W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.
Dlaczego Manchester United nie kupił nikogo w deadline day?
» 10 sierpnia 2018, 10:34 - Autor: matheo - źródło: MEN
Manchester United był gotowy wydać nawet 100 milionów funtów na jednego zawodnika, jeśli piłkarz o odpowiedniej jakości byłby dostępny w letnim oknie transferowym – czytamy w Manchester Evening News.
» Ed Woodward w letnim oknie transferowym sprowadził do Manchesteru United trzech nowych zawodników
W czwartek minął termin, w którym kluby Premier League mogły dokonywać wzmocnień swoich składów przed startem sezonu 2018/2019. Do Manchesteru United ostatniego dnia letniego okienka nie trafił żaden zawodnik.
Czerwone Diabły latem rozważały transfer Raphaela Varane’a. Piłkarz Realu Madryt był bardzo wysoko na liście życzeń Jose Mourinho i zarządu Manchesteru United. Ed Woodward rozmawiał z Florentino Perezem na temat transferu Francuza przed towarzyskim meczem Czerwonych Diabłów z Królewskimi w Miami. Wiceprezes wykonawczy United usłyszał jednak, że Varane nie jest na sprzedaż.
Do Manchesteru przez całe lato przymierzany był Toby Alderweireld. Kontakt na linii Manchester United – Tottenham rzeczywiście był, ale zainicjował go Daniel Levy, prezes Spurs, który pytał o transfer Anthony’ego Martiala i Juana Maty. Czerwone Diabły próbowały negocjować transfer Alderweirelda przez pośredników. Ostatecznie stanęło na tym, że za Belga nie złożona została żadna oferta.
Jerome Boateng został skreślony przez Manchester United z powodu wielu kontuzji, które piłkarz miał w przeszłości. Czerwone Diabły nie chciały sprowadzać kolejnego gracza Bayernu, mającego problemy ze zdrowiem. Wcześniej klub podjął takie ryzyko w przypadku Owena Hargreavesa (2007) i Bastiana Schweinsteigera (2015).
Transfer Yerry’ego Miny z Barcelony nigdy nie był brany poważnie pod uwagę ze względu na żądania finansowe agenta kolumbijskiego defensora. Pazerności agentów po części winny jest sam Manchester United, bo przy okazji rekordowego transferu Paula Pogby, Mino Raiola zarobił 41,39 miliona funtów.
Zarząd Manchesteru United przez całe okienko podkreślał, że jest gotowy kupić zawodników, którzy będą lepsi od piłkarzy z obecnego składu. Manchester Evening News pisze także o różnicach w transferowej strategii zarządu i Jose Mourinho. Portugalczyk chciał sprowadzić doświadczonych zawodników takich jak Toby Alderweireld i Ivan Perisić. Były to jednak rozwiązania określane przez zarząd jako „krótkoterminowe”.
Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.
Komentarze (72)
adam166621:Komentarz zedytowany przez usera dnia 12.08.2018 15:14
moim zdaniem to okienko transferowe wcale nie jest takie tragiczne, fakt nie wzmocniliśmy się zbytnio, ale nasz skład nie jest aż taki zły jak wielu uważa, po za tym jeśli nie ma opcji zakupu gracza, który faktycznie da dużo jakości (np Varane, Sandro, Bale) to lepiej nie ściągać nikogo niż nakupić placków(Blind, Depay, Rojo, Darmian itd) jak to miał w zwyczaju Van Gaal, tylko po to żeby kibice i media się zachwycały jak to się United zbroi a efektów z tego nie ma potem żadnych, dlatego uważam, że jak kupować to albo dobrych, albo wcale
Klimaa: W klubie potrzebna jest osoba która będzie odpowiadać tylko za transfery. Ed jest dobry w ekonomii i niech w tej części działalności klubu zostanie.
dev13: Mam nadziej ze po krytyce jaka spadla na klub wlasciciele wezma to sobie do serca i poczynia zmiany w zarzadzaniu bo jak nie to kiepsko bedzie wygladac nasza sportowa przyszlosc ;)
Czerwony123: Problem w utd to brak dyrektora sportowego. Takie city ma tixiego który robi perspektywiczne transfer typu sane,mendy, silva czy np jesus. Zgadzam sie z edkiem bo jak wydac gruba kase to na cos co ma przyszlosc I jakosc. Edek to biznesmen I rozumie jego podejscie do interesu. Gdzie bylismy jak sane ,silva, salah czy mane byli dostepni? A no tam gdzie zawsze ,bez dyrcia sportowego. Józef znow widzi tez wszystko inaczej bo on chce miec tylko doswiadczonych pilkarzy, najlepiej z premier. Tak sie juz nie da bo kazdy klub poszedl do przodu. To nie lata 90te, ze mozna bylo podkupic kogos a rywal byl jeden w postaci kanonierow. Cala struktura zarzadzajaca klubem lezy na deskach . Mam nadzieje ,ze nie osiagniemy dna totalnego jak np liverpool. Chodz trzeba przyznac, ze tam widac swiatelko w tunelu.
mikon70: No właśnie, ktoś mówił ze co z tego ze sir Alex popełniał błędy jak wygrywał mistrzostwa i dochodził do finału lm. Tylko ze potem rzutowało to na to ze (nie bronię Moyesa) ale został on rzucony na głęboka wodę. Prawda, mógł zrobić transfery i wtedy by nie doszło do takiej tragedii, ale jednak gdyby te transfery były u sir Alexa, takie przyszłościowe to inaczej by się to potoczyło. Moyes miałby mniej roboty do przebudowy
Vaxiu: milox o jakim kryzysie mowisz?
Jankiesi w 2005 wzieli kredyt na zakup United i tym samym obciazyli klub tym kredytem. Jeden z najbogatszych klubow swiata z dnia na dzien "tonal w dlugach", a panowie z ameryki odrywaja kupony do dnia dzisiejszego.
Bank patrzy na wartosc klubu? Kredyt jak kazdy inny, jest normalnie splacany jak przez przecietnego Kowalskiego. Jedynie wysokosc dlugu zalezna jest od sily funta na rynku.
Najbardziej ucierpieli na tym calym przejeciu kibicie na ktorych wymuszono zakup biletow na mecze pucharowe, znaczne podwyzki biletow etc.
Ciezko stwierdzic ile faktycznie United moze wydac na transfery, mowi sie o ogromnych kwotach ale wszystko jest nieoficjalne gadanie.
mikon70: Widać ze zarząd bal się powtórki z sezonu po odejściu Sir Alexa. Czyli zostawienie starzejącego się składu, co potem powodowało wydane krocie na budowę składu na młodych piłkarzach. Pewnie jakby Jose odszedł to historia się znowu by powtórzyła i kolejne kilka lat czekałoby nas budowanie. W Interze tez miał stary skład i wiemy jak skończył ten klub po jego odejściu. Od tamtego czasu zdobyli tylko klubowe mistrzostwo świata a do lm wracają po bodajże 6 latach.
dev13: To jest chore nie wiem pies ogrodnika :P
Ciro Venerato: "Po tym, jak kilka dni temu Napoli przedłużyło kontrakt z Kalidou Koulibalym, Manchester United zaproponował za niego 100 milionów euro. Aurelio De Lauretniis przekazał, że obrońca nie jest na sprzedaż i odrzucił tę ofertę".
mikon70: Z tym prezydentem Napoli to w ogóle nie idzie się dogadać. Ciężko go przekonać. Nawet taki Juventus który nie lubi wydawać dużych pieniędzy na 29 wtedy letniego Higuaina wydal 90 milionów euro
afilant: Malo rozrywkowe miasto:)? Sprawdz jakie miasto na swiecie jest odnosnie najwiekszej liczby klubow imprez itd. Wpisz w, google manchester the wildest city I sprawdz artykul z independent chociazby :) Ci co nie umieja wykorzystac potencjalu miasta maja ciezko. Baily I Pogba np doskonale sie bawia w Man ;) Ja mieszkajac tutaj nie nudze sie nigdy, a pogoda w tym roku taka ze dwa miesiace nie padalo. Pozdrawiam
ro7:Komentarz zedytowany przez usera dnia 10.08.2018 14:12
Przecież my mamy prawego pomocnika. Nazywa się Alexis Sanchez i grał w wieku 18-26 lat na prawej pomocy (w tym w Barcelonie). Dopiero od 2014 gdy przeszedł do Arsenalu zaczął grać na lewej, czyli ledwo 4 lata z 12-letniej profesjonalnej kariery.
Dla wszystkich oprócz Mou było oczywiste, że w lutym Sanchez powinien wskoczyć na prawe skrzydło, a Martial, który miał wtedy najlepszy okres w MU powinien grać dalej tam gdzie grał. Niestety mamy trener jakiego mamy.
Spadkobierca: Pewnie dlatego, że Alexis Sanchez ma ten sam problem co Martial i Rashford? Na prawej stronie nie pokazuje pełni swoich umiejętności - koniec.
ro7: @Spadkobierca
Może zobacz sobie na jego statystyki z Barcelony. Były na poziomie tych z Arsenalu. Wagner zrobił z niego lewoskrzydłowego bo na prawej miał bogactwo opcji.
A zresztą 8 lat doświadczenia vs. zero w przypadku Martiala czy Rashforda.
emil1986x:Komentarz zedytowany przez usera dnia 10.08.2018 13:46
Obrońcy 34 lata to starzy a nie 29/30 po drugie prawy pomocnik to na gwałt nie chcą drogiego i starego to czemu nie wzięli Shaqiriego?!?!? Zresztą ja zawsze powtarzam można zrobić dobre nie drogie transfery jak się jest Evertonem Fulham czy innym średniakiem bo jak ktoś tylko usłyszy United to odrazu robi się z 20mln minimum 40mln
uzio: Mou wydał już jakieś 400 mln funtów w 2 lata i dalej mało, mało, mało. Do tej pory dostawał praktycznie wszystkich, których chciał. Teraz też dostał wzmocnienie składu w postaci Freda i dalej nie pasuje. Czepia się, że klub patrzy jakby tu zarobić zamiast wydawać na transfery. Normalnie jakby był kobietą, łazi po sklepach wydaje wydaje wydaje, a później płacz bo komornik przyszedł zabrać wszystkie graty bo rachunki nie popłacone...
Ceetee: Gadasz jak potłuczony. Pogbe kupił Ed za zielonym światłem Mou bo jaki menadżer nie chciał wtedy tego gościa? Ściągnał za darmo Zlatana i chwała mu za to bo byśmy grali bez napastnika, Mikiego nie wiem czy chciał nic mi o tym nie wiadomo. Ściągnął Bailliego i Lindelofa kolejna chwała mu za to bo oboje mają papiery na bardzo dobrych zawodników. Ściągnął Lukaku bo United nadal nie posiadało napastników. Dał Dalota bo jest uważany za jednych z najlepiej zapowidających się piłkarzy Portugalii. Ściągnął Granda żeby młody mógł iść na wypożyczenie. Chciał Perisica, Tobiego i LO bo na tych pozycjach mamy luki, które powinniśmy uzupełnić. Teraz jest krytyka na Mou że szasta hajsem, a jak Guardiola chciał w zimę ściągać Mahreza bo Sterling wypadł na 3tyg to spoko. City wydało chyba z 400mln na wymianę całej obrony gdzie część jest rezerwowa. Potrzebujemy wzmocnić kadrę bo Ferguson zostawił starą, Moyes nie ściagął prawie nikogo, a większość jaka przyszła z LvG okazałą się nie trafna. Jeśli klub stać na kupno zawodników oczekuje się wyników to powinno się realizować cele menadżera, a nie patrzeć tylko na marketing.
luxios: Dokładnie zgadzam się z Tobą, nie rozumiem dlaczego Go nie kupiliśmy. Jestem przekonany, że przyszedłby do nas a nie do Liverpoolu - u nas miałby pierwszy skład, a tam będzie w rotacji. To zawodnik walczący również w obronie, a takich Jose lubi. Ryzyko żadne, na rok moglibyśmy Go ściągnąć, a w przyszłym okienku kupić "właściwe" prawe skrzydło, a Shaqiri albo na rezerwę albo można byłoby Go sprzedać z zyskiem bo 13 mln to śmieszna kwota ja na dzisiejsze czasy.
Masarnia: No i bardzo dobrze bo po co starych leszczy kupowac... Lepiej kupic za małe pieniadze i dac sie ograc szkoda ze mou nie robi tak z naszymi wychowankami strasznie szkoda mi Fosu
Zezak0076: Foster nie wiem co w tym dziwnego.. Mou juz jakis czas temu oznajmil na konferencji ze w to lato nie bedzie szukal zawodnikow ofensywnych wiec co cie dziwi? Ze od tamtej pory pismaki nas laczyli z roznymi skrzydlowymi ? A teraz szok bo nic z tego nie wyszlo ?
dev13:Komentarz zedytowany przez usera dnia 10.08.2018 11:47
Za wyniki sklad taktyke powinien odpowadac manager natomiast za transfery i kadre zespolu manager wspolnie z dyrektorem sportowym wtedy wszystko byloby transparentne. U nas Ed wział sie sie za transfery poniewaz nie ma kompetentnej od tego osoby i wychodzi to nie najlepiej.
Po drugie jak byl sir Alex nikt nawet David Gill nie osmieli sie powiedziec nie jezeli Ferguson wskazywal zwodnika ktorego nalezaloby pozyskac.
Mourinho nie ma takiej pozycji nie mieli jej rowniez Moyes i LvG przez co sa uzaleznieni od decyzji Eda.
Giampaolo: Może dlatego, że Sir Alex prowadził długoterminową politykę transferową, a Mourinho zachowuje się jakby myślał tylko rok do przodu? Sprowadzanie zawodników 30-letnich bądź bliskich 30tki, którzy nie są specjalistami najwyższej klasy nie jest aktem troski o długoterminową przyszłość klubu. Van Gaal sprowadził Martiala za 50 baniek, bo władze MU przyjęły do wiadomości, że to transfer z troską o przyszłość klubu. Mourinho do Realu też nie ściągał 30-letnich piłkarzy, bo Perez na to nie pozwalał. Jedynym wyjątkiem był Carvalho, który jednak przyszedł za pół darmo i był rezerwowym.
matizek92: No Ferguson z pewnością nie kupował wiekowych graczy...Ilu ich do tej pory nasciagal Mou? No ilu? Doświadczenie w drużynie też jest potrzebne, aby potem z taką Sevilla nie przegrywali.
Giampaolo: No nie kupował wiekowych graczy, którzy nie są piłkarzami najwyższej za grube miliony, tak jak ma ochotę robić to Mourinho. Portugalczyk sprowadził Maticia i Alexisa. Obu za niezbyt wygórowane kwoty, obu bardzo wysokiej klasy zawodników. Willian, Perisić czy Alderweireld to nie są najwyższej klasy piłkarze na swoich pozycjach i inwestowanie w nich ogromnych milionów mija się z polityką MU i ja całkowicie popieram rezygnację z takich piłkarzy. To nie doświadczenie czy jego brak zadecydowały o klęsce z Sevillą, tylko beznadziejna gra w żałosnym stylu.
pawbuk6: To, że Mourinho ma jakieś swoje priorytety transferowe wcale nie oznacza, że klub musi tych zawodnikow kupić. Mogą to być cele transferowe całkowicie nieopłacalne z punktu widzenia klubu lub też niemożliwe do zrealizowania. W tym przypadku być może wiek zawodnikow miał też znaczenie.
SAF był menedżerem z prawdziwego zdarzenia - nie tylko ustalał skład, taktykę, ale też częściowo zarządzał klubem, dbał o finanse. Mourinho jest raczej zwykłym pracownikiem, który dostaje pensję, robi co ma w obowiązkach, ale ma wyraźnie określone kompetencje - za finanse i rozwój klubu odpowiada ktoś inny.
Slawek7: Niby tak,ale to Ed odpowiada przed Glazerem nie Jose za funkcjonowanie klubu.Popieram zarzad bo jezeli Jose chce Maglajera za 70-75 mln a ten nie jest duzlo lepszy/gorszy od Smala czy Jonesa to Ed ma obowiazek goscia zastopowac.Jezeli Jose chcialby wydac 100 mln za Mbape czy Varana to zielone swiatlo by bylo.Dobrze,ze ktos kontroluje Jose bo nakupi sredniakow i potem bujamy sie z nimi i ich tygodniowkami 5-8 lat.Wyobraz sobie sytuacje gdy Jose chce Brozka za 50 mln i Grosickiego za 80 i Ed mu kupuje ,no kuriozum.Zarzad widze nie jest skapy,ale jest gotowy przeplacac za JAKOSC nie sredniactwo czy watpliwe wzmocnienia.
pbskarpy: O czym ty piszesz chłpaku?! Chcesz mi powiedzieć, że wiesz doskonale jak wyglądał przepływ informacji za czasów Safa? Nie masz bladego pojęcia ile potencjalnych transferów SAFa zostało zgniecionych przez zarząd. Skąd myśl, że SAF miał każdego kogo sobie wymarzył? Idiotyzm.
mishaplc:Komentarz zedytowany przez usera dnia 10.08.2018 11:23
a wiecie kto jest dostępny na rynku trenerskim :D
więc może dlatego nie chcieli inwestować w projetk i sprowadzać staruchów bo jednak nie przedłużą z jose kontraktu i zawitam do nas zizu :)
CeTe: Tylko że szkoda że Ed nie bierze pod uwagę tego że obrońcy tacy solidni to 26 czasem I nawet więcej lat. Transfery długoterminowe są jest Lindelof jest Bailly brakuje doświadczenia jak Toby. Martial ma takie psoty że to zgroza Ferguson po czymś takim by go wywalił. Ściągać piłkarzy długoterminowych można gdy drużyna jest ułożona wygrywa itp. Więc w tym aspekcie stoję za Mou
Vaxiu: To wciąż są tylko domysły bo nie ma czegoś takiego jak "ludzie blisko związani z klubem". Nie ma tak ze ludzie na tak wysokich stanowiskach rozmawiaja o tym z innymi. To wciąż tylko domysły po wypowiedziach Mou, po potencjalnych wzmocnieniach które w większości są wyssane z palca.
Ludzie opisujący ta cała sytuacje sklejaja wszystko w całość na swój sposób, jeśli coś okazuje się prawda to nie dlatego ze o tym wiedział, zwyczajnie trafił.
Nie wyobrażam sobie aby o tak istotnych kwiestach jak stanowisko zarządu, ich relacje - wiedziały osoby niepowołane.
Prawda może być wszystko co napisałeś, ale póki nie będzie oficjalnego komentarza patrzeć trzeba na to z przymrużeniem oka.
Hoodys: Działania na rynku to potwierdzają po części. Fred został sprowadzony, brakowało rozgrywającego. Ale jakby miał 30 lat, a nie 25 to gadalibyśmy o Fredzie w formie przypuszczającej a nową "17" byłby jakiś młodzian. Bardzo możliwe że w zarządzie jest jakaś strategia długoterminowa, ale musiała być co roku przekładana bo a to zmiana trenera, a to brak LM itp. Teraz skład jest bardzo dobry, wymaga choćby PS czy za rok nowego PO i/lub LO ale da się żyć. Kto mógł przypuszczać że taki van Gaal sie nie sprawdzi? Pasujący do strategii młodych, perspektywicznych graczy. Mourinho jest krótkoterminowym rozwiązaniem więc nie dziw że nikt nie będzie pobijać rekordów dla 30 letnich przeciętniaków. Czuje że następny trener jaki nas spotka to może być ktoś a'la Jardim, młody głodny sukcesów trener wśród młodych i głodnych sukcesów chłopaków
CeTe: @Foster Ale co to ma do planów długoterminowych. Ja wiem że Ed jest biznesmenem I nie do końca może kumać jak powinna wyglądać drużyna. Mou wygrywał tam gdzie miał swoją stała 11. W United tego nie ma. Niech sciagnie Perisicia, Tobiego kogoś na LO jak chce. Może wtedy jego koncepcja drużyny będzie stworzona. I można zastanawiać się nad planem długoterminowym. Fakt jest taki że wcale Mou nie ściąga tylko zawodników na teraz. Jest Pogba który będzie grał długo jest Bailly jest Lindelof, który na moje będzie jednym z najlepszych ŚO teraz Dalot I szkoli nam bramkarza. Fred stosunkowo młody nie gracz na 2 sezony. Mamy Rashforda, Limgarda, Perreire I McTomineya. Zaczyna to iść w bardzo fajna stronę jeśli chodzi o kadrę. Więc nie rozumiem podejścia Eda I blokowanie menadżera w jego koncepcji. Styl ma wiele do zarzucenia ale uważam że następca Mou będzie miał lżej jeśli chodzi o kadrę
Hoodys: W czym następcą będzie mieć łatwiej ? Ściągnie 30 letniego przeciętniaka z serie a za 60,70 mln i następca będzie musiał go wywalić, nawet nie za 1/4 kwoty pewnie.
mishaplc: właśnie nie było nawet tematu a monitorowałem chyba wszystkie możliwe media (prócz tv trwam i tv puls) , on wciąż jeszcze nie podpisał nowego kontraktu z bd bo ewidentnie liczy albo na lepszą kasę albo na lepszy klub
no cóż pewnie dużo jest spraw o którym my szare myszki nie usłyszymy
aldehyd: Przypomnieć Ci jak się skończył nasz ostatni transfer wyróżniającego się zawodnika z Borussii? Pulisić to ciekawy zawodnik, lecz problem z BVB jest taki, że w łatwej niemieckiej lidze dużo graczy się wyróżnia, a następnie po transferach za granicę (nie tylko do nas) gasną.
pawbuk6: Kibice chcieliby jakiegokolwiek transferu, za obojętnie jakie pieniądze. W rzeczywistości jednak Manchester United jest firmą, która nie może dokonywać całkowicie nieopłacalnych transakcji, w dodatku z perspektywą jedynie krótkoterminową. Mou mysli raczej maksymalnie w kontekście następnych dwóch sezonów, zarząd musi jednak realizować cele długofalowe.
Slawek7: Zarząd Manchesteru United przez całe okienko podkreślał, że jest gotowy kupić zawodników, którzy będą lepsi od piłkarzy z obecnego składu-trzeba przyklasnac zarzadowi,ze nie okazal sie szalonym desperatem.Jestem za wydawaniem pieniedzy a nawet za przeplacaniem,przebiciem,nadplaceniem i tp,ale za graczy typu Mbape,Neymar,Hazard JAKOSCIOWYCH w skrocie.Po co kolejni sredniacy skoro wsoich mamy pod dostatkiem.Lepiej nie kupic nigoko niz Maglajera za 70 baniek i tp.Brawo ED!
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.