Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Ryan Giggs „gorzko rozczarowany” decyzją Premier League

» 28 kwietnia 2021, 09:01 - Autor: matheo - źródło: The Mirror
Ryan Giggs miał znaleźć się obok Alana Shearera w Galerii Sław Premier League. Władze angielskiej ekstraklasy w ostatniej chwili zmieniły jednak zdanie.
Ryan Giggs „gorzko rozczarowany” decyzją Premier League
» Ryan Giggs nie znalazł się w Galerii Sław Premier League
Czy Twoim zdaniem Premier League postąpiła słusznie, pomijając Ryana Giggsa i nie włączając go do Galerii Sław?
Giggs nie ma ostatnio dobrej prasy, bo został oskarżony o napaść na dwie kobiety. Choć 47-latek nie przyznaje się do winy, to został odsunięty od prowadzenia reprezentacji Walii na EURO 2020. Kolejnym ciosem dla Giggsa było pominięcie go w Galerii Sław Premier League.

Giggs z Manchesterem United zdobył 13 tytułów mistrza Anglii. Jest też rekordzistą Czerwonych Diabłów pod względem liczby występów (963).

Walijczyk przez długi czas był pewniakiem do znalezienia się w Galerii Sław Premier League. Władze angielskiej ekstraklasy w ostatniej chwili zdecydowały się „podmienić” Giggsa. Miejsce byłego skrzydłowego Manchesteru United zajął Thierry Henry.

Wyboru kolejnych sześciu zawodników do Galerii Sław mają teraz dokonać kibice. Na liście 23 byłych piłkarzy nie znalazło się jednak nazwisko Ryana Giggsa. Ta decyzja nie spodobała się kibicom, bo Walijczyk to najbardziej utytułowany piłkarz w historii angielskiego futbolu. Łącznie ma na swoim koncie 34 trofea.

The Mirror informuje, że Giggs jest „gorzko rozczarowany” decyzją Premier League. Angielski dziennik zastanawia się, czy pod uwagę nie powinno się brać wyłącznie kryteriów sportowych. Wśród 23 nominowanych byłych zawodników znajdują się bowiem gracze, którzy byli skazywani przez sąd, mieli długie zawieszenia czy sprawy przed wymiarem sprawiedliwości.

Premier League odmówiła komentarza w sprawie Ryana Giggsa.


TAGI


« Poprzedni news
Louis Saha na temat przyszłości Edinsona Cavaniego
Następny news »
Telles przed meczem z Romą: Musimy zdobywać trofea. To nasz obowiązek

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (21)


Atlantic: Nie mogę patrzeć na typa. Oglądałem niedawno wywiad z jego bratem. Trochę wstyd, że taką osobą jest jedna z większych legend sportowych naszego klubu.
» 29 kwietnia 2021, 15:50 #21
Klimaa: Facet ma złą passę ehh. Oby prawda zwyciężyła w sądzie. Jeśli jest winny to sam sobie winien.
» 29 kwietnia 2021, 12:35 #20
StrawFoot: Jaja to będą jakby go sąd uniewinnił. Na jego miejsco w takiej sytuacji sypałbym pozwami.
» 28 kwietnia 2021, 20:57 #19
kbck00: Bo? Chyba normalna praktyka, że trzeba sprawę wyjaśnić do końca, choć zgadzam się, że o ile odroczenie wprowadzenia do HoF PL to nie wielki problem, o tyle odsunięcie go od prowadzenia reprezentacji na podstawie TYLKO zeznać to przeginka. Pewnie związek walijski chciał uniknąć rozpraszania piłkarzy przed meczem, bo na 100% byłoby głośno w brukowcach o Ryanie.
» 29 kwietnia 2021, 09:08 #18
morrgan: Komentarz zedytowany przez usera dnia 28.04.2021 17:40

No cóż można na to patrzeć z kilku różnych stron. Brać pod uwagę tylko te osiągnięcia sportowe lub całościowy obraz jako piłkarza, który w dzisiejszych czasach ma być też wzorem do naśladowania dla zwykłych ludzi. Tutaj niestety Giggs ma wiele braków. Nawet jeżeli jest niewinny w związku z tymi napaściami to zawsze pozostaje mu zdradzanie żony z żoną brata. Moje relacje z bratem nie są idealne, ale i tak nigdy bym nie pomyślał o uwodzeniu jego żony, a daleko mi do bycia wzorowym obywatelem. Ryan nie miał takiego problemu, więc już za sam ten fakt w Galerii Sław mógłby się nie znaleźć.
» 28 kwietnia 2021, 17:39 #17
uzio: nie wiem, czemu Giggs się tak dziwi, żyjemy w czasach, gdzie życie osobiste jest związane z osiągnięciami zawodowymi, przynajmniej dla "celebrytów", w końcu z reprezentacji nie wyleciał na pysk bo miał słabe wyniki
» 28 kwietnia 2021, 16:53 #16
Cieniu: Słaby człowiek, ale genialny piłkarz.
» 28 kwietnia 2021, 16:14 #15
GrayMid: Dla mnie jak sprawa przycichnie z upływem czasu, Giggs na pewno w końcu się znajdzie w tej Galerii Sław, spokojnie. Teraz to wszystko jest po prostu zbyt świeże, a media rozkręcają ''aferę'', wiadomo. Dlatego nie mogli go teraz przyjąć.

Dla mnie w ogóle jest idiotyczne, że bierze się pod uwagę życie prywatne. Sorry, ale tak nie powinno być. Jeżeli to jest ranking sportowy, to bierze się pod uwagę osiągnięcia sportowe. Tym bardziej, że dziś z tymi oskarżeniami to często jest najpierw histeryczna nagonka, a potem sprawiedliwy proces. Tymczasem w oczach opinii publicznej i mediów, człowiek od razu jest winny. To jest skandal, bo tak nie powinna działać sprawiedliwość. Takie ciężkie zarzuty trzeba udowodnić i dopiero potem, jeśli winę się udowodni, karać i wykluczać człowieka. Nie mam nic przeciwko, żeby potępiać i karać odpowiednio tych, którzy na to zasługują, a przestępstwo zostało im udowodnione, ale nie zanim odbędzie się proces. Dodatkowo, w niektórych tego typu sytuacjach, nie można w ogóle ustalić prawdy albo prawda jest zbyt skomplikowana - bo intymne relacje to coś bardzo złożonego, każda para : małżonków, kochanków - ma jakieś problemy i tylko ta para wie, co się między nimi dzieje/stało. A czasem jest i tak, że obydwoje mają charakterki i obydwoje na przykład sprowokowali się nawzajem do kłótni i rękoczynów, wszyscy mamy swoje granice wytrzymałości. Tak, kobiety też mogą prowokować, a potem mijać się z prawdą. Jeszcze raz - każdy facet czy kobieta, każdy człowiek po prostu, któremu udowodni się jakieś ciężkie przestępstwo albo wykroczenie, powinien być ukarany, ale dopiero po sprawiedliwym procesie i udowodnieniu winy ponad wszelką wątpliwość. To musi być złota zasada.

A wracając jeszcze do wykluczania wielkich ludzi z takich rankingów czy nawet z historii danej dziedziny i historii ludzkości ogólnie, dlatego, że popełnili błędy - to zwyczajna głupota. Ponieważ na tej zasadzie, to musielibyśmy zapomnieć o wszystkich wielkich naukowcach, odkrywcach, artystach, sportowcach oraz przekreślić ich dokonania. Z prostego powodu : po prostu każdy tego typu człowiek, poza swoim niebotycznym talentem, jest wciąż tylko człowiekiem - z wadami takimi jak wszyscy. Każdy w ciągu życia, miał coś za uszami - jakieś kłamstwa, kłótnie, agresję, wyskoki, wykroczenia, nieetyczne czy wstydliwe zachowania. Wystarczy poczytać sobie ich biografie - biografię Picasso (jaki to był dupek, gdyby żył dziś, co najmniej tuzin kobiet oskarżyłoby go o różne rzeczy, ale to nie zmienia faktu, że facet był genialnym malarzem i artystą, i zmienił historię sztuki) , Dali, Einstein - był okropnym ojcem, który wyżywał się na swoich dzieciach - podobnie Rubinstein, Tyson , wielu wielkich pisarzy było absolutnie nie do zniesienia i też oskarżonych o różne rzeczy, i tak można by wymieniać w nieskończoność. Czy to znaczy, że mamy tych wszystkich ludzi ''anulować' i zapomnieć o ich wkładzie w naukę, sztukę, muzykę, literaturę? Tak się nie da.

Poza tym, występuje tu także wielka hipokryzja, szczególnie współcześnie, u ludzi i mediów Zachodu, tych, którzy właśnie tak ochoczo skreślają innych. Dlatego że ludzkość od zawsze, na Zachodzie, gdzie dziś rozwija się tzw. 'cancel culture', stawia pomniki i nazywa bohaterami, różnych morderców i zbrodniarzy wojennych. Ilu obecnie żyjących, amerykańskich czy zachodnich polityków, generałów, przywódców, popełniło najróżniejsze zbrodnie wojenne czy swoimi politycznymi decyzjami, doprowadziło do śmierci milionów osób, a jest fetowanych na arenie międzynarodowej? Mnóstwo. To samo tyczy się wielkich postaci historycznych, o których dzieci uczą się od podstawówki, które często zrobiły tyle samo dobrego, co złego - szanujemy je np. za ochronę wolności, państw i narodów, lecz jednocześnie wiemy, że przy tym popełniali zbrodnie na innych narodach. No i co? Podsumowując - proste oceny jakiegokolwiek człowieka i wykluczanie go za same pomówienia, jest niemożliwe, chyba że ten człowiek popełniał samo, czyste zło i zostało to udowodnione.

Także warto poczekać zawsze na wynik procesu czy śledztwa. Natomiast wyklucza się dopiero wtedy, kiedy zostanie komuś udowodniona ciężka zbrodnia. A nawet przy wykluczeniu takiego kogoś, nie przekreśla się zazwyczaj osiągnięć, w przypadku, gdy ktoś takie wielkie osiągnięcia w jakiejś dziedzinie, ma.
» 28 kwietnia 2021, 14:49 #14
LTMek: Generalnie się zgadzam, ale spójrz też na to z drugiej strony - osoby sławne i znane są zawsze łagodniej traktowane przez sądy i to na całym świecie. Ile razy ludziom z Hollywood darowano więzienie czy utratę prawka i kończyło się na grzywnie? To samo dotyczy przecież piłkarzy, zauważ jak małe oburzenie społeczne panuje w regularnych procesach dotyczących zobowiązań podatkowych wobec państwa...
» 28 kwietnia 2021, 15:59 #13
GrayMid: Komentarz zedytowany przez usera dnia 28.04.2021 17:49

@LTMek Czasami, ale tu też sprawa jest złożona. Sława ma blaski i cienie - tak, będąc sławnym czy bogatym, można często uciec od odpowiedzialności, ale każdy kij ma dwa końce i na przykład sławą osobę, szczególnie w dzisiejszych czasach, można także bardzo łatwo, bezpodstawnie oskarżyć i cały świat szybko o tym wie i potępia taką osobę natychmiast, dzięki mediom społecznościowym. Osoba, która nie jest sławna, jednak nie naraża się na utratę reputacji na taką skalę, na podstawie zwykłego pomówienia i tak szybko, bo media o niej nie mówią, bo szary człowiek nie obchodzi mas fanów czy całej opinii publicznej. Tak więc to jest także ciężar sławy.

Co do piłkarzy i podatków - widzisz, bo tu też trzeba każdą taką sprawę zbadać w szczegółach, indywidulanie, to nie jest takie oczywiste. Jak już pisałem - te nieporozumienia z fiskusem u największych zawodników wynikają ze zmian przepisów podatkowych, które robi fiskus np. hiszpański, a te kruczki prawne mogą być naprawdę bardzo niejasne, niemal wszyscy ludzie wiedzą to ze swojego doświadczenia, ze swoich własnych krajów. A te największe gwiazdy piłki czy gwiazdy w ogóle, mają tak skomplikowane finanse, że przecież ani Messi, ani Cristiano czy Modrić (z tego co pamiętam Modrić miał problemy z podatkami w Chorwacji), czy Pique i Shakira (przecież całkiem niedawno wypłynęła sprawa jakichś problemów podatkowych Shakiry i Pique też, nie wiem jak to się rozwija), ale także trenerzy - Mourinho również miał te same problemy z fiskusem - nie siedzą i nie wypełniają tych piętrowych form podatkowych sami, logiczne. Oni mają ludzi od tego i to jest często spora wina tych księgowych, że nie dopilnują wszystkiego, nie sprawdzą zmiany przepisów itd. Tu zawsze jest ryzyko, kiedy ma się tak dużo kasy, że się nawet nie wie ile (sami piłkarze często to powtarzają w wywiadach) i księgowych, bo ostatecznie to są obcy ludzie, zajmujący się wszystkimi tymi pieniędzmi. Księgowi powinni być kompetentni, ale rzeczywistość jest taka, że często nie są. U Cristiano to były podatki od praw do wizerunku i tylko o to chodziło, a nie o normalne podatki, a ponieważ Cristiano zarabia krocie na swoim wizerunku, bo to jest najpopularniejszy sportowiec świata (przebija wszystkich łącznie z Messim i LeBronem we wszystkich rankingach, jeśli chodzi o popularność), to kwoty tych podatków też są wielkie. Konkretnie chodziło o zmianę w tak zwanym prawie Beckhama (można o tym poczytać w Internecie) czyli właśnie prawie dot. wizerunku, wprowadzonym w Hiszpanii od kiedy zaczął w tym kraju grać pierwszy tak masowo popularny piłkarz, Beckham właśnie. Księgowi Ronaldo płacili te podatki tak, jakby ulgi z tytuły tego prawa wciąż obowiązywały, a to się w tym czasie kiedy Cristiano przeszedł do Realu, zmieniało. I stąd całe zamieszanie. U Messiego sytuacja była inna, dotyczyła - jak tu jest napisane - jego fundacji i innych przepisów.

To są piekielnie skomplikowane podatkowe kwestie w danym kraju i dlatego ja uważam, że takie natychmiastowe oskarżenia i mówienie, że to wina piłkarzy - to absurd i oczywista bzdura. To jest wina całego systemu, że najpierw się aż takie wielkie pieniądze pompuje do piłki bez żadnego umiaru, nie ma dobrze napisanego prawa podatkowego żeby zarządzać dobrze tymi pieniędzmi, a nagle, oczekuje się od tych zazwyczaj prostych chłopaków bez wykształcenia - a taka jest większość piłkarzy - że oni będą mieli nad tym złożonym procesem całkowitą kontrolę. Jeśli świat piłki chciałby poważnie i raz na zawsze to uregulować, to faktycznie powinno być to wszystko lepiej uporządkowane prawnie i piłkarze od momentu wchodzenia do tego wielkiego świata piłki i biznesu, powinni być też przeszkoleni z tych wszystkich praw, żeby mieli większą kontrolę nad własnymi pieniędzmi i byli bardziej świadomi, zamiast często naiwnie się dawać wykorzystywać czy mieć takie kłopoty, z powodu niewiedzy i ignorancji. Tylko łatwiej to powiedzieć niż zrobić, taką reformę w piłce. Dlatego jak widzisz, to też nie jest takie oczywiste.
» 28 kwietnia 2021, 17:48 #12
LTMek: Jest złożona, ale pamiętajmy też, że większość z nas kieruje się także opinią o danym człowieku. Jak przylgnie do Ciebie pewna łatka, to ciężko się jej pozbyć. Myślę, że reakcje nie byłyby tak bezlitosne, gdyby Giggs nie "zasłynął" regularnym "doglądaniem" żony swojego brata...
Ludzie często zapominają, że wszystko ma swoją cenę...

Strasznie to uprościłeś i przedstawiłeś piłkarzy jako biedne ofiary systemu finansowego...
Zacznijmy od tego, że problem to może mieć Nowak, który całe życie tyra jako pomocnik budowlany i jeszcze nie dawno musiał wypełnić coś takiego jak PIT, a zwyczajnie nie był w stanie zabulić tych kilku dyszek by ktoś zrobił to za niego...
Stwierdzenie "tylko o to chodziło", gdy mówimy o kwocie kilkunastu milionów euro też nie jest zbyt trafne...
Sprawa dotyczyła "ucieczki" z opłatami na Brytyjskie Wyspy Dziewicze i do Irlandii, gdzie stawki są wiele niższe, więc skończmy z tym mitem o prostych chłopakach rzuconych w wir brutalnego systemu finansowego...
Prawo jest równe wobec wszystkich, więc nie możemy usprawiedliwiać jakichkolwiek wałków - suma summarum to piłkarz się pod tym wszystkim podpisuje - jakoś brakuje chętnych do pozywania księgowych w/s tak kosztownego błędu.

Taka reforma nie jest potrzebna, bo po pierwsze co ma świat piłki do systemu finansowego, a po drugie nie mamy do czynienia z ludźmi niepełnosprawnymi umysłowo - stać ich na wszelkiego rodzaju doradztwa, więc niech zainteresują się też normalnym życiem, bo nie ogranicza się ono tylko i wyłącznie do imprez i piłki nożnej...
» 29 kwietnia 2021, 10:40 #11
0listonoszpat: Podwójne standardy, syf i zgnilizna.
» 28 kwietnia 2021, 14:21 #10
primasort: Znowu poprawność polityczna.
#MuremZaGiggsem
» 28 kwietnia 2021, 13:34 #9
NoLogo: Prywatnymi wyskokami chłop się pozbawił tytułu, nie będzie kolejnego Sir... klub by miał wyśrubowany rekord z 4, a tak póki co ciągle jest 3.

Na ten moment, nie dostał się do galerii ze względu na świeżą sprawę, co mimo wszystko sam popieram, niech się to wyjaśni i trochę sprawa 'przyschnie', a później i tak zostanie do niej włączony, tym bardziej, że w galerii jak wyżej wspomniano są ludzie po wyrokach. Władze teraz się boją czarnego PR i potencjalnej gów... burzy wywołanej przez różne tęczowe organizacje - sprawa czysto sportowa, a i tak by się odmóżdżone osobniki pluły.
» 28 kwietnia 2021, 12:42 #8
Fenek: Takie plebiscyty powinny być tylko oceniane pod tym względem z jakiego są powołane. Jeśli to plebiscyt sportowy to oceniasz tylko wyniki sportowe.
» 28 kwietnia 2021, 10:13 #7
LTMek: A wyobrażasz sobie wysyp w komentarzach w SM? :)
Czasem trzeba po prostu przeczekać pewne rzeczy i na tym polega właśnie marketing - jak CR7 miał procesy w/s "zabaw podatkowych" to też przekładali mu kręcenie spotów reklamowych, podobnie jak Messiemu. Przypominam, że my zrezygnowaliśmy z podpisania Vidala po tym, jak w Am Płd rozbił się autem po pijaku, a po identycznym incydencie Rooney stracił kilka umów sponsorskich...
Spoko loko, gość musi się tam znaleźć, nie ma innej opcji, ale ogłaszanie tego w sytuacji, gdy akurat głośno o rzekomym incydencie i padła decyzja, że nie pojedzie na Euro jest PRowym strzałem w kolano i niczym więcej...
» 28 kwietnia 2021, 15:56 #6
HarryBrown: Patriotyczny diabelski obowiązek spełniony - Cantona, Keano, Schemeichel, Rio, Scholsie i Vidic.
» 28 kwietnia 2021, 10:01 #5
DaredevilUtd: Dość głupie, że przez życie prywatne, nie będzie go w tej galerii, chociaż sportowo na to zasłużył.
» 28 kwietnia 2021, 09:12 #4
Captian425: ktoś wie gdzie można zagłosować na tych kolejnych piłkarzy?
» 28 kwietnia 2021, 09:06 #3
DaredevilUtd: Tak jest gdzieś niżej o tym news I tam można wejść w link do głosowania.
» 28 kwietnia 2021, 09:11 #2
matheo: Tutaj możesz zagłosować: premierleague.com/hall-of-fame
» 28 kwietnia 2021, 09:23 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.