Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Scholes o nietypowej rutynie za kadencji Amorima. „Wyssano życie z piłkarzy”

» 4 lutego 2025, 13:30 - Autor: matheo - źródło: Sky Sports
Ruben Amorim po przyjściu do Manchesteru United zaprowadza nowe porządki. Portugalski szkoleniowiec zmienił m.in. podejście do rozgrzewek Czerwonych Diabłów, co nie do końca spodobało się Paulowi Scholesowi.
Scholes o nietypowej rutynie za kadencji Amorima. „Wyssano życie z piłkarzy”
» Piłkarze Manchesteru United za kadencji Rubena Amorima ćwiczą przed meczami stałe fragmenty | Fot. DevilPage.pl
Legendarny pomocnik Manchesteru United wyjawił na antenie Sky Sports, że nie jest fanem taktycznych zawiłości w futbolu i niektóre elementy wprowadzane przez trenerów wzbudzają jego zdziwienie.

– Kiedy grałem w piłkę, to chciałem to robić z dużą swobodą. Oglądam mecze cały czas, ale nie analizuję przesadnie spotkań. Współcześnie futbol jest bardzo taktyczny. Czuję, że wyssano życie z piłkarzy – mówi Scholes na antenie Sky Sports.

– Oglądałem spotkania Manchesteru United w ostatnich tygodniach i przyglądałem się zwłaszcza temu, jak rozgrzewają się przed meczami. Zauważyłem, że ćwiczą ustawienie formacji zespołu. Piątka broni bramki, a dośrodkowanie idzie w pole karne. Napastnicy mają za zadanie atakować. Widziałem, że zaczęli nawet ćwiczyć stałe fragmenty na oczach kibiców. To wydaje mi się dziwne.

– Rozgrzewka powinna sprawiać radość, trzeba poczuć piłkę przy nodze, poćwiczyć kontakt. Teraz wszystko jest skoncentrowane na taktyce i nie jestem pewien, czy dałbym sobie z tym radę, gdybym grał.

Scholes dopytywany o to, dlaczego taktyczny aspekt futbolu go przesadnie nie interesuje, odpowiada: – Próba rozpracowania taktycznego zespołów w meczach mnie nie fascynuje. Chcę widzieć dobre zagrania, obrońców zagrywających piłkę do linii pomocy, skrzydłowego atakującego bocznego obrońcę. Nie patrzę na taktykę, ale może powinienem to robić.


TAGI


« Poprzedni news
Manchester United planuje dużą przebudowę składu w letnim oknie transferowym
Następny news »
Dorgu jednym z najniżej wynagradzanych piłkarzy w Manchesterze United

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (21)


Dawidlademann: Paul pokaż na co cię stać
» 4 lutego 2025, 22:50 #21
BojanDjordic: Scholes - człowiek o przeglądzie pola jak De Bruyne miał obok siebie Giggsa któremu wystarczyło podać i czekać aż zrobi wiatrak na lewym skrzydle. Po prawej miał Beckhama któremu wystarczyło, że dośrodkował a za sobą miał Keane'a który czyścił aż miło. Z takimi ludźmi można było grać bez taktyki bo wiadomo było, że żaden nie zawiedzie.
» 4 lutego 2025, 20:40 #20
MrKubinho: Pitolenie taktyka jest bardzo ważnym elementem i trzeba trenować ją jeśli chce się mieć jakiś poziom. Różne taktyczne nawyki ma praktycznie każdy obecny topowy klub. Niestety lub stety piłka nożna ewoluuje, starczy spojrzeć na Bournemouth czy Nottingham, którzy potrafią bez topowych piłkarzy osiągnąć wiele bo umieją w taktykę. Nie mówiąc już o np. Arsenału, który wspólne pressowanie piłkarzy, ma już wpojone.
To nie jest tylko zabawa, oczywiście liczą się indywidualności i nie zawsze należy grać sztywno pod taktykę, ale jest ona czymś niezbędnym i trzeba mieć odpowiedni poziom. A, że my leżymy z tym to w cale się nie dziwie naszemu trenerowi, że wykorzystuje każdą chwilę.
» 4 lutego 2025, 19:34 #19
piter100000: Tak, taktyka ma znaczenie, ale nie w takim stopniu, że trzeba w kółko ją tłumaczyć i ciągle tylko analizować. Czasami dużo prostsze metody są najlepsze. Takie Bournemouth czy Forest raczej nie siedzą godzinami nad jakimś skomplikowanym wzorem, mają opracowane proste, ale skuteczne schematy. Lisy zdobyły tytuł bez jakiejś mitologii taktycznej, mieli prosty i bardzo skuteczny styl
» 4 lutego 2025, 20:30 #18
MrKubinho: Tylko że oni zagrali tak jeden sezon i potem zostali rozgryzieni. Trzeba w dodatku mieć na uwadze jak nasi piłkarze są w plecy.
» 5 lutego 2025, 07:53 #17
Karil5144: Bo piłka nożna to nie tylko taktyka ale i gra oparta na improwizacji, jakości danego gracza. Ole znał ten klub dlatego moim zdaniem to był najlepszy trener od czasu Safa (a nie Mou jak niektórzy tu mówią) , bo wiedział w co tu się gra, tylko zarząd poszedł w populistyczne ruchy typu przebrzmiały Cristiano Ronaldo.

Czy takim będzie Amorim,? Oby był, bo werwy i charyzmy mu nie brakuje.
» 4 lutego 2025, 18:27 #16
adamII: zgadzam sie , United Solskjera to jedyny United, ktory ogladalem z przyjemnoscia, po fergim, niestety to Sir Alex namowil cr7 do powrotu...
» 4 lutego 2025, 22:05 #15
Ta3k: Scholes niestety, ale porównuje tych pseudo piłkarzy do siebie i swoich kolegów. Taktyka 95% zespołów przeciw, którym Scholes grał była prosta, a wciąż wręcz niemożliwa do realizacji. Każdy z tych zespołów chciał odpowiedzieć na pytanie "jak zatrzymać Scholes'a i nie pozwolić mu dyktować tempa i rozdawać piguł po całym boisku". Paul chciał poczuć piłkę i się dobrze bawić, bo miał skilla.
» 4 lutego 2025, 18:14 #14
mateusz09874: Ruud dał swobodę i mieliśmy namiastkę tego jak zespół może grać. Scholes ma rację
» 4 lutego 2025, 15:04 #13
Hrywka10: Ty tak na poważnie ?
» 4 lutego 2025, 15:14 #12
axel52: Tak samo Ruud dał swobodę w Leicester i co z tego ma?
» 4 lutego 2025, 19:41 #11
mateusz09874: Leicester jest inną drużyną. U nas było już wielu taktyków i żaden nie dał rady. Może u nich taktyka by się sprawdziła o wiele bardziej
» 5 lutego 2025, 07:00 #10
PiesekLeszek: Swoboda była za czasów Ole, jednak gdy coś nie szło zmysł taktyczny leżał.
Gdyby Ole miał silne charaktery w drużynie, możliwe hulało by to dłużej.
» 4 lutego 2025, 14:29 #9
Leh: Zamysł taktyczny był świetny, brakowało topowego napastnika - ja uważam, że gdyby Ole dostał kogoś o profilu Martiala, ale jeszcze lepszego i zdrowszego, to by tu dalej siedział. Jasne, że trzeba by dołożyć nowe rozwiązania, ale taktycznie był to okres, w którym zespół był najbardziej wyraźny, najbardziej skuteczny i najbardziej "jakiś".
To jest podejście Ancelottiego - założenia są ważne, gdy nie masz piłki. Gdy ją masz - improwizujesz. Jak masz odpowiednich grajków, to to śmiga.
» 4 lutego 2025, 16:05 #8
piter100000: Jakby nie patrzeć to za Ole były szybkie ataki, kontry i sporo meczów wygranych mimo, że przegrywaliśmy. W ostatecznym rozrachunku czegoś zabrakło. A szkoda, bo może wiele aspektów kulało, ale próbował różnych ustawień, rozwiązań, ale było widać, że coś próbuje mimo słynnego duetu w środku pola McFred
» 4 lutego 2025, 20:34 #7
Olo: Hahah, jak się ma tak czysty talent i wyczucie futbolu jak Scholesey to nie trzeba się przejmować zawiłościami taktycznymi xd

Ale takich ziomków jak Hojlund czy Zirkzee to jednak trzeba czegoś nauczyć.
» 4 lutego 2025, 14:27 #6
arusm: To już wiadomo dlaczego kariera trenerska Scholesa szybciej się skończyła niż zaczęła.
» 4 lutego 2025, 14:09 #5
piter100000: Komentarz zedytowany przez usera dnia 04.02.2025 14:33

Ale rudy ma rację. Piłkarzom czasami wystarczą proste polecenia i komunikaty, a nie tłumaczenie godzinami w którą stronę i ile metrów mają się poruszać, gdzie stać w danym momencie, kiedy biec, kiedy podać itd. później taki zawodnik zamiast korzystać ze swoich umiejętności to zastanawia się cały czas czy ma biec w lewo, może w prawo, a może wcale, 2 metry w tył, 8 w lewo. Trzeba dać trochę swobody zwłaszcza ofensywnym zawodnikom, a nie ględzic im w kółko o taktyce
» 4 lutego 2025, 14:33 #4
snopek: @piter Masz rację, ale myślę, że nikt im nie suszy o tym do głowy 24 godziny na dobę, a sztab skupia się na wypracowaniu automatyzmów - prowokujesz takie przykładowe sytuacje na treningach, piłkarze reagują na to co się dzieje i potem otrzymują drobne korekty. Powtórzyć to XX razy i masz efekt w postaci wyuczonego nawyku - nikt już o tym nie myśli, wszystko działa jak z automatu. Na początku gdzieś tam teoria musi się pojawić, pewnie dalej piłkarze dużo o tym myślą, ale w końcu powinno to wejść w automatyzm, a wtedy pojawi się przyjemność z gry i większa swoboda.
» 4 lutego 2025, 15:41 #3
Gintoki: Takie czasy to oznacza ze kontraktujac pilkarzy trzeba tez mierzyc ich IQ a naszych parodystow IQ nie przekracza zapewno 60, moze z wyjatkiem Bruno. Reszta to poprstu cymbały ktore nigdy by nie zdaly matury. Jak takich nauczyc jakiejkolwiek taktyki?
» 4 lutego 2025, 13:45 #2
Szyfx: ciekawe jaki wynik IQ przy nazwisku Banany
» 4 lutego 2025, 17:42 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.