Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Ferdinand: Manchester United stracił swoją magię

» 14 grudnia 2015, 00:20 - Autor: Rio5fan - źródło: thesun.co.uk
Rio Ferdinand na łamach poniedziałkowego wydania dziennika The Sun skomentował obecną sytuację Manchesteru United pod wodzą Louisa van Gaala.
Ferdinand: Manchester United stracił swoją magię
» Rio Ferdinand nie jest zadowolony ze stylu gry, jaki prezentuje Manchester United pod wodzą Louisa van Gaala
- Włodarze Manchesteru United przekonują, że są zadowoleni z Louisa van Gaala i nie zamierzają zrywać z nim trzyletniego kontraktu. Nawet, jeśli latem Pep Guardiola lub Carlo Ancelotti byliby gotowi przyjść do klubu. Van Gaal musi jednak przekonać kibiców oraz kierownictwo. Nie tylko trofeami, lecz także bardziej pozytywnym sposobem gry.

- Nie ma wątpliwości co do jego umiejętności menadżerskich. To udokumentowany zwycięzca, który poprowadził reprezentację Holandii do półfinałów mistrzostw świata. Manchester United jest jednak ogromnym klubem, który znalazł się na równi pochyłej. Jak pokazał przypadek Liverpoolu, taki trend bardzo trudno odwrócić.

- Van Gaal nacisnął na pedał hamulca po tym, jak klub skończył ligę na siódmym miejscu pod wodzą Davida Moyesa. Teraz znów przyszła obniżka formy i nie widzę żadnych dowodów na zmianę. Nawet bez licznych kontuzji nie widzieliśmy przesłanek skłaniających do myślenia o mistrzostwie Anglii.

- Van Gaal wydał 250 milionów funtów i pozbył się lepszej drużyny od tej, która kończyła mecze z Wolfsburgiem i Bournemouth. Czy chodzi o zakup niewłaściwych zawodników czy o złe postępowanie z nimi? Manchester United może sobie pozwolić na dalsze wydawanie pieniędzy, ale czy powinien powierzyć to temu człowiekowi?

- W każdym razie, czy ci piłkarze będą chcieli przyjść? W tym momencie Manchester United nie jest atrakcyjną propozycją. Nie widzę powodów do zmian, szczególnie przez 18 miesięcy pozostałych do końca jego kontraktu. Obecnie piłkarze dołączają do danego klubu z kilku powodów.

- Nie zaprzeczę, pieniądze odgrywają swoją rolę, ale w sercu jesteśmy piłkarzami i chcemy grać w klubie, który jest zdolny do zdobywania trofeów i atrakcyjnej gry. Będziemy ciężko pracować, ale chcemy się cieszyć grą. Kiedy opuściłem West Ham na rzecz Leeds United, miałem trzy czy cztery możliwości wyboru.

- Kupił mnie ich styl gry oraz wizja Davida O‘Leary‘ego. To był świeży zespół, a dołączenie do niego napawało mnie ekscytacją. Chciałem, żeby mój następny klub zapewnił mi możliwość rozwoju. Tak się właśnie stało. Klubowi brakowało trofeów, ale ja wiedziałem, że one nadejdą. Teraz odnieśmy to do Manchesteru United.

- Nawet kiedy zespół notował dobrą serię wyników, zawodnicy nie wyglądali na cieszących się grą. David de Gea i Chris Smalling się poprawili, lecz wielu graczy zanotowało regres. Nie można winić młodych piłkarzy, takich jak Guillermo Varela, Cameron Borthwick-Jackson, Nick Powell czy Andreas Pereira.

- Wspaniale jest widzieć, że dostają szansę na pokazanie się, ale muszą dołączyć do zdrowego i pewnego środowiska, które da im najlepszą szansę na rozwój. Oni na pewno są zachwyceni z tej szansy, ale w takich okolicznościach raczej nie zobaczymy pełni ich możliwości. Oni nie mogą zaprezentować swoich umiejętności. Chyba, że ich najmocniejszą stroną jest podawanie wszerz lub do tyłu.

- Wygląda na to, że piłkarze są zbyt przestraszeni tym, że nie wypełnią ścisłego planu menadżera. To dlatego brakuje im rozmachu i polotu pod atakowaną bramką. W Manchesterze United nie ma już niczego magicznego, kiedy w składzie nie ma Ronaldo, Besta, Giggsa, Beckhama czy Rooneya w najwyższej formie.

- Kiedy nie da się spełnić tych założeń, które mają przyciągnąć zawodników, to trzeba spojrzeć na menadżera. Nawet w kiepskim momencie sir Alex Ferguson potrafił ściągnąć gracza, ponieważ atmosfera wokół klubu nadal była pozytywna. Graliśmy bazując na swojej ambicji. Nie da się tego odnieść do Louisa van Gaala.

- Klub musi zdecydować, czy Ancelotti lub Guardiola byliby w stanie lepiej podołać temu zadaniu. Musi wiedzieć, czy będą w stanie przyciągnąć najlepszych piłkarzy niezależnie od miejsca w tabeli w tym sezonie. Czy potrafią przywrócić to, co United stracili. Van Gaal cały czas mówi o postępach. Czy po osiemnastu miesiącach jego pracy zespół wygląda lepiej, niż pod wodzą Davida Moyesa?

- Porównajcie drugi sezon Van Gaala do tego, co pokazywała drużyna Moyesa na tym etapie sezonu. Jeśli chodzi o pozycję w lidze, to tak, United są lepsi. Van Gaal zdoby jednak tylko cztery punkty więcej od Moyesa po szesnastu meczach. Jego podopieczni zdobyli mniej goli i szybciej odpadli z Ligi Mistrzów i Pucharu Ligi.

- Ten zespół nie zdobędzie wystarczającej liczby bramek grając w ten sposób. Spójrzcie na gola, którego Vardy strzelił Manchesterowi United. United by tego nie spróbowali. Nie chodzi o długie podania, ale o wychodzenie z pozytywną inicjatywą. Pierwszą myślą podopiecznego Louisa van Gaala jest wykonanie krótkiego podania do kogoś, kto będzie mógł utrzymać się przy piłce. A szansa na strzelenie gola przepada.

- Wtedy drużyna, która straciła piłkę, ma szansę się ustawić, a element zaskoczenia znika. Pytanie, czy Ed Woodward i właściciele mogą pozwolić, by to nadal trwało. Jeżeli nic się nie zmieni, to będą musieli podjąć wielką decyzję dla dobra Manchesteru United - napisał Ferdinand.


TAGI


« Poprzedni news
Nastolatek z Zurychu na celowniku Manchesteru United
Następny news »
Souness: Tytuł poza zasięgiem Manchesteru United

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (17)


welllone: Przykre jest to co od jakiegoś czasu powtarzam i przytoczył to Rio.
Mimo wydanie 250 mln piłkarze biegający na boisku w ostatnich meczach są znacznie gorsi niż ci dwa lata temu. Wyprzedaliśmy średniaków, żeby wykupić średniaków za ogromną kasę. Kontuzje jak były tak, są.
Tylko, że nasza ławka wygląda biednie.
Za SAF-a czy nawet DM na ławce zawsze był ktoś kto mógł zrobić przewagę. Teraz startuje marna 11, a na ławce przepaść albo grajki U21/U18.
Nie da się tego oglądać. Podstawa gra przewidywalnie, a mamy ultra biedną ławkę rezerwowych, gdzie po zmianach gramy jeszcze gorszym schematem.
» 14 grudnia 2015, 20:05 #16
Timmy: Rio (i Keane, i Scholes, i Neville, i Redknapp itp) nie ma pojęcia o piłce nożnej a zwłaszcza o Man Utd.
Gdyby mówił/czytał po polsku, to Reusik by go po prostu zmiażdżył.

Sami idioci w tej Anglii komentują.
» 14 grudnia 2015, 10:53 #15
Fenek: to troll czy ty tak na poważnie?
» 14 grudnia 2015, 16:25 #14
Fenek: Świetna wypowiedź. Też się tego boję, że vG przez kolejne miesiące nic nie zrobi a tylko wyda kolejne mln na zawodników którzy albo są za słabi, albo u vG staną się słabi.
» 14 grudnia 2015, 10:51 #13
lukasz1985: Rooney powinien zagrac w jednej lini z Martialem, razem by sieuzupelniali
» 14 grudnia 2015, 10:12 #12
lukasz1985: Filozofia van gala jest dobra dla slabszych klubow ktore nie maja takiego potencjalu jak United, pilkarze united powinni miec swobode w rozgrywaniu pilki. United ma takich pilkarzy ktorzy doskonale wiedza co robia,zelazna dyscyplina sie nie sprawdza, golym okiem widac zepilkarze duszą się tym stylem gry, to tak jagby ferari przerobic na gaz.M
» 14 grudnia 2015, 10:09 #11
vanderToki: Ja się obawiam, że "magię" to United stracili już dobrych parę lat temu, ostatnie dwa sezony Fergusona to już nie było to... Mistrzostwo na pożegnanie zdobył trochę z rozpędu, jadąc na oparach. W Europie tak naprawdę ostatni dobry sezon to był 2009/2010 - potem jeśli nawet MU był wymieniany jako faworyt choćby do finału czy półfinału LM, to raczej tylko ze względu na nazwę. Zresztą, Premier League się generalnie opuściła niestety.
» 14 grudnia 2015, 02:04 #10
HarryBrown: Niestety ale brakuje magicznego piłkarza w szeregach United. Za czasów sir Alexa byli takowi np. Bruce, Cantona, Keano, Giggsy, Scholsie czy Kryśka. Oprócz wielkich umiejętności mieli jeszcze charyzmę i nie byli ślepymi wykonawcami filozofii. Zresztą sir Alex nie pętał zawodników aż tak bardzo od strony taktycznej. Dawał im możliwość swobody taktycznej i szukania własnych rozwiązań.
» 14 grudnia 2015, 18:11 #9
manchester1878r: Komentarz zedytowany przez usera dnia 14.12.2015 01:12

Brakuje dyrygenta( prawdziwego przywódcy).
Nie ma dobrego podania, tak jak było za Davida.
Nie ma wybitnego strzelca jak za Ruuda. Dostał idealną piłkę i wiedział jak strzelić.
To co możemy teraz ugrać ?
Jak Wazza bez formy !
» 14 grudnia 2015, 01:12 #8
DevoMartinez: Obawiam sie, ze obecny sklad MU nie nadaje sie do otwartej gry z większoscią zespołow bpl. Przegrywamy warunkami fizycznymi, szybkością, zadziornością. Zresztą gdybysmy tak grali i bazowali bardziej na kontrach to oczywiście narzekania by były, że nie kontorlujemy meczy i jakieś średniaki potrafią nas zdominować. I tu właśnie trzeba znaleść ten legendarny balans. ;) LvG próbuje grać jak Bayern czy Barca tylko wykonawców ma słabszych niż tamte kluby. A cięzko bezie kogos z topu do nas przekonać dlatego pewnie pobijemy kolejne rekordy przepłąconych transferów bo dla nas to ostatni dzwonek na sciągniecie takich piłkarzy.
» 14 grudnia 2015, 00:52 #7
Bossicky: Poczekajmy do świąt, jeśli nadal będziemy dołować to najlepsza opcja za Ludwika do końcu sezonu (teoretycznie i tak będzie stracony) Giggs jeśli się nie sprawdzi Simeone po sezonie będzie od wyciągnięcia.
» 14 grudnia 2015, 00:51 #6
DevoMartinez: Tak Simeone...porozumiewałby się z piłkarzami na migi ;) Jedyny realny następca LvG dla mnie to Guardiola. Ale to wypełniueniu kontraktu w bawarii.
» 14 grudnia 2015, 00:56 #5
Bossicky: wiesz, że mozna zatrudnić tłumacza?
» 15 grudnia 2015, 11:46 #4
undertaker48: Cieszyłem się jak odchodził Moyes, bo ten człowiek nie miał żadnego pomysłu na grę. Wyglądało to tak jakby wypuszczał zawodników na boisku mówiąc: róbcie co chcecie, ja się nie wtrącam. Trochę jak wf w polskiej szkole:) Teraz jest Louis, który ma jasny, klarowny plan na grę United, ale to się kompletnie nie sprawdza, i już raczej się nie sprawdzi. Nawet jeśli wyda jeszcze więcej pieniędzy na zakup nowych zawodników. Sam już nie wiem co gorsze.
» 14 grudnia 2015, 00:38 #3
teodor66: Komentarz zedytowany przez usera dnia 14.12.2015 00:33

Święta racja. Nic dodać nic ująć
» 14 grudnia 2015, 00:32 #2
kckMU: trzeba czym prędzej wysłać powyższą wypowiedź Rio do Eda, zanim ten znowu da temu zacofanemu człowiekowi 300 milionów.
» 14 grudnia 2015, 00:25 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.