Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Glazerowie zamierzają sprzedać United?!

» 18 listopada 2010, 22:14 - Autor: Biafra - źródło: DevilPage.pl, goal.com
Analitycy finansowi uważają, iż rodzina Glazerów szykuje się do sprzedaży Manchesteru United po tym jak częściowo spłaci dług klubu kwotą 220 milionów funtów.
Glazerowie zamierzają sprzedać United?!
» Jaka przyszłość czeka klub z Old Trafford?
Chociaż informacja o zamiarach spłacenia długu powstałego w wyniku długoterminowych pożyczek pojawiła się już kilka dnia temu, wciąż nie są znane powody dla których amerykańska rodzina nagle zdecydowała się na taki ruch. Niejasne są również źródła pochodzenia pieniędzy mających wpłynąć na konta wierzycieli.

Na rynku coraz bardziej huczy od plotek, iż obecne zagrania Glazerów to pierwsza część ich długoterminowego planu polegającego na ostatecznym sprzedaniu klubu, którego właścicielami stali się w 2005 roku.

Jeżeli nie doszłoby do obiecanej spłaty kredytów oprocentowanych na 16.25% w skali roku to klub z Old Trafford w roku 2017 posiadałby zadłużenie sięgające blisko 600 milionów funtów tylko z samych niespłaconych pożyczek. Jak łatwo można się domyślić znacznie utrudniłoby to sprzedaż United co prawdopodobnie jest celem Glazerów.

- Jest to jedna z najczęstszych strategii, gdy zamierza się coś sprzedać - wyjawia analityk finansowy Andy Green, który w zeszłym roku dostarczył bardzo wielu materiałów na temat finansów klubu z Manchesteru.

- Kredyty zaczynały wymykać się spod kontroli, co groziło sytuacją podobną do tej która miała miejsce niedawno w Liverpoolu. Taki biznes stawał się po prostu bardzo niebezpieczny i nieopłacalny dla Glazerów.

- Jeżeli faktycznie zamierzają sprzedać klub w przyszłym roku to ich postępowanie jest jak najbardziej prawidłowe. Po prostu starają się ustabilizować sytuację, aby United nie pogrążyło się jeszcze bardziej w długach, a następnie wszystko to sprzedać. To całkiem rozsądne posunięcie.

Kolejnym aspektem jest fakt, skąd nagle rodzina Glazerów wzięła tak ogromną kwotę pieniędzy. W klubowej rezerwie co prawda znajduje się 151 milionów funtów, w tym 80 milionów ze sprzedaży Cristiano Ronaldo, lecz czy amerykańscy właściciele posunęliby się do czegoś takiego?

W tej kwestii bardzo szybko głos zabrał przedstawiciel rodziny, który potwierdził, iż klubowe pieniądze są nie do ruszenia przez amerykańskich właścicieli, jednak na temat sprzedaży United nie zabrał głosu.


TAGI


« Poprzedni news
McCulloch wierzy w ogranie United
Następny news »
Martinez obawia się powrotu Rooneya

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (35)


m4ci3k: Myślę,że to plota,ale jeśli to prawda to fajnie.
» 20 listopada 2010, 19:45 #33
Bovver: ale plotka, tylko kretyn wpakowął by 220mln zeby spłacić dług a potem sprzedąc klub jak by mieli go sprzedawać to z długami... Z resztą wole jzu takiego Glazera który się nie wtrąca w politykę transferową niz szejka z kasa którzy wydają ja na lewo i prawo...
» 19 listopada 2010, 19:25 #32
LTMek: Widać, że nie rozumiesz.
Jeśli jako potencjalny nabywca miałbyś kupić bardzo zadłużony klub za 200 tys, lub delikatnie zadłużony za 400 tys to co byś wybrał?
Wszyscy wolą kupować niezadłużone kluby, lub chociaż te mniej zadłużone, bo kto wie jakie zapiski znajdują się w umowach pożyczkowych owych klubów.
Co do Szejków, to można o nich mówić wiele złego, ale prawdą jest,że to oni napędzają de facto rynek transferowy i wkładają w niego ogromne pieniądze (pomińmy zjawiska negatywne z tym związane, takie jak np. wzrost cen za piłkarzy).
Bo mów sobie co chcesz, ale lepiej mieć właściciela Szejka z naprawdę dużą kasą, niż skąpego i zadłużonego Glazera.
Jeśli pieniędzmi dysponują odpowiedni ludzie i nie przepłacają oraz nie oferują gigantycznych pensji jak to się ma w przypadku Manchesteru City, to klub w rękach Szejków ma naprawdę niezły potencjał, by stać się najlepszym na świecie.
» 20 listopada 2010, 00:39 #31
Sanitarium: Lepszy Glazer który się nie wtrąca niż Rusek czy Szejk który dyktuje ilu zawodników kupić, ilu sprzedać i czy wyrzucić trenera czy nie.

Byłem przeciwko Glazerom ale jak widzę innych właścicieli jaką szopke robią to zmieniam o nich zdanie... Takie np. M. City ... kiedyś klub który grał w cieniu United ale miał kibiców i słabszą ale z wielkim sercem do gry drużyne ! Tam liczyła się chęć gry dla klubu - teraz tylko kasa, same nowe święte krowy sprowadzone... wielkie udawanie drugiego realu itp. ... a efekt taki sobie - jak się nie poprawią to Mancini wyleci i znowu pół składu zmienią... ja dziękuję za taką drużyne
» 19 listopada 2010, 17:45 #30
Lukixp: no z drugiej strony idiotyzmem byloby czekac az odsetki narosna
» 19 listopada 2010, 17:00 #29
Krzychu418: To bardzo dobre wieści !! Niech spłacają te paskudne długi !
Najpierw myślmy o spłacie a później o ewentualnym nowym właścicielu...
» 19 listopada 2010, 16:14 #28
czerwonydevil: Tak właściwie to skoro już zaczynają spłacać dług to niech zostaną. Spłacony został ten najważniejszy dług. Rosnący. Teraz można spokojnie spłacać reszte. Na pewno nie chce szejka, ani kogoś kto będzie mówił kogo kupić. Glazerowie są dobrymi właścicielami. nie wpieprzają się do managera i jest wszystko dobrze.
» 19 listopada 2010, 15:03 #27
devil987: E tam, nie jest źle. Gorsi są np. działacze L'pool'u, czy Barcy (rówież gigantyczne zadłużenie). Więc niech zostanie tak jak jest :)
» 19 listopada 2010, 14:38 #26
liaam: No tak, tylko w Barcy kupują co chcą i kiedy chcą i właścicielami są socios czyli kibice.
» 19 listopada 2010, 14:54 #25
Til: Spłacili cały 1 dług wieć nikt nie ma sie co czepiać... 50 mln z samych odsetek to 2 dobrych piłkarzy więc sami widzicie że już jest lepiej. Nie wtrącają się w styl prowadzenia klubu to też wychodzi na dobre więc nie jest tak źle... Aktualnie moim zdaniem mało co można im zarzucić. Chcą sprzedać to sprzedadzą... Może tak być bo jeśli dają 100 mln na transfery to wartość klubu pójdzie znów do góry no i bez tego długu mogą dużo teraz zarobić na Man U. Tylko żeby nie trafił się gorszy właściciel...

Kasa w piłce powoli się kończy :P Abramowicz też ogłosił że nikt w chelsse nie będzie zarabiał więcej niż 80 tys tygodniowo. Jedynie real sobie jeszcze szasta, ale niech im sezon nie wyjdzie i będzie gorąco.

Pozdrawiam Krzysiek
» 19 listopada 2010, 10:26 #24
sensi: Nie spłacili całego długu spłacili część... United dalej jest zadłużone nie wiem dokładnie jaka to jest suma ale myśle że conajmniej drugie tyle co spłacili. Więc nie pisz że nie jest zadłuzone.
» 19 listopada 2010, 12:14 #23
Til: Napisałem, że spłacili cały 1 drogi kolego i tak jest. KAżdy kto sie interesuje united wie, że jest jeszcze 2 dług. Ale lepiej mieć odsetki z 1 kredytu niż z 2. Czytaj ze zrozumieniem Przyjacielu :) Tym bardziej, że ten kredyt miał największe odsetki...
» 19 listopada 2010, 13:40 #22
liaam: Pożyjemy zobaczymy na jakieś niespodziewane zwroty bym szybko nie liczył oni nie sprzedadzą klubu jak jego wartość spada (nasza ostatnio spadła Barca nas wyprzedziła). Czekają aż podskoczy spłacają część i dopiero jak będzie powyżej miliarda to wtedy może się coś dziać. Artykuł jest trochę dłuższy niż ten na Devilpage.pl na goal.com macie cały i tam sensownie jest to opisane.
» 19 listopada 2010, 08:04 #21
Ekscelencja: liaam też tak sądzę. Ponadto mam nadzieje, że te wszystkie zmiany nie nałożą się na siebie w czasie. Chodzi mi nie tylko o zmianę właściciela ale także o nieuniknioną emeryturę sir Alexa, Giggsy'ego, Scholes'a, Nevill'a i VdS. Nie chcę rewolucji tylko stopniowej ewolucji.
» 19 listopada 2010, 08:59 #20
liaam: masz rację jak to będzie w jednym czasie to chaos murowany a jak wiemy to nic dobrego nie wróży --> Liverpool ;]
» 19 listopada 2010, 10:17 #19
grandes: Moja wizja jest taka: na pewno nie chciałbym nikogo takiego jak Abramowicz czyli człowieka który chce mieć wpływ kto jest w składzie a kto nie, ani też kogoś takiego jak ma Manchester City czyli szejkowie którzy wydają bez ładu i składu bo cierpi na tym wspomniany przez Fergusona duch drużyny ale także opinia klubu. Najgorsza była by zmiana właściciela na kogoś podobnego do Glazerów czy też poprzedni właściciel Liverpoolu. Mnie marzy się człowiek który spłaci długi i zapewni jakiś ciekawy transfer raz na rok (tylko nie za 100mln bo to przesada)

Pamiętajmy MANCHESTER UNITED TO NIE TYLKO KLUB !! Nasz klub to także wielka komercyjna firma mająca ogromne dochody ! Nie potrzebujemy kogoś kto będzie sypał kasiorą bo klub sam na siebie zarobi.
» 19 listopada 2010, 00:14 #18
oskid: Jeśli ktoś kupi zawodnika na 100mln to według Ciebie psuje opinię? Niektórzy są po prostu tyle warci i koniec. Jeśli w ten sposób podchodzisz do sprawy to powinieneś ubóstwiać jakieś kluby z polskiej C klasy bo one na transfery nie wydają praktycznie nic. Moim zdaniem można czasem wydać dużą sumę za zawodnika ale trzeba to zrobić z głową. A jeśli chodzi o Abramowicza to nie wiem jaki on ma wpływ na skład ale jeśli duży to mu gratuluję bo dzięki niemu klub jest bardzo wysoko w lidze oraz pucharach i jest jednym z najlepszych na świecie =]
» 19 listopada 2010, 00:33 #17
PanDuzeA: Ta? Kto jest warty 100 mln? Za to można już ładnie większość drużyny przemodelować. Tylko idioci uważają, że ktoś jest niezastąpiony i warty kilka razy więcej niż wszyscy inni. Na szczęście Ferguson nigdy do nich nie należał.
» 19 listopada 2010, 00:50 #16
Majek: Kurna, jak jacyś Arabowie nas kupią to będzie tragedia. Zaraz podeślą nam jakiegoś pajaca, który będzie chciał tu rządzić i kupować piłkarzy jakich mu tylko agenci podpowiedzą.

Ferguson się mówiąc grzecznie zdenerwuje, że ktoś mu w jego zespole chce rządzić i zniesmaczony odejdzie...

Tego chcecie? Ja już wolę Glazerów, którzy przynajmniej dają wolną rękę na prowadzenie klubu.

pozdrawiam
» 19 listopada 2010, 00:03 #15
kckMU: Najlepszy jest Perez - Real jakby co.
Ma kasy jak niejeden Arab. Mimo tego, chce tylko dobra zespołu a nie interesów na nim. Również daje wolną rękę do wszystkiego, JM może robić co chce. Prezes ideał!

Cleverley: taki drugi Abramowicz ;)

Tak. Sępi kasy, trenerów zmienia jak rękawiczki, a na piłce to się tyle zna, co Krzychu na statystykach - bez urazy.
Jeździ sobie po Moskwach robiąc interesy. Wielki miliarder,
a połączenie Chelsea z gigantycznym transferem wychodzi na dobry żart.
» 19 listopada 2010, 00:11 #14
Klimaa: Może i teraz wzięli kredyt aby spłacić odsetki?;p Z kandydatami na nowego właściciela jest tak samo jak z następcą VDS, ogromna ilość nazwisk. Nie wierzę jednak w sprzedasz klubu, póki co przynajmniej. Nie widzę nic dziwnego w spłaceniu odsetek aby nie rosły, to normalny krok aby dług stale nie wzrastał, w końcu trzeba kiedyś wyjść na prostą z zadłużeniem.
» 19 listopada 2010, 00:00 #13
orion: Ciekawe skąd jest kasa na ta transze pieniedzy ..........
Ja obstawiam ze Chińczycy kupia United
» 18 listopada 2010, 23:50 #12
grandes: mnie się też wydaje ze ktoś z Azji ale dla mnie bardziej prawdopodobne to jakiś hindus
» 19 listopada 2010, 00:16 #11
AFCAMUFC: coś się szykuje. bo kto by chcial sie 220 milionów pozbyc.

już niedługo zobaczymy news na DP. : United sprzedane
» 18 listopada 2010, 23:14 #10
foreveryoung: Popieram Ekscelencje coś się świeci i myślę że coś dobrego bo od dłuższego czasu jest tzw. cisza-a to może oznaczać jedno burzę zmian-pozytywnych zmian :) UNITED!
» 18 listopada 2010, 22:49 #9
Roo10ney: Może Arabowie? :P możecie mówić że mnie po****ło, ale pomyślmy jaki zastrzyk finansowy byłby to dla klubu. Troche kasy na transfery, kontrakty dla zawodników. Nie mówię, żeby robić jak M.City czy R.Madryt żeby sprowadzać gwiazdki... Po prostu polityka Fergusona + kasa Arabów.
» 18 listopada 2010, 22:45 #8
wojteks176: A ja nawet widziałbym u nas Szejków. gdyby spłacili wszystkie długi i dawali pieniądze na każdy transfer, to na pewno Ferguson by wiedział co z nimi zrobić i nie obawiałbym się, że będzie jak w City. Potrzebujemy kilku piłkarzy na różne pozycje, bo niestety, ale braki widać.
» 18 listopada 2010, 22:39 #7
Martin: Ferguson by wiedział tylko pamiętaj, że za kasę młodości nie kupi i prędzej czy później odejdzie. Nie daj boże jakiś patafian przyjdzie na jego miejsce i zrobi z nas kopię City czy Realu Madryt...
» 19 listopada 2010, 10:25 #6
eleven: Dobrze, że chociaż w pewnej połowie spłacili dług... Kiedy już spłacą cały... United będzie nie do poznania. Ferguson zapewne spełni swoje marzenie, sprawi iż Manchester stanie się największym i najlepszym kompleksem sportowym na świecie!
o takkk...
» 18 listopada 2010, 22:35 #5
Martin: Obawiam się, że Ferguson nie dożyje tego momentu, my wszyscy zresztą też.. ;P
» 19 listopada 2010, 10:24 #4
Cleverley: taki drugi Abramowicz ;)
» 18 listopada 2010, 22:28 #3
Martin: O właśnie Bill Gates haha ;) niezłe ...
» 19 listopada 2010, 10:23 #2
Ekscelencja: Najpierw niuanse z Waynem, po których zarząd nagle zapowiada, że sir Alex dostanie sporą kasę na wzmocnienia. Teraz wyskoczyli z tą spłatą części zadłużenia. Coś się święci tylko jeszcze do końca nie mogę wyczaić co hmmm
» 18 listopada 2010, 22:21 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.