Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

„Śpiewający sektor” na Old Trafford

» 17 kwietnia 2012, 23:19 - Autor: matheo - źródło: The Independent
Koniec z cichym dopingiem na Old Trafford. Kibice Manchesteru United dopięli swego i wkrótce na stadionie wyodrębniony zostanie sektor, w którym zasiadać będą tylko fani gotowi zdzierać gardło za swój klub.
„Śpiewający sektor” na Old Trafford
» Koniec z cichym dopingiem na Old Trafford. Kibice Manchesteru United dopięli swego i wkrótce na stadionie wyodrębniony zostanie sektor, w którym zasiadać będą tylko fani gotowi zdzierać gardło za swój klub.
„Śpiewający sektor” ma pomóc kibicom Czerwonych Diabłów zagłuszyć fanów drużyny przeciwnej, którzy często są głośniejsi od sympatyków mistrzów Anglii. Nie powinna więc powtórzyć się już sytuacja sprzed czterech lat, kiedy sir Alex Ferguson określił atmosferę panującą na Old Trafford jako pogrzebową.

Wydzielenie specjalnego sektora zbiegło się w czasie z relokacją fanów drużyny gości, którzy tak jak w ostatnim meczu z Aston Villą, mają od tej pory zasiadać na trzecim poziomie trybuny sir Alexa Fergusona. Zwolniony zostanie więc południowo-wschodni narożnik, gdzie do tej pory pojawiali się przyjezdni kibice.

Zmiana podyktowana jest nie tylko postulatem kibiców Manchesteru United, ale także względami ekonomicznymi, gdyż goście często nie wypełniali przeznaczonego dla nich sektora. W „Scoreboard Paddock” mają od nowego sezonu zasiadać wyłącznie posiadacze karnetów. Na razie nie ustalono jaką pojemność będzie miał „śpiewający sektor” – w grę wchodzi 1400, 1900 lub 2500 miejsc.

Przez najbliższe dwa tygodnie trwać będą konsultacje z policją, która sprawdzi, czy nowy sektor dla gości spełnia warunki, jeśli chodzi o kwestię odpowiedniej separacji kibiców i spraw logistycznych. Jeżeli wszystko pójdzie po myśli kibiców i klubu, to nowy podział wejdzie w życie od przyszłego sezonu.


TAGI


« Poprzedni news
Parlour: Scholes mógłby zastąpić Wilshere'a
Następny news »
Wywiad: Ashley Young

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (58)


tom90: Bardzo dobra wiadomość! Może to poprawi trochę atmosferę na OT, bo ostatnimi czasy przypominała ona bardzo atmosferę z np. białego Madrytu czy Stamford Bridge. Ten klub i piłkarze zasługują na wielkie wsparcie przez pełne 90 minut. Niby to tylko 2,500 tysiąca, ale taka ekipa zawsze rozrusza przynajmniej sąsiednie trybuny Teatru Marzeń.
» 19 kwietnia 2012, 20:01 #56
ghiio: Sorry za offtopic
Ale właśnie zobaczyłem zapowiedź filmu dokumentalnego z serii "Katastrofy w przestworzach"
W poniedziałek o 21 na National Geographic ma być odcinek o katastrofie w Monachium. Myślę ze to może być ciekawe i pouczające dla fanów Manchesteru United dowiedzieć się co tak naprawdę się tam zdarzyło.
» 19 kwietnia 2012, 19:33 #55
ManUnited11122: Taka jakby Zabrzańska Torcida....

(Oby) xD :D
» 19 kwietnia 2012, 17:50 #54
tomManUnited: Skończy się w końcu piknik na Old Trafford może ktoś schudnie przez to a nie bułka + cola i taki to doping. Dobrze pomyślane.
» 19 kwietnia 2012, 17:15 #53
satan23: Nareszcie !! Jakiś koszmar na trybunach jest, cicho i nudno... Poza tym kibice często pomagają wygrywać mecze i tego nam brakowało w tym sezonie.
» 19 kwietnia 2012, 11:22 #52
michalmisiu: No, ciekawe jak to będzie naprawdę wyglądało. Za każdym razem jak byłem na Old Trafford to wydawało mi się, że jestem na meczu NHL. Wszyscy siedzą cicho, od czasu do czasu jakieś ochy i achy bądź "boo-hoo" w zależności od tego co dzieje się na murawie a poza tym raz na ruski rok ktoś zaintonował "Glory, glory ManUnited" lub "United!United!" i w sumie to by było na tyle... czyli jak na NHL - "Let's go Penguins!", "Pittsburgh!Pittsburgh!" a potem dokańczamy hot-doga. Jeśli tam na tym "śpiewającym sektorze" nie będzie wodzireja to i tak czarno to widzę. Nawet na wyjazdach, mimo że jest jakaś tam różnica to dopóki Manchester przegrywa to jest stypa. To samo tyczy się większości kibiców w całej Anglii, nie tylko MU.
» 19 kwietnia 2012, 05:51 #51
wrobel1992: "Wodzirej" rozwaliłeś mnie na łopatki:D Po prostu potrzebny będzie gniazdowy:)
» 19 kwietnia 2012, 11:12 #50
satan23: Może Mc by się przydał ;]
» 19 kwietnia 2012, 11:19 #49
michalmisiu: No nie, chodziło mi o wodzireja z weselnej zabawy....Dla twojej wiadomości - na niektórych stadionach gniazdowy zwany jest potocznie wodzirejem i dlatego tak napisałem.
» 20 kwietnia 2012, 02:33 #48
vip14: Cały Stadion musiałby być w takich sektorach. Kibice mają powody do śpiewania, bo Manchester United jest NAJLEPSZY. FOREVER UNITED ;)
» 18 kwietnia 2012, 18:00 #47
wiciors: No i dobrze. Pikniki się skończą. Nie wiem czy źle mówię, ale wydaje mi się, że Real ma taki sektor. Często oglądam Krolewskich na SB i tam z tyłu po lewej stronie jest taka grupka z bannerem "Ultras" i stamtąd plynie doping.
» 18 kwietnia 2012, 16:07 #46
grzeho16: no w końcu.coś w stylu młynu który jest na wiśle. przecież to obciach że taki klub jak wisła ma głośniejszy doping niż manchester
» 18 kwietnia 2012, 15:39 #45
cholew4: Niekoniecznie obciach, My w Polsce jesteśmy strasznie przywiązani do klubów, a rozejrzyj się po stadionach Anglii tam średnia wieku jest bardzoo wysoka co za tym idzie nie ma "zdzierania gardła" bynajmniej ja tak uważam. Głośniej ejst u mnie w pokoju niż na tym stadionie jak Gra Manchester !!
» 18 kwietnia 2012, 16:04 #44
HeadhunterCFC: Dobry pomysł . Mówiąc szczerze doping na stadionach Premier League jest daremny . Patrząc na LE czy LM to gdy do Anglii przyjeżdżają kibice z Niemiec czy Hiszpanii słychać tylko ich ( nie mówiąc co by się działo jakby Polacy tam przyjechali , zresztą próbka była na City-Lech ) . To jest jedyny mankament , w Anglii nie ma jakiś widowiskowych opraw czy głośnego dopingu przez cały mecz .
» 18 kwietnia 2012, 15:14 #43
RooneyMU: Z tą Hiszpanią to przesadziłeś.
Kibice barcelony i Realu śpiewają na dobrą grę a gwiżdżą na złą.
» 18 kwietnia 2012, 16:19 #42
RedUnitedfan: RooneyMU i mówi dobrze bo tak to kibice Barcy muszą śpiewać ciągle
» 18 kwietnia 2012, 18:49 #41
eXtremista: @RooneyMU
Zapomniałeś, co było na meczu z Bilbao czy Ajaxem? Zagłuszyli naszych...
» 18 kwietnia 2012, 19:04 #40
ferdek: eXtremista zapomniałeś że bilbao przez cały mecz dobrze grało więc kibice śpiewali.
» 18 kwietnia 2012, 20:41 #39
eXtremista: @ferdek
Ale prawda jest taka, że drużyna najbardziej potrzebuje dopingu gdy gra nie idzie. Kto oglądał finał LM LFC - Milan wie, że kibice mogą zdziałać cuda.
» 18 kwietnia 2012, 21:40 #38
ferdek: Nie zaprzeczam ale gdyby bilbao grało słabo to tez by nie mieli by dopingu.
Prawdę mówiąc w tej kwestji najlepsi są polscy kibice.
» 19 kwietnia 2012, 17:12 #37
Fabio: Jeden sektor nic nie da tego typu kibice ,powinni być rozlokowani po całym stadionie ,w grupkach po 50 osób. Wtedy jakby wszyscy w każdym sektorze zaczęli śpiewać to śpiewałby całym stadion ,a nie jeden sektor.
» 18 kwietnia 2012, 14:52 #36
GBest93: Da i to bardzo dużo :)
» 18 kwietnia 2012, 15:12 #35
cholew4: Zaczną od jednego sektora może reszta stadionu ruszy ^^
» 18 kwietnia 2012, 16:05 #34
N17: Załóżmy, że lubisz kukurydzę i nienawidzisz groszku. Co lepiej jeść, sałatkę groszkowo-kukurydzianą, czy samą słodką kukurydzę z puszki?
» 18 kwietnia 2012, 21:49 #33
Giggs88: @Fabio Nieprawda, najwięcej daje jeden duży zorganizowany sektor. Wiem, bo chodzę na młyn jednego z polskich klubów i 2500 ludzi na sektorze potrafi dać naprawdę bardzo głośny doping, dużo głośniejszy niż grupki porozrzucane po całym stadionie.
» 18 kwietnia 2012, 22:52 #32
RedUnitedfan: Genialnie przestane narzekać podczas meczu ;-D
» 18 kwietnia 2012, 13:36 #31
Filipdm: na wyjazdach Red Army spisuje siĂŠ lepiej
» 18 kwietnia 2012, 13:19 #30
Feher: od 1500 do 2500 spiewajacych gardel to troche malo w porownaniu z calym stadionem 76000 :) musialo by zasiadac wiecej polskich fanow MUT to napewno wszystko bylo by inaczej, bo przeciez mamy jeden z najlepszych fanow na swiecie, jak nie najlepszych :) nie mylic z pseudo kibicami :) GGMU
» 18 kwietnia 2012, 11:37 #29
GBest93: To nie wina kibiców , lecz rządu.
» 18 kwietnia 2012, 13:42 #28
IronCrimson: ano. Powinien być skrajnie ostry zamordyzm i okrutnie wysokie kary. Tylko najpierw trzeba zainwestować w systemy
» 19 kwietnia 2012, 11:12 #27
SamsonDDZ: Nie jest to mało i zgadzam się z osobami, które widziały co się dzieje na młynach. Mnie osobiście oprócz dopingu brakuje bardzo opraw (nie mówię tu już nawet o pirotechnice, która dopracowana z oprawą potrafi być cudowna) ale nawet o zwykłych kartoniadach. Ważne spotkania i daty dla klubu powinny być uczczone specjalnymi oprawami. W tym przypadku wystarczy pooglądać co zrobili chłopaki z żylety bo znają się na tym bardzo dobrze. Na równi z nimi leci wiara Lecha.
» 18 kwietnia 2012, 10:48 #26
NanoUnited: to ja dla odmiany uważam że wszelkiej maści pirotechniczne zabawki, należy trzymać z dala od boisk.
» 18 kwietnia 2012, 10:56 #25
SamsonDDZ: Jeżeli wszystko jest dograne na ostatni guzik z ochroną boiska i wszelkimi służbami porządkowymi to wydaje mi się, że jest ok.
Natomiast napisałem, że pirotechnikę omijam bo wystarczy polot przy robieniu zwykłych opraw i atmosfera na stadionie robi się o wiele przyjemniejsza :)
» 18 kwietnia 2012, 11:00 #24
nirvanes: Ja już zdecydowanie bardziej wolę tą grobową atmosferę niż takie zachowania, które mają miejsce na polskich trybunach. Zgadzam się, że czasem fajnie byłoby zobaczyć jakąś ciekawą oprawę ale może lepiej żeby angielscy kibice nie uczyli się kibicowania od polskich:P Swoją drogą nie jest dziwnym, że kibice na meczach w Polsce wolą zając się czymś innym np staniem tyłem do boiska i podskakiwaniem.. bo na murawie zazwyczaj dzieją się takie rzeczy, że ciężko to na trzeźwo oglądać.
» 18 kwietnia 2012, 13:02 #23
SamsonDDZ: @nirvanes Na meczu Manchesteru $ity też można było zaobserwować takie zachowanie kibiców jak skakanie plecami do boiska ale kibicom $ity akurat najmniej się dziwię na ich miejscu skakałbym tak cały mecz :D Co się zaś tyczy tej grobowej atmosfery to jestem pewien, że nasi śpiewacy dostarczą nam dużo emocji :)
» 18 kwietnia 2012, 13:21 #22
GBest93: Jasne . Kibice to kibice , widzowie to widzowie.

Jaka jest różnica? Widz sobie może iść popatrzeć jak ktoś śpiewa , a kibic ma za zadanie wspieranie drużyny podczas meczów , a nie patrzenie i gwizdanie jak coś się nie podoba . Nie na darmo jest wiele przyśpiewek o United i panowie , jeśli mówicie , żeby Anglicy nie uczyli się od Polaków to mało wiecie , bo to Polacy nauczyli się od Anglików właśnie.

W Anglii to zgineło poprzez rząd , który zakazał takich miejsc , a dla mnie własnie nadal ten post stoi pod dużym znakiem zapytania , ponieważ dlaczego teraz dopiero wyszli z taką alternatywą?.

Pomysł świetny i jak wspomniał Samson - oprawy też by mogły być.
» 18 kwietnia 2012, 13:45 #21
SamsonDDZ: A tak nawiasem polecam jubileuszowy filmik kibiców ASSE, którzy podczas jednej połowy zrobili ponad 30 opraw w tym kartoniady i wspaniałe flagi. Nie mogę go w tej chwili nigdzie dorwać ale jak tylko znajdę to postaram się podać tytuł.
» 18 kwietnia 2012, 15:31 #20
Klimaa: Krok milowy. To co do tej pory działo się na OT to wstyd i Alex dobrze nazwał tą sytuację. Oby od przyszłego sezonu było widać poprawę! Póki co Liverpoolowi w tej kwestii czyścimy buty..
» 18 kwietnia 2012, 09:15 #19
GBest93: Swoje mecze na Old Trafford Manchester United rozgrywa od 1910 roku, z przerwą na czas odbudowy po bombardowaniu z II wojny światowej. Jak na ironię, bombardowanie z 11 marca 1941 zniszczyło główną trybunę zaledwie 3 dni po otwarciu stadionu po modernizacji. Dopiero 27 sierpnia 1949 ponownie otwarto obiekt wyprzedanym meczem z Bolton Wanderers.
Prace modernizacyjne z ostatnich dekad przyniosły stadionowi wiele dobrych, ale i mniej korzystnych zmian. Dziś to najwiekszy stadion Premier League, ze wszystkimi miejscami siedzącymi i zadaszonymi. O ile jednak dachem można się szczycić (jeden z największych tego typu w Europie), o tyle zamiana miejsc stojących na krzesełka znacznie osłabiła atmosferę na słynnej trybunie zachodniej, Stretford End.
» 18 kwietnia 2012, 07:49 #18
linox: Szacun, niezla wiedza.
» 18 kwietnia 2012, 14:42 #17
7iverson7: Z 2000 wystarczy,jeśli oni będą się dobrze spisywali,to do śpiewania na pewno dołączy wielu kibiców z innych sektorów.
» 18 kwietnia 2012, 07:43 #16
welllone: Rozbudujmy Old Trafford tak do 100 tysi to problem zniknie. I tak zawsze mamy pełen stadion 75 tysięcy to norma.
» 18 kwietnia 2012, 01:58 #15
GBest93: Barcelona ma stadion na ok.96 tyś i atmosfera jest i tak nie jest za ciekawa , więc jedyne czego trzeba to własnie takich sektorów jakie mają wejść na Old Trafford.

W Polsce popatrz jak kibice szaleją , a dlatego , że są miejsca stojące , ktore moim zdaniem i tak znikną z czasem. Polska jest opóźnionym krajem , dlatego teraz się wyróżniają jeśli chodzi o kibicowanie. Kiedyś Anglia była przykładem i jest nadal dla kibiców. Myślę , że w Anglii to się zmieni i znów będą przechodzić dreszcze w pięknych chwilach.
» 18 kwietnia 2012, 07:57 #14
pakasiedlce: na którym polskim stadionie masz sektor stojący?na którym polskim stadionie masz sektor stojący? Mamy po prostu kiboli, którzy oddają za swój klub całe serce, i jeżdzą za nimi po całej Europie. Jak ekipa Lecha wpadła do $ity to pół Anglii było w szoku jaki doping zrobili. Tam jest inna kultura i inne obyczaje, do napinek są pierwsi np. Red Army, ale dopingu niech się uczą w Warszawie lub innym polskim mieście
» 18 kwietnia 2012, 10:11 #13
GBest93: Komentarz zedytowany przez usera dnia 18.04.2012 13:52

Ja np . jeżdze na mecze Lecha Poznań i jest tam sektor zwany "kocioł".

Co mecz cały stadion zrzuca się na oprawy i w tym owym "kotle" wszyscy muszą spiewać , być prawidłowo ubrani - jeśli nie to bomba i wypad.
Dodam , że nikt nie może siedzieć , więc są to jednak miejsca stojące :)

Tyle w temacie.
» 18 kwietnia 2012, 13:51 #12
designer: no nareszcie ktos ruszyl tam glowa. Az wstyd mi bylo za to ze wysluchiwalem gwizdow na OT kiedy RD byli przy pilce. To bylo nie do pojecia wiec licze ze taka sytuacja sie juz nie powtorzy- NUNCA MAS!
» 18 kwietnia 2012, 01:22 #11
Dubi: 5 tysięcy zagorzałych śpiewaków ,to by było coś ;)
» 18 kwietnia 2012, 01:00 #10
VooperOutlaw: Napisze tak bez Napinki jestem Kibicem jednej z Ekip z Polski ktora ma dosc spory Mlyn ... nie napisze jakiej nie chce tutaj zbednych spinek wszach Laczy nas Kochany Manchester United :) ale jezeli chodzi o 2,500 tys. kibicow nPrawde jest to wystarczajaco ! akustyka jaka niesie sie po takiej kopule jest niewyobrazalanie spotegowana poprzech echo :) jezeli naprawde bede glosno Dopingowac tak jak jest opisane ! w komentach bedziecie pisac Ze to naprawde ,, Red Army '' to naprawde starczy ! ;) a reszta stadionu bedzie sie podlanczac ;)
» 18 kwietnia 2012, 00:46 #9
redmati: Stadion ma pojemność prawie 76tyś. ludzi. Odejmując od tego kibiców gości - średnio kilka tysięcy i wolne miejsca to kibiców United jest ok. 65tyś. Ja rozumiem, że przecież nie wszyscy będą się darli, a 1400-2500 osób to dużo i potrafi zrobić niezłe 'zamieszanie', ale wydaje mi się, że można by wycisnąć więcej(chyba, że fizycznie się nie da dobrać tak trybuny?). Niemniej i tak fajnie, że władze klubu zaczęły coś myśleć nad tym problemem.
» 18 kwietnia 2012, 00:08 #8
Adii07: to zdecydowanie za mało przy pojemności ponad 80 koła. ;/
ale może się z czasem będzie powiększać.. Nauczyć wiare z poznańskiego kotła po angielsku napierdzielać i mogą jechać robić oprawy ! :D
» 17 kwietnia 2012, 23:35 #7
FiFlaK: Nie wiem o jakich kołach mówisz, aczkolwiek Old Trafford mieści 76 tysięcy kibiców (w przybliżeniu).
» 17 kwietnia 2012, 23:55 #6
grandes: Brawo, bywało że na Old Trafford był tragiczny doping (na wyjazdach lepszy) Jeśli będzie grupa zapaleńców to pociągnie cały stadion być może :)
» 17 kwietnia 2012, 23:27 #5
pilchu: Bardzo dobre posuniecie. Doping na OT nie zawsze jest taki, jakby sie tego oczekiwalo. Ogladajac mecz Milan - Barca pomyslalem sobie, ze czegos takiego u nas brakuje. W koncu doping odzyje i bedzie glosno na stadionie, bo teraz czesto panuje piknikowy natroj.
» 17 kwietnia 2012, 23:26 #4
Dybek: Tylko ze te 2.5 tysiaca na caly stadion przyznajmy szczerze to jest nic...
» 17 kwietnia 2012, 23:24 #3
DGA: Uwierz, jest to dużo , Jeżeli ja byłem na meczu 3 ligowej Pogoni Siedlce i na trybunach było 5 tysięcy ludzi, a około 70 osób robiło taką żyletę , że echo szło po całym stadionie.
» 17 kwietnia 2012, 23:34 #2
buhert: DGA co za porównanie haha...

2500 miejsc dla prawdziwych kibiców przy np Bilbao...mało ;) ale zawsze coś :)

pomysł jak najbardziej na plus.
» 18 kwietnia 2012, 08:20 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.