Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Mourinho odpowiedział na komentarze o najlepszą pozycję Pogby

» 9 lutego 2018, 15:23 - Autor: matheo - źródło: manutd.com
Jose Mourinho na piątkowej konferencji prasowej szczegółowo odpowiedział na pytanie dotyczące najlepszej pozycji Paula Pogby.
Mourinho odpowiedział na komentarze o najlepszą pozycję Pogby
» Jose Mourinho w osobie Paula Pogby widzi po prostu pomocnika i nie zamierza przypisywać go do jednej pozycji w określonej formacji
Ostatnio na łamach mediów przetoczyła się dyskusja na temat tego, jak Jose Mourinho powinien ustawiać Paula Pogbę. Ryan Giggs i Wayne Rooney stwierdzili, że Pogba najlepiej spisuje się na lewej stronie pomocy w ustawieniu 4-3-3.

– Paul jest dobrym profesjonalistą. Pracuje dobrze, lubi trenować. Nigdy nie miałem z nim żadnego problemu, jeśli chodzi o jego profesjonalizm. Trenuje naprawdę dobrze. Jest jednym z tych gości, którzy lubią trenować i cieszą się treningami – mówi Jose Mourinho.

– Jeśli chodzi o jego najlepszą pozycję, to kilka razy się uśmiechnąłem w ostatnich tygodniach, bo słyszałem, oglądałem i miałem szansę przeczytać kilka rzeczy. Nie jestem Anglikiem, ale rozumiem angielski wystarczająco, aby zrozumieć, o co wam chodzi, kiedy mówicie o pomocniku grającym od pola karnego do pola karnego.

– Niektóre komentarze ważnych osób w futbolu mnie nieco zdziwiły, bo dla mnie od pola karnego do pola karnego oznacza, że musisz być dobry w tym polu karnym, musisz być dobry na tej drodze i w szesnastce. Oznacza, że musisz dobrze bronić w polu karnym, musisz grać fizycznie, wykazywać chęci, intensywność, mieć kondycję, aby pędzić do drugiego pola karnego.

– W polu karnym rywala musisz być dobry w strzelaniu, stwarzaniu sytuacji, główkowaniu i tak dalej, i tak dalej. Kiedy twój zespół traci piłkę, to musisz lecieć do pola karnego. Tak rozumiem stwierdzenie od pola karnego do pola karnego. Ale w tym tygodniu nieco się zdziwiłem, bo niektórzy ludzie mówili, że taki typ zawodnika musi być wolny od obowiązków defensywnych. To nie jest gracz grający od pola karnego do pola karnego. To obszar, w kolejnym obszarze, w którym ktoś zostaje i się z niego nie rusza.

– Trochę mnie to zmieszało. Myślę, że ten kraj wychował wielu niesamowitych piłkarzy grających od pola karnego do pola karnego. Sam miałem przyjemność trenować kilku z nich. Ale obecnie mówią o tym eksperci, agenci, członkowie rodzin. Myślę, że koncepcja piłkarza grającego od pola karnego do pola karnego się zmienia. Uważam, że teraz mamy inną koncepcję.

– Od pola karnego do pola karnego, to oczywiście nie moje słowa. Po raz pierwszy usłyszałem to w 2004 roku, kiedy przybyłem do Anglii. Dla mnie, Portugalczyka, próbującego przełożyć to na język angielski, to po prostu pomocnik. I dla mnie Paul jest właśnie pomocnikiem. Nie jest lewym obrońcą, nie jest napastnikiem. Kiedy ktoś pyta mnie więc, jaka jest najlepsza pozycja Paula, to odpowiadam: Paul jest pomocnikiem.

– Wszystko zależy od taktycznego systemu, którym gra drużyna. Może grać z dwoma, z jednym lub z trzema pomocnikami. Ale zawsze będzie pomocnikiem. Taktyka nie ma znaczenia. Dla mnie Pogba jest pomocnikiem. Mamy natomiast w tej linii sporo opcji. Żyjemy w świecie opinii, więc ludzie mogą być nieco zdezorientowani. Ale jeśli chodzi o mnie i o Paula, to nie ma żadnych niejasności. On jest pomocnikiem, a znalezienie pomocnika z większym potencjałem niż Paul jest trudne, bo on ma wszystko – dodaje Mourinho.


TAGI


« Poprzedni news
Sytuacja kadrowa United przed meczem z Newcastle
Następny news »
Mourinho: Shaw będzie piłkarzem przez długie lata

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (18)


Davide: Nie odniósł się do słów Giggsa czy Rooney'a, tylko przeczytał gdzieś o "box to box", zieeew.
» 10 lutego 2018, 17:26 #18
RedsFan: Jego problem to taki ze za duzo kombinuje, a za malo w tym wszystkim celowego dzialania. On poprostu nie wie jak ustawic wiekszosc składu dlatego wciaz szuka zlotego srodka.
» 9 lutego 2018, 23:59 #17
Michux3: Mourinho to mistrz, nikt tak jak on nie uciera nosa dziennikarzom. Pytaja go wprost jaki on ma pomysł na gre pogby a ten "wyjaśnił im wszystko" ale tak naprawdę nie powiedział nic :')
» 9 lutego 2018, 23:48 #16
United45: Mourinho dyplomacje opanował na światowym poziomie, naprawdę mówić przez 5 minut o wszystkim i o niczym
» 9 lutego 2018, 19:47 #15
RedsFan: Zgadzam sie z toba, Mourinho leje wode w tych swoich wypowiedziach jak dzieciaki na maturze z polskiego. Na wszystko ma odpowiedz wymijajaca lub dwu znaczna :)
» 9 lutego 2018, 23:58 #14
SWAT: Tak, tylko nie na prawej stronie. Jak można było z totkami ustawić martiala i paula na prawej stronie do dziś tego nie rozumiem.
» 9 lutego 2018, 18:32 #13
duncaneedwards: prawda jest taka za pogba powinien grac na pozycji lingarda .a czemu gra lingard na tej pozycji to juz pytanie do mourinho.ja kompletnie tej decyzji nie czaje.
» 9 lutego 2018, 22:21 #12
duncaneedwards: tylko ze w pomocy zle go ustawiasz mozgu. i niewykorzystujesz jego potencjalu
» 9 lutego 2018, 17:31 #11
Fenek: Na ŚPO z nim. Z Sanchezem, Martialem czy nawet Matą mógłby sobie pograć kilka ładnych piłek a i Lukaku z przodu by na tym skorzystał. Wystawianie go na ŚP obok Matica i za Lingardem to zabójstwo dla jego talentu. Z całym szacunkiem dla jessiego ale on się nadaje maks na rezerwę albo na skrzydło, rozgrywający z niego kiepski. Jego mocną stroną jest waleczność lub szarża na cienką obronę, ale z klasowym rywalem to o wiele za mało.
» 9 lutego 2018, 17:05 #10
Bossicky: Komentarz zedytowany przez usera dnia 09.02.2018 15:59

Popełniliśmy duży błąd, że nie wzięliśmy Paula w pakiecie razem z Claudio Marchisio, on świetnie ubezpieczał Pogbę, niwelował i maskował jego braki w defensywie najczęściej wynikające z braków taktycznych. Ani Herrera, ani Matić nie potrafią tego robić tak efektywnie jak Włoch.

Paul prezentuje radosny futbol, taktyka zupełnie go nie interesuje, w meczach w których United nie idzie odechciewa mu się grać. Mimo tych wszystkich mankamentów, potrafi jednym przyjęciem zgubić dwóch przeciwników, jednym zagraniem przyspieszyć akcję, zrobić różnicę. Gdy w Juve miał za plecami Pirlo i Marchisio świecił pełnym blaskiem.
» 9 lutego 2018, 15:55 #9
Zer0: Pozwolę sobie nie zgodzić się z Twoja opinią. Problem jest taki, że Mourinho zawsze preferuje dobrze zbudowanych piłkarzy, niezależnie od pozycji - wyjątkami są zazwyczaj skrzydłowi - a jeśli miał z nimi kontakt wcześniej to tym lepiej. Herrera w poprzednim sezonie grał fantastycznie, a jego słabsze występy można było policzyć na palcach jednej ręki, rzekłbym nawet, że w trakcie całego rozgrywek 16/17 grał lepiej niż Pogba [Spoglądając na statystyki był zarówno w czołówce jeśli chodzi o zadania ofensywne jak i defensywne, w tym drugim przypadku ustąpił miejsca tylko Kante]. Niestety [bądź stety], ale pojawił się wątek transferu Matića, którego ostatecznie sprowadziliśmy. Nie mogę zaprzeczyć, że początek miał kapitalny i słusznie grał w pierwszym składzie, ale im dalej w las tym więcej drzew - od kilku miesięcy jest cieniem piłkarza z sierpnia oraz września i nie zapowiada się żeby to się zmieniło. Z Anderem natomiast jest taki problem, że on potrzebuje grać dużo żeby wejść w rytm meczowy. Zarówno u Van Gaala jak i na początku u Mourinho było to dobrze widać - Hiszpan średnio sobie radził jeśli dostawał szansę, ale im dłużej na niego stawiano tym prezentował się lepiej. W tym sezonie zbyt wielu szans na serię gier nie miał - albo pojawia się tylko na kilkanaście minut, albo gra cały mecz, ale tylko w pucharach, które są co kilka tygodni. Wszyscy już skreślili Hiszpana, ale moim zdaniem gdyby faktycznie otrzymał pełne wsparcie od Mourinho i występowałby w każdym meczu w podstawowej jedenastce, to nawet nie dyskutowano by o konieczności sprowadzenia Vidala czy innego defensywnego pomocnika.

Przy okazji - skłonność Jose do ściągania 'drwali' powoduje, że nasza gra kombinacyjna leży. Niby naszymi opcjami w ofensywie są Sancheza, Matę, Lingarda czy właśnie Pogbę, ale fakt, że naszym 'egzekutorem' jest Lukaku, który nie słynie ze świetnej techniki, wymusza granie w określony sposób. Być może jest to efektywne biorąc pod uwagę wyniki, ale bardzo często zwyczajnie męczymy się w okolicach 16. nie wiedząc jak rozmontować defensywę rywali, bo nawet jeśli któryś z naszych piłkarzy popisze się nieszablonowym zagraniem, to często jest ono marnowane przez Belga.
» 9 lutego 2018, 17:17 #8
marekw: Zgadzam się z Zer0. Sto procent racji
» 9 lutego 2018, 20:09 #7
NoGiveUpUnited: Błąd, że nie wzięliśmy od razu Marchisio z Pogbą? A może błąd, że nie wzięliśmy jeszcze Alexa Sandro, Chielliniego, Pjanicia i Dybali?
» 9 lutego 2018, 20:19 #6
Bossicky: Nie, potrzebny jest/był tylko Marchisio, gdyż idealnie uzupełniał się z Pogbą. Dziś niestety jest już wiekowy i jego zakup raczej mijałby się z celem.
» 9 lutego 2018, 21:50 #5
jesse: Pogba to potencjał będzie miał do 30, później będzie niespełnionym talentem. Na tę chwilę jest cienki jak zupa więzienna.
» 9 lutego 2018, 15:40 #4
Maciekk2021: Głupoty bredzisz
» 9 lutego 2018, 15:57 #3
jesse: Również pozdrawiam.
» 9 lutego 2018, 16:42 #2
celny: masło maślane
» 9 lutego 2018, 15:31 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.