Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Ferguson planuje zmianę taktyki

» 31 lipca 2009, 15:30 - Autor: mufaneeek - źródło: manutd.com
Sir Alex Ferguson wprowadzi nową taktykę w tym sezonie, która ma zniwelować brak Ronaldo i rozłożyć obowiązek strzelania bramek między innych zawodników.
Ferguson planuje zmianę taktyki
» Sir Alex Ferguson wprowadzi nową taktykę w tym sezonie, która ma zniwelować brak Ronaldo i rozłożyć obowiązek strzelania bramek na innych zawodników. - Musimy znaleźć innych strzelców - zapowiada Szkot.
- Oczywiście to Ronaldo był naszym najlepszym strzelcem w tym sezonie - mówi Fergie. - Teraz musimy znaleźć innych strzelców, nasza taktyka zmieni się. Kibice zobaczą nas grających inaczej niż w poprzednim sezonie.

Pomimo zeszłorocznych prób Wayne'a Rooneya na lewym skrzydle, Szkot powróci do wystawiania go jako wysuniętego napastnika. Jego partnerem w ataku będzie Michael Owen lub Dymitar Berbatow, w którym Sir Alex wypatruje kluczowej postaci nadchodzącego sezonu.

- Ostatni sezon był dziwny dla Dymitara, możliwe, że źle wykorzystywaliśmy jego umiejętności, ale teraz to się zmieni. Jego miejsce jest na szpicy, jako wysunięty napastnik. Grając na tej pozycji jest w stanie zdobyć ponad 20 bramek.

- Do tej pory zespół szybko przystosowywał się do każdego ustawienia, którym graliśmy, zarówno 4-4-2 jak i trójką zawodników w środku. Po przyjściu Valenci 4-4-2 wydaje się być optymalnym ustawieniem, ale wszystko się jeszcze okaże - powiedział Ferguson.

- Zazwyczaj celem jest 100 trafień we wszystkich rozgrywkach i tak jest i w tym przypadku. Jeśli chcemy wygrać Premier League i osiągnąć dobry rezultat w Lidze Mistrzów, potrzebujemy graczy, którzy zastąpią Ronaldo w strzelaniu bramek.

- Od Roo oczekuje 18 bramek lub więcej, jeśli Michael zagra 25 meczów w nadchodzących rozgrywkach to może zdobyć około 15 goli.

Wsparcia dla trójki napastników Fergie poszukuje w pomocnikach i młodych graczach.

- Kilka lat temu mieliśmy zapewnione bramki dzięki Scholesowi, Giggsowi czy Beckhamowi, którzy gwarantowali około 10 bramek na sezon. Ostatnio trochę brakuje bramek pomocników, pora to zmienić.

- Oczekuję, że 40 goli rozłoży się miedzy Parka, Valencie i Naniego, a także młodych napastników - Welbecka i Machedę. Z pewnością jeszcze kilka goli będzie zasługą defensorów i ich strzałów po stałych fragmentach gry - zakończył Ferguson.


TAGI


« Poprzedni news
W hołdzie sir Bobbyemu Robsonowi
Następny news »
Ribery: Dobrze mi w Monachium

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (46)


lukasz1143: Taktyka będzie bardzo podobna jak nie identyczna jaką grali w Audi Cup
» 3 sierpnia 2009, 16:01 #30
rooneyowen: VDS
O`SHEA FERDINAND VIDIC EVRA
VANENCIA ANDERSON FLETCHER GIGS (ribery jak przyjdzie czego pragne)
rooney owen

glory glory manutd
» 1 sierpnia 2009, 12:43 #29
Elwibrator: Nie będziemy wchodzić w gusty i guściki jeżeli chodzi o Naniego ja tam oczywiście jestem za tym zawodnikiem bo jednak mecz ze szkopami był nudny ale to Nani najwięcej robił na skrzydle. Dodam teraz coś z innej beczki oglądałem wczoraj mecz Juve - Real i jeżeli chodzi o grę Ronaldo to ten chłopak na prawdę jest fenomenalny. Grał najlepiej z całej drużyny bać co bać na razie strzela tylko z karnych ale jego gra to wielka klasa i tym udowadnia ze jest najlepszym piłkarzem na świecie :)
» 1 sierpnia 2009, 12:32 #28
Elwibrator: Ogólnie można by było grac 4-3-3 ale to by musiało wyglądać tak: obrona to wiadomo no ale pomoc od prawej Fletcher, Anderson, Carrick (do puki nie ma Hargreaves'a, a w ataku na środku Rooney i skrzydła Valencia, Nani czy tam Giggs, ale to bardziej by był diament niż klasyczne 4-3-3. Raczej będziemy grali 4-4-2 jak zawsze tylko taktyka będzie tkwiła w drobiazgach takich jak zadania poszczególnych zawodników, ale kto tam wie co Boss wymyśli byle zęby było dobrze! :D
» 1 sierpnia 2009, 12:20 #27
Bartoosh21: taktyka 4-3-3 to taktyka jaką może grać sobie Barcelona ale nie United zawsze musi byc 2 środkowych pomocników oraz boczni pomocnicy, taktyka 4-3-3 wiąże się z gra w zasadzie jednego napastnika na środku i 2 skrzydłowych, a my nie mozemy tak grać co za głupota ludzie.. jak czytam co tu niektórzy pisza to ręce opadają... murowani do gry na bokach pomocy to Nani na lewej a Valencia na prawej - on juz powinien grać w 1st składzie, jego przyspieszenie jest niesamowite, może nie biega z większą prędkością niz Ronaldo ale jest od portugalczyka bardziej zrywny, zachwycił mnie w debiucie...

zgadzam się z bari, na pewno Fletcher, Carrick i Anderson są kandydatami do gry na środku pomocy, myslę że Scholes tez będzie wychodził w co drugim, w co trzecim meczu w podstawowym składzie mimo że gra się taktyka 4-4-2 to tak naprawde ta taktyka wyglada trochę jak 4-1-2-1-2 gdyż jest ten badziej defensywny pomocnik i ten drugi rozgrywajacy...

ktoś kto stawia na Browna w 1st składzie to mnie naprawde zadziwia, Rafael jest od niego szybszy i cześciej podłacza się do ofensywy, a gry trzeba gracza lepszego w defensywie to jest O'Shea, gra Browna ostatnio mi się nie podoba...

chyba wszyskie moje spostrzeżenia... aa i jeszcze tak ogólnie bo już nie pamietam kto tak misał...
nie (!) bende tylko będę i nie (!) ktury tylko który :P
» 1 sierpnia 2009, 11:59 #26
owen92: crisberba 79 to by było szaleństwo;) zmietli by nas jak by chcieli trzeba zagęścić środek pola temu 4-4-2 jest najbardziej optymalne. ja w ataku widze roney'a i berbatowa a Owen niech wchodzi z ławki a co drugi mecz niech zmienia się z berbą. takie moje zdanie
» 1 sierpnia 2009, 11:44 #25
cesarz: Zgadzam się z Elwibratorem. Wiadomo, że w środku musi być ktoś kto bedzie również odpowiedzialny za poczynania defensywne... np. Carrick, Fletcher, Hargreaves, Scholes czy jeszcze kto inny.
» 1 sierpnia 2009, 11:25 #24
Elwibrator: no genialny pomysl z ta taktyka 4-3-3 bez def pomocnika ty to masz leb i jeszcze w srodku bys wystawil valencie z nanim gratuluje na prawde swietny pomysl hehe
» 1 sierpnia 2009, 11:03 #23
gienio02: Jasmin
z tego co mi sie zdaje to Diouf pozostal na wyporzyczeniu w Danii
ale moge sie mylic
» 1 sierpnia 2009, 10:38 #22
kris9: Weźcie tego wodar14 sprzedajcie na inną stronę. Jest dobry w pi**dzieleniu i w ogóle nie myśli. To tak krótko co sądzę o komentarzach na temat Naniego. Jeśli ktoś uważa, że Nani jest do bani to zapraszam do dyskusji ze mną. Zostawcie go w spokoju, Nani jest OK, wyszkolenie, kondycja i dobry przegląd pola to jego atuty. Jest jeszcze młody, ale będzie lepszy niż Ronaldo, bo gra w MU :)
» 1 sierpnia 2009, 01:59 #21
bari: ludzie co do tego że Edwin bedzie stał w bramce nie ma nikt najmniejsszych wątpliwości. Tak samo obrona wg mnie bedzie tak jak w tamtym sezonie O'shea Ferdinand Vidic i Evra. oczywiscie w obwodzie zostaja zawsze Evans Rafael Fabio. Nie zapominajmy tez o kapitanie Garym( czesto pomijanym w waszych skladach na nadchodzacy sezon) który nie graj juz tak jak dawniej ale zawsze daje z siebie wszystko na boisku. co do pomocy prawa strona bedzie walka Parka z Valencia (cie wydaje mi sie zeby Valencia od razu wskoczyl do podstawowej 11) do tego dochodzi Obertan i Nani (jednak Naniego widze w podzstawie na lewej stronie). Lewa strona moim faworytem jest Nani. ale oprócz niego jest jeszcze Obertan (który moze grac jak i na lewej jak i na prawej stronie) Tosic oraz weteran Giggs. Środek pola Anderson , Carrick i Fletcher ( prawie wsszyscy go pomijaja w składzie nawet na rezrwie nie wiem czy nie pamietaja ile zrobił w tamtym sezonie??) To jest 3 zawodników która bedzie wychodziła prawie zawsze w podstawowej 11. Grając w ustawieniu 442 bedzie wychodziło 2 z nich, wierze w ciagłe roszady tej 3. Do tego dochodza oczywiście Gibson, Scholes i Hargreaves, myśle jednak ze nie beda oni eksploatowani tak jak ww 3 zawodników.Przejde teraz do ostatniej formacji: Atak. tydzje mi sie ze podstawowym duetem napastników bedzie Roo i Berba. Owen bedzie zmiennikiem któregoś z nich (bardziej stawiam na to ze Berby)oczywiście biore pod uwage roszady 4 naszych czołowych sniperów ( Rooney, Berbatov, Owen, Macheda) ale mimo wszystko stawiam na ten duet. Gra ManU zmieni sie diametralnie (wg mnie powróci do starego typu gry) nie bedzie jednej wielkiej gwiazdy która bedzie oceniana za cała druzyne i nie bedzie druzyny która bedzie oceniana za gre jednego zawodnika wszyscy beda stanowic jedna całośc. A kto wie moze wyrosnie kolejna wielka gwiazda która wniesie cos nowego do ligi angielskiej.
» 1 sierpnia 2009, 01:54 #20
wodar14: WEZCIE TEGO NANIEGO SPRZEDAJCIE!! JEST DOBRY TECHNICZNIE ALE W OGOLE NIE MYSLI!!
sklad taki:
-----------------------VDS---------------------------
--O'shea----Ferdinand-----Vidic------Evra
--Valencia-Carrick-----Anderson----Park
--------Rooney--------------Owen----------------
» 1 sierpnia 2009, 01:16 #19
Putek: formacja 4-3-3 była by dobra ze względu na naszych napastników, ale raczej musimy mieć czwórke w pomocy :/
» 1 sierpnia 2009, 00:48 #18
feder29: Do Totti1212:
coś Ci sie chyba pomylilo bo wydaje mi sie ze nie gra sie w 12 ale moze sie myle XD
» 1 sierpnia 2009, 00:38 #17
Camrall: a ja wierze w Andersona .. zdarzaja mu sie glupie straty ale chlopak pokazuje dobre zagrania .. pamietajmy ze to brazylijczyk a stamtad wychodzi duzo utalentowanych graczy .. tym bardziej ze dostal sie pod skrzydla tak wspanialego trenera jakim jest Ferguson ktory udowodnil ze potrafi zrobic duzo z jakiegos mlodzienca ..
» 1 sierpnia 2009, 00:18 #16
Totti1212: eee CO myslicie o takim skladzie manchesteru wypalil by? USTAWIENIE 4-3-3

PO Brown,Vidic,Ferdinad,LOEvra
PP:VAlencia,Anderson,fletcher,LO:Nani albo Giggs
Ronney Owen Berbatov
» 1 sierpnia 2009, 00:17 #15
Bartekp8: Fenrill
Błagam Cię, naucz się trochę gramatyki...
W napadzie mamy 2 typy zawodników: Cofnięty napastnik i napastnik "na szpicy". Rooney i Owen zaliczają się do tej pierwszej grupy, natomiast Berbatov i Macheda do drugiej. Welbeck to bardziej pomocnik niż napastnik, ale zalicza się do obu grup. Jak dla mnie to Rooney będzie grał na zmianę z Owenem u boku Berby lub Machedy, który również otrzyma kilka szans od Fergie 'go.
Jednak pozostawmy tą całą taktykę Fergusonowi ;]
» 1 sierpnia 2009, 00:09 #14
piterasek7: A mnie sie wzdaje ze powinni grac mniej wiecej takim składem

VDS
O'shea(Rafael)-Ferdinand-Vidic(Evans)-Evra(Fabio)

Valencia(Park)-Anderson(Giggs)-Carrick(Scholes)-Nani(Tosic)

Rooney(Macheda)-Owen(Berbatow)

Zwordzcie szegolnie uwage na pary napastnikow bo to bardzo wazne mysle ze takie duety prezentowaly by sie najlepiej z mozliwych. Mysle tez ze w manchesterze bedzie teraz stosowana bardzo duzo rotacja dle tego tak duzo zmienkikow. Oczywiscie nie wymienilem tutaj wszytstkich bo jest jeszcze chocby Obertan czy Gibson i inni ktorzy na pewno tez bedą grac. Jezeli ktos ma jakies uwagi co do skladu pisac.
» 31 lipca 2009, 22:34 #13
tuba85: oglądałem mecze manchesteru w okresie p5rzygotowawczym i przyglądałem sie napastnikom i nie zauważyłem żeby układała się współpraca wazzy i berbatowa no ale może żle patrzyłem
» 31 lipca 2009, 21:29 #12
Jasmin: a może 4-3-3?
Na zmiane wkoncu mamy 3: Diouf, Macheda, Walbeck, a i Obertan czesto grał na ataku (o Parku nie wspomne)

by było

---VDS---
---Rafael---Vidić---Rio---Evra---
---Giggs-----Carrick-----Anderson---
---Rooney-----Berbatov-----Owen---
» 31 lipca 2009, 21:13 #11
gruby872: oby ta zmiana wyszła na dobre
» 31 lipca 2009, 20:49 #10
Grizz: @Bartoosh21: jestem pewny że Anderson nie strzeli więcej niż 3 bramek, o ile w ogóle coś strzeli. Ale jak to mówią, wszystko wyjdzie w praniu.
» 31 lipca 2009, 20:01 #9
M4S73R: 4-4-2. Najlepsza, sprawdzona formacja.


Gdy wszyscy są do dyspozycji to:

Brown - Ferdinand - Vidić - Evra
Valencia - Carrick - Anderson - Nani
Rooney - Berbatov


Niewątpliwie nasza najlepsza jedenastka.

Wolę Naniego na prawej stronie, za czasów gry w Sportingu to właśnie na prawym skrzydle Nani grał częściej. No ale cóż jest Valencia, poza tym Nani nie wypada źle na lewym skrzydle - najbliższy przykład ? - wczorajszy mecz z Bayernem. W tym sezonie liczę na częstszą grę Fabio. Bidula w zeszłym sezonie był często kontuzjowany, stąd nie mógł pokazać jaki potencjał w nim drzemie, teraz musi się to zmienić. W CC lub FAC to na niego Alex powinien stawiać. Będzie Ciekawie jak wróci Obertan, ciekaw jestem gry młodego Francuza.
» 31 lipca 2009, 19:58 #8
Bartoosh21: no to 20/30 to gruba przesada... Giggs i Scholes nie strzelaja juz tak czesto... a Andersona bym nie skreślał... jeżeli zaprezentuje sie świetnie na treningach być może bedzie czasem strzelał z wolnych, ostatnio chyba poprawił strzał z dystansu... poza ty Ferguson powinien dawać mu bardziej ofensywne zadania...
ale myślę że reszta pomocników plus boczni obrońcy mogą dać te 30 bramek razem w tym sezonie...(Evra, O'Shea, Fletcher, Anderson, Scholes, Giggs, Gibson, Rafael, Fabio, Carrick) jak każdy strzeli średnio (wiem że żaden z brazylijczyków i Evra nie strzelił tylu w sezonie ale kto wie) po 3 bramki to jest to realne...
» 31 lipca 2009, 19:23 #7
Grizz: Rzeczywiście, zapomniałem kompletnie o środku pomocy. Na bramki Andersona nie liczyłbym, ale Scholes, Carrick, Fletcher i oczywiście Giggs, mogą strzelić łącznie z 20/30 bramek.
» 31 lipca 2009, 19:12 #6
Bartoosh21: Grizz.. przecież 25 meczów Owena nie oznacza że Berbatov nie zagra 30 (Rooney też czasem będzie odpoczywał) poza tym myślę że kilka bramek może strzelić niewymieniony Anderson wraz z Carrick'iem Giggs'em i Scholes'em oni mogą zagwarantować łącznie jakieś 10 trafień do tego boczni obrońcy jakieś 3-5 bramek liczę że Gibson strzeli conajmniej tyle goli co w zeszłym sezonie (3) więc sumując to bez problemu (o ile wymienieni przez Fergusona podołają tym założeniom) powinno paść 100+ bramek dla United we wszystkich rozgrywkach...
» 31 lipca 2009, 18:30 #5
Marcindst13: wiecie co na slabszych rywali bym gral nawet ustawieniem 3-4-3
» 31 lipca 2009, 16:52 #4
Grizz: @mrowaacmg: Jakbyś nie zauważył, SAF Giggsa już od dłuższego czasu "przeniósł" na środek. Ribery tutaj nie zawita, przynajmniej mam taką nadzieje. Rafael napewno będzie w tym sezonie częściej grał niż w poprzednim, ale nie zapominaj że mamy na prawą obrone Oshea, oraz kontuzjowanych: Browna i Nevilla(który niedługo wróci). Fletcher to dobry gracz, ale wątpie żeby grał tam w podstawowej 11. Raczej więcej Carrick, Scholes i Giggs. Na lewym skrzydle oczywiście Nani, zobaczymy co jeszcze z Obertanem. Myśle że Owen i Berba będą grali podobną ilość meczy, ze wskazaniem nawet na tego drugiego, ponieważ lepiej się zgrywa z Rooneyem, jest lepszym piłkarzem, poza tym SAF nie może eksploatować Michaela.
» 31 lipca 2009, 16:35 #3
mrowaacmg: skald taki powinien być
VDS
Rafael Ferdinand Vidić Evra
Valencia Anderson Flatcher Giggs(chyba że ribery)
Rooney Owen - berba jako zmiennik
» 31 lipca 2009, 16:19 #2
Grizz: "18 bramek lub więcej", załóżmy że SAF, realistycznie, myśli że Rooney strzeli 20. Sądzi również że Owen strzeli 15. Jak narazie mamy 35 bramek. 40 bramek od pomocy i młodych napastników. To jest już 75. Załóżmy że Ferguson myśli o 5 bramkach od obrońców. W takim wypadku Berba ma strzelić około 20 bramek? Czy to nie troche optymistyczne myślenie? Bo skoro Owen zagra 25 meczów, to Berba pewnie też gdzieś tyle. Musiałby strzelać prawie co mecz bramke.
» 31 lipca 2009, 15:51 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.