Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Rooney: Już wtedy Manchester United zaczął robić kroki w tył

» 7 lutego 2022, 11:18 - Autor: matheo - źródło: The Mirror
Manchester United od 2013 roku czeka na tytuł mistrza Anglii. Wayne Rooney, najlepszy strzelec w historii klubu, uważa, że obecne problemy Czerwonych Diabłów zaczęły się wiele lat temu.
Rooney: Już wtedy Manchester United zaczął robić kroki w tył
» Wayne Rooney uważa, że obecne problemy Manchesteru United zaczęły się już wiele lat temu
Manchester United za kadencji sir Alexa Fergusona święcił wielkie triumfy. Czerwone Diabły po odejściu Szkota na menadżerską emeryturę 9 lat temu nie mogą wrócić do dawnej świetności.

– Widać to już było po 2011 roku. Cristiano Ronaldo odszedł z klubu w 2009 roku. Carlos Tevez opuścił Manchester United i już wtedy można było dostrzec, że klub robi kroki w tył – mówi Rooney cytowany przez dziennik The Mirror.

– Przynajmniej tak to widziałem i dlatego zacząłem zadawać pytania. Niestety Manchester United nie pozbierał się po tym aż do dziś.

– W 2013 roku nie mieliśmy wielkiego zespołu. Wygranie ligi było wtedy dla nas cudem. Tak myślę, naprawdę.

– Ogromną rolę odegrał wtedy Robin van Persie. Jego transfer podniósł każdego na duchu. Przyszła prawdziwa dziewiątka, strzelał mnóstwo goli.

– To była mistrzowska decyzja menadżera, aby go sprowadzić, spragnionego trofeów. Był również nieco starszy. W tamtym sezonie to on dźwigał nas na plecach – dodaje Rooney, który obecnie jest menadżerem Derby County.


TAGI


« Poprzedni news
Burnley vs Manchester United. Zapowiedź 24. kolejki Premier League
Następny news »
Nike rezygnuje ze współpracy z Masonem Greenwoodem

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (26)


flt32705: Komentarz zedytowany przez usera dnia 07.02.2022 23:59

Widzę Rooneya u nas od przyszłego sezonu, utrzymuje Derby i zostaje Menadżerem Man Utd
» 7 lutego 2022, 23:58 #25
UnitedFan07: Komentarz zedytowany przez usera dnia 07.02.2022 21:08

Rooney ma racje najsilniejsze United skonczylo sie w 2011 po finale z Barceloną wtedy SAF mógł odmlodzić i sprowadzić nowych pilkarzy do klubu niestety przespał ten moment City, Real czy Bayern kupowały najlepszych a United czekało... Ostatnie 2 lata SAFa to już jazda na doświadczeniu chociaż i tak w 2012 nie udalo sie zdobyć majstra w LM odpadniecie w grupie z Basel, Benfika wtedy już United nie liczyło sie w LM.
Sezon 12/13 to fenomen SAFa ogladalem ostatnio United 12/13 season review i naprawde majac taki sklad a zdobyc mistrza to fenomen trenerski Sir Alexa.
Ale nie co zyć przeszłością to już było.... oby nastały lepsze czasy kiedyś jeszcze...
» 7 lutego 2022, 21:06 #24
reggieynot: Van Persie w tamtym sezonie był na podobnym poziomie, co Lewy w ostatnich latach.
» 7 lutego 2022, 19:26 #23
Diabelred: Komentarz zedytowany przez usera dnia 07.02.2022 17:37

,,Wygranie ligi było wtedy dla nas cudem.''

Wygranie ligi z bardzo dobrym wynikiem punktowym(a byłby jeszcze wyższy, gdyby nie odpuszczenie ostatnich kolejek) i spokojna przewaga nie nazwałbym cudem. Tym bardziej, że sezon wcześniej mieliśmy identyczna ilość punktów( wtedy pechowo przegrane mistrzostwo przez bilans bramkowy), także to wygranie ligi nie wzięło się z niczego. O cudzie to mogą mówić Lisy , które wygrały ligę(sezon wcześniej walcząc o utrzymanie) mając zaledwie 80 czy tam 81 punktow i wykorzystując fakt, że topowe zespoły ligi miały ogromny kryzys. Wystarczy powiedzieć, że takie City, które zdominowało ligę w ostatnich latach zajęło 4 miejsce z dorobkiem 66 punktów...

,,W tamtym sezonie to on dźwigał nas na plecach''

Z tym się zgodzę. Robin to był człowiek orkiestra. Holender nie tylko był napastnikiem, ale również skrzydłowym i rozgrywającym w jednym. Po prostu lider w pełnym tego słowa znaczeniu.
» 7 lutego 2022, 17:02 #22
Ragnar90: Co jak co ale jak czy tak te wypociny Rooneya to zgadzam się z tym w 1000%, SAF wyciskał z nich 200% ale utkwił mi w pamięci mecz z city za safa co wygraliśmy 3:2, ja wiem wygraliśmy ale oglądając ten mecz byłem zniesmaczony, city było lepsze w każdym aspekcie gry, nas bronił wynik (wiem wynik jest najważniejszy) jednak już wtedy widziałem że niestety city nas wyprzedza sportowo, obecnie jesteśmy niestety przepaść
» 7 lutego 2022, 15:01 #21
rvn10: U SAFa każdy piłkarz grał na 150% swoich możliwości, teraz niestety nie mamy takich walczaków w składzie, a ta generacja to leniwce pełną gębą. Niektórzy mają za złe Alexowi, że zostawił słabe United przed emeryturą i być może po części mają rację, ale przypominam ile dał temu klubowi sukcesów, które teraz ze świecą szukać.
» 7 lutego 2022, 13:57 #20
LouiVanGaal: za czasow SAFA nie mialo znaczenia ile kto zarabia itd jak odwalasz to lawa albo rezerwy. wyobrazacie sobie pogbe grajacego w rezerwach po zagraniu reka bo bal sie pilki ?
» 7 lutego 2022, 13:27 #19
LouiVanGaal: van Persie sam nam wygral mistrza tak na prawde i to byl nasz ostatni sezon w ktorym gralismy w pilke
potem fellaini schnederlin chwilowo dobry blind kontuzja shawa
mam nadzieje ze jeszcze kiedys sie podniesiemy ale majac takich pilkarzy jakich mamy i nawet to ze bruno nie potrafi zaczarowac jak na poczatku to swiadczy samo za siebie
» 7 lutego 2022, 13:26 #18
Krzyk: Zgodzę się poza stwierdzeniem że to był ostatni sezon gdy gralismy w piłkę. Graliśmy wtedy fatalnie. Ligę wygraliśmy dzięki słabości rywali i RVP który strzelał jedna bramkę na pół sytuacji na mecz ;)
» 7 lutego 2022, 16:39 #17
RedDan: Również jak spojrzę wstecz i na tamten skład i że wygrali mistrza to po prostu... SAF wyciskał 1000% z tego co miał. Ciekawi mnie, gdyby zabawić się w "co by było gdyby", gdyby SAF nie odszedł, to jakie transfery by planował, a może już żadnych bo miał dosyć i wiedział że odejdzie. Kiedyś coś pamiętam że chyba chciał powrotu Ronaldo + kupno Bale. Rooney miał polecieć pewnie m.in. za cyrki z kontraktem i pewnie za to "zadawanie pytań". Na obronie same dziadki, pomoc bez szału.
Ale myślę że i tak to zaplanował, nie wyobrażał sobie już grania bez Giggsa, Scholesa i całej reszty i jak sejw w FMie skończył granie, bo dalej to już nie to samo jak same pachołki wygenerowane przez kompa.
» 7 lutego 2022, 12:57 #16
sturmik: Rooney udzielil ostatnio innego wywiadu ,gdzie opowiadal o swoich poczatkach w United i olbrzymiej presji jaka na nim ciazyla. Wspominal ,ze kazda wolna chwile zamykal sie dla swiata i upijal ,zeby zapomniec o presji, bo nie bylo z nikim porozmawiac w United na ten temat.
» 7 lutego 2022, 12:46 #15
LouiVanGaal: dasz linka do tego wywiadu ?
» 7 lutego 2022, 13:26 #14
RedDan: Na meczykach dopiero co było.
» 7 lutego 2022, 14:01 #13
DaredevilUtd: Niestety wszystko od tamtej pory idzie w złym kierunku i nic się nie zmieni przy tych pazernych pejsach, które są u władzy.
» 7 lutego 2022, 12:36 #12
DevoMartinez: Za SAFa mimo, że piłkarze może nie topowi to jednak wymagania zawsze 100% więc i dawali z siebie 100%. Teraz nie dość, że częśc piłkarzy nadal nie top to jeszcze wymagania spadły i grają jak im się chce. Do tego reszta stawki się wzmocniła, doszły nowe zespoły do walki o top5. Kto stoi w miejscu ten się cofa względem reszt ambitniej stawki.
» 7 lutego 2022, 12:08 #11
Pyra: Ja widzę Rooneya kiedyś u nas, jego Derby ma to za co wszyscy zaczęliśmy kibicować United czyli charakter.
Druga bardzo ważna kwestia jest taka, że nie zostawił Derby w trudnym momencie i nie wybrał spokojnej pracy w Evertonie. Dlaczego spokojnej? Bo w tym sezonie wystarczy, żeby się utrzymał a w przyszłym z tym składem spokojnie top10 by zrobił.
» 7 lutego 2022, 12:06 #10
mikiartur: Na pewno jest to pewne marzenie. Ale trzeba być ostrożnym i spojrzeć jakie wyniki będzie osiągał dalej w swojej karierze. Na tą chwilę jest na to zdecydowanie za wcześnie. Ale za 4-5 albo 6/7 sezonów kto wie
» 7 lutego 2022, 12:20 #9
skowron32: Mam nadzieję że ten stan rzeczy nie będzie trwał kolejnych 10 lat bo naprawdę aż serce pęka jak się na to wszystko patrzy...
Jeśli bym kibicował np. Aston villi czy Evertonowi, wtedy nie miał bym złudzeń co do mistrzostwa ale każda lokata premiowana gra w pucharach by cieszyła ale kibicuje Kochanemu MU i każdego sezonu ludze się że damy radę wycisnąć mistrzostwo. Natomiast po 10 kolejkach zostajemy zweryfikowani że walka o Top6 będzie mega fartem i człowiek się irytuje wszystkim
» 7 lutego 2022, 11:51 #8
Quebambino: W końcu ktoś z byłych piłkarzy Sir Alexa to powiedział. SAF dołożył sporą cegiełkę do obecnej sytuacji w United. Pozostawił podstarzały skład, ze słabymi transferami po odejściu Ronaldo i z ogromną dziurą na stanowisku menedżerskim, którą w tamtej chwili bardzo źle załatano (a to właśnie Sir Alex miał dużo do powiedzenia przy osadzeniu na stanowisku Moyesa).

Smalling, Jones, Kagawa, Bebe, Obertan, Valencia, Young, Chicharito, Zaha, Powell, Buttner i Henriquez. To są wszystko zawodnicy, których sprowadził SAF po odejściu Ronaldo. Dodatkowo ciągle wierzył w ludzi pokroju Cleverleya czy Welbecka, których trzymał w klubie, zamiast ich sprzedać i kupić jakieś wielkie talenty. Mówimy tutaj o 14 nazwiskach, i.. żaden z nich nie został wielkim piłkarzem.

Jedyne dwa transfery, które okazały się dobre, to De Gea i Van Persie. Z tym że Robin to było łatanie składu na już, po to by odnieść sukces. Wiadome było, że to transfer na 2-3 sezony. Tylko De Gea to był transfer z myślą o przyszłości i który się udał, choć i do niego można mieć zastrzeżenia, czy aby na pewno pasuje do Premier League, bo jego gra na przedpolu jest do dzisiaj słabiutka, przez co mocno cierpi nasza defensywa.

Ferguson popełnił mnóstwo błędów, a jego największy błąd to zostawienie klubu nagle. Nikt nie miał pojęcia, co on zamierza, nagle stwierdził że kończy ze względów prywatnych. I ja to oczywiście rozumiem, ale to nie był jakiś byle tam klub w którym pracował 3-4 sezony. Pracował tutaj 27 lat i powinien był przygotować wszystkich na swoje odejście, a nie zostawiać klub w chwili w której dochodziło do zmiany prezesa, a niemal cały skład był nasycony sukcesami, mocno się zestarzał i trzeba było zrobić ostre wietrzenie szatni.

Moyesa to przerosło. Van Gaal zawsze był problematyczny. Mou jak do Nas przyszedł to zespół był mocno rozchwiany, piłkarze z ery Fergusona zestarzeli się o kolejne 3 lata, młodzi się nie rozwinęli tak jak sądzono, a skład był mega przeciętny. A w momencie kiedy Jose już trochę odbudował zespół, zrobił kilka dobrych transferów, to nagle odmówiono mu wsparcia na rynku transferowym. Jak się skończyło, wszyscy wiemy.

Niestety.. obecny stan United to mocna rysa na karierze Fergusona.
» 7 lutego 2022, 11:36 #7
mikiartur: To klub powinien przygotować się na jego odejście a nie on klub.
Co do składu to może i racja, że SAF zostawił zespół przestarzały. Lecz też nie można mieć do niego aż takich pretensji. Swoje lata miał. Na pewno był już zmęczony całą tą pracą. Z tego co mówiono później to choroba jego żony przyspieszyła jego odejście z klubu tylko o sezon. Więc przede wszystkim zależało mu by odejść będąc na szczycie w Anglii. A to co się później działo to raczej w większości wina osób zarządzających a nie tego co zostawił Ferguson. MU miało wszystko. Markę, infrastrukturę, przyciągającą nazwę itd.
Jeśli zatrudniono by odpowiednio osoby wokół klubu + Ed Woodward bardziej by zaufał trenerom a nie jakimś swoim doradcom + zatrudniłby dyrektora sportowego lub coś podobnego. To teraz bylibyśmy w innym miejscu. A u nas nie ma ciągłości, projektu długofalowego. I tyle.
A jedyny poważniejszy błąd który zrobił SAF na sam koniec to wybór trenera. Bo wiemy że on o tym decydował. I po prostu wybrał źle. Nie patrzył na warsztat trenerski a bardziej na charakter trenera. W dodatku mam wrażenie że chciał wybrać trenera który pod pewnymi względami był do niego podobny. A Moyes po prostu to był trener nieodpowiedni. Nie wziął pod uwagę tego, że trener musi mieć olbrzymi autorytet wśród graczy i posłuch. A trudno takiego się spodziewać skoro on nigdy nie zdobył trofeum poważnego a przejął zespół z wieloma doświadczonymi graczami którzy wygrali w swej karierze wszystko.
Naprawdę żałuje, że SAF nie dogadał się z Guardiolą. Bo Guardiola był chętny. Nie był wtedy jeszcze dogadany z Bayernem. I jakby SAF dał zielone światło to coś czuje, że mielibyśmy Hiszpana za sterami. I prawdopodbnie mielibyśmy trochę trofeów na koncie. Bo trener który zdobył mnóstwo miałby na pewno wielki autorytet wśród piłkarzy i wśród osób zarządzających klubem.
» 7 lutego 2022, 12:19 #6
szymc11: Ferguson kleił z czego miał i co dostał. Chociaż możliwe że powinien bardziej naciskać na zarząd.
To jest najśmieszniejsze że dziecko z komputerem i Football Managerem lepsze by transfery zrobili od ten naszej bandy scoutów i prezesów (a United wcale nie wydawali mało.. Valencja, Bebe Kagawa Obertan Young Zaha.. razem tworzą na prawdę dużą kwotę).
Gdyby Valenci nie dano na prawą obronę to też można by było go uznać za niewypał, bo oprócz szybkiego biegania po skrzydle nic nie dawał.
Fakt, że Ferguson zdobył mistrza z takim składem (gdzie Parka i Naniego to już nawet średnio topowe kluby nie chciały a Vidic i Ferdinand byli cieniem), to jest jakiś majstersztyk, ale też słabość rywali. Teraz jest dużo większa konkurencja.
» 7 lutego 2022, 12:29 #5
dzilu96: Otóż to panie szymc, teraz zespoły z miejsc 7-18 zawsze mogą sprawić niespodziankę top6, a wcześniej wszystkie większe kluby lały ich jak chciały
» 7 lutego 2022, 12:38 #4
RedDan: Niczym w "Last Dance" z Jordanem. Odchodzi treneiro i zawodnicy, tylko że im też to zbytnio nie pomogło.
Bardziej gdyby wtedy trafił Mourinho czy ktoś, kto zapanowałby nad charakternymi weteranami którzy byli z innej gliny. Moyesa pożarli na dzień dobry, to jak mają słuchać takiego gościa.
» 7 lutego 2022, 13:19 #3
Diabelred: Komentarz zedytowany przez usera dnia 07.02.2022 16:24

Quebambino,
,,to właśnie Sir Alex miał dużo do powiedzenia przy osadzeniu na stanowisku Moyesa''
,,Ferguson popełnił mnóstwo błędów, a jego największy błąd to zostawienie klubu nagle.''

Jezu i znowu piszesz te same bzdury... Nie wiem czy nie przeczytałeś mojej wczesniejszej odwiedzi czy masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem , więc napiszę jeszcze raz.

Po pierwsze przejście SAFa emeryture nie było planowane. SAF wyraźnie w jednym z wywiadów podkreślił, że do takiej nagłej i niespodziewanej dla nikogo decyzji zmusiła go śmierć jego szwagierki, z którą to żona SAFa nie mogla sobie psychicznie poradzić. Po prostu Szkot w tamtym czasie wybrał swoja rodzinę zamiast swojej pasji, pracy. Wybór chyba dla każdego logiczny.

W jednym z wywiadow Meulensteen, wspominał że była już planowana kadra na następny sezon i w orbicie zainteresowań byli choćby gracze z BVB tacy jak Reus, Gundogan czy Hummels. Fakt jest, że kadra była już dość wiekowa. Jednak jestem przekonany, że SAF przed odejściem na emeryturę miał jeszcze w planie odmłodzenie składu. Tak, żeby swojemu nastepcy zostawić skład zdolny do rywalizacji o majstra w kolejnych sezonach. Serio myślicie, że SAF chciałby z własnej woli porzucić to na co pracował przez lata zostawiając skład w dość podeszłym wieku?

Po drugie ilekroc czytam ten powtarzany przez lata na DP mit, że to SAF namaścił Moyesa, że go wybrał jako swojego następcę, to robi mi się niedobrze.

Trenerem, którego SAF faktycznie namaścił i wybrał na swojego następcę był Guardiola, którego nawet osobiście próbował przekonać na przyjścia do nas, podczas wizyty w USA. Patrząc na to jak świetnie sobie radzi Hiszpan w Anglii trzeba przyznać, że byłby to strzał w 10 i możemy tylko żałować, że do tego nie doszlo. Na nasze nieszczęście Pep był już niestety dogadany z Bayernem... Jak wspominał SAF gdy odpadł pierwszy wybór z Guardiola próbowano kolejnych, czyli Kloppa(nie chciał odchodzić z BVB, bo już miał zaplanowane przygotowania do sezonu), Mourinho(chciał wrócić tylko do Chelsea), Ancelotti(był już dogadany z Realem), van Gaal(nie chciał odchodzic z repki Oranje). Tak o to z braku laku wybór padł na 6 opcje, czyli Moyesa, bo miał doświadczenie w PL i nieźle sobie radził w Evertonie.

Poza tym po sezonie 12/13 z klubu odszedł nie tylko SAF, ale również inne ważne persony w klubie jak Gill czy asystenci Szkota, o tym też warto pamiętać.
» 7 lutego 2022, 16:21 #2
mikon70: Czyli jazda na oparach do 2013 roku. Teraz żeby nikt nie marudził, to czasem rzuci się 100 milionów na transfery i jak kibice mają przecież mieć pretensje.
» 7 lutego 2022, 11:29 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.