Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Neville o SuperLidze: Manchester United powinien zostać zdegradowany

» 19 kwietnia 2021, 10:20 - Autor: Rio5fan - źródło: Sky Sports
Gary Neville w mocnych słowach wypowiedział się na temat powołania do życia nowych europejskich rozgrywek piłkarskich w postaci SuperLigi.
Neville o SuperLidze: Manchester United powinien zostać zdegradowany
» Gary Neville skrytykował włodarzy Manchesteru United za pomysł przystąpienia do SuperLigi
Jednym z założycieli tego projektu jest Manchester United. Krytycznie ten pomysł zdążył już ocenić między innymi sir Alex Ferguson.

– Ten pomysł jest słusznie krytykowany. Jestem kibicem Manchesteru United od 40 lat, lecz dzisiaj jestem oburzony. Oburzony głównie postawą Manchesteru United oraz Liverpoolu - stwierdził Neville.

– Liverpool, który kojarzy się z hasłem "You'll never walk alone". Klub zwykłych ludzi. Manchester United to ponad 100 lat historii klubu narodzonego z klasy robotniczej. Oba te kluby chcą się wyłamać i dołączyć do ligi, w której nie ma rywalizacji i z której nie da się spaść.

– To absolutna hańba. Musimy zdecydowanie zmienić proporcje władzy w angielskim futbolu. To dotyczy również moje klubu i jest przejawem czystej chciwości. To oszuści. Właściciele Manchesteru United, Liverpoolu, Chelsea czy Manchesteru City nie mają nic wspólnego z piłką nożną w tym kraju.

– Od ponad 100 lat kibice w Anglii żyją miłością do swoich klubów. Należy ich chronić. Ja sam dużo skorzystałem na futbolu. Nie jestem przeciwny obecności pieniędzy w piłce nożnej. Istnieją jednak pewne zasady sprawiedliwej rywalizacji. Leicester wygrało Premier League i mogło zagrać w Lidze Mistrzów.

– Manchester United i Arsenal nawet nie grają w Lidze Mistrzów. To samo dotyczy Tottenhamu. Co daje im prawo udziału w nowych rozgrywkach? Nadszedł czas na niezależne kontrole i odebranie kontroli najbogatszym klubom. Wystarczy.

– Moja reakcja nie jest emocjonalna. Zabierzcie tym klubom punkty, przesuńcie je na dno tabeli oraz odbierzcie im pieniądze. Poważnie, trzeba zareagować. To działanie przestępcze przeciwko piłce nożnej na całym świecie. Kluby trzeba ukarać.

– Mamy środek kryzysu ekonomicznego wywołanego pandemią. Wiele klubów walczy o przetrwanie, a oni urządzają sobie spotkania online i chcą założyć nowy turniej, żeby zarabiać jeszcze więcej.

– Bycie wielkim klubem nie wiąże się tylko z posiadaniem wielu kibiców. Trzeba umieć właściwie się zachować w odpowiednich momentach. Nie jestem przeciwnikiem jakichkolwiek zmian. Rozgrywki piłkarskie ciągle się zmieniają. W jakim świecie żyją ci ludzie, że proponują te zmiany właśnie teraz?

– Ci ludzie zupełnie nie dbają o kibiców. Zdegradujcie Manchester United i odbierzcie tym klubom tytuły mistrzowskie. Dajcie je Burnley, albo Fulham, kogo to obchodzi - podsumował Anglik.


TAGI


« Poprzedni news
6 ciekawostek po meczu Manchester United - Burnley 3:1
Następny news »
Manchester United wystąpił z Europejskiego Stowarzyszenia Klubów

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (29)


MikeMU: Oszukanie wszystkich to lewactwo? Pomyliłeś anarchię z prawicą. Lewackim to jest założenie komuny piłkarskiej.
» 20 kwietnia 2021, 06:54 #28
uncleRadek: Niestety FIFA i UEFA przez lata nie robiły nic aby poprawić światowy futbol. Organizacje te, zamiast podnosić poziom rozgrywek ciągle go obniżają (chociażby zwiększając ilość drużyn) ME z 16 drużyn do 24, MŚ z 32 drużyn chcieli zwiększyć do 48, LM zwiększona do 36 zespołów od 2024 roku. Kolejna rzecz to absurdalne sędziowanie, z którym FIFA i UEFA przez długie dekady nic nie robiła (w innych sportach powtórki są już od bardzo dawna) Niestety w piłce nożnej można było ustawić każdy mecz i powiedzieć, że sędzia się pomylił. Kluby, które wydają coraz więcej pieniędzy na swoją działalność mają dość takiej "niemocy" więc postanowiły wziąć sprawy w swoje ręce.
Aczkolwiek fakt, że zespół, który zajmuję w krajowej lidze np. 15 miejsce i będzie grał w super lidze, jest absurdalny. Co jeśli jeden z zespołów założycieli spadnie z ligi w krajowych rozgrywkach, to też będzie grał w SL. Powiem szczerze, że jakoś tego nie widzę. SL stanie się głównym źródłem dochodu dla tych klubów, więc na krajowym podwórku będzie można sobie odpuścić. Sam pomysł powstania Super Ligi uważam, za fenomenalny, jednak format tych rozgrywek jest dla mnie absurdalny.
» 19 kwietnia 2021, 22:57 #27
lukJakubowski: Komentarz zedytowany przez usera dnia 19.04.2021 21:40

Superliga? Wow, co za emocje będą. Będziemy grać z Barceloną i Realem. Mmm, aż się ślinie z zachwytu. Toz to spełnienie marzeń kibica. Super!! Nigdy nie spadniemy z ligi. My wielkie United. Emocje do ostatniego meczu.
USA w europejskim sporcie, brawo. To jest to, co tygrysy lubią najbardziej.
Kogo obchodzi Premier league czy FA? Nas kibiców United?
LM? Po co to komu? Przecież to nuda. Trzeba tyrać przez 38 kolejek, żeby w niej grać, a jaki to ma sens? W jakim celu pracować? Przecież to nie po amerykańsku.
» 19 kwietnia 2021, 21:39 #26
Ziyo23: Brawo Gary. Szacun. Nie myślałem że to kiedyś napiszę ale wraz z powstaniem tego projektu moja miłość do tego klubu umrze a kibicuje United od 1993 roku.
» 19 kwietnia 2021, 18:17 #25
Vamp: Wiec oszukiwałeś się ze kibicujesz temu klubowi przez 28 lat, brawo.
» 19 kwietnia 2021, 19:19 #24
Ziyo23: Co ty wiesz o zabijaniu. Nawet nie będę wchodzil z tobą w dyskusję.
» 19 kwietnia 2021, 19:25 #23
Hames: Piękne słowa Neville'a. Prawdziwy czerwony diabeł. To właśnie taki Manchester pokochałem. Pełen walki, energii i zadziorności. Obecnie ten klub to jakaś śmieszna, finansowa korpo-wydmuszka w której najważniejsze są pieniądze i odcinanie kuponów a nie wyniki sportowe. Jest mi wstyd że klub któremu tyle lat kibicowałem przyłożył rękę do zabójstwa piękna futbolu.
» 19 kwietnia 2021, 17:56 #22
PogbaKingOfMANU: Zgadzam się z każdym słowem. W punkt. Trzeba reagować i ukarać kluby jak tylko się da nim ta liga powstanie - wtedy nic już nie zrobią, będzie za późno.

"Manchester United i Arsenal nawet nie grają w Lidze Mistrzów. To samo dotyczy Tottenhamu. Co daje im prawo udziału w nowych rozgrywkach?" - to proste. W/w kluby +taki Milan, są ciency jak sik pająka. Ich poziom to właśnie taka LE, kazachstańskie pastwiska. Zwęszyli więc szansę na "elitarne" rozgrywki z których nie można odpaść niezależnie od wyników (których nie mają) i hajs niezależnie od wyników. Pokazali kim są i gdzie można wsadzić sobie teksty o DNA, "jesteśmy Manchesterem United", itd.
» 19 kwietnia 2021, 17:37 #21
Vamp: Można się nie zgadzać z utworzeniem Superligi, ale jaka winę ponoszą zawodnicy United ze Pan GN żąda degradacji naszej drużyny. Kim on jest żeby ustalać jakie kary powinny ponieść kluby. I czemu dopierdziela się tylko do United i Liverpoolu a nie innych klubów które w tej superlidze będą grać. Panie Neville czasami lepiej zamknąć twarz i się nie odzywać zamiast gadać bzdury. A niestety bardzo często ten człowiek gada bzdury publicznie. I pomyśleć ze to kiedyś był świetny piłkarz naszego klubu.

Ja osobiście rozumiem pomysł powstania takiej ligi. Pieniądze rządzą każdymi rozgrywkami, wiec nic dziwnego ze duże kluby chcą odrobić to co straciły w ostatnim czasie z powodu wirusa. Pyzatym jak UEFA wyskakuje z kolejnym pomysłem powiększenia LM, i kolejnego podziału kasy dla słabych drużyn, do tego zwiększając ilość meczy, bo przecież granie 2 razy w tygodniu to za mało dla nich, to ja popieram Superlige, do tego wole oglądać mecze gdzie topowe drużyny się mierzą miedzy sobą, a nie jak przebijają się w grupach z jakimiś Turkami czy grekami...
» 19 kwietnia 2021, 16:17 #20
Cieniu: Garry ma dużo racji.
» 19 kwietnia 2021, 15:36 #19
kolor: Zgadzam się z Garym i z SAF. SuperLeague to jakieś żarty, których nie rozumiem. Jeśli zdarzyłoby się że United zostanie w ogóle wycofane z Premier League i zostanie w tej śmiesznej nowej lidze to ja tego oglądać więcej nie będę. To nie będzie football, to nie będzie uczciwa rywalizacja, to nie będzie tożsame z wartościami klubu, to w końcu nie będzie dla kibiców. Będzie za to karuzela transferowa pomiędzy 20 klubami, zmiany logotypów, zmiany wzorów koszulek i w końcu relokacje. Za 10 lat to już może nie być Manchester United tylko powiedzmy Palermo United albo Abu Dhabi United. Co za różnica? Angielski klub ze ZEA, czemu nie? Przecież w ostateczności chodzi tylko o $. Myślę, że niektórzy słusznie są emocjonalni i używają mocnych słów, bo to rzeczywiście jest zdrada.
» 19 kwietnia 2021, 13:29 #18
Fenek: Karanie klubów bardziej uderzy w kibiców niż właścicieli. Zwłaszcza gdy Ci zwęszyli mega kasę. Ale to fakt zachowanie klubów beznadziejne.
» 19 kwietnia 2021, 13:08 #17
getryscholesa: To kolejny przykład bezmyślnego i pseudomartyrologicznego gadania byłych piłkarzy United. Takie rozwiązanie nic nie da. O takich rzeczach musza rozmawiać kluby, wraz z federacjami. Takie odstrzeliwanie zespołów nic nie da. Zakazami i karami nic się nie zdziała.
» 19 kwietnia 2021, 12:56 #16
HarryBrown: Co do degradacji i odbierania to raczej nie podzielam zdania Garego. Natomiast w pełni utożsamiam się z jego uzasadnieniem w szczególności odwołania się do historii i tradycji.
» 19 kwietnia 2021, 11:57 #15
ericcantona93: Przyznam, ze jestem zszokowany totalnym brakiem czytania ze zrozumieniem wypowiedzi Garego. Sam nie potrafię skrytykować merytorycznie pomysłu Superligi, a już na pewno głupota jest zestawienie tego jako pojedynek złej, zachłannej Superligi i dobrej UEFA. To walka dwóch organizacji, ktrore liczą się wyłącznie z kasa i nie dziwi mnie ze obrzydliwie bogate kluby chcą być jeszcze bardziej bogate i będą grać tam, gdzie więcej będą mogli zarobić.
Tutaj jednak dochodzimy do tego, ze Superliga to jednak dużo większy przewrot w rozgrywkach, niż te które miały miejsce w przeszłości. Rozgrywki które tworzą hermetyczne środowisko, zamknięte od reszty, gdzie rywalizacja sportowa nie jest żadnym czynnikiem, który mógłby kogoś dopuścić do tego grona. I ok, jeśli kibic by tego oczekiwał, to niech będzie. Świat się zmienia, biznes się zmienia, ja tez nie miałbym z tym problemów.
Tutaj największy zarzut ze strony Garego polega na tym, ze są kluby, których pozycja została zbudowana na ciężkiej pracy, wynikach lokalnej społeczności i spodziewałby się tego, ze zwłaszcza te kluby (wymienia United i Live) będą w tym całym projekcie bardziej transparentne i liczyły się ze zdaniem kibiców. Nikt nie prowadził żadnych konsultacji, nikt nie ankietował pomysłu, wszystko zrobiono pod stołem, jakieś komunikaty wrzucane po północy. Bardzo to słabe. Mnie to jakoś mocno nie uderzyło, ponieważ mnie ten cały współczesny biznes piłkarski na najwyższym poziomie już dawno przestał ekscytować. Tutaj mamy kolejny krok w stronę piłki, której ja nie lubię, ale tych kroków było już wiele.
Natomiast - podobnie jak Gary - oczekiwałbym jednak, ze mój klub będzie przynajmniej pozornie nawiązywał do swojej tradycji i historii i w pełni rozumiem jego obrzydzenie tym zachowaniem, zwłaszcza ze przez lata był członkiem tej społeczności, w której ludzie tacy jak on nie maja prawa głosu.
» 19 kwietnia 2021, 11:33 #14
Carlitozz: Popieram Nevilla. Wywalic wszystkie kluby z rozgrywek klubowych i pilkarzy z reprezentacji, którzy sie zdecyduja na takich ruch, niech se graja miedzy soba. Ja kłade na to lachę.
» 19 kwietnia 2021, 11:13 #13
DEPE: idac tym tokiem myslenia niemal kazdy klub w lidze ang powinien zostac zdegradowany, bo kazdy ulegl pokusie sprzedazy w rece bogatych wlascicieli. gdzie klasa robotnicza panie Neville??
» 19 kwietnia 2021, 11:02 #12
BNK: Bzdura. Co ma zmiana właściciela wspólnego ze zmianami, jakie wprowadza Super Liga?
» 19 kwietnia 2021, 11:15 #11
DEPE: to ze mowwi o klasie sredniej gdzie kluby trafily w rece bogaczy. co ma wspolnego United czy Liverepool z dzis do tych z lat 80tych? nic. tylko nazwe, bo i koszulki robia juz w takich kolorach o jakich by nikt nie popmyslal 40 lat temu. a na stadionie zobaczysz wiecej chinczykow niz na targu rybnym w szanghaju.
» 19 kwietnia 2021, 11:18 #10
ericcantona93: Mówi o klasie średniej, bo klasa średnia doprowadziła ten klub do pozycji, dzięki której klub stał się bardzo atrakcyjny dla zewnetrznego inwestora. Glazerowie nie chcieli United, bo im się nazwa podobała, tylko dlatego ze był jedna z największych marek, a to uczynił bez ich kapitału. Trochę pomyliłeś przyczynę ze skutkiem w tej argumentacji. Do tego tez odnosi się Gary w swoim wywodzie. A decyzja właścicieli United, to z pewnością pierwsza tak poważna, gdzie nie sugerowana się chociażby odrobine interesem kibiców.
» 19 kwietnia 2021, 11:39 #9
DaredevilUtd: Dobrze mówi, ta superliga to wymyśl bogaczy z USA w tym Glazerów, którzy chcą mieć jeszcze więcej na koncie. Chcą z pilki nożnej zrobić sobie prywatne rozgrywki i mieć ciągły przypływ dużej gotówki, a reszta klubów niech zginie z braku hajsu.
» 19 kwietnia 2021, 10:59 #8
Arow: mądrze gada
» 19 kwietnia 2021, 10:29 #7
Wirus: No to Neville oddaj hajs za premie za wygranie Premier League i wszelkie medale takiemu Lowtonowi (Burnley).

Gary od jakiegoś momentu tak "soli" jakby mu ząbki szły
» 19 kwietnia 2021, 10:27 #6
SkakajMUFC: Mówisz o tych, które sam sobie wywalczył na boisku? Bardzo dobrze mówi i samemu mi jest wstyd za klub, któremu kibicuje już 12 lat.
» 19 kwietnia 2021, 10:44 #5
Wirus: Komentarz zedytowany przez usera dnia 19.04.2021 10:52

A mi nie wstyd, tylko bardzo sie ciesze, że w końcu kluby sie odcinają od tych pijawek z UEFY. Tyle co skandali, łapówek dostało UEFA, to szok.
Katar organizuje Mistrzostwa Świata i to w zimie. Tam poszły od szejków do UEFY takie pieniądze, że głowa mała.
Neville chce degradacji klubu swojego życia ? To sie nazywa być kibicem i legendą ? Wstyd mi za niego. Jak chciał to niech powie to inaczej, a nie, żeby zdegradować swój klub.
» 19 kwietnia 2021, 10:51 #4
DevoMartinez: Im większe pieniądze tym większe wałki. Ta pseudo liga (nie da się z niej wypaść to co to za liga?) to by była maszynka do robienia wałków skoro prezesi klubów mieliby nią zarządzać. FFP idzie w zapomnienie, kaska płynie szerookim strumieniem nawet jeśli będzie jakiś równy podział wpływów to bogatsi stają się jeszcze bardziej bogaci a krajowe ligowe myszki mogą co najwyżej pomarzyć o konkurowaniu z nimi np w walce o podpis zawodnika. No bo taki Raiola będzie wypychał swoich klientów tylko do klubów z tej super ligii. ;) Wtedy dopiero byś zobaczył skandale.
» 19 kwietnia 2021, 11:13 #3
Paps: Brawo Gary.Nic dodać,nic ująć.
» 19 kwietnia 2021, 10:26 #2
zaluda: Brawo, brawo i jeszcze raz brawo
» 19 kwietnia 2021, 10:26 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.