Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Van Gaal o transferowej liście życzeń, którą wręczył Manchesterowi United

» 25 sierpnia 2020, 09:13 - Autor: matheo - źródło: FourFourTwo
Louis van Gaal w ostatnim wywiadzie dla magazynu FourFourTwo wrócił wspomnieniami do swojej pracy w Manchesterze United. Holender opowiedział m.in. o tym jakich piłkarzy chciał ściągnąć na Old Trafford.
Van Gaal o transferowej liście życzeń, którą wręczył Manchesterowi United
» Louis van Gaal był menadżerem Manchesteru United przez dwa sezony
Van Gaal w Manchesterze United spędził dwa sezony. Z Czerwonymi Diabłami zdobył Puchar Anglii w sezonie 2015/2016. Później został zwolniony z pełnionej funkcji.

– Chciałem Roberta Lewandowskiego, ale gdy okazało się to trudne do zrealizowania, to próbowałem pozyskać Gonzalo Higuaina – mówi Van Gaal na łamach FourFourTwo.

– Zanim przyszedłem do Manchesteru United, to rozmawiałem z zarządem na temat Neymara. Gdy jesteś na Old Trafford, to musisz mieć wielkie pomysły. Był też interesujący dla klubu pod względem sprzedaży koszulek. Chciałem szybkich skrzydłowych. To właśnie dlatego interesowaliśmy się Sadio Mane i Riyadem Mahrezem.

– Na mojej liście życzeń był też Thomas Mueller. Na środku pomocy chciałem N’Golo Kante. Próbowałem nawet ściągnąć Jamesa Milnera, który był już wtedy dość stary, ale mógł grać na wielu pozycjach i miał umiejętności przywódcze.

– Jeśli chodzi o obronę, to chciałem Sergio Ramosa i Matsa Hummelsa, bo nasi gracze nie byli najlepsi, jeśli chodzi o wyprowadzanie akcji od tyłu.

– To były moje najważniejsze cele transferowe, ale nie pozyskaliśmy żadnego. Nie wiem dlaczego, bo jako menadżer nie brałem udziału w negocjacjach.

– Po tym jak odszedłem, to piłkarze tacy jak Mahrez i Kante przeszli do Manchesteru City i Chelsea, a Manchesteru United nie potrafił ich pozyskać. To było dziwne – dodaje Van Gaal.


TAGI


« Poprzedni news
Victor Lindelof pomógł staruszce i złapał złodzieja
Następny news »
Van de Beek czeka na oferty klubów z Premier League

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (40)


Klimaa: Van Gaal jak widać regularnie lubi wracać do swojego epizodu w MU.
Co do samych transferów - jak widać nasi włodarze niczego się nie nauczyli i do dnia dzisiejszego posiadamy marne umiejętności przeprowadzania transferów.
» 26 sierpnia 2020, 00:07 #35
uzio: tak tak, Moyes też miał liste piłkarzy których chciał, jakby zapytać Fergusona to pewnie lista piłkarzy, których chciał ściągnąć ale nie wyszło jest równie imponująca co tych, których się udało. Każdy ma swoje życzenia a rzeczywistość jest taka, a nie inna.
» 25 sierpnia 2020, 20:23 #34
ruffnecky: Komentarz zedytowany przez usera dnia 25.08.2020 18:00

oby z Ole nie skończyło się podobnie
» 25 sierpnia 2020, 18:00 #33
AgEnT: Mahreza faktycznie szkoda, że nie udało się pozyskać.
» 25 sierpnia 2020, 16:17 #32
padre: Haha, lista bankowo wzięta z komentarzy na DP, brakuje tylko Snijdera!
» 25 sierpnia 2020, 15:46 #31
kckMU: Van Gaala wyzywacie niektórzy, a Jose miał i Ole ma te same problemy.

Ok, Ramos Ramosem i Neymar Neymarem. van Gaal nie jest durny i brał pod uwagę, że tacy goście wypalą jedynie przy mega szczęściu. Ale Mahrez, Kante i tego typu nazwiska - nie, bo co?

Mourinho dostał Freda za 60 zamiast Maguire'a za 85. Fred jest niewypałem, a Maguire przylazł do nas za identyczną kasę za rok. Ile jesteśmy w plecy? 60 baniek + 1 sezon.
» 25 sierpnia 2020, 14:28 #30
GS8GS: Czy ten trener skończy kiedyś ujadać w wywiadach. Ja do dzisiaj nie mogę zrozumieć dlaczego zatrudniono u nas takiego piłkarskiego dinozaura na ławkę trenerską. W Bayernie dał już dość mocno ciała.
Przed przyjściem do nasz równierz za Mourinho uważałem za trenera który twardo stosował jeden styl gry wypracowany przez lata. Jednak portugalczyk jest w stanie dostować się do ligi i zawodników jakimi gra.

Czytając powyższy artykuł wydaje się że holender był oderwany od rzeczywistości. Skoro chciał wyrwać najlepszych napastników swoich klubów i lig. Mowa tutaj o Lewandowski czy Higuainie którzy nieco wcześniej dołączyli do swoich klubów i z miejsca stali się kluczowymi zawodnikami.
To samo z Hummelsem i Ramosem. Jak wgl on mógł wpaść na takie pomysły transferów?

I na koniec perełka nie, nie ta z Neymarem o którego miła się Barcelona z Realem. Ale transfer Mahreza który odbył się ponad dwa lata po wyrzuceniu od nas holendra. To niesamowite jak gloryfikuje on swój warsztat zakinając czasoprzestrzeń i fakty.
» 25 sierpnia 2020, 14:21 #29
Diabelred: Ajj ten wiecznie pokrzywdzony van Gaal. Dziwne, ze jeszcze nie wspomnial o Messim... Z pustego to i Salomon nie naleje. Co z tego, ze my ich chcielismy skoro oni nie chcieli odchodzic ze swoich zespolow/nie chcieli opuszczac kraju(Ramos, Lewy, Muller, Hummels, Neymar) badz po prostu wybrali oferty innych klubow(Mane, Mahrez, Kante, Milner). Jedynie tego Higuaina byla szansa pozyskac, jednak placic za napastnika 90 mln majac w druzynie RVP, Rooneya mija sie z celem. Poza tym ciezko jest walczyc o klasowych grajkow bedac w fazie przebudowy i z trenerem, ktorych magnesem byl tylko dla holenderskich pilkarzy.
» 25 sierpnia 2020, 12:36 #28
Tomwk1988: Kolejny raz pierdo..z głupoty. MU bylo na szóstym miejscu gdy Mourinho odchodził.
» 25 sierpnia 2020, 10:41 #27
DevoMartinez: Akurat Jose zapowiadał, że ten sezon po mistorzstwach bedzie mega cięzki jeśłi się nie wcmocnimy. Inie dostał zawodników poza Fredem którego nawet nie chciał podobno. I tu akurat żal do zarządu bo chyba pomyśleli skoro daliśmy rade 2 miejsce to nie trzeba aż takich wzmocnień. Przyoszczędzimy. A potem wyszło, że piłkarze zajechani a głębki składu nie ma. Co gorsze u Ole zaczyna to wyglądać tak samo. Gramy teraz stylem gdzie się duzo biega, presing, to nie tiki taka gdzie się odpoczywa. I przyszły sezon może być męczarnią jak dalej będzie trzeba ekspoatować Harrego, Bruno Martiala, Rasha non stop.
» 25 sierpnia 2020, 11:50 #26
Negative: Gdyby Jose nie chciał Freda to nie dawałby zielonego światła na jego pozyskanie. Poza tym Jose miał dobry skład, ale jak problemu doszukiwał się w Pogbie, narobił gnoju w szatnie a Martial był bliski odejścia to nawet nie ma co rozmawiać o jakichkolwiek transferach. Uwielbiałem Jose dopóki nie został trenerem United.
» 25 sierpnia 2020, 13:16 #25
DevoMartinez: Negative: A jeśli miał do wyboru Fred albo nikt? Z kilku źródeł już czytałem, że Jose nie chciał Freda, za to Kieran MacKenna przekonał portugalczyka do tego transferu. No i co do reszty to fakt, kolonia francuska się zbuntowała, Martial nie wrócił a zgrupowanie i Pogba ostentacyjnie olewał trenera vide powrót Roycem z szoferem a nie klubowym autokarem z drużyną mimo próśb Mou żeby wracał z chłopakami. Z tym, że miał dobry skad się nie zgodzę bo miał większe dziury w nim niż obecnie Ole.
» 25 sierpnia 2020, 14:08 #24
Tomwk1988: Chemik- zamiast siać farmazony pisząc o okolicach 10 miejsca to napisz uczciwie ze bylo 6. bo skoro 6 miejsce to okolice 10-tego to równie dobrze można powiedzieć że ocieralismy się o pozycje lidera pisząc takie głupoty. I nie bydlo, tylko prawda zwyczajna.
» 25 sierpnia 2020, 15:40 #23
Tomwk1988: Problemem bie było ile mamy przewagi nad West Hamem tylko brak top4 i dystans ktory się nie zmniejszał. No ale skoro tak lubisz punkty to powiedz ile pkt mielismy już w tym sezonie z Ole po 17 kolejkach czyli dokładnie tylu ile dostal Mou sezon wczensiej. Nie zapomnij dac nam znać ile mielismy też straty do lidera i ile przewagi nad ostatnim. Bo parafrazując twoje okolice 10 miejsca za Mou, za Solskjera to były okolice spadkowiczów i zaraz nad nimi czyli 17 miejsce.
» 25 sierpnia 2020, 16:54 #22
Tomwk1988: Kolego ja porównałem nie trzeci sezon Mou tylko najgorszy sezon Mou w MU a i tak wynik mial lepszy niż OGS. W pierwszym sezonie Mou zdobyl 69 pkt a OGS 66. W drugim vicemistrzostwo z wynikiem bodaj 81pkt. Chcialbym zeby i OGS w swoim drugim sezonie się do tego zbliżył, wszak skład mial taki jak Mou plus to co sobie sam już częściowo wyczyścił pod siebie. Życzę mu sukcesów bo to także bedzie sukces MU.
» 25 sierpnia 2020, 19:16 #21
smutny87: Ten chemik to sobie pisze jakieś głupoty a jak ktoś go poprawi to zaczyna coś kręcić,narzucać swoje racje a wiedzę ma raczej średnią także nie przejmować się zbytnio.
» 25 sierpnia 2020, 19:40 #20
smutny87: Takie to jego pisanie raz czepi się wyglądu,raz rodziny.Olać chama.
» 26 sierpnia 2020, 00:36 #19
Tomwk1988: To ze sezon sezonowi nierówny to akurat zdążyłem zauważyć, dlatego punkty mniej dla mnie waza niz pozycja, ale sam zacząłeś od tego ze napisałeś ze bylismy w okolicach 10 miejsca choc bylismy na 6. Kiedy ci to napisałem to zacząłeś kręcić ze tyle punktów do Live tyle do West Hamu, jak Ci pokazałem ze za Mou akurat punkty nie były az takie słabe i ze rekordowa strate do lidera zanotowaliśmy pod wodza OGS to znowu mi mówisz ze punkty nieważne. Sam już nie wiem o co ci chodzi, chcesz krytykować Jose to spoko, ale jak chcesz krytyke czyms poprzec to niech to będą solidne argumenty. Kończę bo juz temat chyba wyczerpaliśmy.
» 26 sierpnia 2020, 06:58 #18
wiulk: LVG chyba za dużo grał w fifę, wymienił same postacie z ratingiem 88+...
Ale co by nie mówić - Chelsea zaraz dopnie 5-ty duży transfer tego lata a my nie potrafimy jednego przeprowadzić.
» 25 sierpnia 2020, 09:48 #17
Blau: Mahrez, Kante, Mane, Milner czy może nawet Hummels to byli zawodnicy z pewnością do wyjęcia.

Z Ramosem, Neymarem czy Lewym to rzeczywiście odleciał trochę.
» 25 sierpnia 2020, 09:56 #16
tomekwietniu: Komentarz zedytowany przez usera dnia 25.08.2020 10:37

No właśnie nie, bo taki Mats chciał zostać w Niemczech a taki Mane nie chciał grać u LvG, wolał Kloppa.
A taki Milner jest z Leeds, grał w City i później wybrał Liverpool... ciekawe czemu Luis go nie kupił? Bardzo ciekawe...
» 25 sierpnia 2020, 10:36 #15
tomekwietniu: van Gaal to jest gość... on naprawdę nie widzi swoich błędów. Podaje jakie chciał nazwiska, ale ma krótką pamięć i nie przypomina sobie, że styl gry, który preferował nie odpowiadał takim zawodnikom jak Mane i dlatego nie przyszli.
Edek ma swoje grzeszki, ale to że nie sprowadził tych zawodników to nie tylko jego wina.
» 25 sierpnia 2020, 09:47 #14
klb9k: LVG, Mou czy nawet Moyes można ich winić za wynik sportowy ale jeśli wszyscy po kolei narzekają, że dawali listę zawodników i nie sprowadzali zawodników, których chcieli. Ja rozumiem, że cel transferowy może być nierealny ale fakt, że nie sprowadzili nikogo kogo dany manager stawia na 1 miejscu mimo tego, że tacy zawodnicy jak Mahrez czy Kante byli do wyjęcia jak pokazał czas to chyba dobitnie pokazuje jak działają osoby odpowiedzialne za rekrutacje w klubie
» 25 sierpnia 2020, 10:11 #13
tomekwietniu: Nie mówię, że nie ma w tym wszystkim winy Edka.
Ale pomyśl o tym głębiej...
Blind był po świetnych MŚ, Kante grał w Caen, a Mahrez był po pierwszym roku w PL, gdzie ledwo się utrzymali w lidze i miał 4 bramki i 3 asysty i sprowadzili do klubu Di Marie. Które transfery wydawały się na tatarem czas bardziej logiczne?
PS. Cel transferowy może być nierealny nie że względu na kwotę transferu, ale też na samego trenera.
Jak dla mnie to było zamknięte koło i każdy z nich był winny po 50%.
» 25 sierpnia 2020, 10:45 #12
pawik998: Komentarz zedytowany przez usera dnia 25.08.2020 09:47

Co prawda LvG z tą listą trochę "odleciał", wiadomo było, że nie dostanie wszystkich, ale to, że nie dostał nikogo dużo mówi o naszym zarządzie...
» 25 sierpnia 2020, 09:46 #11
Blau: van Gaal już drugi raz w tym roku porusza kwestie transferów w United i drugi raz mówi do samo - nie dostał praktycznie nikogo z głównych celów z tylko zawsze alternatywy.


Tu jest właśnie problem tego klubu. W swoim ostatnim sezonie Mou mierzył się z tym samym i jak na razie zanosi się, że Ole skończy tak samo.
» 25 sierpnia 2020, 09:29 #10
jassaj: Jeżeli chodzi o LvG no to spoko, prawdopodobnie ma dużo racji aczkolwiek ja jego słowa zawsze dziele przez 2 bo mam takie wrażenie, że on nie jest w stanie przyznać, że po prostu mu tutaj nie wyszło i kiedy tylko nadarzy się okazja no to wbija szpilke, podkręca swoją rolę, przerzuca winę na klub i teraz nagle też wyrwał się jak Filip z konopi z przypomnieniem, że on nie dostał piłkarzy w momencie kiedy trwa w tym temacie największa burza.
Zresztą poczytajmy tę listę i serio ? Ramos, Lewandowski, Neymar, zalatuje trochę Moyesem i jego Krossami, Modriciami i Ronaldo
» 25 sierpnia 2020, 09:50 #9
Blau: Komentarz zedytowany przez usera dnia 25.08.2020 09:53

Zgadzam się, że pewnie trochę koloryzuje, ale dużo prawdy w tym musi być. Zresztą co by nie gadać van Gaal i tak jako tako się bronił wynikami - w pierwszym sezonie zakwalifikowanie do LM, a w drugim sezonie utrata LM przez bilans bramkowy. Człowiek wtedy nie doceniał tych wyników.
» 25 sierpnia 2020, 09:52 #8
jassaj: Czy ja wiem czy to takie "cuda na kiju". Ja pamiętam, jak obiecywał, że United po kilku miesiącach będzie na szczycie, potem, że po roku, potem, że po dwóch, potem, że jakby dostał szansę to w 3 sezonie. Taki styl Liverpool i następny sezon będzie nasz. Pozatym on też wielu piłkarzy odstraszył swoim stylem a wielu- jak taki Basti fantasti to były jego autorskie pomysły, których do dzisiaj nie rozumiem.
Na moje to on wypadł gorzej niż Mou a o Mou też można gorąco dyskutować. Jeżeli chodzi o czystą politykę transferową to myślę, że dopiero Ole się obudził i zobaczył, że można budować zespół na dobrych zawodnikach ale niekoniecznie nazywających się Ramos , Ronaldo czy Messi- jego poprzednicy byli dobrzy, ale chyba każdemu ten mityczny nieograniczony budżet transferowy w głowie poprzewracał jeżeli chodzi o oczekiwania
» 25 sierpnia 2020, 09:57 #7
Tomwk1988: A propo przemyślanych transferów Ole i trzymania się zawodnikow w rozsądnej cenie to pobilismy rekord płacąc za Harrego bodaj 80mln wiec za przeproszeniem nie pierd.l ze nagle Ole oglada kazdy wydany grosz po kilka razy. Mamy też Dana Jamesa ktory narazie nie bryluje i WAN Bissake ktory jest niezły z tylu ale w przodzie mu troche brakuje a zapłaciliśmy jak za takiego co z przodu powininien tez cos grac. Każdy z managerów chyba u nas się trochę zawiódł widząc jak to wszystko jest załatwiane. Obyśmy w końcu się doczekali dobrych wychowanków bo z transferami idzie nam w kratkę;)
» 25 sierpnia 2020, 10:48 #6
jassaj: nigdzie nie napisałem, że Ole robi transfery w rozsądnej cenie, tylko, że nie rzuca się jak reksio na szynkę i nie ogranicza się do nazwisk typu Ramos,Lewandowski,Ronaldo,Messi i nie płacze, że nie udało się pozyskać zawodnika niemożliwego do pozyskania. Dan James to była budżetowa opcja, która nie przynosi żadnej ujmy- zawodnik na zasadzie, jak odpali to będzie fenomenalnie, jak nie odpali to w sumie za dużo nie tracimy, na ławce siedzieć może, trochę podciągnie formę i dramatu nie ma- no chyba, że ktoś oczekiwał, że za kilkanaście milionów będzie Messim- no to co innego. Wan Bissaka- talent nowego pokolenia, zawodnik CP, który przychodzi tutaj nie mając żadnego dorobku, więc głodny sukcesu, napewno lepsza opcja niż jakieś Alexy Sandro, Marcelo (tak wiem, nie ta strona) najedzone jak stare koty, będące mokrym snem wielu bo nazwisko, bo prestiż. Jeżeli chodzi o Wan Bissake to też dziwi mnie to, że jeszcze w maju-czerwcu był lepszy od TAA i wciągał ligę nosem a teraz już jest bee ? Szybko poszło. Maguire- ok, też mam poczucie, że kosztował za dużo, nie czepiam się go ale nie jestem też jego psychofanem. Ighalo- człowiek już zapomniany a jak dostawał szanse to ludzie piali nad nim z zachwytu- miały być Mandzukicie i inne wynalazki, przyszedł skromny Nigeryjczyk, który chce tu być. No i Bruno- patrząc jakie nazwiska chcieli poprzednicy to pewnie taki Bruno to by była mała rybka, pewnie by się marzył jakiś Coutinho albo inny KDB czy James Rodriguez a tutaj proszę, chłopak ze Sportingu, który wyrósł na gwiazdę ligi w 2 tygodnie po przybyciu.
Ok, każdy z tych zawodników ma swoje wady i swoje wahania, ale też ciężko je zatuszować, kiedy grasz tym samym składem 20 meczów pod rząd bo na ławce nie ma jakości
Dla mnie to jest diametralna zmiana- a że Ci piłkarze nadal swoje kosztowali- hello mamy 2020 teraz nawet spadkowicze robią transfery na kilkanaście milionów. Jak już mówimy o LvG to posłużę się jego ulubionym sformułowanie- widać zmianę FILOZOFII. Nie jestem w stanie odpowiedzieć na pytanie kto negocjuje transfery, kto odpowiada za ich ślamazarne załatwianie i na kogo zwalać winę, że ten czy tamten nie przyszedł, ale jestem w stanie zauważyć zmianę podejścia i myślenie o czymś więcej niż jeden sezon. Nie wyobrażam sobie, że Ole idzie do zarządu i mówi "Ramos, Neymar, Lewandowski" a tutaj Pan trener sam się przyznał, że tego właśnie oczekiwał.
» 25 sierpnia 2020, 11:08 #5
kolokolo98: Jassaj masz trochę racji, chociaż sprowadzenie np Martiala, Depaya i Shawa to były bardzo przyszłościowe transfery młodych i zdolnych piłkarzy. Nikt tez się nie spodziewał, ze jeden z najlepszych piłkarzy La Ligi, di Maria wypadnie tak słabo. Za van Gaala zaniedbano przede wszystkim środek obrony, gdzie przyszedł zaledwie Rojo. Z drugiej strony, z tym Neymarem i Ramosem to faktycznie poleciał. Kante, Mahrez? Zakładam, ze chciał ich po sezonie Leicester 15/16, tylko ze wtedy jego losy w klubie były już przesądzone.
Poza tym, Bruno nie był tylko jakims chłopaczkiem ze Sportingu, tylko piłkarzem który 2 sezony z rzędu był wybierany najlepszym graczem ligi portugalskiej i kręcił fantastyczne liczby, nawet przez te pol roku tego sezonu przed przyjściem do nas. Do tego jest młody, wiec raczej każdy o zdrowych zmysłach wolałby jego, niż krytykowanego ze wszystkich stron w Barcelonie Coutinho, czy wypalonego Jamesa.
» 25 sierpnia 2020, 13:54 #4
R3dSidePower: Tomwk1988 van bissaka jest niezly z tyłu?? On jest Kocurem z tyłu na tyle , ze nie musi byc dobry z przodu, tylko nam skrzydła brakuje a nie umiejetnosci w ataku
» 25 sierpnia 2020, 14:54 #3
Tomwk1988: Kolego powiedz mi do rangi jakiego klubu MU aspiruje? Bo jeśli aspiruje do poważnego uczestnika LM to chciałbym żebyś zauwazyl ze żadna z druzyn liczących się w walce o to trofeum nie zadowala sie bocznym obronca ktory dobrze broni a nie gra dobrze do przodu- Kimmich to jest kocur a nie AWB. Dani Carvajal rowniez do przodu jak i do tyłu swietnie, TAA nigdy nie był nosem wciągnięty przez AWB. Kyle Walker tez jak narazie niestety lepszy od naszego bocznego. Ja nie mam zamiaru wytrzasnąć się nad AWB tylko uczciwie przyznać że do najlepszych to naprawdę jest mu daleko i jeszcze trochę potrwa zeby do najlepszych dolaczyl, czego mu oczywiscie życzę.
» 25 sierpnia 2020, 15:49 #2
ruffnecky: To czy wyszło mu czy nie to jedno, a to, że zwolniono go dzień po zdobyciu pucharu to druga kwestia. To było tak słabe zagranie ze strony Edka, aż van Gall przeszedł załamanie nerwowe.
» 26 sierpnia 2020, 16:07 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.