toporminator: Komentarz zedytowany przez usera dnia 23.07.2019 14:34Ważne jest tu to że to ranking wartości marki, a nie zarobków czy wpływów. Liczy się więc nie to ile kto zarobił za np wygranie LM czy SuperBowl, tylko jaką wartość marketingową mają dane kluby.
1. Transmisje w TV
2. Różnego rodzaju reklamy
3. Sprzedaż praw do wizerunku / gadżety
4. Sponsorzy reklamujący się na koszulkach / stadionie
5. Kapitał klubu (nieruchomości, stadiony, kompleksy szkoleniowe)
Nie od dziś wiadomo że sukces sportowy nie idzie w parze z sukcesem finansowym. Np Knicks czy Lakers w NBA nie liczą się w grze o mistrzostwo od dobrych 10 lat, ale nadal to najwięcej warte kluby ligi. Dlaczego? Bo stoją za nimi wielkie metropolie, NY i LA się po prostu sprzedają, tam sam pieniądze dużo większe niż np w Toronto (świeżo upieczony mistrz).