» 8 października 2012, 18:37 - Autor:
bubi - źródło: SportIntelligence.com
Zarówno Manchester United jak i Real Madryt mogą pochwalić się znakomitymi wynikami sprzedaży klubowych koszulek w ciągu pięciu lat.
» Nike i Manchester United współpracują od 2002 roku
Od sezonu 2007/08 do sezonu 2011/12 Czerwone Diabły i Królewscy sprzedali średnio po 1,4 miliona koszulek na rok, co czyni z wymienionych klubów największych sprzedawców replik.
Nike, producent koszulek Manchesteru United dostarcza również ubrania do m.in. Barcelony, Arsenalu, Juventusu i Interu, natomiast Adidas, sponsor odzieżowy Realu, współpracuje z Chelsea, Bayernem, Liverpoolem (do sezonu 2011/12) i Milanem.
Poniżej przedstawione są dane liczbowe producentów koszulek (klub/średnia liczba sprzedanych trykotów na rok):
Nike:
1. Manchester United – 1,4 miliona sztuk
2. Barcelona – 1,15 miliona sztuk
3. Arsenal – 800 tysięcy sztuk
4. Juventus – 480 tysięcy sztuk
5. Inter Mediolan – 425 tysięcy sztuk
Adidas:
1. Real Madryt – 1,4 miliona sztuk
2. Chelsea – 910 tysięcy sztuk
3. Bayern – 880 tysięcy sztuk
4. Liverpool – 810 tysięcy sztuk
5. AC Milan – 350 tysięcy sztuk
Według SportIntelligence.com, przedstawione powyżej dane nie odzwierciedlają rzeczywistych wyników sprzedaży, bowiem jedynie trzy kluby (MU, Real i Barcelona) mają stałą liczbę sprzedanych trykotów na rok, która oscyluje w granicach miliona sztuk. Reszta klubów rokrocznie przeskakuje z miejsca na miejsce w rankingach sprzedaży - liczba zakupionych produktów jest zależna głównie od pozycji w jakiej się klub znajduje, tj. od wyników klubu podczas sezonu, transferów, czy wygranych trofeów.
Jak mówi strona internetowa Manchesteru United, w ostatnich 12 miesiącach sprzedano ponad 5 milionów licencjonowanych przez klub produktów, z czego 2 miliony to ubrania. Jednak okres 12 miesięcy może pokrywać się z dwoma oknami transferowymi, podczas których sprzedaż koszulek jest największa.
- Ponad 40 procent sprzedanych produktów licencjonowanych Manchesteru United to koszulki, co jest niewiarygodnie wysokim wynikiem w porównaniu do innych europejskich potęg futbolowych – mówi dr Peter Rohlmann, specjalista ds. PR-Marketing.
- Znaczny wzrost sprzedaży odnotowali finaliści Ligi Mistrzów (Bayern i Chelsea red.) Zmieniający się producenci oraz sukcesy klubu na szczeblu międzynarodowym to główne przyczyny wzrostu sprzedaży – koontynuuje Rohlmann.
Jeśli chodzi o ogólną, globalną sprzedaż wszelkich produktów licencjonowanych, nie tylko koszulek meczowych, lecz także butów, szalików, piłek, toreb i wielu innych przedmiotów, Manchester United i Liverpool odnotowują największe na świecie zyski, zostawiając Hiszpanów daleko za nimi.
Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis
nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.