Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Duet „McFred” zagrożony. Solskjaer planuje zmianę formacji

» 16 lipca 2021, 10:22 - Autor: matheo - źródło: ESPN
Ole Gunnar Solskjaer w najbliższym sezonie planuje odejść od formacji 4-2-3-1, z której chętnie korzystał w minionych rozgrywkach. Menadżer Manchesteru United chce postawić na bardziej ofensywny wariant.
Duet „McFred” zagrożony. Solskjaer planuje zmianę formacji
» Scott McTominay w sezonie 2021/2022 często występował u boku Freda
ESPN informuje, że Solskjaer poinformował piłkarzy, którzy wrócili do treningów z urlopów, że w nadchodzącym sezonie będą częściej grali w ustawieniu 4-3-3. To może oznaczać koniec współpracy Freda i Scotta McTominaya, których duet był nazywany „McFredem”.

Ole Gunnar Solskjaer chce w podstawowej jedenastce mieć większą liczbę ofensywnie usposobionych zawodników. Norweg zamierza wykorzystywać jednego defensywnego pomocnika, który będzie ustawiony za dwójką ofensywnych graczy. Kluczowe w tej koncepcji jest natomiast sprowadzenie klasowego środkowego obrońcy. Ma nim być Raphael Varane z Realu Madryt.

Solskjaer wielokrotnie chwalił duet McTominay – Fred w ostatnim sezonie. Choć para świetnie spisywała się w destrukcji, to dawała mniej drużynie w poczynaniach ofensywnych. Norweg dzięki zmianie formacji na 4-3-3 będzie mógł natomiast zrobić większy użytek z Donny’ego van de Beeka i Paula Pogby, którzy będą występować z Bruno Fernandesem.

Manchester United pierwszy mecz sezonu 2021/2022 w Premier League rozegra już 14 sierpnia. Rywalem Czerwonych Diabłów będzie Leeds United.


TAGI


« Poprzedni news
Sztab szkoleniowy Manchesteru United spokojny o formę Rashforda
Następny news »
Którą klubową legendę Greenwood zapytałby o radę? Mason odpowiada

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (66)


Klimaa: Ta para się nie dopełnia i dobrze o tym wiemy. Jeśli chcemy walczyć o najwyższe cele to musi dojść do wzmocnień w tej formacji.
» 21 lipca 2021, 21:05 #65
szymc11: Byle nie było to 3-5-2.
Raz że Bissaka na wahadle to nieporozumienie. Shawa mimo kilku dobrych występów też tam nienawidzę.
Telles to niewiadoma a Trippiera za tę cenę nie chcę widzieć. (Gdybyśmy mieli Hakimiego to inna para kaloszy).
433.. myślę że jeśli chcemy grać o mistrzostwo, to musimy zaryzykować i przestawić się na ofensywę.
Bo przegraliśmy zbyt wiele meczy z ogórkami a i finał poszedł się pier...
Jeśli chcemy wykorzystać potencjał Sancho i Rashforda to musi być to 433. Chociaż możliwe że Bruno ucierpi.
» 17 lipca 2021, 08:08 #64
Ciechanek: Oj jak to dobrze, że nie Ty decydujesz o tym wszystkim
» 17 lipca 2021, 10:14 #63
UnitedFans123: Ja myślę że w roli Śpd w tej formacji sprawdził by się Garner każdy pisze o Scotcie i Fredzie a może Garner odpali w tej taktyce?
» 17 lipca 2021, 00:26 #62
uzio: o nie, co teraz, jaka kanapka zastapi McFerda?! McPogba?? toż to bedzie dopiero tragedia xD
» 16 lipca 2021, 23:36 #61
Quebambino: Mózg mnie boli, jak czytam komentarze ludzi, którzy mówią, że do tego ustawienia potrzeba typowej "6".

Właśnie dlatego OGS chce grać tym ustawieniem, bo nie ma typowej szóstki. W tym ustawieniu nie potrzeba typowego defensywnego pomocnika. Dlatego w najlepszych klubach świata - grających w tym ustawieniu, grają tacy zawodnicy jak Gundogan, Casemiro, Busquets czy Henderson. To że np. Busquets grał głęboko w Barcelonie, wynikało z tego, że jak masz takie duo jak Xavi-Iniesta i dodatkowo Messiego, to nie musiałeś się martwić, że nie będą w stanie strzelić gola, oni nie potrzebowali wsparcia ze strony Sergio. Nie zmienia to jednak faktu, że od kiedy ich nie ma, Busquets gra dużo wyżej, to nawet na EURO było widać, jak często Sergio grał na 40 metrze przed bramką rywali.

Najniżej grający pomocnik ma przede wszystkim dużo zadań ofensywnych w rozegraniu akcji. Ma być również dodatkową opcją w lub blisko pola karnego, dlatego Gundogan strzela tyle goli w City, dlatego Casemiro za czasów CR7 tak często oddawał strzały z 20-30 metrów. Dodatkowo grając na tej pozycji, musisz być waleczny, wybiegany i niezły w odbiorze.

Dlaczego nie potrzeba typowej szóstki w tym ustawieniu? Bo niezależnie od wariantu, tyły są zabezpieczone. Jeśli grasz tak jak Guardiola, czyli przejmujesz piłkę na 85% czasu gry, to jest bardzo mała szansa, że stracisz bramkę. Jedynym zagrożeniem są kontry rywala, dlatego tak ważna jest jakość czwórki z tyłu i dlatego Pep wydaje taki hajs na obrońców. Z drugiej strony, możesz grać tak jak Real Zizou z czasów CR7, bronić nisko i czekać na kontry. W takim ustawieniu bronisz w 10, więc jakość obrońców w obronie nie musi być najwyższa, dlatego właśnie Zizou grał w ten sposób, bo miał Marcelo i Carvajala, którzy w obronie są przeciętni.

Podsumowując - mamy idealną kadrę, aby grać tym ustawieniem. Wielu zawodników, może grać na wielu pozycjach w ataku. Jakość wykończenia skrzydłowych jest na tyle duża, że możemy grać nawet bez typowej dziewiątki. W środku pola mamy mega uniwersalnych piłkarzy, którzy mogą grać po różnych stronach, na różnych pozycjach. Co ciekawe, nasza kadra ma taki balans, że możemy grać oba warianty tego ustawienia, i ten na kontry, i ten na utrzymanie piłki. Bo Shaw jeśli utrzyma swoją formę jest absolutnie fenomenalny. Stąd pomysł aby kupić Tripiera, bo Wan-Bissaka będzie idealny na mecze z TOP6, a Tripier na słabsze drużyny, aby wzmocnić atak pozycyjny.
» 16 lipca 2021, 19:37 #60
manegarrincha: Ja kompletnie nie widzę logiki w tym co piszesz.

Tego co nierozumie jest tak dużo że ograniczę się do paru rzeczy.

Casemiro w Realu grał jak typowa 6. Gundogan nigdy nie jest tym najbardziej defensywnych pomocnikiem.

No i jeszcze nie czaje tego bronienia Realu całym składem w którym byli CR7, benzyna, Bale/isco/ Asenjo i Kross.

Napewno ten def.pom. w tym ustawieniu nie będzie miał w zadaniach robić zagrożenie w polu karnym.
» 16 lipca 2021, 20:37 #59
sinedd91: to w sumie u grze busquetsa nic się nei zmieniło... bo gdzie on miał wczesniej grać skoro nawet pique i milito/mascherano grali często na około 50-60 metrze od bramki... busquets grał dokładnie to samo co gra teraz ... tylko przy geniuszu xaviego i iniesty był mniej widoczny :)

Poza tym przytaczanie tamtej barcelony jako przykładu jest przynajmniej nie trafione... ten zespół był wybitny od pomocy w górę... na szpicy nawet jakby Grzegorz Rasiak stanął to strzeliłby z 15 bramek w sezonie taka była jego moc kreacji....

Real ZIzou nigdy nie grał z kontry .... to był genialny zespoł, który bronił się niemal w całości i atakował całym zespołem.... szczerze to jest zespół który najbardziej przypominał mi naszą grę za czasów Fergiego.... jeden zawodnik zwolniony z obowiązków defensywnych (RvN pozniej CR7) i płynne przejście do ataku gdzie nawet obrońcy biorą czynny udział w grze.... świetny w ataku pozycyjnym zabójczy w kontraatakach solidny w obronie.... zespoły niemal doskonałe :)
» 17 lipca 2021, 00:12 #58
Ciechanek: @manegarrincha
Weź to sobie przeczytaj co napisałeś i pomyśl, czy jest to zrozumiałe?
» 17 lipca 2021, 10:16 #57
karolmanu3: Do takiego ustawienia nie pasuje ani fred ani McTominay. Potrzebny byłby ktoś taki jak Ndidi czy kante. Uwielbiam Scotta ale nie wdze go jako 6
» 16 lipca 2021, 17:32 #56
manegarrincha: A ja uważam że może być odkryciem jako typowa 6. Ma potencjał a w szczególności predyspozycje

Pamiętam jak po lockdownie wróciliśmy z Maticiem na 6 i wszyscy byliśmy bardzo zadowoleni i zastanawialiśmy czy Scott da rade na tej pozycji. Wtedy nie byłem tak bardzo przekonany jak dziś. Jednak przez ostatni rok Szkot nabrał doświadczenia (w klubie i kadrze) jest spokojniejszy i bardziej odpowiedzialny. To naprawdę może się udać.

Nikt z nas niewie do końca jak tam będzie wyglądał bo nigdy tam nie grał ale skoro wypalił na stoperze to wyżej też powinien dać radę. Ma wiele atutów potrzebnych do grania na 6 w PL.
» 16 lipca 2021, 17:44 #55
Batigol222: Coś nie wierzę w to 4-3-3. Zabezpieczenie tyłów to jedna sprawa, ale to ustawienie jest raczej klasycznym pod grę w ataku pozycyjnym, a ŚPD to przeważnie grajkowie w stylu Busquetsa, Verratiego czy Rodriego, a nie typowe "6". Zresztą, nawet na tej ostatniej pozycji Fred i Mc Tominay niekoniecznie by się sprawdzali, bo raz, że ustawianie, a dwa, że obaj mają problemy z odbiorem, zwłaszcza kiedy grają na zawodnika, który naprawdę dobrze prowadzi piłkę i często robi to w środku pola.

Teoretycznie pamiętam świetną Benficę w 4-3-3, gdzie z przodu grali Aimar, Gaitan i Cardozo (czyli ŚPO plus skrzydłowy plus ŚN), a środek pola stanowili mobilni, dobrze wyszkoleni technicznie pomocnicy, którzy cały czas podłączali się do akcji ofensywnych. Akurat w ten sposób Fred i Mc Tominay mogliby grać, tj. jako LŚP i PŚP, ale dalej pozostaje problem z zawodnikiem ustawionym najbardziej centralnie.
» 16 lipca 2021, 16:23 #54
manegarrincha: Komentarz zedytowany przez usera dnia 16.07.2021 16:39

Fred I Scot jako LŚP I PŚP odpowiedzialni za dział kreacji ? No jakoś tego nie widzę. Dla mnie Pogba i Bruno zrobią to lepiej.

Problem z ustawianiem ? Miewali takie bo mieli zadania ofensywne, musieli swoim ruchem do przodu pomagać w konstrukcji, teraz by tego nie było.

Scott ma takie problemy z odbiorem że Sterlinga na Euro było najmniej gdy grał na McTominaya :D

Scott to niemal idealny kandydat na 6 w PL. Potencjał ma tam ogromny.

To że tak grało City to nie znaczy że nie da się tak funkcjonować bez permanentnego ataku pozycyjnego. Solskjer nie zrezygnuje z bezpośredniego stylu grania i szybkich ataków. I naprawdę niewidze przeszkód by tak grać gdy przyjdzie dodatkowy klasowy stoper a w taktyce będzie typowa 6.
» 16 lipca 2021, 16:39 #53
manegarrincha: Komentarz zedytowany przez usera dnia 16.07.2021 16:54

Do usunięcia
» 16 lipca 2021, 16:48 #52
CoachMark: Ciekawe, czyli whoscored naliczyło, aż 34 mecze Freda na dcm za zeszły sezony, a niektórzy z was żadnego. Nie wiem czy bym naliczył tego 34, ale zdecydowanie było tego mnogo. Pomocnik od demontażu i odbioru i do tego od pierwszego prostego podania, by rozpocząć atak to jest jest dcm. Fred jak i McT wielokrotnie tak grali. Jak ktoś się nie zgadza, to niech się nie zgadza, po co kopać się z koniem. Z resztą nie chodzi tu specjalnie o to kto ma rację w tej kwestii. Chodzi bardziej o to, co wiemy o danych zawodnikach w odniesieniu do tej pozycji. Maticiowi brakuje dramatycznie dynamiki na tej pozycji, na mecze pt. spokój/kontrola i znacznie słabszy rywal się nada i to tyle. Fred to jest minimum jedna kluczowa strata z bezpośrednim zagrożeniem dla własnej bramki na mecz co nawet statystyka mówi jasno, co go dyskwalifikuje, poza tym miewa tendencje do złej kalkulacji ryzyka. Pogba totalnie nie rozumie, o co chodzi z ryzykiem związanym ze stratą w strefie głębokiego rozegrania, dodatkowo brakuje mu jaj, by czuć potrzebę naprawienia bałaganu po sobie, Donny na tej pozycji to dla mnie zagadka. Bruno powiedzmy ok, rozumie że tutaj się nie ryzykuje i walczy, ale niestety jego odbiory pozostawiają sporo do życzenia. Scott moim zdaniem najlepiej wygląda na tej pozycji. Stara się, koncentracja jest, rozumie w ogóle założenie tej pozycji, ma też cechy fizyczne do przepychania się, tak po prawdzie brakuje mu moim zdaniem tylko specjalizacji. Jeśli dać by mu odpowiednio wiele występów i tak mu nakreślić wytyczne by miał już pewne pozytywne nawyki z tej pozycji, to moim zdaniem jest to materiał na gościa do tej pozycji.
» 16 lipca 2021, 15:33 #51
manegarrincha: Ani razu Scott ani Fred nie zagrali jako taka typowa 6 tylko od czarnej roboty. Czyli tak jak mieliby grać w nowym ustawieniu. Solskjer obawiał się o defensywę i wystawiał dwóch ograniczonych ofensywnie pomocników by lepiej to zabezpieczyć. Nie mógł jednak obu zakazać grać do przodu bo nic byśmy nie kreowali. Ergo oprócz zadań typowo defensywnych musieli wykazywać się też w ofensywie.

Scott i Fred mieli niemal takie same zadania. Czy graliśmy na 2 typowe 6 ? No raczej nie. Między 6 a 8 jest wiele odcieni. Nazwij to jak chcesz ale nie typową 6. Taki gracz prawie nigdy się nie podłącza, ma grać za linią piłki I cały czas myśleć defensywie i asekuracji. Gdy tracimi piłkę to musi być na swojej połowie. Ma czyścić pole przed stoperami. Czy Fred I Scott tak grali ? No chyba nie i niewiele mnie obchodzi jak jakiś portal go sklasyfikował. To kwestia nazewnictwa. Różnica między 2x 6/8 a typową 6 jest ogromna I jeśli jej nie dostrzegasz to nie będę się kopał z koniem.

Zgadzam się natomiast że Scott ma wszystko by w takiej grze (na typowej 6) błyszczeć. Dojrzał przez ostatni rok, złapał wiele doświadczenia i odpowiedzialności. Może być kozacką typową 6.
» 16 lipca 2021, 16:02 #50
manegarrincha: Żeby na konkrecie pokazać tą różnicę: w nowym ustawieniu typowa 6 to nie będzie kick and run ale kick and stay.

W rozegraniu będzie uczestniczył tylko z głebi, nie będzie pokazywał się do gry na wysokości Pogby czy Bruno. Nie będzie swoim ruchem do przodu bez piłki skupiał uwagi rywala. Będzie cały czas musiał myśleć o asekuracji środka pola, przed 2 stoperów. Non stop. Fred i Scott absorbowali w tym sezonie uwagę rywala swoimi przebieżkami w okolicach pola karnego, czy gdzieś wysoko przy lini bocznej. Przez to bywali spóźnieni, albo wręcz zostawiali dziurę przed CB. Typowa 6 tego nie robi. Przesuwa się parę metrów w prawo i lewo by dać możliwość podaniania ale gra głęboko i w środku, przed stoperami. Kompletny focus na asekuracji i zabezpieczeniu konkretnej strefy. Nie obchodzi go rozegranie. Czasem może zrobić przerzut czy zainicjować kontrę, od czasu do czasu przeszywające podanie ale ogólnie nie martwi się konstrukcją akcji bo ma inne priorytety. Przede wszystkim nie może opuszczać swojej strefy.
» 16 lipca 2021, 16:27 #49
Quebambino: Manegarrincha. W ustawieniu 4-3-3 nigdy nie gra typowa 6.

Henderson, Busquets, Casemiro czy Gundogan to nie są typowi defensywni pomocnicy, a to oni grają w wielkich drużynach w tym ustawieniu. Zawodnik grający najniżej w trójce w środku, musi umieć grać piłką, wychodzić wysoko do rozegrania, aby zwiększyć ilość osób w ataku. Dodatkowo musi być mega waleczny, wybiegany i niezły w odbiorze. Dokładnie takimi zawodnikami są Fred i McTominay. W ofensywnym wariancie tego ustawienia, taki zawodnik może być nawet kolejną opcją w polu karnym. Dlatego np. Gundogan strzela w City tyle bramek.

Ustawienie 4-3-3 jest mega uniwersalne. Można grać tak jak Guardiola, czyli trzymać piłkę przez 80% czasu, albo można grać tak jak Real, czyli cofać się głębiej i wychodzić z szybkimi kontrami. My mamy obecnie idealnych piłkarzy pod to ustawienie, bo nasi środkowi pomocnicy są mega uniwersalni, Fred, Scott i Pogba mogą grać na dwóch pozycjach w tej trójce.

Mam też takie dziwne odczucie, że OGS może bawić się w to co robi Guardiola, że czasem będzie grał bez typowej "9". Jako że Cavani ma swoje lata, to nie będzie grał 50 meczów w sezonie, a reszta napastników to nie są typowe dziewiątki, będziemy wychodzili np. Rashford/Martial - Bruno - Greenwood/Sancho + Fred - McTominay - Pogba.
» 16 lipca 2021, 19:14 #48
manegarrincha: Odpisałem Ci wyżej
» 16 lipca 2021, 20:38 #47
Reico100: McT nie radził sobie sam na DM, o Fredzie nie wspominając... Jeżeli chcemy tak grać to potrzeba nam klasowego zawodnika na tę pozycje. Chociaż nie zdziwiłbym się gdyby Ole postawił na Szkota w tym sezonie, i w razie turbulencji wróciłby do środka "McFred"
» 16 lipca 2021, 12:43 #46
manegarrincha: Komentarz zedytowany przez usera dnia 16.07.2021 12:48

A kiedy widziałeś Scotta na DMie? Takiej typowej 6
» 16 lipca 2021, 12:47 #45
atotrikos: Komentarz zedytowany przez usera dnia 16.07.2021 13:14

Nie radził sobie bo DM ma odbierać piłkę i:

- oddać rozgrywającemu - komu ? Pogbie ? Wcześniej grał na alibi, nic mu się nie chciało i dryblował w miejscu, po ew stracie MCT musiał znów gonić,
- zagrać długi celny pass - dziś robi to li epiej, i skrzydła są o wiele mocniejsze, nawet jak stracą piłkę to skrzydłem z obu stron jest dwóch bocznych kozaków - AWB / SHAW, co przekłada się znacząco za obraz gry zespołu
- zagrać do stopera - chyba pierwszy sezon gdzie nie było aż takiego dziadostwa w centralnej pozycji
- ogólnie po zagraniu nadal powinien wywierać presję, czytać grę i stawać w miejscu ew podania przeciwnika


Gdy obok są i będą lepsi to sam Scott będzie lepszy i udźwignie chłopak ten ciężar. Musimy być kolektywem.
» 16 lipca 2021, 13:12 #44
manegarrincha: Komentarz zedytowany przez usera dnia 16.07.2021 13:47

Nie umi odbierać piłki i gra w kadrze na stoperze. :D Scott nie ma pasa? :D Inaczej się będzie ustawiał i asekurował, wywierał presje I czytał podania gdy będzie grał jako typowa 6. Bez ofensywnych obowiązków. Pogba jest słabym rozgrywającym ? :D to kto jest dobry ? Neves ? :D Scott jest wybiegany i silny w miarę szybki, bardzo waleczny. W sam raz do czarnej roboty.
» 16 lipca 2021, 13:46 #43
maticr7: Fred w destrucji też jest świetny. Rzadko graliśmy nimi na 6.
» 16 lipca 2021, 14:07 #42
manegarrincha: Nie rzadko tylko nigdy. Nie czaicie różnicy między 6 a 6/8
» 16 lipca 2021, 14:15 #41
Przemek807: Wszystko pięknie ładnie, ale nie mamy dobrego Defensywnego Pomocnika. I niech nikt nie pisze, że Mctominay załatwi sprawę, bo chłop nie jest DM.
» 16 lipca 2021, 12:37 #40
manegarrincha: Taaa tak samo jak Pogba nie mógł grać obok Bruno :D
» 16 lipca 2021, 12:48 #39
Przemek807: To dlaczego jak grał Matić to system gry odpowiadał jednemu DM? A jak gra Mctominay i Fred to musi być 2 pełniących funkcje DM?
Sam Mctominay mówił na jakiejś konferencji że jest Box to Box. I nie pamiętam dobrego meczu na pozycji DM. Zobacz ile fauli popełnia, nie potrafi piłki szybko podać do Bruno, tylko jest grą po okręgu, albo do obrony. To za mało.
PS. ARGUMENT NIE MERYTORYCZNY: Bruno i Pogba to inny temat. Poza tym zawsze byłem zwolennikiem Bruno i Pogby razem na boisku.
» 16 lipca 2021, 16:05 #38
Przemek807: Dwa razy dałeś mi taki sam komentarz. Nawet nie zmieniłeś składni. Nie masz realnego życia?
» 16 lipca 2021, 16:08 #37
manegarrincha: Komentarz zedytowany przez usera dnia 16.07.2021 17:33

Ty do mnie ? :D gdzie są dwa te same komentarze ? Choć w sumie wiesz to możliwe bo pisze z doskoku z telefonu. O moje życie się nie martw, choć się już trochę ustatkowałem to nadal jestem bardzo aktywny. Akurat ostatnio mam więcej czasu bo o kulach nie chodzi się za przyjemnie i dużo czasu spędzam w wyrku i w domu.

Z kąd ta pewność że to nie wypali? Chłop ma wszystko by być klasową 6. Kiedy ta rzekoma konferencja była ? Jak byś go spytał 5 lat wcześniej to powiedziałby że czuję się 9. Piszczek też najbardziej lubiał grać w ataku. Mctominay ma świetne predyspozycje do grania na 6 w PL tylko musi dostać takie wytyczne w taktyce a nie takie jak wcześniej typu 6/8
» 16 lipca 2021, 17:32 #36
Sideswipe: to, że ktoś nie grał na tej pozycji to nie znaczy, że nie da się określić, że się na nią nie nadaje. Idąc tym tropem można postawić Maguire'a na 9 i dałoby się to usprawiedliwić, bo przecież w końcu gra dobrze głową, może przytrzymać piłkę itd. Ale fakt jest taki, że to nie jest napastnik i nigdy nim nie będzie, tak samo Fred defensywnym pomocnikiem, mimo takich samych rozmiarów to nie jest Kante, a McTominay to nie Keane.
» 17 lipca 2021, 11:29 #35
Sideswipe: do tego potrzeba defensywnego z krwi i kości, McTominay na pewno nim nie jest, tym bardziej Fred.
» 16 lipca 2021, 12:21 #34
maticr7: Obaj są.Trzeba po prostu dobrze ich wykorzystać i odpowiednio nimi rotować.Obaj są agresywni i dobrze czytają grę. Fred biega jak mała atomówka jak jest w formie. Coś jak Kante. Przy bardziej fizycznym rywalu powinien grać McTominay.Caly czas w klubie jest Matić. Pamiętacie jak ten środek kapitalnie działał przy pierwszym powrocie z Lockdownu? Da się. Spokojnie. Kolejny klasowy defensywy jest zbędny kiedy mamy tylu piłkarzy w środku pola.Inaczej byśmy mieli z pięć 8 i dwóch defrnsywnych. Bez sensu.McTominay super się rozwija. Fred jest coraz lepszy, Matić nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Dlatego młody Camavinga będzie w porządku, a nie jakieś Nevesy czy Ndidie.Na takich graczy można cierpliwie poczekać.Jak ktoś ich odkupi to znajdą się kolejni.
» 16 lipca 2021, 14:19 #33
kbck00: Artykuł jakbyśmy tracili właśnie Kante. Sorry, Fred spisywał się świetnie? Nie żartujmy. Miał dobre mecze, ale często zawodził, zwłaszcza brak zaangażowania był widoczny.
» 16 lipca 2021, 12:16 #32
manegarrincha: Ale nigdy nie grał jako typowa 6. Graliśmy na dwie 6/8. To coś innego
» 16 lipca 2021, 12:49 #31
Robert3344: Myślę, że to plotka. Nie mamy grajków do grania 4-3-3, bo brakuje nam ogarniętego defensywnego pomocnika. Scott to nie jest dobry kandydat na tą pozycję, brakuje mu rozegrania i lepszego ustawienia, Fredowi brakuje właściwie wszystkiego, a Matic to już nie jest zawodnik 1 wyboru. Cofnięcie Bruno spowoduje tylko, że go ograniczymy, a korzyści w obronie nie będziemy mieć praktycznie żadnych. Pogba i tak czy siak będzie leniem zostawiającym dziurę w środku pola, więc lepiej go trzymać lekko wycofanego żeby chociaż miał szansę cofnąć. Kolejny trener chce ustawiać taktykę pod Pogbę i kolejny raz się rozczarujemy.
» 16 lipca 2021, 12:02 #30
Freddie: Komentarz zedytowany przez usera dnia 16.07.2021 11:56

-----------------DDG
AWB Maguire Varane Shaw
------------McTominay
-----Bruno ----------------Pogba
----Sancho Cavani Rahsford

pewnie mniej wiecej tak to bedzie wygladac. McT lekko cofniety Bruno i Pogba duzo msc w srodku wspomagani bokami obrony.
» 16 lipca 2021, 11:55 #29
Przemek807: McTominay jest box to box a nie DM. Chłop dlatego grał z Fredem bo sam sobie nie radził.
Smutna prawda: Mctominay jest za słaby na 1 skład, jest ok. na zmiennika.
Najlepsze spotkania jakie zagrał to jako box to box.
» 16 lipca 2021, 12:35 #28
manegarrincha: No tak nasz środek fatalnie wyglądał w finał LE. Wcale nie było tak że zabrakło błysku z przodu a mecz był pod kontrolą.
» 16 lipca 2021, 12:50 #27
wojacki: Rash ma opuścić początek sezonu, pewnie na LS będzie Sancho, a na PS Green
» 16 lipca 2021, 15:24 #26
Przemek807: Komentarz zedytowany przez usera dnia 16.07.2021 16:50

No tak ale co to ma do rzeczy? Brakuje argumentów?
Mctominay nie jest DM i nigdy nie będzie.
Na minus:
- krycie
- bloki
- odbiory
-rozegranie piłki/ gra do przodu (ciągle po okręgu lub w tył)
-dużo fauli (wtedy gdy można by ich uniknąć)
- czytanie gry

Na plus:
+waleczność
+kondycja /wybieganie
+ długie PODANIE ( raczej mało przydatne bo zwykle gramy przeciw drużynom nisko broniącym)
+ strzał z dystansu
+gra głową

Brakuje mu dużo do bycia dobrym DM. TYPOWY ZMIENNIK.
» 16 lipca 2021, 16:49 #25
manegarrincha: Jak możesz pisać że ma słabe krycie bloki i odbiory ? Jest w tym bardzo dobry. Nie przez przypadek w kadrze gra stopera. Że nie jest zbyt kreatywny i błyskotliwy ? No nie jest dlatego w końcu sprawdziłbym go jako typową 6, nie myl z 6/8. Tak jeszcze nie grał
» 16 lipca 2021, 17:36 #24
Przemek807: Jeśli znasz angielski wejdź sobie na kanał The United Stand. Wejdź na jakiekolwiek podsumowanie meczu gdzie grał Fred i Mctominay w pomocy razem lub jako DM z Pogbą i posłuchaj co gościu mówi na jego temat. A chłop się naprawdę zna
» 16 lipca 2021, 17:49 #23
manegarrincha: Komentarz zedytowany przez usera dnia 16.07.2021 18:27

Niestety mój Angielski to poziom kali jeść z ubogim słownictwem. Jeśli mógłbyś streścić główne wątki i wnioski to byłoby fajnie.

Muszę też powiedzieć że ja nigdy tego co usłyszę lub przeczytam nie traktuje jako prawdę objawioną i staram się analizować. W tym newsie napisałem aż za dużo komentarzy Z łatwością zobaczysz jak ja to widzę.

Myślę że powód dla którego się z sobą nie zgadzamy to inna interpretacja zagadnienia DM. Moim zdaniem można wymienić kilka zupełnie innych profili taktycznych do których to określenie pasuje. Makalele był DM, Pirlo w Juve był DM, Essen też tak grał. Tu chodzi o szczegóły.

Zbyt ogólnie do tego podchodzisz bo to co Scott miał w zadaniach w tamtym sezonie to nie jest typowa 6 z focusem na defensywę. Być może z tego powodu tak nisko oceniasz jego umiejętności w destrukcji. Ja bym chciał go zobaczyć ustawionego tak jak np.
Krychowiak w Sevilli, Gueye w Evertonie, tak jak Gattuso czy Khedira w kadrze Niemiec. Z zakazem opuszczania strefy, z koncentracją na asekuracji z nakazem tyrania w obronie.

Wtedy byśmy mogli się przekonać czy da radę. Bo wiesz on do tej pory u nas grał 6/8, musiał biegać do przodu a nie da się być w dwóch miejscach na raz.
» 16 lipca 2021, 18:26 #22
Przemek807: Opisze jak wrócę do domu bo bez zwykłej klawiatury nie poradzę
» 16 lipca 2021, 21:55 #21
Przemek807: Mark Goldbridge z kanału The United Stand daje taką opinię na temat McT i zgadzam się z tym co mówi:
Najpierw Czym jest DM?
Osobą wspomagającą obronę. Przy wyprowadzaniu piłki z pola karnego, łączy linię obrony z linią pomocy, a więc głównym zadaniem DM jest przekazanie piłki do kreatywnych pomocników (Pogba i Bruno). Przy wyprowadzaniu piłki przez obrońców ma po nią wychodzić i przekazywać dalej. Ma zabezpieczać środek pola, przerywać kontrataki, przede wszystkim przez mądre ustawianie, przechwyty, zbieranie drugich piłek. Także przez blokowanie strzałów. Gdy dominujemy przeciwnika ma zbierać drugie piłki i posyłać podania otwierające do ofensywnie usposobionych graczy ( np. Bruno czy inni).
Według tej "definicji" (nieudolnej) N'golo Kante jest raczej Box to Box, wynika to z jego inklinacji ofensywnych (mimo, że przyjęło stawianie się N'golo za przykład defa, lecz wprost nim nie jest ), przykładem def, jest Rice, Ndidi.

Przejdźmy na nasze podwórko:
Gdy przyszedł Ole, to grał środek pola: Pogba, Herrera, Matić -> i wtedy mieliśmy największe sukcesy. Później środek pola został przekazany McT Fred, bo Matić miał spadek formy.
Po przewie Covidowej Wrócił stary dobry Matić i Ole ustawił pomoc: Bruno, Pogba, Matić i wtedy też pojawiły się sukcesy.
Dlaczego?
Ponieważ, MAtić dawał swobodę działania Pogbie i Bruno (dwóch mega kreatywnych pomocników nie do upilnowania).
Gdy na środku grał Pogba i McT wyglądało to kiepsko, Mc Tominay nie radził sobie jako DM i po kilkudziesięciu minutach Ole musiał upuszczać Freda do pomocy. Lepiej radził sobie Fred i Pogba na środku.
WNIOSEK:
SUKCESY POJAWIAŁY SIĘ GDY SBOBODE DZIAŁANIA MIAŁ BRUNO I POGBA, A TO GWARANTOWAŁ SOLIDNY DM
Mc Tominay jest raczej Box to Box. I wszystkie mecze jakie zagrał, z których go wspominam dobrze, grał na bardziej ofensywnych pozycjach. Np. z Leeds United (6-2) wchodził w pole karne i strzelił gole 2 i 3 minuta meczu.
Popełnia dużo fauli w obronie, wynikających z braku umiejętności w przechwytach, a stały fragment gry na swojej połowie jest zawsze groźny (jest przez to ulubieńcem kibiców, bo niszczy przeciwników, ale to głupie bo od tego są waliki MMA a nie piłka).
Ma braki w rozegraniu, od czasu do czasu potrafi podać jakieś ładne podanie do przodu po ziemi na kilka naście metrów, ale w większości zagrywa albo do boku, albo do tyłu i nie mamy szybkiego przekazania piłki do naszych ofensywnych graczy.
Umie zagrać długą dokładną piłkę górą, ale tak z drugiej strony, przeważnie gramy przeciw drużyną broniącym się nisko, więc jest to mało przydatna umiejętność.
Sam o sobie mówi, że jest Box to Box i najlepiej czuje się w tej roli, a to, że w reprezentacji gra na obronie, u nas na defie nie znaczy, że nim jest i spełnia dobrze te zadania.
To jest moja opinia, przeanalizuj kilka meczy na chłodno i zobacz sam.
PS. Mam nadzieję, że ktoś to przeczyta.
» 17 lipca 2021, 09:58 #20
HarryBrown: Pewnie Ole będzie grać i starym systemem jak i nowym. Wszystko w zależności od klasy przeciwnika. Scott jako jedyny defensywny powinien sobie dać radę.
» 16 lipca 2021, 11:46 #19
motos8: Ciekawe czy Ole chce wykorzystać Bruno jako jednego z trzech pomocników w środku pola jako ofesywnego, podwieszonego za napastnikiem tak jak niegdyś Iniesta czy może Bruno będzie w trójce napastników co w konsekwencji rzuci go pewnie gdzieś na skrzydło. Pamiętam gdy ściągnęliśmy Kagawe to takie cyrki właśnie były. To by było zbyt piękne by i tym razem czegoś nie "ulepszyli".
» 16 lipca 2021, 11:37 #18
manegarrincha: Nie no, na skrzydło go nie rzuci.

To jest jedyną rzecz która troszeczkę nie pokoi. Bruno idealnie funkcjonował w poprzednim ustawieniu, jeśli by go wycofał na 8 To może być troszkę gorzej.

Zdrowy rozsądek podpowiada że nikt mądry nie majstrowałby z zadaniami dla Portugalczyka. Ewentualne przetasowania dotyczyć pewnie będą tylko dwóch pozycji niżej. Zapewne inaczej rozłoży akcenty dla tej pary i np. Scott czy Fred dostaną typowe zadnia dla 6, gra na własnej połowie, asekuracja itp. Ten drugi pomocnik Pogba / Vdb dostanie (względem poprzedniego sezonu) więcej swobody z przodu.
» 16 lipca 2021, 11:45 #17
filu8: Pomysł dobry. Uważam, że pozycja 6 nie jest problemem bo tutaj są Scott i Fred, którzy w destrukcji grają dobrze. Ustawienie takie ma sens pod warunkiem kupienia klasowego ŚO. Priorytetem w takim razie byłoby obstawienie pozycji 9. Cavani może nie wytrzymać takiej ilości meczów, a Martial to wiadomo - nawet go nie liczę.
» 16 lipca 2021, 11:36 #16
tygrys26: Taa Fred to gra dobrze w destrukcji naszych akcji...
» 16 lipca 2021, 12:08 #15
DjTED: Zmiana z 433 na zmiane z 433. Chyba cos zle czytam , albo masz tu bład Matheo.
» 16 lipca 2021, 11:15 #14
matheo: Tak jak jest napisane w leadzie, Ole planuje odejść od 4-2-3-1. Nowa formacja to 4-3-3 z jednym defensywnym ustawionym nieco niżej. Także nie wiem, skąd wzięła się u Ciebie zmiana z 4-3-3 na 4-3-3 :)
» 16 lipca 2021, 11:24 #13
manegarrincha: Jak pisałem że przyjście klasowego stopera pozwoli Solskjerowi nie murować środka to szpece mnie wyśmiali.
» 16 lipca 2021, 10:53 #12
DevoMartinez: Nie byłeś jedyny tylko jest problem taki, że my mamy zawodników grających na DM ale nie mamy prawidzwego DM poza Maticem. Trudno przewidzieć czy taki Varane zamuruje dostep do naszej bramki. Chociaż patrząc na Lindelofa który właściwie jest statystą a nie obrońcą to gorzej nie będzie.
» 16 lipca 2021, 11:03 #11
manegarrincha: Ee tam demonizujesz. Scott ma wszystko by czyścić na DMie, Fred też oprócz rozumu (opanowania)
» 16 lipca 2021, 11:19 #10
DevoMartinez: McT niestety nie ma zwrotności. Do zabezpieczania kogoś takiego jak Pogba niestety ktoś taki jak Katne potrzebny i chyba dla tego ciągle grywał Fred.
» 16 lipca 2021, 19:12 #9
manegarrincha: Na stoperze daje rade a w pomocy nie da ? Scott jest dobry w odbiorze
» 16 lipca 2021, 20:40 #8
Kralik077: Czyli to bardziej by wyglądało 4-1-2-3 gdzie defensywnego by tworzył Fred/McTominay/Matic i w 2 z przodu Bruno z Pogbą jeżeli zostanie, czy np. Bruno z VDB
» 16 lipca 2021, 10:47 #7
devilek777: Dobra wiadomość. Widać, że Ole preferuje ofensywny football i to mi się podoba.
» 16 lipca 2021, 10:38 #6
Pyra: Dobrze by było grać 4-3-3 na teoretycznie słabszych rywali i 4-2-3-1 z np. takim City i ich kontrować jak w poprzednich sezonach.
» 16 lipca 2021, 10:32 #5
Saftmi: Szczerze to mi obojętnie jakim ustawieniem będziemy grali, chce po prostu zobaczyć dobrą grę od początku do końca sezonu i chociaż bicie sie o mistrza do ostatniej kolejki.
» 16 lipca 2021, 10:30 #4
DaredevilUtd: Pytanie, który straci miejsce w składzie. Coś mi się wydaje, że hejtowani Fred zostanie.
» 16 lipca 2021, 10:30 #3
manegarrincha: Niee Solskjer ceni dna. Scotta nie przyspawa. Finał LE pokazał jak to widzi docelowo w środku.
» 16 lipca 2021, 10:54 #2
atotrikos: Komentarz zedytowany przez usera dnia 16.07.2021 10:29

AT LAST !

"najlepszą obroną jest atak"
» 16 lipca 2021, 10:28 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.