Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

John Hartson: Ataki United są przewidywalne

» 9 lutego 2015, 12:25 - Autor: Rio5fan - źródło: BBC.com
Były napastnik West Hamu oraz ekspert w programie Match of the Day, John Hartson, w wywiadzie dla BBC stwierdził, że ataki wyprowadzane przez Manchester United są zbyt powolne i przewidywalne.
John Hartson: Ataki United są przewidywalne
» Czy Louis van Gaal zdoła wyciągnąć ze swoich piłkarzy to, co najlepsze?
Czerwone Diabły w końcowych minutach starcia z West Hamem uratowały remis dzięki trafieniu Daleya Blinda.

- Spodziewałem się dużo większej liczby bramek zdobytych przez Manchester United, głównie ze względu na ogrom talentu, jakim Louis van Gaal dysponuje w przednich formacjach swojego zespołu. W meczu z West Hamem widzieliśmy, że brakuje im dynamiki. Częściowo jest to spowodowane przez system, którego używa Holender. Nie pozwala on wykorzystać najlepszych cech poszczególnych piłkarzy.

- Widzieliśmy już kilka formacji United w tym sezonie, lecz wydaje się, że Van Gaal będzie trzymał się czwórki w obronie, diamentu w środku oraz dwójki napastników. To bardzo wąskie ustawienie dla pięciu najbardziej wysuniętych graczy, a przestrzeń do gry ma pochodzić od włączających się bocznych obrońców. Antonio Valencia i Luke Shaw dostają się w odpowiednie strefy, lecz nie potrafią posłać odpowiednich podań w pole karne.

- Znakomity zespół United, z którym miałem okazję rywalizować w latach 90-tych zapewne rozerwałby obronę rajdami skrzydłowych, a napastnicy mieliby wiele świetnych dograń. Ta drużyna tego nie robi, co oznacza, że dwójka napastników ma dużo pracy poza polem karnym. United zmieniają swoje oblicze tylko wtedy, kiedy gonią wynik. Wówczas planem B jest posyłanie długich podań do Marouane‘a Fellainiego. Tak, to sprawdziło się na Upton Park, ale taki styl sprawia, iż pomija się Wayne‘a Rooneya czy Ángela Di Maríę. Nigdy wcześniej nie widziałem tak grającego Manchesteru United.

- Di María grał na szczycie diamentu United w starciu z West Hamem, ale nie wiem, czy taka rola do końca mu odpowiada. Argentyńczyk rozegrał jeden z najlepszych meczów w barwach Czerwonych Diabłów w konfrontacji z Queens Park Rangers. Van Gaal także użył wówczas tego systemu, lecz Di María grał na lewej stronie diamentu, za plecami Juana Maty. Rooney i Van Persie operowali wtedy z przodu. Przeciwko Młotom Ángel nie mógł wykorzystać swojej szybkości i umiejętności znakomitego dośrodkowania piłki. Środek pola był bardzo zatłoczony i on tracił futbolówkę za każdym razem, kiedy próbował dryblować. Chciałbym go ponownie zobaczyć na skrzydle, gdzie jest więcej miejsca i dochodzi do pojedynków jeden na jeden z obrońcą.

- Van Gaal ustawia Rooneya na prawej stronie diamentu, ale nikt mi nie wmówi, że ta pozycja umożliwia mu pokazanie tego, co najlepsze. Uwielbiam patrzeć na jego grę, lecz chciałbym go oglądać jako środkowego napastnika. Anglik gra w obszarze, który umożliwia oszczędzanie sił. To nie jest jednak koniecznie, gdyż z jego kondycją nadal wszystko w porządku.

- Tak, jego podania z linii pomocy przydają się drużynie, ale on jest najbardziej wartościowy jako napastnik. Chcę widzieć głodnego gry Rooneya, który biega po całym boisku. W tym momencie gra niezgodnie ze swoim charakterem, stara się być poukładany, co dodatkowo potęguje opaska kapitańska. Teraz jest mniej efektywny. Lepiej pozwolić mu grać jego futbol.

- Częścią problemów United jest tempo ich gry. Ich podania wydają się nie być wystarczająco szybkie i nie kreują miejsca z przodu. Z Falcao i Van Persiem ich atak nie jest zbyt dynamiczny i sądzę, że ta dwójka do siebie nie pasuje. W meczu z West Hamem tylko kilka razy dobrze współpracowali. Kolumbijczyk miał jedną znakomitą okazję, którą powinien był wykorzystać.

- Nie ma wątpliwości, że Falcao ciężko pracuje. Widać to było nawet w pierwszej połowie, kiedy nie otrzymywał piłek, dzięki którym mógłby zagroził Młotom. Uważam, że on robi to, by nieco poprawić poziom swoich występów. Nie widać u niego jakości, którą pokazywał w ostatnich latach. Van Persie zawsze gra na szerokości pola karnego i lubi kończyć akcje. Widzę, że Holender dobrze współpracuje z Jamesem Wilsonem, ale osobiście postawiłbym na duet Rooney – Van Persie, który nieźle prezentował się w przeszłości. Lubię Falcao, lecz sądzę, że jego sprowadzenie zaburzyło współpracę wspomnianej dwójki.

- United nie przegrywają zbyt często, bo zostali pokonani tylko raz w przestrzeni ostatnich 17 spotkań. Widać jednak, że się męczą, a ich zwycięstwa zwykle nie są zbyt przekonujące. Nie stracili wielu bramek, ale styl ich ataków odbiega od tego, do czego się przyzwyczailiśmy. Nie tego spodziewałem się po piłkarzach, których Van Gaal ma do dyspozycji. Sposób wykorzystania Fellainiego jest najlepszym przykładem tego, że to nie jest Manchester United, który wszyscy znamy.

- Jeśli Czerwone Diabły prowadzą, to go nie oglądamy. Jeżeli jest odwrotnie, to Belg wchodzi na boisko, by wygrywać pojedynki główkowe. Ten pomysł to sposób na doprowadzenie do wyrównania, ale ataki Manchesteru są przewidywalne i nudne. Chciałbym, by 75 tysięcy kibiców przychodzących na Old Trafford cieszyło się futbolem swojej drużyny. Tylko pozycja w pierwszej czwórce chroni Van Gaala przed krytyką. Holender musi wykonać mnóstwo pracy, by tam pozostać – powiedział Hartson.


TAGI


« Poprzedni news
Mata: Walka o Ligę Mistrzów jest zacięta
Następny news »
Jones: Potrzebujemy zwycięstwa z Burnley

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (33)


szabo1878: GENIALNA wypowiedz. wszystko rozlozone na czynniki, konkretne wypowiedzi, ukazuje wszystkie nasze problemy.

mam nadzieje, ze Van Gaal sobie to przeczyta :P
» 9 lutego 2015, 20:21 #26
DevoMartinez: A skoro ich nie mamy to znaczy tyle, że rozegranie mamy słabe. Kto z pomocy ma zagrywać dokładne prospopadłe piłki? Rooney? Di Maria chyba jedną taką tylko posłał w tym meczu. Ośli upór w wystawianiu Roo w środku a gość z wielkim potencjałem grzeje ławę :/
» 9 lutego 2015, 19:56 #25
arkadio95: Zgadzam się z DevoMartinezem chciałnym zobaczyc ustawienie 4 2 3 1
RvP na szpicy za nim na srodku rooney na skrzydlach AdM i Januzaj za nimi herera i blind/felaini no i w obronie shaw rojo jones/smalling i valencia
» 9 lutego 2015, 21:08 #24
LisyUnited: Rooney - Van Persie
» 9 lutego 2015, 17:03 #23
DevoMartinez: W sumie na tym diagramie fajnie widać jak ruchliwy jest Falcao i jak statyczny RvP ;) Falcao z Roo w ataku a Herrera w pomocy chciałbym zobaczyć. RvP jest strasnzie chimeryczny, jak mu się chce to potrafi biegać, pomóc w utrzymaniu piłki a ma mecz gdzie się przechadza i chęci walki o piłke nie widać. Z WHU pare razy zwróciłem uwage na wyrzuty z autu Valencii to niektórym nawet się nie chce do piłki wyjść. Słabo to wygląda bo może świadczyć o nieciekawej atmosferze w zespole i pojawiającym sie mamtowdupiźmie.
» 9 lutego 2015, 15:54 #22
Kundziu: Na tym diagramie absolutnie tego nie widać ;) Ten diagram pokazuje natomiast, że napastnicy musieli wracać się do pomocy albo nawet obrony żeby dotykać chociaż piłkę.
» 9 lutego 2015, 16:13 #21
DevoMartinez: Kolego oczywiście, że to widać. Falcao nigdzie na dłużej nie zostawał bo ma sład rozrzucony po całej połowie przeciwnika, RvP trzymał się głownie 3 mmiejsce na boisku. I nei zapopominaj, że napasnticy się cofają też jak się bronimy a nei tylko po piłkę jak atakujemy ;)
» 9 lutego 2015, 16:51 #20
PLDan11: Di Maria i znakomite dośrodkowania? Hah, to dobre. Dzieciaki grające na orlikach lepiej to robią. Di Maria posyła katastrofalne wrzutki, a Van Gaal stawia na niego uparcie od początku sezonu.
» 9 lutego 2015, 14:55 #19
Derp: dlaczego ta nasza przestarzała myśl wciąż opiera się na bezproduktywnym przetrzymywaniu piłki, ciągłym nadużywaniu wręcz możliwości przenoszenia gry ze skrzydła na skrzydło i wyczekiwaniu na błąd przeciwnika zamiast próbować taki błąd wymusić?

jeżeli w dalszym ciągu grać będziemy takimi carrickami i zawodnikami nie na swojej nominalnej pozycji (czyt. di maria, rooney) to jedyne co będzie wzrastało to tylko i wyłącznie procentowe posiadanie piłki. herrera musi grać ze względu na jego niekonwencjonalne zagrania i prace na boisku, rooney jest świetny jako napastnik i w razie potrzeby z głową opuszcza swój posterunek. jestem przekonany, że taki ofensywny rooney czy di maria odciągali by uwagę przeciwnika od van persiego dając mu większe pole do popisu. jestem także pewny, że taki blind wspierany przez fellainiego i herrera jest w stanie dzielić i rządzić w środku pola.

dlaczego nie stawiamy na taki wariant? toż to przepis na sukces ...

--------------- DE GEA ---------------
VALENCIA - JONES - ROJO - SHAW
---------------- BLIND ----------------
---- FELLAINI -------- HERRERA ----
-------------- DI MARIA --------------
--- VAN PERSIE ----- ROONEY ------
» 9 lutego 2015, 13:26 #18
mcis: "takimi carrickami"... ee Carrick nie gra juz jakis czas, ma miesieczna kontuzje, wiec kogo jeszcze masz na mysli?

w twojej formacji przenosisz jednego zawodnika i wymieniasz 2. zmiany czysto kosmetyczne. i jesli juz o zawodnikach mowa to zamiast Felli wore Januzaja, nawet jesli jest nieco gorszy, to niech sie mlodziak ogrywa, zaowocuje to w przyszlosci
» 9 lutego 2015, 13:40 #17
trikos: Otóż to, jak mamy 2ch killerów na szpicy to będą walczyć o bramkę a nie ze sobą współpracować, Di Maria musi się rozpędzić dryblować,dorzucać, Rooney musi asystować strzelać ale grając jako cofnięty napastnik, Fellaini musi być BTB a Herrera rozgrywać, Blind regulować tempo... to aż takie ciężkie ? :(
» 9 lutego 2015, 13:43 #16
mcis: 1) nie odpowiedziales na te "Carricki"

2)piszesz ze DiM potrzebuje zmiany i ustawiasz go dokladnie w tym samym miejscu co wczesniej. juz chyba lepiej go zamienic miejscami z Herrera i dac mu wiecej miejsca do rozpedu. co do Fellainiego jako BtB, to sie nie sprawdzil. on gra albo jako zagrywajacy na pozycji OP (wtedy odegrania z glowki do napastnika), albo od biedy jako klasyczny SP. On nie ma predkosci i przyspieszenia do biegania od bramki do bramki.
» 9 lutego 2015, 14:02 #15
trikos: Komentarz zedytowany przez usera dnia 09.02.2015 14:22

@mcis Ale box to box nie musi mieć prędkości Rooney'a...

------DE GEA------
-25----4----5----3-
---------17--------
----31------21----
--7-----9-----10--

Rooney grał na tej pozycji z Ronaldo i Tevezem i świetnie im to wychodziło i fajnie się wymieniali pozycjami.

Myślę że takie coś mogłoby pograć :)
» 9 lutego 2015, 14:21 #14
Derp: a carrick to może demon prędkości? nie przypadkowo ustawiłem mobilnego blinda za fellainim, poza tym fellaini jest o wiele bardziej inteligentnym zawodnikiem niż wspomniany carrick - tym nadrabia swoje braki szybkościowe (wie kiedy podłączyć się do akcji ofensywnej a kiedy zostać na posterunku - ma gościu intuicje). poza tym dzięki takiemu ustawieniu możemy wykorzystywać jego wzrost chodź by przy stałych fragmentach gry.

swoją drogą co z tego, że di maria wizualnie stoi na tej samej pozycji co poprzednio? chodzi o to, co ma robić na boisku ... on ma być bardziej ofensywnie usposobionym pomocnikiem niż podwieszonym napastnikiem. powinien grać coś takiego jak rooney obecnie i skupić się na asystowaniu, nie koniecznie strzelaniu bramek. przecież di maria nie był znany ze swej bramkostrzelności tylko kreatywnych asyst. herrera i fellaini mają zadatki na świetnych btb, a blind do spółki z di maria to jak dwa brakujące fragmenty układanki.
» 9 lutego 2015, 14:26 #13
mcis: @derp
no to teraz sie usmialem

1) co ma predkosc Carricka do pozycji BtB? on nigdy nie gral na tej pozycji. zawsze byl SP, a ostatnio DP. BtB musi byc szybki, zeby nadazac za akcja przechodzac od bramki do bramki.

2) Carrick jest najbardziej inteligentnym pilkarzem MU i jedynie Blind moze z nim konkurowac, ale rozumiem, ze to kwestia do dyskusji. moze tobie chodzilo o boiskowe cwaniactwo lub blyskotliwosc zagran, ale to nie to samo co boiskowa inteligencja

3) jesli ustawiasz zawodnika na pozycji OP to chyba oczekujesz, ze bedzie sie tak zachowywal, jesli DiM to dla Ciebie SP, to moze z laski swojej umiesc go na wlasciwej pozycji. to nie matura, czytelnik nie musi sie zastanawiac co autor mial na mysli
» 9 lutego 2015, 15:05 #12
Diablord: Derp twierdzisz ze FAILlaini jest intelignetniejszym graczem od Caricka xD?
Carick w sezonie 2012/2013 byl wybrany do 11 ligi i nominowany do nagrody najlepszego pilkarza ligii. Niestety od czasu nadejscia Moyesa jego forma spadla, ale nie zmienia to faktu, ze ma duzo lepszy przeglad pola i podanie od fellainiego.
» 9 lutego 2015, 17:01 #11
Derp: Komentarz zedytowany przez usera dnia 09.02.2015 19:42

carrick był znośny za czasów c.ronaldo, który to nie potrzebował kreatywnych środkowych. wciąż określacie carricka jakimiś zwrotami zaczerpniętymi od najlepszych zawodników, dajcie spokój ... carrick i przegląd pola? wiecie co to w ogóle znaczy? podania penetrujące w jego wykonaniu zliczę chyba na palcach u jednej ręki.

czy ja pisze niewyraźnie? opisałem czego oczekuje od takiego zawodnika jak di maria a nie po jakich sektorach ma się poruszać. ofensywny pomocnik to wciąż pomocnik tyle że z ofensywnym usposobieniem - di maria swoją grą w ostatnich spotkaniach przypominał bardziej napastnika a nie ofensywnego pomocnika. dzisiejszy futbol w najlepszym wydaniu wymaga od zawodników uniwersalności, carrick natomiast nadaje się bardziej na środek obrony, ale teraz nawet od stoperów wymaga się dobrej gry w powietrzu i kreatywnego wprowadzania piłki do gry. fellaini ma zdecydowanie bliżej do btb niż carrick, którego w swej kreatywności zjada nawet anderson :x
» 9 lutego 2015, 19:36 #10
mcis: jest jeden problem. przy pomocy diamentu442, LvG probuje przemycic formacje 352. styl jest prosty. boczni obroncy dzida do przodu, a Blind ma sie cofac do obrony i asekurowac. problem w tym, ze Blind to raczej klasyczny SP, niz klasyczny DP i nie zawsze wraca sie do 2 obroncow. zostaje wiele miejsca i nasi 2 obroncy praktycznie musza odpierac ataki 3 lub 4 przeciwnikow
» 9 lutego 2015, 13:14 #9
qbsonUTD: Zgadzam się jeśli chodzi o to "przemycanie".
» 9 lutego 2015, 14:18 #8
4uKrychu: Falcao to świetny piłkarz, uwielbiam jego grę, jednak fakt faktem, że z jego powodu Rooney nie może grać w ataku, a również i James Wilson który zapowiada się genialnie, mógłby dostawać jeszcze więcej szans. Jestem osobiście zwolennikiem wprowadzania piłkarzy z akademii, nawet kosztem nieco gorszej jakości gry, bo to piłkarze oddający serce dla klubu, a nie najemnicy za ogromną kasę. I to widać w ich grze. Nie sądzę, aby van Gaal wykupił kolumbijczyka.
» 9 lutego 2015, 13:02 #7
Bossicky: by wprowadzać graczy z Akademii to najpierw trzeba mieć porządna akademie... Akademia United to nie La Masia - nasi młodziezowcy są przeciętni. Każdy akademie united ocenia przez pryzmat class 92 - a to był "przypadek" ilu potrafisz wymienić wchowanków United którzy odgrywają wiodącą role w europejskich klubach?
» 9 lutego 2015, 16:22 #6
shovit12: Prawda, prawda i tylko prawda!!
» 9 lutego 2015, 13:01 #5
kendzi: jak patrze na mecze Man Utd to strasznie się męcze :-( ciezko ogladac, smutne to co sie stało z tym zespołem po odejsciu wybitnego trenera:-(
» 9 lutego 2015, 12:45 #4
trikos: Pod koniec jego kadencji zachował się jak doświadczony kowal i skuł 20 medal mistrzów na rozgrzanej do czerwoności formie Robina, ale gra nadal wymagała poprawy...
» 9 lutego 2015, 12:59 #3
kendzi: Prosimy o kulturalne wypowiedzi. Przekleństwa (nawet wygwiazdkowane), obrażanie piłkarzy, klubów lub użytkowników, pisanie dużymi literami, spamowanie oraz bezsensowne komentarze będą karane ostrzeżeniami i banami, bez odwołania!
» 9 lutego 2015, 12:42 #2
Shadiiist: Nie przesadzaj, groszek u nas w ostatnim sezonie grał co najwyżej słabo.
» 9 lutego 2015, 13:34 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.