Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Ferdinand o SuperLidze: Dla mnie to jest wojna z futbolem

» 19 kwietnia 2021, 11:16 - Autor: matheo - źródło: BT Sport
Rio Ferdinand, były obrońca Manchesteru United, dołączył do grona osób krytykujących projekt SuperLigi, nowych rozgrywek dla najbogatszych klubów w Europie.
Ferdinand o SuperLidze: Dla mnie to jest wojna z futbolem
» Rio Ferdinand krytycznie ocenia projekt SuperLigi
Manchester United w niedzielę wieczorem wydał oficjalny komunikat, w którym poinformował, że znalazł się wśród 12 klubów założycielskich SuperLigi. Nowy format europejskich rozgrywek miałby wystartować już w sierpniu.

Na temat SuperLigi krytycznie wypowiedział się już sir Alex Ferguson. W słowach nie przebierał również Gary Neville, a do tego grona dołączył Rio Ferdinand.

– Dla mnie to jest wojna z futbolem. To hańba, wstyd i sprzeciwienie się wszystkiemu, o co chodzi w piłce nożnej – mówi Ferdinand na antenie BT Sport.

– To zamknięty sklep dla grubych ryb i chodzi w nim o wyłącznie jedno, o pieniądze. Bogatsi się wzbogacą, a inni nie będą brani pod uwagę.

– Jak oni mają czelność tworzyć coś takiego w sytuacji, w której znaleźliśmy się obecnie… Na całym świecie mamy do czynienia z pandemią. Ludzie wszędzie mają problem, a tu pojawia się taki pomysł, aby wyłamać się z tego wszystkiego.

– Element braku konkurencji to coś, co przeczy wszystkim zasadom w futbolu. To pokazuje, że ci ludzie nie mają pojęcia, o co chodzi w piłce nożnej. To po prostu biznesowa transakcja. Ludzie, którzy czynią ten sport wyjątkowym, nie są w ogóle brani pod uwagę.

Ferdinand pytany o udział Manchesteru United w tym projekcie odpowiada: – Jestem tym zawstydzony. Przez lata wiele zarzucano właścicielom, ale ta sytuacja, bycie częścią grupy, która chce się wyłamać i zostawić resztę na pożarcie, to wstyd.

– Nie mogę w to uwierzyć. Przykro mi, bo jestem kibicem Manchesteru United i kocham ten klub. Nie mogę jednak popierać czegoś takiego – dodaje Ferdinand.


TAGI


« Poprzedni news
Manchester United wystąpił z Europejskiego Stowarzyszenia Klubów
Następny news »
Koniec wypożyczenia Tedena Mengiego do Derby County

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (34)


uzio: pffff... wielkie oburzenie, o co, że kluby organizują swoje rozgrywki, wielkie mi halo, to tak jak pracownicy w zakładzie zakładają związek zawodowy i pracodawcy sie nie podoba bo nie może już nimi pomiatać jak chce, poza tym rozgrywki UEFY zostają, jak ta cała super liga upadnie na pysk to upadnie jak nie, to będą dodatkowe rozgrywki, to, że UEFA się burzy to normalne w końcu hajs musi się zgadzać, a tu najpopularniejsze kluby odchodzą
» 19 kwietnia 2021, 16:55 #33
biolekkk: Najbardziej chce mi się śmiać z 10 w lidze Arsenalu, który się nie łapie nawet do ligi Europy :) może i trzeba jakoś uatrakcyjnic LM (np. zmniejszyć ilość zespołów czy zrezygnować z fazy grupowej), ale tam przynajmniej były jasne zasady kwalifikacji, najlepsze zespoły z różnych lig z zeszłego sezonu
» 19 kwietnia 2021, 15:27 #32
Zbirek: Chodzi oczywiście o prestiż klubu i pieniądze. Arsenal może i obecnie jest słaby, ale sam sobie odpowiedz. Wolisz oglądać potencjalnie Real - Arsenal, czy Real z jakimś Lille, bo jestem pewien, że większość zwykłych fanów futbolu wybierze pierwszą opcję.
» 19 kwietnia 2021, 16:24 #31
klusek0128: Komentarz zedytowany przez usera dnia 19.04.2021 21:46

Zbirek jesteś dzieckiem pomilenialnym które nie patrzy na to ze buty z "haczykiem" przez cały bok wygladaja idiotycznie bo marka powoduje ze czuja sie lepsi.. dodajmy złudnie!
Jesli dla ciebie Lille jako mistrz bądź vicemistrz kraju bedzie gorszym rywalem dla mistrza czy vicemistrza hiszpabi od 12 Arsenalu czy MU to jestes skończonym dzbanem...
» 19 kwietnia 2021, 21:42 #30
Cieniu: Jestem za, a nawet przeciw.
» 19 kwietnia 2021, 15:25 #29
joyrider: UEFA i FIFA dostaną swój udział i się skończy grożenie, że wywalą te kluby z rozgrywek ligowych. Kasa się będzie zgadzać i tyle w temacie.
» 19 kwietnia 2021, 14:52 #28
Fenek: Też mi w to trudno uwierzyć, że tak szybko się to dzieje i to tylko pokazuje ile znaczą kibice.
» 19 kwietnia 2021, 13:17 #27
StrawFoot: Jak dla mnie ta superliga to super sprawa. W świecie szalejących pieniędzy niech bogaci sobie tworzą swoje rozgrywki, a podwórko krajowe wróci do korzeni i odzyskamy stary, dobry futbol. Superligi oglądać nie będę, pieniądze w futbolu to rak.
» 19 kwietnia 2021, 12:54 #26
pawelisto2: Jeśli w ten sposob na to patrzymy to jak najbardziej zgoda.
» 19 kwietnia 2021, 12:56 #25
NoName: W takim razie usuńcie konta na tej stronie i idźcie na fanpage Burnley pisać o prawdziwym futbolu i frajerstwie United itd.
» 19 kwietnia 2021, 13:24 #24
pawelisto2: Dokładnie tak, a Rio Ferdinand powinien zostać usunięty z muzeum klubowego, jego koszulki spalone i razem z Nevillem powinni w studiu wyłącznie mowić o prawdziwym futbolu, kibicować Burnley.
» 19 kwietnia 2021, 13:38 #23
NoName: Możesz nie wiedzieć, ale między Tobą, a Ferdinandem/Nevillem jest pewna różnica.
» 19 kwietnia 2021, 14:30 #22
pawelisto2: A ja, jako kibic między innymi Rio Ferdinanda zgadzam się z nim, więc jeśli on reprezentuje takie stanowisko i tak mówi to ja trzymam się u jego boku z pełną zgodą.

Swoją drogą dziwnie by to wyglądało jakby tylko byli piłkarze sprzeciwiali się projektowi Super Ligi, wszyscy kibice, którzy się temu sprzeciwiają idą kibicować Burnley itd.(bo w końcu tak sobie życzysz, nie mają prawa kibicować już United), a stadiony wypełniają tylko osoby, które w sumie mają gdzieś kto, gdzie, co i jak, ważne, że pokrzyczeć można.
» 19 kwietnia 2021, 15:18 #21
NoName: Chodzi mi o to, że wielu ludzi burzy się, piszecie o wstydzie i hańbie jakie przynoszą same sobie kluby uczestniczące w SL. No więc skoro MU to taki niegodny klub, gdzie chodzi o kasę, to bądź prawdziwym romantykiem i fanem 'czystego' sportu i idź kibicuj komu innemu. Nie poprzestawaj na pisaniu komentarzy w necie, idź i zrób coś wymiernego.
» 19 kwietnia 2021, 17:33 #20
Alibaba: A ja jestem kibicem UNITED i popieram super lige... uefa za bardzo położyła łapy na kasie.
» 19 kwietnia 2021, 12:51 #19
fifmmaster: Wytłumacz mi co popierasz w super lidze... To że odchodzimy od wieloletniej tradycji z Champions League? To że będziemy w rozgrywkach bez konkurencji bo Manchester jest jednym z zespołów które nie mogą "odpaść" z tej super ligi? Mówisz że uefa za bardzo położyła łapy na kasie kiedy to właśnie cały projekt super ligi polega na wzbogaceniu się przez te 15 zespołów. Ja bardzo żałuje że coś takiego ma miejsce, bo to oznacza 0 nocy z Champions League, 0 potrójnych koron, 0 Mistrzostw Świata (bo skoro FIFA ma banować piłkarzy biorących w tym udział to chyba niezbyt dużo tych "profesjonalnych" piłkarzy zostanie na takie tunieje)...
» 19 kwietnia 2021, 14:23 #18
Vamp: Konkurencja i rywalizacja będą dalej, nic tu się nie zmieni, nadal każdy będzie chciał wygrać te rozgrywki, ale teraz będzie ciężej to po 1, a po 2 bez stresu nie awansowania na kolejny sezon, i tyle. No i w końcu ciekawsze mecze, koniec grania z drwalami i murarzami z podrzędnych lig
» 19 kwietnia 2021, 16:41 #17
fifmmaster: Oj no bedac szczerym nie podoba mi sie ten tok myslenia i jestem wiecej niz uradowany ze Manchester nie wezmie w tym udzialu i ze nie odejda od wieloletnich tradycji tylko z powodu pieniedzy
» 21 kwietnia 2021, 02:43 #16
6quarg: Wojna ze skorumpowaną do cna piłkarską organizacją-monopolistą, nie z "futbolem".
Dlaczego utożsamiamy UEFA'ę z całą piłką nożną?
» 19 kwietnia 2021, 11:38 #15
Arow: to nie UEFA odpowiada za ten cały syf z Superligą
» 19 kwietnia 2021, 12:12 #14
NoName: Nie, uefa odpowiada tylko za cały syf z uefą.
» 19 kwietnia 2021, 13:25 #13
Pablo76SB: Miałem w planach wytatuować sobie czerwonego diabełka, teraz chyba wstrzymam się z tą decyzją na jakiś czas...
» 19 kwietnia 2021, 11:33 #12
DailySmoker: Ja mam rękaw i pół nogi w naszych barwach... I co tera? :D
» 19 kwietnia 2021, 12:10 #11
Manutdkevin7: Można zakryć na czarno...
» 19 kwietnia 2021, 12:38 #10
DailySmoker: Na znak żałoby chyba:)
» 19 kwietnia 2021, 13:29 #9
DevoMartinez: Mam nadzieje, że jeśli to by doszło do skutku to kibice odwrócą sie od tych pazernych klubów. Ja nie będę miał z tym problemów po prawie 30 latach kibicowania MU. Ważniejsze są zasady a nie mogłbym w spokoju oglądać meczy i ligii w których gra się jedynie dla kasy tylko dla wybranców
» 19 kwietnia 2021, 11:28 #8
NoName: Czyli według Ciebie teraz zawodnicy grają wyłącznie dla pasji, historii klubów, pięknych idei i z obrzydzenia dla pieniędzy?
» 19 kwietnia 2021, 13:27 #7
DevoMartinez: Nie ale wyniki zespołu determinuja wpływy do kasy i udział w takiem LM np. Tu tworzy się twór w którym dołaczasz nie za wyniki sportowe a za to, że jesteś bogaty. Łapiesz subtelną różnicę?
» 19 kwietnia 2021, 13:38 #6
NoName: Kasa rządzi piłką nie od dziś, ani od wczoraj, a poza klubami szejków, każdy z klubów w SL jest bogaty nie dlatego, że ma bogatego właściciela, a dlatego, że mają długą i bogatą historię.
Pisałem o tym pod innym newsem - skoro kasę generują największe kluby i najlepsi zawodnicy, to niech do nich trafia kasa i niech oni decydują jak te pieniądze rozporządzić. Wolę, żeby zarabiał pieniądze, ten kto na nie pracuje, a nie jakiś łajdak ściągający haracz, a właśnie tym są UEFA i FIFA.
» 19 kwietnia 2021, 14:28 #5
DevoMartinez: Ano właśnie ciekawe dzięki czemu MU ma taka historię jaką ma? Pamiętam czasy gdy grał Lee Sharp na LS a 17 letni Giggs wchodził z ławki ehh. Wywaliczyliśmy to co mamy dzięki wynikom sportowym. Piłkarze byli nagradzani za to jak są dobrzy i jakie wyniki osiągają na boisku. I tak w sporcie powinni być. To dzięki im wszystkim jesteśmy gdzie jesteśmy. A teraz ktoś chce zbić na tym jeszcze większy majątek bo się da, bo można. :) Grać w lidze za to, że jesteś bogaty a nie za to, że na to zasłużyłeś w sportowej rywalizacji i wywalczyłeś awans do tej eyity. O to chodzi w sporcie? Nie jestem przeciwko kasie w sporcie ale niech to będzie wywalczona na boisku kasa i za to jak dobry jesteś w danej dyscuplinie a nie bo cię ktoś zaprosił do vip klubu.
» 19 kwietnia 2021, 14:32 #4
NoName: Częściowo się z Tobą zgadzam, bo np taki Arsenal w tym momencie zaniży poziom sportowy i ich obecni zawodnicy dostaną kasę niezasłużenie. Nie uważam też, żeby SL była tworem idealnym, ale w tym sporze (o ile kluby z SL będą grały w ligach krajowych) jestem po stronie SL, a nie UEFY.
» 19 kwietnia 2021, 17:30 #3
DevoMartinez: Ja jestem po stronie rywalizacji sportowej a nie wielkości portfela czy wspomnienia dawnej renomy a na ten moment daje to tylko liga + europejskie puchary do których trafiasz za wyniki w lidze krajowej. UEFA nie jest idealna ale to co powstanie będzie jeszcze gorsze.
» 20 kwietnia 2021, 00:02 #2
Arow: ma racje ale szkoda że i tak Glazerowie mają w dupie to co sądzą kibice i prawidziwe żywe legendy tego klubu . To hańba brac udział w Superlidze
» 19 kwietnia 2021, 11:19 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.