Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Mourinho: Sezon można oceniać pozytywnie albo negatywnie

» 13 maja 2018, 19:35 - Autor: matheo - źródło: manutd.com
Jose Mourinho uważa, że Manchester United może wyciągnąć sporo pozytywów z sezonu 2017/2018 Premier League. Czerwone Diabły zakończyły rozgrywki na drugim miejscu.
Mourinho: Sezon można oceniać pozytywnie albo negatywnie
» Jose Mourinho dostrzega pozytywy w postawie Manchesteru United w sezonie 2017/2018 w Premier League
Manchester United w 38. kolejce pokonał Watford 1:0. Jedynego gola na Old Trafford zdobył Marcus Rashford, ale wydarzeniem meczu było pożegnanie Michaela Carricka, który po 12 latach spędzonych w drużynie Czerwonych Diabłów odwiesza piłkarskie buty na kołek.

Oto, co miał do powiedzenia Jose Mourinho po spotkaniu z Szerszeniami.

OCENA SEZONU
– Wszystko zależy od tego, jak chcecie, aby to zanalizować. Jeśli chcecie być pozytywni i uszanować wysiłek każdego zawodnika oraz liczby, które mówią o poprawie, to można mówić same dobre rzeczy: najlepsza pozycja od pięciu lat, duża liczba punktów, która normalnie pozwalałaby na walkę o tytuł do końca, sporo czystych kont, Złota Rękawica, więcej bramek niż w ostatnim sezonie, drugi najlepszy zespół w kraju. W drugich najważniejszych rozgrywkach w tym kraju jesteśmy natomiast jedną z dwóch najlepszych drużyn. Jeśli więc chcecie odczytać pozytywy, to można to zrobić obiektywnie. Jeśli chcecie natomiast być negatywni, to zawsze możecie być. Możecie być negatywni do tego stopnia, żeby stwierdzi, że Scott McTominay, który jest tutaj odkąd skończył 9 lat, nie jest wystarczająco dobry, aby tu być. Jeśli więc chcecie być negatywni, to możecie być negatywni w każdym aspekcie.

KONIEC KARIERY CARRICKA
– Miałem podobne sytuacje z innymi wielkimi zawodnikami. Nigdy nie zapomnę Luisa Figo i jego ostatniego meczu w Interze Mediolan. Z Michaelem jest inaczej, bo zostaje z nami. To koniec piłkarza, ale początek trenera. Zostaje w klubie, zostaje z nami, więc nie jest tak ciężko.

FINAŁ FA CUP
– Jeden dzień wolnego na odcięcie się, a później od wtorku zaczynamy myśleć o naszym ostatnim tygodniu pracy i ostatni tydzień to będzie praca z myślą o finale. Nie potrzebujemy większej motywacji niż ta, którą obecnie mamy.


TAGI


« Poprzedni news
Kto zastąpi Rui Farię? Mourinho wyjaśnia
Następny news »
Oceny pomeczowe: Manchester United - Watford 1:0

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (31)


w124amg: sezon jakby nie patrzeć udany. awans do finału FA Cup i wicemistrzostwo, wyróżnienie dla pana Davida, pana bramkarza. ale z drugiej strony tak ogromna strata punktowa do sąsiadów i oklep od Sevilli :D
» 13 maja 2018, 23:42 #30
Spadkobierca: Więc większość z ostatnich sezonów Arsenalu też była w takim razie udana. Miejsce w top 4, FA Cup, 1/8 LM... Żyć nie umierać.
» 14 maja 2018, 18:30 #29
DefconUtd: Komentarz zedytowany przez usera dnia 13.05.2018 23:03

Panowie lub panie, zamiast pisać jaki to Mou jest zalosny i i jak to Mutd gra, powiniście zastanowić się dlaczego grają tak a nie inaczej, dlaczego styl Mou jest zachowawczy. Na myśl nasuwa mi się jedno wytłumaczenie, które sami powinniście widzieć pisząc swoje komentarze, mianowicie nie ujmując żadnemu zawodnikowi ale defensywa u nas kulej, i jeżeli trener nie musiałby martwić się tym czy jego blok defensywny będzie monolitem w kazdym meczu to on i zawodnicy grali by bardziej ofensywną piłkę a doświadczeni zawodnicy, widzą i wiedzą, że nie mogą grać tylko ofensywnie ale muszą wrócić się i dotrzymać kroku defensywie. Jestem wielkim fanem i widzę jednynie progres od odejścia LVG lecz widzę regres który nie jest spowodowany grą i metodami Mourinho lecz jego poprzednikami. Proponowałbym przeanalizowanie ostatnich lat od odejścia ze stanowiska Sir Alexa Fergusona i wypowiedzenie się wtedy na temat sposobu Mou na grę naszego zespołu. Chciałbym nadmienić,że LVG zmarnował nie tylko pieniądze ale i czas, mentalność zwycięzcy całego zespołu.
Jestem kibicem i jak każdy z nas chcę aby jego zespól zawsze wygrywał po 2:0 minimum,ale każdy z nas chciałby widzieć puchary, a na to Mou ma patent i nie można mu tego zaprzeczyć.
» 13 maja 2018, 22:59 #28
Spadkobierca: Dobre podejście kolego. Jeśli Twoim najsłabszym punktem na boisku jest defensywa - to graj defensywnie.
» 14 maja 2018, 18:28 #27
DefconUtd: Nie zrozumiałeś chyba zbyt dobrze co mam na myśli, jest to związek przyczynowo-skutkowy czyli:Jeśli defensywa kuleje przekłada się to na ilość wypracowanych okazji, każdy Ci powie, że nie zespół buduje się od podstaw czyli podstawą jest obrona, nie ma to nic wspólnego z grą defensywną w ręcz przeciwnie, Jeśli nie musisz się martwic tyłami grasz przodem, jeśli martwisz się tyłem nie grasz przodem; logiczne.
» 15 maja 2018, 10:45 #26
ZielonySmok: Komentarz zedytowany przez usera dnia 13.05.2018 22:30

Drużyna grająca nudna piłkę z roku na rok może tyle będzie tracila kibiców co nie będzie zwiekszala ich liczby. Od wielu lat United nie prezentuje swoją gra niczego ekscytujacego. Za jakiś czas przyjdą tego konsekwencje w postaci spadających dochodów itd.
» 13 maja 2018, 22:30 #25
JINKS: Pod względem finansowym i marketingowym nawet jak MU spadnie z ligi to bije w tej kwestii Liverpool na głowe
» 14 maja 2018, 09:14 #24
Spadkobierca: JINKS, w życiu. Manchester United trzyma się na funduszach ludzi oglądających dla rozrywki. Nie mamy wiernych do bólu kibiców jak City niegdyś, jak West Ham, ani tym bardzie Liverpool. No niestety takie czasy.
» 14 maja 2018, 23:06 #23
Lokator23: Tu nie chodzi o miejsce czy w ogple tylko o styl. A stylu to u nas nie ma za grosz nasza gra przez trzy czwarte sezonu wyglada tak tragicznie ze patrzec sie na to nie da a on ciagle bredzi o progresie. To juz LVG mial jakis styl mpnotonny, nudne 3manie pilki ale naki by nie byl byl to jakis styl. A Mou to tylio podnieca sie zalosnymi pucharami i drugim miejsce gdzie mamy prawie 20 pkt straty do lidera. I to wtym wszystkim jest zalosne
» 13 maja 2018, 20:12 #22
AnotheReDevil7: Styl , styl i styl . Co ma styl do poziomu piłkarskiego ?
» 13 maja 2018, 20:48 #21
nijit: A przeczytałeś Ty (anotherreddevil7) co napisał Lokator? Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
» 13 maja 2018, 21:04 #20
walentos: ale kto normalny czyta to co pisze Lokator23, przeciez to jest troll który od tygodni bredzi od rzeczy...

Od kiedy to menadzer ma styl ?! Menadzer ma taktyke, Jose ma ją defensywną zakładająca by stracić jak najmniej bramek. Styl to mają zawodnicy i to że oglądamy często padakę i brak pomysłu na budowanie akcji wynika z tego że naszym grajkom brakuje kreatywności. Dopóki nie sprowadzimy kogoś pomysłowego to się to nie zmieni.

Nie widzę innego wytłumaczenie na to że Jose stoi przy linii i macha im żeby ruszyli do przodu a oni nie potrafią podejść pod pole karne przeciwnika.
» 13 maja 2018, 21:25 #19
rvn10: Komentarz zedytowany przez usera dnia 13.05.2018 22:01

Jeśli nie podoba ci się styl United to leć kibicować City czy Liverpoolowi. Dla mnie istotne są puchary i dobre miejsce w lidze. Oczywiście MU nie gra jakoś pięknie ale za SAFa również nie było pod tym względem kolorowo. Reasumując to był dobry sezon ligowy dla United.
» 13 maja 2018, 21:59 #18
grzeho16: ,,brak pomysłu na budowanie akcji wynika z tego że naszym grajkom brakuje kreatywności,, Nawet nie wiem jak to skomentować... Martial, Mata, Pogba, Sanchez... zero kreatywności...To trener ma nauczyć zawodników grać tak jak trzeba. Może wina być po obu stronach ale nie zwalaj wszystkiego na piłkarzy.
» 13 maja 2018, 22:05 #17
Lokator23: #Rvn o jakich Ty pucharach mowisz myszki miki liga europy to nie sa puchary na miare United. Przez ponad 100 lat istnienia klubu nogdy nokt nie wygral picharu uefa bo byl zbedny a Mou sie tym szczyci jakby wugral LM 5 razy z rzedu
» 13 maja 2018, 22:26 #16
walentos: Komentarz zedytowany przez usera dnia 13.05.2018 22:36

Lokator: Piszesz to po raz kolejny i po raz kolejny w momencie gdy jesteś gaszony jak pet. Skończysz z banem tak samo jak kolega leyton...
On pisze o takich pucharach na jakie mu do tej pory pozwoliła kadra. To są jego początki u nas a i tak osiągnął więcej niż inni i kluby które przed jego przyjściem były wyżej od nas (Chelsea Arsenal Tottenham Liverpool) również szczyciłyby się takimi trofeami.

grzecho zgadzam się tylko że Mourinho nie jest typem trenera a menadżera. On wykorzystuje to co mają do zaoferowania zawodnicy tak by osiągnęli sukces. Może nie zawsze zgadzam się z jego wyborami ale na pewno nie zgodzę się z tym że to on ma ich uczyć grać. Gdy zawodnik jest w takim klubie i zarabia tyle kasy to każdy ma prawo od niego oczekiwać chociażby zaangażowania. Co on ma Martiala w wieku 22 lat uczyć przyjmować piłkę i wyprzedzać rywala ? To nie jest akademia ani jakis beniaminek który moze sobie pozwolić na grę zawodnikami mającymi aż takie braki. To samo można powiedzieć o regularności Pogby. Co do Maty i Sancheza to akurat trudno mieć zastrzeżenia, obaj pracują i chociaż nie zawsze im wychodzi to nie machają rękoma i nie strzelają głupich min tylko próbują dalej.
» 13 maja 2018, 22:32 #15
Spadkobierca: Co Ty pierniczysz walentos? Nie wiedziałem, że w tym sezonie kadra pozwoliła nam na pośmiewisko z Sevillą, zwycięstwo w pucharze Wengera i na to, że oddaliśmy City mistrzostwo wręcz za friko gubiąc punkty z ogórasami pokroju Newcastle czy WBA.
» 13 maja 2018, 22:53 #14
JSM: "Żałosne puchary" - forma koledze nadal dopisuje :-D
» 13 maja 2018, 22:54 #13
walentos: Spadkobierca. Akurat poświemisko z Sevilla to wina przede wszystkim zawodników. Pierwszy mecz Mourinho zaplanował tak by stracić jak najmniej bramek bo Sevilla jest u siebie groźna. Widzieliśmy co się działo i remisowy rezultat po takim meczu zadowolił każdego bo wystarczyło tylko wygrać u siebie w rewanżu. Podczas drugiego meczu Mourinho cały mecz stał przy linii machając rekoma jak wariat by ruszyli do ataku a oni klepali w okolicy środka i co chwile wycofywali piłkę do obrońców. Dokonał bardzo ofensywnych zmian wpuszczając Pogbę za Fellainiego, Mate za Valencie i Martiala za Lingarda i co zobaczyliśmy? Martial potruchtał, Pogba co chwilę tracił piłkę i zamiast przycisnąć rywala na jego połowie to traciliśmy pełno piłek w środku pola dając rywalowi okazję do szybkich kontr które nas zniszczyły. Także wybacz ale w tym momencie to Ty pierniczysz jak potłuczony i kolejny raz udowadniasz ze niezbyt uważnie śledzisz nasze poczynania w tym sezonie.
» 13 maja 2018, 23:14 #12
Lokator23: #Walentos a nie wiedzialem ze to zawodnicy ustawili sklad a mecz z sevilla. Felaini ktory nie gral od miesoecy dostal pierwszy sklad. Mou wystawiajac ten sklad prosil sie o porqzke. Zreszta Mou to skonczony trener mial.kiedys swoje 5 minut ale spoczol na laurach i nix nie zmiebil w swojej grze od 10 lat a pilka duzo sie zmienila. Do tego Mou to nie jest czlowiek ktory umie obchodzic sie z mlodymi pilkarzami nie przypominal sobie zeby jakis mlodzik zablysnal pod rzadami Mou i nie mowie tyloo o United a calej jego karierze
» 13 maja 2018, 23:33 #11
Spadkobierca: Kalkulacje Jose dały o sobie znać. Wszyscy widzieliśmy jak Sevilla wygląda żałośnie w defensywie, a mimo to nie próbowaliśmy nawet ich ścisnąć za jaja. Stare mądrości mówią, że jak grać żeby nie stracić bramki, to trzeba grać z dala od własnej bramki. Nie mydl mi oczu walentos, że wina zawodników, bo gdyby zagrali agresywnym pressingiem buntując się trenerowi to:
a) przegraliby i trener zacząłby biadolić nad rozłamem w szatni
b) wygraliby i trener całą chwałę przyjąłby na siebie
» 14 maja 2018, 06:14 #10
RedsFan: Komentarz zedytowany przez usera dnia 14.05.2018 07:41

Próbowałem zrozumieć czemu tu tyle zamieszania pod tym postem i zacząłem lekturę, ale na Boga tego się nawet czytać nie da zrezygnowałem w połowie.
Ps jak czepiacie się tego ile Manchester Utd ma straty do lidera to później pomyślcie ile tej straty mają Tottenham, Liverpool, czy też Chelsea.
» 14 maja 2018, 07:38 #9
walentos: Lokator: poniekąd to właśnie zawodnicy swoją postawą i tym co pokazują na boisku ustalają skład. Chyba że chciałeś oglądać od 1 minuty Pogbę który stroił fochy i był kompletnie bez formy oraz Martiala któremu nie chce się biegać. Ich wejście na boisko w drugiej połowie tylko potwierdziło że wyjściowa 11 była odpowiednia. Wprowadzanie młodych stoi na niskim poziomie? Nie rozśmieszaj mnie, Rashford i McTominay grają u Jose regularnie mimo że nie mają jeszcze 20 lat... zresztą wystarczy spojrzeć na średnią wieku, mamy stosunkowo młodą kadrę i zamiast kolejnych dzieciaków potrzebujemy ludzi z doświadczeniem. Z resztą to że nie korzysta z zawodników z akademii w żadnym stopniu nie określa go jako kiepskiego trenera bo jakoś nikt się specjalnie po tych wychowanków w kolejce nie ustawia więc nie są wybitni.

Spadkobierca nie bardzo wiem czego Ty więcej oczekujesz od Jose. Gość pokazuje zawodnikom żeby podeszli do przodu, robi ofensywne zmiany to co on ma jeszcze zrobić? Wbiec na boisko i sam prowadzić piłke pod bramkę rywala? No zastanów się.
» 14 maja 2018, 07:53 #8
Spadkobierca: Jeżeli to są według Ciebie ofensywne zmiany to ja nie mam pytań.

Panie RedsFan, my nie jesteśmy Tottenham, ani żałosna Chelsea. My jesteśmy Czerwone Diabły.
» 14 maja 2018, 18:27 #7
dagoberto: Matko swieta co z tego ze scott gra tu od 9 roku zycia ? Jesli jest za slaby to nie wazne od ilu tu gra, jak bedzie z scottem zobaczymy ale zachowanie mou jest bezsensu, neville powiedzial co mysli i nic wiecej a mou robi wielkie halo. Cleverley tez gral tu od malego a teraz gdzie jest ?
» 13 maja 2018, 20:05 #6
kckMU: Chodzi o szansę. Cleverley to musiał dziadować tyle czasu aż w końcu dzban stwierdził, że się nie nadaje. Dla McT dużo za wcześniej na jakiekolwiek wnioski i imo Neville się pośpieszył.
» 13 maja 2018, 20:09 #5
jassaj: Chłopak jest 1 sezon w kadrze meczowej i już się nie nadaje xD Muszę użyć tej gimbusiarskiej reakcji bo nic innego mi do głowy nie przychodzi. Lingard mając 24 lata i grając kaszanę miał zwolenników. W takim razie za McTominayem powinien polecieć i Rashford i Martial, oboje też nie mieli udanego sezonu.
Ja przypomne tylko że fetowany dziś pewien pan przychodził do nas mając niespełna 25 lat i też każdy chciał się go pozbywać. Dziś każdy nad nim płacze
I ok rozumiem life is brutal, ale najlepsze jest to, że chłopak nie zawodził jak dostawał szansę, jeszcze w marcu każdy piał nad nim jak dojrzale gra. Ferguson go namaszczał przy jednym ze spotkań, a teraz każdy mówi że trzeba go się pozbyć bo tak powiedział Neville, który ma prawo do swojej opinii ale już chyba udowodnił swój trenerski zmysł a pozatym chyba umysł Nevilla i użytkowników DP nie jest jednością więc pora myśleć samodzielnie
» 13 maja 2018, 20:31 #4
AnotheReDevil7: Jassaj
Że słabym sezonem Radha I Martiala to się nie zapedzaj;)
» 13 maja 2018, 20:47 #3
HarryBrown: Gary Neville najlepiej udowodnił jak się zna na ocenie potencjału i umiejętności piłkarzy prowadząc Valencię. Oczywiście, że jeszcze za wcześnie w stosunku do McTominaya na oceny czy to gracz Man Utd level czy też nie. Niemniej ja w przeciwieństwie do Garego widzę w nim potencjał na bardzo solidnego pomocnika. To co wyróżnia go na tle innych młodych graczy w naszej kadrze to wielkie zaangażowanie, wola walki (wczoraj znowu kilka razy pokazał, że nie odpuszcza i potrafi odebrać piłkę i ją utrzymać nawet jak go atakowało 3 piłkarzy Watford) oraz dyscyplina taktyczna. Pamiętam początki Carricka w Man Utd i przyznaję bez bicia, że nie raz psioczyłem na gościa. Ale z sezonu na sezon stawał się coraz lepszym i pewniejszym graczem. I moja ocena tak się zmieniła, że wczoraj miałem łezkę w oku jak Carrick schodził z boiska. Raz że go cenię jako piłkarza ale też symbolicznie powoli zamyka się epoka wielkiego Man Utd ery SAFa. I na koniec taka jeszcze jedna skromna uwaga - dla takiego młodego chłopaka jakim jest Scott ważne jest by miał więcej pozytywnego wsparcia zarówno od menedżera, kolegów z drużyny, byłych piłkarzy Man Utd jak i kibiców. To bardzo podnosi na duchu oraz mobilizuje do jeszcze cięższej pracy. A po chłopaku widać, że mu bardzo zależy.
» 14 maja 2018, 16:52 #2
AnotheReDevil7: Dobrze powiedziane ;)
» 13 maja 2018, 19:59 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.