Amorim: Kiedy przegrywamy, to zawsze winny jest system

» 27 września 2025, 20:33 - Autor: matheo - źródło: MUTV
Ruben Amorim po każdym przegranym meczu Manchesteru United musi odpowiadać na pytanie, czy zawiniło preferowane przez niego ustawienie Czerwonych Diabłów z trzema środkowymi obrońcami. Nie inaczej było po sobotnim spotkaniu z Brentfordem (1:3).
Amorim: Kiedy przegrywamy, to zawsze winny jest system
» Ruben Amorim nie był w dobrym nastroju na konferencji prasowej po meczu z Brentfordem | Fot. MUTV
Manchester United nie pokazał się z dobrej strony na Gtech Community Stadium. Czerwone Diabły straciły dwie bramki w pierwszych dwudziestu minutach. Choć później gola kontaktowego zdobył Benjamin Sesko, a rzutu karnego na 2:2 nie wykorzystał Bruno Fernandes, to piłkarze Amorima pozostawili po sobie kiepskie wrażenie.

Amorim pytany, czy należy winić preferowane przez niego ustawienie, odpowiada: – Zawsze jest tak samo. Kiedy wygrywamy, to nie jest to kwestia systemu. Kiedy natomiast przegrywamy, to zawsze system jest problemem.

– Myślę, że bardziej chodzi o to, że zagraliśmy ten mecz tak, jak chciało tego Brentford. Graliśmy długie piłki, kopaliśmy futbolówkę, przegrywaliśmy drugie piłki, nie graliśmy swojej gry. Nie przycisnęliśmy przeciwnika, bo ten za każdym razem odzyskiwał piłkę.

– Straciliśmy dwa gole, o których rozmawialiśmy na treningach. Myślę, że rzut karny mógł zmienić pewne rzeczy, ale moja opinia o tym meczu jest taka, że nie byliśmy w tym meczu, nie mieliśmy nad nim kontroli.

Amorim pytany o to w jaki sposób jego zespół może zacząć grać bardziej konsekwentnie, odpowiada: – Trzeba pracować nad wszystkim. Frustrujące jest to, że straciliśmy gole, o których rozmawialiśmy w trakcie tygodnia. To jest frustrujące. Możemy spisywać się lepiej z piłką przy nodze. Możemy mieć lepszą kontrolę. Musimy zrozumieć, że kiedy decyzje nie są na naszą korzyść, kiedy nie ma odpowiedniej dynamiki, to możemy uspokoić mecz. Wiem, że ten zespół potrafi to robić.

– Były przeciwności takie jak rzut karny, faul przed pierwszym golem, ale w takich chwilach musimy pokazać większą osobowość, aby kontrolować spotkanie.

Portugalczyk dopytywany o to, czy jest w stanie odwrócić niekorzystną kartę Manchesteru United, odpowiada: – Zawsze wykonuję moją pracę. Jeśli wygrywam, to jestem w zupełnie innym nastroju. To normalne. Zawsze jestem pewny, bo wiem, co muszę zrobić.

Manchester United najbliższe spotkanie rozegra 4 października przeciwko Sunderlandowi na Old Trafford.


TAGI


« Poprzedni news
Amorim o swojej przyszłości w Manchesterze United: Ta decyzja nie należy do mnie
Następny news »
Cunha po meczu z Brentfordem: Popieramy Amorima w 100%

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (41)


Cichy2805: Jaki to qrwa jełop, system i styl gry ustala się na dany zespół, a nie jednym i tym samym grać ze wszystkimi.
» 28 września 2025, 09:26 #41
tom93: Rubcio widocznie wychodzi z założenia, że to nie United ma się dostosowywwać do innych, tylko inni do nas. Najlepsze jest to, że jesteśmy najbardziej czytelny rywalem, wszyscy wiedzą co zagramy.
» 28 września 2025, 09:32 #40
jesse: Amorim przyszedł na gruzowisko i w niecały rok nie posprzątał i nie zbudował 100-piętrowego, 8-gwiazdkowego szklanego hotelu z basenem w chmurach! Zwolnić! Kiedy ta część z Was, która g)ówny problem widzi w kolejnym trenerze, czegoś się nauczy? On ma za nich biegać? On ma za nich serce wkładać? On ma ich uczyć podstaw gry? On ma za nich karne wykonywać? Ludzie! Cudotwórca nie czeka za drzwiami i nie ma takiego trenera na świecie, który z Shawa zrobi Roberto Carlosa. Ja rozumiem, że kultura instant, że efekt ma być natychmiast, na kliknięcie... ale w takim chlewie, jakim ostatnimi laty stało się United, na kliknięcie się nie posprząta.
» 28 września 2025, 08:57 #39
1wolf1: Jeali potrzebujesz zobaczyc rozpadajacy sie dom, by wiedziec, ze architekt jest do d... to jest mi zwyczajnie przykro. Nikt o zdrowych zmyslach nie kwestionuje potrzeby zmian. Ludzie poprostu widza JUZ TERAZ, ze ten czlowiek WLASCIWYCH zmian nie zrobi. Specjalnie na poczatku wypowiedzi urzylem analogi z domem, poniewaz podobnie jak druzyny buduje sie je od fundamentow. Scamorim postanowil naprawiac problemy bez znalezienia prawdziwej przyczyny. Co z tego, ze wydal 200kk na nowa 3 z przodu, jesli ich poprzednicy nie do konca byli powodem malej ilosci goli(widac to jak na dloni w obecnych statystykach - nic sie nie zmienilo). On ignoruje wiele rzeczy naprawde istotnych, a zajmuje sie tylko i wylacznie medialnymi sprawami. Fani chcieli pozbycia sie Bomb Squadu - prosze bardzo - a kupiles zawodnikow zamiast nich ? Po co. Kupie aobie 2 10 do zespolu ktory ma juz 5... To rozwiaze wszystkie problemy ;) Naprawde nie chce mi sie rozpisywac na temat wszystkiego zlego co zrobil ten czlowiek w 11 miesiecy, wiec napisze jedynie, ze to nie jest manager, ktory wyciagnie nas z kryzysu. On wprowadza nas w jeszcze wiekszy...
» 28 września 2025, 11:15 #38
Nat: 1wolf1 Ale Ty wiesz, że to nie Amorim w 100% odpowiada za kupowanie piłkarzy, i ostatecznie nie on kupuje. To zarząd zrobił takie transfery a nie inne, a nie Amorim. I to zarząd ma problem żeby na stałe sprzedać zgniłe jabłka. To do zarządu miej pretensje.
» 28 września 2025, 15:52 #37
jesse: 1wolf1 szanuję Twój punkt widzenia, ale się z nim nie zgadzam. Tutaj próbowano już (prawie)wszystkiego. Wielkie trenerskie nazwiska, żółtodzioby i coś pomiędzy. Ten dom był zawalony na długo przed przyjściem Amorima, więc porównanie jest dla mnie nietrafione. On ma stajnię Augiasza do uprzątnięcia i jednocześnie musi zacząć budować. Obie rzeczy w tym samym czasie. To już nie jest najlepsza praca na świecie, jak mawiał Sir Alex. To jest obecnie najgorsza robota w świecie piłki. Naprawdę, zatrudnienie kogoś żeby ten chlew ogarnął i zwalnianie go, bo nie dał rady w 10 misięcy byłoby absurdem. Tak tylko rzucę do zastanowienia - dlaczego Guardiola ani Zidane (niektórzy widzą w nim genialnego trenera) nigdy nie chcieli nawet słyszeć o United? Ciekawe prawda...
» 28 września 2025, 16:46 #36
soldier: Ty masz kolego coś z głową? To jest oczywiste, że mamy inne problemy niż sam trener. Ale trener jest również problemem. Skad to wiemy? Bo pomimo, że od odejścia SAFa spadliśmy o level niżej, to tak źle, jak za Amorima nie było. Każdy trener utrzymywał nas w górnej połowie tabeli i zaliczał choć drobny progres po przyjściu (wyjątek Rangnick i z oczywistego powodu Moyes). Bo RVN jako tymczasowy wyciągnął 7 pkt w trzech meczach ligowych i zwycięstwo w Europie z tym samym składem z którym Amorim prowadził nas jak spadkowicza. Stąd wnioski sa oczywiste. Od tego się ma centralny ośrodek nerwowy by je wyciągać na podstawie dostepnych faktów a nie dyrdymalić, jak to zrobiłes powyżej.
» 28 września 2025, 22:22 #35
Wazza: O czym Ty mówisz Jesse, gość jest prawie rok, a ma więcej porażek, niż zwycięstw! Jest największą porażką jaka tu zawitała w XXI w. Nie ma pojęcia o budowaniu drużyny, nie ma pojęcia o taktyce, nie ma pojęcia o zarządzaniu piłkarzami, po prostu typ nie ma zielonego pojęcia. Ja rozumiem, że można komuś dać czas na budowę drużyny, ale muszą być ku temu jakiekolwiek przesłanki, jakikolwiek progres, jakakolwiek myśl taktyczna. My nie mamy nic. Poza widokami na Championship z tym pajacem u sterów.
» 29 września 2025, 09:44 #34
Beckham7: @Wazza Zacznijmy od tego że chłop nie umie nawet dobrze wybrać 11tki która nadawała by się na grę zarówno w ataku jak i w obronie a gdzie dopiero jeszcze, role piłkarzy, wytyczne. Gdzie mają wbiegać jak ustawiać skąd gdzie przechodzić. I jeszcze ten Bruno na mizernej 8mce gdzie on tam kompletnie się nie nadaje, jego miejsce jest na 10tce a Cunha i Mbeumo tradycyjne skrzydła.

Gdybym był trenerem to z wejścia 4-3-3, 4-4-2 itd. To nie jest drużyna na granie wahadłami + powinniśmy mieć dobrych bocznych obrońców pokroju wcześniejszego Wan-Bissaki który umiał ratować tyłek i grać świetnie defensywnie i celnie podawać. Te wrzutki Dalota to jak wiatr zawieje...
» 29 września 2025, 17:19 #33
jesse: soldier - z chamami polemiki nie uprawiam.
» 29 września 2025, 21:20 #32
jesse: Zastanawia mnie natomiast, skoro było tak dobrze, to dlaczego jest tak źle? Skoro wszyscy poprzednicy radzili sobie tak dobrze, dlaczego wszyscy polecieli? To nie trener jest największym problemem w tym klubie. Przez lata klub stoczył się ba dno i nikt, literalnie nikt, nue wróci z tym trupem na podium ani w rok ani w trzy lata. No ale skoro chcecie wierzyć, że Shaw to topka światowa i będzie tylko lepszy? Ok, wierzcie sobie. Wan-Bissaka też topka, a jak!
» 29 września 2025, 21:24 #31
TomekG: Z wpisów pisanych i czytanych tutaj przez ileś tam wcześniejszych meczów wychodzi, że oczywiste jest, że porażki winny jest bramkarz. Mógł (a może po prostu powinien) odbić piłkę inaczej, a nie podać do przeciwnika, no i w nią trafić, a nie skakać, jakby pierwszy raz wszedł na ogrodową trampolinę (chociaż bardziej może to wyglądało, jakby się pod nim nagle gałąź złamała). I byłoby 1:1. Proste? A może i lepiej by było, bo zespół jednak nawet coś strzelił, no i np. Bruno nie strzelił karnego przez to, że przez bramkarza cała drużyna czuje się niepewnie. To proste i oczywiste, już o tym zapomnieliście?
» 28 września 2025, 01:29 #30
Spadkobierca: Ktoś jednak tego bramkarza wystawia. Turek ma tak genialny poziom, że nawet Onana wyglądał przy nim ciut lepiej. Teraz na młodym Belgu nie ma ŻADNEJ presji, ale oczywiście wciąż musi się aklimatyzować, żeby dopiero po pół roku mógł się spalić.
» 28 września 2025, 07:34 #29
DevoMartinez: Kiedy wy wygrywacie? Zepsuty zegar też dwa razy na dobre dobrą godzinę pokaże. Ale nie dla tego, ze jest sprawny.
» 28 września 2025, 01:25 #28
Szewc: Teraz najgorsze jest to, że nawet jakby chłop chciał zmienić system to tego nie zrobi, bo jeśli zmieniłby zdanie i United zaczęliby grać lepiej, to trzeba by przyznać, że to system był problemem. Także czeka nas więcej męczarni w wykonaniu naszej drużyny, aż do momentu w którym do Portugalczyka dotrze, że musi ewoluować jako trener żeby osiągnąć sukces w Anglii, albo do zmiany na stołku managera.
» 28 września 2025, 01:24 #27
Kamham7: Jeszcze trzy kolejki
Ja wiem że trzeba mieć czas itp ale ten klub jest za duży.,.było zostawić moi albo soszera i im dać czss
» 28 września 2025, 01:14 #26
klusek0128: Jezu...
» 28 września 2025, 08:19 #25
zbyszek7: Kiedy przegrywamy to winny jestes ty! Bo to ty masz caly tydzien zeby przygotowac zespol pod danego rywale i robisz to tak ze dostajesz trójke od nonejmów!! Powiedz wkoncu ze cie ta praca przerosla i sie nie nadajesz i odejdz jak najdalej od Manchesteru prosze cie!!
» 28 września 2025, 00:27 #24
Spadkobierca: Brzmi jak Bruno po rzucie karnym, gdy sędzia przebiegł mu za plecami i przez to posłał piłkę w gołębie. Trochę frustracja chyba zaczyna się wylewać.
» 27 września 2025, 23:18 #23
Dawidlademann: Winny system, siła przyciągania, zmienność wiatru, wilgotność powierza, zmienne ph, długość trawy, efekt cieplarniany i coś jeszcze może panie trenerze?
» 27 września 2025, 22:40 #22
marchewa11: A ja myślę że to wina naszych piłkarzy którym w słupkach się po przewracało. I następny trener też nic nie zmieni.
» 27 września 2025, 22:37 #21
awe: Kazdy trener po Mourinho dostal tutaj 3/4 nowego skladu pod siebie, a Amorim juz totalnie moze wywalic ze skladu kogo chce, wiec pytanie ilu jeszcze trzeba tutaj pilkarzy sciagnac ?
» 28 września 2025, 00:51 #20
Dawidlademann: Żegnamy! Kolejny filozof i wizjoner jak z koziej d trąba
» 27 września 2025, 22:25 #19
Szaman: Komentarz zedytowany przez usera dnia 27.09.2025 22:00

Przecież to wina krytykantów...Teraz można tydzień znów odpoczywać ;) . Trochę wideo pooglądamy i może w następnym meczu ugramy remis.
» 27 września 2025, 22:00 #18
DevilFan: Gość nie wygrał dwóch meczy z rzędu i dalej nie widzi problemu w swoim „ustawieniu”. SAF jeb*ł 442 pół dekady i walił wszystkich a ten kasztan dalej stoi i się upiera ze to nie jego wina. Miały być innowacyjne zmiany przoecez wiec gdzie te efekty ?
» 27 września 2025, 21:53 #17
Luck: Komentarz zedytowany przez usera dnia 27.09.2025 23:44

Jeba*y idioto, bo i tak mi nie zalezy na banie. to wina ustawienia ze maguire jest kretynem ktory po xx meczow nie umie sie ustawić na boisku względem rywala by skasować akcje ? To samo Shaw, Dalot? Banda idiotow siedzi na tej stronie i wiecznie każdego kolejnego trenera wyzywa i spuszcza w kiblu, gdy takie cudaki jak wyżej wymienieni dalej muszą grac w 1 składzie.
P.s sam piszesz ze jest przywiązany do ustawienia, a potem piszesz ze ferguson byl przywiązany do ustawienia.
» 27 września 2025, 23:35 #16
DevilFan: Czytanie ze zrozumieniem nie jest twoją mocną stroną, ale wciąż masz czas na naukę i rozwój. Wina leży po stronie Amorima, to on ostatecznie wrzucił Dalota po kontuzji i Harrego, reszty nie komentuje, nie chce się zniżać do twojego poziomu
» 28 września 2025, 09:15 #15
pbskarpy: Uuu już krzyczy! Zaczyna się.
» 27 września 2025, 21:35 #14
moonTrafford: Czemu ten sam system dał dzisiaj zwycięstwo CP nad Loserpoolem? Czyżby w CP grali piłkarze, którym się chce? I dobrzy środkowi pomocnicy? Hmmm.
» 27 września 2025, 21:28 #13
klusek0128: System to tylko ustawienie. Wielu gra 4:3:3 a jak oglądasz zespoły kloppa to masz wrazenie że to wybitny patent ale jednak nie. To pomysł kloppa i jego sposób gry powoduje że to chodzi az miło.
» 27 września 2025, 21:33 #12
1wolf1: Bo w C.P gosc ma pilkarzy do gry tym systemem. Amorim nie ma skrzydlowych, nie ma defensywnych pomocnikow i ustawia na tych pozycjach pilkarzy z innymi atrybutami. No i pozniej jest zdziwiony, ze Fernandes nie ma dyscypliny, albo, ze ktos mu sie urwal(np Foden), bo on nie ma w naturze biegac za pilkarzami... no ale wybitny portugalczyk mogl ustawic kulawego w lidze portugalskiej, a i tak 90% meczy wygrywal... Liga Angielska go zweryfikowala
» 27 września 2025, 21:46 #11
wider: ""Zawsze jest tak samo. Kiedy wygrywamy, to nie jest to kwestia systemu. Kiedy natomiast przegrywamy, to zawsze system jest problemem."
panie Amorim problem jest taki, że my niestety częściej przegrywamy dlatego jest taka gadka
» 27 września 2025, 21:15 #10
misiek1981: Niestety dla mnie ten Pan jet skreślony. Nie dlatego że system nie pasuje bo to akurat mogłoby się zmienić jakby dostał odpowiednich pilkarzy. Poprostu jego decyzje to jest sabotaż . Harry wystawiany jako ostatni obrońca do pojedynków sprinterskich, Bruno grający non stop przy takiej dyspozycji i nie na swojej pozycji, Baindir w brsmce. Wogole po co on rotuje składem grając raz na tydzień kiedy drużyna niema stylu kompletnie.
» 27 września 2025, 20:59 #9
Beckham7: Biję brawa dla twojego komentarza. Masz absolutną racje. :)

Dobrze że ktoś to wymienia że Maguire jest jako ten ostatni obrońca bo to akurat jest katastrofą. Amorim nie umie dokonać wyborów a jeśli nie umiesz dokonać wyborów i być elastycznym = nie nadajesz się. Brać jakiegoś Nuno, Carricka czy kogoś rozumie współczesną piłkę i taktyki ale dałby radę z premier league, dużym klubem piłkarskim i odrobiną ego piłkarzy. Potrzeba trenera który umie budować piłkarzy, tak jak Flick w Barcelonie chociażby.
» 29 września 2025, 17:25 #8
Szewc: Im więcej czytam wypowiedzi Amorima tym większe mam przekonanie, że mamy do czynienia z kolejnym "filozofem futbolu". Chłop za każdym razem wie co było nie tak, opowiada o konsekwencji, kontroli, dynamice, zaangażowaniu itp. itd. iii... nic się nie zmienia. Kolejny mecz - kolejna beznadzieja. Niby wiadomo co zawiodło, niby wiadomo co trzeba poprawić, ale nie ma jakiegokolwiek planu co i jak zrobić. Jest walenie głową w mur i wiara, że pomysł, który się nie sprawdza, w końcu zadziała. Inny tekst managera - "Pierwszy gol to długa piłka po stracie. Pracowaliśmy nad tym w ciągu tygodnia.", kurde co? To jak wyglądała ta "praca", że pierwszy kolejny meczy i od razu taka bramka? Wygląda na to, że Portugalczyk razem z całym swoim sztabem absolutnie nie potrafi trafić do zawodników. Pomóc im, jakoś rozwinąć, wyeliminować błędy, niwelować braki, uwydatniać zalety. Nie. Jest jego system, jego styl gry i tyle. I "cierpienie". To też słowo klucz, które się powtarza.
» 27 września 2025, 20:55 #7
Derp: czyli powinien poprzestawiać pozycje i próbować teraz dowodzić zespołem w ustawieniu, którego sam nie czuje? spróbujcie się czasem dla odmiany postawić w czyjejś sytuacji. chłop dał jasno do zrozumienia jaki plan będzie realizować i niech się tego trzyma.

do chu*a przecież ci piłkarze to robią takie błędy w każdym meczu, że się w pale nie mieści. w ostatnich latach najbardziej irytuje mnie idiotyczna tendencja wśród piłkarzy do utrudniania sobie gry, próbując na siłę/pod publikę przekładać efektowność nad efektywność - mnóstwo niepotrzebnych zagrań piętką, przekombinowanych akcji i strzałów. tak można się bawić wysoko prowadząc, ale nie goniąc za punktami.
» 27 września 2025, 21:58 #6
Szewc: Komentarz zedytowany przez usera dnia 28.09.2025 00:52

Dokładnie tak powinien zrobić, bo manager nie jest od tego, żeby cisnąć na siłę magiczne ustawienie, które nie działa, a dopasować taktykę do zawodników, których ma w składzie. Jeśli manager ma w swoim repertuarze tylko 1 taktykę i 1 ustawienie to jest ograniczenie jego trenerskich zdolności, a nie żaden atut. On nie ma tego "czuć" bo to nie on jest na boisku. Zawodnicy tego nie czują i widać efekty. Tu nie chodzi o to żeby Amorim wypalił, a o to żeby drużyna Man Utd wypaliła. Także jeśli magiczna taktyka nie działa - zmień ją. No piłkarze popełniają błędy jak trampkarze, więc po co ich wciąż wystawiać? To jest kolejny objaw "szaleństwa" Portugalczyka. Maguire to Maguire, popełnia błędy od lat i nie przestanie tego robić. Tym bardziej, że Amorim praktycznie nie rozwija zawodników. Jedyny gracz, który grał nieco lepiej to Amad na wahadle. Okropnie mało jak na tyle miesięcy pracy. To Portugalczyk wybiera skład i wymaga od zawodników takiej, a nie innej gry. Absolutnie się zgadzam i powtarzam od lat, że gracze United zbyt często wybierają efekciarskie zagrania kiedy mają problem z prostym kopnięciem piłki. Aż się człowiek zastanawia co oni robią na tych treningach. Najwidoczniej nikt im nie powiedział żeby zaczęli wybierać prostsze rozwiązania, bo lepiej np. trafić w bramkę niż celować w okienko i wykopać w trybuny.
» 28 września 2025, 00:49 #5
blanco1987: Jakie on bzdury gada....

Kiedy ten jego system pokazywał całkowita dominację nad przeciwnikiem. Kiedy jego system pokazywał że wie co robi. Kiedy jego system dawał poczuciem że każdy wie co ma grać??

Zwolnić!!
» 27 września 2025, 20:46 #4
RoninVanPiersi: Komentarz zedytowany przez usera dnia 27.09.2025 20:44

"Zawsze jest tak samo. Kiedy wygrywamy, to nie jest to kwestia systemu. Kiedy natomiast przegrywamy, to zawsze system jest problemem."

bo gdy ta drużyna wygrywa, to nie wygrywa system, tylko indywidualny błysk...

"Straciliśmy dwa gole, o których rozmawialiśmy na treningach. "
Jak wyglądała ta rozmowa (wrzesień 2025, koloryzowane)
-Harry, pamiętaj, jak będziesz ostatni i pójdzie piłka za plecy, to łap na ofsajd.
-Czyli biec do bramki?
-Nie, biegnij od bramki.
-Ale wtedy nie będzie ofsajdu.
-Biegnij do drugiej bramki.

...i stąd konfuzja, bo nie wiedział w którą stronę ma biec.
» 27 września 2025, 20:44 #3
Stanior: Beton.
» 27 września 2025, 20:43 #2
miczu23: Oj poleci niedlugo pan amorim
» 27 września 2025, 20:38 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treść komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.