Wylewam frustracje...

» 9 kwietnia 2011, 21:21 - Autor: bar - źródło:
Futbol zaczyna mnie irytować. I nie mówię tutaj o tej nędznej imitacji piłki kopanej jaką jest polska Ekstraklasa, coś zaczyna się psuć już na szczycie. Jest kilka spraw które mnie nurtują i wiercą mi dziurę w brzuchu. Będę pisał o rzeczach, które omawiane były już nie raz, będę doszukiwał się teorii spisku, będę atakował zabójców uczciwej rywalizacji, krezusów finansowych i sprzedajnych piłkarzy. Piłka nożna to sport w którym zaczyna być coraz mniej sportu.
Wylewam frustracje...
»
Ja rozumiem, że Manchester United jest najbardziej znienawidzoną ekipą na Wyspach Brytyjskich. Dociera do mnie, że tych wszystkich hejterów ogarnia zazdrość, przez dominację, popularność, tradycję i wielkość Czerwonych Diabłów. Ale czy w to wszystko musiała się jeszcze władować z butami Angielska Federacja Piłkarska? Końcówka sezonu, walczymy o punkty ze wszystkim co się rusza, Arsenal depcze nam po piętach… Zawieszenia: Sir Alex Ferguson – 5 spotkań, Wayne Rooney – 2 spotkania. Tak jak zawieszenie bossa mogę jeszcze zrozumieć, bo jego wyrzuty w stronę sędziów są na porządku dziennym, to wykluczenie Wazzy jest dla mnie nieporozumieniem. Primo, Roo był w momencie przełamania, zaczął wracać zawodnik z poprzedniego sezonu, ta kara wybija go z rytmu. Secundo, wiem, że nie należy przeklinać, ale do diabła to jest futbol! To są emocje, adrenalina, każdemu się może zdarzyć. Jak wiemy zdarzyło się nie tylko naszemu zawodnikowi. Na samym YouTube znajdę setki przykładów boiskowego przeklinania. Czy któryś z tych piłkarzy został ukarany? Nie pamiętam. Odebranie nam w takim momencie najlepszego zawodnika i trenera jest ciosem poniżej pasa.

Kombinatorzy


Zamiast czepiać się powyższych błahostek, UEFA powinna większą uwagę zwrócić na to co wyczyniają jedni z najlepszych trenerów świata. Wszyscy zapewne pamiętacie „Aferę Kartkową” rozpętaną przez Real Madryt a później przez FC Barcelonę. Trzeba o tym mówić jak najwięcej, bo nie tak reklamować powinny futbol dwa wspaniałe kluby. Zastanawiacie się pewnie dlaczego w ogóle do tego nawiązuję. Otóż, boli mnie niesprawiedliwość. Guardioli nie udowodniono jeszcze winy. Mam nadzieję, że nastąpi to jak najszybciej. Drażni mnie jednak nieporównywalna do przewinienia kara dla Jose Mourinho i jego piłkarzy. Nasz boss za krytykę sędziego otrzymał karę trzech meczy + dwa które były w zawieszeniu. Manager Realu z kolei, za coś co w mojej opinii, było czymś niedopuszczalnym, otrzymał karę opuszczenia jednego meczu i to w dodatku wyrok został zawieszony! O karach finansowych wspominał nie będę, ponieważ jego portfel nawet tego nie odczuł.

Wielkie pieniądze

Ostatnią rzeczą, która prowadzi do upadku sportu który kocham, jest to co dzieje się na rynku transferowym. Atakował będę oczywiście trzy kluby, zapewne domyślacie się już jakie. Tak. Real Madryt, Chelsea Londyn oraz Manchester City. Wiem, że temat wertowany był już wiele razy, niemniej do rozmyślań skłonił mnie nie kto inny, jak Fernando Torres. Wydać ponad 50 milionów na gościa, który gra tyle co nic, jest ewenementem na skalę światową. UEFA powinna zabronić tego typu transferów. Użyję mocniejszego słowa: MUSI zostać wprowadzony limit wydawanych pieniędzy na piłkarzy, utworzony na podstawie obrotów finansowych poszczególnego klubu. Naprawdę, robienie sobie jaj z piłki nie jest dla mnie zabawne. Tutaj pił będę do gorszej strony Manchesteru. Nie może być tak, że jakiś szejk zażyczy sobie stworzenia klubowej potęgi, i podporządkowuje sobie futbolowy świat, podczas gdy władze FIFA udają, iż nie widzą co się dzieje. Innym przykładem fiaska takiej polityki jest klub ze stolicy Hiszpanii. Pomimo gwiazd na każdej pozycji nie potrafią czegokolwiek osiągnąć. Ronaldo poszedł do Realu po więcej sukcesów, na razie musi odczuwać zawód i niedosyt. I nurtuje mnie teraz pytanie: Po co te transfery? Żadnemu z wyżej wymienionych klubów nic one nie dały. Cieszy mnie, że w futbolu jest jeszcze jakaś sprawiedliwość.

Duma

Jestem dumny z bycia kibicem Manchesteru United. Pochwalam naszą politykę transferową, nie chciałbym nic zmieniać. Inny powinni się od nas uczyć jak kupować piłkarzy. Nie przeczę, wydaliśmy wielkie pieniądze na Rooneya, czy Berbatowa, ale i tak nie umywamy się do tego co wyczyniają inni. Daje mi wielką satysfakcję to, że boss znikąd wytrzasnął Chicharito. Jest to chłopak, który w swoim debiutanckim sezonie strzelił więcej bramek, niż warty krocie więcej El Nino. Do tego mamy w swoim składzie niezwykłych braci Da Silva, czy ciągle rozwijającego się Naniego. Raduje me serce to, że jako jeden z niewielu klubów szanujemy swoich piłkarzy i ci piłkarze szanują nasz klub. Popatrzmy na nasze legendy, na Giggsa, Scholesa, czy Nevillea. Wyobrażacie sobie w dzisiejszym zepsutym futbolu coś podobnego? Teraz to coś niezwykłego, rzekłbym nawet nienormalnego. Nie mam nadziei na poprawę, ale jestem dumny, że w Manchesterze United zachowywane są jeszcze jakieś wartości, dzięki którym piłka nożna jest tak niezwykłym sportem.


TAGI


« Poprzedni news
United vs Fulham: Oceny pomeczowe
Następny news »
Optymalny wybór sir Aleksa Fergusona

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (67)


manutdfan: 10 mln za osobę, która jeszcze dobrze się nie zadomowiła w pierwszy składzie fulham to dużo!!
A nie pamiętacie takiego pana jak Veron?? no i hit bebe też nie jesteśmy bez winy w psuciu rynku
» 12 kwietnia 2011, 13:29 #18
PaToManU: No po pierwsze co jest już wspomniane Bebe kosztował 4.8 mln ,ale Ronaldo to kosztował 80 mln funtów nie euro ! Euro to on kosztował 94 mln .
manutdfan chodzi ci o Smallinga ? 10 mln funtów to dużo ? a to bardzo dobry i rozwijający sie piłkarz ! Rio nie będzie grał wiecznie ! ma już 33 lata ,pogra jeszcze 2- 3 lata ! A to że mamy już tak dobrego obrońce ,który za 3 lata będzie jeszcze lepszy jest faktem do dumy !
» 13 kwietnia 2011, 19:15 #17
manutdfan: Dlatego nie rozumie czepiania się Chelsea! Smalling będzie super obrońcom jestem tego pewien ale kosztował sporo a Torres raptem 5 razy tyle a jego kryzys nie będzie trwał wiecznie bo to świetny napastnik o renomie światowej!! Pewnie tacy się z najdą ale szczerze ilu z was słyszało o Smallingu?? Po prostu ceny poszły w górę skoro Palermo krzyczy 70 za Pastore to uważam, że Chelsea kupiło Torresa w promocji!!
» 15 kwietnia 2011, 09:11 #16
Wielbicielka: Nooo w końcu Ktoś normalnie piszący. Świetny tekst. Miło, ze można tu jeszcze poczytać teksty normalnych kibiców którzy nie obrażają innych klubów w co drugim zdaniu.
» 12 kwietnia 2011, 08:56 #15
Michal88: bardzo fajnie napisane zgadzam sie na sto procen z kazdy zdaniem!brawo
» 11 kwietnia 2011, 14:04 #14
bar: pytasz po co ten szum? - ponieważ taki miałem kaprys, bo to są rzeczy które uznaję za ważne i jestem przekonany, że trzeba o nich pisać.

po raz kolejny napisałeś przydługi komentarz, niewiele krótszy od mojego tekstu, zastanawia mnie co miał na celu? niczego nim nie udowodniłeś

a z tymi kartkami dla bramkarzy wykazałeś się swego rodzaju indolencją umysłową. znowu nie zgłębiłeś tematu. Owszem bramkarze, czy zawodnicy grają na czas. robią to po to aby wygrać mecz a nie dlatego, żeby dostać kartkę. taki był cel Valdesa, chciał dostać kartkę, aby wyczyścić konto i móc grać w ważniejszym spotkaniu...

wiem, że piłka nie jest sprawiedliwa, ale tak oczywiste łamanie zasad, nawet czystego smaku bycia fair nie może mieć miejsca. takie jest moje zdanie, masz inne? ok, Twój problem. Ja wychowywałem sie na futbolu w którym grali zawodnicy a nie najemnicy, gdzie większą wartość miała walka do końca o zwycięstwo i dawanie z siebie wszystkiego, niż kombinowanie na wszystkie sposoby. Wiem, że teraźniejszy futbol jest jaki jest, i raczej nic już się nie zmieni na lepsze. Nie podoba mi się to.

no i argument, że nie znam się na futbolu był bardzo dobry. takie teksty przyjacielu to w gimnazjum wymieniałem z kolegami. Ronaldo, owszem, odszedł do Realu z miłości do tego klubu i marzenia gry w nim, ale również dlatego, że chciał wygrać coś więcej. Myślałem, że pierwszy argument za jego odejściem był oczywisty, więc nie wspominałem o tym. Jak widać myliłem się, trzeba wszystko wyłożyć kawa na ławę.

I tak, City to będzie mogło sobie powalczyć o mistrzostwo, ale grając w lidze polskiej z Ciciborem Dolnym. To jest żałosna imitacja klubu piłkarskiego. Zbieranina wyrzutków i najemników światowego futbolu.

No tak widać efekt w Realu. przebrnięcia 1/8 LM - Szał. Na mistrzostwo w zasadzie nie mają szans, a na tym im najbardziej zależy, po to przyszedł Jose.

To tyle chciałem dodać, nie będę kontynuował dalej dyskusji, bo znając życie dalej uprzesz się przy swoim. Walka z wiatrakami mnie nie bawi.
» 12 kwietnia 2011, 09:03 #13
suuchy: Komentarz zedytowany przez usera dnia 10.04.2011 23:27

"Atakował będę oczywiście trzy kluby, zapewne domyślacie się już jakie. Tak. Real Madryt, Chelsea Londyn oraz Manchester City. "


nigdy nie komentuje zadnych postow, nwesów itp.
za kazdym razem rozmawiam w komentarzach z innymi ludzmi (dziecko neo)

Ale u ciebie w twoim poście zauważyłem coś co tak do końca nie jest zgodne z moimi odczuciami, Real Madryt zawsze wydawał spektakularne pieniądze na zawodników (odkąd pamiętam [ bo chelsea i city nie]) wiec tego klubu w to nie mieszaj. To jest Real i oni tam po prostu to robią, bo to Real. W Realu mają być drodzy tylko to się liczy.
» 10 kwietnia 2011, 23:26 #12
AgEnT: Mourinho i Guardiola w swoich meczach kazali specjalnie piłkarzom zarobić kartki, poprzez opóźnianie gry itp. żeby w następnych meczach nie byli zagrożeni zawieszeniem ponieważ kartki im się zresetowały po otrzymaniu czerwonej, a więc w następnym meczu po dostaniu żółtej kartki nie groziło im zawieszenie.
» 10 kwietnia 2011, 23:25 #11
bar: Komentarz zedytowany przez usera dnia 10.04.2011 20:06

chodziło mi o wprowadzenie limitów utworzonych na podstawie obrotów klubów. Czyli nie zgodzę się z tym co napisałeś. Nic nie dałaby kasa Abramowicza czy szejków, jeśli klub nie tworzyłby sam pieniędzy. Nie uderzyło by to w United, które przez ostatnich parę lat jest najlepiej zarabiającym klubem(w tym roku chyba Real nas łyknął, ale mogę się mylić). Z tego co wiem UEFA robi już coś w tym kierunku, ale znając życie potrwa to jeszcze przez dłuższą chwilę.

pzdr

ps. sprawdziłem, jesteśmy aktualnie na 3 miejscu za Realem i Barcą, ale przez ostatnią dekadę byliśmy niezmiennie na szczycie... oto ranking: .(1) 1.(1)Real Madryt 438,6 mln euro
2.(2) FC Barcelona 398,1
3.(3) Manchester United 349,8
4.(4) Bayern Monachium 323,0
5.(5) Arsenal Londyn 274,1
6.(6) Chelsea Londyn 255,9
7.(10) AC Milan 235,8
8.(7) FC Liverpool 225,3
9.(9) Inter Mediolan 224,8
10.(8) Juventus Turyn 205,0
» 10 kwietnia 2011, 20:03 #10
Klimaa: Bardzo dobry artykuł. A wprowadzenie pewnego górnego limitu na transfery powinno być jak najszybciej wskazane. Wysokie transfery zabijają rywalizację i psują rynek. Na szczęście (jak wspomniałeś) futbol mimo wszystko jest sprawiedliwy i najprawdopodobniej bogaci nie zdobędą w tym sezonie nic. FIFA nie powinna się bać, powinna uderzyć w stół i zmusić pod różnymi groźbami (wykluczeniami na kilka lat z europejskich pucharów) kluby do niewydawania chorych pieniędzy na piłkarzy.
» 10 kwietnia 2011, 18:14 #9
1993greg: Bardzo dobry tekst!! A co do szacunku legend klubu to Manchester United to naprawdę jeden z niewielu klubów który o to dba. Daleko nie trzeba szukać np. Real i Raul to jest totalne nieporozumienie!!
» 10 kwietnia 2011, 15:38 #8
Szewc: Jedna sprawa, po co wprowadzać limity transferowe dla klubów? To co napisałeś udowadnia jedynie, że pieniądze w futbolu nie grają, ale jeśli Abramowicz chce wydawać tyle kasy na zawodnika, który "gra tyle co nic" to niech sobie wydaje. Niech robi jak najwięcej takich transferów, aż z drużyny zostania zlepek pojedynczych piłkarzy, a on w końcu nie wytrzyma i oleje inwestowanie w coś co nawet nie daje mu satysfakcji. Prawdę mówiąc, ja ciesze się za każdym razem kiedy jakiś klub chce sobie "kupić" trofea, poprzez robienie serii "wielkich" transferów i za każdym razem musi obejść się smakiem. Oby tak dalej!
» 10 kwietnia 2011, 13:59 #7
badkins: limity transferowe? a z jakiej paki? ;)
piłka przynosi obecnie takie zyski, że zawodnicy zmieniają kluby za wielkie pieniądze, bo jeszcze większe pieniądze zarabia sam klub i może sobie na to pozwolić.
jestem za limitami, ale limity płacowe/transferowe względem obrotu klubu - nie może być tak, że City wydaje na transfery więcej, niż zarobi - podobnie z pensjami ;) to się wydaje dobrym pomysłem i jakieś pogłoski już były, że UEFA się tym zajmie.
» 9 kwietnia 2011, 22:44 #6
bar: Komentarz zedytowany przez usera dnia 09.04.2011 22:49

bad - myślałem właśnie o limitach względem obrotu klubu, choć jasno tego nie napisałem(dodałem już co trzeba). Przecież niemożliwym byłoby wprowadzenie limitu np 25 mln za piłkarza i ani grosza więcej;)
» 9 kwietnia 2011, 22:46 #5
mxonic: bar, tak w nawiasie przypomne, że "Ci" użyte w ostatnim akapicie nie jest zwrotem grzecznościowym do jednostki, więc powinno być napisane z małej litery ;)

Według mnie mądre słowa zawiera ten post, jednak jak sam stwierdziłeś, nie widzę poprawy w perspektywie najbliższych lat. Pieniądz rządzi światem, od zawsze i na zawsze, dlatego nikt nie ograniczy wydawania pieniędzy (opodatkowanych, więc nawet kraj angielski nie ma nic przeciwko:).
» 9 kwietnia 2011, 23:29 #4
manutdfan92: W sumie na przestrzeni całego artykuły nie pojawiło się nic odkrywczego, ale ostatni akapit jest chyba wyrażeniem myśli wszystkich kibiców United. Te kilka linijek to esencja tych wartości za które kochamy MU. Warto było przeczytać. A ten "filmik" o Torresie rozbrajający:D
» 9 kwietnia 2011, 22:42 #3
ziomboy777: ależ kapitalny artykuł...trafiłes w sedno ze wszystkimi argumentami Bar!
» 9 kwietnia 2011, 22:05 #2
ziomboy777: kolego... chcesz liste pieknie grajacych piłkarzy: Nani , Walcott , Bale , Neymar , Douglas Costa , Nasri.... tylko niektórzy! wiesz jaka jest tylko róznica miedzy ww. piłkarzami a Messim I cr9?... , ze nie sa oni tak sztucznie rozreklamowani !. Pozdro
» 9 kwietnia 2011, 22:08 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.