Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Rafael odpowie za wyzywanie sędziego

» 17 stycznia 2011, 19:28 - Autor: rogi - źródło: Mirrorfootbal.co.uk
Rafael da Silva może zostać zawieszony na dłużej niż jeden mecz. Obrońca Manchesteru United, ukarany w niedzielnym meczu z Tottenhamem czerwoną kartką, schodząc z boiska zdążył jeszcze zwyzywać sędziego Mike'a Deana.
Rafael odpowie za wyzywanie sędziego
» Brazylijczyk nie po raz pierwszy pokazał charakter południowca
Brazylijski obrońca już po pół godzinie gry tylko dzięki przychylnej decyzji sędziego mógł kontynuować spotkanie po ostrym wślizgu na Wilsonie Palaciosie. Za to zagranie zawodnik gości obejrzał żółtą kartkę i dostał ostrzeżenie słowne od arbitra.

Wniosków jednak nie wyciągnął i na piętnaście minut przed końcem meczu taktycznie faulował Benoita Assou-Ekotto, za co zobaczył drugą żółtą, a w konsekwencji czerwoną kartkę.

W swoim pomeczowym oświadczeniu, FA ogłosiła:

- Zostało dziś wszczęte postępowanie dyscyplinarne w sprawie niewłaściwego zachowania Rafaela da Silvy podczas meczu Manchesteru United z Tottenhamem. Sprawa dotyczy gestów i słów, jakie piłkarz United wykonywał w kierunku Pana Mike'a Deana po tym, jak ten odesłał go do szatni.

Gracz United ma czas do jutra do godziny 19:00 czasu polskiego, aby stawić się na przesłuchaniu i ustosunkować się do oskarżenia.

Swoją drogą ciekawe jaka kara może spotkać młodego obrońcę. Głośno na Wyspach zrobiło się dziś po tym, jak Ryan Babel został wezwany do zapłacenia 10 tysięcy funtów za umieszczenie na swoim Twitterze zdjęcia Howarda Webba w... koszulce Manchesteru United. Komisja dyscyplinarna oprócz kary pieniężnej, nakazała mu także dokładniejsze filtrowanie zamieszczanych na portalu społecznościowym treści.


TAGI


« Poprzedni news
Old Trafford na razie bez zmian
Następny news »
Lindegaard debiutuje, rezerwy gromią!

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (77)


DONPABLO: no chyba ze nie do mnie bo napisalem w polowie to co ty no tak Arsenal mial rpoblemy i musieli je jakos rozwiazac i tak jak Manchester sprzedali jednych z lepszych(bo Krysia nie była najlepsza w United on tylko był takim ktory zbieral zaslugi kolegow) i także postawili na skauting i szkółkę może nie jest ona taka jak Barcy ale tez sa z niej pozytki i moze dlatego Wenger nie miał pola do popisu ale porównaj chociaż ich mecze ile wygranych przez SAFa a ile przez Wengera
» 18 stycznia 2011, 22:00 #70
Zgred: Z tym kupowaniem "najlepszych" zawodników to nieźle pojechałeś, bo United jako jeden z nielicznych czołowych klubów na świecie kupuje piłkarzy za kilka/kilkanaście mln funtów i gra nimi w PODSTAWIE. Niech Ci za dowód posłuży fakt, iż Berba jest najdroższym piłkarzem w historii United (z tego co pamiętam, to kosztował 30 mln funtów). A gdyby nie "weekendowy sklepik" Realu, to część tych grajków dalej by grała dla Czerwonych Diabłow (niestety pieniądz żądzi światem). Aha, i nie sugeruj się IFHHS - ci "pseudohistorycy" orzekli, że taki Milan (w notowaniu klubów) jest 50., a taki Liv'pool jest 6. (przed Chelsea, United i Arsenalem). Wenger jest świetnym trenerem, ale Ferguson jest jednak lepszy (wystarczy, że porównasz sukcesy obydwu dżentelemenów z ostatniej dekady, a będziesz miał jasność).
Ps. wiadomość do jacka87 oczywiście.
» 18 stycznia 2011, 21:16 #69
DONPABLO: Jacek wiesz nie masz prawa mowic ze manchester narobil sobie dlugow i wygrywa bo nei kupil za to pilkarzy Glazerowie to specyficzni ludzi których tak naprawde klub nie obchodzi i oni poprostu pewnie zle inwestuja i tyle podaj mi 1 pilkarza ktory zostal kupiony powyzej 30 mln ?? jak pamietam jest to Berba
» 18 stycznia 2011, 18:53 #68
karol90098: wedlug mnie to nie glazerowie skapia pieniedzy tylko ferguson nie chce kupowac drogich pilkarzy. Wlasciciel klubu ma miec przedewszystkim pieniadze. Oni je maja wiec nie widze problemu. Zreszta podobno mamy jakies 100mln na transfery
» 18 stycznia 2011, 19:07 #67
mario8: chciałbym żeby zastąpił go Brown
» 18 stycznia 2011, 18:35 #66
karol90098: taaa. Ewentualnie fabio. Nevilla sobie juz podarujmy
» 18 stycznia 2011, 19:08 #65
Chesster: Jacku 87 po pierwsze jesteś w błędzie ;D Widzę że wierzysz w swoją drużynę ale chciałem ci przypomnieć że Arsenal od paru lat moim zdaniem nie liczy się w Lidze... No niestety skoro są tacy młodzi nowi gracze fakt faktem ogrywają się i tu mają plus... Tylko Wegner to próbuje zrobić od paru lat z Arsenalu... Jeszcze jak grał Henry i co zdobyli?? Mnie interesują wyniki... Przez ostatnie parę lat Arsenal nie istnieje w walce ani o LM ani o PR... PA i PL to drużyny traktują jak traktują :)

Może za parę lat Arsenal stanie się potężny ale ten sezon chyba nie należy do nich... Ja widzę od paru lat co się dzieje w PR i nigdy po za Chelsea nie bałem się tego że MU będzie poważnie zagrożone by wygrać... Choć mecze z Liverpoolem czy też z Arsenalem lub z MC były zawsze ciekawe...
Wracając co do młodych graczy wiesz z tego co widzę to MU od paru lat sprowadza młodych graczy i ich szkoli.. I wprowadza do zespołu wystarczy zobaczyć.. Jakie postępy porobił RAFAEL... Naprawdę dajmy mu trochę czasu na doświadczenie i zobaczycie że będziemy mieli najlepszą obronę nie tylko w Angli ale też i na świecie...

BTW: Po co piszesz kto jakie ma korzyści z Terminarzu spotkań MU-Arsenal?? PO ch... to?? :O
Popatrz sobie na terminarz MU w starym roku gdzie gdy by nie to że w Londynie padał śnieg i zasypało Chelsea stadion to drużyna z Londynu by ładnie oberwała od MU .. No Ludzie wystarczyło by zobaczyć na ich wyniki teraz a w tedy... A przypominam ci że MU parę dni wcześniej grało z Liverpoolem...
Ja wnioskuje jedno wbiłeś na Devil Page tylko dla tego by nie wiem pokazać jaki to Arsenal jest cudowny :) Niech przeniosą tą swoją wspaniałość na wyniki bo na Old Trafford ostatnio to tylko Szczęsny pokazał klasę a nie Arsenal jako drużyna :)
» 18 stycznia 2011, 17:29 #64
SzYnA: to jest urwa skandal! oglądam różne mecze PL i w kazdym meczu widze ten gest co wykonał Rafael skwitowany słynnym "fuck off" i jakoś nikogo nie karają po tym meczu. no ale wiadomo Mu idzie za dobrze trzeba jakoś ich spowolnić zeby walka była ciekawsza !! ;[
» 18 stycznia 2011, 17:16 #63
kietlan: ale zdjęcie przerażonego Teveza bezcenne.....
» 18 stycznia 2011, 16:49 #62
szelejson: Jacusiu , mamusia cie nie naucyła ze imionka pisemy z duzej literki ?. :(
» 21 stycznia 2011, 20:59 #61
vanator: ''manu''... Ten skrót jest używany jest przez rywali jako totalna obelga. 'U' ma znaczyć 'you' (ty, wy - w zależności od kontekstu).
Wczesny przykład wykorzystania tego to piosenka śpiewana przez kibiców West Brom: "Duncan Edwards is manure, rotting in his grave, man, you are manure - rotting in your grave" (Duncan Edwards to nawóz, gnijący w swoim grobie, człowieku, jesteś nawozem - gnijącym w swoim grobie)
Fani Liverpoolu i Leeds sskopiowali tą i stworzyli własne wersje, żeby obrażać wszystkie ofiary Monachium '58
Przykłady:
"Man U, Man U went on a plane. Man U, Man U never came back again" (Man U, Man U lecieli samolotem, Man U Man U nie wrócili potem)
"Man U Never Intended Coming Home" (Man U nigdy nie zamierzali wrócić do domu) - pierwsze litery składają się na MUNICH
Poza tym fonetycznie Man U brzmi tak samo jak 'manure', co znaczy tyle co g**no do nawożenia.

To jest tłumaczenie z oficjalnej strony Manchesteru United , manutd.com
» 18 stycznia 2011, 14:29 #60
FredTheRed: dwa m-ce temu murowanym kandydatem do tytułu było Chelsea. przypomnę ci też sezon 2007-2008 w którym pokonaliśmy was mimo, że długo byliście liderami. ktoś powie "wtedy mieliśmy Ronaldo".. a teraz go nie mamy i też jest dobrze.
się zobaczy.
» 18 stycznia 2011, 12:30 #59
JakubT: Trudno powiedzieć jak będzie, nasza liga jest zbyt nieprzewidywalna. Prawda jest jednak taka, że to my stoimy w tej chwili na uprzywilejowanej pozycji. I łatwo chłopcy tego nie oddadzą.

Co do tego skrótu, poświęć 5 minut i poszukaj wyjaśnienia, było to nieraz poruszane.

Jeśli idzie o Deana, to należało go wyzwać choćby za zeszły sezon, gdy uznał gola Drogby z 1,5 metrowego spalonego!! W niedzielę sędziował nawet dobrze, ale tamtego meczu mu nie wolno zapomnieć.
» 18 stycznia 2011, 12:32 #58
DONPABLO: No Jacek szanuje twoją wypowiedź ale to są tylko statystyki póki piłka w grze wszystko się może zdarzyć może pamiętasz Finał LM z 2005 jak tak jakby to było wczoraj więc jeśli mamy gorszych rywali to nic Arsenal też się może potknąć a Scholes wraca do składu który utrzymuje piłkę i podaje celnie tak jak Xavi , wiec ja pewnie tak jak inni kibice Manchesteru nie rozumiem wtargnięcie do naszego świętego Grala i proszę cie nie używaj skrótu "ManU" bo to jest już samo obrażanie nas jako kibiców przeczytaj to uważnie i zastanów się jak dla mnie to wygląda na prowokacje i żebyśmy doznali niepokoju o mecze Manchesteru...
» 18 stycznia 2011, 11:29 #57
McLaren5: Nie wiem czy ktoś zauważył, ale jak schodził już z boiska to nie spodobał mu się mikrofon stojący za linią boczną i Rafael sprzedał mu kopa ;D
» 18 stycznia 2011, 10:26 #56
domekk: haha prawda :D
» 18 stycznia 2011, 16:52 #55
FredTheRed: lubię tego dzieciaka, ma charakter, charyzmę. oprócz tego jest oczywiście solidnym obrońcą i niezłym wojownikiem. nie mamy w tej chwili drugiego takiego w składzie (no, może Roo) więc dobrze że jest z nami.
» 18 stycznia 2011, 10:10 #54
karaseek: wiecie co mu powiedział??
» 18 stycznia 2011, 09:46 #53
Hunk09: Cytuje dokladnie : " Twoja Stara klaszcze u rubika" ;)
» 18 stycznia 2011, 18:39 #52
domekk: jak go zawiesza to spokojnie wsadzimy go w koszulkę Fabio i sie nikt nie skapnie ze to gra Rafael a nie Fabio :D
» 18 stycznia 2011, 09:36 #51
Gocha: hahaha. dokładnie to samo pomyślałam. :D
» 18 stycznia 2011, 09:41 #50
00NANI00: Haha :) Może SAF spróbuje .
» 18 stycznia 2011, 19:41 #49
bober89: teraz to nie przejdzie:P na początku bez problemu, ale teraz Rafael przypakował, a Fabio został trochę takim chłopczykiem
» 19 stycznia 2011, 00:50 #48
Gocha: Lubię jego charakterek i waleczność na boisku, ale mimo wszystko nie powinien się wdawać w zbędę pyskówki z sędzią. Za czerwoną kartkę pauzuje się jeden mecz, a za takie wybryki nie wiadomo jaką kare może dostać. Życzę mu w każdym bądź razie, aby kara nie była zbyt surowa, choć szczerze się tego obawiam. :/
» 18 stycznia 2011, 08:48 #47
Baku95: Rafael to taki nasz młody agresor. Jeszcze przydało by mu się odrobinę doświadczenia i obrońca jak talala...

Dasz diabełek x2 i jeszcze te jego zapędy pod pole karne w stylu Sergio R. podoba mi się jego gra ale jego psycha nawala w ważnych meczach...
» 18 stycznia 2011, 00:49 #46
Caspa: dla mnie to jest "na siłę" temperowanie młodego gracza. Czy widzieliście jak rooney bluzgał na sędziego ? Arbiter na te słowa przyłożył palec do ust i poprosi go by odszedł.Młodemu nie wolno . Smieszne
» 17 stycznia 2011, 23:55 #45
DoReK: Rafael znakomity obronca , ale widac u niego brak doswiadczenia .

Jednak mowiac w prost ma jaja ^>^
» 17 stycznia 2011, 22:26 #44
Skobel: Nasz diabełek ^^
» 17 stycznia 2011, 22:51 #43
Belmondo1878: dobrze Teveza sie też nie bał ;p


ma jaja musze przyznac :)
» 17 stycznia 2011, 22:13 #42
DevilxDevil: Charakterek Neville'a. Myślę, że ze tego już nie wyrośnie i zawsze będzie taki porywczy.
» 17 stycznia 2011, 21:45 #41
miedziu: według mnie wyrośnie, dostanie po głowie od SAF'a i koniec rozmowy; popatrzmy na Rooney'a, który też ma charakter a jednak dawno nie było jakiś kontrowersyjnych sytuacji z jego udziałem;
» 17 stycznia 2011, 23:08 #40
domekk: ta on nie dostał żóltej kartki za pyskowanie do sędziego :>
» 18 stycznia 2011, 11:06 #39
00NANI00: Dostał żółtą kartkę Rooney ;)
» 18 stycznia 2011, 19:43 #38
czerwonydevil: Chłopak nie daje sobie w kaszę dmuchać. I dobrze. Nie chciałbym w zespole takiej pipy która nie gra na 100% tak jak przystoi w lidze angielskiej - twardo.
Rafael jednak musi trochę przystopować, bo nie będzie go w wielu meczach przez te kartki.
Jestem przekonany, iż za parę lat będzie on naszym kapitanem, oraz kapitanem swojej reprezentacji ;)
» 17 stycznia 2011, 21:43 #37
ROO10MU: spokojnie SAF zrobi z nim porzadek tak jak z Rooneyem :]
» 17 stycznia 2011, 21:48 #36
ruudben: pyskowanie sędziemu to chyba nie oznaka "twardziela" tylko pipy i takie zachowanie tylko osłabia zespół wiec nie wiem czemu jesteś z tego taki zadowolony? Inna sprawa ze nie odpuszcza i czasem jest brutalny bo nogi nie odstawi to może sie podobać;)
» 17 stycznia 2011, 21:54 #35
Arturek15: musi chłopak przystopować, głupie żółte kartki, za które teraz będzie siedział..
niech się skupia na grze, a nie na wyzywaniu i koszeniu ;/
» 17 stycznia 2011, 22:03 #34
Tennant: Rafael ma charakter- tak jak Neville :D
Glory Glory MU
» 17 stycznia 2011, 21:43 #33
Szefo26: SAF również powinien coś z tym zrobić bo Rafael zdecydowanie za często tak wybucha nie mając racji, no i oczywiście bardziej zdyscyplinować go do czystej gry na boisku.
» 17 stycznia 2011, 21:32 #32
Samuelikson: A mi się podoba jego zachowanie. W końcu widzimy na boisku faceta z jajami. Nie tylko pod względem faulów i brutalności, ale też pod względem zapału, nieustępliwości, woli walki, nie odpuszczania.

Rafael jak tylko straci piłkę to ze zdwojoną siłą próbuje ją odzyskać. Po właśnie takiej próbie dostał pierwszą żółtą kartkę.

Nie wiem dlaczego ale jestem z niego dumny. Oczywiście powiecie, że nie można faulować i że głupio zrobił że dostał czerwień, że osłabił drużynę ble ble i inne takie.
Mi Rafael przypomina Wielkiego Keane'a. Tym że zachowuje się jak facet z jajami, napyskował sędziemu i dobrze bo kartka nie była zasłużona ta druga.

Gdyby cały zespół posiadał taką wolę walki jak on...



Mam nadzieję że za kilka lat Rafael będzie nosił opaskę kapitańską.
» 17 stycznia 2011, 21:25 #31
creative0015: Zgadzam się z Tobą kolego. Gra Rafaela mi również się podoba. Nie boi sie powalczyć o piłkę i gdy ją straci to nie symuluje o faul jak to robił CR7 tylko szybko wraca za rywalem i próbuje naprawić błąd. Oczywiście te pyskówki były nie potrzebne ale podoba mi sie ten gracz. Przyszłośc United.
» 17 stycznia 2011, 21:48 #30
grandes: Jestem pewny że go zawieszą ...FA zawsze broni sędziów.
» 17 stycznia 2011, 21:14 #29
bober89: i mają rację. od samego początku spodziewałem się, że dostanie karę.
» 18 stycznia 2011, 10:45 #28
Man1878Utd: mlody sie rozkreca ;D
» 17 stycznia 2011, 21:08 #27
jasiu500: drugi Vieira
» 17 stycznia 2011, 21:06 #26
FanaticMU: Chcą ostudzić jego temperament za wczasu i tyle ;D
» 17 stycznia 2011, 20:52 #25
Tomasson10: Ta czerwień jak najbardziej zasłużona.
» 17 stycznia 2011, 20:50 #24
Czmielu: Jest to sprawiedliwe niestety ;/ Jednak ja nadal do Młodego Brazylijczyka nic nie mam , sam przed monitorem się darłem żeby mu wyje**** , a co dopiero taki Rafael na boisku .
» 17 stycznia 2011, 20:40 #23
olllab: Dobrze, że z niego "spokojny" człowiek, bo by im jeszcze napyskował!;)
» 17 stycznia 2011, 20:20 #22
PatrykPro: szkoda mi go ale dobrze zrobil.. najbardziej mnie rozbawilo z webbem xd
» 17 stycznia 2011, 20:19 #21
mateyko44: Powiem tak Rafeal nie powinien tak ostro grac zreszta powinien wyciaganc wniosku juz po meczy z Bayernem Monachium(jak dobrze pamietam to byl on chyba:P??) bo wtedy tez zszedł z boiska wczesniej z czerwona kartka i powinien pamietac ze pilka nozna to sport zespołowy i ze nie jest sam ze gra calej druzyny a nie tylko dla siebie pozdro
» 17 stycznia 2011, 20:18 #20
Agusssia: Dokładnie ! Zgadzam się z Tobą, mecz z Bayernem ( poza tym tak bardzo ważny mecz ! ) powinien być dla niego nauczką na przyszłość, jak widać jeszcze nie dorósł do tego, usprawiedliwia go tylko jego bardzo młody wiek..
Jeszcze bardzo wiele nauki przed nim : )
» 17 stycznia 2011, 20:55 #19
woytas23: W meczu z Bayernem akurat pierwsza kartka była spowodowana błędem sędziego (Rafael być najpierw faulowany, a potem się zrewanżował), a druga wymuszona przez Ribery'ego...
» 17 stycznia 2011, 21:02 #18
gonzu252: Szkoda że dostał czerwoną ; / bo jego ofensywne akcje były boskie ;D kwestia czasu i byłby GOL ;p
» 17 stycznia 2011, 20:13 #17
Mariushek1993: Nalezala sie , juz drugi mecz tak kozaczy... w koncu przycieli mu skrzydla to sie moze uspokoi ;D
» 17 stycznia 2011, 20:17 #16
barszczuxdd: hormony ;)
» 17 stycznia 2011, 19:58 #15
Taurus: Nie potrzebnie dyskutował ale myślę że dużej kary nie będzie...
» 17 stycznia 2011, 19:56 #14
woytas23: Ten sędzia chyba sam nie wie, za co się należy kartka, a za co nie... Pierwszy faul- spoko, można to obronić, ale drugie zagranie całkowicie przypadkowe i niegroźne.
» 17 stycznia 2011, 19:55 #13
noxu955: Powiedzmy spbie szczerze ze faul byl tylko ze sedzia powinien zrozumiec jak wysokiej rangi to jest mecz.
» 17 stycznia 2011, 19:53 #12
grubythc: Ani 1 ani 2 faul nie kwalifikował sie na zółta kartke.
» 17 stycznia 2011, 19:47 #11
Taurus: 2 jak 2 ale 1 faul mógł być nawet na czerwoną...
» 17 stycznia 2011, 19:57 #10
Cleverley: haha , no wcale. 1 faul bardzo ostry, nawet na czerwoną, natomiast 2 faul to był faul taktyczny , na zatrzymanie żółtej kartki. za podobny faul żółtą także dostał Fletcher
» 17 stycznia 2011, 20:02 #9
messengerUTD: To jest prawdziwy Diabeł.Ma charakter,ale powinien nad sobą panować.
Obie kartki dla Rafaela zupełnie bezsensowne. I nie, nie mam tu na myśli decyzji sędziego, a zachowanie młodego Brazylijczyka.
Najpierw bardzo niebezpieczny faul, o zgrozo, w środku boiska. Zero zagrożenia dla naszej bramki. Druga karta była może nie umyślna, ale jak najbardziej zasłużona, szczególnie że Rafael mógł wypaść z boiska już wcześniej.
No i wreszcie nawymyślanie sędziemu... Nie będę go za to ganiać, dobrze że grajek ma charakter, widać było że młody obrońca walczył na całej długości boiska, był nieustępliwy... cóż, także sędziemu nie odpuścił.
» 17 stycznia 2011, 19:47 #8
8Vidic8: To ładnie, czepiają sie przecież wiadomo że to emocje a nie celowe obrażenie
» 17 stycznia 2011, 19:31 #7
DeeJay: Dobra, tylko jak zrobił tak Drogba to całe DP stało murem za sędziom i zwyzywało Didiera za to że nie panuje nad emocjami.
Nie, nie jestem przeciwnikiem United, jest to mój ukochany klub, ale nie mogę patrzeć jakimi deb.... są pseudo-fani Czerwonych Diabłów.
» 17 stycznia 2011, 19:37 #6
matdevil: Drogba jest grubo po 30stce Rafael to mlody chlopak, i wiadomo ze nie zawsze panuje nad emocjami. Mysle ze jezeli dodatkowo dostanie jeden mecz w zawieszeniu to bedzie odpowiednia kara.
» 17 stycznia 2011, 19:42 #5
Pawlo: Matdevil to tym bardziej takiemu starszemu można podyskutować z sędzią, a nie z jakimś młodym, który zaczyna kariere. Za młody jest, żeby podskakiwać sędziom.
» 17 stycznia 2011, 19:50 #4
Radecky: Pawlo, mylisz się z sędzią nie ma praw nikt dyskutować , ani młodszy ani starszy zawodnik, a co do Rafaela to po prostu emocje, młody chłopak więc nie ma co się dziwić.
» 17 stycznia 2011, 20:14 #3
Tomasson10: Hmm, z tego co wiem, to podobno kapitan jest czasem od tego, żeby zagadać do sędziego i spytać się dlaczego tak zrobił czy tak :P
» 17 stycznia 2011, 20:49 #2
Radecky: Ale dyskutować i podważać decyzji sędziego nie ma prawa nikt
» 18 stycznia 2011, 00:28 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.