Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Van Gaal zdenerwowany pytaniem o Moyesa

» 12 stycznia 2015, 07:42 - Autor: matheo - źródło: talksport.com
Louis van Gaal po niedzielnym meczu z Southampton (0:1) musiał zmierzyć się z niewygodnymi pytaniami angielskich dziennikarzy. Manchester United po 21. kolejkach ma bowiem tyle samo punktów, co w zeszłym sezonie za kadencji Davida Moyesa.
Van Gaal zdenerwowany pytaniem o Moyesa
» Louis van Gaal po meczu z Southampton musiał zmierzyć się z niewygodnymi pytaniami angielskich dziennikarzy
Van Gaal zapytany o to, czy drużyna poczyniła jakiekolwiek postępy od ubiegłego sezonu odpowiada:

– Czekaliście więc do momentu, w którym możecie zadać to pytanie? Czy na chwilę obecną mam mniej czy tyle samo punktów, co David Moyes?

– Czy to oznacza, że nie uczyniłem zespołu lepszym?

– To, co zrobiliśmy źle w tym spotkaniu, to brak właściwych decyzji w ostatniej fazie naszych ataków. Trzeba wziąć jednak pod uwagę, że piłkarze Southamton zagrali dobrze, bronili się dobrze i byli nieźle zorganizowani – dodał Holender.

Manchester United kolejne ligowe spotkanie rozegra 17 stycznia. Przeciwnikiem Czerwonych Diabłów na Loftus Road będzie Queens Park Rangers.


TAGI


« Poprzedni news
Tadić: Zdobyliśmy bardzo ważne trzy punkty
Następny news »
Mata: Następnym razem piłka wpadnie do siatki

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (83)


emil1986x: [link usunięty]
zobaczcie i terz wypowiedzcie sie czemu wszyscy wierza w LVG a w Moyesa nikt nie wierzył? dziwne....
» 12 stycznia 2015, 19:37 #81
emil1986x: usuneli link wejdzcie na transfery.info i zobaczcie zestawienie moyesa z LVG
» 12 stycznia 2015, 19:38 #80
duszek9808: Polecam słownik ortograficzny.
» 13 stycznia 2015, 11:00 #79
emil1986x: zjadłem a nie napisałem terz zamiast też tylko miało być teraz koleSZko :P
» 13 stycznia 2015, 15:09 #78
RedDevil67: Nie można porównywać wyników D. Moyesa do obecnych rezultatów jakie osiąga z drużyną LvG, przecież holender dysponuje nieporównywalnie lepszym składem, po przyjściu wzmocnił każdą pozycje nowym topowym zawodnikiem, mógł kupować kogo chce, także potencjał jego drużyny jest zdecydowanie wyższy aniżeli MU z tamtego sezonu. Mam nadziej że po sezonie jak MU zajmie miejsce w top4 to nikt nie napisze że przyszedł LvG i odmienił oblicze drużyny bo on po prostu wymienił drużynę - dosłownie. Mając to wszystko na uwadze, pamiętając jaka fala krytyki i pomyj wylewana była na Moyesa trzeba się zastanowić jak bardzo wstydliwie wyglądają dzisiaj wyniki osiągane przez zespół Van Gala..
» 12 stycznia 2015, 19:32 #77
night76: kiedy ta lajza pojdzie z OT? ten facet nie ma pojecia o trenowaniu... ZADEN ZAWODN9IK Z UNITED NIE GRA NA SOWJEJ POZYCJI.. to jest cyrk..
smiech na sali normalnie.
di maria na LP
ronney jak SP
Mata jako? on chyba sa nie wie gdzie ma grac
shaw jak LP/LS
Valencia na PO
komedia. hahaha
» 12 stycznia 2015, 17:12 #76
slasher: transfery.info/72713,siedem-zmian-na-gorsze-za-van-gaala
» 12 stycznia 2015, 16:32 #75
Musashist: No zwłaszcza ta liczba dośrodkowań to zmiana na gorsze, szczególnie jak sobie przypomnieć mecze jak z Fulham w poprzednim sezonie :P
» 12 stycznia 2015, 17:12 #74
Byku97: Szkoda tego przegranego meczu bo sytuacje do zdobycia gola były i to bardzo dobre. No a za kadencji Mosyesa był inne miejsce w tabeli, dlatego też teraz Van Gaal jest w całkiem innej sytuacji niż był rok temu David. Mam tylko taką nadzieję, że Louis nie zostanie tak potraktowany jak David i liczę na dalszą współpracę tym razem bardziej owocną :)
» 12 stycznia 2015, 15:28 #73
Devil1878: "No a za kadencji Mosyesa był inne miejsce w tabeli, dlatego też teraz Van Gaal jest w całkiem innej sytuacji niż był rok temu David."

no jest w innej sytuacji. Liverpool, a przede wszystkim Arsenal mocno spuscili z tonu, dlatego i ta zdobycz punktowa pozwala na utrzymanie miejsca w pierwszej czworce. jak na razie sytuacja Van Gaala i Moyesa w United rozni sie kwotami wylozonymi na transfery.
» 12 stycznia 2015, 18:12 #72
Diabelred: Im szybciej van Gaal zrozumie, ze tym 3-5-2 nie podbije Anglii tym lepiej dla niego i dla klubu. Co nam np. z takiego Maty w skladzie, skoro on i tak prawie kazda pilke posyla na skrzydlo? i tak prawie kazdy zawodnik... Skoro i tak kazda pilka idzie na skrzydlo to powinnismy wrocic do 4-4-2, tak, ze przynajmniej skrzydlowi, mogliby odegrac do wybiegajacych z tylu bocznych obroncow. Z tymi wahadlowymi ciezko o jakas konktretna akcje, skoro maja na przeciwko siebie dwoch przeciwnikow(a przeciez nasi wahadlowi to nie jest jakis Hazard czy Sanchez, ktorzy potrafia skutecznie dryblowa). Z tego co pamietam, to tylko raz w tym sezonie jednemu z naszych wahadlowych, a konkretnie Valencii w meczu z LFC udalo sie przejsc 2 zawodnikow. O ile obrona powoli ogarnia te 3-5-2, o tyle ofensywa, ktora opierala, opiera i pewnie bedzie sie opierac u nas na skrzydlach, nigdy nie ogarnie, a przynajmniej nie z tymi zawodnikami jakich mamy i w tej lidze. 3-5-2 moze wystarczyc co najwyzej na takie potegi jak QPR, Newcastle itd gdzie wystarcza same nazwiska z przodu, jednak na lepsze kluby, same nazwiska juz nie wystarcza i potrzebna jest dobra gra, ktora ta formacja nie oferuje.

Jak dla mnie to przy pelnym, zdrowym skladzie tak powinnismy grac:

4-4-2

DDG
Rafael - Smalling - Jones/Rojo - Shaw/Young
Valencia- Carick - Herrera - Di Maria
Rooney - RVP/Falcao

badz 4-2-3-1

DDG
Rafael - Smalling - Jones/Rojo - Shaw/Young
Carick - Herrera
Valencia - Rooney/Mata - Di Maria
RVP/Falcao/Rooney

Do tych, ktorzy wypominaja Holendrowi, ze wydal 150 mln, a efektow nie ma, to zobaczcie, ze nasi nowi pilkarze po 1 sa nowi w tej lidze, a po 2 zaden z nich nie doszedl nawet do 1000 min rozegranych w PL z powodu ich licznych kontuzji... Takze jak narazie, to te nasze wzmocnienia sa bardziej na papierze niz w rzeczywistoci...

Co do samego newsa, to van Gaal raczej nie powinien sie dziwic takim pytaniom, patrzac na to ze jego dorobek punktowy jest po 21 kolejkach taki sam jak Moyesa...
» 12 stycznia 2015, 13:58 #71
Devil1878: wlasnie, im szybciej Van Gaal zrozumie... niestety mam wrazenie, ze on nie do konca chce to zrozumiec. a raczej nie pozwala mu na to jego wybujale ego. nie bez powodu byl wyrzucany z tych najwiekszych klubow. wydaje mi sie, ze bedzie na sile chcial udowodnic, ze to on mial racje i dalej bedziemy brnac w to beznadziejne ustawienie. to jest niepojete grac pomocnikiem w obronie, obroncami na skrzydlach, napastnikami w pomocy, a pomocnikami w ataku. na litosc, przeciez to sie kupy nie trzyma. nawet sie nie ludze, z QPR znowu zobaczymy 3 5 2. myslalem, ze to ustawienie jest kwestia brakow personalnych na bokach obrony. widac sie mylilem...
» 12 stycznia 2015, 17:47 #70
wmb035: Co wy macie z tymi formacjami?
3-5-2 jest świetną formacją, zdecydowanie dla NAS lepszą niż 4-4-2. Żeby grać 4-4-2 trzeba mieć odpowiednich wykonawców do tej formacji, tak jak Real Madryt. Mając Modricia i Kroosa trener może sobie pozwolić na takie ustawienie, bo Modrić i Kroos są dosyć postawni oraz mogą obaj grać jako defensywni, środkowi lub ofensywni pomocnicy. A u nas?:

Przy 4-4-2: (pisze tylko o środkowych pomocnikach):

-para Carrick + Fletcher - zbyt defensywna, mało kreatywna

-para Carrick + Fellaini - po prostu za słaba, bez szału,

-para Carrick + Mata - zbyt słaba fizycznie

-para Herrera + Mata - zbyt słaba fizycznie, nie do ligi ang.

-para Herrera + Fellaini - to już w ogóle kosmos

-para ktokolwiek + Rooney - zbyt ryzykowna, Rooney ma strzelać bramki i czasami nie wracać się

-itd., itd.

3-5-2 jest optymalne, tylko niech wszyscy wrócą do formy.
» 12 stycznia 2015, 13:47 #69
mcis: 433

4 obroncow do wyboru 2 SO i 2S
3 Pom: Blind, Rooney, DiM (broniacy, uniwersalny, atakujacy)
3 w ataku: vP, Falcao i Mata (zamiat Maty powinien byc klasowy skrzydlowy, ktory by orbitowal wokol napastnikow, tak jak Robben wokol vP na MS)
» 12 stycznia 2015, 13:48 #68
Diabelred: a para Carrick + Herrera, jeden odpowiedzialny za defensywe(Anglik), a drugi bardziej za ofensywe, kreowanie gry(Hiszpan), dla mnie para na papierze idealna
» 12 stycznia 2015, 14:01 #67
DevoMartinez: Komentarz zedytowany przez usera dnia 12.01.2015 14:16

Tak Rafael Shaw stworzeni do 3-5-2. Nie zartuj sobie. Zapomniałeś o parze Herrera ADM w diamencie, z tyłu Blind lub Carrick. Zreszta imo powinnien grac w środku Herrera, Fellaini (ew wyżej). Taki destruktor bardzo się przydaje, do tego fajnei zgrania górne piłki i jako odgrywający też daje dodatkową opcje w ataku. I khem Modric postawny? 174 cm, istny byk :D To już nasz Blind postawiejszy.
» 12 stycznia 2015, 14:13 #66
wmb035: Do DevoMartinez -> Shaw jak najbardziej się nadaje na wahadłowego, Rafael mniej, ale nie pisałem w ogóle że to on ma nim być. Modrić jest na pewno silniiejszy i bardziej nieustępliwy od Fletchera, Maty, Herrery, Blinda. Poza tym miałem na myśli jego umiejętności i uniwersalność.

Do Diabelred -> Faktycznie, Herrera z Carrickiem to może i jest najciekawsza para (bardzo lubię Herrerę), ale postaw i sobie naprzeciwko Matića i Fabregasa, albo Yaya Toure i Fernandinho. Już takiego wrażenia ta nasza para nie robi.
» 12 stycznia 2015, 14:31 #65
trikos: @mcis 4-3-3 jest najbardziej elastyczne i optymalne dla naszego obecnego składu.

Pozwala się utrzymać przy piłce (co LvG uwielbia) i przez jakość podających pozwoli na włączenie się bocznych obrońców.
-------1--------
2---4---12---3
-21---16---17-
--7---9---10--
» 12 stycznia 2015, 15:01 #64
sisinho: Wydawało mi się że wczoraj, oprócz Younga to mial wszystkich dostepnych i co? Żenua.
» 12 stycznia 2015, 16:05 #63
szabo1878: wystarczy ustawic Jonesa/Valencie jako klasycznego PO i juz mamy 4-3-3.

LvG wystawia Di Marie w ataku, Rooneya w pomocy, Carricka w obronie, ale Valencia to juz tylko wahadlowy i innej opcji nie ma. nie rozumiem tego faceta.

no i trzeba dodac, ze w poprzednich sezonach Valencia/Jones/Smalling grywali na PO. czesto gorzej niz Rafael, co nie zmienia faktu, ze nie byly to zle wystepy. Valencie to by mozna nawet na stale przemianowac na PO, zeby rywalizowal z Rafaelem.

to jest tak banalne, ze nawet Moyes to widzial :)
» 12 stycznia 2015, 19:23 #62
Yaankes: Oj dzieci, proszę... nie zabierajcie głosu w sprawach o których nie macie zielonego pojęcia.

Manchester United sezon temu - obrońcy tytułu, poukładana drużyna, która potrzebowała 3-4 transferów.
Manchester United przed tym sezonem - drużyna rozbita, pozbawiona ducha walki z masą kontuzji.

Van Gaal musi odbudować zespół, w ciągu pół roku w United było 55 kontuzji, jak niby Van Gaal ma mieć lepsze wyniki od Moyesa, jeżeli zawodnicy łapią kontuzje? Wszyscy piszą brednie o tym, że jak się wydało takie pieniądze to powinny być efekty, Falcao przez większość czasu leczył kontuzje, Di Maria ma dokładnie to samo, Rojo ciągle nie gra, Blind dopiero co wrócił, Shaw ciągle jest piekielnie młody i też wraca po urazach. Linia obrony chyba nigdy nie grała w tym samym zestawieniu, po każdym meczu coś się dzieje i ktoś nowy wypada.

To co mnie bawi, to te porady jak trener ma prowadzić zespół, od ludzi którzy w swoim życiu nie zdali jeszcze nawet matury. Co wy myśleliście, że zawodnicy wrócą po kontuzji i od razu będziemy grali jak Real czy Bayern? Bayern i Real grają tym samym składem od początku sezonu, a my? My nie zagraliśmy żadnego meczu w tym samym zestawieniu. Jeżeli ktoś nie widzi postępu jaki zrobiła ta drużyna w tym sezonie, to nie wie nic o futbolu. Manchester przeważa całe spotkanie, to my jesteśmy drużyną, która nadaje ton spotkaniu, czego brakuje? Brakuje nam zawodników w wysokiej formie.

Ludzie narzekają na formację, bla bla bla. To nie formacja jest winna tego, że nasi zawodnicy grają po prostu słabo. Formacja pasuje, nie widzę w niej niczego złego i słabego, bzdurne gadanie że to nie jest formacja na Anglię, to jest formacja na Anglię, tylko piłkarze muszą w końcu się ogarnąć.

Van Gaal zbudował zespół, ten zespół ciągle ma przewagę na boisku, cały czas, z każdym przeciwnikiem. Problem polega w tym, że zawodnicy z ofensywy są po prostu słabi, a to jest szok i dla nas i dla samego Van Gaala, bo przecież na papierze mamy jeden z najsilniejszych ataków na świecie. Przecież taka ekipa jak ta, czyli Van Persie, Rooney, Di Maria, Falcao i Mata powinni po prostu gnieść rywali, a oni czasami nie potrafią stworzyć jednej dobrej sytuacji. To że United ma tak dużą przewagę w posiadaniu piłki dobitnie pokazuje że ta formacja działa, ta formacja daje nam dużą przewagę, której piłkarze z ataku nie umieją wykorzystać, tutaj leży problem.

Dzięki formacji 3-5-2 stwarzamy sobie kilkadziesiąt szans by wrzucić piłkę w pole karne przeciwnika. Gdyby w takiej sytuacji na skrzydle United biegał Ribery bądź Bale to jestem przekonany, że mecze byłyby wygrane już po pierwszej połowie. Nie oszukujmy się, problem nie leży w formacji, a w tym, że piłkarze są bez formy, a są bez formy nie przez Van Gaala, a przez to że łapią uraz za urazem.

Zawodnicy ofensywni są bez formy, brakuje ostatniego podania, a nawet jeżeli takie podanie dojdzie do adresata to i tak Van Persie zmarnuje sytuację. Wszyscy zastanawiają się, czemu Van Gaal tak uparcie stawia na Robina, robi to, bo wie że jak Van Persie złapie formę to zespół zacznie wygrywać. Czemu nie stawia na Falcao, póki co Radamel nie jest gotowy do gry i to widać w każdym meczu, po tak ciężkiej kontuzji Van Gaal bardzo dobrze wprowadza go do gry, daje mu mniej minut, nie chce ryzykować tego, że Falcao znów złapie jakiś poważny uraz. Falcao z pewnością jest tym sfrustrowany, na pewno chce grać więcej i od pierwszej minuty, ale jestem pewny że jeszcze podziękuje Van Gaalowi ża bardzo mądre wprowadzenie go do gry po tak trudnej kontuzji.

Van Gaal wie co robi, trzyma się swoich racji, swojej filozofii i to właśnie pokazuje jak silnym i dobrym jest trenerem, a nie Moyes, który co mecz mówił co innego, co mecz błagał w wywiadach o dobry wynik. Van Gaal cały czas idzie swoim torem i dalej będzie nim podążał, dopiero po 38 kolejce będziemy mogli mówić o tym, czy Manchester United pod jego wodzą gra lepiej. Wymagacie od niego cudów w momencie gdy ma on najtrudniejszą misję w United od wielu, wielu lat. Glory Man United!
» 12 stycznia 2015, 12:51 #61
RobvanKlu5i: tl;dr
» 12 stycznia 2015, 13:12 #60
shadow: Komentarz zedytowany przez usera dnia 12.01.2015 13:12

"Manchester United sezon temu - obrońcy tytułu, poukładana drużyna, która potrzebowała 3-4 transferów.
Manchester United przed tym sezonem - drużyna rozbita, pozbawiona ducha walki z masą kontuzji."
Jeśli dobrze pamiętam, to LvG dostał tych samych zawodników, którzy grali u Fergusona - Vidic + Fellaini + Mata. Pozostałe zmiany personalne odbywały się już za kadencji Holendra.

"Van Gaal musi odbudować zespół, w ciągu pół roku w United było 55 kontuzji, jak niby Van Gaal ma mieć lepsze wyniki od Moyesa, jeżeli zawodnicy łapią kontuzje?"
Na stronie physioroom.com można znaleźć listę wszystkich kontuzji w MU z ostatnich kilkunastu lat. W okresie od początku sierpnia do 11 stycznia w zespole Moyesa było nawet o kilka kontuzji więcej niż w zespole van Gaala.
» 12 stycznia 2015, 13:12 #59
DevoMartinez: Co do 3-5-2 mam odmienne zdanie. Co z tego, że mamy 60% posiadania piłki skoro mase czasu ta piłka jest na naszej połowie albo klepana w poprzek przez obrońców. W Anglii gra się fizyczny futbol, większośc drużyn spokojnie daje rade grać wysokim presingiem a niestety 3-5-2 jest łatwa do przyblokowania. Widać to było nawem w meczu z Soton, przypominam, że graliśmy na OT. Ile razy nas przycisnęli wysoko, że musielismy wybijać na pałe? I będe to powtarzał, na 3-5-2 starczy 5 wychodzących wysoko zawodników i bawimy się w przeklepywanie piłki w poprzek choćbny dlatego, że wahadłowi musza mysleć o zabezpieczeniu tyłów. CO do reszty to się zgadzam i akurat mam pewność, że będziemy grali lepiej pod wodzą LvG. MU potrzebuje trenera z twarda reką na te gwiazdy i gwiazdeczki a nie miękkiego kolegi lalusia który da sobie wleźć na głowę.
» 12 stycznia 2015, 13:12 #58
Potak: Yankess prawie się z Tobą zgadzam w 100 %, prawie :) Jestem w stanie zrozumieć, że zawodnicy są po urazach, mało zgrani, że taktyka jest nowa, nowa filozofia etc. Ale nie może być tak, że grając z jakimkolwiek zespołem nie oddajemy choćby celnego strzału na bramkę. To nie są zawodnicy jak chłopaki z A klasy, gdzie jest kopnij, biegnij może się coś urodzi. To są goście, którzy grają kilkanaście lat na wysokim poziomie, mają swoją inteligencję boiskową i oprócz nóg, serca mają też głowę, którą muszą użyć do myślenia. Jeśli nie da się środkiem, gramy bokami, jeżeli nie da się prawą stroną, wjeżdżamy lewą, jeżeli nie możemy oddać strzału z przed linii 16 metrów, może jakąś szybką klepkę i wjazd do bramki etc ... A wczoraj jak na załączonym obrazku jedno i to samo.

Jest trener, który ma to wszystko poukładać, też na niego psioczyłem i mam żal o niektóre decyzje, ale ufam mu póki sezon się jeszcze nie skończył. Mam nadzieję, że wszystko poukłada, pozbędzie się ludzi którzy nie mają prawa bytu w zespole, a na ich miejsce da tych którzy się nadają. Czas pokaże.
» 12 stycznia 2015, 13:23 #57
wyspiarski: Przyzna że tak wielu sprzeczności dawno nie przeczytałem. Każdy akapit to sprzeczność a ten przebija wszystkie (...)Van Gaal zbudował zespół, ten zespół ciągle ma przewagę na boisku, cały czas, z każdym przeciwnikiem. Problem polega w tym, że zawodnicy z ofensywy są po prostu słabi, a to jest szok i dla nas i dla samego Van Gaala, bo przecież na papierze mamy jeden z najsilniejszych ataków na świecie(..) Słaby atak najlepszy na świecie zbudowany przez van Gaala. Daj kolego spokój. Pozdrawaim.
» 12 stycznia 2015, 13:38 #56
TraN: A za Moyesa nie było kontuzji? A za Moyesa nie mówiłeś, że to zawodnicy grają słabo, a nie trener złą robotę odwala?

"Dzięki formacji 3-5-2 stwarzamy sobie kilkadziesiąt szans by wrzucić piłkę w pole karne przeciwnika"

W zeszłym sezonie granie na głupie wrzutki w pole karne było złe, ale teraz jak tak robimy, to jest cudownie?

Aha, od kiedy posiadanie piłki = dominacja w meczu?
» 12 stycznia 2015, 14:56 #55
wyspiarski: Denerwuje się. Niedługo będzie go wszystko denerwowało. Jest gorszy do Moyesa o 120 mln funtów wydanych na transfery. Ma lepszy skład a tyle samo punktów. Pewnie jak przyszedł to podśmiewał się DM że frajer, słaby trener a tu zonk. Jeżeli ktoś myślał, że van Gaal to cudotwórca i pociągnie MU to był/jest niepoprawnym optymistą. On się przecież nie nadaje on z wielkiego klubu może zrobić przeciętny, może wydać całą kasę a i tak nie potrafi poukładać drużyny. Nie ten kaliber. Przyznam, że dziwne jest iż mając taki skład nie potrafi go właściwie poukładać Koeman potrafił a zawodników ma słabszych. Co z tego że zapłacimy krocie i ściągniemy Bale'a jak hary poter wystawi go prawej obronie taki z niego filozof. DiMaria gdzie zagrał, Rooney gdzie, Blind gdzie. Dobrze że De Gea na bramce.

Ps. Nie chcą go w Ajaxsie, wywalili z Barcelony, wykopali z Monachium pogonimy z Manchesteru.
Ps. Van Gaal oddaj nasze punkty!!
» 12 stycznia 2015, 12:41 #54
Puchaczeue: to już jest chyba cud, że de Gea gra na swojej nominalnej pozycji.
» 12 stycznia 2015, 13:56 #53
sznaucer: Zgadzam się. Niech zacznie wygrywać mecze, a nie będzie się musiał denerwować pytaniami dziennikarzy. Taka praca trenera, że musi być przygotowany na krytykę i trudne pytania. Filozof za dychę. Z takim składem to każdy trener nie byłby gorszy od van Gaala. Di Maria kupiony za kasę jakby był najlepszym zawodnikiem świata, a gra jak leszcz, o ile nie jest kontuzjowany. Nie można tych piłkarzy i trenera chwalić jak przegrywają u siebie, nie strzelając choćby gola. Jestem z nimi, ale niech zaczną grać, biegać, pokazywać, że im zależy. Jestem pewny, że taki Mourihno w jeden sezon zrobiłby z nas mistrza lub vicemistrza Anglii. Wyjebać Evansa, Fletchera i kilku słabeuszy, bo to nie są zawodnicy na Manchester Utd. Cleverlaya można było się pozbyć to dlaczego nie ich? Di Maria miał pociągnąć naszą grę, a on poziomem dostosowuje się do reszty. Jeśli nie pokonamy QPR w najbliższym meczu to znaczy, że jesteśmy gówno warci...
» 12 stycznia 2015, 14:00 #52
Fenek: To zupełnie inne sytuacje, LvG ma cały czas albo szpital albo powrót ze szpitala. Ciężko jest zawodnikom zaraz po kontuzji wskoczyć w tryb meczowy, co z tego że grali dobrze jak łapią kontuzję wypadają na kilka spotkań a później wracają bez formy i bez ogrania. To wszystko wymaga czasu, gdybyśmy od początku mieli w pełni zdrowy skład a nawet mniej kontuzji o 50% bylibyśmy teraz blisko Chelsea i myśleli o tytule. niestety z uwagi na plagę kontuzji raczej musimy liczyć na walkę o 3 miejsce.
» 12 stycznia 2015, 12:33 #51
shadow: Komentarz zedytowany przez usera dnia 12.01.2015 13:15

"To zupełnie inne sytuacje, LvG ma cały czas albo szpital albo powrót ze szpitala."
To samo miał Moyes. Tu możesz sprawdzić:
[link usunięty]. com/news/english_premier_league/clubs/14/manchester_united_injuries.html
» 12 stycznia 2015, 13:15 #50
shadow: Przed kropką powinno być physioroom.
» 12 stycznia 2015, 13:16 #49
KacyK: LVG postawił od pierwszej minuty na 4-5 zawonników po kontuzji! Jak mozna bylo liczyc ze zgraja dobrze? Ja bym gral skladem takim jak w ostatnich meczach bo oni byli juz lepiej zorganizowani.
» 12 stycznia 2015, 12:25 #48
DevoMartinez: 4-5 niby kogo? ADM i Shaw grali już w poprzednim meczu. Jedynie Blind i Valencia po powrocie.
» 12 stycznia 2015, 12:57 #47
shovit12: Mamy takich graczy ze az sie prosi o 1-4-2-3-1 di maria to nie napastnik jAk by geal tam gdzie sanxhez albo hazard to by kozaczyl a tak to marnotrastwo to samo sie tyczy rooneya, a shaw nie bedzie robil rajdow na tym wahadle.Powinien chociarz raz zmienic fotmacje to moze by ogarnol ze tym swoim ustawieniem mozna sie tylko bronic i to jak widac nie zawsze skutecznie
» 12 stycznia 2015, 11:35 #46
champione2013: Proponuje używac przecinków i słownika .
» 12 stycznia 2015, 11:57 #45
EricKing: Czy ty w ogóle oglądałeś mecze w których DiMaria grał u nas na skrzydle? Wszystkie były SŁABE. Jego dobre mecze to te grane w środku pola.
4-1-2-1-2 (4-4-2 w diamencie) To aktualnie najlepsza dla nas formacja.

O dziwo skrzydłami naszą grę najlepiej w tym sezonie ciągnie Young.
» 12 stycznia 2015, 12:27 #44
mcis: 433

4 obroncow do wyboru 2 SO i 2S
3 Pom: Blind, Rooney, DiM (broniacy, uniwersalny, atakujacy)
3 w ataku: vP, Falcao i Mata (zamiat Maty powinien byc klasowy skrzydlowy, ktory by orbitowal wokol napastnikow, tak jak Robben wokol vP na MS)
» 12 stycznia 2015, 13:47 #43
Szilk: Oburzył ,zdenerwował ,zignorował - bufon i mądrala w jednym. W tak ważnym meczu popełnił tyle błędów jako trener - nie pierwszy raz z resztą, że powinien z pokorą przeprosić i powiedzieć , że z pomyłki co do składu , zmian i ustawienia zawodników wyciągnie wnioski i nigdy się już nie powtórzą - ale to nie jego styl i oby się na tym nie przejechał.
» 12 stycznia 2015, 11:27 #42
Trz: Komentarz zedytowany przez usera dnia 12.01.2015 11:24

Brak słów na to co wczoraj grali... A jak zobaczyłem że wchodzi afro to byłem bliski wyłączenia tv. LVG geniusz,taktyk,filozof a wpuszcza wieżowca i gra na wzór Stoke sprzed paru sezonów. ŻENADA
» 12 stycznia 2015, 11:23 #41
1wolf1: Zastanow sie "znafco" co piszesz. Gra po wejsciu felainiego wygladala duzo lepiej jak przed jego wejsciem. Nie przez przypadek mata mial zaraz po tym fakcie 3 okazje. Felainiego brakowalo wczoraj od 1 min, bo nikt nie byl w stanie walczyc w srodku, przez co Souphamton niepodzielnie dzielil w tej strefie boiska nawet mniejsza iloscia graczy. PO wejsciu felainiego musieli dedykowac do srodka kolejnych zawodnikow, przez co rozluznili skrzydla i blind mogl wrzucac pilki zupelnie nie kryty... Ale jasne lepiej opowiadac pierdy cebulakow bo wszyscy tak robia. Nie podoba ci sie budowanie druzyny, to zmien sobie na City albo chelsea, bo oni sa juz druznyna gotowa. Bylebys za rok nie wracal z placzem, jak MU po oknie kolejnym zacznie znowu wygrywac wszystko...
» 12 stycznia 2015, 12:02 #40
radekdzem: QPR następne, i znowu nerwy i niewiadoma czy filozof coś wymyśli a gwiazdeczki dadzą rade czy znowu bieganina bez celu jek w wiekszości meczów
» 12 stycznia 2015, 11:21 #39
dlabigt23: jesli to wyjazd to bedzie remis stawiam 1;1 :D
» 12 stycznia 2015, 11:41 #38
zico32: LvG się oburzył, a co myślał??że ludzie będą go klepać po plecach... United to United tu trzeba wygrywać i to w dobrym stylu, a nie na siłę szukać miejsca w składzie dla będącego bez formy RvP...na marginesie za kwotę którą wydaliśmy na Di Marię byśmy mieli Sancheza i Diego Costę...
» 12 stycznia 2015, 11:21 #37
walentos: ale Di Maria ich bije o głowe i jak wrócimy na właściwe tory to to pokaże :)
» 12 stycznia 2015, 11:22 #36
zico32: hmm...D Costa to inna pozycja, ale takiego zawodnika z przodu właśnie potrzebowaliśmy, A Sancheza nie przypadkowo kiedyś chciał kupić SAF moim zdaniem to ten sam poziom co Di Maria albo wyższy... co do Di Marii u JM w Realu grał na skrzydle i wcale tak nie imponował, Bale moim zdaniem gra lepiej teraz, później Ancelotti przesunął go na środek pomocy i wtedy grając w środku obok X Alonso i Modricia rozegrał sezon życia
» 12 stycznia 2015, 11:34 #35
Puchaczeue: Bale też nie gra na swojej nominalnej pozycji w Realu.
» 12 stycznia 2015, 12:26 #34
emil1986x: zdenerwowany? niech on sie ogarnie!! dla mnie po wydaniu takiej kasy i po takim czasie powinnismy grac lepsza pilke i miec lepsze wyniki...
» 12 stycznia 2015, 11:18 #33
piter100000: niecały rok temu był pierwszy mecz z Olympiakosem, po którym nigdy mieliśmy już tak nisko nie upaść. nie udało się. panie van Gaal bierz się do roboty!!
» 12 stycznia 2015, 11:16 #32
RyanScholes1878: Ja bym nawet zrozumial jak by przegrali 10 meczy z rzedu z najslabszymi druzynami ale by grali jak o zycie, gryzli by trawe dali z siebie 1000%......ale jak mam zrozumiec przegrana u siebie z dobra druzyna ktora pokazala wole walki bez robienia transferow za miliony ? Ciezko sie teraz oglada mecze MU patrzac na styl gry i zaangazowanie oraz totalny brak pomyslu na gre....SZACUNEK DLA KOEMANA
» 12 stycznia 2015, 11:11 #31
EricKing: transfery zrobili. I to sporo. Wydali 70 milionów euro na 6 graczy.

Fakt, zarobili praktycznie tyle na sprzedaniu Shawa i Chambersa, ale jak by nie patrzeć za 2 młodzików kupili 6 ukształtowanych i dobrych graczy.
» 12 stycznia 2015, 12:34 #30
mleko: Może Moes jest mega słabszy od Van Gaala ale liczby nie kłamią. Wystarczyło zmienić formacje i nie byłoby szopki.
» 12 stycznia 2015, 11:09 #29
Mistrz1908: Komentarz zedytowany przez usera dnia 12.01.2015 10:40

Piotrekcfc.

Uważasz , że Smalling nie jest bykiem? 192 i Pelle wczoraj obijał się o niego jak od skały? To obecnie najlepszy nasz środkowy obrońca. Naprawdę podoba mi się Cris , a szczerze mówiąc w tamtym roku w ogole nie wierzylem w niego . Jedyne nadzieje pokladalem w Jonesie.

Jak można grać dobrze w obronie jeśli nie ma się stałej obrony? Jak mogą się zgrać? Jak mogą zagrać idealnie? To niemożliwe . Mogą zagrać dobrze,bardzo dobrze , ale nie idealnie bo to nie ma szans ! Musi być nić między nimi i takie ustawienie jakie wczoraj miało miejsce było bardzo dobrym ustawieniem.

Święci to drużyna która gra ofensywny futbol , a ile strzałow oddali? ILE ?! United zagrało dobrze i straciło fuksem bramkę.
Shaw,Blind,Di Maria - brakuje im ogrania ,a to kwestia czasu jak zaczną swoje robić , chociaż Blind wczoraj zagrał świetne zawody według mnie.

Pisanie , ze United nie przeszło progresu jest po prostu żalosne.
Jak wyglądają nasze mecze? Przeważnie przeważamy na boisku (wyjątek mecz z Świętymi na wyjeździe i Arsenal ) a tak to naprawdę gramy ładnie dla oka. Luis przyszedł i musi poustawiać ten zespół. Zapomnieliście już jak wyglądały mecze w tamtym sezonie? zapomniało się? Jak przez cały mecz żadnej składnej akcji? Jak obrońca któregoś tam zespołu stwierdził , że grajac z United czuł się jakby grał z 4 ligowcem? Bo posyłali 90 dośrodkowaniem w meczu w tym 87 do podawaczy piłek? Jak miażdzyly nas zespoły z wielkiej 4? Teraz przynajmniej gramy jak równy z równym , a gadanie , że mamy Herrere,Blinda czy Di Marie czy Falcao to śmiech również na sali. Ci zawodnicy nie pomyśleliby pewnie by tu przyjść gdyby nie Moyes.

United przeszło ogromny regres . Brak awansu do LM, zmniejszenie ambicji - to wszystko wina Moyesa, a Wy dalej narzekajcie na LVG . Jak dla mnie Holender to idealny boss dla naszej drużyny !
» 12 stycznia 2015, 10:36 #28
Mistrz1908: Gdyby nie LVG*** :p
» 12 stycznia 2015, 10:40 #27
Amycus: Ludzie skończcie gadać głupoty ze LvG jest taki sam jak Moyes. Szkot miał zespół który zdobył mistrzostwo, wystarczyło zrobić parę zmian i bylibyśmy dalej mistrzami ale on go zniszczył a LvG dostał zespół w rozsypce, wiec musi go poukładać a założę się ze gdyby sezon temu to LvG dostał zespół to dzisiaj bylibyśmy maszyna. Wiec dla mnie to co robi ten człowiek jest czymś z czym mało który trener by sobie poradził. Wiec pomyślcie zanim zaczniecie gadać głupoty
» 12 stycznia 2015, 10:36 #26
ro7: LVG co zyska swoim "geniuszem", traci swoją "głupotą". Największą wadą tego trenera jest to, że posiada on swoich faworytów i uporczywie na nich stawia bez względu na wszytko, a także to, że stawia na młodzież za wszelką cenę. Przez to pierwsze nie ma znaczenia czy piłkarz jest w formie czy też nie - zawsze gra. U nas są dwie święte krowy - Rooney i RVP. Ten drugi jest od dawna bez formy, miał dosłownie 2 mecze przebłysku i dalej gra i gra. Jego alternatywa - Falcao wylądowała już nawet na trybunach (chyba wszyscy widzieli jakby się wczoraj przydał w świetle kontuzji RVP, geniusz LVG nie przewidział, że jego pupilek będzie musiał zejść, bo choćby nic nie grał i leżał na boisku i tak by nie został zmieniony). Z kolei stawianie na młodzież bez względu na wszystko też nie jest zbyt dobrym pomysłem. W niektórych ważnych meczach, nie można wystawiać Wilsona czy jakiś młodych obrońców zamiast doświadczonych bo można się na tym przejechać - zresztą już tak się stało w tym sezonie.
Kolejna sprawa to ciągłe zmiany taktyki i rotacja. Najlepiej w tym sezonie graliśmy, gdy przeszliśmy na 4-4-2, a LVG ciągle upiera się przy 3-5-2.... Tak jakby nie widział co się dzieje. Coś sobie "ubzdura" i dalej w to wierzy i brnie bez względu na to jakie to przynosiło wyniki.
» 12 stycznia 2015, 10:19 #25
zico32: dokładnie te wystawianie na siłę w ataku RvP kosztem Falcao czy Rooneya to denerwuje najbardziej...
» 12 stycznia 2015, 11:23 #24
prosty312: Bardzo dobre pytanie mu zadali, bo po wydaniu takiej kasy w lecie i z takimi zawodnikami w składzie gramy kompletny piach i nie widać znacznej poprawy w grze. Wygrana z Liverpoolem trochę zamydliła kibicom oczy, ale czy gdyby Liverpool grał składem z zeszłego roku to czy wynik byłby podobny?. Szkoda że Van Gaal tak upiera się przy swojej filozofi i taktyce 3-5-2, która kompletnie się nie sprawdza, ale najgorszą rzeczą w drużynie Holendra jest to że drużyna nie potrafi dominować w meczu, gra nudną dla oka piłkę i co najważniejsze nie ma poświęcenia i walki do końca o wynik.
» 12 stycznia 2015, 10:02 #23
orion: No coż. Trenera rozlicza się po osiągnięciach. Na chwile obecną LVG ma tyle samo punktów co DM. Należy zaznaczyć też jak ogromna suma została wydana na transfery. Jednak do pełnej oceny należy poczekać do końca sezonu. DM dostał cały sezon. Holender tez powinien dostać taki czas. Na chwile obecna United gra kiepsko i wyniki tez sa kiepskie.
» 12 stycznia 2015, 09:56 #22
piwex16: Panowie od początku irytuje mnie to ustawienie 3-5-2 ... kilka lat temu był mecz united vs bayern ( nie wspomnę, który) w tedy było grane 4-5-1 z Roneyem na szpicy. Eksperci mówili w tedy i ja obserwując mecze od 2005 roku united widzę ze naszym optymalnym ustawieniem jest 4-4-2 grając dwoma napastnikami poniewarz united było tak stworzone przez SAF-A grali mocnymi skrzydłami i były bite biłki przez pomocników bocznych te rajdy Valenciu naniego albo jeszcze wcześniej piłka wykopwana na prawy bok mozna powiedziec na chejnał ale tu nagle wyłaniał się rozpędzony Rolnaldo i ciągnął akcję kończąc bramką więc reasumując według mnie Van Gaal powinnien spróbować zagrać 4-4-2 zwykłym w diamęcie albo czegoś nowego 4-3-3 jak było grane w sezonie 2008-2009. (To tylko moje zdanie, wrazie wu sorki za literówki ;
)
» 12 stycznia 2015, 09:40 #21
night76: mas zracje. ten facet nie ma zawodnikow do 352 . smiech normaknie komedia.
» 12 stycznia 2015, 17:13 #20
ManUnited14: ludzie wezcie sie ogarnijcie troszke.. moyes nie pasowal bo grali piach, nie robil transferow, van gaal zly bo gra 3 obroncami. ja tez nie jestem zwolennikiem gry z 3 obroncami, a jak zobaczylem wczoraj blacketta zmieniajacego shaw'a to myslalem ze pier***ca dostane. Fakt mamy tyle samo punktow co za moyes'a ale co z tego? priorytetem bylo zakfalifikowac sie do LM i poki co LvG wywiązuje sie z tego zadania, jesli ktos z was wierzyl w mistrzostwo to nie wiem jak mam na to odpowiedziec. Nie mowcie ze gra wyglada zle, bo szczerze mowiac jest o wiele lepiej niz w ubieglym sezonie. JEzdzivie po RvP ze piasch gra, tak gra piach bo jak ma zagrac, cos strzelic jak my w meczu z south nawet pilki nie wrzucalismy w pole karne, rooney? z niego LvG ewidentnie robi drugiego scholes'a czyli goscia ktory rozegra a dodatkowo potrafi cos uderzyc z dalszej odleglosci. Mielismy swoje akcje, jak to komentator powiedzial w meczy "southampton moglo w dwie minuuty lezec na macie", mielismy swoje szanse ktorych nie wykorzystalismy, taka jest pilka i tyle. jak United 10 meczy lecialo bez porazki to bylo wszystko zajebi*cie, a jak przytrafila sie porazka to wszyscy chca zwalniac trenera, i kogo wezmiecie? po co takie pisanie guardiola, klops czy inny marmurniak z czelsi, mamy LvG i on zrobi z United druzyne ktorej znowu wszyscy beda sie bali tylko logiczne jest to ze w pierwszym sezonie ciezko bedzie to uczynic..
» 12 stycznia 2015, 09:37 #19
Puchaczeue: Komentarz zedytowany przez usera dnia 12.01.2015 09:06

Ma pomysł, ale nie rozumie tego, że w Anglii 3-5-2 nie przejdzie.

No nie mogę po prostu patrzeć jak ktoś tu jeszcze tęskni za Moyesem. Tyle płaczu, lamentu, modlitw, łez, żeby go zwolnić, a tu nagle ktoś wyjeżdża z tekstem, że Moyes by to poukładał. Nie k...a, nie poukładałby tego, nie ściągnąłby na pewno Blinda, o di Marii nie wspomnę, a Fellaini pewnie zostałby sprzedany. Moyes nie zrobiłby nic. Dalej chciałby ciągnąć to, co zrobił sir Alex, nie robiłby swojej drużyny.
» 12 stycznia 2015, 09:01 #18
xevy: Nie wiem kogo bym wolał natomiast od czasu zwolnienia Moyesa powtarzam, że nie dano mu szansy, zwracano uwagę na to jak wysoko Everton jest w tabeli, podczas gdy zmienił trenera. Szkoda, że teraz nikt się na ten temat nie wypowiada.
» 12 stycznia 2015, 09:05 #17
Puchaczeue: Gdzieś tu był jakiś post, jakoby Moyes, będąc jeszcze trenerem Evertonu, mówił swoim piłkarzom, że na Old Trafford niech nawet nie marzą o jakichkolwiek punktach. Nie wiem ile w tym prawdy, ale czy to ma być trener dla nas? Krew mnie zalewa jak widzę jego przerażoną twarz przy stanie 0-3 dla przeciwnika na Old Trafford, a na konferencji tłumaczenie, że zabrakło szczęścia.

Jako następców van Gaala widziałbym tu 3 osoby: Mou, Simeone, Klopp
» 12 stycznia 2015, 09:10 #16
mario93: Moyes dostał cały sezon i nie zakwalifikował się do ligi mistrzów, nie wykonywał więc odpowiednio swojej pracy. Obecnie jesteśmy w TOP4, co jest naszym celem na ten sezon, choć myślę że celem powinno być TOP3 i awans do LM bez kwalifikacji (które nie muszą być łatwe... ale nie piszmy czarnych scenariuszy).

Zgadzam się jednak, że nie ma obecnie pomysłu na grę, nie tworzymy sytuacji, gramy wolno i czytelnie dla przeciwników. To co najbardziej irytuje mnie w naszej grze, to brak gry z pierwszej piłki, to trzeba ćwiczyć.

Fakty są takie:
- minęło 21 kolejek
- zajmujemy satysfakcjonującą pozycję w tabeli
- styl gry jest kiepski, miejsce w tabeli nie odzwierciedla poziomu naszej gry
» 12 stycznia 2015, 09:16 #15
Puchaczeue: Awans do LM to powinien być święty obowiązek każdego trenera United. Moyes chciał dalej grać futbol lat '80 w XXI wieku.
» 12 stycznia 2015, 09:25 #14
champione2013: Woleć Moyesa od LVG nono to tak jakby woleć Hulajnoge od Ferrari .
» 12 stycznia 2015, 10:49 #13
xevy: Oczywiście w moim mniemaniu nie ma żadnych wątpliwości, że to LVG jest lepszym trenerem od Moyesa. Ja tylko zawsze będę uważał, że Moyes miał szanse odnieść sukces, ale nikt się już o tym nie przekona.
» 12 stycznia 2015, 15:25 #12
sisinho: @champione2013

Na tą chwilę to ferrari jest piękne z widoku, a bez silnika i kół w środku.
» 12 stycznia 2015, 16:03 #11
axel52: United ma tyle samo pkt co za Moysa.
Nikt mi nie wmówi, że to normalne przy nakładach poczynionych przez LVG.
LVG może się obrażać ile chce, ale z faktami się nie dyskutuje.
Kontuzje kontuzjami, ale one nie tłumaczą kaleczenia futbolu w ofensywie tak jak robi to United.
Z każdym miesiącem jestem coraz bardziej przekonany, że to nie trener dla nas
» 12 stycznia 2015, 08:44 #10
increase: Czyli mówisz, że 55 kontuzji w ciągu pół roku nie usprawiedliwiają menedżera, który zajmuje jedynie czwarte miejsce w Premier League? No ok.
» 12 stycznia 2015, 09:26 #9
piotrekcfc: No jak ktoś robi transfery za ogromne pieniądze, to wymaga się ciut więcej :)
» 12 stycznia 2015, 09:51 #8
Yaankes: Komentarz zedytowany przez usera dnia 12.01.2015 12:22

Jak ktoś ma 21 lat to wymaga się nieco więcej mądrych słów, no ale cóż jesteś znawcą z Polski, który wziąłby ten skład United, poukładał 4-4-2 i wygrał mistrzostwo, za rok CL i był najlepszym trenerem w historii świata.
» 12 stycznia 2015, 12:22 #7
sisinho: @Yaankes

Wydawało mi się że argument "idź i zrób lepiej" jest dla ludzi z brakiem argumentów. A to czy komentujący jest tym wielkim trenerem co niby ma plan na drużynę, czy to może jednak Van Gaal? Bo szczerze nie widze różnicy między żenującym United z tamtego sezonu a żenującym z tego. Ba, nawet wielkie transfery nic nie zmieniły, dalej mamy padakę w obronie i to samo w ataku mimo tylu gwiazd.
» 12 stycznia 2015, 16:01 #6
mario93: Panie trenerze, ja się pytam gdzie tych czterech kreatywnych coś Pan o nich ostatnio mówił?
» 12 stycznia 2015, 08:38 #5
Puchaczeue: Ilość kreatywnych graczy we wczorajszym meczu wahała się w porywach od 0 do 0.5.
» 12 stycznia 2015, 09:02 #4
wrobel1992: Niestety granie 3 obrońcami wychodzi nam bokiem i to bardzo. W tym sezonie mógłby sobie to nasz trener darować...
» 12 stycznia 2015, 08:19 #3
piotrekcfc: Moim zdaniem to jest bardzo dobra taktyka, tyle że nie na Utd. Gdybyście oglądali nie tylko Manchester to byście widzieli jak Liverpool zagrał z 3 środkowymi, tylko u nich to są piłkarze jak Skrtel, Sakho, Toure i Lovren. To są piłkarze po około 190cm wzrostu nabici i masywni, których ciężko przejść, a nie powiecie mi, że taki McNair, czy Smalling to były byki wagi ciężkiej :) LvG powinien ustawiać taktykę pod zawodników. A co do meczu LFC z Sunderlandem zagrali całkiem dobry meczyk, jeden z nielicznych jaki można im dać na +
» 12 stycznia 2015, 09:57 #2
wrobel1992: LvG nie ma pomysłu?? Nie przesadzaj, ktoś z taka "teczka" nie jest gościem z łapanki. Jednak jak napisal piotrekcfc to nie jest taktyka dla United. Moim zdaniem coach dokonał zbyt ofensywnych transferow, a teraz nie chce się z tego wycofac i brnie w to na siłę. Tak to wg mnie wyglada niestety. Heynckes tez jest starej daty, a jaki "walec" pilkarski stworzył na pewno nie muszę Ci mówić.
» 12 stycznia 2015, 10:22 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.