Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Van Gaal: Dobry piłkarz nie musi być dobrym menadżerem

» 4 czerwca 2019, 03:52 - Autor: matheo - źródło: The Guardian
Louis van Gaal w rozmowie z The Guardian przyznał, że był mocno zaskoczony, kiedy Manchester United mianował Ole Gunnara Solskjaera na stanowisko menadżera Czerwonych Diabłów.
Van Gaal: Dobry piłkarz nie musi być dobrym menadżerem
» Ole Gunnar Solskjaer w marcu podpisał z Manchesterem United trzyletni kontrakt
Solskjaer trafił na Old Trafford w grudniu po zwolnieniu Jose Mourinho. Norweg początkowo był tymczasowym menadżerem Manchesteru United, ale po serii dobrych wyników klub postanowił dać mu trzyletni kontrakt.

– Byłem zaskoczony, że Solskjaer dostał tę posadę, mimo serii dobrych wyników na początku – stwierdził Van Gaal na łamach The Guardian.

– Wszystko przez to, że Manchester United to jeden z największych klubów na świecie i potrzebuje menadżera z doświadczeniem, a nie menadżera, który trenował 1-2 drużyny na niższym poziomie.

Zadaniem Solskjaera będzie przebudowa składu Czerwonych Diabłów. Klub z Old Trafford planuje także zmiany strukturalne. W mediach od dawna spekuluje się na temat obsady stanowiska dyrektora technicznego lub sportowego. Z tą pracą łączeni są byli zawodnicy, m.in. Rio Ferdinand i Darren Fletcher. Van Gaal przyznał, że takie rozwiązanie nie gwarantuje sukcesu.

– Jeśli byłeś dobrym piłkarzem, to nie oznacza to, że będziesz dobrym menadżerem czy dobrym dyrektorem technicznym. Bardziej chodzi o to, co teraz dzieje się pomiędzy Ole Gunnarem Solskjaerem i byłymi zawodnikami. Nie zawsze jest to dobry wybór. Może tak być, ale nie zawsze tak jest – dodał były menadżer Czerwonych Diabłów.


TAGI


« Poprzedni news
Juventus kontaktował się z agentem Paula Pogby
Następny news »
Fernandes: United to klub z większą historią

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (23)


pazur: Piłkarz, nawet dobry, zaiste nie musi być dobrym trenerem. Ale żałosny pisarczyk, hodowca hemoroidów, trener dupniaka, sorry, rugby, w żadnym wypadku nie jest trenerem. Był, na szczęście był, trenerzyną. Marną trenerzyną. Że też nam musiało się to przytrafić.
» 4 czerwca 2019, 22:23 #22
ruffnecky: nie wiesz co piszesz, pewnie dlatego, że nie ma na jutjubie czy tam tiktoku ;)
» 5 czerwca 2019, 01:10 #21
Widziwoj: Komentarz zedytowany przez usera dnia 04.06.2019 11:24

Van Gaal ostatnio co powie to w punkt. Na razie Solskjaer ma na koncie spuszczenie Cardiff do Championship. To zaś co stało się po odejściu Mourinho, nie brałbym za zasługę Solskjaera, a tylko za skutek eksplozji radości piłkarzy spowodowanej odejściem toksycznego Jose. W tej sytuacji nawet Nawalka czy Fornalik mieliby podobne rezultaty.
» 4 czerwca 2019, 11:24 #20
JH79: Ole jeszcze się przedstawi całej Europejskiej piłce jego DNA jest Diabelskie
» 4 czerwca 2019, 08:46 #19
ax1d: Prawda jest taka, że van Gaal był odpowiednią osobą do odbudowy United. Jego umiejętność rozwijania młodych piłkarzy, sprowadzania i wprowadzania nowych piłkarzy jest na najwyższym poziomie. Oczywiście nie jest nieomylny, bo szczególnie w przypadku młodzików łatwo o pomyłkę lub odbicie palmy po dużym transferze. Ale jednak umie to robić świetnie. A właśnie tego potrzebowało (i w zasadzie nadal potrzebuje United) - silnego, młodego trzonu piłkarzy, którzy trafią tu w młodym wieku, dzięki czemu chociaż część z nich będzie Manchester traktować jak dom, a nie jak przystanek albo dom spokojnej starości. Do tego LvG wygrał jakiś tam garnek, a mimo to został pognany w haniebny sposób, bo komuś zapaliło się pod tyłkiem, że potrzeba poważnych trofeów na teraz. Więc sięgnięto po specjalistę od trofeów na teraz i za wszelką cenę, który co prawda coś tam wygrał, ale jednocześnie kompletnie zatruł atmosferę, nie panując nad szatnią i regularnie wypowiadając się w sposób - najłagodniej to ujmując - kontrowersyjny.

Nie wiadomo, czy Ole sobie poradzi, ale jeśli van Gaal i Mourinho sobie nie poradzili, to co mamy do stracenia? A skoro na osobach zupełnie z zewnątrz (Louis) i kompletnie nie utożsamiających się z klubem ("kochający Chelsea Mourinho") się nie udało, to próbują drugą stroną. Skoro Lampard dał radę awansować do EPL, to może i Ole uda się rywalizować o czołowe lokaty, skoro ma mieć do dyspozycji o wiele lepszy skład. Nic natomiast nie jest pewne. To samo można było powiedzieć o Mojsie, a jak się to skończyło, wszyscy wiemy. If you never try, then you'll never know.
» 4 czerwca 2019, 08:35 #18
QsQs: Komentarz zedytowany przez usera dnia 04.06.2019 09:27

ax1d zgadzam się tu z Tobą prócz 1 rzeczy.
Popieram to co piszesz o Van Gaalu bo to był najlepszy trener, na ten czas dla United na kilka lat. W każdym klubie w jakim był to robił podwaliny pod przyszłe sukcesy. To on dał szansę Puyolowi, Xaviemu, Iniescie, Mullerowi, nie mówiąc o całej generacji młodych piłkarzy Ajaxu lat 90tych. To przy nim Rashford i Martial grali najlepiej. Niestety nie dostał szansy na dokończenie PROCESU:).

Nie zgadzam się z Tobą na temat Ole. Wielu tu pisze, że trzeba dać mu szanse, że ma DNA klubu i inne takie rzeczy. Nie każdy będzie drugim Guardiolą. Według mnie dobre wyniki w styczniu i lutym to efekt kilku czynników.
- spuszczenie z Mourinhowskiej smyczy
- dwumiesięczny wzrost formy Rashforda i Pogby
- łatwy terminarz
- dużo szczęścia (mam tu na myśli mecze ze Spurs, Chelsea, PSG)
Gdy to wszystko się skończyło zobaczyliśmy Solskjeara jakim jest trenerem, bez pomysłu na odwrócenie sytuacji, nieumiejętnie reagującego na boiskowe wydarzenia z wystraszoną miną jak Moyes. Ja dalej nie wiem co chce grać Solskjear, nie widać w ogóle odciśniętego piętna na tym zespole przez niego. Podobna sytuacja do Zidane, który miał sporo szczęścia i super skład którym wystarczyło w umiejętny sposób zarządzać (ale on to akurat ma tak jak Ancelotti bo trenerem jest słabym, nie potrafi budować). Ten sezon myślę, że zweryfikuje również Zidane.

Podsumowując.
Dla mnie podpisanie długiej umowy w marcu z Solskjearem było błędem. Trzeba było podejmować decyzje po sezonie.

i apropo Lamparda to Derby przegrało baraż z Aston Villą.
» 4 czerwca 2019, 09:23 #17
JebikMUTD95: Co do Twojego stwierdzenia, że Mourinho "kompletnie zatruł atmosferę, nie panując nad szatnia" to Mourinho chciał uświadomić piłkarzy, że żaden piłkarz nie jest najważniejszy w klubie, a przed miejscem piłkarzy na samej górze znajduje się KLUB, a w drugiej kolejności menadżer co skutkowało zwolnieniem Mourinho dlatego, że dla Edka i reszty najważniejsza jest kasa czyli Pogba i reszta jego DENS ekipy, którzy zapracowali na zwolnienie Jose. Zwolnienie z powodu, z którego nie zostalby zwolniony z innych największych klubów w Europie, w których nie są najważniejsze tylko zyski na konto klub, ale i osiągnięcia sportowe. Nad roztańczonym Pogba i jego tanecznymi kolegami nie zapanuje żaden Menadżer, który przyjdzie do United nawet jeśli miałby to być Pep czy Kloop dopóki zarząd stawia pilkarzy ponad trenerem, a przede wszystkim ponad Klubem.
» 4 czerwca 2019, 09:32 #16
Remix81: Lamparda derby przegrało z Aston Villa
» 4 czerwca 2019, 10:24 #15
DevoMartinez: Zdziwie sie jeśli Ole dotrwa do konca kolejnego sezonu, chociaż go lubię to moim zdaniem nie poradzi sobie a włąsciwie juz widac, ze sobie nie poradzil chociazby z dołującymi moralami. Do tego jesli nie potrafi zmotywowac zespolu do zagrania na 100% ostatniego meczu sezonu i to ze spadkowiczem na OT, zeby jakos wynagrodzic ten tragiczny sezon kibicom to nie ma o czym gadac. Jakiego warsztatu trenerskiego by nie mial - polegnie. Bez kadrowej rewolucji na 100%. A tej nie bedzie obserwujac poczynania Glazerow na przestrzeni ostatnich lat. Im nie zalezy na budowaniu drużyny tylko na budowaniu marki i czerpaniu z tego zysków.
» 4 czerwca 2019, 11:09 #14
RedsFan: Ax1d nic dodac nic ująć.
» 4 czerwca 2019, 11:20 #13
ax1d: Fakt, pomyliłem z tym Lampardem :)

Co do Ole, to ja pisałem już wielokrotnie, że zamierzam go rozliczać dopiero od tego sezonu. Tamta połowa zeszłego sezonu w zasadzie nie mówi nic. Było dobrze, było źle, potrafiliśmy ograć czołówkę i przejść dalej w LM, a potrafiliśmy zbierać baty na koniec sezonu od teoretycznie gorszych od nas drużyn. Ja nie potrafię wyciągnąć z tego jednoznacznych wniosków. Szczególnie że Ole nie miał szans na przygotowanie drużyny (pojawiały się głosy o tym, że nowy sztab był zszokowany poziomem przygotowania fizycznego niektórych graczy), nie miał szans na dobór zawodników pod to, co chce grać, bo dostał zespół ulepiony pod Mourinho, nie mógł liczyć na niektórych graczy (De Gea zawodził w zasadzie w większości meczów pod Ole). Teraz będzie miał szansę, żeby zmienić te rzeczy. I zobaczymy, co to da. Ja trzymam za niego kciuki, bo jest kibicem United tak jak my, więc zależy mu na dobru klubu, a nie na udowadnianiu swojej wartości. Niemniej jeśli nie będzie widać żadnego progresu, to nie będę w nieskończoność liczył na to, że "może w końcu".
Dla mnie cel na przyszły sezon jest prosty - top3. Jeśli się uda, to jest progres i warto iść z tym dalej. Jeśli nie, to trzeba będzie przeanalizować cały sezon i podjąć decyzje. Niemniej nadal czekam na zmianę struktury - dyrektora sportowego i ludzi typowo od transferów. Pojawiają się plotki, ale póki co to tylko plotki. Jeśli to się nie zmieni, to obawiam się, że niewiele się zmieni i tak samo Ole, jak i kolejny fachura znów polegną.
» 4 czerwca 2019, 11:23 #12
DevoMartinez: Komentarz zedytowany przez usera dnia 04.06.2019 12:01

Tak jak mówiłem, zeby Ole tu przetrwał to by musial wymienic 1/3 składu co jest niemozliwe przy tych wladzach klubu. Ci zawodnicy ktorzy tu sa przesiąkli już olewactwem, liczeniem kasy i nie przejmowaniem się blamażami. Tej mentalnosci sie juz nie wypleni, trzeba sie takich grajkow pozbyc i tyle. Dla tego uwazam, ze Ole polegnie bo tu nikt rewolucji nie chce robić. A i zapomnialem, tego LvG tez bym nie gloryfikował bo to on w duzej mierze odpowiada za rozmontowanie MU. WYprzedał 2/3 składu praktycznie na raz, takze nowo przybyli zawodnicy nie mieli od kogo przejąc kultury United, etosu pracy, zaangazowania, nieodpuszczania itp. A co do dyr sportowego już jets pomysl, zeby zbudowac pion odpowiedzialny za sprowadzanie zawodnikow ale bez jednego szefa, szefowie skautingu na kazdy region + jacys ex zawodnicy MU, przewija sie tam i Fletcher. Takze poki Ed nie da wolnej reki komus kto ma pojecie jak budowac druzyne i mu nie zaufa to bedzie dalej bieda.
» 4 czerwca 2019, 11:59 #11
ax1d: Komentarz zedytowany przez usera dnia 04.06.2019 12:37

Devo, nie gloryfikuję LvG. Po prostu moim zdaniem z tych, którzy dotąd byli po SAFie, on był najodpowiedniejszą osobą do odbudowy klubu. Plus, nie pamiętam, ale nie było przypadkiem tak, że część starej gwardii faktycznie wyprzedał on, a część po prostu chciała odejść po odejściu SAFa i wtopie Mojsa?

Z tą mentalnością się zgadzam i też uważam, że 1/3 składu (co najmniej) wymaga wymiany. Niemniej nie stanie się to w ciągu jednego okienka.
» 4 czerwca 2019, 12:36 #10
DevoMartinez: No właśnie nie stanie się to w ciągu jednego okienka a zapłaci za to głową trener. Za van Gaala nie wiem czy ktoś chciał sam odejsć ale pamiętam, że sprzedał Chicharito po tym tragicznym karnym w któym się wyłożył, Welbecka, Rafaela, Naniego, Evansa też nie widział w składzie. Do tego van Persie, Fletcher, Cleverlay to chyba jedyne zasadne transfery out. Zbyt wielu w zbyt krótkim czasie imo.
» 4 czerwca 2019, 14:38 #9
Fenek: W zasadzie oprócz pochettino nikogo innego nie było. Obecnie jest jeszcze nuno z wolvs ale czy on ma wielkie doświadczenie? Trzeba dać czas Ole i przede wszystkim zrobić transfery.
» 4 czerwca 2019, 07:41 #8
RedsFan: Ogólnie to i Pochettino nie był do wyboru. On wciąż ma kintrakt i nie jest chętny odejść ze Spurs.
» 4 czerwca 2019, 08:10 #7
Pawlo: Po ostatnim wywiadzie z Edem nagle zrobił się fanklub Van Gaala, a wszyscy zapominają jak graliśmy najnudniejszą piłkę w historii futbolu. Nie wiem po co wystawiane są jego wypowiedzi, bo wychodzi na to, że ignorant nie ma sobie nic do zarzucenia i był zbawcą United.
» 4 czerwca 2019, 05:38 #6
RedsFan: Dokładnie ludzie teraz uwielbiają narzekać na klub i na wszystko co z nim związane, a Van Gal to robi nieustannie bo ma żal za zwolnienie. Moim zdaniem on boi sie tego, że może sie okazać, że to byl dobry wybór. Jak wtedy by wyglądała jego praca tutaj na tle niedoswiadczonego OGS.
» 4 czerwca 2019, 08:12 #5
ruffnecky: ignorant? raczej doświadczony trener z sukcesami, którego namówiono na ostatnią misję w jego karierze - proces zbudowania kolejnej młodej świetnej ekipy United, odbudowy klubu - po czym w haniebnym stylu z partyzanta zwolniono dzień po zdobyciu trofeum. Edek i DNA United - śmiechu warte.
» 5 czerwca 2019, 01:08 #4
kvadrat: To wszystko co dzieje sie w mediach po zwycięstwie Liverpoolu w konketkscie ManUtd, dowodzi tylko jak ogromnym klubem jest United i jakie emocje wywołuje. Na portalach na fb związanych z futbolem od 3 dni są wklejane zdjęcia „ wyśmiewające” United w kontekście ostatniego sezonu i w porównaniu do Liverpoolu czy City. To jest śmieszne ale dowodzi jak wielki kompleks maja ludzie odnośnie United. Vandzban może i ma racje ale po co łazić po gazetach, mediach i wiecznie maglować temat tego klubu? Odpowiedz jest prosta, bo nic innego nie zwróciliby uwagi.
» 4 czerwca 2019, 04:51 #3
Pezet: Komentarz zedytowany przez usera dnia 04.06.2019 08:35

Bycie jednym z największych ma swoje wady i zalety .
Pół świata nas nienawidzi . Drugie pół to my :)
» 4 czerwca 2019, 08:29 #2
GrayMid: Prawda, ale to dotyczy zawsze najlepszych i największych - klubów, piłkarzy, sportowców, wszystkich. Bo ich nazwy/nazwiska się liczą, dlatego o takich najwięcej się mówi/odnosi do nich, od takich najwięcej się wymaga i najmocniej krytykuje/hejtuje, gdy mają gorszy okres. Prawda stara jak świat - im wyżej wejdziesz, tym bardziej cię nienawidzą. Zawsze tak było i zawsze tak będzie.
» 4 czerwca 2019, 11:03 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.