Gill: Magia futbolu silniejsza niż kryzys
» 31 października 2008, 15:42 - Autor:
matheo - źródło: SkySports
Kryzys gospodarczy zatacza coraz szersze kręgi na świecie. Czy finansowe problemy mogą boleśnie odczuć kluby Premiership?
Nie od dziś wiadomo, że kluby angielskiej ekstraklasy aby z powodzeniem walczyć w elicie zadłużały się na potęgę. Światowy kryzys finansowy dotkliwie odczuł m.in. West Ham United, z którego wycofał się strategiczny sponsor XL. Problemy z płynnością miał również amerykański AIG, którego logo widnieje na trykotach Manchesteru United.
- Trzeba byłoby być naiwnym, aby twierdzić, że kryzys finansowy w ogóle nie odbije się na piłce nożnej. Futbol wciąż jednak będzie pokazywany i oglądany na całym świecie – przekonuje dyrektor wykonawczy United David Gill.
- Piłka wciąż będzie wywoływać olbrzymie emocje u ludzi, a ci w ciężkich czasach będą żyć właśnie futbolem. Nikt nie zrezygnuje z transmisji telewizyjnych, więc sponsorzy nadal będą korzystać na umowach z klubami – dodaje Gill.
Kryzys gospodarczy na własnej skórze znacząco odczuł amerykański ubezpieczyciel AIG. Kiedy w 2006 roku podpisywano czteroletnią umowę o współpracy nikt nie przypuszczał, że reputacja AIG zostanie tak mocno zachwiana. Wszystko wskazuje zatem na to, że od 2010 roku klub będzie miał nowego sponsora.
- Umowa z AIG opiewa na 19 milionów funtów rocznie. To bardzo znaczący kontrakt. Uważamy jednak, że uda nam się wynegocjować podobną umowę sponsorską na rok 2010 i dalsze lata – konkluduje Gill.
TAGI
Najchętniej komentowane
Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego newsa.
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis
DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.