Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Premier League chce wrócić do gry 8 czerwca

» 28 kwietnia 2020, 08:31 - Autor: Rio5fan - źródło: goal.com
Przedstawiciele poszczególnych klubów Premier League spotkają się ze sobą w najbliższy piątek, by porozmawiać na temat planów dotyczących zakończenia sezonu 2019/2020.
Premier League chce wrócić do gry 8 czerwca
» Do zakończenia aktualnego sezonu Premier League pozostało jeszcze dziewięć kolejek
Czy Twoim zdaniem uda się wznowić rozgrywki Premier League w czerwcu?
Angielska ekstraklasa, której rozgrywki w połowie marca przerwała pandemia koronawirusa, może wrócić do gry 8 czerwca. To dałoby klubom możliwość dokończenia sezonu do końca lipca.

Minister Sportu w rządzie Borisa Johnsona, Oliver Dowden, pozostaje w stałym kontakcie z włodarzami Premier League.

- Osobiście rozmawiam z przedstawicielami klubów Premier League. Chcemy jak najszybciej przywrócić futbol do normalnej postaci, by wesprzeć całą społeczność - zapewnił Dowden.

- Oczywiście, takie kroki muszą być podjęte w zgodzie z wytycznymi dotyczącymi zdrowia publicznego - dodał członek brytyjskiego parlamentu.

Wytyczona data oznacza, że piłkarze musieliby wrócić do pełnych treningów do 18 maja. W poniedziałek Arsenal, Everton oraz West Ham pozwoliły swoim graczom wrócić do ośrodków treningowych.

Najbardziej prawdopodobny scenariusz zakłada rozegranie pierwszych meczów za zamkniętymi drzwiami. Już 9 maja na boiska mają wrócić drużyny Bundesligi. Decyzję tę musi potwierdzić jeszcze niemiecki parlament.


TAGI


« Poprzedni news
Butt: Wspaniale współpracowało mi się z Mourinho
Następny news »
Phelan o transferach: Zawsze szukamy odpowiednich piłkarzy

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (109)


Kilerek7: Jak mnie cieszy to, że MU się tak ładnie odbudowuje z głową. Tyle było płaczu przez lata a teraz mamy chyba największy potencjał na świecie, gdzie reszta klubów to w połowie dziadki. Skrzydła Sancho i Rashford to wręcz miazga, nie wiem jaka obrona sobie z nimi poradzi, o pasowalby do ideału Mbappe na szpicy, ale Martial i Ighalo to ogarną. Pomoc Pogba z Bruno i McT gdzie jest lepsza? Obrona? Maguire, AWB klasa, w dodatku rezerwy całkiem niezłe a młodych przybywa: Greenwood, Williams, Mjelbri, Garner. Wszystko wydaje się mieć ręce i nogi. Piekna przyszłość się zapowiada.
» 30 kwietnia 2020, 04:51 #102
CeTe: Nie wiem czy widzieliście wywiad z Fabrizio Romano dotyczące United. Dziennikarz twierdzi że ciężko ocenić transfery bo kluby nadal nie są w stanie określić funduszy przez koronawirus ale spodziewa się częstszych wymian piłkarz-piłkarz.

Lingard wziął grubego bo będzie transferowany.

Smailling według niego to jeden z najlepszych obrońców w Seria A w tym sezonie. Prawdopodobnie wróci do United chociaż pewnie wolałby zostać w Romie żeby grać. Marzy mu się powrót do reprezentacji.

Juventus będzie chciał Pogbe w myśl "ściągamy jedna gwiazdę co roku". United nie będzie schodziło prawdopodobnie poniżej 100mln bo obojętnie jak Pogba się prezentuje to nadal jest to Pogba. Zizu również widzi go u siebie składzie.

Sancho to numer jeden na liście transferowej. Podobnie jak z Pogba cena nie zejdzie poniżej pewnego poziomu (pewnie 100mln) ponieważ klub nie musi go oddawać. Podobnie jak z Pogba sam zawodnik chciałby odejść ale kluby puszczą ich dopiero kiedy dostaną odpowiednie pieniądze.

Partey podobno będzie odchodził z klubu i za cel wybrał sobie Premier League (United było nim zainteresowane).

Taka garstka od chyba najbardziej wiarygodnego źródła w skrócie.
» 29 kwietnia 2020, 22:05 #101
Kamil01GGMU: "Na ten moment transfer do innego klubu został wykluczony. Piłkarz przedłuży kontrakt z RB Lipsk do roku 2022. Warunki są już ustalone. W umowie znajdzie się nowa klauzula odejścia aktywna od czerwca przyszłego roku - informuje "Sky Sport News".

Jedna plotka mniej na lato ( czy kiedy tam będzie okno transferowe otwarte)
» 29 kwietnia 2020, 18:55 #100
Kamil01GGMU: Oczywiście chodzi tu o Upamecano
» 29 kwietnia 2020, 19:21 #99
jassaj: Jak tak wspomniałeś o Lipsku bez podania nazwiska to pomyślałem sobie o Wernerze. I o tym jak "łaska pańska na pstrym koniu jeździ". Jeszcze 2-3 miesiące temu większość osób pisało o tym, że trzeba kupić Wernera bo to najlepszy napastnik, gazety podkręciły hype, temat w końcu się wypalił, dzisiaj od kilku tygodni nie przeczytałem o nim nawet słowa... Teraz na tapecie jest Kane i Aubameyang. I teraz to oni już są najlepszym rozwiązaniem dla United bo teraz o nich gazety piszę.
Nie pije konkretnie do Ciebie, w końcu Ty tylko podałeś informację, ale tak mnie wzięło na przemyślenia jak łatwo można w oczach tłumu przejść od bohatera do zera albo przynajmniej stać się zupełnie obojętną postacią nie robiąc właściwie nic w tym kierunku
» 29 kwietnia 2020, 19:58 #98
artix206: @jassaj

Masz racje, tak jest.
» 29 kwietnia 2020, 20:16 #97
Magik1990MU: napisałbym, że temat Wernera upadł po tym, jak gość publicznie komplementował LFC, ale dla pismaków to nie ma znaczenia przecież.
» 29 kwietnia 2020, 20:25 #96
Kamil01GGMU: @jassaj masz rację i wybacz za moją nieuwagę lecz było już za późno aby edytować i napisać, że chodzi o Dayota.
» 29 kwietnia 2020, 20:28 #95
DaredevilUtd: Hehe a juz był jedną nogą w BVB, a druga u nas. Tak to jest wierzyć w to co pisza te pisemka.
» 29 kwietnia 2020, 20:34 #94
Kamil01GGMU: @DaredevilUtd BvB? Nie chodziło Ci przypadkiem o Bayern?
» 29 kwietnia 2020, 21:05 #93
DaredevilUtd: Ano Bayern, mój błąd.
» 30 kwietnia 2020, 07:10 #92
Blau: Komentarz zedytowany przez usera dnia 29.04.2020 15:30

Ciężka sytuacja będzie z Sancho. BvB słynie z bardzo twardych negocjacji, jak się na coś uprą to tak będzie i koniec. Jeszcze 2 miesiące temu za Jadona mogli wołać 150 milionów euro i pewnie tyle by za niego dostali.

Teraz Edek w wywiadzie powiedział, że obecna sytuacja się bardzo mocno zmieniła i wydawanie setek milionów na transfery jest po prostu nierelane - to chyba jasny sygnał, że nie chcemy go pozyskać za poniżej 100 milionów.

Tutaj pojawia się problem, bo BvB raczej tego nie zaakceptuje. Możliwe, że będą chcieli przeczekać ten rok i zobaczyć jak sytuacja się potoczy.

Jadon ma 2 lata kontraktu, więc mogą sobie na to pozwolić - sytuacja Hazarda pokazuje, że jak ktoś jest dobry i ma dobry sezon, to nawet z rocznym kontraktem można za niego dostać porządne pieniądze.

Zresztą kto powiedział, że Sancho nie przedłuży kontaktu, żeby podwyższyć ewentualną cenę? Na De Geę wystarczyło kilka meczów na trybunach, żeby go przekonać do nowego kontraktu.
» 29 kwietnia 2020, 15:29 #91
Magik1990MU: 1. Nie porównuj Sancho z Hazardem, bo ten drugi w momencie transferu do Realu był ukształtowanym i utytułowanym piłkarzem, a to ma duże znaczenie przy kwocie transferu. Jadon to młodziak z wielkim talentem, ale wciąż młodziak.

2. Jak Sancho przedłuży kontrakt, to może tym strzelić sobie w stopę, bo w ten sposób da Borussii wszystkie karty w kwestii dyktowania ceny. I koniec końców może zostać u Niemców znacznie dłużej niż dodatkowy rok.
» 29 kwietnia 2020, 15:42 #90
Blau: Zauważ, że trend w transferach się zmienił ostatnio i teraz ukształtowany piłkarz może być nawet tańszy od nastolatka. Zobacz za ile poszedł Mbappe, Felix, Dembele, De Ligt czy De Jong.


Co do kontraktu to wiadomo, że to byłby strzał w stopę, ale jakby BvB chciała być złośliwa to go posadzi na ławie i tyle. (Tak jak zrobili z Pulisicem, gdy go Chelsea zaklepała) Perspektywa braku gry może być bardzo silną motywacją do zmiany zdania odnośnie kontraktu.
» 29 kwietnia 2020, 15:50 #89
Magik1990MU: Komentarz zedytowany przez usera dnia 29.04.2020 16:57

Jeśli nie mylę (aczkowiek w razie czego to mnie popraw), to żaden z piłkarzy wymienionych przez Ciebie w momencie zmiany klubu nie miał kontraktu na wykończeniu. W normalnych warunkach Sancho przecież byłby wart spokojnie ponad 100 baniek (czylu tyle, ile media podawały), ale przy tych samych warunkach i absurdalnych kwotach za rok wątpię, by cena zbliżyła się choćby do 60 mln.

"ale jakby BvB chciała być złośliwa to go posadzi na ławie i tyle"

Nie sądzę, aby Borussia coś takiego zrobiła tylko dlatego, że Sancho nie chciałby podpisać kontraktu. Marketingowo Niemcy wiele by stracili, a do tego byłby to jasny sygnał dla innych piłkarzy, że lepiej do Borussii nie iść. W przypadku Auby, Dembele czy nawet wspomnianego Pulisica (tam zdaje się chodziło o coś innego) nikt nie zniżał się do takich zagrywek. Zresztą czytając wypowiedzi włodarzy Borussii nie widać, aby jakoś specjalnie chcieli go zatrzymać. Raczej dystansują się od plotek, zamiast zapewniać, że Sancho zostanie u nich na kolejny sezon.
» 29 kwietnia 2020, 16:53 #88
DaredevilUtd: Hazard poszedł za duże pieniądze i Real się na tym przejechal. Dodatkowo Belg nie chcial robić problemów klubowi z sentymentu i chciał, żeby na nim zarobili. Nie ma co porównywać tych dwóch przypadków, chociażby z tego względu, że Sancho jest mlody I jego kariera może różnie się potoczyc. Z rocznym kontraktem i z brakiem chęci przedłużenia przez Anglika, wątpię na duży zysk. BVB to zespol przejściowy dla dobrych zawodników. Tak było jest I szybko się nie zmieni. Oni wykorzystują i sprzedają z dużym zyskiem. Niemniej jednak już nie raz im się gracze sprzeciwia i robili pod problemy jak ich nie chcieli sprzedać.
» 29 kwietnia 2020, 20:44 #87
kckMU: Dlaczego Real się przejechał na Hazardzie?

Kontuzje to już wina Hiszpanów i nikogo innego. W Anglii Eden był kopany przez 95 minut w każdym meczu i to dosłownie kopany, a jakoś nic mu nie było. Poza kontuzjami, jak już grał, to pokazywał dlaczego jest klasą światową.
» 29 kwietnia 2020, 23:28 #86
RyannMistrz: Sanchez do Newcastle. I wszyscy będą szczęśliwii. I Lingard gratis. I będzie malinowo
» 29 kwietnia 2020, 14:00 #85
Kamil01GGMU: Jadon Sancho and Borussia Dortmund have a mutual agreement which allows him to leave this summer if the asking price is met. #mufc want to build a global brand around him and he has been told he will got the no.7 shirt. He is flattered by the plan #mulive [sportbild]
» 29 kwietnia 2020, 11:34 #84
DaredevilUtd: W Uk w najbliższym miesiącu powoli wszystko będzie wracało do normalnosci, takie są rządowe plany. Tak więc na spokojnie ta data jest do zrealizowania.
» 29 kwietnia 2020, 07:38 #83
OldMUTrafford: Jesteś wirusologiem czy swoją pewność opierasz na The Sun?
Nikt nie wie włącznie z lekarzami co będzie w maju, ale ty wiesz lol.
Podaj cyfry do totka.
» 29 kwietnia 2020, 13:34 #82
kamilpe: Komentarz zedytowany przez usera dnia 29.04.2020 13:51

OldMUTrafford, nie trzeba być wirusologiem żeby wiedzieć co się dzieje - w każdym prawie państwie powoli odmrażana jest gospodarka więc jak powiedział DaredevilUtd ta data jest na spokojnie do zrealizowania.
» 29 kwietnia 2020, 13:49 #81
OldMUTrafford: Komentarz zedytowany przez usera dnia 29.04.2020 14:51

Ja wiem co się dzieje i co z tego?
Nie zauważono aby w UK liczby zgonów lub zakażeń jakoś spadały lub miały to robić za miesiąc, więc skąd te farmazony?
Z księżyca?
» 29 kwietnia 2020, 14:50 #80
kamilpe: A w Polsce maleją? Nie, a Ekstraklasa ma wrócić 29 maja. Otwórz oczy.
» 29 kwietnia 2020, 14:53 #79
DaredevilUtd: Komentarz zedytowany przez usera dnia 29.04.2020 21:03

Cóż chyba nie wiesz co się w Uk dzieje. Ja mieszkam w Angli i widzę, słyszę, oraz interesuje sie tym co tutaj się dzieje. Sam od początku Lockdown nie pracowałem tylko 2 dni i caly czas mam kontakt z różnymi ludźmi, bo czasami wypada mi wyjazd w różne miejsca Anglii. Borys już zapowiedział, że będą powoli wracać do normalnosci. Gospodarka umiera na naszych oczach, a liczba zgonów nie jest większa jak przy innych chorobach w tym samym czasie. Nie trzeba być wróżka wystarczy samodzielnie myśleć, a nie pozwalać, żeby media mówiły co mamy myśleć. Ludzi też przybywa na ulicach i jakos nie robią z tego paranoja jak w Polsce. Zreszta coraz mniej Anglików wierzy w to co się dzieje, nikt nie zna, albo mówi że zna kogoś kto zna kogoś kto zna osobę chora na Covid 19. W mojej okolicy podobno mnóstwo osób miało, a wszyscy żyją. Tak z innej beczki dzisiaj czytałem nawet, że Dybala już 4 test na Covid 19 miał pozytywny, a ma się dobrze od kilku tygodni :/ to pokazuje jakie te testy prawo mówne. Co do stoperan a, to szkoda klawiatury :)
» 29 kwietnia 2020, 21:02 #78
OldMUTrafford: Zobaczymy za miesiąc to twoje samo myślenie i porechotamy z niego.
» 30 kwietnia 2020, 15:02 #77
Kamil01GGMU: Borussia Dortmund want €100m (£87m) for Jadon Sancho #mulive [@FabrizioRomano]
» 28 kwietnia 2020, 22:43 #76
SikamNaPapugi: Mysle ze to dobra cena.
» 28 kwietnia 2020, 23:05 #75
sturmik: FabrizioRomano odkrył Amerykę
» 29 kwietnia 2020, 03:15 #74
Dejfmi: a ja myślę, że na obecne realia to cena zdecydowanie za duża.
» 29 kwietnia 2020, 07:36 #73
DaredevilUtd: Poczekamy zobaczymy. W 100euro jeszcze uwierzę bo to spoko cena i za więcej nie powinniśmy go ściągać. Zreszta ma tylko 2 lata kontraktu, więc jak nie teraz to za rok spadnie jego cena drastycznie.
» 29 kwietnia 2020, 07:46 #72
piter100000: Plotki ploteczki transferowe jak to zwykle bywa w "sezonie ogórkowym". Mi to jak zwykle kalafiorem wisi, a najważniejsze jest kiedy dokończą sezon, jeśli w ogóle to zrobią. Ktoś piwiedział, że piłka nożna to najważniejsza z mniej ważnych rzeczy czy jakoś tak. G prawda. Strasznie mi brakuje meczów United i uczuć nie da się oszukać. Po rodzinie to właśnie piłka jest przynajmniej dla mnie najważniejsza. Taka mnie naszła refleksja wieczorną porą. Pozdrawiam Diabełki
» 28 kwietnia 2020, 21:46 #71
Magik1990MU: też tak mam, więc codziennie czytam plotki i ploteczki, chociaż zwykle mam na nie wywalone. W sumie jako nałogowy palacz mogę brak piłki porównać do głodu nikotynowego. Wówczas też się go zabija na różne sposoby.
» 28 kwietnia 2020, 21:50 #70
piter100000: Też czytam chociaż nie wszystkie. Czasami po spojrzeniu jakie jest źródło odpuszczam dalsze czytanie. Nie lubię i nigdy nie lubiłem tego okresu bez meczów, ale tak jak mówisz czymś głowę trzeba zająć. Na bezrybiu i rak ryba :)
» 28 kwietnia 2020, 22:10 #69
DailySmoker: Ja oglądam stare mecze i czytam książki o United żeby jakos wypełnić życie bez meczow:)
» 28 kwietnia 2020, 23:05 #68
Advm: Ja za to omijam plotki transferowe jak mogę.
95% z nich to nabijanie kliknięć, a że ludzie łykają jak pelikany, to pismaki piszą. Osobiście nie podoba mi się, że Devilpage wkleja wszystko jak leci, ale rozumiem ten zabieg, bo strona musi na siebie zarabiać. A że lubię czytać komentarze, to nadrabiam kliknięcia na głównym newsie. A jak jakiś transfer będzie na rzeczy, to koledzy w komentarzach na pewno dadzą znać :)
» 28 kwietnia 2020, 23:25 #67
artix206: Ja akurat do ploteczek transferowych nic nie mam. Lubię poczytać, co komu przyszło do głowy i za ile. Jednakże, czytam wszystko z przymrozeniem oka, a nie jak wiekszość tutaj, od razu biorą za pewnik to co napiszą. Spokojnie wyczekuje do oficjalek.
» 29 kwietnia 2020, 07:33 #66
DaredevilUtd: Piter ja mam tak samo, widzę the sun to juz nawet nie czytam, żeby się nie denerwować.
» 29 kwietnia 2020, 07:49 #65
brylantowy: Minął kolejny dzień bez przyznania mistrzostwa Anglii dla Liverpoolu. A ja dziś pierwszy raz od rozpoczęcia pandemii pojechałem do nowej pracy. Życzę wam wszystkim dobrej nocy.
» 28 kwietnia 2020, 21:31 #64
Kamil01GGMU: #mufc are speaking with Jadon Sancho and are still in contact with his agent. The contract won't be a problem. The player knows Manchester United #mulive [@FabrizioRomano]

Juventus have made Pogba their top target for next summer. Like Cristiano Ronaldo and Matthijs de Light, Juve want to target a top player every year. Pogba would be happy to go back to Italy #mulive [@FabrizioRomano]

Fabrizio Romano: "#mufc are in love with Jadon Sancho. The management, Ole Gunnar SolskjĂŚr. Everyone at Manchester United is in love with Jadon Sancho." #mulive [united stand yt]

Borussia Dortmund are relaxed about Jadon Sancho because they haven't received any bids #mulive [@FabrizioRomano]

Miłej lektury na wieczór :)
» 28 kwietnia 2020, 21:01 #63
Magik1990MU: Komentarz zedytowany przez usera dnia 28.04.2020 21:19

Czyli tłumacząc to po swojemu:

1. Sancho niezmennie jest naszym celem transferowym nr 1, a ostatnia wypowiedź Eda była jedynie próbą przedwczesnego zbiajania ceny.

2. Włodarze Borussii raczej są świadomi, że stracą Jadona. W sumie chyba przywykli do sytuacji, że gwiazdy ich regularnie opuszczają. Niemniej jednak wszystkie karty są nadal w ich posiadaniu, więc łatwo o Anglika nie będzie.

3. Sancho kilka tyg temu dał jasny sygnał, że preferuje United. W sumie inaczej mogłoby być, gdyby jego usługami był równie mocno zainteresowany inny wielki potentat. Wydaje mi się, że może się powtórzyć sytuacja z Harrym, o którego na serio tylko my się biliśmy.

4. Wirus odchodzący do Juve (czy gdziekolwiek indziej) byłby naszym najlepszym transferem lata. Romano jest chyba najlepiej zorientowany w temacie Serie A (poprawcie mnie, jak się mylę), dlatego ta informacja mnie cholernie cieszy. Pytanie tylko czy wówczas Starą Damę będzie stać na pełną kwotę, czy dołączy kogoś w pakiecie? Ta druga opcja wydaje się najbardziej prawdopodobna, ale czy my kogoś potrzebujemy z ich składu?
» 28 kwietnia 2020, 21:13 #62
Diabelski97: Man Utd are speaking with Jadon Sancho and are still in contact with his agent. The contract won't be a problem. The player knows Manchester United [@FabrizioRomano]
» 28 kwietnia 2020, 20:45 #61
sk8bob: Ludzie zrozumcie ze ja mówię o Anglii a nie o pl... w pl gospodarka za chwile walnie ... Anglia ma kase żeby płacić benefity to tym bardziej ma żeby przez kilka miesięcy dać pracodawca szczególnie ze ci płaca podatki. W Anglii wiele firm dokłada pracownikowi przez pierwszy miesiąc 20% także ma 100% później płaci mu 90% i w 3 miesiącu dostaje 80%. Z tego co wiem to w Anglii najniższa krajowa to 1200 funtów netto a za taka kase nikt do roboty nie pójdzie. Takie prace za takie pieniądze proponuje agencja a każda firma która daje umowy daje więcej bo nikt za minimalna nie chce tam pracować. Wiadomo koszty życia itd ale rzadko kiedy ludzie w Anglii mieszkają sami :) maja rodziny albo wynajmują pokój albo coś w tym stylu także kasy jest więcej bo jest więcej pracujących albo płaci za pokój kilkaset funtów miesięcznie także nikt mi nie wmówi ze jak ktoś dostaje 1300-1500 funtów Miesięcznie i ma dostawać 80% to ze się nie utrzyma
» 28 kwietnia 2020, 20:39 #60
sinedd91: 1300-1500 ... 80% z tego to 1040 do 1200 :) minus kilkaset miesiecznie za mieszkanie :) sam sobie policz czy 200 funtów robi różnice :)

poza tym problem o którym mówimy jest uniwersalny i dotyczy każdego kraju tak samo pozwole sobie przekleic wiadomość:

wyjaśnię Ci to łopatologicznie:

1. jeżeli moi pracownicy nie pracują to moja firma nie wykonuje zleceń.
2. Jeżeli nie wykonuję zleceń to nie zarabiam pieniędzy
3. jeżeli nie zarabiam pieniędzy to nie płacę większości podatków (ba nawet nie mam z czego)
4. jeżeli nie płacę podatków to państwo nie dostaje ode mnie żadnych pieniędzy
5. jeżeli państwo nie dostaje ode mnie tych pieniędzy to ich nie ma
6. jeżeli państwo nie ma pieniędzy to nie może mi pomóc utrzymać miejsc pracy
7. Jeżeli nie mogę utrzymać miejsc pracy to musze zwolnić pracownika :)

Tarcza antykryzysowa to rozwiązanie bardzo krótkofalowe (bo przez ile rząd będzie miał pieniądze? :) i to jest skala jednej firmy :) jeżeli stanie tak 100 000 firm to mamy poważny problem czyż nie ? :)


pieniądze nie biorą się znikąd :) i zanim się publicznie wypowiem na jakiś temat pomyśleć chwilę... bo ja o ekonomii ogólnie nie mam pojęcia ale jest to dla mnie tak oczywisty mechanizm jak to, że jak dotknę gołego przewodu to mnie prąd kopnie :)
» 28 kwietnia 2020, 20:56 #59
Magik1990MU: @sineds91

Jeśli podajesz w prosty sposób jak działa ekonomia, a potem piszesz, że nie masz o niej pojęcia... to i tak możesz ją wykładać w tym kraju :D

A poważnie: pojęcia to nie mają ludzie, którym się wydaje, że kasa (głównie na socjal) bierze się z powietrza albo z kieszeni polityków... albo, co było i nadal jeszcze bywa modne, z uszczelnienia podatku VAT. Kiedyś czytałem pewne badania, z których wynikało, że Polacy mają największe braki właśnie w wiedzy ekonomicznej. Niestety to się potwierdza, patrząc na to, ile milionów idiotów popiera socjalistów. Kiedyś ktoś znany powiedział, że socjaliści nie mają pojęcia o ekonomii, bo gdyby mieli, to nie byliby socjalistami. Tak czy inaczej nasz kraj czeka niestety ruina gospodarcza. Anglia to zupełnie inny temat. Oni już i tak sporo zaoszczędzili jeszcze przed epidemią, ucinając mocno socjal.
» 28 kwietnia 2020, 21:35 #58
sinedd91: @Magik1990MU

Po prostu mam wrażenie, że większość społeczeństwa ma taki tok myślenia jak spotted:madka and tateł....
Jak państwo nie ma na pincet plus to niech dodrukują piniondze.....

Nawet w przyrodzie samorództwo nie istnieje ....

Państwo bierze hajs z podatków VATów CITów PITów.... i całego szeregu innych pdatków od nieruchomości akcyzy etc można by wymieniać pewnie tego od groma... oczywiście istnieją jeszcze inwestycje skarbu państwa (spółek skarbu państwa) ale ten hajs też nie wziął się z powietrza....

Socjal ja dziele na dwie części.... dobry i zły.... zły socjal to jest rozdawnictwo wszelkie....

Natomiast socjal jest potrzebny w takiej formie:
1. taka jak teraz... mamy pandemie więc pozamykaliśmy cześć przedsiębiorstw..... trzeba tym ludziom pomóc zanim wymyślimy co dalej.... ale jest to plan tymczasowy bo tak jak napisałem wyżej hajs się kiedyś skończy
2. ktoś stracił pracę nie z własnej winy i potrzebuje pomocy do czasu aż znajdzie następną względnie jest do niej trwale niezdolny w wyniku wypadku jakiegoś czy coś...

natomiast takie twory jak 500+ to winno być ewentualne wsparcie dla młodych rodziców, którzy się uczą i dla ludzi którzy pracują (jako taka specyficzna ulga podatkowa).... a nie dajemy każdemu... bo to do niczego nie prowadzi

Nawet jeżeli Brytyjczycy mają oszczędności to na jak długo one starczą?
Dlatego powtarzam tarcza antykryzysowa i izolacja społeczeństwa to jest rozwiązanie doraźne zanim zastanowimy się co dalej i jak to uruchomić.... a nie na tak długo jak będzie zaraza .... bo zaraza może zostać z nami na zawsze w mniejszej lub większej skali i co wtedy ? :P
» 28 kwietnia 2020, 22:04 #57
Magik1990MU: Wiadomo, że socjal w jakiejś formie jest ptrzebny. Głównie po to, aby pomagać firmom, gdy te znajdą się na zakręcie. z punktu widzenia ekonomicznego to jest inwestycja w kontrahenta. Swoista pożyczka, bo potem państwo odzyska te pieniądze w podatkach od takiej firmy. Tak to wygląda w cywilizowanych krajach, ale oczywiście nie w Polsce. Generalnie każdy socjal powinien być formą transakcji wiązanej. Jedyny chyba tylko wyjątek powinna stanowić pomoc osobom niepełnosprawnym, bo przecież nie jesteśmy Spartą, aby takich ludzi zabijać.

Co do Anglii, to póki co nie muszą się martwić sytuacją finansową. Póki co.
» 28 kwietnia 2020, 22:53 #56
Dexxter: Kolejne informacje w angielskich mediach w sprawie zakończenia sezonu. Możliwe jest zachowanie wyników... po pierwszej rundzie.
1.LFC
2. Lisy
3.Man City
4. Chelsea
5.Wolves
6. Tottenham
7. SHU
8. MANCHESTER UNITED
.
» 28 kwietnia 2020, 19:49 #55
sinedd91: 1. źródło?

2. Watpie aby kluby zgodzily się na takie rozwiązanie :) prędzej uwierzę w anulowanie całego sezonu :)
» 28 kwietnia 2020, 19:53 #54
Joker77: Komentarz zedytowany przez usera dnia 28.04.2020 19:55

A tej ósemki przy United nie dało się powiększyć ? :)
» 28 kwietnia 2020, 19:55 #53
rvn10: To nie przejdzie a Piłka nożna to nie skoki narciarskie, gdzie można przerwać drugą serie i pozostawić wyniki z pierwszej.
» 28 kwietnia 2020, 21:21 #52
CesarJJ: Dla tych, którzy nie wiedzą dzisiaj wieczorem 20/21 na kanale United Stand na YouTube będzie wywiad z Fabrizio Romano!! Może dowiemy się czegoś więcej o potencjalnych transferach biorąc pod uwagę wiarygodność informacji Fabrizio
» 28 kwietnia 2020, 18:52 #51
Kamil01GGMU: Real Madrid are going forward for Pogba. Juventus would also like to have him back but will only do swap deals. #mufc have had contact with the Italian club in the last few days #mulive [di marzio]

Dobre wieści na zakończenie dzisiejszego dnia ;)
» 28 kwietnia 2020, 18:45 #50
FreddyKruger: Super!Droga wolna,ciekawe za ile pojdzie albo za kogo go wymienia?
» 28 kwietnia 2020, 18:56 #49
Pomiasik911: A mimo wszystko chciałbym zobaczyć duet Pogby z Bruno razem. Nie zmienia to faktu ze len powinien odejść!
» 28 kwietnia 2020, 19:29 #48
dlabigt23: Komentarz zedytowany przez usera dnia 28.04.2020 16:37

Tak apropo Willian jest do wyjęcia za darmo . Tak , wiem zaraz mi ktos napisze ze jest juz stary bo ma 31 lat i nie tak tworzymy nowe United . Jednak mysle ze to nie byłby taki głupi pomysł . Gość jest do wyjęcia za DARMO , tylko dajemy mu jakąś solidną tygodniowke . Biore pod uwage tez to ze mozemy w tym sezonie nie ogarnąć transferu Sancho i jeśli to niewypali to mozna postarać sie o Williana ... A przeciez mozna by ich sciagnąć nawet dwoch jednoczesnie i mamy sprawe prawego skrzydla załatwioną . Willian jako zmiennik albo nawet jak sie nie uda z Sancho to z miejsca wskoczyłby do podstawowej jedenastki i bylby narazie 1 wyborem na prawym skrzydle . Dać mu kontrakt na 2-3 lata i nawet pozniej jako zmiennik dawałby radę na spokojnie . Przedewszystkim doświadczony i ograny w PL . Technika , szybkość , strzał ma wszystko czego mu trzeba a nam brakuje na prawym skrzydle .
» 28 kwietnia 2020, 16:37 #47
sk8bob: To jest chore ... pandemia na świecie inne kraje kończą sezony ze względu na zdrowie piłkarzy i ludzi a ci chcą wznawiać ... totalny bezsens ... co z tego ze wznowią jak stadion dla publiczności będzie zamknięty haha a kase to oni robią z biletów, ze sprzedaży żywności w barach i sklepów dla normalnych ludzi i dla VIP -ów... ta Anglia to dziwna jest pod tum względem . Liczy się tylko kasa, kasa i kasa a zdrowie i życie pracownika to już tam hooy :)
» 28 kwietnia 2020, 16:26 #46
Tomczo: W Polsce również planuje się wznowić sezon 12 czerwca więc tym bardziej nie rozumiem hejtu.
Może najlepiej schować się do piwnicy bo jest wirus? Trzeba nauczyć się żyć w nowej rzeczywistości, a nie robić w porty ze strachu.
» 28 kwietnia 2020, 16:35 #45
sk8bob: Jak narazie to ta rzeczywistość wyglada tak ze na świecie jest wirus którym można się bardzo łatwo zarazić, który powoduje masowe zgony i póki co nie ma na niego żadnego leku, szczepionki ani nic :) także sorry ale do czasu jak nic z tym ludzkość nie zrobi ( nie jestem na tyle mądry żeby sam to zrobić w sensie leku albo szczepionki ) to ograniczam wychodzenie na dwór i kontakty z ludźmi do minimum :) także jak to się mówi : albo rybka albo pip** :) kasa kasą ale jak oni wznowią rozgrywki a piłkarze się pochorują i umrą ( nie wszyscy ) to dopiero zobaczą piękne pozwy sądowe na grube miliony dla rodzin zawodników :) ale jak kto woli
» 28 kwietnia 2020, 16:45 #44
Tomczo: Komentarz zedytowany przez usera dnia 28.04.2020 16:52

A co ludzkość ma zrobić? Chyba nie wierzysz, że ktoś zjadł nietoperza i teraz mamy problem globalny.
Ja tam nie mam zamiaru sobie pozwolić zaaplikować magiczną szczepionkę, która pozwoli mi przeżyć "chorobę", na którą umiera może 5-7% chorych osób.
Nie popadajmy w jakiś absurd. Trzeba zachować zdrowy rozsądek, higienę i trzymać dystans. Nic złego nie widzę w wznowieniu rozgrywek.
» 28 kwietnia 2020, 16:52 #43
sk8bob: Skąd to się wzięło to mało mnie to interesuje. Fakty są takie ze jest nowy wirus którego trzeba zwalczyć i jeśli ma w tym pomoc szczepionka to proszę bardzo niech ładują we mnie nawet dwie :) a jeżeli chodzi o dystans o którym wspomniałeś to jak wyobrażasz sobie grać w piłkę nożna z zachowaniem 2m odstępu ? Haha przypominam ze to wszystkich obowiązuje nawet piłkarzy
» 28 kwietnia 2020, 17:10 #42
Magik1990MU: Komentarz zedytowany przez usera dnia 28.04.2020 17:36

Ile ten temat będzie wałkowany? Śmiertelność jest przy koronawirusie tak niska, że ciężko tu mówić o nazywaniu tego zarazą. Jeśli nie jesteś osobą starszą i/lub nie masz bardzo niskiej odporności, to prawdopodobnie mogłeś już chorować i nawet nie zwróciłeś na to uwagi. Masa ludzi o tym nie wie, że jest chora, bo objawy dla większości nie występują, a testów darmowych brak. Najlepiej Szewcja podeszła do tematu, ale tam ludzie są zdyscyplinowani.
» 28 kwietnia 2020, 17:36 #41
sinedd91: @sk8bob

jak TY sobie dalsze życie wyobrażasz?
Szczepionki mogą nie znaleźć przez następne 10 lat tak samo jak leku :)
Może to być choroba jak grypa, czyli leczenie objawowe i szczepienia są ale nie w 100% skuteczne bo wirus mutuje stale....

śmiertelność jest niska stosunkowo :) Brak oficjalnych statystyk, ale szacuje się, że rocznie an grypę i powikłania po niej umiera około 2 mln ludzi (tylko nie pamiętam już teraz czy na świecie czy tylko w USA)....

A świat musi funkcjonować i trzeba wracać do normalności.... Ludzie normalnie chodzą do pracy bo nie mieli by co do gara włożyć.... Niektórzy pracują, żeby cała reszta też miała co do gara włożyć.... Jeżeli zaraz zostanie z nami to nie zabunkrujemy się wszyscy w piwnicach.... trzeba zachować rozsądek i powoli wracać do normalności.

A myślę, że wsród władz PL siedzą dużo tęższe umysły od nas i cały czas myślą jak to zrobić aby zminimalizować ryzyko rozejścia się zarazy wśród piłkarzy :)
» 28 kwietnia 2020, 17:49 #40
sk8bob: Problem taki ze to może wziąć każdego a nikt nie może przewidzieć czy akurat ty zachorujesz na to bezobjawowo. Dlatego ludzie się izolują bo nie chcą ryzykować... jeden może zachorować i nie mieć żadnych objawów, inny zachowuje i bedzie mieć gorączkę a jeszcze inny zachoruje j umrze. Loteria
» 28 kwietnia 2020, 18:01 #39
sinedd91: Dobrze ale co proponujesz? Zamknąć się w domach do końca życia jeżeli nic nie zostanie wynalezione? Czy co?
» 28 kwietnia 2020, 18:04 #38
sk8bob: W Anglii już jest prawie 22 tys zmarłych a w ostatniej dobie ponad 500 osób, a w Anglii nie było jeszcze punktu kulminacyjnego zachorowań
» 28 kwietnia 2020, 18:14 #37
sinedd91: Ale mówisz totalnie nie na temat.... podajesz statystykę.... jeżeli chłopie chcesz to się zamuruj we własnym domu czy coś.... ale pozwól innym wracać do życia.... nie wszyscy chcą spędzić resztę życia w bunkrze jak podczas konca swiata
Trzeba zachować rozsądek i tyle :)
» 28 kwietnia 2020, 18:47 #36
sk8bob: To jest wirus wiec prędzej czy później zostanie on zwalczony, a do tego czasu trzeba się izolować. Wiadomo ze nie zamknąć się w domu i nie wychodzić ale jeżeli np kierowca ciężarówki w firmie budowlanej musi pracować bo szef mu kazał no to sorry ale to nie jest praca która może pomoc gospodarce albo ocalić komis życie. Według mnie zawody typu lekarze, pielęgniarki, strażacy itd itd powinni pracować bo oni ratują życie innym a zawodu jak np kierowca ciężarówki firmy budowlanej albo nawet sam budowniczy te życie narażać musi bo ktoś mu kazał przyjść do pracy i ryzykować zachorowanie a jeśli nie zachorowanie to może np pozarażać innych
» 28 kwietnia 2020, 18:54 #35
sinedd91: Komentarz zedytowany przez usera dnia 28.04.2020 19:28

mogę Cię z ciekawości zapytać ile masz lat?

Chłopie jak kierowca nie dowiezie towaru na miejsce to właściciel firmy budowlanej nie zarobi pieniedzy... jezeli nie zarobi to nie bedzie mial z czego zaplacic pracownikom.... i żadna tarcza antykryzysowa mu tyle pieniedzy nie da :) a skoro nie ma z czego zapłacić to albo nie placi albo zwalnia.... a jeżeli ktoś nie ma pieniędzy to albo w końcu zdycha z głodu albo idzie kraść :)
No nie wiem myślałem, że to dla ludzi oczywiste jest ale wygląda na to, że się myliłem :) Gospodarka wolnorynkowa sama się napędza i jeżeli jakiś element staje to niczym wóz w którym łamie się koło upada na ryj (za przeproszeniem).....
Porozmawiaj sobie z właścicielami kin, pubów czy klubów jak im się teraz powodzi i czy mogą sobie pozwolić na utrzymanie pracowników, którzy nic nie robią.... Porozmawiaj z fryzjerami.... restauracje jeszcze mogą świadczyć usługi na wynos ale to już też ma zupelnie inny wymiar bo część ludzi w tym ja na przykład jak chodzę w takie miejsca spotkać się ze znajomymi i przy okazji zjeść pizzę a do domu zamawiam rzadko :)
Porozmawiaj sobie z właścicielami salonów tatuażu....

Powiedz tym wszystkim ludziom, którzy nie zarabiają w tej chwili, że ich biznes nie jest niezbędny dla gospodarki :)

Edit: nie każdy wirus został zwalczony i tak na prawdę to tylko ospa prawdziwa.... a większość z pozostałych jest cały czas między nami i na część z nich umierają ludzie :) skala została tylko opanowana ale ludzie cały czas chorują na odrę mimo szczepień na gruźlicę i wiele innych :) niektóre epidemie do nas wracają a inne pojawiają się na krótko lub pojedynczo tylko :) dźuma (choć to akurat choroba bakteryjna) pustoszyła euroazję nawracającymi falami przez całe tysiąclecia :)
» 28 kwietnia 2020, 19:26 #34
sk8bob: Angielski rząd płaci 80% pracodawca żeby ci zapłacili pracownikowi wiec nie widzę problemu :) skoro Anglię stać na to żeby utrzymywać darmozjadów na codzień patrz benefity za byle gow** to stać ich tez na to żeby płacić pracodawca :) a poza tym firmy w Anglii płaca ogromne podatki dochodowe wiec można powiedzieć ze utrzymują gospodarkę pieniężna co za tym idzie mogą brać od rzadu w cudzysłowie swoje pieniądze :)
» 28 kwietnia 2020, 19:56 #33
sinedd91: tak? a kto utrzyma potem służby publiczne (lekarzy pielęgniarki straż policję sądy itp itp) ?

zanim zaczniesz się wypowiadać na temat ekonomii systemów podatkowych i socjalnych to wypadałoby się choć odrobinę zastanowić skąd co się bierzę albo nabyć podstawową wiedzę na temat mechanizmów działania owych systemów :)

po drugie :) 80% to nei 100%.... dla kogoś komu ledwo starcza do pierwszego to jest poważny problem na przykład :) bo mówimy o całej gospodarce (jak na przykład wspomniani budowlańcy) :) Jeżeli ktoś zarabia 2000-2500 zł netto :) to 80% z tego :) jest 400-500 zł o mniej :) a opłacić rachunki trzeba raty kredytu można teraz trochę odroczyć ale to nie będzie wieczne :) jeść trzeba ubrać się trzeba :) już nie będę wspominał o tym, że są ludzie którzy rodzine za te pieniądze utrzymują :)
» 28 kwietnia 2020, 20:04 #32
sinedd91: Komentarz zedytowany przez usera dnia 28.04.2020 20:16

wyjaśnię Ci to łopatologicznie:

1. jeżeli moi pracownicy nie pracują to moja firma nie wykonuje zleceń.
2. Jeżeli nie wykonuję zleceń to nie zarabiam pieniędzy
3. jeżeli nie zarabiam pieniędzy to nie płacę większości podatków
4. jeżeli nie płacę podatków to państwo nie dostaje ode mnie żadnych pieniędzy
5. jeżeli państwo nie dostaje ode mnie tych pieniędzy to ich nie ma
6. jeżeli państwo nie ma pieniędzy to nie może mi pomóc utrzymać miejsc pracy
7. Jeżeli nie mogę utrzymać miejsc pracy to musze zwolnić pracownika :)

Tarcza antykryzysowa to rozwiązanie bardzo krótkofalowe :) i to jest skala jednej firmy :) jeżeli stanie tak 100 000 firm to mamy poważny problem czyż nie ? :)
» 28 kwietnia 2020, 20:15 #31
DaroMistrz5: Sk8bob
Chore to jest lykanie wszystkiego jak leci i nie używanie własnego mózgu. Więcej wiadomości mniej własnego myslenia i mamy stado baranów które robi wszystko co ci każe rząd (śmieszne WHO) i daje się kontrolować jak się podoba tym wyżej.
Kilka prostych faktów:
Kora Płd nie zatrzymała przemysłu, życia społecznego itp i ma 10-11 tyś przypadków bo po prostu podeszli do tego z głową i pomysłem.
W Polsce i Szwecji wirus pojawił się w podobnym czasie. Polacy jak niewolnicy siedzą w domach nie mogą prawie nic, zasuwają w kagancach (maseczki) jak psy i uwaga ponad 11tys chorych, w Szwecji lekkie ograniczenia (naprawdę lekkie) i to bardziej z odpowiedzialności społeczeństwa niż obostrzen bo tam nie rządzi rząd w sprawie wirusa tylko nie zależni apolityczni eksperci i naród im zwyczajnie ufa i coś koło 18 tyś.
W Polsce co roku umiera około 400tys ludzi na nowotwory co daję nieco ponad 1tys zgonów dziennie na koronę to nie będę liczył ale góra 20 dziennie średnio?
Skoro wirus jest taki zabójczy to czemu zamiast izolować wszystkich chorych to połowę pacjentów odsyła się do domu i tylko 1-2 razy dziennie sprawdza?
Do tej pory korona zabiła na całym świecie nieco ponad 200tys i trwa około 4 miesięcy A w stanach dwa czy trzy lata temu (Nie będę teraz szukał kiedy dokładnie bo nie mam na to czasu) podczas jednej zimy zwykła grypa i jej powikłania zabiła 80tys ludzi A są na nią lęki i szczepienia nie jak na Covid19
Do tego zastanów się ile ludzi ucierpi przez te wszystkie obostrzenia: utraty pracy, wzrost cen żywności (plus bardzo prawdopodobna susza w tym roku), depresję i załamania nerwowe.
Moim skromnym zdaniem całą sytuacja po Covid19 może zabić więcej ludzi niż sam wirus.
I szczerze po 2 twoich pierwszych wypowiedziach nie czytałem dalszych bo one od razu pokazałeś że jesteś jak ten baran/owca. Nie myślisz sam tylko powtarzasz za tłumem nakrecanym panicznie przez media i nasz śmieszny rząd
» 28 kwietnia 2020, 20:19 #30
Magik1990MU: Panowie, jeszcze jedna głupota rzuciła mi się w oczy w jego wypowiedzi:

gość twierdzi, że kierowcy w firmach budowlanych mogą sobie zrobić fajrant? Ciekawe myślenie, bo tu nie tylko ucierpią na tym same podatki.

Firmy budowlane często realizują kontrakty na publiczne inwestycje typu remonty dróg, modernizacja kanalizacji itd. Jeśli inwestycje są opózniane, to tracą na tym sami mieszkańcy, którzy potem mogą sądownie domagać się odszkodowań za największe pierdoły, które potem zapłaci instytucja państwowa... czyli my. W ten sposób państwo traci podwójnie, bo nie dość, że nie dostaje podatków od ww. firmy, to jeszcze będzie musiała zapłacić odszkodowania obywatelom. W sumie potrójnie, bo w inwestycjach bierze zwykle udział kilka niezależnych podmiotów i jeśli jeden nie wykona swojej pracy w terminie, to stracić mogą inne... i również pozwać państwo. A państwo to my.
» 28 kwietnia 2020, 21:48 #29
NoLogo: Porównywanie Polski do Szwecji i ich różnego podejścia i zachwalania skandynawów jest jedną z najgłupszych rzeczy jaką można spotkać w ostatnim czasie. Ludzie patrzą tylko na statystykę, że u Szwedów trochę więcej i hur dur tak powinno być wszędzie.
No tylko zapomina się o paru 'dosyć' ważnych rzeczach... Ludność; Polska 38M, Szwecja 10M teraz sobie proszę przeliczyć ile procent populacji jest zarażone i czy ciągle pasuje argument, że w Szwecji jest tylko trochę więcej chorych.
Gęstość zaludnienia; to też ma ogromne znaczenie,
Mentalność; powiedz w S, że czegoś nie wolno to tego będą przestrzegać, a powiedz w PL...

To wymienione tylko takie najbardziej oczywiste rzeczy, wystarczy minimalnie szerzej spojrzeć na jakiś aspekt, w tym wypadku podejście S vs. PL i już widać idiotyzm porównania i chwalenia podejścia Szwedów. To co jest (ponoć) dobrym sposobem w Skandynawii nie znaczy, że będzie miało taki sam skutek w innej części kontynentu... Bo podejście ludzi, bo uwarunkowania geograficzne, bo wielkość populacji itd. itp.. Puścić w naszym kraju ludzi w podobny sposób to by się statystykami ganiali z Włochami.


A jeszcze co do łagodności samego wirusa i że ktoś może to przejść i tyle - odważne słowa. I nie chodzi mi o to, że trzeba popadać w panikę itp., nie, nie o to - pisanie że ktoś to może przejść i tyle, jest odważną ... głupotą, z prostego powodu, wirus jest nowy, badania nad pacjentami dopiero trwają, okres niech będzie że tylko 4 miesięcy jest niczym przy takich obserwacjach, a i tak z Włoch już można usłyszeć doniesienia, że po przejściu choroby płuca są dosyć mocno nadszaprnięte. Po 'zwykłym' zapaleniu płuc normą jest łapanie w ciągu roku po kilka razy zapalenia oskrzeli czy zwykłej anginy, a co będzie po tym to się dopiero okaże za jakiś czas, może nie być żadnych późniejszych komplikacji, jak również mogą i być częstsze choroby. Dlatego ponownie - głupotą jest pisanie, że po nawet nieświadomym przejściu wszystko będzie w porządku ale i tak samo jest głupie pisanie, że na pewno corona będzie zbierała żniwo jeszcze długi okres, po prostu potrzeba czasu, żeby odpowiednio zbadać i ocenić wpływ, a te 4 miesiące to jest zbyt mało.
» 28 kwietnia 2020, 22:30 #28
DaroMistrz5: No Logo.
Głupotą porównywania Szwecji z Polsko by było gdyby tam jakie kolejek "poważne" obostrzenia były. Chodzi o to że tam luz pas A u nas mandat za co kolwiek. Mi osobiście chodzi o to że ludzi zabija mnóstwo rzeczy i w tym czasie gdzie Covid19 zabił "raptem" 200+tysięcy na całym świecie można by wskazać mnóstwo chorób które zabijają więcej ludzi rocznie tylko są znane i nie robią na ludziach takiego wrażenia i nie są tak medialne. Panika zasiana na ten temat jest przerażająca. Środki ostrożności ok ale niszczenie ludziom życia przez panikę to już przesada. Zmiana definicji pandemi dla Cocid19 to przesada (wręcz podejrzane), odwoływanie innych zabiegów badań (mniej lub bardziej ważnych nie wiadomo bo ludzie nie będą mieli wyników tych badań czy to coś złego czy zwykła sraczka) to przesada.
A teraz przykład z Polski. Jakieś 2-3 tygodnie temu Szumowski (minister zdrowia jak by ktoś nie wiedzial) na konferencji mówi żebyśmy się nie obawiali bo to że miniemy kogoś na korytarzu to nie jest bezposredni kontakt nie ma obaw trzeba przebywać z kimś dłuższą chwilę i to w pomieszczeniu A po dwóch tygodniach masz w masce po ulicy chodzić w kagancu bo zarazisz przechodnia mijanego na chodniku?
No sorry ale albo on jest ograniczony umysłowo albo ten co nie widzi że tu się coś nie zgadza. Ogólnie wygląda to jak by nikt nie wiedział co się dzieję tak naprawdę ale wszyscy panikuja tak na wszelki wypadek. Odstaw media albo inaczej słuchaj uważnie różnych mediów regularnie, poszukaj sam coś na ten temat, poczytaj, może historię chorób zakaźnych i łącz fakty i mity do kupy (I tu nie obelga tylko po prostu Cię nie znam więc nie wiem jaki jest stan twojej inteligencji) I łącz kropki po koleji.
Mi wychodzi z tych kropek kilka rzeczy i tu nie myślę o jakichś spiskach itp tylko faktach:
- panuje wirus z typu koronawirusow (typu grypa, Sara, mers) itp. Fakt A nie mit
- wirus jesr śmiertelny ( Jak wspomniałeś o wlochac to oni po zgonach zbadali że 98,7% ofiar miało choroby wspolistniejace ale przykro mi nie pamiętam na jak licznej grupie ofiar to bylo) jako fachowiec wiesz co to
- odbieranie ludziom środków do życia (bo dla niektórych takie restrykcje oznaczają utratę pracy czy brak zarobków jako mali przedsiebiorcy) bo nikt ich dzieci czy rodzin za darmo nie nakarmi A wiem bo zamiast telewizji rozmawiam z ludźmi i wiem że niektórych to zbytnio nie dotknie, niektórych poturbuje a niekiedy całe pary tracą pracę i tu żadne "tarcze" (wogle kto tak nazywa program który przede wszystkim chroni pracodawców A nie wiele pomaga pracownikom) nie pomogą bo my jako kraj nie mamy tych wielkich pieniędzy o których to na początku szumnie mówił nasz premier (Dla przykładu pierwszą tarczą wynosiła około 2% PKB czyli niby pieniądze duże ale jak spójrzysz że "tarcze" np Niemiec 20%PBK czy Wielkiej Brytani 15%PKB I nie będę dodawał że PKB tych krajów jest wyższe niż nasze to to wygląda śmiesznie).
Do tego myślisz że korona się skończy i nagle wszystko będzie jak dawniej? Tak że troszkę więcej logiki, mniej paniki
» 28 kwietnia 2020, 23:47 #27
NoLogo: Jeśli wskażesz w którym momencie koment. zawierał panikę zamiast logiki to wynajmę Ci tabun panienek lekkich obyczajów.
Zwykłe fakty na temat dwóch krajów podałem, w żadnym momencie nie popierałem tego danymi wyciągniętymi z mediów i ich nie odstawię bo zwyczajnie w świecie nie oglądam tv i innych...
W żadnym momencie nie napisałem, że się skończy i wszystko wróci do normalności...
Naparzasz esej próbując wytknąć rzeczy o których nawet nie wspomniałem, szacun.
I owszem istnieją choroby zbierające większe żniwo ale np. takim rakiem się nie zarazisz, a tym już możesz bo jakaś Grażyna maniery ma z rynsztoka a higiena dla niej to fikuśne słowo i kaszle/kicha paszczą wycelowaną w innych (przekolorowane dla prostszego odbioru). Od noszenia maski żadna krzywda się nie dzieje, a ogranicza pole rażenia potencjalnemu nosicielowi jak i też ogranicza przyjmowanie przez potencjalnego biorcę, tylko trzeba je odpowiednio stosować i w zalecanym czasie zmieniać, a nie to co widać na ulicach gdzie tylko ledwo co usta zakrywają. Dodatkowo walor estetyczny, zakrywają niektóre niewyjściowe twarze...
Choroby współistniejące - bez wirusa można je pewnie zwalczyć, bo leczenie. bo leki odpowiednie, z wirusem organizm jest przeciążony i podatniejszy na wyłączenie - bezpośrednio nie zabija ale może zostać katalizatorem.
Co do mandatów to też nie można na to tak płytko patrzeć, że to są działania czysto zarobkowe to nie od dziś wiadomo, przecież trzeba zarobić na utrzymanie darmozjadów z wiejskiej, na całe rozdawnictwo i inne raczyska, samo grabienie z podatków nie wystarczy to dają wytyczne do wyrobienia i to jest jedna strona, a druga wprowadzenie ograniczeń i ich przestrzeganie przez obywateli, przecież jeśli nie mandaty to Polacy by mieli wywalone na zakazy, taka natura. Na takiej północy powiedzą, że nie zaleca się zgrupowań bo zwiększa się ryzyko to ludzie to przyjmą do wiadomości i zastosują (nie biorę pod uwagę wszystkich "doktorów i inżynierów" z emigracji), a u nas, no sorry takiego S-F to i Lem by nie wymyślił, stulecia kombinowania niezbędnego do przetrwania wyrobiły taką naturę w narodzie.
» 29 kwietnia 2020, 04:32 #26
ruffnecky: Komentarz zedytowany przez usera dnia 02.05.2020 17:57

bilans w Szwecji skoczył do 20 tys. zakażonych, śmiertelność gwałtownie do 2500 zgonów, zaczyna się panic mode, mimo, że jak No logo trafnie wskazał - i liczba ludności i gęstość zaludnienia jest niższa. brawo Magik, ten przykład to taki w sam raz w twoim stylu :D

W okręgu Wuhan żyje mniej więce tyle samo osób co w całej Szwecji, ale przy dużo większej gęstości zaludnienia - i w jaki sposób sobie poradzono z pandemią, piknikami i otwartymi restauracjami? oh wait...
» 2 maja 2020, 17:54 #25
FergusonHistory: Holandia zakończyła sezon,również Francja,czas na Premier League!
» 28 kwietnia 2020, 16:16 #24
dlabigt23: Komentarz zedytowany przez usera dnia 28.04.2020 16:48

Liga Francuska no cóż . Tam mistrz juz znany od poczatku rozgrywek od ładnych paru lat . Jesli chodzi o 2 , 3 i 4 miejsca to w sumie to przewaga miedzy 4 Lille a 5 Reims to 8 pkt wiec raczej wątpliwe jest to zeby Reims wskoczyło do top4 ... Wiadomo póki piłka w grze wszystko jest mozliwe ale bardziej patrzac obiektywnie raczej tabela by sie za wiele niezmieniła . Ewentualnie miejsca 3 i 4 bo dzieli ich tylko 1 pkt noi miejsca niższe . Toulouse (13pkt obecnie ) ma praktycznie spadek noi mozna powiedziec ze Amiens (23 pkt ) tak samo . Raczej mysle ze tam by sie za wiele niezmienilo . Miejsca gwarantujace grę w Europejskich Pucharach jak i te druzyny ktore spadna wszystko wyjasnia . Noi Mistrzostwo dla PSG nieuniknione . Jesli chodzi o ligę Eredivisie jest praktycznie podobnie . Wiadomo kto bedzie mistrzem , kto zagra w LM noi kto spadnie .
» 28 kwietnia 2020, 16:46 #23
Magik1990MU: Wszystko fajnie, ale w jakiej formie to mamy zakończyć? W Anglii tylko mistrz jest znany, więc solidnie poszkodowane będzie kilka klubów z United na czele.
» 28 kwietnia 2020, 17:45 #22
DEPE: Wczoraj bliskie źródło Thomasa Parteya powiedziało, że piłkarz nie chce przedłużyć umowy z Atletico i chce odejść do Premier League. Ceni sobie transferu do Manchesteru United. [@SaddickAdams]
» 28 kwietnia 2020, 14:47 #21
RedDevilxx: Komentarz zedytowany przez usera dnia 28.04.2020 11:55

Myśle ze dośc teraz nazbierali sił przez ten przestuj...kazdy trenowal indywidualn to jakas forme utrzymywal.Kluby musza zarabiac czyli grać...a dla nas kibicow to plus bo bedziemy przebierac w meczach co kilka dni mecze:)Moja żona juz sie obawia ze do tv sie nie dostanie:DPozdrawiam
» 28 kwietnia 2020, 11:54 #20
NoName222: Jeśli wznowią faktycznie 8 czerwca to mamy dużo czasu na dokończenie ligi oraz FA Cup. W sierpniu UEFA chce wznowic LE i LM, więc wszystko by się zgadzało. Mamy 10 zaległych kolejek + 3 fazy FA Cup (ćwierćfinał, półfinał i finał), więc wychodzi 13 dni meczowych. 22+30=52 52/13= 4
Granie meczu co 4 dni to nawet luźny terminarz.
Potem wznowić LE (6 dni meczowych) i LM (też 5/6 dni), więc mecz co 4/5 dni, jeśli chcemy rozpocząć sezon 2020/21 1 września.
A wiec wniosek: żeby skończyć wszystkie rozgrywki zaczynając 8 czerwca musimy grać mecze co 4/5 dni. No i gitówa :)
» 28 kwietnia 2020, 11:11 #19
Kkacper102: Najlepsi lewi obrońcy na świecie:
1. Jordi Alba
2. Andrew Robertson
3. Alex Sandro
4. Alhponso Davies
5. Farland Mendy
6. Raphael Guerreiro
7. Theo Hernandez
8. Ben Chillwelll
9. Marcel Halstenberg
10. Juan Bernat
11. Luke Shaw

Zapraszam do dyskusji
Alaby nie umieszczam w zestawieniu gdyż większość sezonu gra na środku obrony
» 28 kwietnia 2020, 10:28 #18
kamilpe: Davies 4 miejsce za co? Zapraszam do dyskusji
» 28 kwietnia 2020, 10:59 #17
artix206: Rzuca kogo zna :D
» 28 kwietnia 2020, 12:22 #16
Kamil01GGMU: Komentarz zedytowany przez usera dnia 28.04.2020 12:24

Davies na 4 miejscu?Rozumiem jakby to się tyczyło tego sezonu ale na świecie? Nieźle poleciałeś.
» 28 kwietnia 2020, 12:24 #15
Kkacper102: Oglądaliście chłopaka? Jak świetnie bliżej lewej strony współpracuje z Alabą? Podłączenia do akcji ofensywnych ma lepsze od Robertsona.
Kto waszym zdaniem jest lepszy od Daviesa? Marcos Alonso? Ben Davies? Ludzie... Są też inne ligi i polecam oglądać.
Kanadyjczyk ma świetne statystyki w aktualnie najlepszej lidze na świecie
» 28 kwietnia 2020, 12:39 #14
Strzelec: Daviesa jeszcze jakoś rozumie, ale co tu robi Theo Hernandez? On w obronie nie istnieje, w ataku strzelił pare bramek i zaliczył pare asysyt. 6 bramek jak na obrońce może robi wrażenie, ale on jest słabszy w obronie od TAA.
» 28 kwietnia 2020, 12:53 #13
kckMU: Dołączam się do Strzelca. Theo w obronie to istny dramat, znak czasów Milanu,
» 28 kwietnia 2020, 13:18 #12
Vaxiu: Bundesliga jest najlepsza liga na swiecie? Argumentem jest pewnie to, ze transmituje ja najlepsza telewizja sportowa o najwiekszej ogladalnosci z najlepszymi komentatorami :)
» 28 kwietnia 2020, 13:23 #11
kamilpe: @Kkacper102 jeśli wg Ciebie niemiecka liga to najlepsza na świecie to o czym my dyskutujemy
» 28 kwietnia 2020, 13:25 #10
Kkacper102: Ja wiem że wy oglądacie PL i dla was tylko ta liga istnieje. Polecam obejrzeć kilka kolejek Niemieckiej ligi i ocenić. Fakt Theo Hernandez ma braki w obronie, ale z biegiem sezonu wyglądał już lepiej, Włoska liga wyuczy jeszcze Francuza i będzie potrafił wejść na wyższy poziom.
» 28 kwietnia 2020, 13:56 #9
kckMU: Komentarz zedytowany przez usera dnia 28.04.2020 14:16

Liga niemiecka w tym sezonie jest najciekawsza - z tym się można zgodzić. Najlepsza, tak umownie między kibicami i dziennikarzami, wybierana jest w maju. Ile drużyn zajdzie najwyżej w LM, LE, kto wygra te rozgrywki i tak dalej.

Poza tym, Bundesliga była, jest i będzie jedną z kilku najlepszych w tym sporcie. Nie widzę sensu się przekrzykiwać.

"Ja wiem że wy oglądacie PL i dla was tylko ta liga istnieje."

Nie brnij w to proszę, ponieważ większość Twoich postów brzmi tak, jakbyś był wysłannikiem Serie A. Tobie nikt nie odpisuje, że większość młodych talentów z tamtej ligi, za których prezesi krzyczą sumy bardziej chore niż na wyspach, mogłoby zginąć w mgnieniu oka w Anglii. Uszanuj więc w drugą stronę, że ktoś nie uważa ligi niemieckiej za najlepszą.

W tym roku, ze względu na świetny początek Schalke, później Bayern Flicka rywalizujący z obiema Borussiami i przede wszystkim Lipskiem, mega się oglądało sezon w Niemczech. Jak dodać do tego mecze Leverkusen z Bayernem w Monachium czy to świetne 4-3 u siebie z Dortmundem, to nie ma problemu by stwierdzić, że efektownością i dramaturgią rozłożyli sezon dopóki ten trwał.
» 28 kwietnia 2020, 14:15 #8
Pezet: Ranking jak ranking . Każdy ma swój jak tylna cześć ciała . Ale dobrze ze nie dałeś Marcelo . Jo każdy go umieszcza gdzieś z przodu a to moim zdaniem karykatura obrońcy ostatnie 2 lata
» 28 kwietnia 2020, 15:43 #7
nani17801: Jak wznowią 8 czerwca to nie będzie przerwy między sezonami ,a to oznacza przemęczenie zawodników.
» 28 kwietnia 2020, 10:15 #6
franek95: Komentarz zedytowany przez usera dnia 28.04.2020 10:21

No trudno, jakoś dadzą radę. Przemęczenie finansów klubów i ligi w przypadku braku wznowienia rozgrywek mogłoby mieć gorsze skutki. Nie mówiąc już o przemęczeniu kibiców wyglądających startu jakichkolwiek rozgrywek piłkarskich jak kania dżdżu.
» 28 kwietnia 2020, 10:20 #5
Remix81: Planowany koniec na 27 lipca a start następnego ok 25 sierpnia. Takie plany słyszałem. Wiadomo nie za dużo czasu na odpoczynek, bo okres przygotowawczy do nowego sezonu. Chyba, że zrezygnują z tego okresu, bo są w grze tylko ze dwa tygodnie odpoczynku i do klubu. Ale muszą wytrzymać. Mogliby nie rozgrywać Carabao Cup i F.A. Cup ale to z uwagi na kasę i tradycję niemożliwe. Ę wtedy by było mniej meczów do rozegrania.
» 28 kwietnia 2020, 10:37 #4
toporminator: Przemęczenie zawodników? Serio? W dobie kryzysu taki problem zauważasz?
Przecież miało być EURO, i tak dla wielu przerwa w tym roku byłaby o kilka tygodni krótsza.
Poza tym teraz mają wakacje, czas na regenerację organizmów.
W pucharach krajowych następnego sezonu zagra się akademią, do tego brak tournee po Azji czy Stanach... w mojej opinii żadnej różnicy nie ma.
» 28 kwietnia 2020, 12:39 #3
kolokolo98: Przecież bardzo długa przerwa trwa teraz, wiec między sezonami takiej długiej jak zwykle nie potrzeba.
» 28 kwietnia 2020, 14:24 #2
nani17801: Nie wiem czy wiecie ,ale zawodnicy teraz nie odpoczywają ;)
» 28 kwietnia 2020, 15:48 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.