Manchester United - Brentford. Zapowiedź 34. kolejki Premier League

» 23 kwietnia 2026, 20:21 - Autor: matheo - źródło: DevilPage.pl
Kibiców Manchesteru United czeka kolejny w tym sezonie weekend bez meczu. Czerwone Diabły podejmą Brentford w 34. kolejce Premier League dopiero w poniedziałkowy wieczór.
Manchester United - Brentford. Zapowiedź 34. kolejki Premier League
» Manchester United w poniedziałek 27 kwietnia zmierzy się z Brentfordem w 34. kolejce Premier League | Fot. Press Focus
Manchester United dwa najbliższe mecze gra na Old Trafford - z Brentfordem i Liverpoolem. Ile punktów zdobędą Twoim zdaniem Czerwone Diabły?
Humory na Old Trafford są doskonałe, bo Manchester United pokonał ostatnio Chelsea (1:0) na Stamford Bridge. Wygrana pozwoliła drużynie Michaela Carricka zrobić milowy krok w kierunku zapewnienia sobie finiszu sezonu na miejscach gwarantujących Ligę Mistrzów.

Kto? Manchester United - Brentford
Kiedy? 27.04.2026, 21:00
Gdzie? Old Trafford
Sędzia? Chris Kavanagh
Transmisja? Canal+ Extra 1


Czerwone Diabły do końca rozgrywek czeka jeszcze pięć ligowych kolejek. Manchester United potrzebuje sześciu punktów, aby być pewnym ukończenia Premier League w czołowej piątce i nie oglądać się na rywali.

Brentford przyjedzie na Old Trafford z dużymi oczekiwaniami, bo zespół Keitha Andrewsa liczy się w walce o europejskie puchary. Chęć walki o pełną pulę przez The Bees gwarantuje duże emocje i zapowiada ciekawe starcie w Teatrze Marzeń.

Sytuacja kadrowa


Po meczu z Chelsea w zespole Manchesteru United nie pojawiły się nowe urazy. Znak zapytania znajduje się przy nazwisku Leny’ego Yoro. Francuz z powodu drobnej kontuzji opuścił starcie z Chelsea i nie wiadomo, czy wykuruje się do poniedziałku. Dobrą wiadomością jest powrót do gry Harry’ego Maguire’a. Karę zawieszenia w dalszym ciągu odsiaduje Lisandro Martinez. Argentyńczyk będzie jeszcze pauzował w meczach z Brentfordem i Liverpoolem. Na liście kontuzjowanych w United pozostają Patrick Dorgu i Matthijs de Ligt.

W ekipie Brentfordu po dwumiesięcznej nieobecności wrócił do gry Aaron Hickney. Mecz z Manchesterem United opuści natomiast Jordan Henderson. Anglik znajduje się na liście kontuzjowanych tak samo jak Fabio Carvalho, Jay Dasilva i Antoni Milambo.

Przewidywane składy



Manchester United: Lammens – Shaw, Maguire, Heaven, Dalot – Casemiro, Mainoo – Cunha, Fernandes, Mbeumo – Sesko

Brentford: Kelleher – Lewis-Potter, Collins, Van den Berg, Kayode – Jensen, Jarmoluk – Schade, Damsgaard, Ouattara – Thiago

Ostatnie 5 meczów pomiędzy Manchesterem United a Brentfordem:


DataSpotkanieWynik
07.10.2023Premier League: Manchester United – Brentford2:1
30.03.2024Premier League: Brentford – Manchester United1:1
19.10.2024Premier League: Manchester United – Brentford2:1
04.05.2025Premier League: Brentford – Manchester United4:3
27.09.2025Premier League: Brentford – Manchester United3:1


Przedmeczowe ciekawostki:


– Manchester United mierzył się z Brentfordem dziewięć razy w historii Premier League. Czerwone Diabły mają na koncie 5 zwycięstw, 1 remis i 3 porażki.

– Manchester United przegrał dwa ostatnie spotkania z Brentfordem w Premier League. Oba mecze odbywały się na stadionie The Bees. Ostatnia wizyta Brentfordu na Old Trafford to październik 2024 i wygrana Czerwonych Diabłów 2:1.

– Brentford stoi przed szansą ustrzelenia ligowego dubletu z Manchesterem United po raz pierwszy od sezonu 1936/1937. Superkomputer Opta prawdopodobieństwo wygranej Czerwonych Diabłów szacuje na 51,5%, a wygraną Brentfordu ocenia na 23,8%.

– Zespół Keitha Andrewsa zremisował pięć ostatnich meczów w Premier League. Ostatnią drużyną, która miała dłuższą serię spotkań zakończonych podziałem punktów był Manchester City (7 w okresie od października do listopada 2009 roku).

– Manchester United będzie musiał przede wszystkim uważać na Igora Thiago, który jest w wybornej formie w tym sezonie. Napastnik Brentfordu we wszystkich rozgrywkach zdobył 24 bramki.

– Brentford w tym sezonie notuje dobre wyniki na wyjazdach. The Bees zdobyli 20 punktów w delegacjach, pokonując takie zespoły jak Everton, Aston Villę czy Newcastle United. Łączny dorobek punktowy Brentfordu to 48 punktów po 33 kolejkach.

– Bruno Fernandes potrzebuje jeszcze dwóch kluczowych podań, aby wyrównać rekord asyst Premier League, który należy do Thierry’ego Henry’ego i Kevina de Bruyne. Portugalczyk ma na swoim koncie 18 asyst po tym jak gola po jego podaniu w meczu z Chelsea zdobył Matheus Cunha.

Mecz Manchester United - Brentford rozpocznie się w poniedziałek 27 kwietnia o godzinie 21:00. Spotkanie będzie transmitowane na kanale Canal+ Extra 1. Zapraszamy także do śledzenia naszej relacji tekstowej na Live.DevilPage.pl.


TAGI


« Poprzedni news
Carrick o swojej przyszłości: Nie ma żadnego deadline’u
Następny news »
Solskjaer do Haalanda: Ten jeden wybór powinien być inny!

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (244)


Komaros85: Nasz skład to jakiś żart, gramy średnio co 10 dni, a tu ciągle kontuzje, jak my mamy grać co 3 dni??
» 27 kwietnia 2026, 18:25 #244
RedRevolta: Otóż to, dodaj do tego jak jeszcze gramy ostatnio... wyglądamy jakbyśmy co najmniej grali na dwóch frontach.
» 27 kwietnia 2026, 19:14 #243
Skowron38: Dlatego LM dla Nas i ogólnie puchary to tylko dla kasy. Nie chcę zło wróżyć ale jeśli będziemy w 20 w LM to będzie miód. My nie mamy kadry na puchary i ligę. Kontuzje to jakiś żart u Nas
» 27 kwietnia 2026, 19:48 #242
skylark11: Matheus Cunha najprawdopodobniej opuści dzisiejszy mecz z Brentford z powodu urazu pachwiny.

Klub zrobi wszystko by doprowadzić brazylijczyka do pełnej sprawności na mecz z Liverpoolem, a sam Matheus jest zdruzgotany ponieważ robił wszystko by być gotowym na dzisiejsze spotkanie.

1️⃣ [@SullyTalkz]
» 27 kwietnia 2026, 18:02 #241
Batigol222: Mam nadzieję, że to nie jest żadne legitne źródło...
» 27 kwietnia 2026, 18:09 #240
skylark11: Z tego co kojarzę jak chodzi o informacje z klubu kontuzje albo czy ktoś wrócił do treningów to chyba dobre źródło z transferami gorzej
» 27 kwietnia 2026, 18:15 #239
Ghostpl: Dziś wygrywamy ! Musimy to wygrać ! Nie stety dziś praca u mnie :/. Ale i tak bede kibicować !
» 27 kwietnia 2026, 17:48 #238
skylark11: W niedzielę żadnego meczu PL a United i tak gra w poniedziałek
» 27 kwietnia 2026, 17:55 #237
Skowron38: Dramatyczne są te mecze w poniedziałki, nie lubię jakoś jak gramy w piątki i poniedziałki
» 27 kwietnia 2026, 18:23 #236
skylark11: Manchester United are tracking Xavi Simons ahead of summer. The Tottenham Hotspur midfielder, signed from RB Leipzig, could be available for around £26m after his ACL injury.

[@BBCSport]

Widziałem dużo gówno plotek ale takiej to chyba nie
» 27 kwietnia 2026, 17:00 #235
999Unitedd: Oby nie
» 27 kwietnia 2026, 17:39 #234
Spadkobierca: W Tottenhamie to już raczej na pewno jest coś źle robione. Naprawdę nie chce się wierzyć, że to tylko pech.
» 27 kwietnia 2026, 19:47 #233
Pipes: Zdobyć dziś 3 punkty i wtedy poniżej top 6 nie będzie możliwe spaść:)
» 27 kwietnia 2026, 14:18 #232
Komaros85: Jakby co to my nie chcemy wypaść z top5, tak informacyjnie...
» 27 kwietnia 2026, 17:40 #231
Pipes: @Komaros85 wiadomo, ale top5 jeszcze przewidzieć się nie da.
» 27 kwietnia 2026, 19:27 #230
sztejner: Nasza zdobycz punktowa po odejściu Sir Alexa Fergusona
81 punktów - Jose Mourinho
75 punktów Erik Ten Hag
74 punkty - Ole Guunar Solskjaer
70 punktów - Louis Van Gaal
69 punktów - Jose Mourinho

najgorsze sezony to 42 pkt (Erik + Ruben) i 58 pkt (Solskjaer + Rangnick ) oraz 3-krotnie kończyliśmy ze zdobyczą 66 punktów

W tym sezonie mamy 58 i pewnie przekroczymy te 60 pkt. ale widać że te 70+ punktów zdobywane w sezonie to jest niezły wyczyn,a ten przedział 60-70 to gwarancja jedynie Top6,strasznie żeśmy zjechali skoro przebicie 70 punktów uważamy za sukces
» 27 kwietnia 2026, 12:23 #229
trzyo: w obecnym sezonie 81 punktów może gwarantować mistrzostwo
» 27 kwietnia 2026, 15:03 #228
sztejner: 58 punktów za Ole i Ralfa dało nam 6 miejsce i w tym sezonie taki wynik również może starczyć (50 pkt. ma obecnie szóste Brighton na 4 kolejki do końca)
co nie zmienia faktu że my kolejny sezon możemy nie przebić bariery 70 punktów,a te zdobycze punktowe które zbieramy od lat dają nam możliwość walki o miejsca 3-7 z dość sporą stratą do mistrza i wicemistrza,i z ledwo zbudowaną przewagą nad drużynami znajdującymi się pod nami - troszkę takie top4/6 "na styk"
» 27 kwietnia 2026, 15:21 #227
SickRabbit: Pietuszewski czyli jaki kraj taki Yamal.
Więcej marnuje niż wykorzystuje, ale dopiero 17 lat i talentu odmówić nie można.
» 27 kwietnia 2026, 00:04 #226
EvdS: Trochę przypomina Kvare. Fajnie jak się rozwinie jak gruzin
» 27 kwietnia 2026, 14:56 #225
Batigol222: GS8GS:

Mogę odpisać teraz. Widziałem każde ze spotkań, o których mówisz. Co więcej, nawet na tych skrótach widać to, o czym wspominałem: Baleba lepiej łamie pomoc rywala, po prostu wykorzystując swoją szybkość i drybling:

youtube.com/watch?v=8cq-XFerRCI.

youtube.com/watch?v=aPIuVYvfyNY,

Poza tym, Tonali gra w zespole, który bazuje na pressingu, kryciu indywidualnym oraz szybkich atakach po odbiorze piłki, a przy obecności Guimaraesa to Brazylijczyk jest ustawiony najniżej, natomiast Baleba to "6" w drużynie, która preferuje atak pozycyjny, co również ma znaczenie. Jeżeli celem ma być pomocnik, który potrafi otwierać grę podaniami, to dużo lepszym wyborem od Tonaliego byłby właśnie Guimarães.
» 26 kwietnia 2026, 22:55 #224
Leh: Baleba przede wszystkim nie dojeżdża mentalnie. Równie dobrze możemy pójść po Viniego - też ma wszystko, poza głową. Nie mówię, że Carlos się tu nie sprawdzi, ale jeśli popatrzysz na jego zjazd, to mnie to odstrasza - tu piłkarze przychodzą w życiowej formie i gasną, a co dopiero gość, który od roku gra piach. No i nie wiem, co jest jego motywacją w dołączeniu do United - może to, że w Brighton ma 12,5 tys. funtów tygodniowo...
Tonali i Guimaraes są stabilni, regularni, zawsze dostępni, zawsze na swoim poziomie. Każdy topowy trener lubi mieć stabilną 11 i Tonali czy Guimaraes to goście, na których możesz budować pomoc. Co do Baleby mam spore wątpliwości, tak jak wobec Whartona.
Piłka to nie tylko statystyki, umiejętności i taktyka. Przede wszystkim chodzi o dyscyplinę, regularność, mental. Nikt tego nie wie lepiej niż my.
» 27 kwietnia 2026, 10:37 #223
GS8GS: Ja bym powiedział Wharton, w CP trochę niedoceniany, ale facet myśli jak komputer.

Przez długi czas myślałem o B.Guimareasu, ale nie ma.opcji wyciągnięcia dwóch pomocników w NC w jednym oknie. Więc trzebaby wybierać. Dlatego składniam się w kierunku Tonaliego, mimo wszystko 3 lata różnicy to sporo w kontekście faktu że Bruno u nas może pograć jeszcze 2-3 lata, to taki Tonali, Baleba czy Wharton powinni zostać dłużej a w przypadku Guimaresa to już byłoby 31 lay ma karku. Trudno wróżyć ile dany piłkarz utrzyma ten wysoki poziom kariery. Jednak potencjalnych koszt transferu, prowizji, pensji w przeliczeniu na rok kariery będzie bardzo wysoki. A raczej nie będziemy amortyzowali transferu Guimaresa 5 letnikm kontraktem.

Uważam że atak mamy dobry więc jeśli dorzucilibysmy Tonaliego, Baleby I Whatona spokojnie bylibyśmy w stanie ogarnąć środek z Mainno i Bruno bylibyśmy w stanie grać na wysokiej intensywności, bez problemu dostarczać piłkę na skrzydła czy do SN, czy jak kto woli kręcić wysokie xG.

Wiem każdy z wymienianych przezemnie zawodników to pewnie 70-80mln funtów.
Tutaj moznaby poszukać kogoś za darmo na SO, może jakaś tania opcja na LO. I chyba warto jeszcze powalczyć o VdV bo brakuje nam szybkiego zawodnika w lini obrony.
» 27 kwietnia 2026, 10:47 #222
Martelink: Dla mnie osobiście wszystko przemawia za Tonalim jako celem transferowym numer 1.

Opcją numer 2 (wszystkie źródła mówią o kupnie minimum 2 PŚ latem) powinien być ktoś z 2 Fernandes/Scott.
Podobnie jak u Leha, Wharton do mnie nie przemawia, dla mnie jest zbyt podobny do Mainoo, więc po co nam 2 zawodników o tym samym profilu?

Baleba też do mnie nie przemawia patrząc na ten sezon i potencjalną kwotę transferu. Dla mnie to opcja numer 3, jeśli sprzedamy Ugarte, a Brighton zgodzi się sprzedać Balebe za max 55m£ (w tym bonusy), wczoraj było info że Mewy chcą minimum 70m£?? za rezerwowego?

Tonali 100m£ (może mniej), Fernandes 50m£, Baleba 50m£, ewentualnie Scott za Balebe ~60m£, gdyby udało się zamknąć kupno 3 nowych PŚ w 200m£ to spory sukces.
Plus ktoś na bok obrony Kayode na PO czy Diouf na LO.
Ciekawe ile kosztowałby Toney, do rywalizacji z Sesko? Jako 2gi napastnik byłby dużym wzmocnieniem.
» 27 kwietnia 2026, 11:08 #221
GS8GS: Martelink mnie nie przekonuje natomiast Fernandes. Ja troche rozumie twoje argumenty że chcesz mieć z zespole zawodnika który bedzie kimś pomiedzy Bruno a Palmerem. Ale myśle że to powinien być dopiero 3 transfer.

Jeśli faktycznie jest chętny na Ugarte to warto wysłuchać ofert, W tych meczach które oglądałem West Hamu Fernandes grał dobrze, ale dużo tracił gdy rywal nie dawał mu tyle miejsca. Wolałbym rok spokojnie go poobserowować niż wydawać już teraz 50mln. Pewnie względem Ugarte byłby to skok jakości o ile utrzymałby poziom z West Hamu.

Ale nie wpychałbym go na siłe w role OP, tutaj bardzo podoba mi się Wharton. Myśle że to jest zawodnik który gdy znajdowałbym sie przed polem karnym szukałby naszych graczy w ataku jak robi to w CP.

Dlaczego chciałbym mieć zbliżonych profilowo zawodników, aby mów wymieniać wykartkowanych bez ryzyka że dostaną drugą żółtą. Dlatego spokojnie można by żąglować Mainoo, Tonalim i Whartonem.

Tutaj zaznacze że podoba mi się gra Whartona na 60-80 metrze. Ma ten zmysł do podejmowania decyzji. Może teraz jeszcze nad wyrost ale uważam że za rok dwa to może być klasa zawodnik jako OP.
» 27 kwietnia 2026, 12:38 #220
Batigol222: No więc dla mnie: Baleba ma unikatowy profil i po prostu grzechem byłoby odpuścić takiego pomocnika. Czy ma zjazd formy? Owszem, ale w niektórych meczach nadal widać jego jakość. Czy ten zjazd formy to bez wątpliwości casus Pogby czy innego Martiala? Nie jestem pewien. Dostał ofertę od United, chciał odejść do United, ale Brighton postanowiło, że zarobi na nim więcej. Gdyby próbował wymusić transfer będąc zawodnikiem normalnego klubu, a nie takiego, który istnieje tylko po to, żeby promować piłkarzy i sprzedawać ich z zyskiem: może empatyzowałbym z zarzutami w stosunku do Baleby.

Czy ma słabą głowę? Obserwując jego grę, to raczej jest ten casus co Cunha: pełna wiara w swoje umiejętności, spokój i tendencja do błyszczenia w meczach z najbardziej klasowymi rywalami.

Moje marzenie na letnie okienko to van de Ven i Lacroix do obrony oraz Baleba, Joao Gomes i Fernandes do pomocy. Reijnders niestety jest raczej nierealny, a mam wrażenie, że on kapitalnie wkomponować się w United, zwłaszcza grając obok Baleby, a przed sobą mając Bruno i Cunhę.

Gdyby z kolei dostępni byli np. Pedri i Vitinha, to chciałbym duet Vitinha-Baleba. Może się mylę, ale moim zdaniem Baleba to jest pomocnik, który naprawdę może stać się jednym z najlepszych pomocników na świecie.
» 27 kwietnia 2026, 17:28 #219
Martelink: GS ja nie kwestionuję Whartona jako jakościowego wzmocnienia ale postrzegam go jako Mainoo 2.0? Plus nie widzę sensu kupowania go do roli OP, czy "10" bo to pozycja Bruno docelowo na najbliższe 2-3 lata, a jest jeszcze Cunha, Mount, Zirkzee.

Jeśli mamy szukać OP, to warto patrzeć na Gulera czy Paza bo Real nie upchnie ich w składzie mając jeszcze Bellinghama...

Fernandes może obskoczyć chyba każdą pozycję w środku pomocy. GS mówisz, że warto go jeszcze poobserwować rok, my tego roku nie mamy, jeśli latem nie kupi go United to zrobi to ktoś inny: PSG, ktoś z SerieA czy Chelsea, City.
Naszym atutem w negocjacjach może być Bruno i chęć stworzenia duetu z nim przez Mateusa.


Batigol jak rozumiem Twoja fascynację Baleba bo to gracz jakich mało na świecie a co dopiero w tej samej lidze. Widziałbym go w United ale dopiero jako 3 transfer do pomocy nawet kosztem wzmocnienia innych formacji.
Tylko problem to cena, za 50m£ spoko, za 70m£ o których myśli Brighton to proszenie się o flop, chyba że chłopak wejdzie do United z futryną i drzwiami.

Moje marzenie na lato to:
DP - Tonali
PŚ - Fernandes/Scott
DP - Baleba
ŚO - Senesi
PO/LO/LS - Kayode, Diouf, Ndiaye/Schade
N - ewentualnie Toney (jeśli byłaby kasa)
» 27 kwietnia 2026, 18:18 #218
Pyra: Dimarco 18 asyst w SA
» 26 kwietnia 2026, 21:19 #217
skylark11: Cunha jutro wątpliwy występ na razie jakieś słabe źródła to podają
» 26 kwietnia 2026, 19:34 #216
Komaros85: Nie siej fermentu
» 26 kwietnia 2026, 20:37 #215
skylark11: Matheus Cunha najprawdopodobniej opuści dzisiejszy mecz z Brentford z powodu urazu pachwiny.

Klub zrobi wszystko by doprowadzić brazylijczyka do pełnej sprawności na mecz z Liverpoolem, a sam Matheus jest zdruzgotany ponieważ robił wszystko by być gotowym na dzisiejsze spotkanie.

1️⃣ [@SullyTalkz]/[@sullyexcl]
» 27 kwietnia 2026, 18:02 #214
Dexxter: Najsłabsze City od lat zgarnie prawdopodobnie 3 trofea w tym sezonie.
Dramatyczna Chelsea zagra w finale Pucharu Anglii.
Dramatyczny Arsenal wlaczy o mistrza i są w 1/2 LM

Najlepsza wersja Naszego klubu od wielu lat ,może będzie w top 3 xD to pokazuje gdzie jesteśmy.
» 26 kwietnia 2026, 18:43 #213
Frosty: Jak najlepsza wersja klubu ? Pamiętasz miejsce na którym skończyliśmy ligę w tamtym sezonie ? Co to za brednie
» 26 kwietnia 2026, 19:05 #212
GS8GS: Ja bym powiedział że jesteśmy w czarnej d**ie. Jesteśmy takim troche Newcasstle z poprzedniego sezonu gdzei to Isak dał im 21 punktów ekstra. U nas może nie aż tyle ale kilkanaście ekstra dorzucił Casemiro.

W tym sezonie walczymy na jednym froncie, osiągamy wynik ponad oczekiwany, ale też tracimy głupio punkty. W przyszłym sezonie rozegramy blisko 50% spotkań więcej. I to dlatego tutaj trzeba poszerzenia kadry w jakościowych zawodników inaczej będzie słony zawód w przyszłym sezonie jak nie utrzymamy top 5.
» 26 kwietnia 2026, 19:17 #211
Trombocyt: Ooo, kryptoś z k.com znowu płacze.
Twój najlepszy arsenal miał wygrać poczwórną koronę, czemu spłycasz to do walki o mistrza i o LM?
» 26 kwietnia 2026, 23:08 #210
peterGGMU: Top 3 to jest dobry wynik jak na ligę angielską a szczególnie że skoczyliśmy z 15 miejsca trzeba zrobić dobre transfery w lato i będziemy się bić o podobne cele co arsenal czy city a chelsea jest pod nami i raczej tego pucharu nie wygra
» 27 kwietnia 2026, 00:40 #209
EvdS: Jeśli nie uda się pozyskać Whartona albo Tonaliego to powinniśmy zagiąć parol na Rice'a. City już zgarnie tego Majstra, a LM nie wygra więc myślę, że będzie chciał odejść od kapiszonów. Piłkarsko wciąż jesteśmy po City najatrakcyjniejszym kierunkiem na wyspach, w dodatku dojdzie nam LM
» 26 kwietnia 2026, 18:42 #208
skylark11: Trzeba mieć tylko wolne 200mln£ albo lepiej żeby ściągnąć Anglika
» 26 kwietnia 2026, 18:50 #207
Spadkobierca: Plus Rice musi chcieć opuścić miasto Londyn.
» 26 kwietnia 2026, 21:00 #206
Martelink: Jak napisać, że jestem odklejony nie pisząc tego wprost...
Rica? Chłopak jest twarzą projektu kapiszonow, nawet za 200m£ by go nam nie sprzedali.

Z zawodników z ligi możemy powalczyć o: Tonaliego, Fernandesa, Scotta, Whartona, Balebe, z wyżej wymienionych musimy kupować minimum 2 a najlepiej 3.
» 26 kwietnia 2026, 22:24 #205
Batigol222: Na pewno odejdzie z Arsenalu akurat do United, bo tutaj istnieje najmocniejsza gwarancja trofeów...
» 26 kwietnia 2026, 22:27 #204
Kapitan1230: Komentarz zedytowany przez usera dnia 27.04.2026 11:53

Aha, bo w Arsenalu te puchary, aż rozwalają gablotę w szwach :D może nie do United, ale do klubu który coś wreszcie wygra :D
» 27 kwietnia 2026, 11:52 #203
zbyszek7: Nastepnym klubem garnacho bedzie jakies fulham i to juz moze w to lato
» 26 kwietnia 2026, 17:36 #202
Batigol222: Fulham ma lepszych skrzydłowych niż Garnacho.
» 26 kwietnia 2026, 22:28 #201
Dodge: Calvert-Lewin pociągnął Cucurelle za włosy i….nie ma czerwonej kartki :)
Ciekawe….
» 26 kwietnia 2026, 16:29 #200
ryudo3: Bo kudłaci mogą się nawzajem szarpać
» 26 kwietnia 2026, 16:35 #199
Queue13: Już nie przesadzajmy. Na stopklatce może i tak wygląda, ale wystarczy sobie puścić filmik, żeby zobaczyć, że popchnął go i po prostu ręka mu przeleciała po włosach bez ciągnięcia.
» 26 kwietnia 2026, 17:02 #198
Dodge: Fajnie, że TVP sport puszcza FA Cup na yt, ale z tymi śmiesznymi ekspertami gadającymi o niczym i o wszystkim to przegięli :D nie wiem co bardziej boli. Uszy od ich słuchania, czy oczy od oglądanie Chelsea. Ech, a miało coś w tle lecieć….
» 26 kwietnia 2026, 16:21 #197
JaCiebieTez: Świetnie. Przejdźmy zatem do twardych danych. Aby precyzyjnie odpowiedzieć na
Twoje pytanie, weźmiemy pod lupę współpracę na osi: Marquinhos (prawy środkowy
obrońca i główny rozgrywający z tyłu) oraz Vitinha (grający najczęściej jako
"szóstka" lub głęboko cofnięta "ósemka").

To właśnie ta dwójka w systemie Luisa Enrique odpowiada za realizację taktyki, o
której mówiliśmy – "wciągania przeciwnika" we własne pole karne.

Poniższe dane opierają się na uśrednionych statystykach zaawansowanych (m.in.
Opta/FBref) z meczów Ligi Mistrzów oraz Ligue 1 za kadencji Luisa Enrique
(sezon 23/24 oraz runda jesienna 24/25).

1. Ogólny profil statystyczny – jak oni podają?

Zanim przeanalizujemy ich bezpośrednią wymianę, zobaczmy, jak operują piłką w
skali całego meczu.

Marquinhos (Środkowy obrońca):

- Liczba podań na mecz: ok. 80-85 prób.
- Ogólna celność: 94-95% (należy do top 2% najlepszych obrońców w Europie pod
tym względem).
- Odległości podań:
- Krótkie (do 15 metrów): ok. 35 podań (celność ~97%).
- Średnie (15-30 metrów): ok. 40 podań (celność ~96%).
- Długie (powyżej 30 metrów): ok. 6-8 podań (celność ~75-80% – to świetny
wynik).

Vitinha (Środkowy pomocnik):

- Liczba podań na mecz: ok. 65-75 prób.
- Ogólna celność: 91-93%.
- Odległości podań:
- Krótkie (do 15 metrów): ok. 30-35 podań (celność ~94%).
- Średnie (15-30 metrów): ok. 25-30 podań (celność ~92%).
- Długie (powyżej 30 metrów): ok. 3-4 podań (celność ~80%).
- Podania progresywne (zdobywające przestrzeń): ok. 6.5 na mecz (Vitinha
posyła piłkę do przodu rzadziej niż typowe "10", ale z niesamowitą
precyzją).

2. Połączenie Marquinhos Vitinha (Bezpośrednia wymiana)

Teraz to, co najbardziej Cię interesuje. Co się dzieje, gdy ta dwójka gra ze
sobą w strefie obronnej PSG?

A. Ile podań ze sobą wymieniają?

W systemie Enrique oś środkowy obrońca – defensywny pomocnik to najczęstszy
kierunek podań w pierwszej fazie budowania akcji.

- Marquinhos do Vitinhi: Średnio 12 do 18 razy w trakcie meczu. Vitinha jest
pierwszym i najważniejszym wyborem Brazylijczyka, gdy ten szuka podania do
przodu (z pominięciem podań w poprzek do drugiego stopera).
- Vitinha do Marquinhosa: Średnio 8 do 12 razy w meczu.

Łącznie tworzą tzw. "Passing Network" (sieć podań) na poziomie 20-30 wzajemnych
zagrań w meczu. To bardzo dużo, zważywszy, że w tradycyjnych taktykach pomocnik
częściej gra do skrzydłowych niż odgrywa z powrotem do obrońcy.

B. Jak długie są to podania?

Tu statystyki idealnie potwierdzają Twoją obserwację o głębokiej grze blisko
pola karnego.

- Dystans: Zdecydowana większość (ok. 85%) podań między Marquinhosem a Vitinhą
to podania bardzo krótkie, na odległość zaledwie 5 do 12 metrów.
- Dlaczego tak blisko? Ponieważ Vitinha opuszcza się niezwykle głęboko. Często
pozycjonuje się dosłownie 2-3 metry przed linią obrony. Odbiera piłkę od
Marquinhosa, odwraca się, widzi presję rywala, i natychmiast odgrywa mu z
powrotem.

C. Szybkość podań (Tempo gry)

W statystykach piłkarskich nie mierzy się "prędkości lotu piłki w km/h" przy
krótkich podaniach, ale mierzy się tzw. tempo posiadania (Passes per Minute)
oraz to, ile kontaktów z piłką wykonuje zawodnik przed podaniem.

- Gra na 1 kontakt: Z danych analitycznych (tzw. One-touch passing) wynika, że
kiedy Vitinha odbiera piłkę od obrońców mając rywala na plecach, w
ok. 40-50% przypadków odgrywa ją z powrotem na jeden kontakt (tzw. gra na
ścianę).
- Pod presją: Vitinha znajduje się w gronie 5% pomocników w Europie o
najwyższym wskaźniku skuteczności podań pod presją przeciwnika (Passes
Under Pressure). Kiedy obrońca podaje mu piłkę, robi to z premedytacją,
wiedząc, że rywal biegnie do Vitinhi. Portugalski pomocnik ma za zadanie
zagrać błyskawicznie – podanie musi iść po ziemi, być mocne (tzw. "w nogę",
a nie "na dobieg"), by nie dać rywalowi szansy na przechwyt.

3. Jak to wygląda na boisku krok po kroku (Wnioski z danych)

Statystyki rysują nam bardzo konkretny obraz, tzw. "trójkąt śmierci dla
pressingu rywala", który organizuje Enrique:

1. Faza 1 (Prowokacja): Marquinhos ma piłkę 20 metrów od własnej bramki. Rywal
zaczyna doskakiwać.
2. Faza 2 (Krótkie spięcie): Marquinhos posyła płaskie, mocne podanie
(dystans 8 metrów) do Vitinhi.
3. Faza 3 (Ściana): Vitinha jest natychmiast atakowany przez pomocnika rywali.
Zagrywa błyskawicznie na jeden kontakt (szybkie tempo wymiany) z powrotem do
Marquinhosa lub do drugiego stopera (np. Pacho).
4. Efekt: Pomocnik rywala "wyskoczył" do Vitinhi, więc za jego plecami powstała
dziura. Marquinhos (który odzyskał piłkę) nie gra już drugi raz do Vitinhi,
tylko korzysta z tego, że ma doskonałe podanie długie/średnie. Posyła piłkę
w lukę do João Nevesa albo z pominięciem drugiej linii – długa piłka
(powyżej 30 metrów) na skrzydło do Barcoli, który ma teraz ogromną
przestrzeń.

Podsumowanie danych

Twoje przeczucie, że PSG gra bardzo blisko siebie na własnej połowie, jest
w 100% poparte liczbami. Marquinhos i Vitinha wymieniają ze sobą 20-30 podań na
mecz na dystansie nieprzekraczającym kilkunastu metrów, z niemal 95%
skutecznością. To nie jest asekuracja ani brak pomysłu na grę w ataku. To
matematycznie wyliczone ryzyko i "zabawa" z pressingiem przeciwnika – klepanie
na bardzo małej przestrzeni, bardzo szybkim tempem (gra na 1-2 kontakty), aby
nagle rozerwać szyki i posłać długie, zdobywające przestrzeń podanie na
napastników.
» 26 kwietnia 2026, 15:53 #196
Sesko: Konkretna analiza dzieki mordeczko możne spokojnie się nad nią pochylić.
» 26 kwietnia 2026, 16:54 #195
Szerszenix: Warto dopisać, że analizę zrobił ChatGPT.
» 27 kwietnia 2026, 15:15 #194
JaCiebieTez: No i ? Ale żeby zrobił pewna analizę musiałem mu dokładnie opisać jak ja widzę PSG, żeby poszukał tego i owego ,wyszukał danych o tym 8 o tym etc
» 28 kwietnia 2026, 20:02 #193
skylark11: Obi z golem
» 26 kwietnia 2026, 15:15 #192
skylark11: Jak coś to zaraz jest mecz United u21-Sunderland u21 na YT jest live
» 26 kwietnia 2026, 14:59 #191
skylark11: Manchester United have identified Rafael Leão as a key target, with the club planning to recruit a winger who fits the specific profile the Milan star offers.

United scouts will be at the San Siro today to watch Leão in action against Juventus, as they look to assess whether he is the right fit for the next Premier League season. [@tuttosport]
» 26 kwietnia 2026, 14:54 #190
GS8GS: Jak to jest, raz piszą że nie chcemy jednowymiarowych skrzydłowych, a drugi raz ze chcemu Leao?
» 26 kwietnia 2026, 16:01 #189
skylark11: Sonny Aljofree and Jack Moorhouse among those in first team training along with regulars Tyler and Jack Fletcher!

[@RedYouthUnited]
» 26 kwietnia 2026, 14:29 #188
JaCiebieTez: Weryfikacja Twojej hipotezy: Czy PSG gra głęboko?
Twoja obserwacja jest bardzo trafna, ale dotyczy konkretnej fazy gry, a nie ogólnego ustawienia zespołu. Wydaje Ci się, że PSG gra cofnięte, ponieważ Luis Enrique stosuje taktykę tzw. "sztucznej tranzycji" (wciągania przeciwnika) w pierwszej fazie budowania akcji (build-up).
Dlaczego obrońcy i pomocnicy są tak blisko własnego pola karnego? Kiedy PSG wznawia grę od bramki (Donnarumma), środkowi obrońcy (Marquinhos, Pacho/Beraldo) schodzą niemal na linię końcową, a jeden lub dwóch pomocników (najczęściej Vitinha i João Neves) opuszcza się bardzo głęboko. Celem nie jest obrona, lecz sprowokowanie przeciwnika do wysokiego pressingu.
» 26 kwietnia 2026, 14:22 #187
Pyra: AV ma do końca sezonu jeszcze Tottenham, City i Liverpool.
Brighton ma nas i nikogo więcej z big 6.
8 pkt straty.
W ostatniej kolejce może być jeszcze ciekawie.
» 26 kwietnia 2026, 13:50 #186
GS8GS: Wiec któraś z drużyn będzie chciałą na nas przyciąć za Balebe lub Rodgersa
» 26 kwietnia 2026, 16:02 #185
szmexy: Komentarz zedytowany przez usera dnia 25.04.2026 23:46

Decybel sie goli na streamie charytatywnym u latwoganga;D
» 25 kwietnia 2026, 23:45 #184
trezegram: No i co z tego?
» 26 kwietnia 2026, 06:16 #183
Skowron38: Jakie Oni mają zasięgi że tacy ludzie jak Decybel Doda Karolak Lewy do nich trafiają i pomagają! Bardzo popieram takie zbiórki! Tak się pomaga! A gdzie jest Rzad?! Pomijam już frakcje polityczne! Ale gdzie? Gdzie jest kościół pomagający bliźnim ?
Ludzie potrafią się zjednoczyć
» 26 kwietnia 2026, 07:02 #182
szmexy: trezegram no nic. Mnie to on wkurza, ale może kogoś to interesuje
» 26 kwietnia 2026, 07:28 #181
Spadkobierca: Nie dajcie się nabrać. Oni sobie tą kasę i tak odpiszą od podatku. Pomagać można z ukrycia, nie trzeba się lansować publicznie.
» 26 kwietnia 2026, 07:54 #180
swees: @Spadkobierca

Kto niby co sobie odpisze od podatku, wytłumacz, bo nie rozumiem twoich bredni
» 26 kwietnia 2026, 08:18 #179
Spadkobierca: Komentarz zedytowany przez usera dnia 26.04.2026 08:54

Każdy kto płaci podatek przychodowy. Wpłać sobie cokolwiek na jakimś siepomaga, dostań pokwitowanie, odpisz to sobie od przychodu.

EDIT:// Nie płaci, tylko rozlicza się z urzędem skarbowym. Czyli zwyczajnie wszyscy pracujący, prowadzący działalność etc etc.
» 26 kwietnia 2026, 08:53 #178
skylark11: Wpłacą źle nie wpłacą źle typowe Polaczki. Niech sobie odpiszą dzieciakom to różnicy nie zrobi.
» 26 kwietnia 2026, 09:13 #177
Mateusz131213: Bardziej martwi mnie to, że taki Sikorski przekazuje 100 mln dolarów na Ukrainę a zwykli ludzie musza robić takie zbiórki..
» 26 kwietnia 2026, 09:32 #176
Spadkobierca: Ja tam nie mówię, że to jakieś złe czyny. Cieszy mnie ogólnie jak się rozrosła ta akcja. To co chcę powiedzieć to: dobro istnieje tylko pod jakimś warunkiem.
» 26 kwietnia 2026, 09:33 #175
szmexy: Spadkobiercą a myślisz że Ratcliffe odnowił ośrodek treningowy z dobrego serca? Może dla nas kibiców?

No nie, bo chce przywrócić United na szczyt żeby więcej zarobić. Tak funkcjonuje świat, każdy ma we wszystkim interes
» 26 kwietnia 2026, 09:47 #174
Spadkobierca: Przecież o tym piszę - dobro istnieje tylko pod jakimś warunkiem. Jim przyszedł tu robić biznes po tym jak nie udało mu się przejąć Chelsea.
» 26 kwietnia 2026, 10:11 #173
wrobel1992: Fajna ta akcja...taka nie za uczciwa:D Tylko 20 procent trafia na dzieciaki....pomagajmy tam gdzie ten odsetek jest znacznie wyższy.
» 26 kwietnia 2026, 10:25 #172
Spadkobierca: @wrobel Widziałem te informacje, ale szczerze nie chciało mi się jeszcze weryfikować takich donosów. Masz jakieś zweryfikowane info? Chętnie poczytam.
» 26 kwietnia 2026, 10:30 #171
wrobel1992: Na Twitterze sporo lata screenów z ich rocznych rozliczeń. Wygląda to dość wiarygodnie dla mnie. I często właśnie ludzie piszą, żeby pomagać, ale w innych miejscach.
» 26 kwietnia 2026, 10:52 #170
Smertullos: Niech sobie odliczą a nawet część zabiorą. Prawda jest taka, że jakby się głośno nie zrobiło o tej zbiórce to uja by zebrali. Dobrymi chęciami raka noe wyleczysz. Do tego trzeba kasy i to im się udało
» 26 kwietnia 2026, 11:49 #169
wider: zadaj sobie pytanie. Czy lepiej aby dzieciaki dostały 20% z 100mln czy 100% z 0pln
» 26 kwietnia 2026, 13:52 #168
wrobel1992: Wider lepiej poprostu jest dorzucić się w miejscu gdzie proporcje są lepsze:) Nie trzeba od razu rezygnować.
» 26 kwietnia 2026, 14:37 #167
DjTED: To jest jedyny kraj co ludzie podniecaja sie żebrą. I ciagle trzeba w nim zebrać
» 26 kwietnia 2026, 16:09 #166
Batigol222: Komentarz zedytowany przez usera dnia 26.04.2026 22:36

Super, ale w kraju, który przeznacza tylko 8% PKB na służbę zdrowia (i to od niedawna, ponieważ wcześniej było to 6%), takie zbiórki niczego nie zmienią. Ich główna rzeczywista funkcja to utrwalanie przeświadczenia, że niedofinansowana opieka zdrowotna to jakiś naturalny stan rzeczy, po prostu tak jest i niczego nie można z tym zrobić.

Btw, nawet gdyby całe 200 milionów trafiło "do dzieci", to roczne wydatki na ochronę zdrowia wynoszą prawie 300 miliardów złotych, wiec społeczeństwo powinno zorganizować jeszcze z 200 z takich zbiórek, żeby zebrana kwota była w ogóle w jakiś sposób odczuwalna.
» 26 kwietnia 2026, 22:35 #165
Szerszenix: Akurat KK w Polsce ma bardzo mocno rozbudowaną sieć charytatywną - Caritas, zbiórki parafialne, działalność zakonów, Fundacja Kapucyńska, organizacja Siemacha, Stowarzyszenie Miłosierdzia AIC i wiele innych. Zbierają więcej niż upolityczniony, nietransparentny Owsik, który już zdążył wbić szpilkę Łatwogangowi, bo mu pokazali, że można te same/większe kwoty uzyskiwać bez bycia tubą propagandową jednej z opcji politycznych oraz już przygotowali się pod pełną transparentność, czyli coś, przed czym Owsik ucieka, jak diabeł przed wodą święconą.
» 27 kwietnia 2026, 15:21 #164
Litosci: Decybel w końcu klątwę przerwie i wygramy 5 meczów z rzędu
» 25 kwietnia 2026, 23:45 #163
zbyszek7: Wie ktos ile razy gralismy w poniedzialki i jakie wyniki byly? Kojarze chyba ze dwie porazki z evertonem i leeds
» 25 kwietnia 2026, 22:02 #162
Queue13: Everton 0-1
Wolves 4-1
Bournemouth 4-4
Everton 1-0
Leeds 1-2

Brentford będzie 6 meczem.
» 26 kwietnia 2026, 00:04 #161
Dodge: 2-1-2
Czyli remisik pasuje :)
» 26 kwietnia 2026, 16:23 #160
M4S73R: Arsenal idzie jak burza kolejny rekord 17 goli strzelonych z rzutów rożnych.
» 25 kwietnia 2026, 21:52 #159
Spadkobierca: Ten gol to tak połowicznie stały fragment gry. Jakby nie patrzeć rozegrany krótko i dużo czasu na przerwanie akcji było.
» 26 kwietnia 2026, 07:55 #158
RedRevolta: Bogu dziękujmy, że ta parówa gyokeres tu nie trafiła xD
» 25 kwietnia 2026, 20:25 #157
Spadkobierca: Ani Watkins. Dziękujemy zarządowi za Sesko, który też nie wszedł jakoś genialnie, ale przynajmniej daje nadzieję.
» 25 kwietnia 2026, 20:29 #156
DjTED: No nie wiem czy tu nie ma czerwa dla bramkarza
» 25 kwietnia 2026, 20:04 #155
szmexy: Powinno być ale dla odklejusow z varsenalu sędziowanie jest okej. Oni i tak tyle dostali, ze powinni im przestać gwizdać faule xD
» 25 kwietnia 2026, 20:10 #154
DjTED: W tamtym miejscu jakby minal bramkarza to sto pro gol na pusta. Obronca byl za daleko. Oszukali ich
» 25 kwietnia 2026, 20:12 #153
Spadkobierca: Chyba jednak wystarczająco blisko żeby wybić piłkę w aut.
» 25 kwietnia 2026, 20:14 #152
DjTED: No jak bramkarz go spowolnil to tak :D
» 25 kwietnia 2026, 20:19 #151
Spadkobierca: No i tu wkracza jazda bez trzymanki z zabawą w interpretację.
» 25 kwietnia 2026, 20:24 #150
Pyra: 67min a Arsenal 0,17 xG
Taką grą mistrzostwa nie zdobędą.
» 25 kwietnia 2026, 19:57 #149
Spadkobierca: Zależy. Jeśli City dalej będzie męczyć bułę to jest spore prawdopodobieństwo.
» 25 kwietnia 2026, 20:06 #148
blanco1987: Tonali pokaż że warto w ciebie zainwestować.
» 25 kwietnia 2026, 19:21 #147
Batigol222: Przecież pokazuje to, co zawsze: mnóstwo biega, walczy, jest niezły technicznie i potrafi uderzyć z dystansu.
» 25 kwietnia 2026, 19:26 #146
szmexy: Ciekawe ile drabinek mu siadło. Nie no fajny to byłby transfer ale;

orientuje się ktoś czy on publicznie mówił że tęskni za włochami? ile zarabia? i ogólnie jakieś ciekawostki? pewnie bati masz zapisane w notatniku ;D
» 25 kwietnia 2026, 19:28 #145
Batigol222: Nie mam. Obserwuję głównie zawodników, których chciałbym widzieć w United. W poprzednich sezonach to byli głównie Cunha, Mitoma, Lacroix, van de Ven i Baleba. Teraz to Lacroix, van de Ven, Baleba i Tchatchoua. Tonali to, jak dla mnie, gorsza wersja Baleby: pod względem operowania podania są porównywalni, ale Baleba ma też drybling, jest silniejszy, szybszy i ma więcej instynktu typowego defensywnego pomocnika.
» 25 kwietnia 2026, 19:46 #144
GS8GS: Gdzieś pytany o plotki powiedział że teraz po treningach wraca do domu i spędza jak najwięcej czasu z rodziną. Wiec raczej to było takie między wierszami że temat zakładów ma już dawno przerobiony i zamknięty.

Pod wględem podań Baleba jest lepszy od Tonaliego? Szybkość mają raczej podobną w okolicy 34km/h chyba nawet Tonali ma nieco wyższą rekordowa nie wiem czy to nawet nie z meczu z nami jak uciekał przed Mountem i Yoro w czasie doliczonym. Obaj biegają podnie w okolic 12km na mecz.

Listy naszych celów transferowych się pokrywają. Ja uważam że potrzebujemy obu. Tonali ma jednak tą łatwość zarządania meczem i przmieszczania piłki do przodu, bardziej podoba mi się to jak potrafi rozgrywać. Baleba w Brighton tego nie musi robić i to troche branie kota w worku.

Jako rygiel w defensywie jest świetny. Ale gdy potrzebowalibyśmy w meczu jeszcze więcej kreatywności i opcji rozgrywania stawiałabym na Tonaliego w roli 8mki nawet. W tym sezonie widać ile dają ofensywne wyjścia Casemiro, a gdy go nie ma na boisku większość gry idzie przez Bruno.
» 25 kwietnia 2026, 20:44 #143
Batigol222: W którym miejscu Tonali potrafi przesuwać grę do przodu? Ma dobre przerzuty, ale jeśli chodzi o umiejętność otwierania środka pola i uwalniania się od pressingu, Baleba jest znacznie lepszy. youtube.com/watch?v=UMZFnYSPCpU

Jeżeli chodzi o maksymalną prędkość w Premier League: Tonaliemu mierzyli trochę ponad 34 km/h, Balebie prawie 35 km/h. Są też pomiary z LM, ale je akurat brałbym w nawias, bo tam swego czasu mierzyli prawie 40 km/h De Bruyne, więc..
» 26 kwietnia 2026, 00:17 #142
skylark11: Statystki podań z poprzedniego sezonu(w tym nie ma co porównywać Tonali go zjada bo Kameruńczyk na bana na grę ofensywną i dużo mniej minut)

Tonali -Baleba
Progressive Passes (PrgP) 419-168
Progressive Carries (PrgC) 81-48
Successful Diagonal Passes 22-8
Successful Passes from Central Areas 295-255
Passes from Final Third 222-68
Passes from Own Half / First Third 154-96

Tych statystyk podań jest dużo więcej i w 95% lepszy jest Tonali.
» 26 kwietnia 2026, 08:21 #141
GS8GS: Batigol222 ja rozumie twoje argumenty, ale w mojej ocenie Tonali zawodnik o charakterystyce świetnej 8mki która bardzo dobrze broni. Highlights z sezonu troche koloryzują rzeczywistość. Jeśli już tak patrzymy to raczej na poszczególne spotkania.

Dla przykłądu zobacz sobie Tonaliego na tle Barcelony youtube.com/watch?v=8cq-XFerRCI.
W mojej ocenie to jest profil gry jaki w pierwszym sezonie czy teraz prezentuje u nas Casemiro.

Tutaj wyskoczył ni na karcie występ Baleby przeciwko Liverpoolowi z lutego youtube.com/watch?v=aPIuVYvfyNY, okej częściej podłączał się ofensywnie, ale w ostanim meczu z Chelsea grał z założeniami defensywnymi uprzykrzania życia przeciwnikom, w meczu przeciwko nam youtube.com/watch?v=ZpD-xypwd0o też dobra praca w odbiorze, przerzuty na skrzydło. Ale brakuje troche takiego szukania podań pomiędzy wracające linie naszej obrony.

Często przed polem karnym w tym sezonie brakuje nam pomocnika który będzie w stanie podaniem po zimie przeszyć dwie linie rywala, albo dograć pomiędzy lini, i w moje ocenie tutaj Tonali robi to dużo lepiej i szybciej.


Na tą chwile chciałbym Tonalim zastąpić miejsce po Casemiro. Baleba byłby na pewno wzmocnieiem które pozwoliłboy grać Mainoo i Tonaliemu znacznie wyżej i odważniej. Jednak zestawienie Mainoo i Baleby za plecami Bruno budzi we mnie obawy zę nasze mecze wyglądałby jak te bez Casemiro gdy rywal broni gęsto 4-4. Tutaj głównie chodzi mi o to że Tonali lubi wskoczyć w przestrzeń pomiędzy te linie rywala, zawiązać gre na małej przestrzeni albo szybko przełożyć piłke do strzału.

Finalnie myśle że tu nie ma co wybierać tylko trzeba brać obu.
» 26 kwietnia 2026, 09:30 #140
Leh: Baleba jest szybszy, silniejszy i lepiej podaje. A Tonali jest po prostu lepszy.
Piłka nie sprowadza się tylko do umiejętności i taktyki. Baleba jest najlepszym przykładem: gra pod świetnym trenerem, w świetnie ułożonym zespole, mógłby tam być najlepszym piłkarzem, a gra piach (o ile gra). Czemu? Bo mu upadł transfer do United. Może tak strasznie nas kocha, a może się obraził, że zamiast 12.5 tys funtów tygodniowo (sic!) które zarabia obecnie, nie dostał 10 albo i 20 razy tyle na Old Trafford.
Tonali to walczak, gość gra zawsze na równym poziomie, to jest czynnik równie ważny jak umiejętności (których Tonaliemu nie brakuje)
» 26 kwietnia 2026, 09:49 #139
skylark11: JUST IN:

Manchester United have identified Atalanta’s Éderson as a potential recruit to fill the gap left by Casemiro’s summer departure. He is valued at €40-50m and Jason Wilcox is an admirer of him. #MUFC [@JamieJackson___]
» 25 kwietnia 2026, 19:00 #138
Queue13: Ach, klasyczne nasze powiązania z Edersonem co okienko :P
» 25 kwietnia 2026, 19:25 #137
skylark11: Manchester United have made CONTACT with the player side for Éderson. #MUFC [@JacobsBen, @alex_crook]
» 25 kwietnia 2026, 19:47 #136
Martelink: To jest naprawdę ciekawe kto spadnie z ligi.

Młoty jak i Koguty mają ciężki kalendarz, obie ekipy grają z Leeds u siebie, sporo zależy komu Pawie postawia się bardziej.
» 25 kwietnia 2026, 18:12 #135
kckMU: Pytanie co zrobi AV. Pomiędzy Tottenhamem mają dwumecz z Forest w LE. Zapas w top5 spory.
» 25 kwietnia 2026, 18:20 #134
Martelink: AV ma na rozkładzie 2 mega mocne ekipy (LIV i MC) w gazie i 2 raczej słabe, ja bym na ich miejsce nie odpuszczał meczu z Kogutami.
» 25 kwietnia 2026, 18:57 #133
Chris425: WHU nie dało się zepchnąć do strefy spadkowej, wyrwali zwycięstwo w doliczonym czasie gry.
Tottenham presja niesamowita.
» 25 kwietnia 2026, 18:02 #132
Martelink: WHU całkiem dobry mecz.
Fernandes, sporo piłek przez niego przechodzi ale musi mieć obok siebie typowego DP, Tonali to nasz "must have"

Zestawienie całej 3 w środku pomocy, z Mainoo i potencjalnie Baleba to może być top formacja ligi.
» 25 kwietnia 2026, 18:06 #131
Leh: To by była top formacja dla Crystal Palace. Albo Newcastle. Kto miałby tu kreować? Kto trzymać piłkę, rozgrywać, rozmontowywać niski blok?
Tak narzekamy, że zespół nie dominuje i nie potrafi kreować przeciwko nisko broniącym drużynom. To może kupmy pod to piłkarzy? Jak będziemy mieć samych przecinaków, to możemy grać jak Arsenal albo jak Newcastle. Jeden z tych piłkarzy OK, dwóch też, ale trzech? Kobbie to też nie jest kreator. A nam kreatora potrzeba, kolejnego obok Bruno.
Anderson, Tchouameni, ten Fernandes, Wharton, Tonali, Guimaraes... wszystko to są super nazwiska, ale nie ma wśród nich kreatora.
» 25 kwietnia 2026, 18:18 #130
Batigol222: Jeżeli Wharton nie jest według Ciebie kreatorem, to nie wiem, kto jest. Generalnie, środkowi pomocnicy rzadko są zaangażowani w bezpośrednie kreowanie sytuacji bramkowych, nawet Rodri tego nie robił, Busquets też nie. Jeżeli mając takich piłkarzy jak Bruno i Cunha zespół nie jest w stanie łamać nisko ustawionych defensyw, to wina raczej nie leży po stronie piłkarzy.
» 25 kwietnia 2026, 18:31 #129
GS8GS: Troche nie ogarniam.
Tonali który bardzo dobrze potrafi zarządzać grą, szuka podań do przodu. Potrafi uwolnić gre przerzutem piłki na wolne pole, podać pomiedzy liniami. W Newcasstle praktycznie ciągle stara się podawać ofensywnie, nie ma problemów z podłączaniem się ofensywnych czy grą przed polem karnym rywala gdzie robi się ciasno.

Wharton przecież ten to myśli i analizuje szybciej niż komputer. Jeśli może grać prosto to gra prostym podaniem, bez zbędnych dryblingów aby nie zwalniać gre. Swoim ustawieniem ciałą przy przyjęciu już potafi zgubić rywala.

Wiadomo że zawodnicy z rolami defensywnymi na boisku nie będą kręcili liczb jak Palmer który gra znacznie wyżej i przez większość spotkania jest bliżej brami rywala.


Dla mnie Mainoo, Tonali Wharton to świetne 8mki dla naszego zespołu. Każdy z nich może grać jako 6tka. A jeśli chcesz grać odważnie to ustawiasz jednego z nich na wysokości Bruno, a za nimi dajesz Balebe eventualnie Tonaliego którzy robią czarną robote.
» 25 kwietnia 2026, 21:07 #128
Martelink: Tu się zgodzę z GS, Tonali ma wszystko czego potrzeba nam w linii pomocy i powinien być priorytetem nr.1 jeśli chodzi o wzmocnienia.

Nr.2 powinien być Fernandes/Scott, widziałem ostatnio mecze WHU i Bournemouth i obaj uczestniczą w budowaniu akcji ofensywnych jak i pomagają w defensywie.

Mimo wszystko odpuściłbym Andersona i Whartona ze względu na wycenę.

Nr.3 powinien być Baleba ale tylko w przypadku sprzedaży Ugarte, sprzedajemy, dokładamy trochę kasy i mamy 3 nowego zawodnika w linii pomocy.

Stiller czy Ederson, powinni być rozważani ale tylko w momencie fiaska innych transferów.
» 26 kwietnia 2026, 00:06 #127
Spadkobierca: Przyznam, że cieszy mnie to odbicie się Kinsky'ego. Dobrze, że się nie złamał całkiem po meczu z Atletico.
» 25 kwietnia 2026, 18:01 #126
DjTED: Kurde Wirtz wsadził sliczna bramke....
» 25 kwietnia 2026, 17:55 #125
Herek: Śliczna bramka xd
» 25 kwietnia 2026, 18:14 #124
M4S73R: Ale powrót Bayernu z 3-0 na 3-4
» 25 kwietnia 2026, 17:43 #123
DjTED: Rezerwami grali w pierwszej polowie bo LM
» 25 kwietnia 2026, 17:47 #122
Herek: Robi to na mnie takie wrażenie jak mecz dzieciaków na orliku na wfie. Śmieszna liga jednego śmiesznego klubiku
» 25 kwietnia 2026, 18:15 #121
MrMu: Jakbyśmy my taką bramkę stracili, to komentatorzy też by nad tym tak płakali? To jest mecz ligowy, a nie jakiś mecz charytatywny.
» 25 kwietnia 2026, 17:41 #120
szmexy: Ale my taka straciliśmy z tymi kundelkami z Londynu;D
» 25 kwietnia 2026, 17:43 #119
MrMu: Pamiętam, wtedy też uważałem, że gol prawidłowy
» 25 kwietnia 2026, 17:46 #118
DjTED: A jakie bydlo na trybunach. Rzucaja w pilkarza pilka. Ciekawe ile kary dostana bo my za zwykle wpisy jestesmy na swieczniku zawsze
» 25 kwietnia 2026, 17:37 #117
ajal: Bramkarz Liverpoolu machał ręką bo go zabolało, gwizdka nie było i padł gol. Po co to deliberowanie komentatorów, nie wiem
» 25 kwietnia 2026, 17:36 #116
szmexy: Munoz mógłby się poskarżyć i moze walkowera by dali Crystal ;D
» 25 kwietnia 2026, 17:36 #115
M4S73R: Może Crystal zrobi jeszcze niespodziankę
» 25 kwietnia 2026, 17:35 #114
DjTED: A Slot to ma jakies przywileje, ze moze sie sapac do technicznego przez minute?
» 25 kwietnia 2026, 17:34 #113
szmexy: Możemy mu dać taką kartę. Byle prowadził dalej liverpool
» 25 kwietnia 2026, 17:35 #112
Pipes: @szmexy ponoć Łysy zostaje na kolejny sezon, dobra nasza :)
» 25 kwietnia 2026, 18:54 #111
Kapitan1230: Komentarz zedytowany przez usera dnia 25.04.2026 17:34

Brawo Palace, lać loserow
» 25 kwietnia 2026, 17:33 #110
szmexy: Ale będzie afera przez livarpool. Ale prawidłowo zdobyty gol
» 25 kwietnia 2026, 17:32 #109
maksio123: Ale bedzie wyprzedaz w totkach
» 25 kwietnia 2026, 17:16 #108
Spadkobierca: Ale to tam mają szpital. Aż mi trochę żal ich się zrobiło.
» 25 kwietnia 2026, 17:24 #107
maksio123: mi tez bo to jest taki pech ze szok
» 25 kwietnia 2026, 17:24 #106
Spadkobierca: Nie wiem czy to pech. To już chyba kolejny rok z taką plagą.
» 25 kwietnia 2026, 17:26 #105
marcino186: I weź tu kogoś z Totków jak Oni ciągle kontuzjowani. Van de Ven i Maddison albo Porro czy Kulusevski to były by wzmocnienia. Ale
Co chcemy kolejnych Mountow ?
» 25 kwietnia 2026, 17:30 #104
Batigol222: van de Ven w obecnym sezonie opuścił dwa spotkania z powodu kontuzji. Urazy w poprzednich sezonach wynikały z tego, że w określony sposób startował do piłki przy sprintach, nadrywając cały czas ten sam mięsień, nad czym sztab medyczny Tottenhamu pracował w końcówce ubiegłego sezonu. Porro średnio gra 33 na 38 kolejek w Premier League (w obecnym sezonie najpewniej wyrówna tę średnią).
» 25 kwietnia 2026, 17:46 #103
SonofSparda: Bayern co zrobił dzisiaj...
» 25 kwietnia 2026, 17:14 #102
DjTED: WHU z bramka. Totki na aucie
» 25 kwietnia 2026, 17:10 #101
DjTED: Oglądam Farse i typ potknął się o trawę...
» 25 kwietnia 2026, 16:59 #100
szmexy: Fulham zagrało z nami to Crystal przeciwko nam ;D Marnuja na potęgę, ale ten ich 3ci bramkarz dzisiaj lata
» 25 kwietnia 2026, 16:46 #99
szmexy: Wybronił i kontra. Chyba scousersi z 3 punktami
» 25 kwietnia 2026, 16:42 #98
marcino186: Aston przegrywa To Live musi wygrać. My po prostu w poniedziałek musimy odnieść zwycięstwo
» 25 kwietnia 2026, 16:41 #97
szmexy: A będzie ciężko. Jedyny plus taki że teraz trochę częściej graliśmy to nie powinno być takiej padaki jak np. z Leeds

LM zapewniona, więc może zobaczymy więcej polotu w grze
» 25 kwietnia 2026, 16:43 #96
Natanael: Komentarz zedytowany przez usera dnia 25.04.2026 16:48

Klepiemy to wymeczające w ostatnim czasie remisy Brentford, a za tydzień, klepiąc Liverpool, pieczętujemy awans do LM.

#pokora #karma

GGMU
» 25 kwietnia 2026, 16:48 #95
M4S73R: Live raczej już po pierwszej połowie pozamiatali
» 25 kwietnia 2026, 16:40 #94
M4S73R: Komentarz zedytowany przez usera dnia 25.04.2026 16:25

Salah najpierw go przeskoczył a tamten nawet go nie dotknął a jak już go przeskoczył to pomyślał a przyaktorze sobie

Salah powinien dostać żółtą za to
» 25 kwietnia 2026, 16:24 #93
Dodge: a sędzia bez wachania używa gwizdka, jaja jak berety. Dobrze, że jest ten VAR.
» 25 kwietnia 2026, 16:26 #92
radlu: U nas by tego nawet nie sprawdzali. A tu się doktoryzują, bo a nuż coś się uda wydrukować.
» 25 kwietnia 2026, 16:27 #91
Dodge: tak to wyglądało. leży to gwizdnę, najwyżej się wybronię....masakra
» 25 kwietnia 2026, 16:28 #90
blanco1987: Miałem właśnie pisać żeby Pałace coś poszarpali.
» 25 kwietnia 2026, 15:38 #89
ro7: To teraz Liverpool - Palace 1:1.
» 25 kwietnia 2026, 15:32 #88
Martelink: Fulham gra dziś dla United.
Spadek z ligi rozegra się już raczej między Młotami a Kogutami, dużo zależy od postawy Wilków w tej kolejce.
Trzeba trzyma dziś kciuki za Palace może pograją przynajmniej o remis.
» 25 kwietnia 2026, 15:20 #87
SickRabbit: CP lubi upokarzać lfc, oby tym razem też ich dojechali.
» 25 kwietnia 2026, 15:27 #86
dReddowski97: Fulham coraz blizsze zgarniecia 3pkt. Może odskoczymy Villi
» 25 kwietnia 2026, 15:16 #85
skylark11: Sessegnon fajny LO byłby ciekawą opcją bo kontrakt tylko do 2027 ale niestety ciągle problemy z kontuzjami
» 25 kwietnia 2026, 14:54 #84
kamilpe: Brawo Fulham!
» 25 kwietnia 2026, 14:53 #83
M4S73R: Brawo Wiesniaki
» 25 kwietnia 2026, 14:16 #82
skylark11: Carlos Baleba WANTS the Manchester United move… there’s agreement on personal terms since last summer.

The decision will be on Man United, whether to proceed with his signing or not this summer.

The club will likely sign at least two midfielders.

#MUFC [@FabrizioRomano]
» 25 kwietnia 2026, 11:48 #81
RedRevolta: Komentarz zedytowany przez usera dnia 25.04.2026 12:04

Teraz zaczęliśmy ściągać zawodników którzy chcą tu grać więc się nie zdziwię jeśli trafi do nas , pewnie kwestia kwoty będzie dyskusją największą.
» 25 kwietnia 2026, 12:03 #80
StewieGriffin: Komentarz zedytowany przez usera dnia 25.04.2026 12:21

Szczerze to wolałbym Garnera. Angol, wychowanek dodatkowo w tym sezonie wyglada po prostu lepiej niż Baleba.
Jednak że środku Tonali-Baleba w przyszłym sezonie byłbym bardzo zadowolony :)
» 25 kwietnia 2026, 12:21 #79
szmexy: Ktoś tu pisał, ze moze Baleba wyglada gorzej przez założenia taktyczne - gra głębiej itp. Jednak ostatni sezon bardzo dobry, ten nie co słabszy okiem kibica, ale po to mamy zarząd i skauting żeby ocenili przydatność do ustalonej wizji - prawdopodobnie z Carrickiem
» 25 kwietnia 2026, 12:48 #78
RedRevolta: A nie wydaje wam się, że Baleba się "obraził" że nie doszło do jego transferu przed tym sezonem do nas? i teraz tak gra... co jest raczej kiepskim podejściem i nie za bardzo pożądanym, bo będzie strzelał fochy.
» 25 kwietnia 2026, 12:51 #77
GreenGOD: Hojlund tez chcial tu grac i jest podobno wielkim kibicem United od dziecka. Jesli Baleba sie obrazil to nie ma tu dla niego miejsca. Kolejny Garnacho Mainoo ktory sie obrazi bo nie gra albo cos innego nie bedzie mu pasowac.
» 25 kwietnia 2026, 13:31 #76
skylark11: Nie wiem dlaczego ale Hurzeler strasznie ograniczył Balebe to co robił w poprzednim sezonie bardzo dobrze np zdobywanie przestrzeni z piłką przy nodze,wychodzenie na wolną przestrzeń, czy nawet podania progresywne w poprzednim sezonie brał czynny udział w wyprowadzeniu piłki z obrony w tym nie wygląda jakby na akcje ofensywne miał bana od trenera na PNA wyglądał lepiej bo miał więcej luzu a nie tylko dojście do połowy i hamulec ręczny.
» 25 kwietnia 2026, 13:40 #75
Martelink: Baleba powinien być naszym 3 wyborem jeśli chodzi o wzmocnienie linii pomocy.
Andersona nie liczę bo on pójdzie i tak do City.

1. Tonali
2. Fernandes
3. Baleba
Sprzedać Ugarte, kupić wyżej wymienioną 3 i może powalczymy o coś więcej w przyszłym sezonie.
» 25 kwietnia 2026, 14:32 #74
GS8GS: skylark11 przez to ze Baleba gra nisko, często wchodzi pomiędzy dwóje stoperów gdy boczni obrońcy wychodzą na połowe rywala. Zobacz sobie że nawet jeśli środkowi pomocnicy Brighton wyprowadzają piłkę to z pominięciem Baleby który nie robi ruchy do przyjęcia piłki tylko przemieszcza się pilnując ewentualne kontry rywala.

Po PNA myślałe że on gra taką padake że nawet koledzy nie chcą mu podować, i zastanawiałem sie to po co jest na boisku. A tutaj widocznie ma w meczu cały czas pilnować rywali i być gotowny na przecięcie kontry czy prostopadłego podania gdy Brighton straci piłkę wysoko.

Więc może i ten spadek formy z początku zespołu to efent zmiany jego roli na boisku niż obrażania się. Fakt w zeszłym sezonie to jak oglądałem go jak drugiego Caicedo, w tym sezonie rygluje bardzo dobrze.
Polecam sobie na spokojnie chłodnym okiem popatrzeć jak Baleba porusza się w Brighton, wydaje się że unika piłki od kolegów gdy ci nie są pod presją, ale rywal ma kratycznie dwóch zawodników w zesięgu doskoku Baleby.
» 26 kwietnia 2026, 10:13 #73
M4S73R: Wraca de Ligt
» 25 kwietnia 2026, 09:38 #72
skylark11: Dopiero zaczął treningi indywidualne na trawie to jeszcze trochę
» 25 kwietnia 2026, 09:41 #71
adrianr27: Podobno United włączyło się do walki o Lewandowskiego, chyba parę lat za późno, ale na 2 sezony mógłby się przydać
» 25 kwietnia 2026, 01:22 #70
dlabigt23: Komentarz zedytowany przez usera dnia 25.04.2026 07:53

Już teraz w tym momencie to on może przyjść ale jako trener napastników. Sorry ale w tym już wieku Premier League go zje. Tutaj jest zbyt duża intensywność i fizyczność. Bez sensu byłby ten transfer a pewnie jeszcze trzeba by mu dać pokaźną tygodniówkę. Zdecydowanie jestem na nie i raczej to płoty.
» 25 kwietnia 2026, 07:53 #69
wrobel1992: Ania w deszczowym Manchesterze?!
Gość fantastycznie rozegrał swoją karierę:)
» 25 kwietnia 2026, 08:18 #68
brazylianwisnia: Gość ma zdrowie na poziomie Ronaldo. Spokojnie mógłby przyjść za Zirkzee. Patrząc na to ile okazji marnujemy to taki Fox in the box byłby idealny. Za darmo, pensja zapewne 200-250k na tydzień, nie zabieralby gry Sesko.
Skoro Ibra się sprawdził to i Lewy dał by rade na te ~2000min w sezonie
» 25 kwietnia 2026, 09:14 #67
LukasMUFC: Dajcie se już siana z tym Lewandowskim.
» 25 kwietnia 2026, 11:27 #66
brazylianwisnia: A co jest z nim nie tak? Lepiej ściągać takiego Ighalo? Zirkzee odchodzi i potrzebne jest tanie rozwiązanie by go zastąpić. Ja byłbym zadowolony z takiego ruchu. Ma skuteczność jakiej nam brakuje.
» 25 kwietnia 2026, 12:45 #65
Starman81: Ok .nie będę gadał głupot ale wytłumaczcie mi czemu my nigdy nie mieliśmy prawoskrzydłowego?jest Lacey np czemu on nie gra tylko obrońca Dalot ?to tylko zmartwienie jest
» 24 kwietnia 2026, 22:22 #64
GS8GS: Doświadczenie. Czy ty być w momencie gdy realnie włączyliśmy się do walki o LM postawił na Obiego, Lacey i Fletcherów w środku w najbliższych 5 spotkaniach?

Co innego gdy masz osiągnięty cel minimum to można ogrywać młodych, ale w sytuakcj gdy każda różnica pomiedzy remisem a wygraną do dwa punky od LM to nie ma miejsca na eksperymenty. Szukasz optimum pomiędzy zawodnikami najbardziej doświadczonymi a tymi w najwyższej formie.
Myśle że to też troche ogarnicza Carricka.
» 24 kwietnia 2026, 22:47 #63
StewieGriffin: Przecież mamy Amada i Mbuemo. Prawe skrzydło to jedna z najlepiej obsadzonych pozycji w całej kadrze. Na dzisiaj to można powiedzieć że my nie mamy lewo skrzydlowego
» 24 kwietnia 2026, 22:48 #62
Queue13: "jest Lacey np czemu on nie gra tylko obrońca Dalot?"

Co xD
» 24 kwietnia 2026, 22:52 #61
Smertullos: Lacey jest pomocnikiem
» 25 kwietnia 2026, 01:00 #60
biolekkk: Stewie, Dorgu :)
» 26 kwietnia 2026, 15:41 #59
dReddowski97: Ale Nottingham ciśnie dzisiaj. Odbicie od dna
» 24 kwietnia 2026, 21:50 #58
kckMU: To prawda. Irytujące jest jednak dzisiaj, w porównaniu do "dawnej" piłki, że Sunderland grając u siebie, nawet i mając to 0-4, nie robi nic. Kiedyś po prostu byłoby 1-4, może przy nacisku na koniec 2-4, żeby trybuny coś miały z meczu domowego.

I to jest problem mentalności na całym świecie. Nie idzie - a h.. tam, za tydzień następny. Poza piłką, piłkarzyki mają co robić z dnia na dzień. Kiedyś sensem była tylko piłka. Sensem, a może dodatkowo wielką pasją? Nie zahaczam o "wykonywanie swojej pracy" i tak dalej. Każdy wie o co chodzi.

Przegrać zawsze można, nic nowego. Ale graj, to tak proste i tak trudne zarazem.
» 24 kwietnia 2026, 22:23 #57
Batigol222: Kapitalny wywód, i w żaden sposób nie da się go zanegować...youtube.com/watch?v=fR8x8lledU0
» 24 kwietnia 2026, 22:37 #56
kckMU: Wybranych przypadków znajdziemy sporo. W czystej statystyce wyjdzie to marnie.

Jako analityk gbr od lat, rocznie ze wszystkich lig oglądam ok 5 tyś spotkań z Europy, Ameryki Płd i Płn. To jest trend Bati. Zawsze trzeb brać poprawkę na to, czy ktoś gra w pucharach krajowych. LM, LKE, LE, lub CA, CS - tutaj to większy wpływ, bo zmiana poziomu morza, lub Concacaf i tak dalej i tak dalej. Ale trend jako ogół jest niezaprzeczalny. Kiedyś popularnym (i prawidłowym) hasłem był "gol honorowy" i tak dalej. To już zanikło.

Co do dzisiaj - Forest miało motywacje poprzez tabelę, ale Sunderland świeżutki i na dodatek rewelacja jako beniaminek. No i u siebie. Co wg Ciebie tłumaczy 90 minut nierobienia niczego? Dosłownie - niczego.
» 24 kwietnia 2026, 22:51 #55
kckMU: Pucharach kontynentalnych - poprawiam.
» 24 kwietnia 2026, 22:58 #54
Batigol222: Pięciu tysięcy spotkań rocznie nie przebiję, więc nie będę się spierał. Btw, jak zostałeś analitykiem piłkarskim i na czym dokładnie to polega?
» 25 kwietnia 2026, 00:28 #53
Smertullos: Batigol weż sobie te 5000 meczów rocznie podziel przez 365, bo tyle rok ma dni i zobaczysz ile meczów ogląda typek dziennie. A potem te mecze dziennie pomnóż najprościej razy 1.5h bo mniej więcej tyle trwa mecz. Wtedy obliczysz ile czasu typek poświęca dziennie na oglądanie meczów.Możesz się bawić w minuty jak chcesz, twoja wola. W każdym razie wychodzi, że ten niby analityk oglądając 5000 meczów rocznie, na samo oglądanie poświęca ponad 20h dziennie. To zwykły troll
» 25 kwietnia 2026, 01:17 #52
kckMU: Dzielisz analizę spotkań zapewne na 2 mozliwosci - highlightsy 10-15 minutowe, lub ogladanie meczu od 1 do ostatniej sekundy. Świetna wizja :)

Będę sobie trollem, szczególnie mi to nie przeszkadza. Dobrego weekendu tak czy inaczej!
» 25 kwietnia 2026, 10:53 #51
Smertullos: No spoko, ja ci nie zabraniam. Pozdrawiam i również dobrwgo weekendu
» 25 kwietnia 2026, 11:20 #50
Kapitan1230: kck

Tutaj w historii devilpage, co drugi, to analityk, taktyk i szpec więc jesteś jednym z wielu którzy myślą, że ich prawda jest prawdziwsza :D tego bełkotu, że drużyny nie walczą przegrywając już nie skomentuję, bo szkoda czasu na te brednie :D
» 25 kwietnia 2026, 12:06 #49
kckMU: Zeby to tylko na DP. Przecież tak jest wszedzie i w kazdym kraju, w ktorym piłka jest sportem nr 1.

Szkoda ze resztę kontekstu tak banalnie uprościłeś, ale j/w, nie ma to pany większego znaczenia. Takie spory to tam nie spory, wszyscy sie lubimy.
» 25 kwietnia 2026, 12:21 #48
NoName: Czyli nie oglądasz meczów, tylko skróty. Z punktu widzenia analizy to bardzo duża róznica i takie analizy mogą być co najwyżej bardzo powierzchowne, czyli niewiele warte
» 25 kwietnia 2026, 12:43 #47
kckMU: Nie, nie. Ja tylko napisalem wyżej, ze na pierwszą myśl przychodzą do głowy 2 opcje, czyli skróty w mediach dla kibiców, lub opcja oglądania od dechy do dechy.

Latwo sie juz domyślić, ze jest wiele opcji pracy pomiędzy. Na specjalistycznych stronach pod wykup, znajdą sie materiały meczowe na podstawie czasu rzeczywistej gry - chociażby taki wariant. Tutaj taka Bundesliga czy Premier League przewodzą, ale już Serie A ciagnie w dol. Na meczach w argetyńskiej LP oszczędzasz niekiedy polowe z czasu. Kolumbijska Primera tez potrafi uprawiać antyfutbol. Wszystko sie sumuje.
» 25 kwietnia 2026, 12:56 #46
SonofSparda: Pewnie gdyby nie kontuzja rudego, to Napoli biłoby się o mistrza do samego końca, a tak to Inter zrobił sobie spacerek po tytuł...
» 24 kwietnia 2026, 21:47 #45
M4S73R: O McTomek z kolejnym golem.
» 24 kwietnia 2026, 20:49 #44
wrobel1992: O karnym nie wspominasz:)
» 25 kwietnia 2026, 06:24 #43
Leh: Kurcze. Nie kumam. Potrzebujemy stopera, najlepiej lewonożnego i dobrze wprowadzającego piłkę, który zastąpi wiecznie kontuzjowanego Lisandro.
Jest za darmo do wzięcia Senesi - świetny ligowy grajek, taka charakterystyka jak Licha, ale lepsze warunki, dużo lepsze zdrowie, 28 lat. Ograny w Premier League. I bierze go... Tottenham.
To jest szansa na wzmocnienie za darmo kluczowej pozycji bardzo dobrym graczem. Nie pojmuję, czemu nie próbujemy. Pewnie zaraz zaczną się podchody pod jakiegoś van de Vena...

A będąc przy temacie Bournemouth: Eli Junior Kroupi. Ja pierniczę, ale to jest talent! Chłop ma 19 lat i walnął 11 bramek w lidze. Dla porównania: w jego wieku Garnacho i Greenwood walnęli po 7 i to są najlepsze wyniki nastolatków w ostatnich latach. Świetny jest, widać instynkt, świetne wyszkolenie, luz w grze. Pomyślałbym, bo rzadko się taki talent objawia. Drugi najmłodszy zawodnik, który dobił w tym sezonie do dwucyfrówki to Ekitike, 23 lata... coś to mówi o potencjale.
» 24 kwietnia 2026, 17:45 #42
Martelink: Leh były tylko plotki, że Senesi ustalił warunki kontraktu z Kogutami, to nic pewnego.

Jeśli Koguty spadną z ligi to transfery Senesiego jak i Robertsona wysypia się, bo żaden z nich nie zgodzi się na grę na zapleczu ligi, zresztą podobnie jak większość ich składu.

Co do Kroupiego to talent ale Bournemouth I tak nie odda go tanio, kontrakt do...?
Już lepiej poczekać i zobaczyć jak będzie wyglądał na przestrzeni najbliższych 2 sezonów.

Mamy większe potrzeby w środku pomocy niż kupowanie młodego na skrzydło/atak.
» 24 kwietnia 2026, 19:36 #41
Leh: Marte - zgoda, ale fajny młodziak. Pewnie zostanie w Bou na kolejny sezon, będę mu się przyglądał.
A Senesi uważam powinien być priorytetem. Nie jest to Guehi, ale on byłby dobrą opcją za kasę, natomiast za darmo jest rewelacyjną.
» 24 kwietnia 2026, 20:36 #40
Michu02: Kroupi fajny grajek też ostatnio o nim wspominałem po meczu z nami, 11 bramek i to w niecałe 1400 minut. I ma taki naturalny luz, właśnie z nami wszedł z ławki praktycznie prosto do karnego, którego na pewniaka wykonał. I kilka pozycji obskoczy.
» 24 kwietnia 2026, 20:38 #39
szmexy: Senesi to powinien być nasz must have. Transfer do uzupełnienia kadry, a przy naszych kontuzjach to on by grał w podstawie. Dziwne, że się nim nie interesujemy bo sam zawodnik na pewno byłby nami zainteresowany.


Co do młodych do przodu to mam zdanie, że jeśli starczy środków to okej. Ale nie kosztem pomocników, całej lini obrony. Mamy Laceya, Obi może zgarniać minuty. A i ostatnio pisaliśmy o JJ Gabrielu, że za młody. Ja spojrzałem przez pryzmat Dowmana z arsenalu że jeśli ma talent to takie 10 minut może łapać. Trochę szkoda wydawać z 60 milionów na 19 latka. ktory jest dalej kotem w worku. Może mamy taki diament w akademii i powinniśmy go oszlifować?
» 24 kwietnia 2026, 20:45 #38
Batigol222: To akurat proste: Senesi rzeczywiście jest fajnym stoperem, ale w porównaniu z Martinezem nie byłby jakimś znaczącym upgradem, zwłaszcza że, jak słusznie zauważyłeś, dysponuje podobnym profilem: świetnie rozgrywa, jest lewonożny, nieźle kryje, brakuje mu dynamiki i nie radzi sobie z szybkimi, atletycznymi rywalami. Iraola jest na tyle świetnym taktykiem, że gra jego zespołów maskuje mankamenty niektórych piłkarzy, co dotyczy również stoperów. Po przejściu Huijsena do Realu nagle okazało się, że on nie za bardzo radzi sobie w pojedynkach. W PL czasami też było to widać, ale o wiele rzadziej, ponieważ zespół Iraoli gra wysokim pressingiem, świetnie skoordynowanym kontrpressingiem oraz kryje 1 na 1 na całym boisku, dzięki czemu stoperom jes t łatwiej, o ile trener rywali nie okaże się sprytniejsi (tak było np. w meczu z City na wyjeździe, gdy Senesi mógł tylko patrzeć, jak Haaland wybiega za jego plecy).

Innymi słowy, transfer Senesiego byłby sensowny, gdyby razem z Argentyńczykiem do United miał przyjść Iraola. W innym przypadku, trzeba szukać stoperów, którzy potrafią bronić, umieją grać 1 na 1 z rywalami i mają szybkość, bo to są największe mankamenty defensywy United, a rywale w LM obnażą to bez litości. Obejrzyj sobie mecz PSG-Liverpool i wyobraź sobie, że zamiast Konate i Van Dijka (którzy i tak niewiele byli w stanie tam zrobić), na środku obrony są Maguire i Martinez (czy tam Senesi). To byłaby miazga.
» 24 kwietnia 2026, 21:10 #37
Leh: Bati, masz rację, Maguire i Senesi na PSG czy Bayern to para za słaba. Ale Senesi-Lacroix?
O tym myślę: że Senesi byłby dobrym plastrem za darmo na już (bo my dobrze wygladamy z parą Martinez-Maguire i wyglądalibyśmy jeszcze lepiej z parą Senesi-Maguire), a jakbys mu dorzucił topowego partnera, to mogą stworzyc bardzo dobrą obronę. Więc można wzmocnić obronę wystarczająco na przyszły sezon z Harrym, a za rok kupić stopera z absolutnego topu (Lacroix rzucam jako przykład, wiem, że go lubisz, tak samo jak ja).
No i dalej, Bati, pomoc. Ja uważam, że my potrzebujemy pomocy, która będzie kontrolować mecze, prowadzić grę, szybko odzyskiwać piłkę. Szalenie podobają mi się pomysły takie, jak Tchouameni, Matheus Fernandes i Angelo Stiller. Marzy mi się pomoc jakościowa, trzymająca piłkę, kontrolująca grę, stwarzająca dużo okazji, rozmontowująca niski blok. I przy takiej pomocy taki Senesi jest cenny, bo on potrafi wejść wyżej i zagrać piłkę nawet w ostatnią tercję (w ostatnim meczu tak zaliczył asystę).
No więc pewnie kwestia wizji. Ale wciąż uważam, że darmo to świetny transfer!
» 24 kwietnia 2026, 21:59 #36
GS8GS: Mnie troche martwi właśnie brak dynamiki, wcześniej Shaw miał takie wyjścia czy Varane że wychodzili i kasowali rywala przed linią.

Heaven gra świetnie, dobrze się ustawia, ale demonem przyśpieszenia też nie jest. Gdzieś w całej lini obrony brakuje nam takiego szybkiego dzika który wyjdzie przed linie i skasuje rywala.

Myśle że na samą przebudowe środka fundusze są już zabezpieczone podobnie jak zawodnicy wybrani.

Pytanie o obrone. Poszerzanie kadry Senesim miało by sens, gdybyśmy nie planowali wzmocnienia obrony. Mam wrażenie że faktycznie możemy powalczyć o VdV. Myśle że to byłby dobry wybór pod kątem LO , LŚO.

Zastawiam się tylko czy gdyby trzeba wybierać pomiędzy VdV a Lacroixem na którego bym postawił.
» 24 kwietnia 2026, 23:08 #35
Batigol222: Ja nie mówię, że Senesi jest złym stoperem, ale ilu może być tych środkowych obrońców w kadrze? Martinez i De Ligt najpewniej będą kontuzjowani przez jakieś 40% sezonu, tyle że to nie żaden pewnik: jeden i drugi akurat w następnych rozgrywkach może stać się okazem zdrowia. Są jeszcze Maguire, Yoro, Heaven, a Senesi raczej nie byłby jedynym wzmocnieniem środka pola. Finalnie United mogłoby skończyć z 7-8 zawodnikami na tę samą pozycję. Żaden klub nie działa w ten sposób, nawet Chelsea.
» 25 kwietnia 2026, 00:37 #34
Leh: Ja mam strasznie duże obawy przez van de venem. Tottki z nim lecą w lidze. I on ich nie utrzymuje. Nie wiem czy chcę tu koguci mental. No i on też miał sporo problemów z kontuzjami.
Piłkarsko gość jest mega. Ale wolałbym Lacroix. Jezu, ja nie pamiętam kiedy u nas stoper rozegrał 35 meczów w lidze...
» 25 kwietnia 2026, 00:43 #33
zbyszek7: Nienawidze poniedzialkowych meczow a wydaje mi sie ze w tym sezonie to my najwczesciej gramy w ten dzien lipa do tego czesto przegrywamy
» 24 kwietnia 2026, 16:11 #32
dlabigt23: Długich przerw to my nie możemy mieć bo im dłuższe przerwy tym gorzej i zwykle gramy klapę.
» 24 kwietnia 2026, 17:57 #31
RedRevolta: Raczej dalej nie możemy na spokojnie i kompletnym luzie oglądać meczów United bez obawy, że nie zakwalifikują się do LM, te Brighton trochę mnie niepokoi, poza wyjazdem do Leeds raczej mają w miarę łatwy terminarz i na końcu nas u siebie, taka wygrana z Brentford myślę, że dopiero da nam lekki oddech.
» 24 kwietnia 2026, 15:47 #30
sztejner: musimy wygrać 2 z pozostałych 5 meczów,głowa do góry
» 24 kwietnia 2026, 15:49 #29
Martelink: Trzeba zrobić 5-6 punktów w następnych meczach, bez tego to możemy pomarzyć o LM.
» 24 kwietnia 2026, 16:06 #28
GandiGanda: Na luzie LM jest nasze. Samo to że 5 miejsc daje wejściówkę powiększa te szanse.
» 24 kwietnia 2026, 16:11 #27
44everUnited: jaki granie na luzie? ja np. wymagam do końca walki o jak najwyższe miejsce czyt. 3
» 24 kwietnia 2026, 16:40 #26
Spadkobierca: Piłkarz Benfici zawieszony. Mam nadzieję, że w przyszłym sezonie np Mainoo będzie biegał przy jakimś piłkarzu przeciwnika, a gdy ten zakryje usta i nos, żeby się wysmarkać w koszulkę to cała nasza jedenastka pobiegnie do sędziego sugerować rasistowskie obelgi.
» 24 kwietnia 2026, 15:16 #25
SickRabbit: Onana 3 karne obronił :p
» 24 kwietnia 2026, 14:44 #24
Stink3r: Bierzemy!
» 24 kwietnia 2026, 15:18 #23
MU1212: Brentford to jest nieobliczalny więc obstawiam ciężki remis lub porażkę.
» 24 kwietnia 2026, 10:41 #22
DevoMartinez: My w sumie też nieobliczalni. Taka liga. Każdy z każdym może wygrać, kwestia dnia ;)
» 24 kwietnia 2026, 10:43 #21
SmokuUtd: Zobaczymy co się wylosuje ;)
» 24 kwietnia 2026, 10:49 #20
kckMU: Smoku podsumował.

Dobrze, dzięki Chelsea, że nie trzeba się już patrzeć na tabelę i mieć to jako priorytet. Można oglądać mecz na luzie.
» 24 kwietnia 2026, 14:26 #19
skylark11: Julian Nagelsmann is OPEN to joining Manchester United, but the main obstacle has always been and will be the World Cup. #MUFC [@SullyTalkz]
» 24 kwietnia 2026, 10:04 #18
blanco1987: Nie wiem czy to prawda, bo jesteśmy w czasach fake news i AI ale;

Robin van Persie when asked who should win the league between Arsenal and Manchester City: “I'd say Manchester City… But honestly, I don't even care who wins it—as long as Manchester United make it back to the Champions League, I'm happy".
» 24 kwietnia 2026, 09:49 #17
dlabigt23: Komentarz zedytowany przez usera dnia 24.04.2026 09:41

Tak poza marginesem podobno Amorim wraca do pracy. Ma przyjąć ofertę Crystal Pałace. Tak swoją drogą to fajnie będzie go znów tutaj widzieć na zapleczu Premier League i zobaczyć jak mu będzie szło. No Ciekawe czy to wypali.
» 24 kwietnia 2026, 09:41 #16
Leh: Idealny klub dla niego. Całkiem możliwe, że tam sobie poradzi. Ciekawe, czy faktycznie go chcą
» 24 kwietnia 2026, 09:55 #15
dlabigt23: Tym bardziej ze gra też tym swoim 3-4-3. Dziwię się że nasi biorą też pod uwagę angaż Glasnera gdy ten dokładnie gra tą samą formacją która nam kompletnie nie leżała... Gdzie tu logika?
» 24 kwietnia 2026, 10:39 #14
Trombocyt: Brak logiki i konsekwencji to zmora ostatnich lat naszego klubu.
CP idealny klub pod Amorima, Premier League zyska na atrakcyjności po jego konferencjach, tak jak kiedyś było z Mou.
» 24 kwietnia 2026, 12:24 #13
Smertullos: Ja mam nadzieję, że to z Glasnerem to tylko plotki bo skoro zarząd jednak nie chce przebudowywać zespołu pod ezględem taktycznym to Glasner jest bez sensu. Już lepiej Carricka zostawić. No i ciekawe jak Amorimowi pójdzie w Premier League jeżeli będzie miał zespół i całe zaplecze pod swoją taktykę. Jeśli tu przyjdzie to zobaczymy czy jego angaż miał sens chociaż na początku
» 24 kwietnia 2026, 12:39 #12
Martelink: Trzeba pamiętać o sporym potencjale Palace, co prawda zimą stracili Guehiego, latem odejdzie Wharton ale ten klub ładnych parę lat gra już 3-4-3.
Amorim wyleci w połowie sezonu albo zostanie tam kilka lat, robiąc z nich ala AV jak Emery.
» 24 kwietnia 2026, 12:57 #11
StewieGriffin: Z CP odszedł już Guehi, latem pewniakiem do odejścia wydaje się Wharton. Lacroix i Mateta też mogą odejść. Moim zdaniem, jak oni dobrze nie wzmocnią kadry to mogą być średniakiem na środek tabelii
» 24 kwietnia 2026, 13:24 #10
Pipes: Realistycznie dwa ciekawe mecze o miejsca pucharowe.
Szkoda, że w poniedziałek o 21 zamiast dać w weekend, skoro i tak mamy mało meczów w sezonie :/
» 24 kwietnia 2026, 08:21 #9
kckMU: Na początku sezonu matheo mógł gdzieś podwiesić info, że tych poniedziałków z United będzie sporo poprzez brak gry w Europie. Czysta kasa dla ligi.
» 24 kwietnia 2026, 09:01 #8
skylark11: Manchester City jest gotowy zaoferować naprawdę duże pieniądze Elliotowi Andersonowi i to właśnie oni prowadzą w wyścigu o Anglika. Manchester United wciąż pozostaje w grze na wypadek, gdyby Obywatelom nie udało się sfinalizować transferu.

1⃣ [@FabrizioRomano YT] #MUFC
» 24 kwietnia 2026, 08:15 #7
SmokuUtd: Niech sobie idzie do City, płakać nie będę. Ja chcę graczy, którzy chcą grać dla United
» 24 kwietnia 2026, 08:35 #6
Spadkobierca: Mam nadzieję, że skończą w Championship, razem z Andersonem.
» 24 kwietnia 2026, 09:24 #5
Starman81: Mam pytanie dlaczego agenci Salaha i Bernardo Silvy nie mówią że odchodzą do Al ittihad a Lewandowski do Al Nassr?a o Balebie w United ciągle piszą.czemu?
» 23 kwietnia 2026, 22:42 #4
piter100000: Bo ma lepszych agentów :)
A tak serio to ja w tym gościu nic nadzwyczajnego nie widzę, gwiazdeczka jednego sezonu i nic więcej. Akurat meczów Brighton trochę widziałem i nic poza napędzaniem marketingu przez ludzi wokół tego piłkarza nie widzę
» 23 kwietnia 2026, 23:00 #3
wrobel1992: Starman taka drobna prośba bez ataku. Czytaj swoje posty przed publikacją. Regularnie są ciężkie w czytaniu. Będzie łatwiej innym się odnieść:)
» 24 kwietnia 2026, 06:37 #2
piter100000: Yoro niech się leczy i dochodzi do siebie, niech zdrowieje, najlepiej do końca sezonu
» 23 kwietnia 2026, 20:52 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treść komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.