Prywatność na
DevilPage.pl

W serwisach DevilPage.pl korzystamy z plików cookies, aby zapewnić Wam wygodę, bezpieczeństwo i komfort użytkowania stron. Cookies wykorzystywane są m.in. do personalizacji reklam. Szczegółowe informacje na temat plików cookies znajdziesz w naszym dziale Polityka Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia naszego Regulaminu.

Akceptuję pliki Cookies i Regulamin

Zawodnicy dekady #3: Wayne Rooney

» 29 grudnia 2009, 12:32 - Autor: bar - źródło: manutd.com
Przyszedł czas na perełkę w koronie zawodników United. Trzecie miejsce w zestawieniu zajął Wayne Rooney. Na Old Trafford przybył w 2004 roku, będąc już znaną osobowością w piłkarskim światku. Zaliczył również istne wejście smoka, strzelając w debiucie z Fenerbahce Stambuł hat-tricka. Tym samym zawiesił sobie wysoką poprzeczkę, której nigdy nie obniżył.
Zawodnicy dekady #3: Wayne Rooney
» Czy za dziesięć lat Rooney dotrze na szczyt listy?
Rooney jest najważniejszym ogniwem ataku United. Jest szybki, silny, agresywny, posiada również niezwykłe umiejętności techniczne. Nawet kiedy był Ronaldo, Ronaldo w najwyższej formie, ten najlepszy piłkarz świata, obecność Wayne’a w składzie United była kluczowa i nieodzowna, niezależnie od wszystkiego odgrywał priorytetową rolę w drużynie.

Wielu widzi w Rooney’u przyszłego kapitana Czerwonych Diabłów. Dzięki jego talentowi do dowodzenia i wrodzonemu entuzjazmowi, często porównywany jest do Roya Keane. Z łatwością możemy wnioskować, że ten nieokiełznany napastnik będzie miał w przyszłości niemały wpływ na rozwój drużyny.

Wielu zapomniało, iż on ma dopiero 24 lata. Warto dodać, że ma na swoim koncie przeszło 250 występów w pierwszej drużynie, gdzie strzelił niewiele ponad 100 bramek. Być może za dziesięć lat znajdzie się na szczycie listy. Do tej pory jesteśmy i tak niezwykle z niego zadowoleni.

WAYNE ROONEY
Pozycja: Napastnik
Występy w dekadzie: 259*
Bramki w dekadzie: 110*
W United od: 31 sierpień 2004

Sukcesy w dekadzie

Premier League: 2006/07, 2007/08, 2008/09
Liga Mistrzów: 2007/08
Klubowe Mistrzostwo Świata: 2008
Puchar Ligi: 2005/06
Tarcza Wspólnoty: 2007

*Aktualne do 29.12.2009



TAGI


« Poprzedni news
Zawodnicy dekady #4: Paul Scholes
Następny news »
Van der Sar zakończy karierę?!

Najchętniej komentowane


Możliwość komentowania tego newsa jest już niemożliwa, z powodu upłynięcia 7 dni od czasu jego dodania.

Komentarze (54)


kuba711: Rooney chyba jednak za wysoko w rankingu. Wydaję mi się tacy zawodnicy jak Scholes czy Keane wnieśli więcej w grze Manchesteru
» 30 grudnia 2009, 13:47 #42
m4ci3k: ŁAŁ!Dobre statystyki ma Rooni.
» 29 grudnia 2009, 22:07 #41
ManUIIReal: A mi tam pasuje ten ranking i nie uwazam ze Roo nieZasłuzenie znalazł sie na pudle nie wiem tylko kto znajdzie sie na dwóch pierwszych miejscach bo zasługuja na to i giggs i becks i ronaldo moze becks bedzie na drugim miejsce a na pierwszym razem ronaldo i giggs ??
» 29 grudnia 2009, 19:12 #40
Polipek32: A według mnie jak najbardziej zasłużenie. Rooney gra w United dopiero kilka lat i strzelił już ponad sto bramek. Wywalczył wiele pucharów i trofeów. Wkłada w grę wiele serca. Nie wiem dlaczego niektórzy się czepiają skuteczności. 100 bramek w 250 meczach to chyba nie najgorzej :) Myślę, że Wayne jest np. przed Keanem i Beckhamem dlatego, że 10 lat temu oni wygrali LM i już zbytnio nie błyszczeli. Świetnymi piłkarzami byli troszkę dawniej. Pozdrawiam :D
» 29 grudnia 2009, 19:09 #39
psychiczny: jux widze myslalem ze chodzi o cala EPL bo ostatnio byla wybrana dekada
» 29 grudnia 2009, 19:04 #38
Pimq3k: [link usunięty]
» 29 grudnia 2009, 18:26 #37
Pimq3k: psychiczny -> Bo to nie jest strona poświęcona całej angielskiej piłce, tylko Manchesterowi United! Ty mnie zawsze potrafisz zdenerwować :D Oficjalna strona United postanowiła po prostu wybrać 10 najlepszych zawodników Manchesteru United.
Tak na marginesie, to jesteś kibicem United, czy jakiegoś innego klubu? Czy tylko wpadasz na chwilkę, żeby wszystkich wku**ić? ;]
» 29 grudnia 2009, 18:07 #36
vanderToki: psychiczny, skup się i spróbuj wykonać następujące czynności:
1. Kliknij link pod zdjęciem Rooneya.
2. Zjedź na dół i otwórz artykuł pt. 'Zawodnicy Dekady #10: Patrice Evra'.
3. Przeczytaj - co ważne, ze zrozumieniem - pierwsze zdanie.
To nie są piłkarze wyróżnieni przez serwis Opta na podstawie statystyk. To są zawodnicy MU, wyróżnieni przez redaktorów oficjalnej strony klubu. Klar? ;)
» 29 grudnia 2009, 17:59 #35
krav3n: podpisuje się obiema rekami pod słowami tasma


role jaka miał pełnić , pełnił doskonale, zdecydowanie lepiej niż Roo

szkoda ze zespól tak nie dopisywał no ale trudno..
» 29 grudnia 2009, 16:23 #34
tasma1985: Waddle - celowo chciałem abyś wykazał wyższość Neville`a nad Ruudem, bo pozostałych zawodników, których wskazałeś, jest naprawdę łatwo obronić, aczkolwiek - moim zdaniem - wkład Neville`a w sukcesy MU był niewielki i jeśli już to ograniczał się do tego, że zbyt wiele nie przeszkadzał.

Dziwnym zbiegiem okoliczności największe sukcesy w dekadzie Mu odniósł wtedy, gdy Gary był kontuzjowany... .

A Ruud? Tak jak już poniżej napisałem - nie rozumiem tego deprecjonowania jego osiągnięć. Nie dlatego nie zdobywaliśmy mistrzostwa, bo grał Ruud, ale dlatego, że brakowało zawodników równie wartościowych co on, na innych pozycjach. Dlatego - moim zdaniem - nie uwzględnienie go w Twoim rankingu w 10-tce dekady jest niestosowne i chyba bardziej spowodowane osobistym stosunkiem do tego piłkarza, aniżeli względnie trzeźwą oceną jego osiągnięć.
» 29 grudnia 2009, 15:55 #33
psychiczny: dlaczego wy wymieniacie zawodników dekady tylko z mu.wiem ze w 10 znalezli sie gerrard,bergkamp,henrry,rooney,ferdinand i evra.wiem ze wygrał lampard a co dalej mogliby dac news pierwszej 10tki
» 29 grudnia 2009, 15:44 #32
waddle: tasma1985 - Ruud van Nistlerooy? On był u nas od sezonu 2001/02 do 2006 roku. W tym czasie tylko raz zdobył mistrzostwo Anglii...

Gary Neville - mimo, że nigdy nie był zaliczany do najlpeszych prawych obrońców świata, jego wkład w sukcesy MU ocenianej dekady był znaczący. Jego najlepsze lata to właśnie pierwsza połowa ocenianej dekady (trzy tytuły mistrzowskie).

A Ruud? Moim zdaniem grał więcej dla siebie, niż dla zespołu. Owszem strzelał mnostwo bramek, ale jakoś bez niego United jako zespół zdobywało ich więcej. Ba, w pierwszy sezonie po jego odejściu zdobylismy pewnie tytuł mistrzowski w sezonie 2006/07, potem 2007/08 i 08/09. Nie twierdzę, że tylko dlatego bo odszedł Ruud. Ale zawsze twierdziłem, że United z Ruudem w składzie grało słabiej, o czym świadczą skromne sukcesy MU za kadencji Ruuda. Tylko jedno mistrzostwo i brak sukcesów w Europie.
» 29 grudnia 2009, 15:36 #31
Marto: O to dobrze trafiłem póki co. Rooney 3 więc wydaje mi się ,że Ronaldo drugi a Giggs 1
» 29 grudnia 2009, 15:27 #30
Grzechu007: To jest śmieszne by Rooney był przed Keanem i innymi. Ma umiejętności, ale musi jeszcze troche pograć, a może grać o wiele lepiej niż dotychczas.
» 29 grudnia 2009, 15:20 #29
psychiczny: rooney bedzie pierwszy za pare lat.najbardziej smieszy mnie wypowiedzi baranow ktorzy pisza o ronaldo itp oni chyba nie widza co to znaczy dekada ale nie ma sie co dziwic srednia wieku 13 - 18 ;lat
» 29 grudnia 2009, 15:01 #28
masrzisz: napastnika rozlicza sie ze strzelonych bramek a nie z biegania podawania itp ... ;)
» 29 grudnia 2009, 15:01 #27
kocio10: Jak Rooney jest 3 to albo 1 albo 2 bedzie Ronaldo
» 29 grudnia 2009, 15:00 #26
wrr: Rooney nie wygral nigdy PUCHARU ANGLII a w sezonie 03/04 gral jeszcze w evertonie
» 29 grudnia 2009, 14:58 #25
psychiczny: Zgodnie z uwzględnionymi statystykami, Frank Lampard został ogłoszony zawodnikiem dekady w Premier League. Statystyki ostatnich 10 lat zostały dokładnie przeanalizowane i Super Frank może cieszyć wśród nich największymi osiągnięciam


Serwis Opta, który wykonuje wszystkie statystyki w Premier League rozpatrywał mecze od 1 stycznia 2000 roku. Lampard jest zawodnikiem który przoduje w śród innych gwiazd Premiership.

31-letni pomocnik może szczycić się takimi osiągnięciami:

1)Najwięcej rozegranych meczy
2)Najwięcej wygranych meczy
3)Drugi najlepszy asystujący
4)Czwarty z pośród najlepszych strzelców bramek

Ryan Giggs, Jamie Carragher i Thierry Henry także znaleźli się wysoko na liście nominowanych, ale to Super Frank okazał się najlepszy na przestrzeni 10 lat.
» 29 grudnia 2009, 14:52 #24
psychiczny: lampard jeest pierwszy a kto jest drugi wie ktos ??
» 29 grudnia 2009, 14:45 #23
tasma1985: Do PanTadeusz:

Właśnie Ruud także w Realu strzelał dużo (statystyki z wikipedi):
2006-2007 - 47 mecze -33 gole
2007-2008 - 33 mecze - 20 goli.

Moim zdaniem to statystyki jak na napastnika bardzo dobre, żeby nie powiedzieć rewelacyjne.

Z perspektywy czasu trzeba przyznać, że jego sprzedaż była dobrym posunięciem (patrząc na przyszłe sukcesy MU), aczkolwiek suma za niego otrzymana powinna być o wiele wyższa (ale tak to jest jak Fergusonowi ktoś podpadnie - wówczas odchodzi niemal za bezcen).
» 29 grudnia 2009, 14:11 #22
CRfan: Miejsce zupełnie niezasłużone... Roo wyżej od Neville'a , RvN, Rio, Keana, Scholes'a? Śmiechu warte, przecież on przez ostatnie dwa sezony grał w cieniu CR, a teraz wszyscy myślą, że Roo jest taki fantastyczny, wielki napastnik...a nie jest. Napastnik kompletny nie ma za zadanie cofania się, rozgrywania tylko strzelanie bramek. RvN był właśnie takim napastnikiem. A jeśli chodzi np. o Scholes'a czy Keane'a, uważacie, ze Roo zrobił w tej dekadzie więcej od nich? No to jedno zdanie: Mylicie się.
» 29 grudnia 2009, 14:05 #21
PanTadeusz: Noooo, tasma1985 ciekawa teoria, ale w Realu miał takie wielkie "gwiazdy" i nie strzelał wcale więcej niż w United. Mimo wszystko gratuluje intelektu i popieram Twoje zdanie, chodź oczywiście nie w 100% ;P
» 29 grudnia 2009, 14:02 #20
krav3n: biega biega biega poddaje..... typowy napastnik... nie to co Ruud ...


cholera .. park tez biega i nic z tego nie wynika..

zreszta przeczytajcie co napisal

tasma1985
» 29 grudnia 2009, 13:48 #19
Roo10ney: Wayne będzie legendą, coś jak Bobby Charlton, czy Giggs :) mam nadzieje że zostanie w United do końca kariery.
» 29 grudnia 2009, 13:47 #18
oradek123: rooney powinien być na pierwszym miejscu
» 29 grudnia 2009, 13:39 #17
tasma1985: Mam zastrzeżenie do Sz. kolegi "mickb".

"co zrobil ruud oprocz tych 150 bramek" - sorry, ale deprecjonować taki dorobek strzelecki napastnika, to wręcz nie do pomyślenia. Owszem, Ruud grał w bardzo barwnych czasach dla MU, czasach przepełnionych takimi grajkami, jak Barthez, Fortune ("wspaniały lewoskrzydowy", który w meczu z Milanem na San Siro - grając za samego Giggsa! - dokonał rzeczy niebywałej: będąc sam na sam przewrócił się o własne nogi), nie wspominając już o różnych Klebersonach, Bellionach, Djembach i innych Millerach (a nawet o Fletcherze, który notorycznie ustawiany był na prawym skrzydle, gdzie grał po prostu fatalnie).

I oto dochodzimy do sedna sprawy - ten Ruud grając z tak przeciętnymi graczami, zawsze utrzymywał swój wysoki poziom. Wypełniał swoje zadanie w 100% - miał wykańczać akcje, strzelać i robił to perfekcyjnie. Deprecjonowanie "tych jego 150" bramek jest żałosne. Był Wielkim graczem, którego jedyną wada było to, że nie przyszło mu grać z takimi fantastycznymi piłkarzami, jak VdS, Vidic, Evra, Ronaldo w wielkiej formie, lecz gdzie za rozgrywającego czasami służył mu John O`shea.
» 29 grudnia 2009, 13:37 #16
kris9: Gdyby ta kolejność zależała ode mnie to wyglądałaby następująco:

1. Giggs
2. Ronaldo
3. Scholes
4. Keane
5. Rooney
6. van Nistelrooy
7. Garry Neville
8. van der Saar
9. Evra
10. Rio Ferdinand

Jestem przekonany, że w mniemaniu twórców tego rankingu zwycięży Ronaldo z Giggsem. Cóż, trudno jest umieszczać obok siebie, ale w różnej kolejności tak wielkich piłkarzy jak Giggs, Scholes, Keane oraz Ronaldo i Rooney. Celowo rozróżniłem tutaj legendarnych już piłkarzy i obecne gwiazdy :)
» 29 grudnia 2009, 13:35 #15
FanManchesteru: No to Cris będzie wyżej chyba że go zabraknie ;)
» 29 grudnia 2009, 13:29 #14
PanTadeusz: Moim zdaniem powinni dać 11 dekady, dla mnie wyglądałaby ona tak:
W prawce VdS, od lewej Evra, Rio, Vidić Neville(Nie wydaje mi się, żeby wcześniej nasza defensywa była lepsza niż obecnie) W pomocy od lewej Giggs, Scholes, Keane, Beckham/Ronaldo (można się spierać, wielu postawi na Ronaldo bo nie pamiętają wyczynów Becksa) No i w ataku Roo i RvN.
» 29 grudnia 2009, 13:24 #13
mickb: Giggs, Ronaldo, Beckham, Vidic, Stam a sposrod nich chyba tylko pierwsza 3. sie liczy

co do Rooney'a - on moze bramek nie strzela i jako od napastnika powinnismy od niego wiecej wymagac w tej kwestii, ale jak by nie patrzec druzyna wygrywa, jak by nie on to ronaldo by tyle nie nastrzelal i nie osiagnal (podobno roonaldo teraz b chce rooneya w realu, czyzby mu brakowala kogos kto za niego bedzie zapeirdzielal po calym boisku?), a co do porownanania z RvN - co zrobil ruud oprocz tych 150 bramek - odp brzmi: nic lub b niewiele, natomiast rooney to zawodnik wszedobylski i na pewno z neigo wiekszy pozytek dla druzyny

na koniec odnosnie 1. i 2. miejsca to chyba jednak giggs i ronaldo, acz w calym tym zestawieniu nevill'a zastapilbym beckhamem
» 29 grudnia 2009, 13:23 #12
krav3n: dobrego napastnika cech**e przedewszystkim umiejetnosc gry w polu karnym przeciwnika... tutaj od ruuda lepszego nie ma,

strzal z dystansu to rola pomocnikow , rozgrywanie?



szczerze boleje nad skutecznoscia ataku, a ruud ta skutecznosc zapewnial, oczywscie sam nie wygrywal meczow jak np. Ronaldo / giggs.

ale zawsze byl gdzie trzeba i byl cholernie skuteczny
» 29 grudnia 2009, 13:22 #11
panek69: ucięło mi komenta
RVN - 114/13
» 29 grudnia 2009, 13:11 #10
tasma1985: Oj Waddle - moim zdaniem lekko przegiąłeś w swoim rankingu. Zastrzeżenie w sumie (pomijając już pozycje poszczególnych zawodników, bo to każdy stricte subiektywnie ustala) mam do jednego zawodnika, który jest oraz jednego, którego nie ma u Ciebie:

Zechcesz wykazać wyższość w ostatniej dekadzie G. Neville`a nad Ruudem van Nistelrooyem, tudzież jego większy wkład w grę, osiągnięcia Manchesteru w wyżej wymienionym odstępie czasowym?:)
» 29 grudnia 2009, 13:11 #9
panek69: do krav3n:
ilość wygranych pojedynków w ataku/odbiorze:
Rooney - miliard/zyliard
RVN -
» 29 grudnia 2009, 13:10 #8
WR10G11VDS1: krav3n----> Ruud o ile pamiętam to bramki głównie a pola karnego umie strzelać :/ Rooney cofa się, rozgrywa itd.
» 29 grudnia 2009, 13:09 #7
waddle: Trzeba przyznać, że zgadzam się z wyborami zawodników dekady. U mnie kolejność byłaby następująca:

1. Ronaldo
2. Giggs
3. Scholes
4. Rooney
5. Ferdinand
6. Keane
7. Vidic
8. Beckham
9. Neville
10. Evra

Kolejność jak widać bardzo podobna. Moim zdaniem zawodnikiem dekady był Cristiano Ronaldo. Żaden piłkarz naszej ekipy nie miał takiego wkładu w sukcesy MU kończącej się dekady. Ryan Giggs od ładnych kilku lat nie grywa regularnie w naszym zespole - z oczywistych powodów. Moim zdaniem Giggs miał większy wpływ na sukcesy MU w dekadzie lat 90tych...
» 29 grudnia 2009, 13:04 #6
krav3n: bez przesady... gdzie roo w trojce...


Ruud van Nisterlooy 225 wystepow 150 bramek
Roo 250 wystepow 100 bramek..



ludzie.....
» 29 grudnia 2009, 13:03 #5
Adam11: Oby na pierwszym miejscu był Giggs. Trochę mnie dziwi to, że tak wysoko jest Rooney. Mam nadzieję, że za kolejnych dziesięć lat będzie na 1 miejscu. Ale teraz w pierwszej 3 na bank bym go nie umieścił. Z całym szacunkiem dla niego.
» 29 grudnia 2009, 12:59 #4
tasma1985: Może nie zasłużył? Zdecydowanie nie zasłużył!

Dekada to 10 lat, a Rooney w ostatnim dziesięcioleciu na pewno nie wniósł więcej do drużyny niż Giggs, Ronaldo, Scholes, Ferdinand, nawet Van Nistelrooy, czy choćby Roy Keane.

Ale cóż - nazwisko, narodowość i patrzenie na jego osiągnięcia przez pryzmat wielkiego talentu, jakim ponoć jest obdarzony, a także obecny brak w drużynie zawodników ofensywnie usposobionych, będących na najwyższym światowym poziomie (i co się z tym wiąże kwalifikowanie Rooneya do grona najściślejszej światowej czołówki), zrobiło swoje.
» 29 grudnia 2009, 12:46 #3
Kamyk7: bez sens jak moze Roo byc wyzej od keana i RV
lubie bradzo Roo ale bez przesady
» 29 grudnia 2009, 12:44 #2
bartonier: No może na tą trójke nie zasłużył ale gość jest wy......
» 29 grudnia 2009, 12:36 #1
Wszystkie komentarze są własnością ich twórców. Serwis DevilPage.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści komentarzy. W przypadku nagminnego łamania zasad netykiety osoby będą banowane bez możliwości odwołania.