Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Van Gaal: Potrzebujemy szybkich i kreatywnych piłkarzy

» 7 listopada 2015, 08:54 - Autor: matheo - źródło: goal.com
Louis van Gaal cały czas rozgląda się za ofensywnymi piłkarzami, którzy mogliby wzmocnić Manchester United. Holender wciąż bowiem odczuwa deficyt szybkich i kreatywnych zawodników.
Van Gaal: Potrzebujemy szybkich i kreatywnych piłkarzy
» Louis van Gaal w dalszym ciągu będzie rozglądał się za szybkimi i kreatywnymi zawodnikami na skrzydła Manchesteru United
– Musimy strzelać więcej goli, zgadzam się z tym. Ale wystarczy jedna bramka więcej od przeciwnika. Tak uważam. Oczywiście potrzebujemy też piłkarzy z większą kreatywnością i szybkością na skrzydłach – stwierdza Van Gaal.

– Mówiłem to pięć miesięcy temu, trzy miesiące temu i mówię to teraz ponownie. Potrzebujemy jednak takich zawodników, więc to wciąż proces.

Manchester United w sobotnim meczu zmierzy się na Old Trafford z West Bromwich Albion. Każdy inny wynik jak pewne zwycięstwo Czerwonych Diabłów zostanie odebrane przez kibiców jako duże rozczarowanie. Van Gaal pytany o standardy panujące w klubie odpowiada:

– Kiedy grasz dla Manchesteru United, to wiesz, że musisz być na szczycie ligowej tabeli. Taka jest kultura tego klubu. Wszyscy piłkarze, którzy do nas przychodzą, czują to, choć to dla nich oczywiście presja. Trzeba sobie z tym poradzić.

– Dwa sezony temu, kiedy tu przyszedłem, byliśmy na siódmym miejscu. W ostatnich rozgrywkach byliśmy bardzo blisko. W tym roku jesteśmy natomiast jeszcze bliżej czołówki niż ostatnio. Wciąż mamy do rozegrania sporo meczów, lecz mamy więcej punktów, gramy stabilniej i tracimy mniej goli niż w ostatnim sezonie – dodaje holenderski menadżer.


TAGI


« Poprzedni news
Sensacyjna wygrana Salford City z Notts County
Następny news »
Pulis: Krytykowanie menadżera z dystansu jest łatwe

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (31)


Deieno: Aubameyang
» 7 listopada 2015, 12:43 #30
DevilFan: nie przyjdzie
» 7 listopada 2015, 13:18 #29
jaratkow: Komentarz zedytowany przez usera dnia 07.11.2015 12:12

Jak to jest? LvG cały czas opowiada jakich graczy potrzebuje jego drużyna a potem... kontraktujes innych...
» 7 listopada 2015, 12:12 #28
Magik1990MU: akurat van Gaal, jak już kupuje, to właśnie piłkarzy o takim profilu;

Herrera - bardzo kreatywny piłkarz, obdarzony świetną techniką
Martial - złote dziecko francuskiego futbolu, spełnia wszystkie cechy o których mówi LvG
Blind - szybki nie jest, ale braku kreatywności w grze mu zarzucić nie można
Depay - bardzo szybki piłkarz, który jednak, jak dotąd, nie potrafi się odnaleźć w PL
Szwajni - playmaker z prawdziwego zdarzenia, na jego pozycji szybkość nie jest potrzebna
Sznederlę - nie pasuje teoretycznie do profilu van Gaala, ale to DP - tutaj liczy się umiejętność utrudniania gry rywalowi (a Francuz był tutaj najlepszy w PL dwa sezony pod rząd)
Rojo - pokazuje CZASAMI, że potrafi łączyć cechy, o których van Gaal wspomniał
Shaw - piekielnie szybki LO, genialny transfer
Darmian - w sumie tu nie wiem o co chodziło Holendrowi, bo Włoch ani szybki nie jest, ani tym bardziej kreatywny. Może jednak się wyrobi

Także bawi mnie osobiście, jak co niektórzy narzekają tutaj na transfery - zakupy van Gaala były/są jak najbardziej w porządku. Problemem, jak już, jest brak formy kluczowych grajków (Roo, Depay), albo kontuzje (Shaw, Sznederlę).
» 7 listopada 2015, 12:24 #27
pawlus: Komentarz zedytowany przez usera dnia 07.11.2015 12:41

Bo Luj czeka na promocje w biedronce na szybkich i kreatywnych piłkarzy.
Magik, to po co nam kolejni piłkarze takiego typu skoro 8 nowych wymieniłeś, a kilku starszych piłkarzy też się znajdzie dość szybkich i kreatywnych. LvG zamienia średnich piłkarzy na innych równie przeciętnych, a Jego narzekania to coś w stylu. ........ baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy. To On odpowiada za transfery więc niech teraz nie płacze i nie mówi o procesach.
» 7 listopada 2015, 12:27 #26
Puchaczeue: "Bo Luj czeka na promocje w biedronce na szybkich i kreatywnych piłkarzy."

To określenie bardziej do Wengera pasuje.
» 7 listopada 2015, 12:47 #25
rafal7mu: @Magik
Problemem nie jest brak formy kluczowych grajków tylko taktyka Luja. U niego liczy się tylko posiadanie piłki. Juz nie raz tak było w tym sezonie że posiadanie powyżej 60 % i albo przegrywaliśmy albo remis. Nie jest to ani widowiskowa taktyka ani tym bardziej zapewniająca regularne zdobywanie tych szczęsliwych 3 pt.
» 7 listopada 2015, 12:51 #24
Reusik2: Zawsze przeciwko autobusom będziemy mieli duże posiadanie piłki - tak trudno to zrozumieć?Nie ważne kto by nas trenował
» 7 listopada 2015, 13:23 #23
Magik1990MU: rafal7MU

pod koniec ubiegłego sezonu wygrywaliśmy mecz za meczem (dopiero kontuzja Carrasa pokrzyżowała nam szyki), a taktyka była taka sama. Na brak dostatecznie dobrych wyników w tym momencie składa się kilka czynników;

- Depay nie ma kompletnie formy, więc na lewym skrzydle trzeba eksperymentować.
- Rooneyowi z sezonu na sezon coraz mniej się chce w piłkę grać. Ktoś pamięta jeszcze, jak kilka lat temu w meczu z Bayernem Wazza mając kontuzję wszedł na boisko i zapieprzał od bramki do bramki? Obecny Roo to cień tamtego piłkarza i to również ma kolosalne przełożenie na grę zespołu.
- Kontuzja Shawa odbiła się, paradoksalnie, na grze ofensywnej zespołu. Luke ma niesamowity ciąg na bramkę przeciwnika, a że jest szybki, to na całej lewej stronie boiska jest go pełno. Obecność takiego piłkarza to również komfort dla reszty drużyny, bo Shaw dawał nowe możliwości rozegrania ataku. Rojo czy Blind to tylko półśrodki na tej pozycji.

@pawlus

jak wg cb zawodnicy sprowadzeni przez van Gaala to średniaki, to nie mamy o czym rozmawiać. Generalnie jedynie do tej grupy, obecnie, można zaliczyć Rojo i Darmiana. Martial, Herrera, Blind, Shaw, Sznederlę i Basti to piłkarze z dużym potencjałem albo już klasa światowa.
» 7 listopada 2015, 13:49 #22
pawlus: Komentarz zedytowany przez usera dnia 07.11.2015 14:01

Reusik, w którym meczu w tym sezonie mieliśmy mniejsze posiadanie piłki niż przeciwnik? Z City mieliśmy posiadanie na poziomie 59% a z Arsenalem 61%, obie te drużyny raczej autobusu nie stawiały przed bramką.
Magik, skoro Ci piłkarze to takie gwiazdy to dlaczego nasza gra wygląda tak przeciętnie? Może po prostu taktyka naszego menago robi z nich takich średniaków i nie pozwala im na swobodę na boisku i pokazanie pełni swoich możliwości?
» 7 listopada 2015, 13:49 #21
piter100000: efekt jest taki, że Blind gra na środku obrony, Martial na skrzydle, Schweini podaje wszerz i do tyłu, a Herrera jak już gra to biega bez sensu. to, że Depay jest bez formy, a Shaw ma kontuzje to żadne usprawiedliwienie. w wielkim klubie kontuzja i słabsza forma dwóch zawodników nie może mieć wpływu na grę całego zespołu. zresztą z tym Depayem bez formy to jesteśmy od początku sezonu z wyjątkiem dwóch przebłysków
» 7 listopada 2015, 14:33 #20
Magik1990MU: Komentarz zedytowany przez usera dnia 07.11.2015 15:02

powody podałem wyżej;

kontuzje i brak kluczowych formy u kluczowych piłkarzy. Tak narzekacie, a co mają powiedzieć kibice Chelsea? Niby Mou to mistrz taktyki, niby skład mają silniejszy na papierze niż my, a są na 15. mscu.

@piter

Blind gra na środku obrony, bo Jones jest wiecznie kontuzjowany. Oczywiście van Gaal mógł sprowadzić kogoś do pary ze Smołą w lecie, ale tego nie zrobił - i tu rzeczywiście zawalił. Dlatego liczę, że może w styczniu powalczy o Stonesa lub Laporte, bo sprowadzenie kogoś z tej dwójki byłoby realne. Martial gra na skrzydle, bo Depay póki co kompletnie nie daje nic drużynie. Herrera jest chimeryczny, ale że biega bez sensu? Bez przesady. Ma wahania formy, ale w PL to normalne u pomocników. Basti stara się operować piłką tak, by jej nie stracić. Mnie też denerwuje, że nasi pomocnicy grają do tyłu, ale z tak usposobionym Rooneyem jedynie Martial (i czasami Mata) jest w stanie wykorzystać świetne piłki, z Depayem i Roo ofensywna gra grozi kontrami i stratą goli. A co do stwierdzenia, że w wielkim klubie kontuzja i słabsza forma dwóch zawodników nie może mieć wpływu na reszte drużyny to pojechałeś ładnie; Real, jak stracił Modrica, to zaczął kaleczyć w każdym ważniejszym meczu (część z nich tylko fartem wygrali), Barca bez Messiego traci połowę potencjału, Arsenal stracił kilku piłkarzy przed rewanżem z Bayernem i drużyna, która w pierwszym meczu wygrała 2-0, potem dostała 5 bramek w plecy. Strata choć jednego kluczowego piłkarza może zburzyć pewien schemat, a jak masz do tego kilku graczy bez formy, to robi się jeszcze nieciekawiej.
» 7 listopada 2015, 14:50 #19
soldier: Ani Shawa ani Herrery nie kupił van Gaal
» 7 listopada 2015, 18:10 #18
piter100000: co do Modricia zgadzam się w 100%. tylko, że to jest środkowy pomocnik serce i mózg zespołu (chociaż na taką ewentualność Real też powinien być przygotowany i mieć plan B). a my mówimy o bocznym obrońcy i skrzydłowym, który dopiero ma zadatki na dobrego piłkarza. to są pozycje, które muszą mieć wartościowych dublerów. ustawianie Martiala na skrzydle jest moim zdaniem trochę na siłę, bo chłopak jest dobry i jest w niezłej formie, ale w ataku jest Roo, więc trzeba upchnąć ich obu. Herrera zagrał dwa dobre mecze w tym sezonie, gdzie mecz z Brugią to też nie jest najlepszy wyznacznik, bo ta sama Brugia przegrała z Legią. chłopak potrafi grać, ale do poziomu chociażby z zeszłego sezonu to sporo brakuje. ale nie powiem, bo troche racji też masz
» 7 listopada 2015, 20:03 #17
panmatewusz: zapraszam na swojego fanpage z grafikami:
www. facebook.com/ MK91grafik
» 7 listopada 2015, 12:00 #16
jajecko: Może by spróbować Gotze przywrócić do życia
» 7 listopada 2015, 11:49 #15
maradona10: Komentarz zedytowany przez usera dnia 07.11.2015 11:42

nie zgadzam się z Walnuts z tym niszczeniem Di Marii. Pokazał, że klub jest ważniejszy niż zawodnik olewasz treningi siedzisz. Tak jak teraz jest z Depayem. Gwiazda ma dawać przykład młodszym. Brakuje nam profesjonalistów prawdziwych Diabłów. jak rocznik 92 czy Roo albo CR7. Ferguson też miał filozofie klub ważniejszy od piłkarza
» 7 listopada 2015, 11:39 #14
Walnuts: Gwiazdy też są potrzebne. Spójrz na dowolny czołowy klub (Bayern, Real, Barcelona, PSG), w każdej masz przynajmniej po kilku graczy ze ścisłej czołówki. Nikt kolektywem LM od dawna nie wygrał i to się nie zmieni. Trzeba ludzi, którzy zrobią różnicę.

Co do Di Marii, to jestem pewien, że w erze Fergusona by błyszczał, gdy gra była skupiona na skrzydłach i kontrach.
» 7 listopada 2015, 11:47 #13
maradona10: Ferguson zrobiłby tak samo z takim zawodnikiem czy to był Veron czy Beckham nie było profesjonalizmu, był transfer
» 7 listopada 2015, 11:52 #12
JuveUnited: Van Gaal powinien rozejrzec sie w Neapolu bo to jaka pilke teraz oni graja to jest niepojete . Szybkich kreatywnych technicznych -Insigne ,Mertens . Nowego Vidala Serie A - Allan , na bok obrony- Ghoulam. Rozgrywajacego -Hamsik . Kazdy pilkarz z nich podnioslby poziom United jesli by sie dobrze zaaklimatyzowal . Inna sprawa ze niektorych byloby ciezko wyciagnac
» 7 listopada 2015, 11:35 #11
Reusik2: Hamsika już kiedyś próbowaliśmy ściągać za Benka nie udało się.Ghoulam to kolejny lewy obrońca też chyba zbędny,Insigne wielkie tak ale raczej nie do wyjęcia
» 7 listopada 2015, 13:19 #10
Walnuts: Po co mu szybcy kreatywni gracze, jak on ich zniszczy powolnym klepaniem. Miał Di Marię, to go zmarnował. Dzisiaj znowu gra dobrze w PSG.
Martial był w zaskakująco dobrej formie i strzelał na zawołanie, to go szybko przesunął na skrzydło.

Żaden topowy piłkarz nie chce u niego grać.
» 7 listopada 2015, 11:13 #9
maradona10: z tym Ighalo to całkiem ciekawy pomysł i może jeszcze ten Mahrez
» 7 listopada 2015, 11:09 #8
nikolajw: Mahrez, Vardy, Ighalo, Kane, Isco, Roben, Goetze, Bale, Griezman, Lewandowski, Gundogan, i jeszcze paru by znalazł, na rynku na pewno jest o co się starać. Jak tak dalej pójdzie z transferami, że my ściągamy w ostatnich oknach pokrój piłkarzy Herrera, Blind (solidni ale to nie są piłkarze najwyższej półki (dobrzy dla Evertonu choć z 1 składem mogli by mieć problem)) to słabo to widzę. Nie mamy w składzie piłkarza ofensywnego który łapał by się do składu Realu, Barcelony, Bayernu, City i na Boga nawet nie wiem czy Arsenalu. W defensywie mamy Bramkarza Smallinga i Showa na najwyższym poziomie, a ofensywa...
» 7 listopada 2015, 10:39 #7
uzarczyq: No Kane to bardzo szybki i kreatywny :D
» 7 listopada 2015, 11:34 #6
uzil25: Jeśli chodzi o defensywę to nie ma co narzekać. Progres jest ogromny, wcześniej to z tą obroną była kicha jak u jakiegoś beniaminka, teraz jesteśmy najlepiej broniącą ekipą w lidze.

Jednak gramy przed to defensywnie... Rojo i Darmian są nastawieni defensywnie, nie jak Shaw czy Valencia... to nam bardzo trzyma grę z przodu bo w ostatnim mistrzowskim sezonie to wygraliśmy grą ze skrzydeł a kluczowi na tych skrzydłach nie byli skrzydłowy Valencia (wówczas grał jeszcze na skrzydle), Young czy Nani ale Evra z Rafaelem... obu teraz u nas nie ma...

Van Gaal raczej woli Darmiana niżeli Ekwadorczyka, Shawa jeszcze długo nie będzie... więc nie ma też kto grać aż tak do przodu i wspierać kwartet ofensywny bo van Gaal gra dwoma DŚP. W dodatku my nie gramy jakoś super z pressingu i po stracie piłki a właściwie w 5 sekund po jej stracie, nie odzyskujemy jej. W Barsie i Bayernie gdzie trenerem był, jest Guardiola a teraz są również i inni to podstawa, pierwsze 5 sek po stracie piłki decyduje czy ją od razu odzyskamy czy będziemy czekać. W dodatku całe drużyny obu tych ekip dużo bardziej naciskają na rywala co zmusza go na bronienie na 20 metrze by pozwalamy na bronienie koło 40 metra więc rywale mają sporo czas na korekty i wzajemną asekuracje... a Barsa i Bayern nie dają czasu na to... odwołuję się do tych drużyn bo w tym stylu chcę grać nasz Holender.

W dodatku mamy 1-2 kreatywnych bądź szybkich zawodników Mata i Martial. Brakuje 2. Young nadawał by się idealnie i można by było grać Young-Rooney/Perreira/Lingard/Mata a na szpicy Martial. A tak to grając Martialem i Matą to we 2 nie są wstanie rozbić rywala i strzelać bramki... jest tyle niuansów, które musimy poprawić w naszej grze ofensywnej, że to dramat. Sposobami na to jest lekkie odpuszczenie defensywy i zakup 2 graczy klasy światowej do kwartetu ofensywnego. Do kosztowne ale przecież tego chcemy grać atrakcyjnie i ofensywnie a nie chwalić się, że mamy najlepszą defensywę w lidze.

Jeszcze dodam, że bierze mnie coś jak słyszę o transferze Bale'u. Ani to dobre, ani nie robiące specjalnie jakieś wielkie różnicy. Obecnie nie miałoby to tyle miejsca na te swoje rajdy w naszym systemie gry a walisz na gościa 100 mln... to już lepiej brać Neymara żeby ożywił naszą grę bo gra w podobnym systemie... nie rozumiem czemu tak na tego Bale'a się van Gaal upiera zwłaszcza, że klęczymy przy tym przed Realem jak dzieci, już nie pierwszy raz...
» 7 listopada 2015, 09:53 #5
mleko: Potrzbujemy szybkich i kreatywnych piłkarzy, żeby szybko i kreatywnie do siebie podawali.. Nawet messi by tu nic nie pomógł w takiej taktyce.
» 7 listopada 2015, 09:39 #4
nikolajw: Uwierz, że Messi by pomógł ;) pamiętam co zrobił w Finale ligi mistrzów (drugim) gdzie objechał silną wtedy obronę jak dzieci.
» 7 listopada 2015, 10:42 #3
Ice: De Bruyne przeszedł koło nosa Vidal również za śmieszne pieniądze zresztą . Teraz nie wiem kto byłby duużym wzmocnieniem z najwyższej półki...
» 7 listopada 2015, 09:28 #2
Reusik2: Vidal nie zachwyca w Bayernie,po za tym sprawia problemy poza boiskiem - nie warto było
» 7 listopada 2015, 13:22 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.