Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Blind: Filozofia Manchesteru United nie uległa zmianie

» 22 stycznia 2015, 07:51 - Autor: matheo - źródło: tribalfootball.com
Daley Blind nie zgadza się z krytyką Louisa van Gaala, któremu kibice zarzucają niepotrzebne kombinacje z ustawieniem taktycznym Czerwonych Diabłów.
Blind: Filozofia Manchesteru United nie uległa zmianie
» Daley Blind nie uważa, że to taktyka Manchesteru United jest problemem
Van Gaal od początku swojego pobytu na Old Trafford próbuje przestawić Manchester United na system 3-5-2. Fani nie oglądają więc tak bardzo ofensywnego futbolu, jak miało to miejsce za czasów sir Alexa Fergusona.

– Van Gaal jest bardzo szczery i bezpośredni w tym, czego chce. To dobra rzecz. Sprawia, że piłkarze i drużyna stają się lepsi – mówi Blind.

– Były mecze, w których graliśmy piłkę do przodu i znajdywaliśmy człowieka za linią obrony.

– Trzeba podejmować decyzje w trakcie meczu, a nie zawsze podejmie się dobrze. Nie sądzę, aby zmianie uległa cała filozofia klubu, jeśli chodzi o naszą grę. Tego oczekuje od nas menadżer i zgadzam się z tym.

– Wszyscy rozumiemy, czego chce Van Gaal. Jeśli grałeś w innym systemie przed bardzo długi czas, to musisz przyzwyczaić się do nowego ustawienia. To nie jest jednak problem.

– Są mecze, w których spisujemy się bardzo dobrze, ale były także spotkania, w których mogliśmy spisać się lepiej. Poprawiamy się. Nie stanie się to w dwa tygodnie. Nie zawsze możesz zmienić coś w ciągu dnia. Może zająć to więcej czasu, ale czuję, że w każdym tygodniu poprawiamy naszą grę – dodaje Blind.


TAGI


« Poprzedni news
Manchester United drugi w Football Money League
Następny news »
Fletcher zostanie wypożyczony do West Ham United

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (26)


MU1212: a czy były jakieś mecze w tym sezonie w których wygrywaliśmy dzięki ustawieniom 3-5-2
» 22 stycznia 2015, 13:49 #25
DevoMartinez: Z Arsenalem?
» 22 stycznia 2015, 14:03 #24
Marfik: Wygraliśmy kilka meczów w tym ustawieniu, ale jedyny mecz z którego każdy fan United powinien być zadowolony to wygrana z Newcastle 3-1. Była też wygrana z Liverpoolem 3:0, ale gdyby nie De Gea to wynik wyglądałby inaczej. Reszta wygranych była szczęśliwa, z Arsenalem bramka Valencii z przypadku, z Southampton prezent od Fonte itd.
» 22 stycznia 2015, 14:32 #23
karolmanu3: Komentarz zedytowany przez usera dnia 22.01.2015 13:20

ludzie, piszecie o klasowych wahadlowych.. ale jacy sa dostepni wahadlowi swiatowej klasy? o ile w ogole sa -.- nie piszcie tu o cuadrado bo gdyby byl dobry to nie siedzialby w smiesznej fiorentinie. zawsze jest albo obronca albo pomocnik. do 352 trzeba miec kozackich obroncow. a nie jednego swiatowej klasy. wszyscy trzej musza byc kocurami i defensywny pomocnik pokroju carricka czy blinda. na nasz skald, oczywiscie wedlug mnie najbardziej pasuje 4-3-1-2, tak jak gralismy przez kilka spotkan:

----------------------------de gea-----------------------

---valencia----------jones---------rojo--------shaw---

----------herrera-----blind/carrick------di maria-------

----------------------roo/mata--------------------------

-----------------robin------------falcao------------------


przy takim ustawieniu formalnie mamy najmocniejsza ofensywe w lidze, i nie tylko. jedyne czego trzeba to czasu i zgrania taka ekipa a nie kombinowania.. (w naszym przypadku kontuzje duzo zmarnowaly czasu..) i mysle jak taka paka bedziemy grac jak najczesciej to nasyepny sezon jest nasz, tak jak chelsea teraz..
pozdro:)
» 22 stycznia 2015, 13:19 #22
DevoMartinez: No diament byłby najlepszy dla tych zawodników których mamy. Ani Rafael ani Shaw nie będą wahadłowymi jakich chciałby LvG. Za to jako włączający się bokami od czasu do czasu przy diamencie są jak znalazł. Co nam daje te 3-5-2? Głównie to, że stwarzamy mniej sytuacji i utrzymanie przy piłce ale niestety przez większość czasu na własnej połowie. Sprawdziłem sobie mecz z QPR. Oni oddali właściwie tyle samo strzałów przeciwko naszemu 3-5-2 co i 4-4-2. My za to dwa razy więcej strzałów przy ustawieniu 4-4-2.
» 22 stycznia 2015, 13:44 #21
Byku97: Dobra już możecie grać tym systemem ale dla każdego kibica są ważne 3 punkty i jak najwięcej goli strzelonych przez swoją ulubiona drużynę :)
» 22 stycznia 2015, 12:51 #20
axel52: No właśnie jak ktoś niżej napisał
Po co kupił Di Marię i wypożyczył Falcao czyli piłkarzy którzy do jego ukochanej taktyki nie pasują zupełnie ?
Troche drogie to zabawki aby jeden uparty trener się bawił zmieniając pozycje takim zawodnikom bo on ma wizję
» 22 stycznia 2015, 12:01 #19
abecadlo: W MU są osoby odpowiedzialne za transfery i to oni kupują piłkarzy a nie Van Gaal. Tylko Ferguson miał takie przywileje że sam decydował o wszystkich transferach, tak jak Mourinho teraz w Chelsea czy Realu. LVG sam ściągnął chyba tylko Blinda.
» 22 stycznia 2015, 12:36 #18
Triiinity: @abecadlo - a sprzątaczka zagieła parol na Rojo i dopieła swego!
» 22 stycznia 2015, 12:54 #17
axel52: @abecadło
czy naprawdę uważasz, ze kupiono za takie wielkie pieniądze graczy i nawet się nie zapytano o zdanie LVG ?
Oj chłopie pomyśl nim coś napiszesz
» 22 stycznia 2015, 14:33 #16
milagro: Ludzie, nabijacie się ze słowa "filozofia", że tak często ono pada, ale jak ktoś jest spostrzegawczy, to zauważy, że od jakiegoś czasu, tego słowa często się używa w sporcie, co jest zabawne :P Nie tylko LVG lubi go używać. Jakiś nowy trend chyba :P
» 22 stycznia 2015, 11:47 #15
irration: Co Ci Holendrzy mają z tą filozofią? Może obaj się na uniwerek nie dostali i próbują sobie odbić teraz? Who knows?
» 22 stycznia 2015, 11:27 #14
champione2013: Żeby grać 3-5-2 to tak jak Juve trzeba mieć dobry blok obronny i dobrych wahadłowych . U nich praktycznie trójka się nie zmienia a u nas ? Tragedia zmiana prawie co mecz na wahadle jednym Valencia który do przodu tragedia z lewej był Young teraz nikogo nie ma . Jeżeli przyjdzie Stoper ŚWIATOWEJ KLASY oraz sensnowny wahadłowy to można grać tą taktyką inaczej nie ma to większego sensu .
» 22 stycznia 2015, 10:58 #13
DEPE: dla mnie 3-5-2 to niezla taktyka ale jesli zespol gra defensywnie (patrz holandia na mundialu). natomiast jesli chce sie dominowac to sory, 3-5-2 nadaje sie do tarcia chrzanu. pomijam juz fakt ze aby dominowac trzeba miec swietnie operujacych pilką pomocnikow, i niezwykle ruchliwych napastnikow.
» 22 stycznia 2015, 11:26 #12
Martin: Akurat Allegri w Juve, gdyby tylko mógł, to grałby systemem 4-3-3, ale nie ma ku temu odpowiednich skrzydłowych, stąd chociażby rzekome zainteresowanie wypożyczeniem Januzaja. Van Gaalowi świetnych skrzydłowych nie brakuje, a ten nadal trzyma się swojej 'filozofii'. 3-5-2 to przede wszystkim nie jest ustawienie na angielskie boiska, gdzie trzeba mieć dwóch solidnych skrzydłowych na każdej flance(obrońca, pomocnik), a nie po jednym wahadłowym.
» 22 stycznia 2015, 12:50 #11
champione2013: Świetnych skrzydłowych ? kto oprócz DI MARIA jest świetnym skrzydłowym albo chociaż dobrym ?
» 23 stycznia 2015, 00:14 #10
bobkos9: dobra dobra. "Jeśli grałeś w innym systemie przed bardzo długi czas, to musisz przyzwyczaić się do nowego ustawienia." czyli jak bedziemy chcieli kogos kupic to nie kupimy bo nie bedzie pasowal do tego systemu filozofa. a przyzwyczajenie sie potrwa zbyt dlugo...
» 22 stycznia 2015, 10:39 #9
dave2991: – Były mecze, w których graliśmy piłkę do przodu i znajdywaliśmy człowieka a linią obrony. jak zwykle niechlujny news
» 22 stycznia 2015, 10:16 #8
Muuuuuuuuuuu: Blind w tym roku jest wyróżniającym się diabłem a to, że broni trenera, cóż on dał mu szanse grania w United.

A filozofia się zmieniła i to radykalnie. SAF kupował zawodników pod swoją taktykę (z kilkama wpadkami) LvG kupuje a później kombinuje. Bo jak inaczej nazwać kupienie Di Maria i Falcao jeśli chciał grać 352. Jak do tego dodać Roo, Matę i RvP to jakby nie patrzeć nie ma dla nich wszystkich miejsca w pierwszej 11tce. A takie gwiazdy za czasów SAFA nie marnowały się na ławce. I to jest różnica w filozofii.
» 22 stycznia 2015, 10:09 #7
milagro: W zasadzie, to di Maria miał być chyba Robbenem 2.0 w filozofii Louisa (po tym jak Arjen powiedział, że klubu nie zmieni :P). Falcao to tak na dobra sprawę nie wiem po co został sprowadzony. Trochę dziwny transfer, ale całe Maty, Robiny i Rooneye były już w klubie jak Louis przychodził, więc Louis wciska swoja filozofie w tych co ma.
» 22 stycznia 2015, 11:51 #6
jari13: Blind jest obecnie jednym z moich ulubionych zawodników. Podoba mi się jego zaangażowanie i boiskowa inteligencja, ale nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że nasza gra poprawia się. Przede wszystkim metody treningowe LVG powodują, że piłkarze są w słabej formie. Jeżeli chodzi o ustawienie, to jest ono dobre jak każde inne, ale my po pierwsze nie mamy odpowiednich stoperów, może poza Jones'em i Rojo, którzy mają odpowiednie umiejętności techniczne. Do tego dochodzi ogólne nieprzyzwyczajenie piłkarzy do gry w takim systemie. Kiedy boss podpisywał kontrakt zapowiadał, że będziemy grać 433. Cieszyłem się z tego, bo to ustawienie pozwala dominować nad rywalem, oraz jest na tyle elastyczne, że można je dobrze przystosować do silniejszych przeciwników itd. Problem moim zdaniem, poza formą, leży w tym że LVG może nie do końca rozumieć angielską piłkę. Ostatnio starałem się porównać styl gry zespołu SAFa z obecnym, pod kątem skuteczności. W ubiegłych sezonach wszyscy mieli wrażenie, że MU gra brzydko, ale wygrywa. Doszedłem do wniosku, nie wiem czy prawdziwego, ale kluczem do zwycięstw MU były zawsze długie prostopadłe podania, które nie tylko skutkowały bramkami, ale przede wszystkim wymuszały na przeciwniku bardziej zachowawczą grę. Kiedy mniej grali Scholes czy Giggs SAF, a później Moyes mieli utrudnione zadanie. Dobrze, że LVG stara się wprowadzić skuteczną grę pozycyjną, bo to jest ważny element, ale MU musi zacząć zagrywać długie piłki na skrzydła lub do napastnika, tego nie było w tym sezonie, a myślę, że Mata, Herrera czy Di Maria są w stanie takie podanie wykonać. W takim przypadku granie 433 z defensywnym pomocnikiem i dwoma artystami np. Mata-Herrera i szybkimi Di Marią i obecnie może Falcao na skrzydłach może przynieść efekt, którego oczekujemy.
» 22 stycznia 2015, 09:30 #5
milagro: W tym sezonie też mogliśmy grać brzydko i wygrywać. Wystarczy sobie przypomnieć ile okazji zmarnowali nasi snajperzy w niektórych meczach. Aż głowa boli.
» 22 stycznia 2015, 11:55 #4
RobvanKlu5i: Oho to mamy już dwóch filozofów?!
» 22 stycznia 2015, 08:58 #3
shovit12: Jak czytam o tym 3-5-2 to mi sie w brzuchu przewraca
» 22 stycznia 2015, 08:22 #2
trikos: Komentarz zedytowany przez usera dnia 22.01.2015 08:32

@shovit12 Mnie to przewraca gdy w środku pola jest 5ciu chłopa a oni oddają piłkę obrońcom do rozgrywania :( Blind/Carrick/Mata/Rooney/Valencia np i piłkę rozgrywa Jones/Smalling/Evans -.-
» 22 stycznia 2015, 08:30 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.