Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Sztuczna inteligencja wskazała najlepszą jedenastkę w historii Manchesteru United

» 21 marca 2023, 17:44 - Autor: matheo - źródło: The Mirror
W historii Manchesteru United znajdziemy wielu znakomitych piłkarzy, którzy występowali na Old Trafford. Wybór najlepszej jedenastki wszech czasów jest więc ogromnym wyzwaniem. Z takim zadaniem zmierzyła się sztuczna inteligencja.
Sztuczna inteligencja wskazała najlepszą jedenastkę w historii Manchesteru United
» Cristiano Ronaldo znalazł się w najlepszej jedenastce w historii Manchesteru United, którą wygenerowała sztuczna inteligencja | Fot. Press Focus
Dziennik The Mirror postanowił rzucić wyzwanie popularnemu narzędziu ChatGPT i poprosił sztuczną inteligencję o stworzenie najlepszej jedenastki w historii Manchesteru United. Rezultaty są dyskusyjne.

W bramce Manchesteru United mamy Petera Schmeichela, który bronił barw klubu w latach 1991-1999 i sięgnął z klubem z Old Trafford po słynną Potrójną Koronę. Łącznie zanotował 398 występów w ekipie Czerwonych Diabłów. Duńczyk przez wielu uważany jest za najlepszego bramkarza w historii United, choć wysoko stoją też notowania takich golkiperów jak Alex Stepney, Edwin van der Sar czy David de Gea.

Duet środkowych obrońców w drużynie wygenerowanej przez sztuczną inteligencję tworzą Rio Ferdinand i Nemanja Vidić. Anglik rozegrał 455 występów w Manchesterze United, a Serb miał ich na swoim koncie 300. Obaj piłkarze święcili wielkie triumfy z ekipą Czerwonych Diabłów za kadencji sir Alexa Fergusona. Na bokach obrony mamy Dennisa Irwina oraz Gary’ego Neville’a.

Środek pomocy to dwie legendy Manchesteru United – Roy Keane i Paul Scholes. Charakterny Irlandczyk był sercem i płucami wielu zespołów budowanych przez sir Alexa Fergusona. Scholesy barw Czerwonych Diabłów bronił przez całe życie i rozegrał 718 meczów, zdobywając w nich 155 bramek.

Ofensywny kwartet jedenastki wygenerowanej przez sztuczną inteligencję tworzą George Best, Bobby Charlton, Cristiano Ronaldo i Eric Cantona. Charlton przez lata był najlepszym strzelcem Manchesteru United z dorobkiem 249 bramek w 758 meczach. Wynik ten poprawił dopiero Wayne Rooney w styczniu 2017 roku. Anglik zakończył karierę w United z 253 bramkami na koncie.

Co ciekawe, dla najlepszego strzelca w historii Manchesteru United nie było miejsca w jedenastce wszech czasów wygenerowanej przez AI. Uznania w oczach sztucznej inteligencji nie znaleźli też chociażby Ryan Giggs, Ruud van Nistelrooy czy Denis Law.

Najlepsza 11 w historii Manchesteru United według sztucznej inteligencji:
Schmeichel – Neville, Ferdinand, Vidić, Irwin – Keane, Scholes – Best, B. Charlton, Ronaldo, Cantona


TAGI


« Poprzedni news
Napoli żąda zawrotnej kwoty za Victora Osimhena
Następny news »
Weghorst: Skoro gram tak często, to muszę wykonywać dobrą robotę

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (46)


20LEGEND: Jak dla mnie najlepsza 11-stka to:
De Gea-Valencia,Ferdinand,Vidic,Evra-Keane,Scholes-Giggs,Rooney,Van Nisterlooy,Beckham
» 26 marca 2023, 09:27 #46
Klimaa: Wszystko zależy pod jakim trenerem grałaby dana drużyna więc niezwykle trudno określić jest jedenastu najlepszych.
» 24 marca 2023, 14:05 #45
Domestos: Jakiś program skopiował z Internetu skład napisany przez dziennikarza z The Sun i tyle.
» 22 marca 2023, 16:18 #44
Wazza: Pominięcie Rooney'a to najlepszy dowód na to, że sztuczna inteligencja, to jednak żadna inteligencja ;)
» 22 marca 2023, 10:47 #43
szefikxD: Albo ze inteligencja to inteligencja a nie serce i sentymenty
» 22 marca 2023, 23:00 #42
zmlapq: A do tego ustawienie: 1-4-2-4. Nie widziałem żebyśmy kiedykolwiek w takim grali, już raczej 1-4-4-2.
» 25 marca 2023, 20:29 #41
Piwal: Widze ze Ronaldo budzi tu kontrowersje bo jest dyskusja na jego temat. Sam uważam że najlepsza 11 powinna skladać się z zawodników którzy mieli największy wpływ na ten klub. Czy Ronaldo który po 6 sezonach u nas wybrał bycie legendą Realu zasługuje na bycie wśród najlepszych tego klubu zamiast Rooneya czy Giggsa ? Nie wydaje mi sie. Biorąc pod uwagę całokształt jego kariery w wszystkich klubach to nie ma sobie równych w tym klubie. Jeśli jednak rozpatrujemy okres gry w Manchesterze to byli tu lepsi od niego.
» 22 marca 2023, 08:38 #40
ax1d: Zmieniłbym tylko Charltona na Rooneya chyba. Do reszty nie mam większych uwag.
» 22 marca 2023, 08:24 #39
misieq96: Na przestrzeni lat tylu świetnych piłkarzy u nas grało, że gdyby chcieć stworzyć taką jedenastkę marzeń to naprawdę można dostać bólu głowy :D. Myślę, że to naprawdę ciężkie zadanie patrząc jakie wielkie nazwiska u nas grały. Sam pewnie miałbym z tym spory problem.
» 22 marca 2023, 08:14 #38
Gwiazda: Beckham o 5 klas lepszy od Ronaldo .Żenada. Moim zdaniem wielka 3 to :1.Best,2.Beckham i 3.Cantona
» 22 marca 2023, 00:00 #37
Milo: Beckham lepszy od CR? XD
To ze nie lubisz Ronaldo to nie znaczy ze jest gorszy od Becksa
» 22 marca 2023, 07:13 #36
wefme: Rooney?
» 21 marca 2023, 23:08 #35
MikeMU: Od kogo z tego ataku wazza lepszy? Do Cantony nie ma startu do Ronaldo też, Besta nie widziałem
» 22 marca 2023, 07:56 #34
Piwal: Komentarz zedytowany przez usera dnia 22.03.2023 08:16

Rooney do Cantony nie ma startu ? Niezły żart. Może pora zacząć doceniać współczesnych piłkarzy a nie żyć w kółko złudzeniem że kiedys to było. Rooney zjada w liczbach i umiejetnościach zarówno Cantone, Besta jak i Charltona. Rooney oprócz bycia najlepszym strzelcem wszechczasów w tym klubie zdobył łącznie 18 troferów, Charlton Best i Cantona nie mają w tym aspekcie podjazdu bo wszyscy trzej łącznie zdobyli ich ok 25. Pominięcie go przez sztuczną inteligencje w tym zestawieniu jednoznacznie wskazuje że to tylko komputer który pojęcia o piłce nie ma.
» 22 marca 2023, 08:15 #33
MikeMU: A ty masz większe niż najlepszy statystyk na świecie? Canonta był lepszym piłkarzem i tyle co tu dyskutować. To że Wazza grał dłużej przełożyło się na lepsze liczby, ale poziomem nigdy nie dorównał cantonie, poza tym Rooney był bardzo himeryczny
» 22 marca 2023, 15:18 #32
koyotus: Uf jestesmy bezpieczni.
Jak ta SI bedzie przejmować władzę nad swiatem w taki sposob, jak ustala 11tki bez Cleverleya i Lingarda, to nic nam nei grozi
» 21 marca 2023, 22:33 #31
reggieynot: Najlepsza 11-stka bez Rooneya, Beckhama, Giggsa, van der Sara, Evry, van Persiego, Carricka, Stama czy De Gei świadczy o tym, jak wielkim klubem jest Man Utd i ilu już mieli w historii klasowych piłkarzy. Obyśmy mogli do tego zacnego grona dołożyć kolejnych. Rashford, Bruno czy Martinez mają ku temu zadatki, żeby się tam znaleźć, ale nie chcę zapeszać ;)
» 21 marca 2023, 22:22 #30
Batigol222: Trzech grajków z tej jedenastki nie mogę pamiętać, ale reszta jak najbardziej się zgadza. Rooney był świetny, ale Cristiano i Cantona byli genialni.
» 21 marca 2023, 22:16 #29
MrPePe: Komentarz zedytowany przez usera dnia 21.03.2023 20:57

Schmeichel - Neville, Ferdinand, Vidić, Evra - Beckham, Keane, Scholes, Giggs - Rooney, van Persie
» 21 marca 2023, 20:57 #28
Devilhope: Den drugi Van i nic więcej nie trzeba :)
» 21 marca 2023, 22:59 #27
Dudi: Van Persie tu nie pasuje, Best, Van Nistelrooy, Charlton, Cantona to zupełnie inna liga.
» 23 marca 2023, 00:25 #26
HarryBrown: Irwin, jeden z najbardziej w sumie niedocenionych piłkarzy. A on zawsze grał na równym, wysokim poziomie. I gdyby któryś z naszych bocznych obrońców miał taki crossing jak on, to byłoby cudownie. Osobiście widziałbym w składzie Giggsa (za Besta, który w sumie miał może 3-4 sezony na full wypas) i Rooneya (ale nie wiem za kogo :D). Za dużo mieliśmy wyśmienitych graczy by ustawienie top 11 mogło się odbyć bez kontrowersji czy bólu głowy.
» 21 marca 2023, 20:51 #25
TevezC: I żadnego piłkarza (za wyjątkiem Ronaldo, który tutaj trafił za pierwszy pobyt w United). To jest mocno znamienne. Może De Gea, może Rashy zasłużą żeby w takich plebiscytach w ogóle być branym pod uwagę.
» 21 marca 2023, 20:25 #24
Bylak: Ta sztuczna inteligencja ch.. sie zna. Rooney, Rooney i jeszcze raz Rooney.
» 21 marca 2023, 20:12 #23
SzarimMusty: CR7 w MU świetny sezon miał tylko jeden 06/07... W sezonie 07/08 po prostu korzystał z tego, że Roo i Tevez robili za niego robotę w destrukcji. W sezonie 08/09 gdzie pojawił się napastnik (Berbatov) ilość goli Portugalczyka spadła o połowę, a asyst jakoś specjalnie nie połapał bo wolał walić rakiety w stylu Rasfhorda z ostatniego meczu niż podawać.

Także w topce powinien znaleźć się inny piłkarz.
» 21 marca 2023, 18:53 #22
Yaankes: Komentarz zedytowany przez usera dnia 21.03.2023 19:31

CR7:
06/07 - 23 bramki i 14 asyst (37 G/A)
07/08 - 42 bramki i 8 asyst (50 G/A)
08/09 - 26 bramek i 12 asyst (38 G/A)

W sezonie 07/08 dokładał tylko nogę, wiadomo. Do dzisiaj, co sezon każdy SKRZYDŁOWY robi 50 G/A. Wiadomo, to dzięki Tevezowi i Rooneyowi strzelał te wolne, mijał po 3-4 rywali. Tak, to tylko ich zasługa. On tylko stał, i tak o wpadły mu 42 bramki i 8 asyst.

W sezonie 08/09 miał najwięcej goli, mimo że te rozkładały się na 4 piłkarzy, a on nawet nie był napastnikiem. I co ciekawe.. miał drugą największa ilość asyst w zespole. 12. Tylko Roo miał o JEDNĄ więcej. Faktycznie.. tak jak mówisz, w ogóle asyst nie połapał. Zaledwie dwanaście.

I przypomnijmy. Robił to wszystko mając 20-24 lata.

Także, masz rację. Miał tylko JEDEN świetny sezon. Co roku w Premier League jest jakiś 20-sto paro latek, który przez 3 sezony z rzędu bije od 35 do 50 G/A.

Nie pozdrawiam MU4EVER z Meczyków.
» 21 marca 2023, 19:26 #21
Stanior: SzarimMusty, poleciałes kolego. Nie naginaj faktów kolego bo my tu też Crisa nie lubimy i niejeden uważa, że mocno się Portugalczykowi odkleiło. Po wygraniu wszystkiego w Realu stał się grającym trenerem, dyrektorem sportowym i Bóg wie kim jeszcze. Trzeba się jednak pogodzić z tym, że gdy grał dla nas za pierwszym razem był jak Alien jakiś albo nadczłowiek. Szkoda że się stał bucem na koniec. Nie pierwszy i nie ostatni taki gościu.
Yaankes chyba to ujął najlepiej jak się da.
» 21 marca 2023, 20:07 #20
HarryBrown: CR był super graczem podczas swojego pierwszego pobytu na OT.
» 21 marca 2023, 20:53 #19
SzarimMusty: Komentarz zedytowany przez usera dnia 21.03.2023 21:15

@ Yankes nawet nie potrafisz kopiować...
06/07 - 23 bramki i 22 asysty.

Martial w sezonie 19/20 strzelił 23 bramki i zaliczył 12 asyst... Mając blisko 800minut mniej niż Ronaldo w sezonie 08/09.

Może jeszcze dorzucę jeszcze, że w sezonie 19/20 Martial strzelił 1 karnego, a Ronaldo w 08/09 5 karnych wykorzystał.

No ale zrobiono kompilacje ze wszystkich jego dryblingów więc teraz wszyscy uważają, że w każdym meczu dryblował jak szalony... w wielu meczach ginął, a wyśmiewając fakt obecności Rooneya i Teveza na boisku udowadniasz, że nie oglądałeś wtedy meczy...
» 21 marca 2023, 21:14 #18
Hawudepe: Ogarnij sie
» 21 marca 2023, 21:41 #17
Yaankes: Komentarz zedytowany przez usera dnia 22.03.2023 01:11

Po 1. SzarimMusty, ty naprawdę statystyki bierzesz z Wikipedii? XD

Otóż, RZETELNA strona transfermarkt i OFICJALNA Premier League podaje 23 bramki i 14 asyst. I pozwól, że ja będę się trzymał RZETELNYCH źródeł, a Ty dalej szukaj informacji na WIKIPEDII.

Po 2. Martial zagrał wtedy świetny sezon. JEDEN w całej karierze United.

Dodam także, że Martial grał jako napastnik, a Ronaldo jako boczny pomocnik. No, ale po za tym wszystko się zgadza.

Po 3. Gdzie ja wyśmiewam obecność Rooneya i Teveza?

To Ty umniejszasz zasługi Ronaldo, twierdząc, że zagrał tylko jeden świetny sezon, mimo że rozegrał takie trzy. A sezon w którym zdobył 50 G/A nazywasz sezonem w którym bez Roo i Teveza to w ogóle by się kopał po czole, bo to dzięki Nim był taki wspaniały.

To tak samo jakbyś powiedział, że Iniesta bez Xaviego też gra dużo gorzej. No gra. Ba! Nawet Messi po ich odejściu grał dużo słabiej w Barcelonie. Wiesz czemu? Piłka nożna to sport drużynowy i każdy ma jakieś zadania. Lewy ma kończyć akcje, Rooney ma mieć charakter do walki i strzelać bramki, a CR7 ma dryblować i zdobywać bramki. I jeden i drugi wywiązywał się ze swoich zadań w sposób wspaniały.
» 22 marca 2023, 01:05 #16
damian3chrosto: Yaankes brawo. Nic dodać nic ująć
» 22 marca 2023, 19:50 #15
cantona96: Gdy się obejrzy mecze Schmeichela w United, wówczas łatwo dojść do wniosku że VdS i de Gea są dużo lepszymi bramkarzami. Nie da się policzyć liczby szmat które na własne życzenie wpuszczał Schmeichel złym ustawianiem się na przedpolu.
» 21 marca 2023, 18:32 #14
Ta3k: dla mnie VdS jest najlepszym bramkarzem jakiego mieliśmy. Jest mi też bardzo smutno, że mógł do nas trafić krótko po odejściu Petera, ale się tak nie stało.
» 21 marca 2023, 19:31 #13
HarryBrown: @cantona96
Gdyby David tak grał na przedpolu jak to czynił Peter, to dziś by uchodził za bramkarskiego boga. Peter to był gość. On nie tylko bronił ale dyrygował obroną oraz często był playmakerem - mało kto tak potrafił rozpoczynać szybki atak jak on przy użyciu ręki.
» 21 marca 2023, 20:42 #12
mycka86: Rooney i Giggs za CR7 i Cantonę.
» 21 marca 2023, 17:57 #11
Ta3k: Naprawdę nie wiem jak w jednej 11stce mieliby się w tym samym czasie znaleźć George Best, Bobby Charlton, Cristiano Ronaldo i Eric Cantona. To chyba jak United by przegrywało i wszystko rzuciło na atak.
» 21 marca 2023, 17:57 #10
adamII: Najwyrazniej malo znasz historie naszego skladu, CR7 to byl nasz prawoskrzydlowy, Best byl lewoskrzydlowym, Bobby na atak, a Cantona cofniety napastnik.
» 21 marca 2023, 18:22 #9
Ta3k: Best najlepsze lata grał na prawym skrzydle, jak również w środku. Choćby to, że numer z którym jest kojarzony to 7 powinno Ci coś mówić. Na Cantone grali wszyscy, a gość miał robić co chciał. Podobnie było z Ronaldo. Ich obowiązki defensywne były praktycznie zerowe. Co do Charltona i Besta też wydaje mi się choć mogę się mylić, że nieszczególnie musieli się cofać i bronić całą drużyną. Stąd wpakowanie 4 ultra ofensywnych piłkarzy do jednego składu byłoby co najmniej nieodpowiedzialne. Trochę jak dzisiejsze PSG z Mbappe, Neymarem, Messim, świetne na papierze, ale w życiu trochę gorzej
» 21 marca 2023, 19:30 #8
kolokolo98: Ta3k nie jestem pewien co do Besta, ale co do Charltona na pewno się mylisz. Słynął on z bardzo dużej pracowitości i kondycji do biegania po całym boisku, mógł grać zarówno jako ofensywny, jak i środkowy pomocnik.

Według danych z Opta na MŚ 1966 Bobby Charlton miał 1.5 przechwytu i 3.0 odbiorow na mecz. Dla porównania, Casemiro w PL ma 1.3 przechwytów i 3.1 odbiorów ma mecz. Oczywiście to była inna piłka i może takie porównanie 1 do 1 nie jest do końca precyzyjne, ale liczby Charltona i tak robią dobre wrażenie jak na ofensywnego pomocnika. A w United Charlton również nie raz grał jako środkowy.
» 21 marca 2023, 21:01 #7
kckMU: Sztuczna inteligencja nie ogarnia kim na boisku był Rooney. Od niego każdą historyczną XI należy zaczynać.
» 21 marca 2023, 17:48 #6
matheo: Nic dodać, nic ująć. Tylko można się pod tym podpisać :)
» 21 marca 2023, 17:51 #5
Ta3k: Do mojej 11stki też by zapewne trafił, ale nie wiem czy każdy historyczną 11 to od niego należy zaczynać
» 21 marca 2023, 17:56 #4
kckMU: Mogłem źle napisać, faktycznie.

Poprawiam - absolutnie każdą jedenstkę.
» 21 marca 2023, 18:01 #3
blanco1987: Odpisuję się pod tym całkowicie. Pominięcie Rooneya to jak za trenera danie Van Gaala.
» 21 marca 2023, 18:28 #2
ryudo3: O to to. Gość był wszędzie. Jego zachowania poza boiskiem pozostawiają wiele do życzenia ale piłkarza ocenia się po tym co robił na boisku a tam był genialny. Wazza!
» 21 marca 2023, 19:09 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.