Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Evra: Przyszłość Manchesteru United nie wygląda pozytywnie

» 14 maja 2019, 11:17 - Autor: Rio5fan - źródło: skysports.com
Patrice Evra spotkał się z ekspertem Sky Sports, a jednocześnie byłym boiskowym kolegą, Garym Neville'em, aby porozmawiać na temat aktualnej sytuacji Manchesteru United.
Evra: Przyszłość Manchesteru United nie wygląda pozytywnie
» Patrice Evra niepokoi się obecnym rozwojem wydarzeń w Manchesterze United
Czerwone Diabły zakończyły sezon 2018/2019 na szóstym miejscu w Premier League, co oznacza brak udziału w następnej edycji Ligi Mistrzów.

Dlaczego nigdy nie mówisz o swoim odejściu z United?

– Zawsze trudno rozmawia mi się o Manchesterze United. Powodem, dla którego tego nie robię, jest fakt, iż sprawia mi to ból. Opuściłem klub z powodów osobistych. Był to bardzo trudny moment mojego życia. Gra dla Juventusu była jednym z najlepszych doświadczeń. Dziś chcę porozmawiać, ponieważ wielu ludzi nie rozumie, dlaczego się nie wypowiadam. Oczywiście, tworzę materiały wideo, w których motywuję zawodników i oglądałem mecze razem z Edem Woodwardem. Boli mnie sytuacja klubu. Myślę, że to naprawdę bolesne. Nie chcę, żeby ludzie myśleli, że mi nie zależy.

Co wymaga naprawy na Old Trafford?

– Duch i pasja dla klubu. Wiem, że mówię o starej szkole. Nie chcę obwiniać zawodników, ponieważ sądzę, iż niektórzy piłkarze sami nie wiedzą, czemu są w tym klubie. W szatni brakuje przywódców, którzy mogliby pokazać, na czym polega gra dla Manchesteru United. Grałem dla United przez dziewięć lat. Przez siedem lat nie przegraliśmy dwóch spotkań z rzędu. Kiedy spotkałem sir Alexa Fergusona oraz Davida Gilla w Monaco, pytali mnie, czy będę gotowy na brak porażek. Zapowiadali, że będę krytykowany za normalne mecze. W klubie były osoby przekazujące ci, jaki klub będziesz reprezentował. Problem leży na boisku, lecz także poza nim.

Jakie problemy ma kadra Manchesteru United?

– Będę z wami szczery, uwielbiam ich wszystkich. Wielokrotnie spotykam się z zawodnikami przy okazji meczów czy w szatni. Oni wiedzą, że ich kocham. Wskażcie mi jednak jednego czy dwóch piłkarzy, którzy mogliby grać dla Realu Madryt, Juventusu czy Bayernu Monachium. Jest ich kilku. Myślę, że zaliczają się do nich Paul Pogba i David de Gea. Mam wiele szacunku dla pozostałych.

Co myślisz na temat Alexisa Sáncheza?

– Niektórzy przychodzą do klubu tylko dla pieniędzy. Nie boję się tego powiedzieć. Nie mam nic przeciwko nim, ale kiedy zobaczyłem umowę Sáncheza, wiedziałem, że historia Manchesteru United odeszła w zapomnienie. Alexis mógł grać dla Manchesteru City za mniejsze pieniądze. Przykro mi to mówić, ale City prezentuje lepszy futbol. Guardiola jeszcze ulepszy ten zespół. Chciałbym więc wiedzieć, jaki jest prawdziwy powód wyboru United? Nie mówcie mi, że Alexis uwielbiał Manchester United jako dzieciak. Albo chodzi o pieniądze, albo Sánchez chciał być numerem jeden i grać z siódemką na plecach.

Co sądzisz na temat obrażania Paula Pogby przez jednego z kibiców po meczu z Cardiff City?

– Nie chcę chronić Paula, ale takie incydenty go zabijają. Ma najwięcej goli i najwięcej asyst. Wiem, że można kwestionować przywództwo, a ostatnie mecze nie były najlepsze, ale Paul był najlepszym piłkarzem United w tym sezonie. Chodzi jednak o Paula Pogbę, który zmienia fryzury, tańczy i ma konto na Instagramie. Ludzie będą go krytykować zapominając, jakim jest zawodnikiem. Tylko on i De Gea mogliby grać w wielkim europejskim zespole.

Zbudowałbyś drużynę wokół Paula Pogby, czy uważasz, że latem odejdzie z klubu?

– Myślę, że odejdzie, ponieważ żeby gdzieś grać, musisz czuć się tam kochany. Jeśli Paul zdecyduje się pozostać na kolejny rok lub kilka lat, to może wówczas kibice docenią jego zaangażowanie. Kibice United kochają cię, ponieważ jesteś zaangażowany. Kiedy jestem na meczu i słyszę wyzwiska kibiców pod adresem poszczególnych graczy, jestem w szoku. Możesz zagrać najgorszy mecz w życiu, a fani będą klaskać. Pamiętam, że kibice śpiewali nawet, kiedy przegraliśmy 1:4 z Liverpoolem. To są fani United, jakich znam. Po prostu mają dość. Nie wypowiadam się za Paula, ale kiedy masz wokół siebie tyle negatywów, to powinieneś odejść.

Czy Pogba może odbudować swoje relacje z fanami?

– Doradzam Paulowi każdego dnia. Często ze sobą rozmawiamy. Każdego dnia powtarzam mu, co oznacza noszenie tego dresu. Nawet nie koszulki, po prostu dresu. On mnie słucha. Przed jego odejściem do Juventusu, spędziłem w jego domu dwie godziny. Rozmawiałem z jego mamą i braćmi przekonując, że Paul może zostać nowym Patrickiem Vierią w United.

Czy agenci szkodzą relacjom zawodników z kibicami?

– Agenci mają władzę nad piłkarzami. Wiem, że Paul nie ma 18 lat, ale nie jest łatwo. Kiedy wygraliśmy Ligę Mistrzów w 2008 roku, kończył mi się kontrakt. Dostałem ofertę od Realu Madryt i myślałem o odejściu. Rozmawiałem z menadżerem, który zapewnił, iż moja umowa zostanie odnowiona. Miałem dostać tyle samo pieniędzy co Gary Neville! Odpowiedziałem, że mam szacunek dla Gary'ego, ale jestem Patrice'em Evrą. Trzeba się wysilić. Ostatecznie podpisałem nowy kontrakt. Mój agent był ze mną naprawdę szczery. Powiedział mi o nowym wyzwaniu, ale wiedział, że w moim DNA był Manchester United.

Co zmieniłbyś na poziomie zarządu?

– Chcesz, żebym zabijał ludzi?! Będę szczery, nie rozmawiałem na ten temat z Edem Woodwardem czy Glazerami. Kto wybiera piłkarzy? Zarząd czy menadżer? To moje prawdziwe pytanie. Czy Mourinho chciał ściągnąć Sáncheza? A może tylko Ed? Trudno wskazać na kogoś palcem, ponieważ nie wiemy. Jeśli nie pracujesz wewnątrz klubu, nie potrafisz odpowiedzieć na to pytanie. Z zewnątrz pierwszą osobą, którą wszyscy będą obwiniać, będzie Ed. Czy menadżer zakomunikował mu, że potrzebuje konkretnych graczy? Musimy zmienić sposób myślenia. Biznes jest istotny, ale jeśli nie będziesz zdobywał trofeów i pokazywał swojej pasji, ludzie będą cię nienawidzić. Wszyscy wymaga czasu. Potrzeba więcej osób, które rozumieją ten klub. Trzeba zaangażować więcej byłych piłkarzy.

Czy byli gracze mają wystarczające kwalifikacje?

– Musisz rozumieć klub. Być może nie mają kwalifikacji, dlatego mówię o byłych zawodnikach. Najważniejsze jest to, co dzieje się w szatni. Nie wstydzę się o tym mówić. Poświęciłem swoją rodzinę, by odnieść sukces w United. Znacie flagę, na której jest napisane "United, Dzieci, Żona"? Ja się z tego nie śmieję. Czy zarząd, menadżerowie oraz piłkarze są na to gotowi?

Czy rozmawiałeś z Woodwardem na temat jakieś roli?

– Rozmawiamy, ale nie sądzę, bym był gotowy. Sporo poświęciłem w trakcie swojej kariery. Jeśli chciałbym już teraz objąć stanowisko w Manchesterze United, musiałbym ponownie poświęcić swoje życie. Nie chcę teraz być zamknięty w pudełku.

Dlaczego Manchester United może zmagać się z podobnym kryzysem jak Arsenal czy AC Milan?

– Myślę, że najważniejszą sprawą do rozwiązania jest zatrudnienie dyrektora futbolowego. Trudno będzie znaleźć odpowiednią osobę. Choć jestem pozytywnie nastawiony, mam obawy. Nie chcę, żeby United skończyli jak Liverpool, AC Milan czy Arsenal. Te kluby musiały czekać wiele lat na powrót na szczyt. Przyszłość nie wygląda pozytywnie.


TAGI


« Poprzedni news
Herrera odrzucił lukratywną umowę Manchesteru United
Następny news »
A Bola: PSG zainteresowane Angelem Gomesem

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (21)


kbck00: Szczery wywiad i prawda.
» 14 maja 2019, 20:32 #21
ruffnecky: "Grałem dla United przez dziewięć lat. Przez siedem lat nie przegraliśmy dwóch spotkań z rzędu."
miazga
» 14 maja 2019, 19:25 #20
awe: Bez owijania w bawelne, mimo że wielu nie spodobają sie takie slowa.
» 14 maja 2019, 19:04 #19
robertkulus: Witam.
Co ten Evra opowiada, widać że jest Francuzem, Pogba niech idzie nawet do dwóch Reali, co to kogo obchodzi, nie potrzeba w Manu gościa co drepta za takie pieniądze, ludzie co wy jecie chyba same, zmodyfikowane produkty, przecież ledwo brakło pogby w meczu rewanżowym z PSG to wygraliśmy 3:1, a jak graliśmy u siebie z tym niby piłkarzem to niedosc, że żeśmy przegrali to jeszcze czerwona kartkę dostał
» 14 maja 2019, 17:22 #18
siara93: Tacy są ludzie, że zawodnik o najwyzszych umiejetnościach i potencjale zawsze będą najbardziej krytykowani, a zwlaszcza Pogba, który nie zachowuje się jak typowy diabeł(fochy na boisku, tymczasowe lekcewazenie obowiazkow w defensywie, male zaanganzowanie, spacerowanie po boisku itd.) jednak mimo wszystko jest/był to nasz najelpszy zawodnik w druzynie obok De Gei tak jak to wspomnial Evra. Pogba jest specyficznym graczem, ktory blyszczy gdy druzyna gra pod niego, a zwlaszcza 2ka kolegow ze srodka pola(Pirlo+Vidal/Herrera+Matić). Styl bycia, etyka pracy Pogby jest czymś całkiem innym i nowym w zestawieniu z byłymi liderami jak Ronaldo, Keane, Scholes, Rooney... do takich postaw jestesmy przyzwyczajeni dlatego ten wielki gracz chyba do nas nie pasuje.
Mnie osobiście bardziej irytuje Martial, jego lekcewaga, buta, brak szacunku, być może jeszcze paru zawodników z 1 skladu tez to dotyczy. Brakuje mi skladzie Keane, Rooneya, Scholesa, Rio? Oni na pewno widząc taka postawe u Martiala czy ktoregos z zawodników poprostu wzieli by go za morde i wykrzyczeli co oni nim mysla, a na treningach bylby wrecz przesladowany i niemialby zycia do poty do poki nie zmieni swojej postawy. Jesli jednak prawda jest, ze zespol jest budowany przez Eda, a glos w sprawie transferow trenera jest chocby w najmniejszym stopniu ograniczony przez widzimisie Woodwarda to jest to skandal. My jako kibice musimy bacznie to obserwowac i badac, bo być może potrzebny bedzie nasz bunt, protest, przeciwko Glazerom i Edowi...
» 14 maja 2019, 17:02 #17
grzeho16: Najlepszy wywiad jako tu czytałem od dawna. Szczery i mocny. W końcu ktoś może uświadomi ludziom jak wygląda sprawa z Pogba. Ludzie go krytykują bo ma taki styl bycia jaki ma i to jest najważniejszy powód hejterow. Co tam że w ofensywie był zdecydowanie naszym najlepszym zawodnikiem w tym roku....nieważne.
Chciałbym żeby został i wolałbym już sprzedać każdego z pomocników, byle nie jego, no ale nie będę mu miał za złe jeśli odejdzie. Gdybym wypadał na tle kolegów z zespołu tak jak Pogba wypada ( pod względem statystyk) a mimo wszystko był najbardziej obrazanym graczem ( bo to co się działo na trybunie to już nie jest krytyką tylko chamstwo jak z polskich boisk) to też bym chciał odejść.
» 14 maja 2019, 13:42 #16
DevoMartinez: Co on takiego dawał niby wielkiego? 5 bramek i 9 asyst bo karnych nie ma co liczyć w 38 meczach? Czyli daje/wypracowuje nam bramke srednio co jakies 3 mecze. Za to jego wkład w bronienie i zabezpieczanie SO czy wkład w presing i odbiór piłki jak na srodkowego pomocnika jest mizerny zeby nie powiedziec tragiczny.
» 14 maja 2019, 14:40 #15
vanantygaal: Pogba musi odejść jeśli chcemy zrobić krok na przód. Jeśli nie odejdzie to OGS będzie kolejnym trenerem, który poniesie tu sromotną klęskę
» 14 maja 2019, 15:03 #14
CHRCH: Komentarz zedytowany przez usera dnia 14.05.2019 16:34

9 asyst 13 bramek
» 14 maja 2019, 16:33 #13
CHRCH: @grzecho do tego wychodzi jeszcze MŚ
» 14 maja 2019, 16:37 #12
robertkulus: Witam nikt go nie chejtuje, stwierdza się fakty, jak możecie twierdzić coś innego jak on po prostu nic nie gra, a co ma jego styl bycia do gry w ManUnited, coś się Wam poplatalo jak chce być lajtpwym internauta to niech idzie na aktora chyba pomylił profesje
» 14 maja 2019, 17:25 #11
OldTrafford1988: Komentarz zedytowany przez usera dnia 14.05.2019 12:31

Bardzo dobry i mega szczery wywiad z Evrą, jedynie z czym się nie zgodzę to z tym, że Arsenal i Milan wrócili na szczyt.
Moim zdaniem gdy nie da się zatrudnić van der Sara ałbo Mitchell a to Pat jest moim faworytem to objęcia posady dyrektora sportowego.
» 14 maja 2019, 12:31 #10
Diabelski97: Co do Arsenalu i Milanu to chyba złe tłumaczenie ;D
» 14 maja 2019, 12:50 #9
KNDaedX: I to jest szczery wywiad, zgadzam się z Evrą w 100%
» 14 maja 2019, 12:16 #8
DevoMartinez: Gdyby od początku Moyesa lub nawet van Gaala byl dyr sportowy to nie pozwoliby zapewne temu drugiemu wyprzedac 2/3 składu Fergusona prawie na raz. Ludzi z jajami i klubem w sercu. Nalezalo sie ich pozbywac ale powoli nie wszystkich jednym rzutem a do tego zastepowac odpowiednimi charakterami a nie tylko umiejetnosciami czy nazwiskiem. Odeszli za Lvg chyba Chicharito, Welbeck, Rafael, Evans, Cleverley, Fletcher, van Persie, Nani i byc moze kogos pominąłem. Taka czystka musiała odbić sie i na szatni i na przenoszeniu wartosic czy kultury pracy starego United na nowych zawodników którzy tu przyszli. Zrobil sie zlepek piłkarzy bez liderów w szatni i trzeba bylo czekac na emeryta Ibre zeby troche wniosl charakteru do tej druzyny i pokazał o co w sporcie chodzi. A teraz kto? Pogba? Ktory chce stad czmychnąć jak tylko trafi sie okazja.
» 14 maja 2019, 12:08 #7
Oficer: W United musi byc jak najwiecej ludzi kyorzy maja DNA tego klubu!! Patrice nie owija w bawełnę bardzo trafnie wypowiada sie o Alexisie czy Pogbie. Trzeba takiego goscia w klubie szczerego i zarazem mega konkretnego!!
» 14 maja 2019, 12:01 #6
MaciasDevil: Komentarz zedytowany przez usera dnia 14.05.2019 11:52

Wow. To chyba najlepszy wywiad jaki czytałem od bardzo dawna. Patrice się nie pierdzieli, ale cieszy mnie to, bo powiedzial cała prawdę. Oby więcej osób wypowiadalo się w podobny sposób w przyszłości. Może w końcu coś się ruszy. Potrzeba nam graczy którzy będą zabijać za ten klub jak kiedyś Evra. Niestety to stara szkoła i ciężko będzie. Aczkolwiek skoro City i Liverpool dali rade zbudować drużynę która da się pokroić za swoje herby to czemu nie United?
» 14 maja 2019, 11:51 #5
vanantygaal: Nie zgodzę się tylko z tym że Pogba był najlepszym piłkarzem tego sezonu. Poza tym sama smutna prawda.
» 14 maja 2019, 11:51 #4
CHRCH: A niby kto był?
» 14 maja 2019, 16:35 #3
Wirus: Bolesne, ale w 100% szczere. Tak jak napisał Fenek, Evra i Keane w szatni zrobiliby porządek z tymi gówniarzami, co sie mają za mega piłkarzy, a są dnem
» 14 maja 2019, 11:49 #2
Fenek: Uu nie spodziewałem aż tak szczerej wypowiedzi. Taki Pat i Roy przydaliby się teraz w szatni.
» 14 maja 2019, 11:29 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.