Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Zanikający duch historycznego numeru

» 5 stycznia 2011, 17:44 - Autor: Xeryas - źródło: własne
Czy nie myślicie sobie, czym kierował się sir Alex Ferguson przyznając koszulkę z siódemką na plecach Michaelowi Owenowi? Dlaczego właśnie Anglik, który najlepsze lata kariery ma już zdecydowanie za sobą, otrzymał owiany legendą numer? Dlaczego nie jakiś młody, zdolny zawodnik, których przecież nie brakuje na Old Trafford. Powiem wam, iż ja nie mogę tego zrozumieć, często próbuje znaleźć racjonalne wytłumaczenie całej tej sytuacji. Dlatego postanowiłem przelać myśli na papier i podzielić się z wami, moimi odczuciami.
Zanikający duch historycznego numeru
» Zapraszamy do lektury debiutanckiego felietony naszego redaktora!
W ostatnich dniach jest znowu głośno o powrocie Owena, niby nic wielkiego, taki standard można powiedzieć, Anglik dość często wraca, żeby później znowu zrobić sobie kilkutygodniową przerwę. Zostawmy pechowego snajpera w spokoju, niech mu się wiedzie jak najlepiej, w końcu gra z Diabełkiem na piersi, szacunek najważniejszy. Celem mojego artykułu jest coś dla mnie, nie do końca zrozumiałego a zarazem niezwykle sentymentalnego, mianowicie numer, który widnieje na koszulce kontuzjogennego napastnika - historyczna „7”.

Zacznę od kwestii, która nurtuje mnie najbardziej. Zastanawiam się po prostu czym kierował się sir Alex Ferguson, wybierając Owena na nowego właściciela tej niepozornej a zarazem pięknej cyfry. Prawdą jest, iż Michael to marka sama w sobie, ale nie wmówicie mi, że Boss nie miał pojęcia o problemach zdrowotnych napastnika reprezentacji Anglii, że większość czasu spędzał u klubowych bądź reprezentacyjnych fizjoterapeutów. Może miał nadzieje, że odpowiedzialność, prestiż historycznego numeru pomoże mu w przezwyciężeniu tego wszystkiego, ale czy w takim wieku można liczyć na „cud”, bo tak zamierzam to nazwać, po prostu cud.

Przejdźmy może dalej. Pamiętam bardzo dobrze, iż po transferze Ronaldo ze Sportingu byłem równie sceptycznie nastawiony, względem całej sytuacji. Nasuwały się pytania czy tak młody piłkarz udźwignie ten wielki ciężar? Tą niesamowicie wielką presję, towarzyszącą nie tylko zastąpieniu Beckhama, ale również czy będzie w stanie dorównać legendom numeru „7” – George Bestowi czy Ericu Cantonie? Wydawało się, iż jest to praktycznie niemożliwe, a jeśli jednak to minie sporo czasu, zanim taka sytuacja będzie miała miejsce. Jednak przebolałem to, ponieważ wiedziałem, że chłopak jest jeszcze młody, ma szansę zaistnieć, trzeba go po prostu „popchnąć” w odpowiednim kierunku. Wierzyłem Fergusonowi, do tej pory wierze i to się na pewno nie zmieni.

Mam tylko to jedno pytanie, które nie pozwala mi przestać o tym myśleć: „Dlaczego to któryś z młodych chłopaków, przyszłości United nie dostał tej szansy?”. Przecież był Nani, był nowy nabytek z którym Fergie wiązał tak wielkie nadzieje czyli Ekwadorczyk Antonio Valencia, może to byłby odpowiedni bodziec dla Andersona. Ale tak naprawdę to nie jest moim celem, wymienianie potencjalnych zawodników, ponieważ co ja mogę wiedzieć? Nie jestem na co dzień z tymi chłopakami, ograniczam się wyłącznie do prasy oraz telewizji.

Jednak Ronaldo i Beckham sprostali temu zadaniu, chodzi mi tutaj oczywiście o umiejętności i radość, jaką dostarczali kibicom. Nie chce już sięgać w głębszą przeszłość, ponieważ takich legend jak Cantona czy Best nie trzeba nikomu przedstawiać. Dlatego też moim zdaniem, zaszczyt noszenia koszulki z tym numerem powinien przypaść jakiemuś młodziakowi. Ferguson odkąd pamiętam, kładzie nacisk na szkolenie młodzieży i wprowadzanie ich stopniowo to pierwszego zespołu. Może nie wierzył, że któryś z nich może sprostać temu zadaniu? Ale jak to się miało z wyżej wspomnianymi Cristiano czy Beckhamem, przecież o nich też nikt nie słyszał na samym początku, nikt nie znał ich prawdziwych umiejętności, do czego są zdolni, a jednak dostali szanse i ją należycie wykorzystali, prowadząc United do wielu pięknych chwil. Miejsce „7” jest przecież na boisku...

Nie miałem zamiaru obrażać Owena, ponieważ szanuję go za to, iż gra dla Manchesteru United. Nie myślcie sobie, że to dlatego, iż kiedyś reprezentował barwy Liverpoolu. Ja po prostu jestem lekko rozgoryczony, faktem, iż Ferguson nieumyślnie skazał mnie na brak możliwości, regularnego obserwowania poczynań piłkarza z tym właśnie numerem. Może się to okazać dla was dziwne, ale czegoś mi brakuje na boisku, kiedy oglądam mecze naszej ukochanej drużyny. Myślę, że nie chodzi mi tutaj nawet o osobę, to duch „7” powoduje, że czuję jakąś pustkę...


TAGI


« Poprzedni news
„Sanchez będzie jak Ronaldo”
Następny news »
Szczęśliwa 22. kolejka dla United

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (106)


Najkmanus: co wy z tym bebe przecież to porażka
» 22 lutego 2011, 09:39 #95
Koryt: Dla mnie to jest nie do pomyślenia aby nr 7 nie było w podstawowym składzie. To jest numer ikony drużyny. przynajmniej ja tak uważam i w sumie przez ostatnie lata tak było.
» 7 stycznia 2011, 11:22 #94
ManUniited: Jezuu tak się przejmujecie Tym nr "7" kto ma nosić masakra ... Ferguson dał Owenowi i tyle... Gra cała drużyna nie nr "7" ;)
» 7 stycznia 2011, 11:56 #93
Rarian: Ech, niektórzy strasznie deprecjonują Owen'a... To piłkarz, który osiągnął dwa razy więcej niż Ronaldo, żywa legenda angielskiej piłki, laureat Złotej Piłki, jeden z najlepszych napastników w historii świata. To, że się zestarzał i, co logiczne, odbiło się to na jego formie, nie odbiera mu wielkości i piłkarskiej rangi. To wielki piłkarz i w pełni zasługuje na taki numer.
» 7 stycznia 2011, 00:24 #92
Koryt: Hahah a co on osiagnol skoro on ani razu nie zdobyl mistrza kraju ! Owen nic nie osiagnol jako zespol i Ronaldo moze czyscic buty
» 7 stycznia 2011, 11:19 #91
nosveratu: Koryt idź do obory i ucz się polskiego, później wróć i rozmawiaj...
» 19 stycznia 2011, 11:31 #90
SoSa9: Moim zdaniem ten numer powinien nosić Nani :) on bedzie już za niedługo jednym z najlepszych obok C. Ronaldo, Rooneya czy Messiego ;d
» 6 stycznia 2011, 23:01 #89
bartekdrzazga: 7demka trafi w najbliższym czasie do Naniego, 17 do Obertana, a po zakończeniu kariery przez Giggsa 11 przejmnie Valencia tak czuje :P
» 6 stycznia 2011, 23:11 #88
wrobel1992: zgadzam się bartekdrzazga ze po Giggsie 11 powinien dostać Valencia!
» 7 stycznia 2011, 00:43 #87
Werker999: A ja jestem za tym, żeby po odejściu Giggsa numeru 11 nie dostał nikt. Ryan-piłkarz jeden na milion.
» 7 stycznia 2011, 07:00 #86
PiterParker: Komentarz zedytowany przez usera dnia 06.01.2011 23:01

Yaankes nie do końca masz rację, 7 to legenda, którą zaczął pisać Best, tak jak to robi Giggs z 11 i fakt że jedenaście teraz też będzie numerem kultowym.
Ale co z tego że Cantona grał tylko 5 lat, skoro pewnie wiesz jak ogromny wpływ wywierał na innych piłkarzy, to był prawdziwy przywódca, z postawionym kołnierzykiem gotów walczyć z całym światem, nie ilość a jakość.
Trudno żeby Fergie przekazał ten numer Becksowi gdy grał jeszcze w klubie Eric, a stwierdzenie że Beckham się tego domagał jest zupełnie nieprawdziwe. W swojej autobiografii Becks pisze że kiedy był na wakacjach SAF poinformował go że odbiera mu numer 10, Becks był zły wraca do klubu a tu trener mówi mu że od dziś gra z 7 - to było zaskoczenie a nie domaganie się.
Co do ronaldo to podzielam twoją opinie.
» 6 stycznia 2011, 23:00 #85
CRfan: Komentarz zedytowany przez usera dnia 06.01.2011 23:20

Nie wspomniałeś o Ronaldo, któremu SAF zaproponował numer 7, bo wiedział, ze będzie to najlepszy piłkarz na świecie.

Co się tyczy artykułu, zgadzam się z autorem w 100%...
» 6 stycznia 2011, 23:19 #84
kamilasho: ludzie to jest tylko numer ktory nie sprawi ze zawodnik z nim na plecach wystepujacy bedzie dobrze gral, jestescie zabobonnymi dziecmi i tyle w temacie...
» 6 stycznia 2011, 18:54 #83
cesarz: Komentarz zedytowany przez usera dnia 06.01.2011 18:09

Dawno tak kiepskiego felietonu nie czytałem. Nie mowie o DP, bo tutaj takich wiele. lecz ogolnie. Cały feletion składa się do trzech zdań: "Nie wiem dlaczego Owen ma 7. Beckham i Ronaldo dostali slusznie. A o Cantonie i Bescie pisać nie trzeba". Zero argumentów, tylko gadanie o d... marynie i ubieranie tych trzech zdań w inne słowa.

Może warto postawić jakieś hipotezy? Slyszaleś o takim czymś jak hipoteza?

Każdy zna nienawiść Fergiego do Liverpoolu, fakt samego (w dodatku darmowego) transferu Owena na Old Trafford był swego rodzaju kopem w d... kibiców i ogolnie klubu z Anfield. A nadanie Owenowi "7" to podwójny kop w d... Liverpoolu. To tak jakby "zabranie" Liverpoolowi ich legendy i próba zrobienia Owena legendy United.

Mam nadzieje, ze nastepny razem gdy napiszesz felieton troche pokombinujesz i pomyślisz, bo to, że Beckham, Ronaldo, Best i Cantona mieli "7" i, że Ronaldo był znakiem zapytania wie każdy.

Pozdrawiam.
» 6 stycznia 2011, 18:09 #82
Kordrian10: ciekawe co mówisz :) nigdy o tym tak nie myślałem
» 6 stycznia 2011, 20:18 #81
dawidex: A ja 7 widzę u Obertana
» 6 stycznia 2011, 17:19 #80
suzer7: Tak wielkich graczy jak Cantona, Best, Beckham czy Ronaldo ciężko będzie zastąpić. "Siódemka" jaką mieli zdecydowanie im się należała. Na dzień dzisiejszy nie ma jak dla mnie odpowiedniego gracza w Man.U. któremu siódemka by po prostu pasowała. Valencia jest dobry, ale widząc go z innym nr. niż 25 zdziwił bym się trochę :). To samo Nani, inny nr. niż 17 to po prostu nie Nani :). Jeśli A.Sanchez przeszedłby do Man.U. to myślę, że jemu 7 by odpowiadała :D.
» 6 stycznia 2011, 17:01 #79
Kordrian10: Czytać nie mogę niektórych komentarzy ... K***a bardziej wam zależy na tym numerze niż wszystkim naszym diabłom. Numer nie gra ... i myślę, że tylko takie gwiazdeczki jak np. nani oddały by wiele ze ten numer .

Dla mnie może go dostać byle kto, chcę tylko aby dobrze grał !

GGMU
» 6 stycznia 2011, 16:55 #78
patrykmufc: Dajcie ją Naniemu !
Bo ten numer marnuje się na plecach Owena !
» 6 stycznia 2011, 16:10 #77
Rarian: Komentarz zedytowany przez usera dnia 06.01.2011 16:02

Duch "7" umiera? Bo widnieje na plecach jednego z najlepszych wszech czasów, jedynego w składzie United laureta Złotej Piłki? Wiem, że Owen to już nie ten piłkarz co kiedyś i wiem, że nieczęsto możemy cieszyć oko jego grą, ale mówienie, że to gorszy piłkarz niż Ronaldo, Becks czy nawet Cantony to nieporozumienie. To chodząca legenda piłki nożnej, która co prawda najlepsze lata ma już za sobą, ale nadal tą legendą pozostaje. I na numer ten, z tej właśnie racji, zasługuje :).
» 6 stycznia 2011, 16:01 #76
m4ci3k: Lub Welbeckowi:)
» 6 stycznia 2011, 15:51 #75
PiterParker: Numer 7 oczywiście dla Kuszczaka!
A tak na serio ja bym dał teraz 7 Chicharito, albo w przyszłości Bebe jak będzie dobrze grał. W dalszej kolejności Machedzie, Cleverleyowi bądź innemu zawodnikowi w którym Fergie odnajdzie wielki potencjał.
» 6 stycznia 2011, 15:28 #74
CzarnyMnich: wiesz co wkurzył mnie twój artykuł... zaczynając go czytać miałem nadzieje na jakieś ciekawe przemyślenia i powody dlaczego uważasz tak a nie inaczej a ty uczepiłeś się dwóch argumentów jak pies kota i krążyłeś wokół nich... powiem szczerze że ostatnich dwóch akapitów nie przeczytałem ponieważ poprzednie akapity zagniotły mnie swym ciężarem...
jak dla mnie jeden z najsłabszych tekstów z sekcji naszym zdaniem w ostatnim czasie.
Pozdrawiam
» 6 stycznia 2011, 15:22 #73
grandes: Komentarz zedytowany przez usera dnia 06.01.2011 14:39

Na Boga Antonio ma dopiero 25 lat !! wróci pewnie pod koniec zezonu. Według ciebie zawodnik który jest sprawcą 15 goli (10 asyst i 5 bramek) już w pierwszym sezonie jest "cienki" Przypominam iż został wybrany do najlepszej 11 zeszłego sezonu w premier league !!
» 6 stycznia 2011, 14:38 #72
hitman90: To wlasnie jest "super fan MU". Valencia wraca do treningow juz w lutym:)
» 6 stycznia 2011, 15:05 #71
CzarnyMnich: najlepiej legendarny numer dać osobie nie przywiązanej do klubu... kupić nowego zawodnika który nie wiadomo co zrobi i jemu dać ten numer. Jeżeli już dać komuś ten numer to albo komuś z weteranów albo młodziakowi ale wychowankowi naszego klubu... Dobrym zawodnikiem na ten przykład byłby Fletch ! może nie jest młody ale oddany klubowi i na pewno pogra u nas jeszcze z 10 lat... Co do Owena to wybór Bosa więc ja się z tym nie spieram.
» 6 stycznia 2011, 15:27 #70
CzarnyMnich: a w ogóle najlepszym pomysłem byłoby to żeby SAF nosił marynarkę z numerem 7 na plecach !
» 6 stycznia 2011, 15:28 #69
PK17MUFC1878: co do postu to sie w 100% zgadzam w. Na Old Trafford od kiedy pamiętam 7 była magiczną liczbą na koszulce zawodnika i to z nią występowali najlepsi gracze United między innymi Best Cantona Beckham C.Ronaldo, 7 na plecach Owena kompletne nie porozumienie. Co do waszych wypowiedzi na temat Naniego moim zdaniem on jest naszą szczęśliwą 17 i tak powinno zostać ;D wedługo mnie jeżeli dojdzie Hazard, A.Sanchez lub Marko Marin to dla któregoś z nich powinnien być przeznaczony ten nr:)
» 6 stycznia 2011, 14:14 #68
PK17MUFC1878: Komentarz zedytowany przez usera dnia 06.01.2011 14:17

Scholes tworzył historię na Old Trafford z 18 według mnie drugim takim piłkarzem będzie Nani z 17 :)
» 6 stycznia 2011, 14:17 #67
TheRedUnited: 7 dla Valenci. Do Naniego myślę,że się większość z nas przezwyczaiła do jego 17.
» 6 stycznia 2011, 13:36 #66
lukasz1143: To chyba jeden z najbardziej trafnych artykułów jakie napisałeś. Prawie nigdy nie miałem podobnego zdania co ty ale tym razem masz 100% racji.
» 6 stycznia 2011, 13:13 #65
Tobiasz17: Co do koszulki z numerem 7 powinien ją otrzymac Nani albo Chicharito. Co do Owena to lekka pomyłka ale strzelał ważne bramki np z City (4-3). Myślę ze Owen jeszcze cos pokaże i wierze w niego.A w nastepnych sezonach znów numer 7 bedzie magiczny:D
» 6 stycznia 2011, 13:08 #64
gambit: Komentarz zedytowany przez usera dnia 06.01.2011 12:45

mhmmm a ja nie mam nic przeciwko "7" dla Owena tak samo jak mam nadzieje że przedłużą mu kontrakt o następny rok. Nie strzela dużo bramek ale grywając głównie ogony zdążył nam uratować dupska parę razy w zeszłym sezonie, a i w tym również. Co do magiczności "7" to wiem że wszyscy o tym mówią ale zarówno Cantona jak i Best grali na OT z różnymi numerami. Ja osobiście najbardziej lubie ta "11" na plecach Ryana
» 6 stycznia 2011, 12:44 #63
swiety1: Niedługo będzie większy problem trzeba będzie znaleźć następcę Giggsa i nr 11 to będzie prawdziwe wyzwanie. Co do Owena i 7 to chyba żeby dopiec kibicom Liverpoolu to musiało ich zaboleć że ich legenda dostaje legendarny nr w znienawidzonym klubie
» 6 stycznia 2011, 12:13 #62
OWEN7: 7 dla Alexi Sancheza jak przyjdzie w lecie !! :)
» 6 stycznia 2011, 11:38 #61
wayne96: Ja dałbym "7" Welbeckowi albo Cleverleyowi. Jeżeli chodzi o Naniego, to już się przyzwyczaiłem do "17". No i można na przyszłość liczyć jeszcze Chicharito
» 6 stycznia 2011, 11:33 #60
Cleverley: 7 dla Naniego lub Cleverleya ;)
» 6 stycznia 2011, 11:27 #59
DevilxDevil: "7" dla Welbecka albo Cleverleya. Ale...Owen musiałby odejść.
» 6 stycznia 2011, 10:42 #58
Zywo08: Myślę że kierował się właśnie tym że może odzyska formę i zacznie trafiać jak za czasu gry dla The Reds. Przecież jest inny piłkarz chyba nawet starszy od Owena który gra we Włoszech. Chodzi mi tu o Marco Di Vaio, nie chciano go już w dużych klubach a tu nagle w barwach broniącej się przed spadkiem Bolognii zdobył 24 bramki (tyle samo co Diego Milito (Genoa CFC) i jedną mniej niż król strzelców Serie A szwed Zlatan Ibrahimović (Inter Mediolan))
a był wtedy w obecnym wieku Michaela. Co ciekawe do Bolognii był wypożyczony z Genoii gdzie grał Milito i miał tyle samo bramek co Marco. Więc na tym przykładzie nie można skreślać Owena, może Fergie myślał że odnajdzie on formę jak Włoch czego bym Anglikowi bardzo życzył :)

Może odpowiedź trochę długa i namieszana ale jak ktoś chce to zrozumie o co mi chodzi.
» 6 stycznia 2011, 10:31 #57
brutal4: Bardzo madre slowa, mimo jak to ujales "namieszania" ;)
Szczerze zgodze sie z tym ze alex zaryzkowal, ale mysle ze teraz ten zawodnik jest juz na rowni pochylej i gra gorzej dodajac do tego kontuzje. Mysle ze dobre dla tego zawodnika bylo by przejscie do klubu gdzie dostanie wiecej szans. Duzo mowilo sie o Aston Villi. to dobry klub dla michaela.
» 6 stycznia 2011, 10:35 #56
Tennant: Owen sam sobie ten nr wybrał-swoją drogą chyba przeliczył się ze swoimi umiejętnościami. Dla mnie latem powinien przyjść Hazard,ewentualnie Sanchez i któryś z nich powinien otrzymać #7
Glory Glory MU
» 6 stycznia 2011, 10:23 #55
Cleverley: Sanchez już ma 7 w Udinese ;)
» 6 stycznia 2011, 11:58 #54
daniel7: zgadzam sie z tb owen nie powinien nosic naszej 7meczki. Ja tak sadze nie tylko dlatego ze juz jest stary i nic juz nie zwojuje ale tez dlatego ze gral dla Liverpool'u no sami pomyslcie stary umiejetnosci po woli zanikaja byly zawodnik liverpool'u. Niee on nie powinien nosci 7ki
» 6 stycznia 2011, 01:32 #53
Taurus: Mi tam obojętnie kto gra z tą 7 ważne żeby United wygrywało :)
» 5 stycznia 2011, 23:52 #52
FiFlaK: Latem ma przyjść Sotiris Ninis, więc numer będzie jego wraz z letnim odejściem Owena.
» 5 stycznia 2011, 23:38 #51
jacaKONA: zgadzam się z autorem. lepiej byłoby, gdyby teraz siódemka leżała wolna ;) a nie blokuje ją starawy owen...
» 5 stycznia 2011, 23:13 #50
RamirezMUFC: Komentarz zedytowany przez usera dnia 05.01.2011 23:09

Śmiesza mnie straszne niektóre wasze komentarze. Numer nie gra... "7" sie zwolniło, dostał Owen i nara. A to, że nie ma jej na boisku to już inna sprawa.
» 5 stycznia 2011, 23:08 #49
Xeryas: Gdzieś Ci umknęły reklamy Armaniego, tam też niekiedy widziałem profil Beckhama. "Owen zwyczajnie dostał nr który się akurat zwolnił" - to zdanie wyjaśniło mi niemal wszystko. btw dziękuje za opinie ;]
» 5 stycznia 2011, 22:50 #48
RamirezMUFC: Zgadzam się w 100 %.
» 5 stycznia 2011, 23:02 #47
devilmaster: 7 dostanie w następnym sezonie Cleverley :) jeżeli tylko będzie z nami grał ;)
» 5 stycznia 2011, 21:38 #46
RamirezMUFC: Że co...
» 5 stycznia 2011, 23:01 #45
piterasek7: Bardzo dobry artykuł. Moze wiele osób czytając to pomyśli " ludzie przecież to zwykły numer liczą się umiejętności". Jednak moi drodzy to nie do konca prawda. Każda drużyna ma swój magiczny numer. Np. Barca-10, Arsenal-14 itd. W MU jest to 7 i noszenie tego numeru na koszulce to odpowiedzialność. SAF zawsze powierzał ją młodemu z wielkim potencjałem... więc dla czego Owen?? Sam nie wiem... z całym szacunkiem dla niego ale powinien odejść do jakiejś drużyny z dołu tabeli, ponieważ ma juz swoje lata i nie jest to ten sam zawodnik co kiedyś. Legandarna "7" daje niezwykłą motywacje zawodnikowi który ją nosi, musi to być zawodnik z niewykorzystanym jeszcze potencjałem ale dużymi możliwościami. Wg. mnie takim piłakrzem mógł by być Nani, lub ewentualnie Cleverley jak wróci, jednak jestem tutaj zdecydowanie za Nanim. Wiele osób nie rozumie magii tego numeru. Takie jest moje zdanie... troche się napisałem. KTO SIE ZE MNĄ ZGADZA PROSZE O KOMENT POD TYM
» 5 stycznia 2011, 21:12 #44
Klimaa: Ferguson pewnie dał wolną rękę Owenowi przy wyborze numeru, dla niego to obojętne czy #7 będzie miał Owen czy przykładowo Cleverley (który mam nadzieję od kolejnego sezonu będzie nosił ten numer, w końcu to nasz najbardziej perspektywiczny wychowanek). Ale co kierowało Michaelem przy tym wyborze? Wiedział jaki jest duch tego numeru..zaryzykował, sam pewnie też marzył że United to nowy rozdział i tutaj może zacząć wszystko od nowa. Niestety kontuzje prześladować go będą do końca jego kariery, dlatego cała sprawa nie wypaliła. Dla mnie Owen zawsze będzie wychowankiem Liverpoolu, mam do niego szacunek za bramkę na 4:3 z City czy w finale Carling Cup, ale tu się szacunek kończy, mam nadzieję że po sezonie odejdzie, bo nie mamy z niego żadnego pożytku (ciekawe czy strzeli jakąś bramkę) i numer będzie wolny..
A sam numer ma magię! Kto tego nie rozumie...ma pecha.
» 5 stycznia 2011, 21:11 #43
matemufc: od przyszłego sezonu prawdopodobnie bede nosił ja koszule z numer 7
» 5 stycznia 2011, 20:37 #42
Bovver: w połowie odechciało mi się czytania tych bredni... Co z tego ze ma nr 7? Równie dobrze 7 może mieć VDS! Numer nie gra tylko zawodnik! Fakt ze 7 miały legendy takie jak Cantona, Becks, Ronaldo ale to nic przecież nie znaczy... Fergiemu pewnie to zwisa. Magia 7 to wymysł kibiców. Szczerze to mi tam tez zwisa kto w MU ma ta "magiczna 7". Nie liczy się to co ma się na plecach ale to co ma sie na piersi!
» 5 stycznia 2011, 20:24 #41
Xeryas: Jeśli Twoim zdaniem Fergiemu to "pewnie to zwisa", to nie rozumiem jego starannych przemyśleń i wyborów zawodników, którzy później noszą koszulkę z tą właśnie cyfrą. "Magia 7 to wymysł kibiców" - Czyli kolejną zagadką jest dlaczego "wymysł kibiców" tak bardzo motywuje, piłkarzy przyodziewających ten numer na Old Trafford. Potrafię przyjąc krytyke, nawet jest mile widziana, wkoncu to mój pierwszy artykuł, ale proponuje zasięgnąc głębiej i poczytac jak środowisko United, traktuje ten właśnie symbol :)
» 5 stycznia 2011, 20:49 #40
Bovver: Moja krytyka jest tu z tego względu ze ja jakoś się nie przywiązuję do rzeczy tego typu. Nie miałem też na celu obrażenia Ciebie jeśli się tak poczułeś to wybacz ;) No cóż zasięgnę głębiej nie wiedziałem o tym ze SAF dokonuje takiej szczegółowej selekcji tych co mają nosić ten nr.
» 5 stycznia 2011, 21:37 #39
manutdfan92: Myślę, że Owen to był dobry wybór, ponieważ nie widzę w składzie zawodnika o podobnym typie co Becks czy Ronaldo. Owen ma za zadanie przetrzymać ten numer dla kogoś kto znów odmieni naszą drużynę. Narazie nie mam pojęcia kto to będzie ale myślę że Ferguson ma już pomysł. Uważam że siódemka na plecach takiego "asa w rękawie Fergusona" jakim jest Owen wciąż nabiera na mistycyźmie.
» 5 stycznia 2011, 20:17 #38
mikolajgala12: Ronaldo wraca do Manchester United 1 Lipca 2015 szkoda ze tak dlugo
» 5 stycznia 2011, 20:14 #37
poki134: to był tylko żart manutd.com.pl i manusite na prima aprilis!
» 20 stycznia 2011, 14:37 #36
Cyryl: w sensie że jak żałoże koszulkę z numerem "7" to:
+100 do szybkości
+100 do dryblingu
+100 do siły strzału
+100 do gry głową
+100 do celności podań
no i +1000 do zajebistości ?
» 5 stycznia 2011, 20:07 #35
jacomanufan: i +20 szacunku na mieście:D
zapomniałeś dodać Cyryl hahaha:D
» 5 stycznia 2011, 23:22 #34
Cleverley: Cyryl

+100% lansu . ;)
» 6 stycznia 2011, 12:02 #33
devils18: Zgadzam się z Tobą Xeryas mi też w meczach brakuje tego pięknego numeru. Powiem tak koszulkę z nr. 7 powinien otrzymać zawodnik regularnie występujący w pierwszej 11. Owen to legenda angielskiego footballu i na pewno zasługiwał na ten magiczny numer, ale jest on tylko zmiennikiem Rooneya czy Berbatova więc nie gra za często a jak już wcześniej wspomniałem tą koszulkę powinien otrzymać gracz występujący prawie w każdym meczu i mający duży wpływ na grę drużyny. Moim zdaniem na koszulkę z numerem 7 z obecnej kadry zasługuje Nani lub Fletcher. A jeśli mowa tu o naprawdę młodych perspektywicznych piłkarzy to ja dałbym ją po powrocie z Wigan Cleverley-owi.
» 5 stycznia 2011, 19:31 #32
BroneK1878: ja chcę aby "7" miał Cleverley ale jeszcze nie teraz.
» 5 stycznia 2011, 19:31 #31
newsted: Może wlasnie o to w tym chodzi? Numer to zwykly numer i tyle ;)
» 5 stycznia 2011, 19:29 #30
bbauza: autor tekstu czepia się i tyle. Myślę, że są inne tematy, o których można pisać. Dostał "7", bo na nią zasługuje.
» 5 stycznia 2011, 19:23 #29
DevilFan: Dla Mnie jak białby trafić Kaka to spoko może mieć 7 albo Sanchez też luz może mieć 7
» 5 stycznia 2011, 19:22 #28
sl4v: jakby Nani dostał 7 to by mu odbiło.., juz teraz gada o zlotej pilce. ale jak ma miec Owen to juz lepiej chyba zeby nikt nie mial tego nru
» 5 stycznia 2011, 19:13 #27
Kordrian10: Numer nie gra ...
» 5 stycznia 2011, 19:13 #26
paker9513: Np.Nani,Chicharito,Welbeck,Anderson lub Gibson chodź nie prezentuje się dobrze a ma duże umiejętnośći i morze ten zaszczyt dałby mu tą wiarę w siebie i to coś co mieli C.Ronaldo czy Eric Cantona,dotyczy to również Andersona.; )
Pozdrawiam Wszystkich Fanów Czerwonych Diabłów :)
» 5 stycznia 2011, 19:09 #25
DrMajk: Człowieku jakie znów ,,Morze" ??
» 5 stycznia 2011, 23:55 #24
Cleverley: morze jest szerokie i głebokie
» 6 stycznia 2011, 12:03 #23
Dominik999: Valencia nie... Numer 7 powinnien dostać zawodnik który gra technicznie tak jak to robi CR7. Jak dla mnie to 7 powinna trafić do Naniego.
» 5 stycznia 2011, 19:04 #22
DONPABLO: nie Ferguson powinien dac nr 7 komus wyjatkowemu takiemu fenomenowi jak Cantona czy Beckham ja nie widze narazie tu takiej osoby kiedys byly pogloski ze sneijder do united jemu powierzyl bym koszulke z tym numerem
» 5 stycznia 2011, 19:03 #21
Szefo26: Nr 7 zdecydowanie dla Valencii !
» 5 stycznia 2011, 18:50 #20
PatrykPro: Hernandez z numerem 7? Buahha.. Rozmieszacie mnie. Strzela moze bramki, ale on jest dopiero 1 sezon, ja przyznalbym ja dla Scholes kocha United i zawsze z nimi byl..
» 5 stycznia 2011, 18:44 #19
przemekol12: Ronaldo był prawdopodobnie tylko kilka dni(nieoficjalnie) a i tak dostał #7 więc nie wiem skąd to Buahha...
» 5 stycznia 2011, 18:54 #18
Samuelikson: Scholes ma numer który dzięki niemu stał się taką legendą jaką jest on sam :P
» 5 stycznia 2011, 19:12 #17
THEREDDEVILS: Wlasnie to ze jest pierwszy sezon jest argumentem na plus... Scholes'owi absulutnie nie... Juz na to za pozno choc jest wielki...
Jak dla mnie 7 powinien w tej druzynie miec Nani. Jesli nie on to jestem za tym aby otrzymal go ktos mlody z wielkim talentem ktory dostanie 7 od pierwszego momentu gdy bedzie w klubie
» 5 stycznia 2011, 19:15 #16
dominik98: wg mnie jeszcze hernandez może o nią powalczyć choć Nani bardziej na nią zasluguje
» 5 stycznia 2011, 18:38 #15
Lonley: Ja bym doszukiwał się ukrytego sensu w takim a nie innym wyborze Sir Alexa Fergusona. Zgadzam się, że w naszym zespole są zawodnicy młodzi i utalentowani, którzy mogliby otrzymać koszulkę z numerem "7". Jednak nie są to zawodnicy tak bardzo wyjątkowi. Anderson, Nani, Welbeck, Cleverley nie mają tak ogromnego potencjału jak Beckham czy Ronaldo. Wszyscy mogą być wspaniałymi piłkarzami ale nigdy nie będą genialni. Erick, David, Cristiano tacy byli.
Myślę, że Sir Alex celowo dał tą koszulkę Owenowi bo wiedział, że on i tak długo u nas nie pogra a nie widział w swoim składzie zawodnika o tak genialnym potencjale, który by zasługiwał na numer "7". Owen dostał tą koszulkę, żeby prasa i kibice przynajmniej na chwilę przestali szukać następcy właściciela siódemki a ja wierzę w to, że Sir Alex już ma upatrzonego takiego zawodnika.

P.S: Chyba powinno być "Georgowi" i "Ericowi" w artykule ;)
» 5 stycznia 2011, 18:27 #14
mario8: ja myślę że Owen dostał 7 żeby na jakiś czas ten numer był "zamrożony" i na plecach Owena poczeka na któregoś z wychowanków Cleverleya czy Welbecka
» 5 stycznia 2011, 18:11 #13
Tomek13: a może przyjdzie Sanchez albo Hazard i dostanie 7, pomysł z Cleverley też jest bdb bo w końcu młody zdolny i wychowanek!
» 5 stycznia 2011, 18:00 #12
fragmen: Valencia :)
to dla mnie zawodnik, któremu z pewnością pasuje 7
» 5 stycznia 2011, 17:58 #11
bobernoob: to samo chciałem napisac :)
» 5 stycznia 2011, 23:50 #10
Chico56: Ronaldo miał 7-ke i powinen ją dostać jakiś rokujący młody zawodnik np. Welbeck , Chicharito ,Nani


PS. Powiedzcie mi cos jest złego wpisaniu ManU ?? Nie wiem o co chodzi z tym ??
» 5 stycznia 2011, 17:58 #9
przemekol12: Komentarz zedytowany przez usera dnia 05.01.2011 18:00

W j. angielskim jest to odbierane jak "gnoje" , czy coś w podobie.
» 5 stycznia 2011, 18:00 #8
Atheist: Komentarz zedytowany przez usera dnia 05.01.2011 22:11

W skrócie: cała historia rozpoczyna się od Duncana Edwardsa, który zginał w katastrofie pod Monachium - przyśpiewka West Bromu "Duncan Edwards is manure, rotting in his grave..." co znaczyło mniej więcej: Duncan Edwards jest gnojem gnijącym w grobie. Jeśli dodać, że słowo manure czyta się tak samo jak ManU to chyba wszystko jasne.
Dodatkowo fani Leeds United i Liverpoolu wymyślili własne przyśpiewki: Man U Never Intended Coming Home (pierwsze literki wyrazów sloganu tworzą wyraz Munich, czyli Monachium) oraz Man U, Man U, went on a plane, Man U, Man U never came back again. Nawiązują one wprost do katastrofy lotniczej i to dlatego kibiców United skrót ManU tak irytuje.
» 5 stycznia 2011, 22:10 #7
przemekol12: Komentarz zedytowany przez usera dnia 05.01.2011 17:59

Gdyby Owen odszedł do innego klubu, ktoś napewno dostałby ten numer. Pytanie kto? Myśle, że Cleverley to nie jest zły pomysł. On ma "już" 22 lata więc przy 18 letnim Ronaldo to raczej niezdziwiłoby nikogo. Zależy też od jego formy i rozwoju, w czym wszyscy pokładamy duże nadzieje.

Co do artykułu - ciekawy :) Wpadniesz jeszcze na jakiś pomysł to napisz coś !
» 5 stycznia 2011, 17:58 #6
wladek22: wg mnie jest to taka cisza przed burzą (powinni dostac Obertan,Bebe)
» 5 stycznia 2011, 17:58 #5
Skobel: Obertan? Za co za złe podania?
» 5 stycznia 2011, 18:25 #4
szef: Ferguson pewnie kierowal sie tym ze to tylko numer na koszulce. Rownie dobrze mozna uznac za magiczne wszystkie inne numery bo wybitnych zawodnikow w historii United nie brakuje.
» 5 stycznia 2011, 17:55 #3
Tomek13: No tak ale możliwe że Ferguson sprowadzi latem jakiegoś młodego zdolnego gracza i to on otrzyma "magiczną 7-ke" a Owen odejdzie.
» 5 stycznia 2011, 17:54 #2
Tomasson10: Dajcie ją Naniemu albo Chicharito i będzie dobrze :P
» 5 stycznia 2011, 17:51 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.