strzelić dwie bramki. Jeśli rotować, to mądrze.
Henderson
Williams Maguire Tuanzebe Shaw
Matic VDB
Bruno
Mata Cavani Martial
Chciałbym zobaczyć coś takiego. Odpoczynek dla AWB, De Gei, Lindelofa, Pogby, Rashforda, Freda i McT.
BonoVox:Komentarz zedytowany przez usera dnia 04.11.2020 08:43
a może by tak po pierwszej połowie zmienić Bruno na Pogbę? Bruno odpocznie, a Pogba na zmęczonych rywali może spróbuje się wykazać nieco bardziej ofensywnie? Ciągle narzeka, że chciałby grać bardziej z przodu, więc dajmy mu szansę.
ruffnecky:Komentarz zedytowany przez usera dnia 04.11.2020 11:36
Jakbys oglądał to byś wiedział, że do 78ej minuty było 2:2 :) no ale najwyraźniej piecze Stoperan, że się ludzie z ciebie śmieją za ten farmazony o Fredzie :)
giermeq: Niee, na pewno nie rozważyliśmy, United z jedną z największych siatek skautingowych, na peeewnooo nie rozważyło transferu Joty. To nie tak, że prawie wszystkie transfery tego okienka zostały dokonane praktycznie bez żadnej informacji w mediach. Jakby któryś z nich się nie udał, to pewnie jeszcze w październiku przeczytałbym tu, że szkoda, że United nie rozważyło transferu Cavaniego.
wazzowski: Muzyk07: o którym sezonie piszesz? bo chyba nie o debiutanckim sezonie 18/19 w którym rozegrał 28 meczów w premier league i 11 w lidze mistrzów niemal w każdym po 90', albo o 19/20 gdzie rozegrał praktycznie tyle samo minutw w lidze i champions league, więc jakie pół sezonu masz na myśli?
Muzyk07: W 18/19 rozegrał 2000 minut w premier league co mówi nam że rozegrał 22 meczów po 90 min na 38 czyli jednak może rzeczywiście pół sezonu nie przesiadział na ławie ale początek w liverpoolu z 2 3 miesiące siedział na ławie
QsQs: Pezet
Kiedy tak napisałem? Nie przypominam sobie. Napisałem teraz tylko co się dzieje w 3 najciekawszych meczach LM w dzisiejszym dniu które oglądam przeskakując pilotem.
kckMU: Nie jestem fanem takich sytuacji, ale jeśli Conte 2x nie wyjdzie z grupy LM (a w tym roku ma dużo łatwiej), to bez zdobycia mistrzostwa kraju ja bym się z nim pożegnał. Tam jest paka konkretna, a zęby bolą niekiedy od gry.
mikiartur:Komentarz zedytowany przez usera dnia 03.11.2020 21:19
W ogóle tak z ciekawości porównałem sobie ile kluby top6 za kadencji obecnych menadżerów wydawały na transfery oraz ile zyskiwały kasy. Ze względu na Ole który już prowadzi 2 pełny swój sezon to w przypadku Kloppa i Guardioli podałem kwoty jakie zostały wydane w czasie ich 2 pierwszych pełnych sezonów a w nawiasie ile wydano do dziś za ich kadencji.
trener, wydane, zyskane,
OGS, 298 mln, 96mln
Lampard, 247(292 z Kovaciciem), 212 mln
Klopp, 253(526), 279,85(405)
Guardiola, 532(938), 126,7(314,95)
Arteta, 86, 18,65
Mourinho, 145, 42
Jak coś nie liczyłem kwoty za wypożyczneia (Ceballos i Bale) - dane brałem z transfermarktu. Każdy może wyciągnąć swoje wnioski. Moim zdaniem to pokazuje, że pod tym względem bliżej nam do Liverpoolu i Chelsea pod względem wydawania. Co do Chelsea to nie wiedziałem jak liczyć Kovacicia bo transfer był wcześniej ale dopiero za Lamparda zaczął grać dla Chelsea. Niestety trzeba przyznać że odstajemy pod względem sprzedaży. Tu trzeba coś poprawić. Ale to też pokazuje że Liverpool wcale też takim biednym zespołem nie jest bo po 2 pierwszych letnich okienkach Kloppa wydał tylko 45 mln mniej niż OGS a w lidze po tym sezonie zajął 4 miesjce w lidze + finał lm a ten 2 pełny sezon Ole jest obecnie w trakcie. A w ogóle teraz mi się przypomniało że Klopp jak i Ole przejął zespół w trakcie sezonu (Klopp chyba go przejął w październiku albo w listopadzie, Ole w grudniu) i w tym sezonie zajął Klopp 8 miejsce a Ole 6 a pamiętajmy że Ole przejmował gdy City i Liverpool jechało wszystkich jak chciało itd a Klopp w sezonie gdy Leicester zdobyło mistrza. Co pokazuje też byśmy za szybko nie skreślali Ole
zawad: Niby tak, ale trezeba uzupełnić o stan wyjściowy. Tak wyglądał skład na pierwszy mecz Kloppa.
Mignolet, Clyne, Skrtel, Sakho, Moreno, Can, Lucas, Milner, Lallana (Allen '81), Coutinho (Ibe).
'87), Origi.
Czyli ogólnie dno.
mikiartur: Trochę się zgadzam i trochę nie. Bo dla mnie to LFC bardziej przespało moment gdy sprzedali swoich najlepszych graczy po sezonie 13/14 gdzie Liverpool zdobył wicemistrzostwo. Pozbyli się Sterlinga, Suareza + odejście Gallaghera i Gerarda i zbytnio ich dobrze nie zastąpili. Poza tym w tym składzie co odziedziczył to np Firmimo już był - o nim zapomnieliście. A w tym składzie z 13/14 to wielu z tych co wymieniliscie było. Choc fakt że ogólnie patrząc miał gorszy skład niż Ole gdy przejmował.
mikiartur: Rochanv jak teraz patrzę to wychodzi na to że ten sezon za Sarriego on był na wypożyczeniu możliwe że z obowiązkiem wykupu albo coś w tym stylu. Bo pełnoprawnym graczem niebieskich był dopiero jak Lampard przyszedł . Więc w sumie można go nie liczyć bo to nie był taki "jego" transfer
adisman17: Nie wiem czy ktoś się ze mną zgodzi ale Cavani wydaje się być kolejnym zawodnikiem wysokich umiejętności, który będzie miał ciężko się odnaleźć w naszej drużynie. Przykład: Falcao, Sanchez, inne gwiazdy w ostatnim czasie chyba tylko po zarobek przychodza a nie z ambicjami walki o trofea...
DaredevilUtd: Nie zgodzę się. Cavani będzie miał ciężko, ale przez to, że nie dostaje I raczej nie dostanie prawdziwej szansy. Niestety, ale w aktualnym Manchester United graja zazwyczaj ulubieńcy. Nic tak nie denerwuje jak złe wybory kadrowe, już nawet zła taktyka tak nie razi.
vieeeri: Czy wiadomo dlaczego w ogóle nie gra ten nasz koleżka Traore z Atalanty? Pal sześć LM, ale on nie gra w ogóle. Trener nie stawia na zawodnika na wylocie, jest za słaby na pierwszą drużynę, czy robi młyn w juniorach ze względu na wiek?
is200second: Aż mnie korci żeby postawić jutro kupon. PSG gra bez Mbappe i Neymara do tego sporo absencji z tego co widzę. Kusi postawić na Lipsk. Mam tylko dylemat jeszcze z zenit-lazio. Zenit gra u siebie a lazio mnóstwo nieobecnych.
CobyD:Komentarz zedytowany przez usera dnia 03.11.2020 19:42
Koledzy i Koleżanki z Devilpage, chciałbym zapytać zupełnie poważnie, nie mam zamiaru jątrzyć.
Czy może ktoś wytłumaczyć mi - często widzę, że w komentarzach Użytkowników tej strony pada taki zarzut - skąd wiecie, że piłkarze, którzy trafili tego lata do nas, nie byli na tej mitycznej liście Ole, albo są to drugie-trzecie wybory z tejże listy? Zastanawiam się nad tym dosyć mocno. Skąd Użytkownicy Deviplage mają taką wiedzę?
Jestem w stanie przyjąć argumenty na temat zarządu, bo wszyscy wiemy, jak wygląda sytuacja, ale czy naprawdę macie taką wiedzę, że na liście figurowali zupełnie inni piłkarze, których chciano ściągnąć? (może poza głośnym nazwiskiem Sancho)?
Pozdrawiam.
HarryBrown: Lista listą. Ale są też tacy, którzy wypowiadają się na temat braku wiedzy czy warsztatu trenerskiego nie będąc na ani jednej sesji treningowej Man Utd nadzorowanej przez OGS i jego sztab.
CobyD: HarryBrown, to też prawda. Rozumiem, że porażka z Arsenalem boli i mamy dziwne skoki formy - raz są to niezłe mecze, a innym razem dosyć kiepskie, ale też trudno powiedzieć, skąd wiedza na temat warsztatu OGS, przygotowania fizycznego piłkarzy itd.
HarryBrown: Skoki formy i dyspozycji są niestety czymś z czym musimy się liczyć. United nie miał normalnego okresu przygotowawczego. De facto przygotowania są/były realizowane z marszu w trakcie już trwającego sezonu. Dlatego tak fatalnie nasi wyglądali w trakcie pierwszych 3-4 spotkań (a kulminacją tego była klęska ze Spurs). Myślę, że teraz z tygodnia na tydzień będzie już tylko lepiej.
HarryBrown: Racja racją ale widać już przebłyski, że przygotowanie fizyczne idzie w górę. Kilka spotkań nasi wygrali dzięki temu, że biegali więcej i szybciej niż przeciwnicy. A zawodnicy jak będą czuć że są w gazie to podniesie też ich mental i pewność siebie.
ax1d: Priorytety Ole wyciekły do mediów. Na ile są prawdziwe, tego oczywiście nie wie nikt, ale ESPN (czyli jednak nie Sun czy inne Daily Mail) jako pierwsze bodajże podało jakąś listę, na której rzekomo byli Sancho, Graelish, Upamecano i chyba Ake. Dokładając do tego fakt, że Ole dostał jakichś prawie anonimowych młodzików, którzy oczywiście będą "następnym Messim" i "następnym Figo", plus podstarzałą gwiazdę, która przyszła w ostatni dzień, żeby zemścić się na byłym klubie, to łatwo to złożyć w narrację, że nie o tym marzył.
Osobiście sądzę, że VDB był gdzieś na 3-4 miejscu do środka (na pewno za Graelishem, pewnie za Maddisonem), ale że cena dobra, a w Ajaxie VDS, to najłatwiej i najtaniej było go ściągnąć. Więc wylądował zaraz na początku. Sancho to była oczywista oczywistość. No i można też śmiało twierdzić, że Ole chciał klasowego stopera, a nie dostał nikogo do obrony.
mikiartur: A ja myślę nad ustawieniem 4-3-3 takim (zarówno w tym meczu jak i z Evertonem) i uważam że przy dobrej formie Maticia ma on szansę powodzenia (a jego forma rośnie co pokazał mecz z Arsenalem).
Z Basaksehirem
Henderson
Williams/TFM Tuanzebe Lindelof/Maguire Shaw/TFM
Mata Matić Donny
Greenwood Martial/Cavani James
Chcę byśmy zagrali ofensywnie z Basaksehirem. Matić ma być naszy stabilizatorem w środku pola. Ma on zapewnić nam kontrolę w środku pola - przetrzymać piłke, wbiegnąć nią wyżej itd. Mata ma nam rozwinąć grę kombinacyjną, a z Donnym dobrze się pod tym względem rozumieją. Jamesa głównie dlatego widzę, bo zakładam że Marcus jest trochę poobijany po meczu z Arsenalem i trzeba dać odpocząć organizmowi by jakiegoś nawrotu kontuzji pleców się nie nabawił. Greenwood dla mnie musi łapać grę bo pauzował dłuższy czas. Martial też miał ostatnio mało grania to przy wyjściu Cavaniego można go ew. dać na LS. A w obronie trzeba dać pograć młodym by łapali pewność siebie. A zarówno Williams i Tuanzebe dużo nie grali. Natomiast na Everton widzę taki skład :
DDG
Tuanzebe Maguire Lindelof
AWB Donny Matić Shaw/Williams
Bruno
Martial Rashford
Dlaczego taki skład widzę? Bo Everton ma chyba trochę lepszy skład do posiadania piłki, więc lepiej chyba postawić na mocne kontry. A Evertonu linia obrony zwłaszcza w obliczu kontuzji Colemana nie jest najsilniejsza i najszybsza. Odszedłem na jakiś czas od ustawienia 4-4-2 w diamencie ze względu na to że mamy chyba jednak póki co zbyt słabo ofensywnych bocznych obrońców. Gdy do składu wejdzie Telles można o tym znów myśleć. Dlaczego zrezygnowałem na tą chwile z Scotta i Freda? Bo mecze pokazują że jak nie mają swojego dnia to kuleje nasza gra z przodu bo to nie są raczej kreatorzy. Natomiast na tą chwile uważam że jedynym pomocnikiem który pozwoli nam grać z przodu duetem Donny Bruno a może i jeszcze do tego Mata/Pogba jest Matić. Jestem ciekawy ustawienia w pomocy w diamencie
Matić
Donny Pogba
Bruno
I liczę że warto wypróbować to na mecz z West Bromem po przerwie reprezentacyjnej. Matić nie gra w reprze więc raczej zajechany nie będzie. A żeby marzyć o tym ustawieniu potrzebny nam jest bardzo Nemanja w formie. Także jestem w ogóle ciekawy jakby funkcjonował by taki skład - klasyczne 4-4-2 gdzie w środku gra:
Scott Fred
na bokach pomocy - Greenwood Rashford a w ataku duet Cavani Martial. A chciałbym przypomnieć że przez wiele lat takim ustawieniem graliśmy za SAFa. Ale raczej wątpie by coś takie zmalował Ole bo posadzenie na ławke w jednym meczu Bruno Pogbe i Donnyego mogłoby wzbudzić spore kontrowersje. Ale fakt jest taki że transfer Cavaniego umożliwia nam taki wariant. No nic zobaczymy co Ole wymyśli, na co się zdecyduje. Zostaje nam tylko trzymać kciuki i liczyć na stabilizację formy.
GGMU
mikiartur: Tomwk1988 - Ferguson został menadzerem MU w 1986 roku jeśli mnie pamięć nie myli a pierwsze mistrzostwo Anglii zdobył w 1993 roku. Lingardinho chodzi chyba mniej więcej o ten okres pomiędzy jego zatrudnieniem a pierwszym mistrzostwem. Fakt że udało mu się wygrać po drodze jeden puchar zdobywców pucharów ale to był chyba ok. 1991 rok. A umiał także np zająć 13 miejsce w lidze. Ba on notował czasem gorsze wyniki od Ole i nawet kibice już go żegnali. Ale jak wyczytałem w Diabelskiej biografii - (swoją drogą fajna książka) to Fergie był daleki od zwolnienia bo ludzie widzący jego olbrzymią pracę w klubie wiedzieli że to przyniesie wcześniej lub później efekty ( Zwłaszcza że wtedy był za nim zarówno Busby Charlton a nawet Edwards). A był potem jeszcze jeden okres w którym chciano (głównie dziennikarze) go zwolnić - był to okres gdzie przez 3 sezony tytułu nie zdobył (pierwszy okres Mourinho w Chelsea) gdzie też już mówili że SAF się skończył i potrzeba nowej myśli trenerskiej itd w MU. No to później SAF się im odpłacił trzema mistrzostwami z rzędu i to nie on a Mourinho stracił pracę xd A w sumie jak tak patrzymy to wyniki podobne na początku do Ole zdobywał. Bo pierwszy sezon po przejęciu skończył gdzieś w pierwszej 10tce. W drugim odpalił i nagle 2 miejsce zajął. Potem znów był niżej a w jednym sezonie to był 13 i dopiero w sezonie przed jego pierwszym tytułem 91/92 zajął 2 miejsce. A potem to już wszyscy wiemy jak było. Noi Ole początek ma trochę podobny. Najpierw w sezonie gdy przejął zespół zajmuje 6 miejsce, w następnym zajmuje 3 i dalej niewiadomo jak będzie xd. Oczywiście liczę że szybciej odpali bo raczej nie dostanie tylu sezonów ile dostał SAF. Inne realia itd
xarsfanx: Warto może porownac. SAF miał ciężki poczatek, ale czy wtedy dysponował takim budżetem i kadra jak OGS ? Zna ktoś sytuację Utd z tamtych lat ?
kujawa: Jak się nie mylę ale nie chcę mi się sprawdzać to wtedy United też jakieś rekordy transferowe robiło, tylko wtedy kwoty były rzędu 900 tys funa
mikiartur: xarsfanx trudno to porównywać bo w tamtych czasach kwoty obecnie śmieszne był wtedy rekordowe. Inna kasa wtedy ogólnie była w piłce. A co by nie mówić w tamtym okresie SAF nie raz bił rekord transferowy w Anglii jak np transfer Keana jeśli się nie mylę. Kwoty były nie porównywalne ale w tamtym okresie byliśmy jednym z bogatszych klubów z Anglii. O czym świadczył choćby transfer Cantony. Dopiero jakiś czas później pojawiły się kluby bogatsze. Arsenal zaczął więcej inwestować, potem pojawił się Abramowicz itd. A teraz czy my mamy tak gigantyczne możliwości finansowe. Może i zaraz po odejściu SAFa tak ale po tylu wtopach transferowych już raczej takiego szału nie ma. A myślę że obecnie w Anglii jesteśmy na 3 miejscu w Anglii - za MC I Chelsea. Trochę wyprzedzamy Liverpool i Totków oraz Arsenal - ale jak trzeba było to i Liverpool umiał konkretne kwoty wystawić, Totki zbudowały potężny stadion mega drogi, a Arsenal mimo że ciągle się mówi że mało tam kasy to 80 mln na Pepe i teraz 50/60 na Parteya miał. A nasi w tym okienku kupili za 40 Donnyego, Pellistriego za ok. 10/12, Tellesa za ok. 17, Cavani za darmo oraz Traore za 40 wliczając w tą kwotę bonusy.
Tomwk1988: Znałem mniej więcej te wyniki dlatego uważam że OGS nie jest w podobnej sytuacji bo Ferguson juz w swoim 2 sezonie w MU zajął 2 lokatę a OGS dopiero 3 a i ten sezon narazie nie zwiastuje vicemistrzostwa. Wprawdzie sytuacja kiedy nie wygrywamy 5 meczow ligowych u siebie z rzędu miała miejsce podobno w 1990 roku ale przez kolejnych 29 lat się nie powtarzała. Mamy jeszcze dlugi sezon ale jeśli nie zaczniemy zaliczać jakichś cudownych serii to nasza strata do lidera może znów stać się jakimś niechlubnym rekordem. Choć z drugiej strony jeszcze mamy szanse na rekord punktowy naszej ligi jesli wygramy 31 z pozostałych 32 meczy i jeden zremisujemy to powinniśmy pobić wynik Guardioli z MC. Trzymam kciuki
HarryBrown: @xarsfanx
Porównywanie kwestii finansowych z przełomu lat 80/90 a dniem dzisiejszym nie ma sensu. To były inne czasy. Roy Keane przechodząc z Nottingham do Man Utd kosztował chyba 5 mln funtów i była to szokująca kwota. A dziś za byle trampkarza trzeba płacić 2-3 razy tyle. Fakt faktem, że na początku lat 90-ych sytuacja finansowa - biorąc pod uwagę ówczesne realia - była sympatyczna skoro United stać było właśnie na taki transfer jak Keano czy też ciut wcześniej ściągnięcie Erica Cantone. Na pewno pierwsze lata rządów SAFa to duże inwestycje w młodzież. Co potem zaowocowało promocją do pierwszego składu na wiele lat kilku znakomitych juniorów. Ale prawdziwe finansowe eldorado przyszło w drugiej połowie lat 90-ych jak SAF i United zaczęli dominację w Anglii oraz w Europie.
BNK: I nie ważne, że od 1986 praktycznie wszystko co dotyczy prowadzenia klubu, drużyny, transferów itd zmieniło się diametralnie. To nic, że ostatnim tak długoterminowym trenerem jak SAF, był Wenger, którego też już dawno nie ma. To nie ważne, ze dziś nawet trenerzy odnoszący sukcesy pozostają w klubach 4-5 lat. Ważne, że można użyć tego durnego argumentu, żeby napisać "japa ciecie."
mikiartur:Komentarz zedytowany przez usera dnia 03.11.2020 21:23
BNK
Klopp jest już swój 6 rok i w 4 roku pierwsze trofeum zdobył
Szybciej budowanie drużyn trwa obecnie ale nie ma jeszcze ekipy któa nagle z roku na rok stałą się mega super hiper. No chyba ze masz budżet jak MC to jest na to szansa. Choć i Guardiola musiał jeden sezon pograć w PL i dopiero w następnym wygrywał
BNK: Mikiartur masz racje, z tym że w Liverpoolu od pierwszego meczu z Kloppem było widac, że to dokądś zmierza. U nas niestety, kiedy już wydaje się że widać jakiś pomysł na drużynę, cofamy się o kilka kroków. Inaczej też wygląda cierpliwość, kiedy ma się u sterów takiego doświadczonego trenera jak Klopp, a inaczej kiedy powierza się tak wielki projekt praktycznie amatorowi.
ruffnecky: Lingardisco, magiczku majku michasiu,
ja tylko przypomnę, że Mourinho, Moyes czy Van Gall też byli trenerami United, a sapaliście jeden przez drugiego o ich zwolnienie
Tomwk1988:Komentarz zedytowany przez usera dnia 04.11.2020 04:07
Nie będzie problemu jeśli po drodze zdobędzie jeszcze FA cup czy puchar ligi angielskiej lub wygra któreś z międzynarodowych rozgrywek tak jak to robił Ferguson który zanim wygrał lige to zdobył chyba 5 innych pucharów z MU.
Lingardiho9: BNK: I uważasz, że brak cierpliwości zarządów jest słuszny ?
Uważasz, że chaotyczne decyzje o zmianie trenerów jak rękawiczki, są właściwe ?
Uważasz, że wydawanie milionowych sum na nowych piłkarzy, bo co nowy trener , to nowy pomysł na drużynę i jej nazwiska , to dobre gospodarowanie pieniędzmi?
Ludzie, dajcie spokój.
Niech Norweg spokojnie dogra ten sezon do końca i rozliczmy go za cały sezon a nie za kilka meczy.
Sami widzicie, że przeplatamy bardzo dobre występy , bardzo słabymi.
Jak Solskjaer ustabilizuje formę zespołu ( a wierzę , że to się stanie ) to zaraz uciekniemy z dołu tabeli i na luzie na koniec sezonu uplasujemy się w TOP 4.
Everton czy Leicester nie utrzymają takiej formy przez cały sezon, więc spokojnie Panowie :)
matheo: Wyczyść pliki tymczasowe, ciastka i historie na urządzeniu, to będzie się wyświetał nowy. Cytując klasyka - u mnie działa i widzę już nowy awatar :)
mycka86: A co zrobił? Widziałem skrót, ale nie wiem do czego zmierzasz. Strzelił 2 bramki, ale nie trafił też z 5 metrów praktycznie do pustaka. Do tej pory oprócz kilku przebłysków bardzo zawodzi w Atletico. Wszystko dopiero przed nim.
is200second: Chodziło mi o tą poprzeczke z przewrotki. Gość ma takie umiejętności że wydaje mi się że gdyby nie było wiadomo jakim stylem gra Atletico to można śmiało twierdzić że jest w czołówce najlepszych europejskich piłkarzy.
Tomwk1988: A jak z boku popatrzysz to taki spokojny typ. A tu jak nie doprawia rogów bratu to ręcznie tlumaczy żonie zagrania. Średnio bo do momentu skandalu z seksem w rodzinie zapowiadało się ze to będzie dla nas taki prawdziwy medialny przykład diabła z OT.
Glory1878: Środek pomocy chciałbym zobaczyć Matić, VDB i Bruno, a z przodu w końcu Cavaniego, bo jestem pewny, że jak wyjdzie w podstawie na pewno coś ukłuje
ax1d: Tak sobie myślę, że niestety w obecnym składzie to nie ma prawa działać.
Wszyscy wiemy, że Pogba ma tendencję do przechodzenia obok meczów. Nie daje w zasadzie nic w defensywie, a statystyki są też bezlitosne, jeśli chodzi o ofensywę w ostatnich meczach. W zasadzie w większości przypadków zabiera miejsce na boisku. Nad tym się nie będę rozwodził.
Natomiast podobnie sprawa ma się z Fredem i McTominayem. Ludzie (w tym i mi się to zdarzyło) zachwycają się, jak świetnie się uzupełniają na boisku. Może to i prawda, tylko... oni we dwóch wykonują zadania jednego piłkarza. Widać to było jak na dłoni w meczu z Arsenalem, gdzie Partey sam robił to, co oni we dwóch. Żaden z nich nie daje wystarczającej jakości, żeby zabezpieczyć samodzielnie tyły. Fred jest szybki i zwrotny, ale kompletnie bezużyteczny w pojedynkach siłowych i do górnych piłek. McTominay dokładnie odwrotnie. Co oznacza, że marnujemy kolejne miejsce na boisku, a przez to bardzo często przegrywamy środek, tak jak z Arsenalem. Po prostu liczebnie nie da się tego obronić, zwłaszcza bez boków.
Do tego dochodzi chimeryczny Martial, który - jak wszyscy wiedzą - potrafi kompletnie przejść obok meczu. Zdarza mu się to na szczęście rzadziej niż Pogbie, a indywidualną jakość ma niepomiernie większą niż Fred i Scott. Ale jednak zdarza mu się i to całkiem regularnie.
Powyższe oznacza, że - przy najgorszym możliwym scenariuszu - gramy niemal 8 na 11. Jak to wyrównać na boisku? Jak przygotować pod to taktykę? Nie da się.
Dlatego niestety patrząc obiektywnie i po opadnięciu emocji, przeciwko Arsenalowi graliśmy 9 na 11. I stąd wyglądało to tak, jak wyglądało. Brakuje nam jakości. Brakuje zawodnika jak Matic, ale w sile wieku, który będzie samodzielnie wykonywał obowiązki DM-a, żeby nie trzeba było desygnować do tego dwóch graczy. Brakuje nam kontrolującego grę, który zawsze będzie jej szukał, ale będzie też szybciej myślał i przede wszystkim szybciej kopał. Tutaj mam nadzieję, że może wejdzie VDB, ale to i tak będzie oznaczać, że nie mamy nikogo na zmianę (na razie jeszcze może to być Mata). I w końcu brakuje nam rasowego napastnika, który będzie zawsze pod grą. Takiego Rooneya czy nawet Auby. Żaden z naszych napastników nie nadaje się do gry wysoko, żaden nie wygra główki, żaden nie potrafi grać tyłem do bramki. To wszystko są (świetni, ale jednak) zawodnicy, którzy muszą dostać piłkę na ~30 metrze, odwrócić się przodem i próbować mijać przeciwników. Fajnie, ale to nie wszystko. Rooney przy swoim wzroście potrafił regularnie strzelać głową, bo grał głęboko. Nawet Chicharito strzelał (w tym potylicą). Dzisiaj nie mamy nikogo takiego. Nie wiem, jak wejdzie w to Cavani i czy będzie w stanie zasypać tę lukę, ale nigdy nie jawił mi się jako tego typu zawodnik. Jesteśmy wybitnie przysposobieni do gry z kontry i w tym jesteśmy w czołówce w Europie. Ale jak to my mamy piłkę albo jak przeciwnik zakłada wysoki pressing, przez co Rashford, Martial i Greenwood nie mają jak i gdzie się rozpędzić, to jesteśmy bezzębni. Czekamy na tego Tellesa, klniemy na Shawa i AWB, że nic nie dają w ofensywie, ale nawet jak zaczną, to kto będzie wykorzystywał te wrzutki? W polu karnym będziemy mieć trzech napadziorów, gdzie nie pamiętam ani jednej bramki z główki któregokolwiek z nich, oraz okazjonalnie Bruno. Stąd też chyba w dużej mierze wynika nierówna forma. Jeśli Pogba zagra przyzwoicie, Martial zagra przyzwoicie, a przeciwnik nie wykorzysta tych słabości oraz niedoborów Fredominaya, jesteśmy w stanie ograć każdego. Natomiast jeśli powyższe zbiegną się w jednym momencie (jak np. w meczu z Arsenalem, gdzie Pogba nie istniał, Fredominay we dwóch został zdominowany), to choćby nie wiem co, to nie mamy szans. I nawet pozostali zawodnicy to odczuwają, bo są podwajani, muszą biegać dużo więcej, dużo szybciej i dużo mocniej się przepychać.
Jak dla mnie, potrzebujemy bezwzględnie co najmniej jakościowego zmiennika dla Matica, żeby Fredominay nie marnował nam jednego miejsca na boisku. Plus Pogba na ławę. Bez tego od pierwszego gwizdka gramy tak, jakbyśmy mieli jedną albo dwie czerwone kartki na koncie.
DevoMartinez: Dużo prawdy. Ja bym grał z tyłu Maticem i Fredem. Matic dzięki świetnemu zastawainiu się i spokojowi potrafi się utrzymac przy piłce jako jedyny nam pomocnik. Potrafi też atakować, schodzić w boczne sektory z piłką, zagrac klepke z atakującymi, podać do przodu. Uniwersalny zawodnik. Ale jest za wolny. Nie zdąża często wracać by asekurować obrońców jak są np przekazania krycia. I tu potrzeba kogoś szybkiego do asekuracji i pomocy w wyprowadzaniu piłki. Do tego się Fred nadaje. On z przodu i tak nic nie zagra ale z tyłu jak jest wypoczęty to robi robotę. Przed nimi Bruno/Pogba/de Beek.
Co do gry głową to kiedyś jak biegały po ziemi dinozaury Rashford coś strzelił głową. Ogólnie to my zawsze mieliśmy plan B wrzutki na Fellainiego albo Lukaku. Potem się tego pozbawiliśmy. Może teraz jak jest Cavani coś ruszy. Tellas świetnie dośrodkowuje, AWB też potrafi wrzucić górą. Czas pokaże.
18lech2804: Swietna analiza ... cala prawda o obenym United..przydalby sie na srodku ktos taki jak Kante z czasow Leicester .. czy Mekelele hehe czy marzenie totalne ktos taki jak Kimisch czy Goeretzka czasami mi sie wydaje ze to pilniejsza potrzeba niz prawe skrzydlo
HarryBrown: Matic - może być. Pod warunkiem, że będzie koło niego przynajmniej 2 dodatkowych ludzi, którzy będą nadążać za przeciwnikami, bo Matić to raczej w tej kwestii przegrywa nawet z własnym cieniem. No i niestety ale w tym sezonie jeżeli na boisku nie ma pary Fred-McTominay to niestety ale przegrywamy.
HarryBrown: @ax1d
Nie twierdzę, że mecz z Arsenalem w wykonaniu naszych pomocników był cudowny. Wręcz przeciwnie bo środek pola przegraliśmy. Przegraliśmy bo Fred nie zagrał jak grało w ostatnich 3-4 meczach, a o wyczynach Pogby to już nic nie mówię bo to był dramat o jaki ciężko na tym poziomie. Co do Scotta to chłopak musiał grać asekuracyjnie i głównie skupiać się na zadaniach defensywnych biorąc na siebie to czego nie robił Pogba oraz wspierać AWB, który też w niedzielę nie błyszczał.
ax1d: Devo, faktycznie Rashford strzelił 4 bramki głową. Autentycznie jestem w szoku, bo nie pamiętam żadnej z nich. Możliwe, że było to w czasie rządów Mourinho, kiedy miałem już tak dość, że na jakiś czas zrobiłem sobie odpoczynek od naszych meczów...
BNK, ja jeszcze za Mourinho pisałem tę głupotę, że Victor jest słaby w grze głową, ma takiese warunki fizyczne, nie jest też demonem szybkości, więc na stoperze jest tykającą bombą, natomiast świetnie czyta grę i chyba najlepiej w naszej drużynie potrafi zamykać kanały i przecinać piłki, co jest wręcz obowiązkiem DMa. Więc zgadzam się z Twoją głupotą - też chętnie zobaczyłbym, jak Victor poradziłby sobie przed parą stoperów. Szczególnie że często pokazuje, że w wyprowadzaniu piłki na pewno nie jest gorszy niż Fredominay.
HarryBrown, ja widziałem to dokładnie odwrotnie. AWB nie błyszczał, bo regularnie znajdował się w sytuacjach 2v1. Grający pozornie przed nim McTominay na boku diamentu faktycznie zbiegał do środka i asekurował Freda, a AWB zostawał sam na boku, chyba że wspomógł go Lindelof.
DevoMartinez: Co do AWB dokładnie tak było. Można to zobaczyć na heatmaps. Trzymał się środka boiska i praktycznie nie wychdoził wyżej w tym meczu. Dużo ludzi ciśnie po Aaronie, że mało daje z przodu mimo, że w statystykach asyst i tak jest lepszy od Shawa ale to często wynika z tego, że musi trzymac się strefy śroodkowej. Na początku sezonu wychodził bardzo wysoko i często nie zdążał wracać a asekuracji od pomocników czasem nie dostawał. Asekurować go musili SO, a często SO nie był asekurowany przez DM i robiły się dziury. Teraz chyba Ole skorygował wychodzneie Aarona i nie robi tego tak często. W skrócie jak z tyłu gra Matic albo na skrzydle Mata to AWB musi bardziej skupiac się na bronieniu niż atakowaniu.
wazzowski: a solskjaer to normalnie wygrał wszystko i zaraz będą musieli poszerzać gabloty albo dorabiac nowe trofea bo wygrał już wszystko co mogl, a pochettino? kto to? to chyba jakiś gość który zrobił największe gwiazdy w totkach i doszedl z nimi do finału im, ale co ja tam wiem,, przecież potężny Norweg zjada go w każdym aspekcie, RZALOSNY jest ten pochettino i jak on w ogóle myśli RZE zabierze posadę naszemu przyjemnemu Norwegowiktoremu humor dopisuje po porażkach i boi się postawić świętym krowom,to jesteście w błędzie. RZALOSNE
kckMU: "to chyba jakiś gość który zrobił największe gwiazdy w totkach i doszedl z nimi do finału im"
Jeszcze policz ile lat Poche tworzył drużynę, która zagrała w finale LM.
I ja Ci wyjaśnię coś, bo jednego nie rozumiesz. Tutaj nikt nie poczeka 5 lat na jedno wicemistrzostwo i jeden przegrany finał. Będą go wypieprzać po 2 latach jak każdego.
PS. Tak, prawda, że tu ma trochę ciekawszą kadrę niż w Tottenhamie na początku, ale wciąż jest sporo braków, cholera wie co z tym żałosnym Pogbą i na deser są czasy covid; na rynku nie wyda majątku.
HarryBrown: Przyjdzie Maurycy i po pół roku chór złożony głównie z tych co chcieli jego zatrudnienia będzie krzyczał gromko "precz z argentyńskim wuefistą".
kamtor: Jak dla mnie jedno mnie dziwi czemu ole nie chce spróbować żeby Bruno i van de beek zagrali razem żenada przecież van de beek mógłby zagrać w miejsce marticia lub freda
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.
Wiedziałeś? W kwietniu 2003 roku sir Alex Ferguson stwierdził, iż losowanie Ligi Mistrzów zostało ustawione. Za słowa te musiał zapłacić 10 tysięcy franków szwajcarskich.