Ferdinand zakwestionował metody Amorima. „Nie podobałoby mi się to, gdybym grał”

» 23 września 2025, 15:15 - Autor: matheo - źródło: Rio Ferdinand Presents
Ruben Amorim od początku swojego pobytu w Manchesterze United trzyma się ustawienia z trzema środkowymi obrońcami. Portugalski szkoleniowiec taką konsekwencją nie wykazuje się jednak, jeśli chodzi o wybory personalne.
Ferdinand zakwestionował metody Amorima. „Nie podobałoby mi się to, gdybym grał”
» Rio Ferdinand uważa, że Ruben Amorim powinien być konsekwentny w swoich wyborach, jeśli chodzi o linię obrony | Fot. YouTube
Amorim w sezonie 2025/2026 pokazał, że nie ma problemów z wystawianiem różnych zawodników w linii obrony. Portugalczyk zmian w defensywie dokonuje też często w trakcie meczów. Rio Ferdinand przyznał na swoim kanale YouTube, że takie zachowanie trenera mocno by go irytowało, gdyby grał w obecnym składzie Manchesteru United.

– Patrzę na zespoły, które wygrywają. Czy to mój zespół, czy stara ekipa Arsenalu… Ta sama para środkowych obrońców co tydzień. Jest konsekwencja w wyborze, jeśli chodzi o parę obrońców. Paris Saint-Germain, ta sama para środkowych obrońców przez całą Ligę Mistrzów – zauważa Ferdinand na swoim kanale Rio Ferdinand Presents.

– Konsekwencja, jeśli chodzi o wybór piłkarzy w tym sektorze boiska, daje ci większą szansę na zwycięstwo. To ciągłe zmienianie i mieszanie jest moim zdaniem szalone. Nie podoba mi się to i nie podobałoby mi się to, gdybym grał w tym zespole.

Ferdinand przestrzega Amorima przed dokonywaniem zmian, takich jak w meczu z Chelsea, kiedy Leny Yoro zastąpił Harry’ego Maguire’a w 69. minucie spotkania.

– Twój pierwszy, drugi lub trzeci sprint jest ciężki. Wypluwasz płuca. Wejście w mecz jest naprawdę trudne – przekonuje Ferdinand.

Manchester United najbliższe spotkanie rozegra w sobotę 27 września. Czerwone Diabły zmierzą się na wyjeździe z Brentfordem.


TAGI


« Poprzedni news
Keane prognozuje słaby sezon Manchesteru United. „To byłoby przyzwoite miejsce”
Następny news »
Diogo Dalot wznowił treningi z Manchesterem United

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (11)


Beckham7: Komentarz zedytowany przez usera dnia 24.09.2025 12:21

Ale wg. mnie ma w tym nieco racji.

Pomyślmy chociaż o wyborze podstawowej 11tki która miałaby być najsilniejszą.

Jeśli załóżmy każdy z nas zgodzi się że wybierze się danych piłkarzy do tej 11tki i uzna się ich za najlepszych, to o ile mają niespożyte siły i nie ma zbyt wielu meczów czy kilku rozgrywek w terminarzu, powinno się stawiać na tą samą konsekwentną opcję niż mieszać w kilka stron po czym zgranie grajków może być ciut bardziej zaburzone a już zwłaszcza że ci piłkarze wchodzący z ławki wg. trenera mogą po prostu nie dojeżdżać na taki poziom co ci z podstawowej 11ki.

Oczywiście zawodników z ławki też trzeba wpuścić i zgrać z 11tką, ale w przypadku ławki to powinno nastąpić postępowo czyli po prostu z biegiem czasu, nie na zasadzie wpuszczania ich w zamian za stałych piłkarzy podstawowej 11ki tylko z czasem powtarzać to konsekwentnie.

Najprościej mówiąc: Masz najlepszych piłkarzy to ich wpuszczasz, średnio lubię opcje rotowania w piłce choć zdaję sobie sprawę że jest potrzebna aby unikać kontuzji. Ale w naszej sytuacji zwłaszcza my trochę tych piłkarzy mamy bez urazów czy wypoczętych + nie mamy za bardzo europejskich pucharów lub coś to dlaczego tego nie stosować?

Moim zdaniem najlepsza możliwa 3ka obrońców na którą bym stawiał konsekwentnie długi czas, to: de Ligt, Yoro, Heaven i zamknąłbym temat. Jeśli np. taki Heaven dopiero nie dojeżdżałby z formą przez 3 mecze a ktoś z ławki byłby lepszy np. taki Maguire lub ktoś inny, to wtedy mogę ich wpuścić ale nie z ławki. Natomiast a propos obrońców w życiu nie będę fanem rozwiązania wpuszczania Shawa na pozycję środkowego obrońcy, bo ok może być całkiem zwinny na tle pola karnego niż na boku obrony gdzie grał przez większość czasu, tylko że on jest za niski a nawet nie ma aż takiego sprytu jak Martinez w formie. Na te stałe fragmenty ale i też pojedynki biegowe musi być ktoś kto jest wysoki i szybki.

Tylko też o ile takie jest moje zdanie, tutaj jest jeszcze jedna kluczowa kwestia. Aby to mogło zadziałać trener musi podjąć dobre decyzje odnośnie tego kto jest w formie i zasługuje na bycie w składzie. Preferencja zawodników na daną pozycje i ich walory fizyczne są istotne, ale jeśli nie poskłada się tego w całość to wtedy mowa o wpuszczaniu stałej 11tki czy stałej 3ki obrońców zacznie zanikać bo trener tego trafnie nie oceni i dalej będzie element losowości, i myślę że w tym jest największy kłopot i naprawdę to jest wielka sztuka trenerska do opanowania.
» 24 września 2025, 12:19 #11
Arvanis: Tak jak uwielbiałem Ferdinanda, Keane'a, Sheringhama, czy Neville'a, gdy grali w United, tak teraz mogliby już wszyscy pozamykać ryje. Nie ma drugiego klubu, którego byłe gwiazdy mają tyle do powiedzenia w mediach bez względu na to, jak idzie klubowi. Ktokolwiek nie siedzi na ławce trenerskiej, ktokolwiek nie gra na boisku, wiecznie jest narzekanie. Keane i Neville mieli swoje szanse jako trenerzy i pokazali, że "fajnie się gada i poucza", ale jak się już faktycznie dostaje drużynę do prowadzenia, to już nie jest tak różowo. Ferdinand obrońca był świetnym, hajpowany Van Dijk mógłby mu korki po meczu pucować, ale teraz bredzi tak, że nie da się tego słuchać. Fajnie to wygląda w teorii, gdy grasz niemal non stop tym samym składem, zgrywa się i nabiera pewności siebie itd. W praktyce, gdy jeden z podstawowych zawodników wypada przez kontuzje, musisz łatać na szybko kimś słabo ogranym/zgranym i jesteś w miejscu gorszym, niż gdy rotujesz składem... A u nas niestety co chwilę ktoś się łamie.

Ja tam cały czas wierze w Amorima. Nie z każdą decyzją się zgadzam, ale uważam, że przy tym poziomie bałaganu w klubie potrzeba kilku sezonów realizowania spójnej wizji, żeby się z tego wygrzebać. Mamy dobrych piłkarzy, zgniłe jaja wyleciały, wyniki powinny się za niedługo pojawić. Wystarczy, że Sesko dwa razy rąbnie bramkę, dowieziemy jakiś wynik bez desperackiej obrony do 5 minut po ostatnim gwizdku, Lammens dwa razy wybroni coś w stylu De Gei i potem poleci już z górki.
» 24 września 2025, 08:41 #10
Beckham7: Komentarz zedytowany przez usera dnia 24.09.2025 12:40

@Arvanis

Ja tam dalej lubię Ferdinanda, Keane'a, Sheringhama czy Neville'a jako piłkarzy.

Jako eksperci, bywa z tym różnie...

Moim zdaniem choć Rio palnie nie raz głupotę to czasem powie też coś użytecznego, o wiele częściej zgadzam się z Keanem bo ta krytyka jest uzasadniona tym, że ci zawodnicy grają po prostu do kitu. Najbardziej chyba komentarzami irytował mnie Scholes, zdarza się że nawet i Rooney coś dobrze powie. Ogólnie to jest na zasadzie (jak wiatr zawieje)

O ile jeszcze rozumiem że czysto krytykowanie trenera czy decyzji trenerów przez byłych zawodników klubu jest idiotyczna bo z nich najlepsi trenerzy nie byli, to już jednak decyzje boiskowe zawodników i ich formy mają w pełni prawo oceniać bo sami znajdowali się w tym położeniu i wiedzieli co było potrzeba do odpowiedniego ustawienia się do przeciwnika, do przejęcia piłki, do odpowiedniego oddania strzału, podania itd. Akurat z wejściem w rytm meczowy czy pomocy dla zespołu ma tu trochę racji bo to nie należy do prostych zadań, zwłaszcza kiedy wchodzisz na ostatnie 20 minut i trzeba utrzymać wynik.

Co do Amorima, mam nadal dużo wątpliwości bo mecz z Chelsea nie mógł mnie ani trochę przekonać bo ich drużyna cały czas sobie podkładała kłody pod nogi i to nie była ich najmocniejsza wersja tego dnia..

Tutaj czerwona kartka, tutaj za chwilę schodzi Palmer (choć u niego to podobno jakiś uraz miał być) no ale za chwilę jeszcze schodzi Neto, kolejnych 2 czy 3 kluczowych zawodników, nie wpuścił Maresca na test swojego nowego nabytku ;) nikogo kto realnie już mógłby nam zagrozić. Strzelili jedną głupią bramkę kiedy my powinniśmy byli ten mecz ze 3:0 albo 4:1 wygrać. Zgodzę się że nie mamy kiepskich piłkarzy czy nawet składu, problem polega na tym że są nieskuteczni jeśli dobrze grają a jeśli nie to jest to po prostu tragedia. Wybory zawodników na 11tkę czy ich pozycje muszą być trafne i pod tym kątem się z Rio zgadzam. Oczywiście, jak wspomniałem w osobnym komentarzu kwestia kontuzji w tym nie pomaga ale musi też być jakaś stabilizacja. Bo na pewno patrząc od strony zawodników, to im też za wiele to nie ułatwia kiedy są takie ciągłe zmiany priorytetów. No niestety w tym wypadku to też trzeba zwalić na klub, bo gdyby było mniej łamliwych piłkarzy u nas to byłoby o wiele prościej iść w stronę bardziej stałego schematu wyboru piłkarzy.
» 24 września 2025, 12:38 #9
DevilFan: Ferdinand jest niesamowitym populistą na swoim kanale. Nie mógł
Się doczekać zwolnienia eth, czekał na Amorima, teraz po nim jedzie, mówił że sam rozmawiał z ludźmi z otoczenia szejka który miał nas przejąć i zapewniał i to się stanie lada dzień, później jednak już się z tego wycofał. Mówi to co jest w trendzie i nie ma swojego zdania jak Scholes czy Keane, którzy przynajmniej są w stanie dyskutować i bronić swoich opinii. Gościa nie da się słuchać.
» 24 września 2025, 07:54 #8
DevoMartinez: Piłkarze to generalnie nie są najostrzejsze kredki w piórniku. Dla tego nie ma co traktować ich jako wielkich ekspertów. Sam wole posłuchać opinii trenerów ale oni rzadziej się udzielają.
» 24 września 2025, 10:28 #7
viva: Na szczęście to Amorim jest szefem i powinien lepiej wiedzieć co robi. To jest jego 5 minut. Ja jeszcze wierzę.
» 23 września 2025, 23:45 #6
pbskarpy: Co on może wiedzieć o piłce nożnej.
» 23 września 2025, 20:04 #5
Tom: Ma racje
» 23 września 2025, 16:23 #4
Luck: Komentarz zedytowany przez usera dnia 23.09.2025 16:10

Mozna tutaj zacytować slowa eriksena z tego artykułu
devilpage.pl index/news/komentarze/83057/eriksen-wypowiedzi-bylych-pilkarzy-nie-pomagaja-united/

To wystarczy za jakikolwiek komentarz.
Wtf ? To juz nawet linków w ramach tej samej witryny nie można wklejać? Przeciez to wasz artykul. Kto pisał te stronę?
» 23 września 2025, 16:09 #3
UnitedWeStand: O nie, jak Rio śmie się wypowiadać o United?!

Nie powinien tego robić, bo swoimi wypowiedziami nie pomaga klubowi! Byli piłkarze innych klubów tym bardziej nie powinni tego robić, bo oni to już w ogóle tylko specjalnie gadają aby tylko dopiec biednemu United. Najgorsi są natomiast dziennikarze szukający taniej sensacji, którzy wymyślają bzdury na temat klubu i psują atmosferę.

Niech nikt się nie wypowiada na temat tego klubu oraz piłkarzy. Trzeba zamknąć ten portal wraz z innymi, zlikwidować konferencje przed meczami oraz każdy piłkarz United powinien zablokować komentarze w social mediach.

Zero presji na piłkarzach oraz trenerze ze strony mediów i każdy zacznie pracować 2x lepiej, a United jeszcze w tym sezonie wygra ligę. Tak będzie.
» 23 września 2025, 17:16 #2
Beckham7: @UnitedWeStand Dokładnie ='D

Wszędzie są komentarze byłych piłkarzy ;) Ok można się zgodzić o decyzjach trenerskich zbyt wiele nie powinni mówić, ale akurat co do gry klubu czy zawodników to już inna sprawa i dla mnie osobiście jest to zrozumiałe.

Jeśli naszym zawodnikom braknie cojones to właśnie ci byli piłkarze powinni przybywać z pomocą i świecić przykładem jak "nie należy" do piłki podchodzić i co należałoby poprawić i tu się w pełni zgadzam. A zresztą no piłkarze z ławki łatwo nie mają. Tu trzeba zrozumieć pojęcia rytm meczowy i stabilizacja w obronie.

Nawet jeśli ktoś powie coś głupiego lub nie odpowiedniego, to i tak choć nie zawszę to wynika z ich wypowiedzi, to jest to jednak znak że nadal im zależy na tym klubie tak jak nam kibicom i ja w tym nic złego nie widzę. Najważniejsza kwestia... akurat piłkarze powinni jeszcze więcej wiedzieć niż my więc tu też jest pewna różnica.

Jest jakiś głupi komentarz byłego piłkarza? Nie zgadzaj się, olewka i do przodu ;)
» 24 września 2025, 12:48 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treść komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.