Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Patrice Evra na wylocie z Old Trafford?

» 29 czerwca 2013, 13:39 - Autor: wazza89 - źródło: The Sun, The Independent
Patrice Evra gotów jest opuścić Old Trafford, jeśli Davidowi Moyesowi uda się ściągnąć z Evertonu Leightona Bainesa.
Patrice Evra na wylocie z Old Trafford?
» Patrice Evra gotów jest opuścić Old Trafford, jeśli Davidowi Moyesowi uda się ściągnąć z Evertonu Leightona Bainesa. Nowy menadżer Manchesteru United cały czas stara się pozyskać lewego obrońcę reprezentacji Anglii. Czerwone Diabły złożyły już nawet oficjalną ofertę za defensora, ale ta została odrzucona.
Nowy menadżer United cały czas stara się pozyskać lewego obrońcę reprezentacji Anglii. Manchester United złożył już oficjalną ofertę za Bainesa. Everton odrzucił jednak opiewającą na 12 milionów funtów propozycję. Teraz Czerwone Diabły szykują kontrofertę w wysokości 16 milionów funtów, która ma definitywnie przekonać The Toffies do sprzedania swojej gwiazdy.

32-letni Evra nie zgadza się z rolą rezerwowego, i zadeklarował ponoć, że może zmienić barwy klubowe. Francuz dołączył do United 7 lat temu, za 5,5 miliona funtów z AS Monaco. Niemalże przez cały ten okres był podstawowym obrońcą w klubie. Pat osiągnął w United wiele sukcesów, w tym zwycięstwo w Pucharze Europy. Patrice pod nieobecność Nemanji Vidica pełnił również rolę kapitana zespołu.

Szalejący na rynku transferowym AS Monaco, deklaruje już chęć odzyskania Evry. Beniaminek Ligue 1 szykuje wartą 6 milionów funtów umowę. Wszystko wskazuje na to, że jeśli Baines trafi na Old Trafford, to klub z Księstwa bez problemu pozyska Patrice'a Evrę.


TAGI


« Poprzedni news
Zapowiedź sezonu 2013/2014: Kwiecień
Następny news »
Wywiad z Michaelem Carrickiem

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (160)


Fabio: Między Bainesem a Evrą jest TYLKO 3 lata różnicy, trochę mało jak dla Mnie.
Ale jest jeszcze Fabio, który pewnie wróci z wypożyczenia i Buttner.
Więc jeśli Evra nie chce być rezerwowym, a Moyes ściągnie anglika to francuz powinien odejść !!
4 LO w klubie to ZDECYDOWANIE ZA DUŻO !!
» 1 lipca 2013, 08:25 #143
UnitedProClub: Jezu pragnę takiego newsa-''Moyes na wylocie wielki powrót Fergusona'',David niszczy nas od środka poodchodzili najważniejsi z sztabu szkoleniowego w MU,teraz ściąga swoich piłkarzy z The Toffes.Coś czuję że pomimo tego iż SAF jest w MU jako Ambasador i szef klubu,to ten sezon nie będzie udany dla MU.No cóż nic nie wiadomo może Moyes pokaże że jest w minimalnym stopniu podobny do SAFA.czekam na sezon 13/14 oj czekam oj czekam.......
» 30 czerwca 2013, 17:45 #142
kujawa: David niszczy nas od środka..... co za bzdury. Bardzo dobrze, ze wymienil sztab szkoleniowy i chce sciagnac takiego obronce, ktory moze zaoferowac wiecej niz Evra. Ponadto nawet nie musi nikogo sciagac do srodka, Moyes umie pracowac z młodymi zawodnikami i na pewno uda mu sie jakiegoś wprowadzić do składu (moze Januzaja).
» 30 czerwca 2013, 17:52 #141
UnitedProClub: Człowieku ok wymieni sztab szkoleniowy i niby na kogo, sztab w MU był teoretycznie najlepszy na całym świecie i pliss nie wjeżdżaj mi tu z Barcą czy Realem bo oni na 10000000% nie mają lepszej szkółki od nas.
» 30 czerwca 2013, 17:54 #140
kujawa: teorie to ty sobie mozesz miedzy ksiazki wlozyc. Na chwile obecna to nie mamy lepszej szkolki.
» 30 czerwca 2013, 18:00 #139
messengerUTD: Komentarz zedytowany przez usera dnia 30.06.2013 18:17

Po pierwsze jakie niszczy? On nawet nie zaczął jeszcze oficjalnie pracować :D Rooney zgłosił chęć odejścia jeszcze jak nie było wiadomo kto będzie naszym trenerem od nowego sezonu, Evra od dawna zapowiadał, że karierę chce skończyć w Monaco. Ściąga swoich piłkarzy? Kogo? To był jakiś transfer? Prócz Vareli - ale jego to Ferguson ściągnął. Co do sztabu - to było do przewidzenia. Nowy trener bierze zawsze swój sztab, tam ma ludzi do których ma zaufanie. Naturalna kolej rzeczy, także proszę Cię - wyjdź.
» 30 czerwca 2013, 18:17 #138
Paxius: Jak już teraz ludzie chcą zwalniać Moyesa to ja już sobie wyobrażam co tu będzie po jakimś przegranym meczu ligowym ...
» 30 czerwca 2013, 19:03 #137
NewtonHeath1878: Bainesa chciał ściągnąć Ferguson rok temu...
» 1 lipca 2013, 13:08 #136
NewtonHeath1878: BAINES > EVRA. Osobiście bym się cieszył z takiego obrotu spraw. Evra i Baines - miejsca na nich dwóch nie wystarczy, więc gdyby przyszedł ten 2., 1. musiałby odejść. Baines jest lepszy od Evry. Świetny poprzedni sezon Patrice'a, a mimo to Baines został wybrany do 11 roku, bo miał jeszcze lepszy. Zresztą jak co roku. Cały czas utrzymuje dobrą formę. 2 rok z rzędu wybrany to PFA TotY, a gdyby grał w lepszym klubie, to byłby i częściej. Egzekutor rzutów wolnych, rożnych, karnych. BAINES > EVRA.

+najlepszy LO w lidze (w TOP5 na świecie, jakbyście nie wymieniali)
+młodszy, ale też doświadczony
+stałe fragmenty gry
+najwięcej dośrodkowań spośród LO w tamtym sezonie, więcej od naszych skrzydłowych
+najskuteczniejszy LO w PL, a zapewne spośród wszystkich liczących się lig (8 goli, 11 asyst)
+zagrał 53 mecze (4509min), 38 kolejek w PL. Evra o 100 minut mniej.
+Evra 4 gole, 6 asyst - Baines 8 goli, 11 asyst (w tym bramki z 2 karnych, 1 wolnego)
-Evra to v-ce captain

Macie jeszcze jakieś plusy/minusy? :>
» 30 czerwca 2013, 14:24 #135
champione2013: Minusy

bezsensowne tracenie pieniędzy coś w stylu Garay za Vidica/Rio

i ten argument powinien być podstawowym i ostatecznym

to tak samo wymieńmy Rafaela na Piszczka bardziej doświadczony więcej asyst no i finalista LM
» 30 czerwca 2013, 15:06 #134
messengerUTD: Jeżeli Evra sam chce odejść to nie ma sensu go na siłę zatrzymywać. Ma 32 lata, pogra we Francji 2-3 lata na poziomie i zakończy karierę. To nie jest bramkarz żeby grać do 40 tylko lewy obrońca gdzie trzeba zasuwać w ofensywie i defensywie.

Jak Pat chce odejść to próby ściągania Bainesa są jak najbardziej uzasadnione. Lepszego LO nie znajdziemy, do tego świetnie się znają z Moyesem.
» 30 czerwca 2013, 16:12 #133
champione2013: Nie on chce odejsc tylko odejdzie w razie transferu Bainesa ... a kto powiedział że MUSI zasuwać w ofensywie ? On od tego nie jest
» 30 czerwca 2013, 16:51 #132
misiek88: nie musi zasuwać w ofensywie, to fakt. ale to w obronie w ostatnim sezonie Evra lekko ujmując nie popisywał się.
» 30 czerwca 2013, 17:19 #131
messengerUTD: A skąd wiesz, że on nie chce odejść? Powiedział Ci o tym? Przecież to logiczne, że ani Francuz ani Anglik nie będą siedzieć na ławce. Wszystkie doniesienia o opuszczeniu United przez Evrę to pismaki, więc można sobie tylko gdybać czy Moyes chce się pozbyć Pata - szczerze w to wątpię, czy Evra sam chce odejść. W to, że David dobrowolnie chce sprzedać Patrice'a w życiu nie uwierzę.

Baines gra świetnie w defensywie i mega w ofensywie - same korzyści. A Evra w obronie nadal grał słabo.
» 30 czerwca 2013, 17:26 #130
NewtonHeath1878: Patrice mówił, że na koniec kariery chciałby porać w jakimś tam klubie we Frrancji.

@VideoManiakk Z naszymi skrzydłami też by się przydał. :> Co do stałych fragmentów, pamiętaj, że Moyes jest trenerem i może wyznaczyć do wolnych z różnych części boiska innych zawodników.
@champione2013 Idiotyczne porównanie do Rafaela i Piszczka. Piszczek jest starszy od Rafy, Baines młodszy od Evry. Odwrotna sytuacja. I tak, musi zasuwać w ofensywie, bo taki jest dzisiejszy futbol.

Te bramki Patrice'a przyćmiły nieco obraz, bo w defensywie bez rewelacji było.
» 1 lipca 2013, 02:08 #129
patrykbor2: Bainesowi mówimy NIE. Chciałbym aby Evra został.
» 30 czerwca 2013, 13:23 #128
vip14: No jasne -.- ! Odejdzie Evra i Rooney to będzie bombowo :/ Jeśli Evra i Roo odejdą to ja nie wiem co się stanie z Manchesterem United. Dosyć, że odeszło ze sztabu szkoleniowego tylu pracowników i odejść chcą Evra i Roo to będzie masakra. To będzie ciężki sezon dla Manchesteru United.
» 30 czerwca 2013, 11:02 #127
Marcin23: Dopóki nie kupimy thiago/strootmana to nawet nie powinniśmy głowy zwracać jakąś lewą obroną!Tam mamy fabio,młody talent oraz buttnera od biedy.Zaś jakiego mamy rozgrywającego?Śmieszne jest dla mnie szukanie obrońcy zamiast ŚP.
» 30 czerwca 2013, 10:34 #126
Triiinity: @Becool - ja widziałem i to każdy jego mecz. O ile w ofensywie rzeczywiście daje drużynie bardzo dużo, to w defensywie już tak nie jest - a to właśnie ta pozycja jest jego nominalną. Czasami leci do przodu i nie nadąży potem wrócić, co kiedyś cechowało Rafaela. Ma jeszcze trochę czasu, może to poprawi, ale na chwilę obecną to zdecydowanie piłkarz półkę niżej niż Evra czy Baines.
» 30 czerwca 2013, 14:04 #125
xxxcichy465xxx: Dla mnie to jest tchórzostwo Evry , bo jak pojawił się Buttner to sie wziął za siebie i kapitalny sezon rozegrał . Ale gdy pojawiły się plotki o przyjściu fenomenalnego LO, który może Evre wygryźć ze składu to on zwyczajnie ucieka zamiast walczyć o miejsce w podstawowej 11. A co do Naniego i Rooneya to nie mówcie że to Moyes , bo to SAF doprowadził to tego że Nani chce odejść a z Rooneyem to też nie wiadomo do końca o co chodzi , bo nawet coś czytałem że to sir Alex coś sprawił to tego że ten chce odejść .
» 30 czerwca 2013, 10:25 #124
champione2013: I myslisz ze ma jakies szanse na wygranie tej rywalizacji ? Baines pupilek Moyesa to nawet nie byłoby sensu zostawac
» 30 czerwca 2013, 11:29 #123
StretfordEnd: Wszystko się posypało po odejściu Sir Alkexa :(
» 30 czerwca 2013, 10:12 #122
Nani1900: To może mi powiedz co się posypało? Co takiego się stało? Nic, a wy już panikujecie jakby Manchester United spadał z Premier League.
» 30 czerwca 2013, 10:58 #121
BraveDevil: Panikary teraz są wszędzie, po prostu nowa krew przyjdzie, może to i lepiej, bo ten Manchester z zeszłego sezonu mi się średnio podobał ;/
» 30 czerwca 2013, 13:21 #120
IMMM: BraveDevil Tobie też? ;)
» 1 lipca 2013, 16:52 #119
krzysiek8: Evra to super człowiek,piłkarzem też jest świetnym ale ma swoje lata odmłodzenie kadry to nie jest zły pomysł,z filmików widać że pewnie Evra w szatni trzyma atmosferę i jeśli odejdzie to będzie krucho w szatni tak myśle :(
» 30 czerwca 2013, 10:04 #118
mateomufc: to nie może byc prawda , top3 najlepszy lewy obronca i na wylocie ? no way
» 30 czerwca 2013, 08:13 #117
Marti24: A ja powiem tak - jutro jest lipiec: blisko dwa miesiące po tym jak Ferguson ogłosił, iż kończy karierę trenerską, grubo ponad miesiąc po tym jak D. Moyes objął funkcję trenera, a za nieco ponad miesiąc zaczyna się nowy sezon; za niecałe dwa tygodnie okres przygotowawczy. Skrzydła nadal są dziurawe, a dodatkowego klasycznego rozgrywającego wciąż brak - trzeba się brać do roboty.
» 30 czerwca 2013, 06:18 #116
Krzyk: Poczekajmy do jutra ;) i miejmy nadzieję, że wraz z inauguracją trenera będziemy mieli inaugurację 1-2 nowych zawodników :)
» 30 czerwca 2013, 08:55 #115
lukaszek9000: Człowieku, to że ManU nie ogłasza trasnferów od razu nie znaczy, że ich nie robi. Na 100% jest 6-7 graczy takich tip-top np. thiago, strootman itp, oglądanych od jakiegoś czasu. Temat Thigo i K.S. ucichł, możliwe że podpisali kontrakty :). Konferenacja 5 lipca, dowiemy się zapewne dużo.
» 30 czerwca 2013, 12:14 #114
mixerMU: Ej wiecie co z tym thiago wkoncu ? od kilku dni nie bylo zadnego newsa o nim.
» 30 czerwca 2013, 02:51 #113
szabo1878: bez sensu! zamiast kupowac bainesa trzeba dawac grac fabio na zmiane z evra. chlopak moze sie szybko rozwinac i za rok czy dwa bic bainesa na glowe. jakby moyes to dobrze rozegral to za chwile na lewej obronie mieibysmy doslownie :) kopie rafaela. i to bez wydawania 16 milionow
» 30 czerwca 2013, 01:01 #112
jarek87999: bedzie jakas prezentacja konferencja MOYESA w poniedzialek??
» 30 czerwca 2013, 00:22 #111
devils18: Mam nadzieje, że Pat i Namanja zostaną z nami.
» 29 czerwca 2013, 23:57 #110
Klimaa: Wydaje się to dosyć nieprawdopodobne ale jednak istnieje ryzyko odejścia Evry. Mimo tego że Evra to top lewych obrońców i zeszły sezon był świetny w jego wykonaniu (najlepszy za czasów gry dla MU) to Moyes szuka następcy..dodatkowo oferujemy Evertonowi zbyt wielkie pieniądze jak na tak "wiekowego" zawodnika. Nie jestem przekonany do transferu Bainesa tym bardziej że za 4 lata ponownie musielibyśmy szukać następcy..
» 29 czerwca 2013, 23:47 #109
messengerUTD: Równie dobrze Fabio może nam wystrzelić, nabrać doświadczenia na wypożyczeniu i nie będziemy musieli szukać.
» 29 czerwca 2013, 23:49 #108
swistek: młody to nie bardzo :) w pełni piłkarskiego wieku można powiedzieć :)
» 29 czerwca 2013, 23:43 #107
lukas255: hiago Alxantara: J love you Barcelona , czyli juz on odpada
» 29 czerwca 2013, 23:05 #106
IMMM: Ty odpadasz z ortografią.
» 1 lipca 2013, 16:53 #105
SCHOLES: nie pamiętacie co mówił w ostatnim meczu na Old Trafford sir Alex, wspierajmy nowego menadżera. Teraz to on jest najważniejszą osobistością w United. Tylko on teraz wie jak ma wyglądać gra tego klubu, nie bawcie się w trenera ;) .
» 29 czerwca 2013, 22:35 #104
Bartik08: Komentarz zedytowany przez usera dnia 29.06.2013 22:28

Nie zgadzam się!!Evra to już prawie Legenda Manchesteru. Moyes rozpieprzy Manchester bo jak na razie to wszystko ku temu zmierza. Najpierw Nani pózniej Rooney a teraz Evra, obawiam sie że te nowe "gwiazdy" które sprowadza Moyes nie sprostają zadaniu utrzymaniu Manchesteru na szczycie nawet Ligi
» 29 czerwca 2013, 22:24 #103
Nani1900: Ogarnijcie się! To się robi żałosne. Moyes jeszcze oficjalnie nic nie zrobił a ci już piszą, że zniszczy United. Naniego i Rooneya to za kadencji Fergusona a z Evrą tylko jak na razie plotki. Brak słów na was, myślcie choć trochę!
» 29 czerwca 2013, 22:48 #102
NewtonHeath1878: Od czego by tu zacząć?
O odejściu Naniego mówi się od roku?
Rooney poprosił o transfer FERGUSONA kilka tygodni przed przyjściem Moyesa/zakończeniem pracy Fergiego.
Teraz pojawiły się plotki o Evrze w skutek ofert za Bainesa. I szczerze mówiąc, ta zmiana wyszłaby na dobre, bo Baines jest lepszy. Tylko, że Evra v-ce captain, więc do tego się można tylko doczepić.
» 30 czerwca 2013, 14:03 #101
dakaczmarczyk: Nie nie moze odejsc teraz jest najlepszy okres w jego karieze strzela bramki swietne odbiory jak przedluzy na kolejne 3 lata zostanie juz legenda United ;(
» 29 czerwca 2013, 22:14 #100
Nani27: Nie spadać od Evry!! Nie chce tutaj Bainesa! od kiedy kibicuje MU Evra tu był i nawet nie chce myśleć o jego odejściu bo jakoś bardzo go polubiłem.. ;/ Moyes nie bądź głupi :D
» 29 czerwca 2013, 22:08 #99
Choski17: Boli mnie serce, jak czytam takie wiadomości. Dlatego, że czuję, że zbyt wiele rzeczy wygląda na zmierzające w złym kierunku. Nie wiem, czy będę w stanie darować wymianę Evry na Bainesa, o ile można wierzyć takim informacjom :(
» 29 czerwca 2013, 21:59 #98
blackxp: Tiaa, już to widzę... The Sun i wszystko jasne.
» 29 czerwca 2013, 21:35 #97
Bartik08: HAHA!Masz racje te wsystkie pisma to chyba do wrózek w TV dzwonią, ale mimo to obawiam się że w tym może tkwic ziarnko prawdy
» 29 czerwca 2013, 22:32 #96
blackxp: Nie mają o czym pisać, to w czasach kryzysu trzeba trochę pogłówkować żeby zarobić ;) Tak czy inaczej gdzie niby Evra by się wybrał? Tu ma wszystko: gra prawie co mecz, często jest kapitanem, kibice go kochają... Za dobrze mu, żeby odchodził.
» 30 czerwca 2013, 12:17 #95
Satler4: Szkoda jeśli odejdzie, lubię go, gra całkiem dobrze i robi atmosfere w szatni, pozytywny koleś jednak Baines jest lepszy i jeśli jego przyjście ma poprawić naszą grę to jestem za mimo, że Pat tyle już w United gra. Mimo to należy mu się szacunek. Co do transferu Vidy do Milanu i kupna Garaya to jest to głupota... O ile Baines jest lepszy od Evry to Garay do Vidy w formie się nie umywa... Ja tam przedewszystkim czekam na potwierdzenie transferu Thiago(jeśli faktycznie jest już zaklepany) i może jakiegoś nowego skrzydłowego bo tam też mamy lukę. Trzeba liczyć, że Zaha o odpali ale to i tak będzie za mało bo nasi skrzydłowi ostatnio są beznadziejni ;/.
» 29 czerwca 2013, 21:27 #94
devious: Dobra, jeszcze raz bo widzę niektórzy mają jakąś pomroczność jasną i nie rozumieją istoty ew. transferu.

Cofnijmy się rok w czasie.

Mamy w składzie 31-letniego Berbatowa - niedawnego króla strzelców, świetnego napastnika. Rok wcześniej dał United mistrzostwo, był na ustach wszystkich. Kibice go pokochali. Co robi SAF? Oddaje Berbatowa do Fulham za śmieszne 5mln funtów (co to jest za cena w ogóle za topowego napastnika?) - ja do dzisiaj nie rozumiem czemu tak tanio ale niech im będzie, że United to frajerzy. Później zresztą Berba nastrzelał się sporo w Fulham, 15 goli w lidze, ładny wynik jak lidera dość kiepskiej ekipy :)

Za Berbatowa przyszedł 29-letni Van Persie. Też król strzelców tyle, że koronowany 2 sezony później niż Berba (czyli obaj zdobyli koronę w wieku 29 lat). Kosztował aż 22,5mln funtów. Czyli United było "w plecy" jakieś 16-17mln na tym ruchu. Wielu twierdziło wtedy, ze to bez sensu bo po co United kolejny napastnik, do tego stary, kontuzjogenny i jeszcze od "wroga" Arsenalu. Niektórzy byli wręcz oburzeni, że przechodzi do nas wróg, sprzedawczyk, judasz (serio - pamiętam takie opinie). Że MU to nie Real ani nie City, by kupować stare gwiazdy od rywali.

I jak oceniacie teraz wymianę Berby na 2-lata młodszego Robina z dopłatą 16-17mln funtów?

Czy z tej perspektywy odmłodzenie o 3 lata lewej obrony i przy okazji poprawa jakościowa na tej pozycji za 10mln nie jest złym ruchem?

Czy za rok kibice nie będą wielbić 30-letniego Bainesa jak obecnie wielbią 30-letniego Robina? "Starego", "kontuzjogennego" "wroga z Arsenalu" "który nie jest wart 20mln funtów"?
» 29 czerwca 2013, 21:17 #93
Choski17: Nie zgadzam się z Tobą. Berbatov nie miał na swojej pozycji tak mocnej pozycji, i to przez wiele lat. To 2 zupełnie inne sytuacje, które nie za bardzo dają się porównywać.
» 29 czerwca 2013, 21:57 #92
devious: Dlaczego nie mogę porównać? Berbatow kosztował gigantyczne pieniądze, to były mega oczekiwania wobec niego... Grał w United kupę czasu, nastrzelał sporo goli, zdobył króla strzelców, to mało?

A wyleciał z klubu bez zmrużenia okiem kiedy tylko pojawiła sie opcja, by ściągnąć kogoś jeszcze lepszego...

Owszem, Evra to podstawowy gracz od lat, ulubieniec SAFa - nawet jak nie miał kompletnie formy i nie miał prawa grać - to grał (tak jak Valencia ostatnio). Kapitan, dobry duch itd. Fajnie. Ale co to ma do rzeczy jeżeli chodzi o przyszłość klubu? To co, Evra ma duże dokonania więc ma grać za zasługi, tak??

Czyli rozumiem Zaha nie ma szans wygryźć Valencii bo ten od 4 sezonów to podstawowy gracz a Zaha to młody siurek i nie ma prawa grać - musi grać Valencia "za zasługi dla klubu"? No chyba nie... Co z tego, że taki Beckham miał wielkie zasługi i lata gry w MU i kochał klub i był symbolem? Podpadł, wylecial, przyszedł Ronaldo i go zastąpił. Żaden gracz nie jest ważniejszy od klubu. Na każdego przyjdzie czas - i na Scholesa przyszedł, przyjdzie na Giggsa, przyjdzie i na Evrę. Może już wkrótce. TO naturalna kolej rzeczy, nie ma co drzeć szat.

PS.
To może przywróćmy do składu Gary'ego Neville'a - wszak Rafael nie ma na prawej obronie tak mocnej pozycji jaką miał Gary przez tyle lat :)
» 30 czerwca 2013, 02:11 #91
lukaszek9000: Co do $ to się nie zgodzę, tacy piłkaże jak RVP zwracają się na samych koszulkach.
» 30 czerwca 2013, 12:08 #90
Bartoosh21: @devious - świetne podsumowanie.
Co wy wszyscy macie z tym jęczeniem, że za stary itp?!?! Baines jest doświadczony - od niego będzie mógł się uczyć Fabio.. ma niecałe 29 lat - najlepszy wiek dla obrońcy.. wg mnie szybko się zwróci te 10mln dopłaty (+6 za Evrę od Monaco - 16 za Baines'a)
» 30 czerwca 2013, 12:51 #89
manchester98: Moyes nie powiedział jeszcze nic o zadnym transferze a wy go krytykujecie ze chce sprzedac cały sklad a to co piszą gazety typu"the sun" to nawet ni mam słów.
» 29 czerwca 2013, 19:51 #88
Nani1900: Komentarz zedytowany przez usera dnia 29.06.2013 19:47

Baines jest najlepszym LO na swiecie. Kto niby jest lepszy? Jedynie Alaba w Bayernie mial swietny sezon, ale nie sadze, ze lepszy od Bainesa.
Mimo to, nie widze sensu sprowadzania Bainesa jesli Evra nie chcialby odejsc. Evra jest teraz slabszy od Bainesa, ale zagral dobry sezon. Najpierw trzeba znalezc graczy na inne pozycje. Wedle kolejnosci najbardziej potrzebne do mniej potrzebnych.
- rozgrywajacy
- zmienik dla Carricka
- skrzydlowy

A pozniej nie wiadomo co dalej, zalezy czy zostanie Rooney, Evra.
» 29 czerwca 2013, 19:45 #87
MU97: Patrice niech zostanie należy w MU należy mu się to za wszystko co zrobił dla United.Natomiast nie rozumiem jednego z ostatnich transferów SAF'a mowa to o Buttnerze który dla mnie nie pasuje do United jeśli chodzi o tych potrzebnych których wymieniłeś to podsumuję to następująco:

rozgrywających mamy: Carrick,Kagawa
-zmennik Carricka moim zdanie albo Thiago lub Felaini
-a skrzydłowych akurat mamy: Valencia,Young,Nani

więc jedynie przydał by nam się na ten sezon jakiś ŚP i oczywiście jestem jak najbardziej na tak z CR7 :)
» 29 czerwca 2013, 20:32 #86
misiek88: Kagawa nie jest typowym rozgrywającym. gra bardziej z przodu.
Carrick to też nie typowy rozgrywający, tylko def.
Thiago nie będzie zmiennikiem Carrica, bo on jest własnie rozgrywającym a nie defensywnym. (:
» 29 czerwca 2013, 21:10 #85
Nani1900: Komentarz zedytowany przez usera dnia 29.06.2013 22:57

@MU97

Kagawa gra za napastnikiem, a Carrick to nie jest rozgrywający. Na obecną chwilę takiego nie posiadamy.
Thiago to właśnie może być rozgrywający a nie zmienik Carricka. Fellaini to może być zmienik Carricka.
Skrzydłowych to może i mamy, szkoda tylko, że są beznadziejni. O ile wiem to Evra zdobył tyle samo goli co Valencia, Young, Nani, Welbeck razem wzięci, ale to szczegół. Sam Hazard z Chelsea miał podobną liczbę asyst co ta czwórka. Coś jest chyba nie tak.
» 29 czerwca 2013, 22:56 #84
rysiupeja90: Komentarz zedytowany przez usera dnia 29.06.2013 18:48

moys przesadza z ty tymi transferami ma dobrą ekipę a chce ją zniszczyć, skłócić. Nowe transfery są potrzebne, ale bez przesady jak Evra odchodzi i paru innych odejdzie to stracą kibiców, a przez jego zakupy tak będzie to nie jest barsa czy real ze można sobie kogo chce kupić za co się chce to ekipa już zgrana i doświadczona. Niech zakończy kariere u nas jak Scholes.
» 29 czerwca 2013, 18:45 #83
messengerUTD: A nie pomyślałeś, że sam Evra chce odejść, a Moyes szuka jego zastępcy? Skąd od razu ten wniosek, że to David się chce pozbyć Pata? Szczerze w to wątpię, żeby Szkot chciał się dobrowolnie pozbyć takiej osobowości jak Patrice.
» 29 czerwca 2013, 19:05 #82
Marcin23: Dla mnie to jest chore,płacimy 15mln za wielką gwiazdę zahę który jest młodziutki a już robi furorę w championship i to jest nasza przyszłość a jednocześnie chcemy zapłacić jeszcze większe pieniądze za podstarzałego bains'a którego cena jest zdecydowanie zawyżona,dodajmy 2mln i mamy thiago/strootmana którzy sa młodzi a zdecydowanie bardziej przydadzą się drużynie.Bains byłby wart 16mln jakby miał z 22-25 lat,jesli nie chcieli za 12mln puścić to bym olał ten transfer.
» 29 czerwca 2013, 18:34 #81
Bartoosh21: Baines nie jest stary.. Boże.. wszyscy tu chyba myślą jedynie kategoriami Football Managera, gdzie po 3 dniach grania 28 latek staje się 31 latkiem (zależy ile kto "naparza w FM'a") Leighton ma wiele, wiele zalet i jest aż o 4 lata młodszy od Pata, jeżeli United ma zarobić na Evrze 6 mln i wydać 16 na Bainesa to jest to wyprzedaż!
» 29 czerwca 2013, 19:10 #80
Diabelred: Bartoosh21 jakie 4 lata?, rocznikowo sa 3...

Marcin doklanie nie dosc ze Baines jest juz dosc wiekowy( w tym roku bedzie mial 29 lat ! ) ,do tego ma tylko 2 lata waznego kontaktu, oraz nie jest graczem ofensywnym przez co nie powinien tak drogo kosztowac...
» 29 czerwca 2013, 20:09 #79
devious: Aha czyli 29-letni Baines jest za stary ale 32-letni Evra to młodzik??

I jak przychodził Robin to pewnie do samo pisałeś "stary i kontuzjogenny, do tego od wroga i za kupę kasy, 20mln funtów! po co nam taki durny transfer?" - masa ludzi tak gadała a potem sikała po majtkach jak Robin walił gola za golem. Teraz pewnie tacy hipokryci kupują koszulki z nr 20. Zafajdane dupki :) (To nie jest atak na Ciebie oczywiście ;p).

Tak samo będzie z Bainesem pewnie... Zacznie grać super i krytycy zamkną paszcze i się będą jarać :) No ale rozumiem - niektórzy się przywiązują, sam byłem do niedawna wielkim fanem Evry choć od sezonu 2011/2012 zaczął u mnie minusować - najpierw fatalna grą, potem fatalnym zachowaniem. No ale nadal go lubię :) I dobrze mu życzę - niech gra dla MU lub Monaco tak jak w ostatnim sezonie :) Ale i tak wolę Bainesa.


Co do ceny za "starucha":
Jak masz np. 30 tysiaków na koncie i 15-letni samochód 150-konny warty 6k pln to:

a) jeździsz dalej tym gratem a kasę trzymasz (zakładam, że nie zbierasz np. na mieszkanie czy podróż dookoła świata)
b) sprzedajesz póki jest coś jeszcze wart (6k) i kupujesz ładnego, 200-konnego V6 10-latka za 16k a resztę masz na remonty, paliwo, inne zachcianki
c) sprzedajesz starucha i kupujesz za całe oszczędności czyli 36k nowego fiata pandę

sam sobie odpowiedz czy warto wydać te 10k na lepsze (szybsze, ładniejsze, bezpieczniejsze) i młodsze auto albo 30k na byle jaką "nówkę"

Ja bym wybrał opcję B czyli rozsądną. No a jak już wybierzesz tę opcję B to rodzice przyjdą i powiedzą "głupek, kupił 10-letniego grata (moi uważają, że 10-letni to grat bo oni mają z salonu nówkę) za 16 tysięcy!". Rozumiesz co chcę przekazać?

Baines nie jest młodzikiem ale to topowy towar, wart swojej ceny. On zasługuje na taki klub jak United a United zasługuje na takiego obrońcę.

Evra też jest świetny ale jego czas mija. Odejdzie - OK. Nie odejdzie - super. Ale on już lepiej grać nie będzie. Swoje wybiegał, pora na młodszych.
» 29 czerwca 2013, 20:45 #78
Marcin23: Ja tez wybrałem odpowiedź B,aczkolwiek pamiętaj że mamy fabio który może stać się refaelem lewej obrony,więc evra mógłby pograć 1-2 lata u nas,a w tym czasie fabio by nabrał dużo doswiadczenia grając zamiast evry w niektórych meczach,więc po odejściu evry fabio byłby klasowym LO,a jesli fabio by się nie sprawdził przez te 2 lata i by nie imponował można by kogoś wtedy kupić.Jak dla mnie to dopóki transfer thiago nie zostanie oficjalnie potwierdzony to nie powinniśmy wydać nawet 1 funta na jakiegoś innego zawodnika bo ŚP to jest największy priorytet,teraz gdy thiago jeszcze nie jest u nas to nie powinniśmy nawet się rozglądać za jakimis obrońcami czy piłkarzami na inne pozycje,teraz wchodzi w grę tylko ŚP i nie powinniśmy zawracać głowy nikim innym.
» 30 czerwca 2013, 10:20 #77
messengerUTD: Komentarz zedytowany przez usera dnia 29.06.2013 18:21

Uwielbiam Evrę, to lider drużyny, tworzy niesamowitą atmosferę w szatni, zostawił mnóstwo serca na boisku, ale nie możemy tylko na to patrzeć. Ferdinand też kiedyś odejdzie, a atmosferę będą budować inni piłkarze jak Rafael czy Jones. Cholernie ciężko będzie rozstać się z Patem, ale musimy patrzeć również na element czysto piłkarski. Francuz młodszy nie będzie, w defensywie dalej gra słabo. On sam mówił, że karierę chce skończyć w Monaco. Więc jego odejście jest wg mnie nieuniknione. Pogra 2-3 lata we Francji i zawiesi buty na kołku. To nie bramkarz, żeby grać do 40.

Prawda jest taka, że Baines bije go na głowę. Zarówno w ofensywie jak i defensywie, jest młodszy o 3 lata. Wiadomo, że Leighton to Angol, więc cena będzie trochę zawyżona. Aczkolwiek Anglik to najlepszy LO w lidze i jeden z najlepszych(o ile nie naj) na świecie, więc..

Ilość nie równa się jakość. Buttner jest słaby(bądźmy szczerzy) w defensywie, ja bym zrobiła z niego skrzydłowego, Fabio - w sumie nie wiadomo co z nim. Pewnie kolejne wypożyczenie.

Kupno Bainesa jak najbardziej na TAK, ale tylko i wyłącznie w przypadku odejścia Evry.
» 29 czerwca 2013, 18:19 #76
mcis: nikt nie wzial pod uwage, ze to Pat mogl sobie zazyczyc transferu i terz MU szuka nastepcy.... tez slyszalem, o checi powrotu do Francji, moze juz czas?
» 29 czerwca 2013, 18:23 #75
devious: Komentarz zedytowany przez usera dnia 29.06.2013 18:33

@mcis

United juz w poprzednim sezonie starali się o Bainesa więc to raczej chęć poprawy obsady na lewej stronie defensywy spowoduje odejście Pata a nie odwrotnie :)

Baines ma wzmocnić zespół a nie być zastępcą dla Pata... Ten raczej nie odejdzie póki nie pojawi się Baines :)


@messengerUTD
podpisuję się rękami i nogami pod Twoim postem z wyjątkiem ostatniego wersu - raczej napisałbym:
"odejście Evry TAK, ale tylko i wyłącznie w razie kupienia Bainesa" :)

edit:
a Buttner to porażka, nie umie bronić, nie wiem na co i po co byl ten transfer? no chyba, że on zgodzi sie być wiecznym rezerwowym... w ofensywie jest niezły ale nie wiem czy nadaje sie na skrzydłowego, może i tak ale raczej nie na poziomie United... na rozwój w stylu Bale'a (transformacja z lewego obrońcy w super ofensywnego killera) jest z kolei za stary...

Fabio? Nie mam pojęcia co z nim zrobić i co planuje Moyes... Miał się ograć w QPR ale dużo nie pograł, nie zrobił furory... Ma talent ale tak jak Anderson nie umie go wykorzystać... To co, znowu wypożyczenie? OK tylko niech zacznie grać co tydzień i w końcu pokaże co jest naprawdę warty... Kibicuję mu by za te 2-3 sezony zastąpił Bainesa na LO i stworzył najlepszą parę bliźniaków-obrońców na świecie - oczywiście w United :)
» 29 czerwca 2013, 18:29 #74
mcis: @devious

chyba nie doczytales mojego komentarza, wiec pisze jeszcze raz: mozliwe, ze Pat chce odejsc i MU na to pozwoli, jesli tylko uda sie sciagnac Bainesa.... btw. skad sie u ciebie w ogole wzielo slowo zastepca?
» 29 czerwca 2013, 18:51 #73
devious: @mcis
następca=zastępca w tym sensie :)

Tak zrozumiałem Twoją wypowiedź, że przyszedł Evra i powiedział "chcę odejść" wiec MU zaczęło się rozglądać kogo by tu kupić i wymyślili Bainesa.

Moim zdaniem to raczej SAF zauważył kiepską grę Evry w 2011/2012 i stwierdził "to już czas na zmianę" i próbował ściągnąć Leightona. To zmotywowało Evrę i zagrał świetny sezon ale teraz przyszedł Moyes i razem z SAFem stwierdzili, że ponownie spróbują kupić Bainesa bo jest po prostu lepszy od Evry i gwarantuje jakość, jakiej Evra zagwarantować nie może.

Pewnie też dali znać Evrze, że taki transfer jest możliwy (i tak by się dowiedział) więc ten odparł "OK, to ja odchodzę do Francji bo muszę grać, wiecie, Mundial idzie a ja chcę być kapitanem Francji". No i uścisnęli sobie dłonie i teraz czekają co się wydarzy :)

Przecież jak nie kupią Bainesa to Evra zostanie więc nie ma mowy by to on chciał wymusić transfer do Monako...
» 29 czerwca 2013, 18:59 #72
IMMM: Buttner nie umie bronić? Buttner to porażka? Ludzie zastanówcie się co wy wypisujecie! Zagrał może z 6 meczów jest jeszcze młody i doświadczony trudno żeby od razu grał jak stary wyga. Dajcie mu trochę czasu, zrozumcie wreszcie, że młodziak nie zostanie od razu, tak o najlepszym graczem na świecie...
» 29 czerwca 2013, 19:50 #71
devious: @IMMM
To nie jest taki młodzik, ma 24 lata... Jest niezły ale to nie poziom United, nie jest nawet w Top20 lewych obrońców na wyspach, nie jest nawet lepszy od Fabio.

Jasne, moze być lepszy, moze być za 2-3 lata super graczem. Ale na razie nie jest. Więc pisanie "po co Baines jak mamy Buttnera" ma taki sam sens jak "po co Van Persie, przeciez mamy Machedę".
» 29 czerwca 2013, 20:49 #70
IMMM: Wiem i nie mówię, że Baines jest zbędny to jeden z najlepszych na swoich pozycji. Ale nie widzę sensu wypisywania takich rzeczy o Buttnerze, musi się jeszcze sporo nauczyć i ograć w PL ;)
» 1 lipca 2013, 16:51 #69
sisinho: Ale bredzisz w ostatnim zdaniu. Sir Alex dostał drużynę ze środka tabeli z niewielkimi możliwościami transferowymi. David dostaje giganta europejskiego, najbogatszą drużynę przez kilka lat według Forbes'a, mającą za sobą dobry sezon ligowy i sporą sumkę na transfery.
» 29 czerwca 2013, 18:03 #68
devious: @gerwaz88
bredzisz

Vidić, Rio nie drą mordy i nie motywują kolegów? Giggs nie jest autorytetem dla młodszych? Roo jakby chciał to też by był liderem, ma wszelkie predyspozycje tylko jakoś trener nie może go zmotywować do tego (inna sprawa, że od dawna Roo traktują w MU jak zapchajdziurę i nie dziwie się, że ma chłopak dość, jakby Ronaldo albo Messiego ktoś wystawiał na lewej obronie przez pół sezonu to ten też by się wkońcu wkur... :p)

MU to cały czas potęga, co sezon faworyt do mistrzostwa i jeden z faworytów Champions League (zresztą niedawno były 3 finały w 4 lata, w ostatnim sezonie gdyby nie błąd sędziego prawdopodobnie też by było bardzo dobrze w CL). Moyes jest w zupełnie innej sytuacji niż SAF, tamten miał czas na budowę wielkiej ekipy od 0, ten musi wygrwać od początku, pierwszy sezon OK na rozkręcenie się ale 2-3 słabe sezony bez finiszu w Top3 i trofeum i wyleci... To chyba oczywiste :)
» 29 czerwca 2013, 18:26 #67
devious: @gerwaz88

No dobra, ale co chcesz przekazać w takim razie bo napisałeś post, z którego nic nie wynika poza tym, że znasz super kibiców United, którzy mają jakieś zdanie, ale nie napisales jakie. To może napisz co oni sądzą? Że United nie jest gigantem obecnie? To kto jest jak nie United? Przecież w Anglii nie ma lepszego klubu, na świecie może Barca czy Real są uważane za "większe", Bayern ostatnio też jest na topie. We Włoszech nie ma nikogo, Milan w kryzysie od dawna, Juve dopiero się odbudowuje. Reszta to jakieś wymysły nowobogackich Rosjan i Arabów: CFC, City, PSG, Monaco czy Szachtar. To są giganci na glinianych nogach.

Dla mnie United to gigant. I SAF stworzył tę potęgę ale zaczynał prawie od 0 (choć MU tradycje miało wielkie, ale klub był w rozsypce jak Ferguson go obejmował).

Teraz Moyes przychodzi "na gotowe" - klub ma bardzo silną kadrę, bardzo duże apetyty na tytuły (sam przyznałeś, że i kibice i władze klubu i SAF czekają na kolejne Puchary Europy) i chce dalej kształtować młode talenty. To jest bardzo duże wyzwanie - połączyć sukcesy z kreowaniem nowych gwiazd. Zobaczymy czy Moyes podoła - wg. mnie w Evertonie poszło mu średnio. Nawet przy niskim budżecie jaki miał do dyspozycji widziałem lepszą robotę w innych klubach np. w Borussi ostatnio. W Hoffenheim swego czasu czy też w Swansea itd. itp.

Nie wiem co osiągnie Moyes, zobaczymy :) Wg. mnie sobie poradzi ale cudów nie będzie. Dla mnie po prostu on nie jest takim wizjonerem jakiego chciałbym zobaczyć na fotelu menedżera United. Chciałbym trenera, który połączy wielkie sukcesy sportowe z kreowaniem nowych gwiazd, wyławianiem gigantycznych talentów pokroju Ronaldo. Płaceniem małych sum za młodych, ale genialnych piłkarzy, których najpierw ukształtuje a potem będzie ich "trzymał w składzie" przez dekady. Tak jak SAF Giggsa czy Scholesa. Moyes chyba nie jest aż takim wizjonerem - niestety. A moze się mylę? Oby!

Ty tymczasem zdecyduj się co chcesz przekazac, bo być może się nie zrozumieliśmy :) Może chodzi nam o to samo tak naprawdę :)
» 29 czerwca 2013, 21:01 #66
rc7: Tylko nie mówcie że mamy dobrą obronę i nikogo nie trzeba ! Zespół który ma dobrą obronę nie traci tylu bramek w sezonie,a 5 w jednym meczu !!
» 29 czerwca 2013, 17:48 #65
mcis: obrone mamy swietna, a bramki tracilismy w 2 przypadkach:

1) gdy mieslismy szpital w kadrze
2) gdy prowadzilismy i zbytnio sie rozluznilismy....
» 29 czerwca 2013, 18:18 #64
devious: @mcis
Aha więc z Realem w CL, z CFC w FA Cup to był szpital czy rozluźnienie, że MU odpadał?

Dodam, że de Gea nam wiele, wiele razy ratował tyłek w tym sezonie i był chyba najlepszym GK w Anglii w mijającym sezonie...

Z obroną nie jest dobrze ale nie uważam, że trzeba kupować ŚO - wystarczy Baines na lewą i zadbanie o formę Vidicia, Rio, Evansa, Jonesa i Smallinga - takiego zestawu świetnych ŚO nie ma chyba w innej drużynie na świecie więc problemem nie jest kadra ale przygotowanie piłkarzy do sezonu - i oczywiście praca sztabu medycznego, która najwidoczniej kuleje...
» 29 czerwca 2013, 18:39 #63
Kiepski1998: Popieram kolege. Lubie Evre, duzo daje w ataku ale w obronie z roku na rok coraz bardziej sie zataczal. Baines moze nie daje az tak duzo w ataku jak Patrice, ale w obronie nie mozna mu nic zarzucic...
» 29 czerwca 2013, 17:43 #62
indyk: Anglik nie daje tyle ile Pat w ataku...? To chyba rozmawiamy o innym obrońcy...
» 29 czerwca 2013, 17:46 #61
messengerUTD: Baines w Europie stworzył najwięcej szans swoim kolegom z drużyny, więc nie wiem o czym my mówimy..
» 29 czerwca 2013, 18:07 #60
devious: Baines daje 3x więcej w ataku niz Evra...

Baines był najbardziej kreatywnym obrońcą na świecie w ubiegłym sezonie oraz jedenym z najbardziej kreatywnych piłkarzy w ogóle w Europie!

Miał najwięcej kluczowych podań w Europie! 111 kluczowych podań - ponad 100 miał jeszcze tylko Valbuena... Żadne Maty, Silvy i Iniesty tyle nie miały :)


Evra? Fajny chłopak, dużo dymu robi w ataku ale nie umie strzelać z dystansu (zresztą zdobył przez 7,5 roku w United całe 7 goli!), kompletnie nie umie wrzucać (zdarza mu się dobra wrzutka na ile, 30 prób?) no i ogólnie nie kreuje sytuacji... Jedynie rożne umie wywalczyć tymi śmiesznymi dryblingami na czworaka (tak z reguły kończy swoje dryblingi, zauważył to ktoś? My z kumplem mamy z tego polewkę od lat ;p).

To dobry chłopak ale sorry, do Bainesa nie ma podejścia ani w ofensywie ani w defensywie...
» 29 czerwca 2013, 18:11 #59
mkoti6: Niby w czym Baines jest lepszy od Evry?
» 29 czerwca 2013, 17:29 #58
kalafior: Rzuty wolne
» 29 czerwca 2013, 17:46 #57
devious: W zasadzie w każdym aspekcie gry, może poza dryblingiem i walecznością (takim dzikim bieganiem od jednego do drugiego piłkarza - ale wydaje mi się, że to tylko złudzenie bo i tutaj Baines może być lepszy tylko nie robi tego tak efektownie jak Evra, nie przewraca się, nie gestykuluje, nie pajacuje)

-Baines jest bardziej regularny, w zasadzie gra jak robot
-Baines ma ZDECYDOWANIE lepsze wrzutki, ma najlepszą lewą nogę wśród obrońców NA ŚWIECIE - 111 key passów - najwięcej w Europie! w poprzednim sezonie 11 asyst w lidze (!), w tym sezonie "tylko" 5 asyst bo koledzy haniebnie pudłowali super piłeczki, jakie im wrzucał
-Baines ma niesamowity strzał lewą nogą, strzela cudowne wolne, strzały Evry nadają się tylko do kabaretu
-ogólnie stałe fragmenty to domena Bainesa, ma kapitalne rożne (najlepsza skuteczność wrzutek z rożnych w Anglii), kapitalne wolne (wrzutki jak i strzały) oraz dobrze strzela karne (od odejścia Artety to on je wykonuje w Evertonie)
-w defensywie Baines wg. statystyk jak i gołego oka też jest lepszy od Evry - lepiej (ciaśniej) kryje, jest bardziej skupiony, nie popełnia głupich błędów, nie podaje rywalom. Gdzieś czytałem jego statystyki w obronie i były imponujące - nie wiem jak się mają do Evry ale oglądając mecze MU w ciemno stawiam, że większość statystyk ma lepszą Baines.
-obaj są porównywalni jeżeli chodzi o wydolność i brak kontuzji - tutaj obaj to terminatorzy, gotowe grać w każdym meczu co 3 dni (Baines w ostatnim sezonie rozegrał wszystkie ligowe mecze w Evertonie po 90min)
» 29 czerwca 2013, 18:20 #56
lukaszek9000: IMO:
1. Najważniejsza jest obrona (pokazakła to chelsea w 2012 i beyern 2 2013)
2. Baines jest za..bisty.
3. 29 lat - 3 pogra na najwyższym poziomie
4. Jeśli monaco chce Pata to da te 6mln - Banies za ok. 16 czyli za 10 :D

Lubie Evre jest dobry ale najważniesze jest dobro drużyny.
» 29 czerwca 2013, 17:28 #55
Pryku: Jak Moyes da odejść Evrze i Rooneyowi to będzie koniec United, takie jest moje zdanie. Powinien kupić kogoś na miejsce Scholesa i kogoś kto by grał za Carricka i koniec. Baines nam nie jest potrzebny bo obrońców mamy.
» 29 czerwca 2013, 16:56 #54
devious: RvP też nam nie był potrzebny, bo mieliśmy napastników, co? :)

Jak odchodził Beckham, C.Ronaldo, Cantona, RvN to też był koniec United, co? Wielu tak twierdziło... Zrozum, że klub znaczy więcej niz 1 czy nawet 10 piłkarzy...

W Monachium 1958 ilu zginęło wielkich piłkarzy MU? Odeszli nagle, niespodziewanie - a United i tak się podniosło, błyskawicznie - i stało się jeszcze silniejsze. Zrozum, żaden piłkarz nie znaczy więcej niż Manchester United.
» 29 czerwca 2013, 18:43 #53
jari13: Nie ma sensu ściągać Bainesa. Nawet jeżeli będzie grać tak samo dobrze jak w Evertonie to nie jest o wiele lepszy od Evry. Jeżeli DM nie dopnie transferów Strootmana i Thiago to będzie problem, a LO to nie jest nasz priorytet.
» 29 czerwca 2013, 16:33 #52
devious: Zgoda, że LO to nie jest priorytet póki nie ma rozgrywającego i alternatywy dla Carricka ale Baines to obecnie najlepszy LO na świecie a już na pewno na Wyspach...

City się zboi, Chelsea się zboi, Liverpool robi mądre transfery, Arsenal też ma ambicje powrotu do Top3 i w końcu chyba sypnie groszem... W Europie rosną 2 potęgi we Francji, Juve buduje świetną ekipę za grosze, na wschodzie też coraz mocniejsza konkurencja, a stara gwardia czyli Bayern, Barca i Real ciągle myślą o wygrywaniu LM. Tutaj nie można stać w miejscu bo tak jak w Formule 1 (z ciągłym rozwojem bolidu) - kto stoi w miejscu ten się cofa.

MU nie może stać w miejscu. Evra gra już 7,5 roku w United, to bardzo dużo. Jak nie w tym to w następnym sezonie i tak trzeba będzie go zastąpić. Więc lepiej teraz - póki dostępny do kupna jest najlepszy możliwy obrońca - który dodatkowo doskonale zna się z nowym trenerem.

Tu nie można spać, trzeba działać :) 10mln (16-6 za Evrę) to naprawdę nie jest dużo jak za realne wzmocnienie podstawowej "11". Takich transferów - jakościowych, nie ilościowych - potrzeba jak najwięcej :) Najlepiej na środek pomocy i lewe skrzydło, które też kuleje... Pozostałe pozycje są OK.
» 29 czerwca 2013, 18:51 #51
swiatlonh: Miażdżą mnie komentarze większości z Was...

Jeżeli chcieliście managera, który będzie bał się podejmować trudnych decyzji, żeby tylko nie narazić się kibicom to mogliśmy równie dobrze zatrudnić Mike'a Phelana na tym stanowisku. United grałoby tak samo jak do tej pory, wszyscy zawodnicy, którzy w przeszłości zasłużyli się klubowi, doczekaliby emerytury nie ruszając się z miejsca i ogólnie byłoby mało zmian, taka ot sielanka.

Ja natomiast jestem wierny temu co powiedział Sir Alex Ferguson, gdy żegnał się z Old Trafford, czyli, że mamy zaufać nowemu Bossowi. Evra jest o 3 lata starszy od Bainesa, zdobył z Naszym Klubem wszystko co tylko mógł zdobyć, a Baines, który mając 29 lat jest w swojej szczytowej formie, nie zaznał jeszcze gry o najwyższe cele, więc jest pewnie tego głodny jak mało kto. Skoro Moyes chce tego transferu to jestem z nim.

Marzy mi się jeszcze jedna wymiana na linii Everton - United... Chętnie widziałbym u nas Mirallasa, który zrobił na mnie piorunujące wrażenie w ostatnim sezonie, moglibyśmy im za to oddać Younga - ten gość jakoś nigdy mnie do siebie nie przekonywał.
» 29 czerwca 2013, 16:15 #50
mralkoholik89: 5,5 mln funtow za niego to jakas promacja byla, fartnelo sie nam :) niech zostanie dobry jest
» 29 czerwca 2013, 16:04 #49
devious: Panowie, nie jestem fanem Moyesa ale jedną rzecz trzeba zaznaczyć - Baines obecnie to najlepszy lewy obrońca na świecie i te 16mln są absolutnie normalną ceną za niego...

Lubię i doceniam Evrę ale kto zagwarantuje, że on znowu będzie grał jak w 2012/2013 a nie jak w 2011/2012? Zresztą on ma 32 lata i raczej lepszy nie będzie - a już w chwili obecnej jest gorszy do Bainsa i to zdecydowanie...

Zresztą o czym my tu mówimy - Baines w obecnym sezonie był najbardziej kreatywnym piłkarzem w EUROPIE! Lewy obrońca stworzył więcej sytuacji bramkowych niż Messi, Ronaldo, Mata, Silva, Xavi czy Goetze!! Miał 111 key passów czyli kluczowych podań otwierających drogę do bramki... Drugi był Valbuena i 105 key passów a trzeci David Silva i 95 wykreowanych sytuacji...

Tak więc PANOWIE i PANIE NA LITOŚĆ BOSKĄ - niech MU oddaje Evrę za te 6mln, dopłaca 10 i cieszy się genialnym lewym obrońcą - lepszym od Evry w każdym aspekcie gry - i w defensywie (gdzie Evra od dawna jest średniakiem) i ofensywie (Evra nie umie dośrodkowywać, Baines to geniusz wrzutek, do tego świetnie strzela wolne i karne). OK ostatnio Evra strzelił kilka goli (i to głową po rożnych) i miał kilka asyst ale to raczej były jego ostatnie podrygi...

Fabio? Niestety nie jest Rafaelem, warto dać mu szansę ale w QPR kariery nie zrobił... Będzie dobrym zmiennikiem i może za jakis czas stanie się dobrym obrońcą. Ja go lubię i czekam na to... Póki co to jednak nie ten kaliber co Baines.

Buttner? No nie żartujcie :) Chłopak nie umie bronić niestety... W ofensywie jest niezły ale co z tego? Na pierwszy skład póki co się nie nadaje, może będzie wchodził z ławki jako skrzydłowy (Moyes lubi takie dziwne zagrania i dublowanie defów na bokach pomocy). Albo niech idzie na wypożyczenie na razie...
» 29 czerwca 2013, 15:55 #48
xevy: dr96chichritoo - zgadzam sie z Tobą w stu procentach!
» 29 czerwca 2013, 17:37 #47
ValenciaMOTM: Zgadzam się z dr96chichritoo. Evra wprowadza dobrą atmosferę w drużynie. Taki zawodnik w wielkim klubie, gdzie na zawodnikach ciąży wielka presja, jest bardzo przydatny.
» 29 czerwca 2013, 18:07 #46
devious: @dr96chichritoo

To niech Evra zostanie masażystą albo trenerem ds. rozbawiania szatni!

To piłka nożna, nie kabaret! Tu umiejętności aktorskie czy komiczne nie dają punktów na boisku :) Oczywiście dobra atmosfera jest ważna ale czy to usprawiedliwia trzymanie słabszego piłkarsko zawodnika? No raczej nie.


Bo jeżeli tak to ja być moze wprowadziłbym jeszcze lepszą atmosferę niż Evra (jak to się mówi jestem zawsze duszą towarzystwa, jak odchodziłem z ostatniej pracy to koledzy płakali wręcz, że beze mnie to będą totalne nudy w pracy) to co, mają mnie zatrudnić i będę grał na prawej obronie zamiast Rafaela? To co, że jestem słabszy piłkarsko (dobra, jestem beznadziejnie beznadziejny ;) ale "jaką to ja robię atmosferę w szatni, nie można mnie sprzedawać do WKS Pierdzichów za 15 groszy bo nie tylko umiejętności się liczą ale też duch zespołu!" :)

W United jest dużo jajcarzy, od robienia atmosfery będą Rio, Roo, a może Baines też jest niezłym jajcarzem i będzie robił atmosferę?? Skąd niby wiesz jak jest i jak będzie w szatni? Moim zdaniem SAF i Moyes wiedzą lepiej od Ciebie jak się robi chemię w szatni i kto będzie lepszy na lewej obronie, Baines czy Evra... :)
» 29 czerwca 2013, 19:20 #45
Diabelred: Jezeli Moyes sprowadzi Bainesa i sprzeda przez to Evre to u mnie juz na starcie ma u mnie WIELKI minus.
Transfer Bainesa zrozumialbym gdyby:
a. Baines mial chociaz te 20-25 lat, a nie te 29 w tym roku...
b.Evra prezentowal sie w sezonie 12/13, tak jak w 11/12
c.gdybysmy mieli tylko Evre i Fabio
d.Leighton byl znacznie tanszy, nie oddzis wiadomo ze za obroncow nie placi sie tak wysokiej kasy jak za zawodnikow z formacji ofensywnych
e. Evra chcialby wrocic na stare smieci, czyli do Monaco
» 29 czerwca 2013, 15:34 #44
SzYnA: Jeśli moyes ściągnie Bainesa to będzie miał u mnie prze wielkiego minusa na starcie. Evra zasłużył na miejsce, jest prawdziwym czerwonym diabłem do tego jest Buttner ( i nie wspominajcie o meczu gdzie po jego stronie strzelili nam 3 bramki bo w swoim debiucie w MU strzelił bramke i miał asystę na przykład ! ) no i do tego jest FABIO brat bliźniak Rafaela do kurki nędzy ! skoro Rafael się tak rozwinął no to nic tylko dawać więcej szans Fabio i czekać aż wystrzeli ! a do tego Fabio jak i Buttner są młodi od Bainesa.
» 29 czerwca 2013, 15:32 #43
gosc1234: no i co że bramka i asysta?
kim jest Buttner?
Buttner jest obrońcą
z czego rozliczamy obrońców?
z tego jak grają z tyłu

nie chce lewego obrońcy który strzeli 30 bramek w sezonie i nie grał z tyłu, chce takiego który będzie nie do przejścia i będzie pomagał z przodu
» 29 czerwca 2013, 17:08 #42
SzYnA: no okej. rozumiem cie ale nie rozliczajmy za cały sezon z jednego meczu czyli z tego, skoro w debiucie każdy ze spuszczonymi gaciami oglądał jego wyczyny...
» 29 czerwca 2013, 21:37 #41
gosc1234: ale w debicie z tyłu dawał pewność? nie
» 29 czerwca 2013, 23:18 #40
Paxius: Rozwalają mnie komentarze typu: Moyes chce zrobić drugi Everton. Co tam, że rok temu Ferguson też próbował ściągnąć Bainesa, ale sie nie udało. Evra miał świetny sezon, jeżeli chodzi o ofensywę, ale w defensywie było średnio. Wystarczy ogarnięty skrzydłowy i Evra jest objeżdzany. Wiadomo, że Patrice to świetny gość, ale jeżeli Moyes woli mieć w składzie Bainesa to trzeba to zaakceptować.
» 29 czerwca 2013, 15:08 #39
TraN: Ferguson próbował ściągnąć Bainesa, bo:
-Evra miał przeciętny sezon
-Fabio szedł na wypożyczenie
-nie mieliśmy wtedy Buttnera i zastępcy dla Evry

Natomiast teraz:
-Evra jest w formie
-Mamy Buttnera
- Fabio wraca z wypożyczenia

Naprawdę nie dostrzegasz różnicy?
» 29 czerwca 2013, 15:21 #38
Paxius: Evra jest w formie, ale chyba tylko strzeleckiej bo w defensywie ciągle wg mnie jest nie najlepiej. Buttner w ofensywie sobie świetnie radzi, ale w defensywie jest kiepsko (może Moyes będzie chciał Buttnera na skrzydle ?). Fabio miał problem z wywalczeniem składu w QPR, więc na tą chwilę może byc co najwyżej zmiennikiem (może być również zmiennikiem Rafaela). Ja nie mówie, że Baines jest jakiś niezbędny i trzeba go jak najszybciej kupić. Uważam, że Evra spokojnie da radę, ale skoro Moyes widzi Bainesa u nas to trzeba mu po prostu zaufać. A na osądzanie Moyesa przyjdzie czas w maju.
» 30 czerwca 2013, 12:07 #37
Vaxiu: Baines ma 29 lat, gdzie tu logika kupna tego pana ? Naszego staruszka chce wymienic gosciem kltory za chwikle takze staruszkiem ? Wole Evre, zdecydowanie, a Moyes... ten Pan zle zaczyna prace w MU.
» 29 czerwca 2013, 15:04 #36
aris019: Jak możesz ocenić prace Moyes'a jak jeszcze nic nie zdziałał?nie kupił nikogo,nie wygrał żadnego trofeum,nie przegrał meczu..noi gdzie tu logika?
» 29 czerwca 2013, 15:31 #35
HuiSton: ludzie ogarnijcie się, ona ma 28 lat!
pamiętajcie, po co kupować młodych i niepewnych skoro można kupić starszych i pewnych, ja gdybym miał wybór między młodszym i niepewnym a starszym i doświadczonym to wiadomo kogo bym wybrał.
» 29 czerwca 2013, 15:41 #34
Vaxiu: Jak nic nie zrobil ? Zwolnil Rene i chce wymienic starszym graczem jeszcze starszego.
On ma 29 lat ! Patrz rocznikiem.
Mlodym i niepewnym ? Boze, zrobmy drugi Milan...
» 29 czerwca 2013, 16:36 #33
Diabelred: Huiston teraz ma 28 lat, jednak w tym roku bedzie mial juz 29...
» 29 czerwca 2013, 16:37 #32
gosc1234: nikt Rene nie zwolnił, Rene miał propozycje zostania
» 29 czerwca 2013, 17:10 #31
HuiSton: @Vaxiu
Baines ma TERAZ 28 lat więc w czym problem.
hahah twoje posty powinny iść na mistrze, serio
» 29 czerwca 2013, 18:09 #30
chewbacca: Haha, pięknie! Baines na miejsce Evry, Fellaini na miejsce Carricka, jeszcze Howard za de Gee i mogę się pociąć.
» 29 czerwca 2013, 14:57 #29
ROO10MU: jezeli Moyes chce zrobic z United Everton kosztem naszych Diabłów to ja dziekuje za takiego trenera..
» 29 czerwca 2013, 14:53 #28
Welbzz: Na poczatku nawet sie cieszylem, ze nowy menager bedzie i ze moze w koncu nasz styl gry sie poprawi, ale teraz jak widze, ze wszystkich zwalniaj to mi sie slabo robi
» 29 czerwca 2013, 14:45 #27
Deluxe: Jak dla mnie transfer Evry nie wchodzi w grę. Nie chcę nawet o tym myśleć.
» 29 czerwca 2013, 14:37 #26
matek: Wygląda mi to na brak jakiejkolwiek woli walki ze strony Evry. Ucieka przed konkurencją lub będzie to po prostu tylko wymówka do odejścia. Bo głosy, że może odejść na stare śmieci pojawiały się jeszcze przed końcem sezonu i nie doszukiwałbym się sensacji.
» 29 czerwca 2013, 14:32 #25
Krzyk: A może nie chce być niepotrzebnym balastem dla United? Którego nikt by nie chciał zwolnić za zasługi i oddanie drużynie? Może po prostu wie, że już jest słabszy od Baines'a, a za rok może być tylko gorzej? I może nie chce być drugim Maldinim, który siedział na siłę w Milanie żeby być rekordy? Kto wie jak to wygląda ;)
» 29 czerwca 2013, 16:16 #24
grandes: Ja tutaj nie widzę ani jednego słowa Evry w tym newsie.
» 29 czerwca 2013, 14:26 #23
gitkolo: Ale 6 mln to za mało. Najbidniej z dyszke
» 29 czerwca 2013, 14:23 #22
YaankesKing: 10 mln za 32 latka? No chyba nie.
» 29 czerwca 2013, 17:23 #21
spOntan: no Evra dowiedział się z gazet, że rzekomo Moyes chce ściągnąć Baines'a i poszedł do siedziby tego brukowca i im powiedział, że on się już pakuje i sra żarem... litości, Evra to nie jakaś tam po pierdółka, tylko koleś z jajami.
» 29 czerwca 2013, 14:18 #20
Jackers: Evra nigdzie się nie ruszy. Karierę kończy w MU. Jest najlepszym LO w PL. I bez niego lewa strona wyglądałaby drastycznie.
» 29 czerwca 2013, 14:16 #19
Maaattttt: Wielka szkoda. Nie mówię, że w przypadku wymiany na Bainesa stracimy sportowo, być może nawet zyskamy. Ale Pat to wspaniały facet, nasz wicekapitan, tyle pięknych chwil pamiętamy z jego udziałem. Jego poczucie humoru, oddanie dla tej drużyny i praca w każdym meczu - wszystkiego bardzo by brakowało. Świetny piłkarz, świetny człowiek. Do tego rozegrał dobry sezon, strzelił parę goli. Cokolwiek się stanie będziemy o nim pamiętać.
» 29 czerwca 2013, 14:13 #18
wazza89: dzięki za wyłapanie. Coś mi się poprzestawiało w głowie ;) na szczęście zaczyna się weekend to zregeneruje mózg:D hiohio
» 29 czerwca 2013, 14:14 #17
PLDan11: "Kapitan"...
» 29 czerwca 2013, 14:06 #16
Devil1878: ja rozumiem, ze przywiazales sie do Evry i mi tez bedzie szkoda jezeli odejdzie. ale zeby utrzymac sie na szczycie potrzebne sa czasami zmiany. chyba nie myslales ze cal czas lewego obronce bedzie u nas gral Francuz. jezeli wymienimy go na Bainesa to zobaczysz, ze wyjdzie nam to na dobre. Evra moze i mial dobry sezon, ale tylko jezeli wezmiesz pod uwage liczbe bramek i asyst. u niego juz nie widac takiej zadziornosci w defensywie jak kiedys.
» 29 czerwca 2013, 14:18 #15
devious: Byłeś w szatni, że wiesz jaką atmosferę buduje??

Uwielbiam Evrę jako piłkarza i lubię go jako żartownisia i pozytywnego człowieka ale Evra jako kapitan MU to dla mnie osobiście wielka tragedia i nieporozumienie. Kapitan do symbol, to wzór, to lider a nie pajac, aferzysta i żartowniś. Cała afera z Suarezem i durne wygłupy Evry były niegodne kapitana United. Ja uwielbiam żarty i wygłupy ale trzeba wiedzieć jak się zachować jak się piastuje daną funkcję. Premier czy prezydent nie może sobie pozwolić na to samo na co pozwala sobie komik czy gwiazda rocka...

Trzeba mieć dystans w życiu i wg. mnie każdy powinien umieć pożartować i pośmiać się ale trzeba też mieć szacunek dla rywali czy kibiców innych klubów. A odstawianie takiej szopki jaką ostawiał Evra z Suarezem, prowokowanie kibiców Liverpoolu czy zachowania Pata przy okazji kilku innych afer (choćby w rep. Francji) pokazują, że ten człowiek się na pewno na kapitana nigdy nie nadawał. To zawsze była dla mnie kuriozalna decyzja Fergusona, że mając w składzie Giggsa, Scholesa, Ferdinanda i Carricka dał opaskę Evrze... To już chyba Rooney by się bardziej nadawał, jest poważniejszy od Evry :)
» 29 czerwca 2013, 16:05 #14
devious: Dodam jeszcze, że dla mnie wzorem kapitana są Vidić i Giggs - liderzy na boisku i poza nim, prawdziwi profesjonaliści, bez piłkarskich skaz.

Roya Keana juz tak nie oceniam - to wielki wojownik i lider ale też brutal i psychol więc jako kapitan trochę hańbił United. Do tego obecnie pluje na MU na każdym kroku bo SAF kopnął go w tyłek. Keane to mściwy dureń, niestety charakter ma dość paskudny i jego nie uważam za "wielkiego" kapitana choć na pewno piłkarzem był świetnym.

Tak samo Gary Neville - świetny prawy obrońca ale jako kapitan był zbyt dziecinny w swojej nienawiści do Liverpoolu. Czasami zachowywał się i wypowiadał jak gówniarz z gimnazjum. Kapitan powinien umieć ugryźć się w język i nie opluwać rywali - nawet jak na to zasługują. No ale Gary to Gary - teraz jest ekspertem i nadal gada głupoty. Ten typ tak już ma :)
» 29 czerwca 2013, 16:11 #13
charnas: Baines to maszyna, rozegrał wszystkie spotkanie na bardzo wysokim i równym poziomie. moje zdanie jest takie że to na ten czas najlepszy LO na świecie. Evra ma zdolności przywódcze i tego głównie by nam brakowało, pomijając że to świetny zawodnik, ale nie będzie grał tak jak kiedyś, teraz będzie po prostu 'dobrze'
» 29 czerwca 2013, 14:03 #12
lecho: Prawda jest taka, że w obecnej formie Baines jest dużo lepszy od Evry. I dużo młodszy.

Lubię Patrice'a i chciałbym, żeby grał na OT do końca kariery, ale z drugiej strony gdyby faktycznie wrócił do Monaco za 6 milionów, to przy 16 -18milionach za Bainesa realnie mielibyśmy najlepszego lewego obrońcę na Wyspach (i pewnie jednego z najlepszych w Europie) za drobne.
» 29 czerwca 2013, 13:58 #11
gosc1234: nawet jeśli piłkarsko Baines jest trochę lepszy od Patrica, to jednak Francuz robi "szatnię" :)
widać że świetnie się z wszystkimi dogaduję, a na dodatek był wicekapitanem MU
» 29 czerwca 2013, 13:57 #10
rychu7777: bardzo lubie Evre i chcialbym zeby zostal. Ale uczciwie mowiac to na ta chwile Baines jest lepszy i mlodszy
» 29 czerwca 2013, 13:56 #9
BartekMU10: Już pomijając to, że pozbycie sie Evry byłoby totalnym idiotyzmem ze strony United, to - 6 MILIONÓW?!
Ja już zaczynam mieć dosyć tych 'ofert' za naszych zawodników... Nani = 8 mln, Evra = 6 mln, Rooney = 25 mln no ludzie... Poza tym żaden z wymienionych przeze mnie wcześniej nie powinien odchodzić. Dokupujemy Thiago + Strootmana i idziemy po potrójną koronę!
» 29 czerwca 2013, 13:55 #8
charnas: ma 32 lata, pogra jeszcze sezon na takim poziomie.
Nani? no prosze Cie. ile dałbyś za zawodnika który przez rok leczył kontuzje a jak nie to siedział na trybunach? to jest kot w worku dla potencjalnego nabywcy.
Rooney też formą nie błyszczał ale 25 mln które podałeś to serio mało.
» 29 czerwca 2013, 14:00 #7
lecho: A ile byś chciał za rezerwowego, kontuzjowanego przez pół sezonu Naniego?

25 baniek za Rooneya to też jest dobra cena biorąc pod uwagę jego ostatnie półtora roku i fakt, że taki Lewandowski będący teraz na topie jest realnie wyceniany na niewiele więcej.
» 29 czerwca 2013, 14:00 #6
champione2013: A może pograć nawet 6 sezonów na takim poziomie kto wie nie ma sensu sprzedawać czegoś co jest dobre jeszcze za tak śmieszne pieniądze .
Przecież od kilku miesięcy wiadomo że potrzeba środkowego pomocnika i tylko to jest potrzebne przychodzi Thiago i zamykamy drzwi i okna kontakt ze światem się urywa i gramy o obronę tytułu .
ps chyba że będzie okazja ściągnąc Bale lub CR7 to można otwierać :)
» 29 czerwca 2013, 14:03 #5
Devil1878: lecho
czy Ty na powaznie z tymi 25 mln za Rooneya? nawet szkoda mi tego komentowac, totalny brak wiedzy i glupota.
» 29 czerwca 2013, 14:20 #4
YaankesKing: Rooney nie jest wart więcej niż 30 baniek. Jest bez formy, jego technika z roku na rok wygląda co raz gorzej, to pierwszy piłkarz który cofa się w rozwoju.
» 29 czerwca 2013, 17:25 #3
champione2013: tak strzel sobie w stopę odrazu genialne byłoby to posunięcie jeszcze Giggsa do rezerw i mozesz odejsc tak szybko jak przyszedłeś
» 29 czerwca 2013, 13:50 #2
rooneywarrior: tak myślałem, że z United zrobi się Everton...
» 29 czerwca 2013, 13:44 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.