Zer0: Komentarz zedytowany przez usera dnia 30.07.2017 01:30Kluby najwyższe dochody czerpią z praw telewizyjnych, z nagród za rozgrywki, a przede wszystkim z umów sponsorskich. Większą wartość ma fakt, że oglądasz wraz ze znajomymi mecz czy dajesz like'a na ich fp niż kupno biletu i pójście na stadion. W ten sposób zwiększasz atrakcyjność marki Czerwonych Diabłów.
MU sprzedaje 55 tys. karnetów na sezon, które kosztują bodajże 530 funtów, co przekłada się na około 30 mln funtów. To jest zaledwie kropla w morzu przychodów MU. Koszulki? Średnio co sezon 1,75 mln koszulek MU zostaje kupionych przez kibiców. Stroje meczowe kosztują około 100 funtów, co oznacza przychód w wysokości 175 mln funtów [prawdopodobnie mniej, bo w krajach trzeciego świata ceny są niższe, podobnie jak w USA czy Europie], jednakże należy pamiętać, że do kieszeni MU nie trafia całość tej kwoty, ale znaczną część inkasuje Adidas. Załóżmy, że podział jest po 50%, co oznacza, że United dostaje z obu tych źródeł łącznie 110 mln funtów [jest to wynik raczej zawyżony], a całkowity przychód klubu to prawie 550 mln funtów.
Więc... To są i zarazem nie są nasze pieniądze. Liczba kibiców wpływa na atrakcyjność umów sponsorskich, jednak nie oznacza to, że przekazujemy je bezpośrednio.